Hyvä esittää itselleen kysymyksiä

Anonyymi-ap

Oli kyseessä avioero tao avoero, kumpikin jättää suuren jäljen.

Moni kiivastuu jostain ja silloin se on sinä. Erotaan tavallaan kiihtyneessä tilassa ja vailla käsitystä tulevasta.
Joskus siihen eroon on kyllä syy niin suuri, että on lähdettävä pian. Jos puolison elämä on lähtenyt raiteiltaan ja on uhka, silloin ei jää aikaa juuri ajatella.
Silloin toivon jokaisen hakevan apua tilanteeseen.

Monille riittää, kun puoliso ei pysy kotona, eikä osallistu kodin arkisiin askareisiin, totta siihen väsyy, kun toinen elää elämäänsä muualla.

Kun perheeseen kuuluu pieniä lapsia, he monesti kulkevat äidin mukana.
Erosta seuraa usein taloudellinen ahdinko, seillä se humputteleva puoliso on kuitenkin tuonut rahaa kotiin, myös liiat harrastukset ovat todella liikaa.
Yhteinen elämä ei luista enää millään saralla, kun toinen on aina omissa menoisaan.

On hirvittävää, kun eron jälkeen vastuu jää yksin äidille ja kaikki muuttuu, kun rahakaan ei riitä kunnolla edes ruokaan ja asuntoon, puhumattakaan minkäänlaisesta virikkeisestä elämästä. Lapset eivät saa normaalia lasten elämää.
Miten usein äiti alkaa etsiä lohtua elämään ja ajattelee, että löytää uuden puolison joka välittää ja elää perheenä.
Se onkin onnen kantama jos sellainen löytyisi ja siihen mahtuisivat lapset.
Mutta se on usein unelma, sillä toisen lapsia ei oikein hyväksytä ja riitaa ja kinaa tulee.
Toinen on tuo taloudellinen asia, vaikka usko siihen, että eletään yhdessä olisi ollut, niin ei taida kovin usein tapahtua. Olet edelleen rahapulassa jatkuvasti, sillä eihän ne miehet ole muita kuin niitä eronneita miehiä, joilla on perhe muualla ja sinne vaaditaan myös osallistumista elatusmaksuin ja velvollisuuksin ottaa lapset sovitusti hoitoonsa.

Eron jälkeen elämä ei ole helppoa, Suosittelen jokaista käymään terapiassa ennen eroa ja eron jälkeen, siis löytämässä ratkaisuja joiden turvin olisi itsellä lapsilla helpompaa.

Itse tämä mietin aikoinaan ja jäin liitoon, jossa tunsin olevani vain piian asemassa, toinen meni jatkuvasti ja haki nähtävästi huomiota, koska oli itse jäänyt vaille kodin antamaa arvostusta lapsena.

Syy jäämiseen oli se, että en olisi pystynyt yksin elättämään lapsiani, ilman että he olisivat joutuneet kärsimään tilanteesta. En kertaakaan ajatellut , että tervitsisin uuden miehen, siis usko siihen minulta kuoli, että sitä kautta löytäisin jotain parempaa.
Toki mieheni, ei ainakaan näkyvästi pettänyt, ollut juoppo tai huumeita käyttänyt. Ei vain omaa elämäänsä.
Niin on menty, olen luopunut minista haaveista, mutta nälkää ei ole nähneet lapset ja kattokin on pään päällä pysynyt.
Edelleenkin olen se piika, olen pystynyt jopa lasten kasvettua pystynyt jotain itsekin harrastamaan, kuitenkin lapseni ovat aina etusijalla ja koti on minulle tärkeä, saan siellä rauhan.

2

249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihan viisaita sanoja. Ero on usein taloudellinen katstrofi molemmille jos molemmat osapuolet ovat olleet työssäkäyviä.

      Naisen ei ikinä pitäisi päästää itseään siihen tilanteeseen, että ei pysty eroamaan rahan takia. Ennen kuin lapset tehdään, pitää olla sellainen koulutus, että saa kohtuullista palkkaa.

      Kun lapset on tehty, ei mielestäni pitäisi erota jos tulee toisen kanssa kuitenkin toimeen, eikä kovia riitoja ole.

    • Anonyymi

      Jos mies tai nainen on uskoton ja/tai pahoinpitelee on se syy erota.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8276
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1919
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe