Olemme seurustelleet 3 vuotta ja kihlattuni heti suhteemme alussa piti yhteyttä eksiin ja kun siitä en oikein hyväksynyt niin viestittely alkoi tapahtua salaa,mutta joskus hän narahti niistä ja selityksiä tuli vaikka minkälaista,yleensä narahtelut johti riitoihin.
En tiedä olenko liian mustis kun en hyväksy näitä juttuja.
Pari vuotta sitten hän lupasi ettei pidä yhteyttä kuin hyvin harvoin n.pari kertaa vuodessa,mutta pari viikkoa sitten paljastui viestittely on ollut melkoisen säännöllistä muutamien miesten kans.
Hän selittää nämä jutut sillä että nämä miehet on hänen kavereita ja salaa viestittely on johtunut siitä kun en anna hyväksyntää tälle touhulle.
Joudun yleensä antamaan periksi näissä riidoissa koska hän uhkaa jättää minut.
Mitä pitäisi tehdä?
Salaa viestittely
15
3296
Vastaukset
- Silja
Kerää itsesi ja lopeta mustasukkaisuus. Voit esimerkiksi käydä joskus vieraissa, niin ei tarvitse kadehtia sitä vaimoltasi, parhaassa tapauksessa ilman syytä. Se tapahtuu mikä on tapahtuakseen. Älä kuitenkaan missään olosuhteissa kerro vaimollesi asioita, joista tiedät, että hän ei niitä halua kuulla.
- Mies 37
Pettämistä en voisi edes harkita!Enkä usko että semmoista on tapahtunut häneltäkään!
Mutta kyllä hiukan mietityttää kun ilmoitetaan menosta tyttö porukalla juhlimaan viikonloppuna.
Hän sanoi pitävänsä yhteyttä yhteen mieheen joka ei ole eksä,vaan on hänelle vähän niikuin kuuntelia,jolle voi puhua mitä vaan ja sanoi että hänen olonsa helpottuu kun saa purkaa tunteittaan hänelle."terapeutti" on minun ikäinen mies ja sinkku.
Eikä tarvitse olla huolissaan koska ovat tunteneet jo vuosia ja jos siitä tulisi suhde niin se olisi tapahtunut vuosia sitten.
En tiedä mutta se SATTUU kun tietää hänen viestittelevän muiden kans.
Jos otan asian puheiksi niin siitä seuraa riita ja minun pitää antaa periksi jos ei halua mukkäkoulun jatkuvan viikkoja. - pete
Mies 37 kirjoitti:
Pettämistä en voisi edes harkita!Enkä usko että semmoista on tapahtunut häneltäkään!
Mutta kyllä hiukan mietityttää kun ilmoitetaan menosta tyttö porukalla juhlimaan viikonloppuna.
Hän sanoi pitävänsä yhteyttä yhteen mieheen joka ei ole eksä,vaan on hänelle vähän niikuin kuuntelia,jolle voi puhua mitä vaan ja sanoi että hänen olonsa helpottuu kun saa purkaa tunteittaan hänelle."terapeutti" on minun ikäinen mies ja sinkku.
Eikä tarvitse olla huolissaan koska ovat tunteneet jo vuosia ja jos siitä tulisi suhde niin se olisi tapahtunut vuosia sitten.
Jos otan asian puheiksi niin siitä seuraa riita ja minun pitää antaa periksi jos ei halua mukkäkoulun jatkuvan viikkoja."... minun pitää antaa periksi jos ei halua mukkäkoulun jatkuvan viikkoja."
Aikamoinen tohvelisankari olet, jos sua pystyy tuolla tavalla kyykyttämään. Jos nainen alkaisi kiristää minua jättämisellä(tai jollain muulla asialla), niin antaisin välittömästi kenkää. - hyvin
Mies 37 kirjoitti:
Jos otan asian puheiksi niin siitä seuraa riita ja minun pitää antaa periksi jos ei halua mukkäkoulun jatkuvan viikkoja.Kun ollaan yhdessä, pitäisi suhteen pelisäännöt olla molempien hyväksymiä, muuten mennään huonoon suuntaan ajan kanssa. Kaiken pitäisi myös kestää päivänvalo. Ystävät niin sinun kuun hänenkin, olisi oltava sellaisia jotka on yhdessä hyväksi koettu. Toisenlaiset rasittavat suhdetta aivan turhaan. Kysymys olisi paikallaan mitä kukin haluaa? Elämässä ei voi kaikkea saada.
Itse en ymmärrä näitä ex juttuja, mennyt elämä pitäisi jättää sinne minne se kuuluu, eli menneisyyteen ja elää nykyisyydessä. Jos jompaa kumpaa rassaa joku asia, niin se pitäisi pystyä yhdessä sopimaan. Ei mene mustasukkaisuus sillä että sanotaan "älä ole mustasukkainen" kerran asia painaa, se myös tuo ongelmia ajan kanssa.
Muut ei pysty toisten suhteesta sanomaan, koska jokainen suhde on aina eilainen. Yksi kestää yhtä, toinen toista asiaa enemmän kuin joku toinen. Jokaisen pitää sopia oma suhteensa ihan itse, yleispätevää neuvoa ei ole. Jos asia ei sinulle sovi, eikä siitä pääse yhteisesti hyväksyttyyn ratkaisuun, niin silloin ehkä ero on hyvä ratkaisu. - hieman, kiitos
hyvin kirjoitti:
Kun ollaan yhdessä, pitäisi suhteen pelisäännöt olla molempien hyväksymiä, muuten mennään huonoon suuntaan ajan kanssa. Kaiken pitäisi myös kestää päivänvalo. Ystävät niin sinun kuun hänenkin, olisi oltava sellaisia jotka on yhdessä hyväksi koettu. Toisenlaiset rasittavat suhdetta aivan turhaan. Kysymys olisi paikallaan mitä kukin haluaa? Elämässä ei voi kaikkea saada.
Itse en ymmärrä näitä ex juttuja, mennyt elämä pitäisi jättää sinne minne se kuuluu, eli menneisyyteen ja elää nykyisyydessä. Jos jompaa kumpaa rassaa joku asia, niin se pitäisi pystyä yhdessä sopimaan. Ei mene mustasukkaisuus sillä että sanotaan "älä ole mustasukkainen" kerran asia painaa, se myös tuo ongelmia ajan kanssa.
Muut ei pysty toisten suhteesta sanomaan, koska jokainen suhde on aina eilainen. Yksi kestää yhtä, toinen toista asiaa enemmän kuin joku toinen. Jokaisen pitää sopia oma suhteensa ihan itse, yleispätevää neuvoa ei ole. Jos asia ei sinulle sovi, eikä siitä pääse yhteisesti hyväksyttyyn ratkaisuun, niin silloin ehkä ero on hyvä ratkaisu."Ystävät niin sinun kuun hänenkin, olisi oltava sellaisia jotka on yhdessä hyväksi koettu."
Juu, äitillä oli tapana tuolla tavalla yrittää holhota ystävävalintojani, kun olin yläasteella. Mutta ei tuo kyllä enää puolisolle kuulu! Herranjestas, jos minulla on kymmenen vuoden ihana ystävyys - pelkkä ystävyys - jonkun pojan/miehen kanssa, niin en minä kyllä ko. miestä puolisollani testauta. Saavat toki tavata enkä kumpaakaan piilottele, mutta ei sitä nyt puoliso voi toisen kavereita valita. Kuulostaa sairaalta. - te sitten ollenkaan
Mies 37 kirjoitti:
Jos otan asian puheiksi niin siitä seuraa riita ja minun pitää antaa periksi jos ei halua mukkäkoulun jatkuvan viikkoja."vakavista" asioista tai yleensä kaikista asioista keskenänne?
Jos pystytte puhumaan keskenänne niin mitä se tekee "terapeutti miehellä" siinä suhteessa?Että onko sillä aivan puhtaat jauhot pussissa..
Kuinka vanha sinun kumppanisi on?Hän tuntuu vaan vähän epäkypseltä eikä ajattele toisten tunteita..
Vaikka täälä muut sanoo ettei saa olla turhan mustis muttei saa liian sinisilmäinenkään olla..Niin paljon on nykypäivänä pettämistä..
- pihalle
Menee se kuitenkin.
Sehän hakee parempaa kun sinä.
Onhan naisia ei varmaan ainoa narttu jolla on vittu.
Miehisty !
Älä anna periksi. - Harsha
Hei! Nyt järkikäteen!!! Jos todella välität hänestä, annat asian olla. Liika mustasukkaisuus voi johtaa vaarallisiin tilanteisiin ja lopulta suhteenne voi myös päättyä tämän takia. Yhteydenpito entisiin ei saa olla parisuhteessa ongelma, eikä se välttämättä tarkoita mitään. Ei hän ole heitä takaisin vonkumassa. Jotkut pitävät yhteyttä entisiin ja toiset taas eivät. Itse en pidä yhteyttä ex-poikaystäviin, mutta nykyinen poikaystäväni pitää yhteyttä hänen ex-tyttöystäviinsä... Itse olen hiukan mustasukkainen, mutta asialle en voi mitään. Poikaystäväni ei siitä muutu... Kun kerran olette jo kihloissa, taidat välittää hänestä paljon?! Ryhdistäydy ja ole mies!
- Harsha
Hiukan lisäystä... Mun poikaystävän suurin osa kavereista on naisia. Olen asiasta mustasukkainen, mutta asialle en todellakaan voi mitään... Ne ovat hänen ystäviään, enkä voi vaikuttaa asiaan. Oletko kuullut sanontaa: " Poika-/Tyttöystävät vaihtuvat, mutta kaverit ovat ikuisia!" Et voi vaikuttaa hänen ystäväkuntaa, joten koita sopeutua asiaan. Pyydä vaikka saada tavata heitä, niin ehkä huomaat, että he ovat vain ystäviä. Näin minä menettelen poikaystäväni kanssa.
- Maya
Harsha kirjoitti:
Hiukan lisäystä... Mun poikaystävän suurin osa kavereista on naisia. Olen asiasta mustasukkainen, mutta asialle en todellakaan voi mitään... Ne ovat hänen ystäviään, enkä voi vaikuttaa asiaan. Oletko kuullut sanontaa: " Poika-/Tyttöystävät vaihtuvat, mutta kaverit ovat ikuisia!" Et voi vaikuttaa hänen ystäväkuntaa, joten koita sopeutua asiaan. Pyydä vaikka saada tavata heitä, niin ehkä huomaat, että he ovat vain ystäviä. Näin minä menettelen poikaystäväni kanssa.
Mun mielestä ihanne olisi se, että jokaisella olisi niin hyvä itseluottamus, että sitä ei esim. viestittelyt eksien kanssa horjuttaisi. Jos ei luota itseensä, ei pysty luottamaan myöskään toiseen. Ja mikä on suhde jossa ei ole luottamusta? Nothing.
On luonnollista, että molemmilla ON ollut elämää ennen nykyistäkin suhdetta, joten molemmille on varmaan jäänyt mukavia ihmissuhteita "edellisestä elämästä". Vaikkakin olis ex-tyttö/poikaystävä, SoU? Ystäviä voi kyllä olla. Mielestäni, jos haukkuu/tappelee yms ex:n kanssa, silloin ON jotain "sellasia" tunteita vielä häntä kohtaan.
Ystävyys on eri juttu.
Järki käteen ja luottamusasiat vaakakuppiin!
- nainen
Meillä oli ihan sama juttu. Mies selitti, että ovat kavereita vaan. Mutta aloin ihmettelemään, kun hän hermostui siitä, että omalta eksältäni tuli mulle viesti, tiuskaisi että mitäs hemmettiä se sulle kirjoittaa. Enää ei ihan mennytkään läpi miehen kaveriselittelyt. Mies alkoi tehdä salassa, varmaan oli kyllä suurimmaksi osaksi tehnyt niin aiemminkin. Lopulta katsoin kerran hänen viestinsä, ja ne olivat muuta kuin kaverillisia. Mukana oli selkeää flirttiä, hellittelynimiä jne. Puhelin oli ollut myös äänettömällä yllättävän usein kun oli mun kanssani.
En sanonut lukeneeni, mutta puhuin asiasta kerran jos toisenkin. Nyt en ole huomannut aikoihin mitään epämääräistä, mutta tuo eksäasia kummittelee mielessäni jatkuvasti. Ja arvostus miestä kohtaan on huojunut todella paljon, mietin millainen mies noin käyttäytyy, ja mitä kaikkea voikaan jatkossa tehdä. Mielestäni osoittaa lapsellisuutta ja tyhmyyttä moinen käytös, aikuinen osaa jättää vanhat ja olla nykyiselle luotettava, tai sanoa suoraan missä mennään. - normaalilta
jos kihlatullasi on pakkomielle tekstailla exien kanssa,senhän pitäisi olla jo mennyttä elämää.Ja jos hän uhkaa jättää sinut sen takia ettet hyväksy asiaa niin valitettavasti kuullostaa ettei se nainen ole tosissaan siinä suhteessa jos on noin pienestä kiinni.
Miks ne ystävät on pakko olla exiä..Kuullostaisi ettei se nainen ole päässyt kunnolla ylitse niistä miehistä ja siks haluaa kuulla heistä aina välillä tai sitten se yrittää saada tahallaan sua mustasukkaiseksi.
Itse en anakaan katsoisi tollasta kumppania jos kerta toinen on sanonut että se tuntuu pahalta niin miks pitää se jatkaa sitä vielä.Kysy siltä et kumpi nyt on tärkeempi sinä vai sen exät.- Mies 37
Hän reakoi minun kommenteihin vähän ylimielisesti ja sanoo ettei ole mitään toista miestä.
- tuollainen
Mies 37 kirjoitti:
Hän reakoi minun kommenteihin vähän ylimielisesti ja sanoo ettei ole mitään toista miestä.
Minun vaimoni alkoi viestittelemään vanhan tuttavansa kanssa ja sanoi ettei siinä mitään ole,kaveri on mukava ja hauska ja muuta höpötystä.Juttelin apinan kans ja sanoi vaimoni haluavan ilmeisesti pelehtiä hänen kanssaan.Kerroin rouvalle mitä apina oli sanonut ja väitti tämän puhuvan palturia,joopa joo.Viestittely jatkui vaikka tällä kertaa apina tunsikin minut,mutta ei vain kumpikaan lopettanut.
Olinpa kerran sitten viihteellä ja näin tämän ruman apinan,pyysin pihalle keskustelemaan elämän tosiasioista ja kun ei järkipuhe auttanut,(eli apinat eivät tunnetusti ymmärrä puhetta)annoin herralle isän kädestä.Ei missään nimessä sivistyneen,järkevän ihmisen teko,mutta perkele että tuntui hyvältä.
- miez73
Mun on vähän vaikea ymmärtää erästä "ystävyyssuhdetta" joka kumppanillani on. Hänestä tuntuu olevan ihan normaalia nähdä erästä omaa miespuolista kaveriaan, käydä drinkillä jne. Ja sellaista tapahtuu vähän liian usein. Miksi? Ei mulla ole mitään mielenkiintoa tavata ketään muuta naista paria-kolmea kertaa kuussa. Tiedän ettei kyse ole pettämisestä, he ovat vaan hyviä ystäviä, mutta kyllä musta tuntuu että mua petetään tässä henkisesti. Ja mut leimataan mustasukkaiseksi kun sanon että se tuntuu musta pahalta. Hänelle oli vuosi sitten tosi vaikeaa kun eräs naispuolinen tuttuni joka palasi ulkomailta halusi tavata mut pitkästä aikaa. Kerroin siitä ihan rehdisti kun en halunnut mitään salata. Sit kuitenkin sanoin ettei mun tarvi tavata muita vaan kun en tahtonut mielipahaa enkä itse toisen tapaamista niin kovasti kaivannut. Tuntuu jotenkin siltä että naiset saa tehdä ihan mitä vaan mut me miehet ei mitään? Musta vaan tuntuu pahalta jos mun rakkaani riekkuu jossain terassilla toisen miehen kanssa. Nyt ollaan kihloissa ja asutaan kimpassa, mitä sitten kun mennään naimisiin ja on lapsia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645582Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204177Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172896- 1512159
- 171886
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1231699- 951367
- 711148
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o79965