lueskelin tätä palstaa ja tuli mieleen, että kovinpa hyviä ansioita kaikilla tuntuisi olevan. ihan matalapalkka-alojenkin edustajilla, sairaanhoitajilla, teollisuustyöntekijöillä yms. kirjoitusten mukaan lähes kaikilla ainakin 2500e/kk lisät bonukset ties mitkä.
ehkä mukana on jonkin verran nettilisää, sillä ainakin kun opiskeluaikana työskentelin verotoimistossa ja veroilmoituksia käsittelin, niin niiden perusteella ko. tehtävissä ei keskimäärin ehkä aivan sitä tienata.
toisaalta, kyse voi olla myös esittämistavasta. olen itse ollut valmistumisen jälken työelämässä nyt noin kaksi vuotta, ja työsopimuksen mukaan kk-ansioni on 2850e/kk. no, tietysti jos mukaan lasketaan lomarahat, nousee summa jo yli kolmen tonnin. niin, ja teen myös osa-aikaisesti erästä toista työtä, josta tienaan ansiotuloa n. 400e/kk, lisäksi matkakorvauksia 100-200e/kk. Päätyössäni minulla on puhelinetu, voihan sillekin laskea arvoksi esim. 50e/kk, jonka keskimäärin soittelen sillä omia puheluita. Kotona on myös työnantakan maksama ADSL-yhteys, senkin arvo noin 40e/kk. Perinnöksi saamastani omaisuudesta tienaan pääomatuloja bruttona noin 7000e vuodessa, eli pyöreästi 600e/kk. Lisäksi muita pienempiä tulonlähteitä keikkahommista yms. ehkäpä 700 euroa vuodessa. tuloksi voisi laskea myös sen, että asun lähellä työpaikkaa, joten matkoihin ei kulu rahaa, säästö helpostikin jopa 50 euroa kuukaudessa.
Ynnätäänpä: sehän tekee rapiat 4500 euroa kuukaudessa!! huh helpotti, luulin jo olevani palkkakuopassa.
nettipalkakseni ilmoitan tästä lähtien 5200e/kk. ihan kilpailukykyinen lukema paremmissakin keskusteluissa. myös penikseni on peräaukosta mitattuna noin 19 cm pitkä.
palkkakeskustelu
11
7537
Vastaukset
- päällikkö
Voin vahvistaa sen, että esim. teollisuudessa ammattimiehet hankkivat tosi hyvin. Paperityöntekijät jo tiedämme, palkka huitelee 4 donan kieppeillä. Myös hitsaajat hankkivat 2500 egestä ylöspäin, ylitöitä tekemällä jopa paperimiehen ansiot. Myös rakennusalan erikoismiehet, kuten muurarit, raudoittajat ja kirvesmiehet vetävät valtaisia summia, toki osa heistä tekee sitä pimeästi, ja osa toiminimellä. Yleensäkin tekninen ala on hyvin palkattu ammattityöntekijöiden osalta, miesvaltaisia aloja näet. Myös palvelusektorilla esim. merkonomipohjalta voi bisneskykyinen tyyppi vetää kovat summat esim. myyntineuvottelijana.
Itse olen päällikkönä (koulutus valtiotieteiden maisteri)yksityissektorilla, vaan en vedä kuin 2700 e/kk brutto. Syy: naisvaltainen ala, ja koko firmankin linja on matalapalkkaisuus kaikilta osin. Tuleehan tuollakin jopa täällä Hesassa toimeen, vaan ei mitään ylellistä elämää. Paremmin olisin tähän ikään mennessä hankkinut jos olisi käynyt ammattikoulutuksen.
Kaikkea ei vaan voi saada. - todenmukainen esimerkki:
Varmasti jotkut apinat ovat kirjoitelleet ansaitsevansa vaikka kuinka paljon, ja tekevänsä erilaisilla lisillä vielä toisen puolen lisää.. KÄytännössä kuitenkin todellisuus on se, että harvassa on se sairaanhoitaja, joka vetää 3000 e/kk, vaikka tekisi ylitöitä vuorotyön lisäksi kuinka paljon tahansa. ELi: esimerkiksi pk-seudulla peruspalkka ilman vuorolisiä ja 2.-3. ikälisää on siinä n 1900 euroa, tähän voidaan laskea säännöllisestä 3-vuorotyöstä 20-25 % lisää, tämä tekee ansioksi kk:ta kohden siis n. 2400 e. Käytännössä vuorojen mukaan (esím pyhätyö) tuo ansio (KOKONAISKUUKAUSIANSIO!) elää siinä 2300-2500 euron välillä. Ahkeruudesta riippuen voi lisätöillä vetää vielä 200-300 euroa tuohon bruttopalkkaan, toki tälle asettaa rajoituksensa se, minkälaisia vuoroja jo on (ja oma jakasaminen, tietysti!!). Jos on pitkä yöputki, on siihen lähes mahdotonta sijoittaa yhtään mitään lisää. Käytännössä siis pyhätyöskentelyllä ja venymällä muuten voi saada (satunnaisesti) JOPA 2800 e/kk BRUTTO, (ikälisillä tietysti vielä vähän lisää tähän). Huomattavaa kuitenkin on se, että moniko jaksaa tehdä koko ajan vähintään yhtä lisävuoroa viikossa säilyttääkseen liksan edellä esitetyllä tasolla? Lisäksi selvä poikkeus edellisestä ovat sairaanhoitajat, jotka tekevät pelkkää päivävuoroa esimerkiksi ajanvarauspoliklinikoilla, joiden tilipussia vuorolisät eivät lihota. Heillä bruttokk-ansio on siis tuo 1900/kk.
Tämä on siis todellisuutta, ja ne, jotka väittävät vetävänsä 3000-3000 euroa rivisairaanhoitajan työstä, puhuvat paskaa.
Edellä kuvaamani olen vaimoni työnteon ja uran pohjalta selville saanut (ja ottanut), eli ei tuolla kultaa pääse vuolemaan, ellei puoliso tee hyvin rahaa.
Tv Hoitsunmies- kiinteistöassistentti
No tuohan on hyvä palkka ammatista, jota esimerkiksi opiskelemaan pääsee kuka tahansa. Aivan turhia siis puheet siitä, että palkkoja pitäisi jotenkin nostaa, eihän esim. kunnallisaloilla muutkaan tuon parempaa palkkaa saa. Eihän hoitajien mitään lääkärien palkkoja kuulukaan ansaita, lääkärin työssä on vaatimukset ja vastuu ihan toista luokkaa.
Vastustan kaikkia ko. alaan liittyviä palkankorotusvaatimuksia jatkossa jyrkästi! - KHGF
kiinteistöassistentti kirjoitti:
No tuohan on hyvä palkka ammatista, jota esimerkiksi opiskelemaan pääsee kuka tahansa. Aivan turhia siis puheet siitä, että palkkoja pitäisi jotenkin nostaa, eihän esim. kunnallisaloilla muutkaan tuon parempaa palkkaa saa. Eihän hoitajien mitään lääkärien palkkoja kuulukaan ansaita, lääkärin työssä on vaatimukset ja vastuu ihan toista luokkaa.
Vastustan kaikkia ko. alaan liittyviä palkankorotusvaatimuksia jatkossa jyrkästi!Myös teknilliselle allalle aina korkeakoulua myöten on suhteellisen helppo päästä - huomattavasti iisimpää kuin humanistiselle alalle. Entä paperimiehet ja muut duunarit sitten? Suoraan peruskoulusta parille kursille ja 6 donaa kuussa tilille.
- toinen hoitsun mies
Oikeaa suuruusluokkaa nuo mainitsemasi sairaanhoitajien palkat, hieman yläkanttiin kuitenkin ainakin täällä varsinais-suomessa. Peruspalkka ilman ikälisiä n. 1750, siihen 3-vuorotyön lisät päälle. Vuoden keskiarvo kk-palkka (brutto) huitelee siinä 2100 nurkilla maksimissaan. Työn vaativuuten nähden en pidä sitä kovinkaan suurena. Käsittääkseni ainakaan täällä päin ei ole mahdollista (tai ei ole tapana) kovinkaan paljon mitään lisävuoroja tehdä, tuskinpa sitä kovin moni jaksaisikaan.
Ihmettelen vain TEHY:n toimintaa, ottaisivat mallia vaikka paperiliitosta ja alkaisivat puolustaa oikeuksiaan. Ei sillä, että paperiliittolaiset enää mitään lisää ansaitisivat, mutta ainakin heillä on liitto joka ajaa vahvasti omaa asiaa. - mä vaan.
KHGF kirjoitti:
Myös teknilliselle allalle aina korkeakoulua myöten on suhteellisen helppo päästä - huomattavasti iisimpää kuin humanistiselle alalle. Entä paperimiehet ja muut duunarit sitten? Suoraan peruskoulusta parille kursille ja 6 donaa kuussa tilille.
voi jestas sentään kun oot fiksu.
kuusi tonnii käteen kuussa.ookko
varma ettei sukunimesi ole Tähtinen.
mitäköhän kursseja tarkoitit. - ex-hoitaja
toinen hoitsun mies kirjoitti:
Oikeaa suuruusluokkaa nuo mainitsemasi sairaanhoitajien palkat, hieman yläkanttiin kuitenkin ainakin täällä varsinais-suomessa. Peruspalkka ilman ikälisiä n. 1750, siihen 3-vuorotyön lisät päälle. Vuoden keskiarvo kk-palkka (brutto) huitelee siinä 2100 nurkilla maksimissaan. Työn vaativuuten nähden en pidä sitä kovinkaan suurena. Käsittääkseni ainakaan täällä päin ei ole mahdollista (tai ei ole tapana) kovinkaan paljon mitään lisävuoroja tehdä, tuskinpa sitä kovin moni jaksaisikaan.
Ihmettelen vain TEHY:n toimintaa, ottaisivat mallia vaikka paperiliitosta ja alkaisivat puolustaa oikeuksiaan. Ei sillä, että paperiliittolaiset enää mitään lisää ansaitisivat, mutta ainakin heillä on liitto joka ajaa vahvasti omaa asiaa.Nyt puhut puppua! Olin itse aiemmin sairaanhoitajana, keskussairaala, kirran puoli, 3-vuorotyö. Keskimäärin bruttopalkkani oli 2700 e/kk, alimmillaan 2500 ja ylimmillään jopa yli 3 tonnia ylitöillä. Palkka oli hyvä, parempi kuin nyt erään pienen järjestön toiminnanjohtajana (noin 2400 e/kk). Halusin muutoin sisältöön uutta, ja uusia haasteita, siksi vaihdoin alaa. Sairaanhoitajan palkkaan olin tyytyväinen. Raskastahan työ välillä oli, vaan ei sen raskaampaa kuin muillakaan aloilla. Asennekysymys.
Puppua nuo 2100 euron kokonaisansiopuheet sairaanhoitajan vuorotyössä! - huijaa
ex-hoitaja kirjoitti:
Nyt puhut puppua! Olin itse aiemmin sairaanhoitajana, keskussairaala, kirran puoli, 3-vuorotyö. Keskimäärin bruttopalkkani oli 2700 e/kk, alimmillaan 2500 ja ylimmillään jopa yli 3 tonnia ylitöillä. Palkka oli hyvä, parempi kuin nyt erään pienen järjestön toiminnanjohtajana (noin 2400 e/kk). Halusin muutoin sisältöön uutta, ja uusia haasteita, siksi vaihdoin alaa. Sairaanhoitajan palkkaan olin tyytyväinen. Raskastahan työ välillä oli, vaan ei sen raskaampaa kuin muillakaan aloilla. Asennekysymys.
Puppua nuo 2100 euron kokonaisansiopuheet sairaanhoitajan vuorotyössä!Kukahan nyt valehtelee, yhdenkään sairaanhoitajan keskipalkka ei ole 2700 e/kk...
Mikäköhän idea tuossa väärän tiedon levittämisessä on, ketä se hyödyttää? - tehyläinen
toinen hoitsun mies kirjoitti:
Ihmettelen vain TEHY:n toimintaa, ottaisivat mallia vaikka paperiliitosta ja alkaisivat puolustaa oikeuksiaan. Ei sillä, että paperiliittolaiset enää mitään lisää ansaitisivat, mutta ainakin heillä on liitto joka ajaa vahvasti omaa asiaa.Ei voi tehyläiset soveltaa paperin konsteja, painostusvoima puuttuu. Tehy kun menee lakkoon niin työnantaja vain hykertelee mielissään ja laskee kuinka paljon säästetään joka lakkopäivä. Sitä paitsi kun on hoitoalasta kyse ei voi sillä tavalla lakkoilla kuin paperi...
- siis
ex-hoitaja kirjoitti:
Nyt puhut puppua! Olin itse aiemmin sairaanhoitajana, keskussairaala, kirran puoli, 3-vuorotyö. Keskimäärin bruttopalkkani oli 2700 e/kk, alimmillaan 2500 ja ylimmillään jopa yli 3 tonnia ylitöillä. Palkka oli hyvä, parempi kuin nyt erään pienen järjestön toiminnanjohtajana (noin 2400 e/kk). Halusin muutoin sisältöön uutta, ja uusia haasteita, siksi vaihdoin alaa. Sairaanhoitajan palkkaan olin tyytyväinen. Raskastahan työ välillä oli, vaan ei sen raskaampaa kuin muillakaan aloilla. Asennekysymys.
Puppua nuo 2100 euron kokonaisansiopuheet sairaanhoitajan vuorotyössä!olet tehnyt helvetisti ylitöitä, jos keskipalkkasi on ollut 2700e /kk, sillä keskimääräinen bruttokk-ansio muutamalla ikälisällä ja kolmella vuorolla on muutama vuosi sitten ollut EHDOTON MAX 2500e/kk, hyvä jos tuohon pääsee edes nyt em avuin. ja tuosta raskaudesta: olisiko vastuu esim päivystyksessä jotakin muuta kuin vaikkapa konttorirotilla paperinpyörittelyssä, kaupparatsuilla tai vaikkapa it-nörteillä (=IHMISHENKI), vai aivanko samalla tasolla liikutaan?
- olet
ex-hoitaja kirjoitti:
Puppua nuo 2100 euron kokonaisansiopuheet sairaanhoitajan vuorotyössä!tehnyt helvetisti ylitöitä, jos keskipalkkasi on ollut 2700e /kk, sillä keskimääräinen bruttokk-ansio muutamalla ikälisällä ja kolmella vuorolla on muutama vuosi sitten ollut EHDOTON MAX 2500e/kk, hyvä jos tuohon pääsee edes nyt em avuin. ja tuosta raskaudesta: olisiko vastuu esim päivystyksessä jotakin muuta kuin vaikkapa konttorirotilla paperinpyörittelyssä, kaupparatsuilla tai vaikkapa it-nörteillä (=IHMISHENKI), vai aivanko samalla tasolla liikutaan?
Ja huom! hoitajilla jos lähtöpalkka (perusliksa) 1700 e/kk, VOI OLLA VAIKEAA PÄÄSTÄ LISILLÄKÄÄN EDES SIIHEN 2100 EUROON! Eli älä kirjoittele asioista, joista et oikein tunnu kaikkea ymmärtävän! Vai onko pää siellä järjestön johtajana toimiessa paisunut? :>
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236819Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401221Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47824Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61817Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93784Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14726- 43723