Lastenmurhat historiassa

Anonyymi-ap

Synnin maailmassa on aina murhattu lapsia mitä erilaisimmilla tavoilla. Mooseksen aikana oli Egyptissä kuninkaan määräys, että kaikki poikalapset pitää surmata ja heittää Niiliin. 2 Moos. 1:15-22. Samoin toteutui suuri lastenmurha Jeesuksen syntymän aikana. Matt. 2:16-18. Suurten mullistusten aikana tuo merkki aina tapahtuu. Nyt on taas meneillään siirtyminen uuteen aikakauteen; ei uuteen maailmanJÄRJESTYKSEEN - vaan suureen maailmanKATASTROFIIN. Tästä on merkkinä lastenmurha-aalto kaikkialla maailmassa. Nykyaikana tehdään noin 73 miljoonaa aborttia vuosittain:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Abortti
Tämä on merkki, että Jeesus on tulossa!
Matt. 24.

78

523

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Entisiä "parempia" aikoja täällä taas kaihotaan jossa henkariabortit olivat arkipäivää ja jos se sattui epäonnistumaan niin lapsi surmattiin heti synnyttyään. Tuo oli ihan tavallista katovuosina ja vielä yleistä 50- luvullakin , noin tehdään paljon myös maailmalla maissa joissa abortti on kriminalisoitu. Lapsia löytyy hylättynä sieltä täältä.


      Parasta olisi tietenkin ettei aborttiakaan tehtäisi mutta on se nyt kuitenkin inhimillisempi vaihtoehto keskeyttää raskaus tsygoottivaiheessa kuin kuvailemallani tavoin. Paras lääke tilanteeseen on tiedonjakaminen sekä ehkäisymenetelmien saatavuuden turvaaminen kaikille jopa niin että siitä tehtäisiin ilmaista. Tuolla on saatu Suomessakin abortteja kuitenkin huomattavasti vähennettyä.

    • Anonyymi

      Eikö Jumala tappanut kaikki ei juutalaiset Egyptiläiset lapset ?

      • Anonyymi

        "Synnin maailmassa on aina murhattu lapsia mitä erilaisimmilla tavoilla. Mooseksen aikana oli Egyptissä kuninkaan määräys, että kaikki poikalapset pitää surmata."

        Ongelmallinen kohta, koska eihän Egyptissä mikään kuningas ollut vallassa, vaan faarao. Ja - totta - Jahve-jumala Raamatussa sanoo itse tappaneensa ne lapset, jonka muistoksi sitten määrää 2.Moos.13 tappamaan kaikki esikoispojat ja karjan urospuolet pääsiäisenä, happamattoman leivän juhlassa.

        2.Moos."13:11 Ja kun Herra on vienyt sinut kanaanilaisten maahan, niinkuin hän on sinulle ja sinun isillesi vannonut, ja kun hän on sen sinulle antanut, niin luovuta Herralle kaikki, mikä avaa äidinkohdun; ja kaikki ensiksisyntyneet karjastasi, urospuolet, olkoot Herran. Mutta jokainen aasin ensiksisynnyttämä lunasta lampaalla; mutta jos et sitä lunasta, niin taita siltä niska."

        Aasin sai jättää henkiin, koska sitä tarvittiin kulkuvälineeksi lunastusmaksun maksamiseksi hengen säästämisestä.

        "13:15 Sillä kun farao paatui ja kieltäytyi päästämästä meitä, surmasi Herra kaikki esikoiset Egyptin maassa, ihmisten esikoisista karjan esikoisiin asti. Sentähden minä uhraan Herralle jokaisen urospuolen, joka avaa äidinkohdun, ja jokaisen esikoisen pojistani minä lunastan.'

        Ei kuningas, vaan faarao. Ja kyseessä on nyt sitten juutalaisten Baal-jumala, eikä Israelilaisten Jumala, joka kieltää viattoman veren vuodattamisen.

        Jeremia:

        7:6 ETTE VUODATA VIATONTA VERTA tässä paikassa ettekä seuraa muita jumalia turmioksenne, mutta te varastatte, tapatte, rikotte avion, vannotte väärin, POLTATTE UHREJA BAALILLE (kokonaan poltettu uhri on sana 'holokaust'i).

        7:21 Näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala: "Lisätkää polttouhrinne teurasuhreihinne ja syökää lihaa. Sillä en minä puhunut enkä antanut käskyä teidän isillenne poltto- ja teurasuhrista silloin, kun minä vein heidät pois Egyptin maasta, vaan näin minä käskin heitä ja sanoin: Kuulkaa minun ääntäni, niin minä olen teidän Jumalanne ja te olette minun kansani; ja vaeltakaa aina sitä tietä, jota minä käsken teidän vaeltaa, että menestyisitte.

        Mutta HE EIVÄT KUULLEET, eivät korvaansa kallistaneet, vaan vaelsivat oman neuvonsa mukaan, pahan sydämensä paatumuksessa, ja KÄÄNSIVÄT MINULLE SELKÄNSÄ eivätkä kasvojansa. Ja kun sinä puhut heille kaiken tämän, niin he eivät kuule sinua, ja kun sinä heille huudat, niin he eivät sinulle vastaa.

        7:28 Sentähden sano heille: Tämä on kansa, joka ei kuullut Herran, Jumalansa, ääntä -
        kadonnut on totuus ja hävinnyt heidän suustansa."

        Jahve ei ole Israelin Jumala, vaan Baal-jumala Raamatun mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Synnin maailmassa on aina murhattu lapsia mitä erilaisimmilla tavoilla. Mooseksen aikana oli Egyptissä kuninkaan määräys, että kaikki poikalapset pitää surmata."

        Ongelmallinen kohta, koska eihän Egyptissä mikään kuningas ollut vallassa, vaan faarao. Ja - totta - Jahve-jumala Raamatussa sanoo itse tappaneensa ne lapset, jonka muistoksi sitten määrää 2.Moos.13 tappamaan kaikki esikoispojat ja karjan urospuolet pääsiäisenä, happamattoman leivän juhlassa.

        2.Moos."13:11 Ja kun Herra on vienyt sinut kanaanilaisten maahan, niinkuin hän on sinulle ja sinun isillesi vannonut, ja kun hän on sen sinulle antanut, niin luovuta Herralle kaikki, mikä avaa äidinkohdun; ja kaikki ensiksisyntyneet karjastasi, urospuolet, olkoot Herran. Mutta jokainen aasin ensiksisynnyttämä lunasta lampaalla; mutta jos et sitä lunasta, niin taita siltä niska."

        Aasin sai jättää henkiin, koska sitä tarvittiin kulkuvälineeksi lunastusmaksun maksamiseksi hengen säästämisestä.

        "13:15 Sillä kun farao paatui ja kieltäytyi päästämästä meitä, surmasi Herra kaikki esikoiset Egyptin maassa, ihmisten esikoisista karjan esikoisiin asti. Sentähden minä uhraan Herralle jokaisen urospuolen, joka avaa äidinkohdun, ja jokaisen esikoisen pojistani minä lunastan.'

        Ei kuningas, vaan faarao. Ja kyseessä on nyt sitten juutalaisten Baal-jumala, eikä Israelilaisten Jumala, joka kieltää viattoman veren vuodattamisen.

        Jeremia:

        7:6 ETTE VUODATA VIATONTA VERTA tässä paikassa ettekä seuraa muita jumalia turmioksenne, mutta te varastatte, tapatte, rikotte avion, vannotte väärin, POLTATTE UHREJA BAALILLE (kokonaan poltettu uhri on sana 'holokaust'i).

        7:21 Näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala: "Lisätkää polttouhrinne teurasuhreihinne ja syökää lihaa. Sillä en minä puhunut enkä antanut käskyä teidän isillenne poltto- ja teurasuhrista silloin, kun minä vein heidät pois Egyptin maasta, vaan näin minä käskin heitä ja sanoin: Kuulkaa minun ääntäni, niin minä olen teidän Jumalanne ja te olette minun kansani; ja vaeltakaa aina sitä tietä, jota minä käsken teidän vaeltaa, että menestyisitte.

        Mutta HE EIVÄT KUULLEET, eivät korvaansa kallistaneet, vaan vaelsivat oman neuvonsa mukaan, pahan sydämensä paatumuksessa, ja KÄÄNSIVÄT MINULLE SELKÄNSÄ eivätkä kasvojansa. Ja kun sinä puhut heille kaiken tämän, niin he eivät kuule sinua, ja kun sinä heille huudat, niin he eivät sinulle vastaa.

        7:28 Sentähden sano heille: Tämä on kansa, joka ei kuullut Herran, Jumalansa, ääntä -
        kadonnut on totuus ja hävinnyt heidän suustansa."

        Jahve ei ole Israelin Jumala, vaan Baal-jumala Raamatun mukaan.

        Tarinassa on vielä outoa sekin, että juutalaiset ja israelilaiset ovat eri heimoja, ja Tuomarien kirjan mukaan juutalaiset eli Benjaminin heimo tappoi Israelin heimon. ja juutalaiset sanovat Johanneksen evankeliumin 8. luvussa. etteivät ole koskaan olleet kenenkään orjina.

        "8:31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi". He vastasivat hänelle: "Me olemme Aabrahamin jälkeläisiä EMMEKÄ OLE KOSKAAN OLLEET KENENKÄÄN ORJINA. Kuinka sinä sitten sanot: 'Te tulette vapaiksi'?"


      • Kyse tässä on tarinoista, ei Egyptin heprealaisten orjien poikalapsia tai egyptiläisten esikoisia ole tapettu sama pätee Betlehemin lastenmurhaan, kukaan aikalainen ei sitäkään huomannut .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarinassa on vielä outoa sekin, että juutalaiset ja israelilaiset ovat eri heimoja, ja Tuomarien kirjan mukaan juutalaiset eli Benjaminin heimo tappoi Israelin heimon. ja juutalaiset sanovat Johanneksen evankeliumin 8. luvussa. etteivät ole koskaan olleet kenenkään orjina.

        "8:31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi". He vastasivat hänelle: "Me olemme Aabrahamin jälkeläisiä EMMEKÄ OLE KOSKAAN OLLEET KENENKÄÄN ORJINA. Kuinka sinä sitten sanot: 'Te tulette vapaiksi'?"

        Sinua on turha valistaa mistään elät omassa harhamaailmassasi, mutta Israel on kansan nimi joka tulee kansan uskotusta esi-isästä ja kansaan kuului 12 heimoa. Israelin heimoa ei voi tappaa kun ei sitä ole, kansan voi lähettää eksiiliin ja sen kuningaskunnat tuhota kuten kävikin .
        Jeremia juuri lupaa että Israel palaa takaisin " JHWH Sebaot, Israelin Jumala, sanoo: Minä särjen Babylonian ikeen". Jer28:2 . Höpötät kahdesta eri jumalasta et edes ymmärrä että luet käännöstä jossa erisnimi JHWH on korvattu sanalla herra jota voi käyttää myös Jeesuksesta herra Jeesus ei ole tyhjästä nyhjästy.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Sinua on turha valistaa mistään elät omassa harhamaailmassasi, mutta Israel on kansan nimi joka tulee kansan uskotusta esi-isästä ja kansaan kuului 12 heimoa. Israelin heimoa ei voi tappaa kun ei sitä ole, kansan voi lähettää eksiiliin ja sen kuningaskunnat tuhota kuten kävikin .
        Jeremia juuri lupaa että Israel palaa takaisin " JHWH Sebaot, Israelin Jumala, sanoo: Minä särjen Babylonian ikeen". Jer28:2 . Höpötät kahdesta eri jumalasta et edes ymmärrä että luet käännöstä jossa erisnimi JHWH on korvattu sanalla herra jota voi käyttää myös Jeesuksesta herra Jeesus ei ole tyhjästä nyhjästy.

        En minä väitä, vaan Raamattu todistettavasti väittää - lukee siellä edellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä väitä, vaan Raamattu todistettavasti väittää - lukee siellä edellä.

        Eikä tarvitse laittaa kuin raamattuhakuun Benjaminin heimo (juutalaiset) ja Israelin heimo, niin löytyy sanomani totuus den Raamatusta.

        Juutalaiset tappoivat Israelin heimon ja ryöstivät näiden vaimot ja tytöt.

        Tästä syystä. juutalaiset yrittävät väittää, että naisen kautta perityy heidän juutalaisuus, joka olisikin heidän mielestä israelilaisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä tarvitse laittaa kuin raamattuhakuun Benjaminin heimo (juutalaiset) ja Israelin heimo, niin löytyy sanomani totuus den Raamatusta.

        Juutalaiset tappoivat Israelin heimon ja ryöstivät näiden vaimot ja tytöt.

        Tästä syystä. juutalaiset yrittävät väittää, että naisen kautta perityy heidän juutalaisuus, joka olisikin heidän mielestä israelilaisuutta.

        Ei ole. Juutalaisten Jumala oli eri kuin Jeesuksen opettama israelilaisten Jumala, joka kielsi viattoman veren vuodattamisen, ja sanoi juutalaisten uhrikulttia iljetykseksi, mihin kristinuskokin juutalaisena oppina Jeesuksen verellä uhrilampaana perustuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En minä väitä, vaan Raamattu todistettavasti väittää - lukee siellä edellä.

        Ei lue. Luet myös käännöstä jossa Israelin jumalan nimi on korvattu sanalla herra ja muitakin käännösvirheitä, osin tahallisia , teksteissä on.


      • Eikä Jeesus ole minnekään edes mennyt. Yksikään silminnäkijä ei ole kirjoittanut mitään Jeesuksen taivaaseen menosta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikä tarvitse laittaa kuin raamattuhakuun Benjaminin heimo (juutalaiset) ja Israelin heimo, niin löytyy sanomani totuus den Raamatusta.

        Juutalaiset tappoivat Israelin heimon ja ryöstivät näiden vaimot ja tytöt.

        Tästä syystä. juutalaiset yrittävät väittää, että naisen kautta perityy heidän juutalaisuus, joka olisikin heidän mielestä israelilaisuutta.

        Benjamin heimo oli yksi Israelin heimoista, Juudan heimo toinen ja oli vielä kymmenen muuta. Luet kristillistä käännöstä jota kristityt nimittävät Vanhaksi testamentiksi eikä käännös koskaan vastaa 100% käännettävää tekstiä ja käännöksiin on tässä tapauksessa tullut kristillisten kääntäjien toimesta mukaan kristillistä teologiaa, hepr. raamatussa ei neitsyt synnytä vaan nuori nainen, ei ole herra jumalaa vaan JHWH etc.
        Israelin heimosta ei hepr. raamattu eli VT myöskään puhu, vain käännös puhuu, alkukielessä on siinä kohtaa Israelin huone .Temppeli taas oli JHWH:n huone. Joissakin kohdin sana Israel tarkoittaa kuningaskuntaa ja sen asukkaita mutta tätä on sinulle turha selittää koska elät ihan omassa todellisuudessa.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Ei lue. Luet myös käännöstä jossa Israelin jumalan nimi on korvattu sanalla herra ja muitakin käännösvirheitä, osin tahallisia , teksteissä on.

        Pääsetteköhän te juutalaiset koskaan millään keinolla irti tuosta ikuisesta valehtelustanne?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääsetteköhän te juutalaiset koskaan millään keinolla irti tuosta ikuisesta valehtelustanne?!

        Kuka tahansa löytää asia Raamatusta vain laittamalla raamattuhakuun "Benjaminin heimo Israelin heimo".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Synnin maailmassa on aina murhattu lapsia mitä erilaisimmilla tavoilla. Mooseksen aikana oli Egyptissä kuninkaan määräys, että kaikki poikalapset pitää surmata."

        Ongelmallinen kohta, koska eihän Egyptissä mikään kuningas ollut vallassa, vaan faarao. Ja - totta - Jahve-jumala Raamatussa sanoo itse tappaneensa ne lapset, jonka muistoksi sitten määrää 2.Moos.13 tappamaan kaikki esikoispojat ja karjan urospuolet pääsiäisenä, happamattoman leivän juhlassa.

        2.Moos."13:11 Ja kun Herra on vienyt sinut kanaanilaisten maahan, niinkuin hän on sinulle ja sinun isillesi vannonut, ja kun hän on sen sinulle antanut, niin luovuta Herralle kaikki, mikä avaa äidinkohdun; ja kaikki ensiksisyntyneet karjastasi, urospuolet, olkoot Herran. Mutta jokainen aasin ensiksisynnyttämä lunasta lampaalla; mutta jos et sitä lunasta, niin taita siltä niska."

        Aasin sai jättää henkiin, koska sitä tarvittiin kulkuvälineeksi lunastusmaksun maksamiseksi hengen säästämisestä.

        "13:15 Sillä kun farao paatui ja kieltäytyi päästämästä meitä, surmasi Herra kaikki esikoiset Egyptin maassa, ihmisten esikoisista karjan esikoisiin asti. Sentähden minä uhraan Herralle jokaisen urospuolen, joka avaa äidinkohdun, ja jokaisen esikoisen pojistani minä lunastan.'

        Ei kuningas, vaan faarao. Ja kyseessä on nyt sitten juutalaisten Baal-jumala, eikä Israelilaisten Jumala, joka kieltää viattoman veren vuodattamisen.

        Jeremia:

        7:6 ETTE VUODATA VIATONTA VERTA tässä paikassa ettekä seuraa muita jumalia turmioksenne, mutta te varastatte, tapatte, rikotte avion, vannotte väärin, POLTATTE UHREJA BAALILLE (kokonaan poltettu uhri on sana 'holokaust'i).

        7:21 Näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala: "Lisätkää polttouhrinne teurasuhreihinne ja syökää lihaa. Sillä en minä puhunut enkä antanut käskyä teidän isillenne poltto- ja teurasuhrista silloin, kun minä vein heidät pois Egyptin maasta, vaan näin minä käskin heitä ja sanoin: Kuulkaa minun ääntäni, niin minä olen teidän Jumalanne ja te olette minun kansani; ja vaeltakaa aina sitä tietä, jota minä käsken teidän vaeltaa, että menestyisitte.

        Mutta HE EIVÄT KUULLEET, eivät korvaansa kallistaneet, vaan vaelsivat oman neuvonsa mukaan, pahan sydämensä paatumuksessa, ja KÄÄNSIVÄT MINULLE SELKÄNSÄ eivätkä kasvojansa. Ja kun sinä puhut heille kaiken tämän, niin he eivät kuule sinua, ja kun sinä heille huudat, niin he eivät sinulle vastaa.

        7:28 Sentähden sano heille: Tämä on kansa, joka ei kuullut Herran, Jumalansa, ääntä -
        kadonnut on totuus ja hävinnyt heidän suustansa."

        Jahve ei ole Israelin Jumala, vaan Baal-jumala Raamatun mukaan.

        Kyllä ovvat olleet hulluja nämä ihmiset siihen aikaan kun eläviä lapsia tapettiin ja . Sekin jo kertoo että ihmisyys oli hyvin kaukana . Mitä kauhun hetkiä naisille kun vauva jonka hän oli synnyttänyt otettiin pois ja tapettiin ja heitettiin niiliin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pääsetteköhän te juutalaiset koskaan millään keinolla irti tuosta ikuisesta valehtelustanne?!

        Mistä Einstein valehteli, mistä Jeesus, kun kaikki me juutalaiset valehtelemme? Ehkä jätetään nuo tyypit mutta mistä minä olen valehdellut? Kirjoitan täällä pääsääntöisesti täysjärkisten aikuisten ihmisten parissa ja uskovat kristityt tuntevat myös Raamattunsa eivätkä korvaa tietoa omalla mielikuvituksella ja rasismilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuka tahansa löytää asia Raamatusta vain laittamalla raamattuhakuun "Benjaminin heimo Israelin heimo".

        Benjamin heimo oli yksi Israelin heimoista, entä sitten ? Israelin heimoa ei ole, on vain Israelin kansa johon kuului 12 heimoa joiden uskottiin polveutuvan Israel nimisestä miehestä ja myöhemmin oli Israel niminen kuningaskunta jonka asukkaita kutsuttiin israelilaisiksi.

        1.Moos 48:28 Nämä ovat Israelin heimot ja niiden kantaisät, kaikkiaan kaksitoista,


    • Anonyymi

      Silloin Jerikon muurit sortuivat, ja joukot hyökkäsivät kaupunkiin, joka mies siitä paikasta missä seisoi. Näin israelilaiset valtasivat kaupungin. He olivat julistaneet Herralle kuuluvaksi uhriksi kaiken, mitä kaupungissa oli, ja niin he surmasivat miehet ja naiset, nuoret ja vanhat, härät, lampaat, vuohet ja aasit. (Joos. 6:20–21)

      Herranne ei tunnu olevan kovin ronkeli noiden kansanmurhien kanssa, joten en ihan heti pitäisi sitä merkkinä toisesta puusepän tulemisesta.

      • Anonyymi

        No jäähän onneksi aina homot joista tosin Jeesuskaan ei sanonut sanaakaan.
        Homoilla ei myöskään ole yleisesti aborttien kanssa tekemistä.


      • Anonyymi

        Ettei vain olisi olleet taas juutalaiset asialla, kun Israelin Jumala kielsi sen viattoman veren vuodattamisen ja tuomitsi uhrit ja uhrikultin iljetykseksi, jonka juutalaiset veivät hänen nimiinsä laitettuun temppeliin ja saastuttivat sen, tuon Jetemia 7 luvun mukaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ettei vain olisi olleet taas juutalaiset asialla, kun Israelin Jumala kielsi sen viattoman veren vuodattamisen ja tuomitsi uhrit ja uhrikultin iljetykseksi, jonka juutalaiset veivät hänen nimiinsä laitettuun temppeliin ja saastuttivat sen, tuon Jetemia 7 luvun mukaan?

        Mutta tämä uhrikultti-iljetys Baal-jumalalla on siis juutalaisten opilla tietysti kristinuskon perustana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta tämä uhrikultti-iljetys Baal-jumalalla on siis juutalaisten opilla tietysti kristinuskon perustana.

        Kristinuskon Jahve-Jumala on edellä Raamatusta todistettuna Baal-jumala, mutta myös arkeologisin todistein.


      • Tuokaan ei ole historiallinen tapaus .


      • Tarinat ovat saman tyyppisiä joita oli koko lähi-idässä ja valistuneemmat normaaliälyiset ymmärtävät että ne ovat OMAN AIKANSA TUOTTEITA eivätkä ala sättiä niiden muinaisia kirjoittajia eivätkä ole vihaisia kun joku tarina ei muka ole "oikein" .
        Mitä tulee eksodukseen ei se ole historiallinen tarina joten ei sillekään kannata vihoitella jos ei ole pikkulapsi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ettei vain olisi olleet taas juutalaiset asialla, kun Israelin Jumala kielsi sen viattoman veren vuodattamisen ja tuomitsi uhrit ja uhrikultin iljetykseksi, jonka juutalaiset veivät hänen nimiinsä laitettuun temppeliin ja saastuttivat sen, tuon Jetemia 7 luvun mukaan?

        Jer 7:9 Tällaisia ovat teidän tekonne: te varastatte, murhaatte, teette aviorikoksia, vannotte väärin, uhraatte Baalille ja juoksette muiden jumalien perässä, joita ette edes tunne!
        10 Sitten te tulette tähän pyhäkköön, joka on minun nimelleni omistettu, ja sanotte minun edessäni: 'Me olemme turvassa!' Kuitenkaan ette luovu kauhistuttavista teoistanne.
        11 Rosvojen luolanako te pidätte tätä temppeliä, joka on minulle omistettu? Siltä se minustakin näyttää, sanooJ HWH

        12 "Menkää Siloon siihen paikkaan, jonka kerran otin nimeni asuinsijaksi. Katsokaa, mitä olen tehnyt sille kansani Israelin pahuuden tähden!

        13 Minä, JHWH sanon teille, että teidän tekonne ovat yhtä pahoja kuin isiennekin teot. Te ette kuunnelleet minua, vaikka minä uudelleen ja taas uudelleen puhuin teille. Te ette vastanneet minulle, vaikka minä kutsuin teitä.

        14 Sen vuoksi minä teen tälle temppelille, joka on minun nimelleni omistettu(temppelin nimi oli Beit JHWH JaHVEn talo ) ja johon te luotatte, samalla tavalla kuin tein Silolle. Näin minä teen tälle paikalle, jonka annoin teille ja teidän isillenne.
        15 Minä karkotan teidät pois silmieni edestä, niin kuin olen jo karkottanut teidän veljenne, koko Efraimin heimon."
        Uhrit olivat nimenomaan JHWH:n määräys, epäjumalien palvonta ei ollut koko kansahan siihen Jeremian mukaan syyllistyi.
        Olet kovasti vihainen n kansalle jota et usko olevan olemassa, rasismissa tai minkään ihmisryhmän syntipukiksi otossa ei yleensäkään järkeä ole, se on luusereiden selitys kaikkeen siihen mitä heillä itsellään kulloinkin on pielessä: se on juutalaisten, mustaihoisten, naisten ja ties keiden vika.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kristinuskon Jahve-Jumala on edellä Raamatusta todistettuna Baal-jumala, mutta myös arkeologisin todistein.

        Baalia ei palvottu Israelin uskonnossa vaan se oli kiellettyä eikä Baalia palvota kristinuskossakaan .


    • Anonyymi

      Väestötieteilijä Carl Haubin mukaan maailmaan on kaiken kaikkiaan syntynyt noin 100 miljardia ihmistä.

      Kuinka moni ihmisistä, jotka ovat syntyneet, kuoli lapsuudessa. Siis he, jotka ovat kuolleet ennen varhaisteini-ikää?

      Lapsikuolleisuutta on tutkittu mm. brittien toimesta Intiassa 1900-luvulla ja tutkimukset osoittavat, että noin 50% väestöstä on kuollut lapsena.

      Eli puhutaan 50 miljardista ihmisestä, jotka ovat kuolleet lapsena. 50 miljardia kuollutta lasta, valtava luku. Valtava määrä kärsimystä niin lapsille kuin heidän vanhemmilleen.

      Sitten on lisäksi keskenmenot, joita on noin 1/3 raskauksista. Tämä tarkoittaa vähintään 100 - 300 miljardia keskenmenoa. Jumalan tahto oli että he kuolivat kohtuun.

      Tsunamit ja Holokaustit ovat kauheita tapahtumia mutta historiallisesti ne ovat mitättömiä pikkutekijöitä, sillä taudit ovat vastuussa lähes kaikista kuolemista.

      Jumala loi maailman paikaksi ihmisille, joka on surmanloukku täynnä tauteja.
      Tämä kaikki on "hyvän" Jumalan suunnitelmaa? Tämä maailma on paras minkä se kykeni luomaan?

      Jumala ei välitä paskaakaan ihmiskunnasta, jos uskot Jumalaan.

      • Anonyymi

        Kristinusko selittää tämän syntiinlankeemukselta, voilà: homma hoidettu. Sitten päälle kehotetaan tietysti tekemään henkilökohtainen uskonratkaisu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristinusko selittää tämän syntiinlankeemukselta, voilà: homma hoidettu. Sitten päälle kehotetaan tietysti tekemään henkilökohtainen uskonratkaisu.

        Juu ja uskovaiset vakuuttavat, ettei taivaaseen pääse mitään pahaa ja syntiä, ja heidän mielestään Saatanakin oli jopa Jumalan paratiisissa ja siellä syntyi koko synnin käsite.

        No, ei se luomiskertomus Raamatun mukaan tietenkään näin mennyt.


      • Anonyymi

        Välittääkö ihmiskunta hyvästä Jumalasta, kun uskovaisetkin väittävät Saatanan olevan Jumala?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Välittääkö ihmiskunta hyvästä Jumalasta, kun uskovaisetkin väittävät Saatanan olevan Jumala?

        Ja 2000 vuotta uskovaiset ovat juutalaisten käskystä ateisteja myöten uskoneet tämän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu ja uskovaiset vakuuttavat, ettei taivaaseen pääse mitään pahaa ja syntiä, ja heidän mielestään Saatanakin oli jopa Jumalan paratiisissa ja siellä syntyi koko synnin käsite.

        No, ei se luomiskertomus Raamatun mukaan tietenkään näin mennyt.

        Luomiskertomukset kertovat Israelin kansan version maailman ja elämän synnystä ja jokainen ymmärtänee kerrotun tarinaluonteen, Jumala loi ja näkyy jo seitsenpäiväinen viikko ja sabatti sen huipentumana. Saatanaa ei ole mutta selitys lajien synnystä tai avaruudesta ympärillä ei mene oikein.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Luomiskertomukset kertovat Israelin kansan version maailman ja elämän synnystä ja jokainen ymmärtänee kerrotun tarinaluonteen, Jumala loi ja näkyy jo seitsenpäiväinen viikko ja sabatti sen huipentumana. Saatanaa ei ole mutta selitys lajien synnystä tai avaruudesta ympärillä ei mene oikein.

        Kyllä te juutalaiset olette ihan oman luomiskertomuksenne tuotosta ja Lilithin lapsia - löytyy wikisivu Lilith.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä te juutalaiset olette ihan oman luomiskertomuksenne tuotosta ja Lilithin lapsia - löytyy wikisivu Lilith.

        Lilith ei kuulu luomiskertomuksiin, eksiilin tuomisia tuo lilitukin.
        Löyty wikpidediasta? ! Tiesitkö että isolla pahalla sudella oli formula-auto jolla se pakeni?Löytyy netistä.


    • Anonyymi

      Lastenmurhat olivat kristityssä Euroopassa käytännössä nerkittävä "perhesuunnittelun" keino aina 1800-luvulle saakka.

    • Anonyymi

      HUOM!

      Raamattu puhuu Egyptin faaraosta kuninkaana:
      "Egyptin kuningas puhui hebrealaisille..." 2 Moos. 1:15.

    • Anonyymi

      Farao oli egyptiläisten kuningas ja aurinkojumalan Ran poika. Hän oli ylipappi, tuomari ja sotapäällikkö.

      • Anonyymi

        Ei vaan Isiksen. Osiriksen ja Horuksen poikana. Ra oli aurinko jumala jo pidettiin kaiken luojana. Raamatun ajan faarao olisi voinut olla Ramses 2 hänen kausi oli pitkä ja vaurasta aikaa. Vaan aikalaiskertomuksissa ei mainita Moosesta eikä hänen pojan surmaa kuten ei myöskään ns. Vitsauksia.


    • ”…ei uuteen maailmanJÄRJESTYKSEEN - vaan suureen maailmanKATASTROFIIN. Tästä on merkkinä lastenmurha-aalto kaikkialla maailmassa. Nykyaikana tehdään noin 73 miljoonaa aborttia vuosittain…”

      Jos ihmiset lisääntyisivät tuossa määrin, se olisi katastrofi!

      Ongelma on nyt, miten saada syntyvyys vähenemään siinä määrin, että maapallon kantokyky säilyisi. Ihmisiä on yksikertaisesti liikaa.

      • Anonyymi

        Ja vielä tänä päivänäkin ne kaikki maailman ihmiset mahtuisivat seisomaan yksistään Ahvenanmaalle - mitähän jos vähän googlaisit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja vielä tänä päivänäkin ne kaikki maailman ihmiset mahtuisivat seisomaan yksistään Ahvenanmaalle - mitähän jos vähän googlaisit.

        Ai 8 miljardia ihmistä pystyisi elämään Ahvenanmaan kokoisella alueella :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vielä tänä päivänäkin ne kaikki maailman ihmiset mahtuisivat seisomaan yksistään Ahvenanmaalle - mitähän jos vähän googlaisit.

        Inarin järven jäälle mahduttaisiin mutta tiukassa pitäisi olla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Inarin järven jäälle mahduttaisiin mutta tiukassa pitäisi olla.

        :D Tosin kyse on elämisestä. Paikallaan seisominen tiukasti muita vasten ei liene sellaista?


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        :D Tosin kyse on elämisestä. Paikallaan seisominen tiukasti muita vasten ei liene sellaista?

        Näitä "Inarinjärven jäälle"- juttuja käytetään aina puolustamaan näkökantaa, että maapallolla on rajattomasti tilaa. Vaan kun ei ole; ihminen kun tarvitsee ympärilleen maata viljelyä, muuta elinkeinonharjoittamista ja yleensäkin elämistä varten. Maapallosta huomatta osa on asuinkelvotonta: merta, napa-alueet, jäistä tundraa tai aavikkoa, elä siinä sitten.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        Ai 8 miljardia ihmistä pystyisi elämään Ahvenanmaan kokoisella alueella :D

        Ei puhuttu pystymisestä.elämään, vaan mahtuisi seisomaan.

        Mikähän vika siellä korvien välissä on, kun ei ollenkaan taivu tuo luetun ymmärtäminen?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei puhuttu pystymisestä.elämään, vaan mahtuisi seisomaan.

        Mikähän vika siellä korvien välissä on, kun ei ollenkaan taivu tuo luetun ymmärtäminen?!

        Ei puhuttu elämään pystymisestä, mutta sillä vaan ei ole mitään käytännön mekitystä, miten pienelle alalle kaikki ihmiset pystyttäisiin laskennallisesti sullomaan. Liikakansoitus on ongelma. Kukaan ei kuvittele, että abortit olisivat ratkaisu siihen, mutta osoittaa suhteellisuudentajun puutetta vähätellä liikakansoitusta ja puhua aborteista kamalana katasrtrofina, oli niistä muuten mitä mieltä hyvänsä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei puhuttu elämään pystymisestä, mutta sillä vaan ei ole mitään käytännön mekitystä, miten pienelle alalle kaikki ihmiset pystyttäisiin laskennallisesti sullomaan. Liikakansoitus on ongelma. Kukaan ei kuvittele, että abortit olisivat ratkaisu siihen, mutta osoittaa suhteellisuudentajun puutetta vähätellä liikakansoitusta ja puhua aborteista kamalana katasrtrofina, oli niistä muuten mitä mieltä hyvänsä.

        "Liikakansoitus on ongelma. Kukaan ei kuvittele, että abortit olisivat ratkaisu siihen, mutta osoittaa suhteellisuudentajun puutetta vähätellä liikakansoitusta ja puhua aborteista kamalana katasrtrofina, oli niistä muuten mitä mieltä hyvänsä."

        Juuri näin. Todellakaan teoreettisella laskemalla, missä ihmiset ovat sullottuna seisomaan, ei ole mitään merkitystä - vielä vähemmän järkeä.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        "Liikakansoitus on ongelma. Kukaan ei kuvittele, että abortit olisivat ratkaisu siihen, mutta osoittaa suhteellisuudentajun puutetta vähätellä liikakansoitusta ja puhua aborteista kamalana katasrtrofina, oli niistä muuten mitä mieltä hyvänsä."

        Juuri näin. Todellakaan teoreettisella laskemalla, missä ihmiset ovat sullottuna seisomaan, ei ole mitään merkitystä - vielä vähemmän järkeä.

        Abortit ovat aina katastrofi ja eri tasolla, kuin liikakansoitus, kun niissä kohdellaan ala-arvoisesti viatonta ihmiselämää, tuhoten se. Sillä ei hoideta liikakansoitusta, ihmiselämiä tappamalla, vaan ehkäisyllä ja moraalin kehitykseen tähtäävillä toimilla, niin ettei seksiä harjoiteta miten sattuun. Suomessa puhutaan syntyvyysongelmasta, toisaalla taas lapsia syntyy köyhiin perheisiin suhteeton määrä. Abortit eivät ole luontaista syntyvyyden laskua, vaan keinotekoista ja moraalitonta jo olemassa olevan ihmiselämän tuhoamista. Ihmisten määrä saa vähetä luontaisen syntyvyyden laskun myötä entisestään. Ongelma on siinä, että muutos tapahtuu niin jyrkästi, että tarvittavien palveluiden turvaaminen käy vähäisen syntyvyyden maissa hankalaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Inarin järven jäälle mahduttaisiin mutta tiukassa pitäisi olla.

        Mikään elämä ei kuolisi, eivät , kasvit , eläimet, olisi ahdasta ja joitainhan pitäisi syödäkin? Mitä suosittelet? Mihin elämä olisi voinut kehittyä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Abortit ovat aina katastrofi ja eri tasolla, kuin liikakansoitus, kun niissä kohdellaan ala-arvoisesti viatonta ihmiselämää, tuhoten se. Sillä ei hoideta liikakansoitusta, ihmiselämiä tappamalla, vaan ehkäisyllä ja moraalin kehitykseen tähtäävillä toimilla, niin ettei seksiä harjoiteta miten sattuun. Suomessa puhutaan syntyvyysongelmasta, toisaalla taas lapsia syntyy köyhiin perheisiin suhteeton määrä. Abortit eivät ole luontaista syntyvyyden laskua, vaan keinotekoista ja moraalitonta jo olemassa olevan ihmiselämän tuhoamista. Ihmisten määrä saa vähetä luontaisen syntyvyyden laskun myötä entisestään. Ongelma on siinä, että muutos tapahtuu niin jyrkästi, että tarvittavien palveluiden turvaaminen käy vähäisen syntyvyyden maissa hankalaksi.

        ne ei vät vain lopu


    • Anonyymi

      Entä nämä lapsimurhat?

      Arabian niemimaalla (tai sen läheisyydessä) uhrattiin poikalapsia (9 lasta) aina Muhammedin aikaan saakka. Nuo lapsien uhraukset tapahtuivat Islamin toimesta ja vaikutuksesta eli Islam oli vaikuttamassa jo ennen Muhammedia. Islam oli olemassa/vaikuttamassa satoja vuosia, ehkä jopa 500 vuotta ennen Muhammedia ja sen toimesta ja vaikutuksesta noita lapsiuhreja (9) uhrattiin noin 60 vuoden ajan Muhammediin asti.

      • Anonyymi

        Islam on ollut 700-luvulle asti sama kuin kristinusko, jolloin ne vasta erosivat, ja molempien uskontojen Jumala on Baal-jumala juutalaisuuteen perustuen.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Uuteen normaaliin ei pitäisi tuudittautua, koska Messias on tulossa🔥

    • Anonyymi

      Messias Jeesus on jo tullut. Pian Hän tulee noutamaan omansa taivaaseen ja maailmassa alkaa suuri vihan aika.

      • Anonyymi

        Muistattehan pitää hänen kidutusvälinettään kaulassanne, että tunnistaa omansa!


      • Anonyymi

        Tässä on yksi monista, keskenään kiistelevistä kristillisistä opeista. Kiliasmi, jonka mukaan tapahtuu "tempaus", eli uskovat temmataaan taivaisiin ja maan päälle jää antikristuksen räyhämeiningit, kunnes se lopetetaan ja sitten tuhatvuotinen valtakunta ja sen jälkeen jälleen uudet rähinät päälle ennen lopullista loppua. On se melkoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on yksi monista, keskenään kiistelevistä kristillisistä opeista. Kiliasmi, jonka mukaan tapahtuu "tempaus", eli uskovat temmataaan taivaisiin ja maan päälle jää antikristuksen räyhämeiningit, kunnes se lopetetaan ja sitten tuhatvuotinen valtakunta ja sen jälkeen jälleen uudet rähinät päälle ennen lopullista loppua. On se melkoista.

        Raamatun mukaan kaiken tuon piti tapahtua ensimmäisen vuosisadan aikana. Uskovaiset eivät välitä edes Raamatustaan. On ne kovia ne luulemukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaan kaiken tuon piti tapahtua ensimmäisen vuosisadan aikana. Uskovaiset eivät välitä edes Raamatustaan. On ne kovia ne luulemukset.

        Mistä oikein puhut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä oikein puhut?

        Hän puhuu siitä, että se tempaus koskee Raamatun mukaan keveitä akanoita, viljan kuoria, kun elon vilja on kypsynyt ja se puidaan.

        Meni hieman pidempää, kun Paholainen löi näppinsä Raamatun kirjoittamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän puhuu siitä, että se tempaus koskee Raamatun mukaan keveitä akanoita, viljan kuoria, kun elon vilja on kypsynyt ja se puidaan.

        Meni hieman pidempää, kun Paholainen löi näppinsä Raamatun kirjoittamiseen.

        On muuten mielenkintoista, että mayaintiaanien epos Popol Vuh kertoo kuulemma tästä. Väittävät apostoli Tuomaksen, Jeesuksen kaksoisveljen, eläneen heidän keskuudessaan. - Tarina kertoo siitä, kun kaksospojat pelastavat maapallon Linnunradan mustan aukon, Sagittarius A:n, kautta.


    • Anonyymi

      ArtoTTT

      Yhtä syntiä peitetään toisella.

      • Anonyymi

        Miksi et koskaan kirjoita siitä mitä seurauksia ns. pakkosynnyttämisellä on ?
        Aborttien määrähän on laskenut maissa joissa se on laillinen ja vastaavasti noussut siellä missä se ei laillinen.


    • Anonyymi

      Ei ole pakko tulla raskaaksi tahtomattaan! On olemassa yksi varma keino välttää raskaus.

      • Anonyymi

        Helpoin ja luonnollisin keino.


    • Anonyymi

      Uskomatonta, vuosittain 73 miljoonaa miehen aiheuttamaa naisen tahdon vastaista raskautta.
      Aloittaja nosti tärkeän asian esiin; miesten kyvyttömyyteen varmistaa naiselta ennen yhdyntää, onko tämä valmis synnyttämään hänelle lapsen ja kieltäytyä tarvittaessa luovuttamasta siementään.
      Yhdenkään syntyvän lapsen vika ei ole, että hänet alulle laittanut mies on mikä on.

    • Anonyymi

      "Mies yhtyi vaimoonsa ja vaimo synnytti..." Näin Jumalan luomisjärjestys tarkoitettu toimimaan.

      • Sekö oli siis siinä :d pitäisikö tästä vetää johtopäätös että siksi Suomessa on 20 000 lasta huostaanotettuna ja tuhannet heistä etsivät pysyvää "kotia" ja silti on aina välinputoaja lapsia jotka joko tukahdutetaan mattorullaan tai tapetaan höyrymopilla.

        On vain päästelty eikä säästelty.
        Se että ihminen kykenee lisääntymään ei ole mikään meriitti tai "kruunuksi" tekevä asia vaan se on biologiaan sidottu fakta johon meistä suurin osa kykenee ilman sen kummempia pinnistelyitä.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Sekö oli siis siinä :d pitäisikö tästä vetää johtopäätös että siksi Suomessa on 20 000 lasta huostaanotettuna ja tuhannet heistä etsivät pysyvää "kotia" ja silti on aina välinputoaja lapsia jotka joko tukahdutetaan mattorullaan tai tapetaan höyrymopilla.

        On vain päästelty eikä säästelty.
        Se että ihminen kykenee lisääntymään ei ole mikään meriitti tai "kruunuksi" tekevä asia vaan se on biologiaan sidottu fakta johon meistä suurin osa kykenee ilman sen kummempia pinnistelyitä.

        Et nyt tajunnut pääasiaa. Mies ja nainen on Jumalan luomistyön tarkoittama pari ja avioliiton perusta. Olet ymmärtänyt vaistomaisesti jotain tästä, kun puhut biologiasta ja siitä, että se osataan ilman pinnistelyjä. Sinä vain et näe siinä Jumalan antamaa tarkoitusta. Oli asia mikä tahansa, maalliset ihmiset erottavat Jumalan ja pistävät sen sivuun, koko universumin ja kaiken elämän Luojan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et nyt tajunnut pääasiaa. Mies ja nainen on Jumalan luomistyön tarkoittama pari ja avioliiton perusta. Olet ymmärtänyt vaistomaisesti jotain tästä, kun puhut biologiasta ja siitä, että se osataan ilman pinnistelyjä. Sinä vain et näe siinä Jumalan antamaa tarkoitusta. Oli asia mikä tahansa, maalliset ihmiset erottavat Jumalan ja pistävät sen sivuun, koko universumin ja kaiken elämän Luojan.

        Tuo jumalallisuus riippuu ihan ihmisestä. On ihmisiä joiden ei oikeasti pitäisi antaa edes lisääntyä silti niin tapahtuu. On taas ihmisiä jotka myisivät vaikka sielunsa saadakseen edes yhden lapsen. On ihmisiä joille lapset ovat tietenkin osittain omienkin toiveiden "täyttymys" ja jopa jumalallisia tai ihmeisiin verrattavia tai no ainakin asia josta pitää olla kiitollinen Jumalalle mutta yhtä kaikki yksikään noista "ihmisjoukoista" ei tule oikeaksi vanhemmaksi sillä että vain laittaa alulle tai synnyttää . Se on pelkkää biologiaa.

        Vanhemmaksi tuleminen alkaa siitä hetkestä kun lähdet sen pienen ihmisen kanssa synnytyslaitokselta kotiin ja todella ymmärrät olevasi hänestä vastuussa mutta huolimatta siitä, että jalat saattavat lyödä setsuuria lähdet sille noin 20 vuoden mittaiselle taipaleelle mihin mahtuu niin murhetta kuin iloakin .


      • "Mies yhtyi naiseensa" sanoo hepr raamatun teksti. Kaikki lajit eivät kuitenkaan lisäänny suvullisesti mutta niissä lajeissa joissa niin tapahtuu on useimmissa kielissä on eri nimet siittäjälle ja ja synnyttäjälle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et nyt tajunnut pääasiaa. Mies ja nainen on Jumalan luomistyön tarkoittama pari ja avioliiton perusta. Olet ymmärtänyt vaistomaisesti jotain tästä, kun puhut biologiasta ja siitä, että se osataan ilman pinnistelyjä. Sinä vain et näe siinä Jumalan antamaa tarkoitusta. Oli asia mikä tahansa, maalliset ihmiset erottavat Jumalan ja pistävät sen sivuun, koko universumin ja kaiken elämän Luojan.

        Avioliittoa sen nykymerkityksessä ei Raamatussa ole, mies voi yhtyä orjattareensa jolla asiassa ei ollut mitään sanomista jos vaimo tai vaimot, haaremin kyseessä ollessa, eivät kyenneet lisääntymään.


      • dikduk kirjoitti:

        Avioliittoa sen nykymerkityksessä ei Raamatussa ole, mies voi yhtyä orjattareensa jolla asiassa ei ollut mitään sanomista jos vaimo tai vaimot, haaremin kyseessä ollessa, eivät kyenneet lisääntymään.

        Tuskinpa tuossa aina edes oli taustalla lisääntymistarkoitus.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Tuskinpa tuossa aina edes oli taustalla lisääntymistarkoitus.

        Mutta hyvä tekosyy.


      • dikduk kirjoitti:

        Avioliittoa sen nykymerkityksessä ei Raamatussa ole, mies voi yhtyä orjattareensa jolla asiassa ei ollut mitään sanomista jos vaimo tai vaimot, haaremin kyseessä ollessa, eivät kyenneet lisääntymään.

        "... mies voi yhtyä orjattareensa jolla asiassa ei ollut mitään sanomista jos vaimo tai vaimot, haaremin kyseessä ollessa, eivät kyenneet lisääntymään."

        Niinpä.


    • Anonyymi

      Lapsista tykkään, mutta tekotapa ei miellytä.

    • ”Nyt on taas meneillään siirtyminen uuteen aikakauteen; ei uuteen maailmanJÄRJESTYKSEEN - vaan suureen maailmanKATASTROFIIN. Tästä on merkkinä lastenmurha-aalto kaikkialla maailmassa…”

      Sitten alat puhua aborteista. Niitä on aina tehty, joten ei ole uusi asia. Kuten antamassasi lähteessä todetaan ”Aborttien määrä on laskenut hiukan niissä maissa, joissa se on laillinen, ja noussut niissä maissa, joissa se on kielletty.”

      Esim. suomessa 1930- ja 40-luvulla tehtiin arviolta jopa 25 000–30 000 aborttia vuodessa, 1950 luvulla 25 000–30 000. Nykyään niitä tehdään alle 10 000.

      Kyse ei ole lapsen murhista. Lapsenmurhalla tarkoittaan jo syntynyttä lasta.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1565
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1243
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1080
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      997
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      910
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      841
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      828
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      754
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe