Onko Pyhä Henki olemassa?

Anonyymi-ap

Jos ei ole Jumalaa, niin onko kuitenkin Pyhä Henki?

Miten voisitte sen tietää?

Henki ei ole ainetta eikä sitä voida fyysisillä kojeilla mitata.

Mitä jos se on olemassa ja tekee ihmisistä ateisteja?

14

243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Samalla periaatteella ei ole mitään mikä ei ole todettavissa esim sähköä

      • Anonyymi

        On perusteltua olla uskomatta jotain, jonka olemassa oloa ei ole kyetty demonstroimaan - kuten Pyhä Henki. Sähkön olemassa olo on demonstroitavissa.


      • Anonyymi

        Kyllä sähkövirtaa ja jännitettä voidaan mitata ja samoin sähkövirran aiheuttama magneettikenttä.


      • Anonyymi

        🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

        ❤️ ­­­N­­y­m­f­­­o­­­m­­a­­­a­n­i -> https://ye.pe/finngirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      minulta on päässyt paljon pyhää hemkeä pääsiäisenä 🤣

      • Anonyymi

        Se on se mämmi...


    • Anonyymi

      "Henki ei ole ainetta eikä sitä voida fyysisillä kojeilla mitata."

      Vaikutukset fyysisen todellisuuteen voidaan mitata. Jos Pyhän Hengen vaikutusta ei voi mitenkään mitata, vaikutusta ei ole. Ja sitten voidaan kysyä, että mitä väliä sillä ononko joku entiteetti olemassa, jos se ei mitenkään vaikuta mihinkään? Miten sellaisen entiteetin olemassa olo eroaa käytännössä siitä, että sitä ei ole olemassa?

    • Anonyymi

      Pyhä henki koostuu suurimmalta osaltaan metaanista ja rikkivedyistä. Se on helposti havaittavissa ja päästöjen suuruus on mitattavissa.

    • Anonyymi

      Ei muuta kuin määrittelemään mikä tuo pyhä henki on. Saa suorittaa.

    • Anonyymi

      Mielenkiintoisia ovat uskomukset, joissa väitetään olemassa olevaksi jotain, joka määritellään havaitsemattomaksi aisteille ja kaikille saatavilla oleville tieteellisille tutkimusmetodeille. Toisin sanoen nämä ihmiset väittävät havainneen havaitsemattoman.

      • Anonyymi

        Kyseessä lienee ns. Tyhjän kuupan tyhjiöenergia. Sillä pystyy luomaan kaikenlaista mitä ei muut pysty havaitsemaan.


    • Pyhä Henki on Pyh, Pyhempi ja jopa Pyhin.
      Henki on vain huuhaata eli pelkkä pyh.

    • Anonyymi

      Rakkaus uskoo kaiken ja usko siirtää vuoria. Ateistilla voi olla rakkautta. Toivoa ja uskoa.
      Myös Pyhää Henkeä saa jokainen joka antaa hyviä lahjoja lapsilleen.

      Ateisti on valinnut filosofian jossa todellisuus on suurempi kuin Totuus. Sillä ns. Totuus on usein uskottelua jolla ei ole lihaksi tuloa todellisuudessa.

      Uskottelu ja sinisilmäisyys ovat ihan o.k. muuten mutta kaikki tapahtuu liian myöhään eikä tapahduttuaan ole todellista vaan kuvitelmaa.

      Mitä ihminen kylvää sitä hän myös niittää.
      Joka uskoo todellisuuteen ja lihaksi tulemiseen niittää myös lihaa ja todellisia asioita.
      Joka kylvää uskotellen niittää vai näennäisiä asioita.

      Eihän ateistinen Filosofia enää Kristuksen pelastustyön jälkeen jossa hän pelasti koko maailman ole sen kummempi juttu kuin vain todelliseen elämään pyrkimystä.

      • Anonyymi

        Siinä oli annos käsienheiluttelua tälle päivälle.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe