Ihan ok punnerrus mutta huono penkki?

Anonyymi-ap

Mulla on tulokset ihan päinvastoin kuin normaalisti. Saan punnerruksessa yli oman painoni hyvällä tekniikalla, eli kantapäät lähes yhdessä ilman mitään apua vartalolla tai jaloilla. Penkissä taas saan nippa nappa oman painoni. Tämä oli kertaluontoinen kokeilu enkä tee penkkipunnerrusta normaalisti.

Kaverini taas saavat penkistä paljon enemmän mutta punnerruksessa eivät pärjää, vaan jäävät jopa kymmenen kiloa minusta ja he ottavat jaloilla vauhtia joten se on enemmänkin työntö.

Missä vika? Hävetti kyllä ihan kunnolla kun koko sali nauroi.

7

169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mites kavereiden rinnalleveto sujui?
      Punnerruksen "puhdas" tekniikka? Ennen punnerruksen poistamista kolmiottelusta hyväksyttiin kisoissa ns. kaksoisvippi. Polvet suorina mutta lantiolla potku takakaarelta kroppa suoraksi ja punnerruksen loppuvaiheessa allemeno. Polvien suoruus oli hieman tulkinnan varaista.
      1952 Helsingin olympialaisten punttikisoissa näkee vielä "puhtaita" punnerruksia.
      Vauhtipunnerrus. Jaloilla alkupotku ja sen avustamana tanko ylös suorille käsille.
      Raaka työntö. Kuten edellä mutta allemeno polvia notkistaen.
      Työntö saksii. Termi kertoo tekniikan.
      Jotkut suorittavat työnnön kyykkyyn. Vaatii liikkuvuutta!!

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis puhdas eli sellainen kuin se oli ennen. Kantapäät yhdessä ja ilman MITÄÄN vartalon liikettä ja polvet lukossa.

        Sanotaanko että tässä aika tarkka kuvaus

        https://youtu.be/AD3alShBBV0?si=AATvwX6-1AWL6xdR&t=10

        Ensinnäkin hassu väite. Kantapäät yhdessä? Mistä olet keksinyt mokoman?
        Punnerrrus. Lähtöasento on hoopo! Tanko ei ole olkapäiden päällä vaan lyynärpäät alhaalla solisluiden kohdalla. Tyypillistä öhkäreille joiden olkapäät eivät käänny sen vertaa.
        Saksiin tempaus on oikeaa, perinteistä tekniikkaa enne kyykkytempauksen yleistymistä.

        Tulospunnerrukseen on aina liittynyt ylävartalon jonkin asteinen allemeno.

        Itse en ole koskaa treenannut vaakapenkkiä. Joskus leikkimielessä pumpannut.
        Nyt hauraana vanhuksena olen tehnyt istumapenkkiä ilman selkänojaa. Tehoaa pienemmilläkin painoilla. Siinä ei vippailla millään kehon osalla yhtään! Kannattaa kokeilla ja tunnustella tehoa. Selkänojalliset putkivempain punnertimet ovat itsepetosta tai invalidien välineitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensinnäkin hassu väite. Kantapäät yhdessä? Mistä olet keksinyt mokoman?
        Punnerrrus. Lähtöasento on hoopo! Tanko ei ole olkapäiden päällä vaan lyynärpäät alhaalla solisluiden kohdalla. Tyypillistä öhkäreille joiden olkapäät eivät käänny sen vertaa.
        Saksiin tempaus on oikeaa, perinteistä tekniikkaa enne kyykkytempauksen yleistymistä.

        Tulospunnerrukseen on aina liittynyt ylävartalon jonkin asteinen allemeno.

        Itse en ole koskaa treenannut vaakapenkkiä. Joskus leikkimielessä pumpannut.
        Nyt hauraana vanhuksena olen tehnyt istumapenkkiä ilman selkänojaa. Tehoaa pienemmilläkin painoilla. Siinä ei vippailla millään kehon osalla yhtään! Kannattaa kokeilla ja tunnustella tehoa. Selkänojalliset putkivempain punnertimet ovat itsepetosta tai invalidien välineitä.

        ALUNPERIN punnerrus tehtiin kantapäät yhdessä. Vittu kun sä aina jaksat täällä päteä asioista mistä et tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ALUNPERIN punnerrus tehtiin kantapäät yhdessä. Vittu kun sä aina jaksat täällä päteä asioista mistä et tiedä.

        ALUNPERIN kilpailin painonnostossa silloin kun se oli 3-lajinen. Sittemmin punnerrus jäi pois tulkintarajojen epätäsmällisyyksien vuoksi.
        Suoritin myös tuomarikortin. Tosin vain 3:n luokan joka oikeutti "kotikisojen" tuomarointiin.
        Muutamalta sivulta SPNL:n 59-vuotisjuhlajaulkaisua RASKASTA RAUTAA löytyy muutama lyhyt naininta.
        Kaikkinensa, taustaa ajatellen minulta voi vaatia kokemusperusteen lisäksi hieman tietämistäkin aihealueesta.


    • Anonyymi

      no entäs sitten mun voimatason suuret vaihteluerot?? Miten ne on selitettävissä kun esim penkissä en ole hyvä, mutta sitten toinen teline jossa vaaditaan rintalihaksia, niin siitä saan jopa kovat lukemat ja eräs kolmas rintalihaksiin perustuva punttilaite, josta myös saan hyvät lukemat (painettua ylhäältä viistosta alas jossa ollaan seisoma-asennossa) ja hauiskääntö -tulokseni ihan ok tasoa(jopa melko hyvät suhteessa siihen miten vähän treenaan hauiksia) ja sitten maastavedossa en ole kovin hyvä mutta punttilaite jossa voi tehdä sekä etureisiä että takareisiä jossa takareisillä tehdään nostoliike makuuasennosta eli mahallaan makuuasento niin siinä oon tosi hyvä , mut ristiriidassa hieman kun maastavedossa oon aika kehno kun siinä ratkaisee myös paljon takareidet. Leuanvedossa enkkani on 14 leukaa. Vatsalihakseni aina olleet hyvät. Rinta heikoin kohtani. Olkalihasten voimatasosta en osaa sanoa oikein mitään mut noin 10 kilolla oon tehnyt molempia olkapäitä ja helposti sujuu ainakin tolla 10 kg:lla.Sitten hartialihaspenkki eli ylätaljaveto niin en kovin hyvä siinä mutten nyt ihan surkeakaan. Ja sitten istuma-asennosta käsillä ja rinnalla tehtävä liike jossa tanko ylhäällä ja sieltä pitää painaa alas painot niin en ole nyt huono, mutten huippukaan. Jalkakyykyssä oon tosi vahva. Se on paras tulokseni punteilla jalkakyykyn enkkani. Mut aika paljon siis heittelyä eri punttilaitteiden enkoissa. Mistä se kertoo? Onko se ihan normaalia?

      • Anonyymi

        Hyvät vatsalihakset. Yhdistettynä hyvään leuanvetoon niin montako vetoa menee kulmariipunnassa? Siis rekissä roikkuen koivet suorina vaakatasoon tai hieman yli ja se asento säilyttäen vetelemään.
        Entä rock 10:n hitaina sarjoina? Sarjaluku?
        Pitkä lankku. Lattialla päinmakuulla. Kädet lattialla suorina edessä kuten myös jalat alhaalla.
        Siitä ilman polvi- tai kyynärpääavustusta kroppa suoraan päkiöiden ja kämmenten varaan.
        Pitempiä pitoja tai/ja pumppauksia tuolla aloitustekniikalla.
        Listaa voisi jatkaa. Nuo ovat osa hauraan 80v vanhuksen mätipuolen harjoitteita joiden luulisi olevan kevyttä kamaa nuorille uroille mutta kaikkien kohdalla se ei näytä toteutuvan.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1333
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      16
      989
    3. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      986
    4. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      949
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      924
    6. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      870
    7. 3
      840
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      2
      831
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      4
      829
    10. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      828
    Aihe