Turvaväli on silkkaa säästöä

Anonyymi-ap

"Suositeltavaa olisi vaihtaa pyyhkijänsulat vähintään kerran vuodessa, ja paljon ajavilla parikin kertaa vuodessa"

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/autoilija-onko-sinultakin-jaanyt-tama-oleellinen-toimenpide-tekematta-tarkista-heti-tuulilasisi/8906278

Paskapuhetta, sanon minä. Vaihdatin joskus 5 vuotta sitten ja ovat vielä aivan hyvässä kunnossa, samoin tuulilasi.
Ehkä se johtuu tavastani pitää pitkää rakoa edelläajavaan, varsinkin raskaaseen kalustoon.
Kurakelillä lasia ei tarvitse edes pestä kun leijaileva kurasumu on laskeutunut ennen kuin olen kohdalla.
Hätähousuille ajotyyli ei tietenkään sovi...

16

219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Varaosakauppiaiden menekinedistämiskampanjoita moiset artikkelit. Youtubessa sentään on merkittävä kaupalliset yhteistyövideot selvästi, mutta lehdet saa vissiin painaa mitä tahansa mainoksia merkitsemättä ja ilman seurauksia. Kuluttajan kusetusta ja kuluttajavirastokin nukkuu vaan ruususen unta, liekö koko kuluttajaviranomaista enää olemassakaan kun ei ole pitkään aikaan kuulunut yhtään mitään vaikka aihettakin olisi. Vittu kun kukaan sellainen taho ei hoida hommiaan jolle asiat kuuluisivat!!

    • Anonyymi

      Itse ajan takapuskurissa kiinni. Vesi lentää lasiin, säästyy pesuainetta. Sama säiliöllinen nyt viidettä vuotta.

      • Anonyymi

        Heh heh mitä tuubaa. Varmaan ehdit jarruttaa jos edelläajava hidastaa.


      • Anonyymi

        Huono provokaatioyritys. Ei jatkoon tällä kertaa.


    • Anonyymi

      Imussa kuluu polttoainetta vähemmän ja maailma pelastuupi.🙄

    • Anonyymi

      Olihan avaus, tyypillinen Toyota nysvä joka säästää aina ja kaikessa ja hinkkaan samoilla vanhoilla kivettyneillä pyyhkimillä lasia ja luulee näkevänsä hyvin.
      Onko setämiehen tullut käytyä optikolla viimeksi, voisi olla tarpeen?

      • Anonyymi

        Juu, toinen oli +1 ja toinen +1.2. Lentäjän näkö:)


    • Anonyymi

      Minä vaihdan pyyhkijät kun ne eivät pyyhi kunnolla ja puhdistaminen ei auta, en laske aikaa tai hintaa, koska kyse on kuitenkin turvallisuudesta.
      Vain typerys kehuskelee sillä kuinka pitkään ajaa samoilla pyyhkimillä ja jättämällä älyttömiä välejä edellä ajaviin jne... Kuinka paljon kuraa lentääkään lasille kun kaikki painelevat ohi ja heittävät sen kaistojen väliin jääneet kurat päällesi?

      • Anonyymi

        Koska pyyhkijät ovat vähällä käytöllä, riittää reilu ruiskaus lasolia ja pari pyyhkäisyä.


    • Anonyymi

      Tieliikennelaki velvoittaa pitämään tarpeeksi pitkä turvaväli edellä ajavaan. Mitä nopeampi nopeus, sitä pidempi väli.

      Sekin on muistettava, että liikennettä ei saa tarpeettomasti estää eikä haitata. Liian lyhyt turvaväli saattaa tilanteista riippuen olla haittaamista. Haitata ei saa missään tilanteissa, oli väistämisvelvollisuus sitten kummin päin tahansa. Liikennettä ei saa tarpeettomasti estää eikä haitata koskaan missään tilanteessa.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Pyyhkijöiden sulkien uusiminenhan vie talouden ihan kuralle ainakin kahdeksi vuodeksi, on ne niin kalliita ettei järki riitä ymmärtämään. Ennemmin ajan riskillä ja puolisokeana kuraisella lasilla kuin tapan itseni nälkään tai tingin saunakaljoista.

      • Anonyymi

        Tapat kenties sitten muita tienkäyttäjiä, kun näkyvyys on huono. Kehitysvamma ei tartu, mutta asennevamma periytyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapat kenties sitten muita tienkäyttäjiä, kun näkyvyys on huono. Kehitysvamma ei tartu, mutta asennevamma periytyy.

        Kun ajelen 20 tkm vuodessa niin pyyhkijäiden vaihtoväli on ollut 3-4 vuotta.
        Sen verran pärjää kun ei säästele vettä tai pesuainetta eikä autollaan ajele
        tappituntumalla niinkuin kehä kolmen sisäpuolella.


    • Anonyymi

      Polttoainetta säästyy kun ajaa imussa, varsinkin rekan takana, ajan silti mieluummin kauemapana.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8955
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2390
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1507
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1257
    Aihe