Sitä aina hihitellään stadilaisille autoilijoille, että katos kun tänäkin vuonna talvi yllätti...

Ja ihan aiheesta hihitelläänkin, stana! On täällä sellaista lapasta tien päällä, ettei pitäisi antaa ajo-oikeutta kuin kesä-elokuulle korkeintaan. Mutta mutta... Osataan sitä Suomen isoegoisimmassa maakunnassakin eli ihan samaa pullamössöpopulaa ne on sielläkin, kortit pois talveksi vaan 🤣

https://yle.fi/a/74-20082455

36

341

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mä oon tuuminutkin, että tienkäyttäjien keski-ikä lipsahtaa reilusti yli 70;n päälle... isot ikäryhmät tuolla nykyään sakkailee... osalla näkö- kuulo ja kaikenlainen reagointikyky on likemmäs nollaa. 🙄

      Autot on parantuneet, renkaat, turvalaitteet, mutta tuo yllämainittu sakki ei sitä sisäistä...🙄

      • Keski-ikä populaatiolla kyllä kasvaa, mutta mä olen liikennetötöilyn syistä eri mieltä. Mun mielestä ihmiset ei enää osaa ajaa köyhemmissä olosuhteissa ja siihen on kaksi syytä.

        Ensimmäinen on se, että aiemmin kun piti oppia ajamaan isoisän Ladalla vuodelta 1937, niin siinä tosiaan oppi ajamaan. Ja kun muksulla oli pää kainalossa kurjimmalla kelillä miesmuistiin, niin sitä vaan piti jotenkin onnistua ajamaan sillä isoisän Ladalla turvallisesti lasarettiin asti. Samaten aiemmin nuorempi väestö myös enemmän kokeili rajojaan niiden autojen kanssa, myös muualla kuin rutikuivalla moottoritiellä tai lentokentillä, silleen oppii tuntemaan miten se ajopeli käyttäytyy milloinkin.

        Toinen syy on se, että nykyisin autot on niin täynnä "äiti hoitaa" tekniikkaa, ettei enää tarvitse osata itse ajaa kuin 10% ajoajasta, muun aikaa se auto kyllä korjaa mahdolliset virheet tai vähintäänkin soittaa summeria isosti. Mutta sitten kun tulee tilanne 10%, niin ei enää osata, kun auto on hoitanut ne muut vähänkin haastavat tilanteet. Ihan sama kuin että äiti muuttaisi aikuisen lapsen perässä kokkaamaan ja siivoamaan...


      • randombypasser kirjoitti:

        Keski-ikä populaatiolla kyllä kasvaa, mutta mä olen liikennetötöilyn syistä eri mieltä. Mun mielestä ihmiset ei enää osaa ajaa köyhemmissä olosuhteissa ja siihen on kaksi syytä.

        Ensimmäinen on se, että aiemmin kun piti oppia ajamaan isoisän Ladalla vuodelta 1937, niin siinä tosiaan oppi ajamaan. Ja kun muksulla oli pää kainalossa kurjimmalla kelillä miesmuistiin, niin sitä vaan piti jotenkin onnistua ajamaan sillä isoisän Ladalla turvallisesti lasarettiin asti. Samaten aiemmin nuorempi väestö myös enemmän kokeili rajojaan niiden autojen kanssa, myös muualla kuin rutikuivalla moottoritiellä tai lentokentillä, silleen oppii tuntemaan miten se ajopeli käyttäytyy milloinkin.

        Toinen syy on se, että nykyisin autot on niin täynnä "äiti hoitaa" tekniikkaa, ettei enää tarvitse osata itse ajaa kuin 10% ajoajasta, muun aikaa se auto kyllä korjaa mahdolliset virheet tai vähintäänkin soittaa summeria isosti. Mutta sitten kun tulee tilanne 10%, niin ei enää osata, kun auto on hoitanut ne muut vähänkin haastavat tilanteet. Ihan sama kuin että äiti muuttaisi aikuisen lapsen perässä kokkaamaan ja siivoamaan...

        Samaa mieltä tuostakin..

        Osa opettelee ajamaan "ohjekirjan mukaan".

        Mitään todellisuuteen perustuvaa kokemusperäistä faktaa ei ole enää...

        Tänään satoi täällä lunta 5cm...about... sitten satoin räntää ja muttui vedeksi...

        Ajoin maalta kaupunkiin neliveto päällä. 3 ajouraa tiellä.... vähänkin sinuun niiltä ja auto lähti liirtoon, olipa neliveto päällä tai ei... ajoin 60 km/h 80;n alueella... koitin ajaa omalla kaistalla.. teki vaikeaa välillä...

        Vastaan tuli autoja varmaan sen 80 km/h ja vaikka ajoin ihsn ojanpenkalla, meinas peilit lähteä...

        Luultavasti seuraavan kanssa kolaroivat...ei olisi uttaa tuolla tiellä..idiootteja. 🙄


      • randombypasser kirjoitti:

        Keski-ikä populaatiolla kyllä kasvaa, mutta mä olen liikennetötöilyn syistä eri mieltä. Mun mielestä ihmiset ei enää osaa ajaa köyhemmissä olosuhteissa ja siihen on kaksi syytä.

        Ensimmäinen on se, että aiemmin kun piti oppia ajamaan isoisän Ladalla vuodelta 1937, niin siinä tosiaan oppi ajamaan. Ja kun muksulla oli pää kainalossa kurjimmalla kelillä miesmuistiin, niin sitä vaan piti jotenkin onnistua ajamaan sillä isoisän Ladalla turvallisesti lasarettiin asti. Samaten aiemmin nuorempi väestö myös enemmän kokeili rajojaan niiden autojen kanssa, myös muualla kuin rutikuivalla moottoritiellä tai lentokentillä, silleen oppii tuntemaan miten se ajopeli käyttäytyy milloinkin.

        Toinen syy on se, että nykyisin autot on niin täynnä "äiti hoitaa" tekniikkaa, ettei enää tarvitse osata itse ajaa kuin 10% ajoajasta, muun aikaa se auto kyllä korjaa mahdolliset virheet tai vähintäänkin soittaa summeria isosti. Mutta sitten kun tulee tilanne 10%, niin ei enää osata, kun auto on hoitanut ne muut vähänkin haastavat tilanteet. Ihan sama kuin että äiti muuttaisi aikuisen lapsen perässä kokkaamaan ja siivoamaan...

        Ottaa vaan hieman vielä aikaa että me opitaan täällä reservaatissa ajamaan näissä köyhissä olosuhteissa. Korjausvelkaa alkaa olla tiestössä sen verran että niistä voisi saada jo maataloustukia. Samoin tänne ei oikein tahdo sitä rahaa riittää edes säälilliseen talvikunnossapitoon kun kaikki rahat menee ruuhka-alueiden tunnin juniin.


      • M184 kirjoitti:

        Ottaa vaan hieman vielä aikaa että me opitaan täällä reservaatissa ajamaan näissä köyhissä olosuhteissa. Korjausvelkaa alkaa olla tiestössä sen verran että niistä voisi saada jo maataloustukia. Samoin tänne ei oikein tahdo sitä rahaa riittää edes säälilliseen talvikunnossapitoon kun kaikki rahat menee ruuhka-alueiden tunnin juniin.

        Ei kannata olla kateellinen, on sitä täälläkin miehen mentävää reikää moottoriteissä, saa olla tarkkana kun ajelee eikä sekään kaikelta pelasta. Varmaan pk-seudun ulkopuolella pahin tilanne, mutta ei täällä enää autoilevat kansanedustajat ja ministeritkään voi välttyä näkemästä, että kohta meillä ei enää ole käyttökelpoisia teitä.


      • Anonyymi

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        ❤️ ­­­N­­y­­m­­­f­­o­m­­a­a­­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


      • Anonyymi
        UUSI

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        🍑 ­­N­­y­m­­­f­­o­m­­­a­a­­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Stadilainen ei tosin autoile vaan kulkee julkisia käyttäen sekä vaikka fillareita.

      • Sulla kohtalaisen suppea käsitys stadilaisista.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Sulla kohtalaisen suppea käsitys stadilaisista.

        Sulla kohtalaisten maalainen käsitys stadilaisuudesta, mutta hesalaisilla liikkuminen perustaa enemmän autoiluun kuin julkisiin.

        Henkilöautoja on suhteessa vähän Helsingin kantakaupungin alueella, mutta mitä kauemmas keskusta jää, sitä enemmän autoja löytyy.

        Vuosien 2010–2018 aikana on tapahtunut kehitys, jossa auton omistaminen kantakaupungin alueella on yhä harvinaisempaa, kun taas monilla esikaupunkialueilla autojen määrä on lisääntynyt asukkaiden määrään suhteutettuna.
        https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-autojen-suosio-helsingin-keskustassa-vahentynyt/


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sulla kohtalaisten maalainen käsitys stadilaisuudesta, mutta hesalaisilla liikkuminen perustaa enemmän autoiluun kuin julkisiin.

        Henkilöautoja on suhteessa vähän Helsingin kantakaupungin alueella, mutta mitä kauemmas keskusta jää, sitä enemmän autoja löytyy.

        Vuosien 2010–2018 aikana on tapahtunut kehitys, jossa auton omistaminen kantakaupungin alueella on yhä harvinaisempaa, kun taas monilla esikaupunkialueilla autojen määrä on lisääntynyt asukkaiden määrään suhteutettuna.
        https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-autojen-suosio-helsingin-keskustassa-vahentynyt/

        Jo snyt viittit lukea omaa kommenttiasi edeltävät kommentit, niin tajuat kommentoineesi typerästi. Tosin siihen sulla on oikeus ja samoin sulla on oikeus olla lukematta uudelleen kommentteja, joiden perusteella itse kommentoit typerästi, jonka osalta voit edelleen sivuuttaa oman typeryytesi vain olemalla lukematta edeltävää keskustelua oma kommenttisi mukaan lukien.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Jo snyt viittit lukea omaa kommenttiasi edeltävät kommentit, niin tajuat kommentoineesi typerästi. Tosin siihen sulla on oikeus ja samoin sulla on oikeus olla lukematta uudelleen kommentteja, joiden perusteella itse kommentoit typerästi, jonka osalta voit edelleen sivuuttaa oman typeryytesi vain olemalla lukematta edeltävää keskustelua oma kommenttisi mukaan lukien.

        Mitkä edelliset kommentit?

        Tämä?
        Stadilainen ei tosin autoile vaan kulkee julkisia käyttäen sekä vaikka fillareita.

        Typerä on jossain muualla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitkä edelliset kommentit?

        Tämä?
        Stadilainen ei tosin autoile vaan kulkee julkisia käyttäen sekä vaikka fillareita.

        Typerä on jossain muualla.

        Jos osaisit lukea edellisen kommentin osalta sitä, mihin edellinen kommentoija kommentoi, olisit huomattavasti paremmin kartalla keskustelun kulusta. Ja myös siitä, koska kommentoitiin sinun kommenttiisi tai jonkun toisen kommenttiin. Mutta palataan asiaan, kun opit lukemaan kesksuteluiden puu-rakennetta.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Jos osaisit lukea edellisen kommentin osalta sitä, mihin edellinen kommentoija kommentoi, olisit huomattavasti paremmin kartalla keskustelun kulusta. Ja myös siitä, koska kommentoitiin sinun kommenttiisi tai jonkun toisen kommenttiin. Mutta palataan asiaan, kun opit lukemaan kesksuteluiden puu-rakennetta.

        ÖÖH!

        Vastasin aloitukseen(!) tällä "Stadilainen ei tosin autoile vaan kulkee julkisia käyttäen sekä vaikka fillareita."

        Aloitukseen!


    • Anonyymi

      Oletko Mörkö eli Marko?

    • Anonyymi

      Hihitelläänkö sinkku autoilijoille?

    • Anonyymi

      Täällä ei tingitä mistään, ei edes ajonopeuksista. Jos on kesänopeudet niin sitten ajetaan kanssa kesänopeuksia vaikka olis metri lunta, se on jämpti näin 😁

      • Anonyymi

        Ne on kaikki muualta muuttaneita ja loput kehyskunnista vierailevia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ne on kaikki muualta muuttaneita ja loput kehyskunnista vierailevia.

        Viittasin pohjoisempaan kuningaskuntaan, pohojanmaahan 👑


    • Anonyymi

      Ne "stadilaiset" ovat kyllä valtaosin maalta tulleita. Ymmärrys hyvä, älä jätä.

      • Ymmärrys hyvä, taisi jättää sittenkin. Itse sanoisin, että kannattaa opetella ymmärtämään huumoria ja etenkin sarkasmia.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Ymmärrys hyvä, taisi jättää sittenkin. Itse sanoisin, että kannattaa opetella ymmärtämään huumoria ja etenkin sarkasmia.

        Mutta et hän sinä osaa ajaa autoa.🤭


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta et hän sinä osaa ajaa autoa.🤭

        Se on oletettavaa, mutta jos kaikki ne noin puoli miljoonaa muuta pk-seudun arkiautoilijaakaan eivät osaa, ei kukaan huomaa mitään, poliisi mukaan lukien.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Se on oletettavaa, mutta jos kaikki ne noin puoli miljoonaa muuta pk-seudun arkiautoilijaakaan eivät osaa, ei kukaan huomaa mitään, poliisi mukaan lukien.

        PK-seutu EI ole stadia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        PK-seutu EI ole stadia.

        Eipä edellinen sitä kysynytkään, vaan totesi ainoastaan, että minä en osaa ajaa. Ja minä en ole väittänyt olevani stadilainen. Joten jaksatko keskittyä ymmärtämään lukemaasi, kiitos.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Eipä edellinen sitä kysynytkään, vaan totesi ainoastaan, että minä en osaa ajaa. Ja minä en ole väittänyt olevani stadilainen. Joten jaksatko keskittyä ymmärtämään lukemaasi, kiitos.

        Oot kyllä väittänyt olevasi kättäriltä.

        Ja Vantaa, Espoo ja Kauniainen eivät ole stadia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oot kyllä väittänyt olevasi kättäriltä.

        Ja Vantaa, Espoo ja Kauniainen eivät ole stadia.

        Kylläpä vain, kättäriltä hyvinkin, mutta se ei vielä yksin tee kenestäkään stadilaista, se vain mahdollistaa sen. Jos ei ole syntynyt stadissa, on auttamatta junan tuoma, vaikka olisi asunut koko ikänsä kolmen sepän patsaan varjossa. Mulla olisi siis vapaalippu olla stadilainen, mutta kun ei kelpaa, niin ei kelpaa.


    • Anonyymi

      Täällä etelässä on kymmenen tai jopa satakertainen määrä liikennettä muuhun Suomeen verrattuna. Jolloin äkkinäiset kelivaihtelut ovat potenssiin erilaisia kun muualla Suomessa.

      Myräkkä on täällä isolla koettuna, kun muualla Suomessa pienellä koettuna. Pakkanenkin puree kovempaa täällä kuin Lapissa, tämän myös itse kokenut Lapissa, ei tunnu -20 astetta yhtä pahalta Lapissa kuin pk-seudulla. Sama juttu keli olosuhteissakin, ero on suuri.

      • Ei se niin haittaisi, jos opeteltaisiin, siis oikeasti, ajamaan paskoilla keleillä, mutta kun ei opetella. Periferiassa se on usein välttämättömyys, pk-seudulla voi yleensä aika kivuttomasti valita ajaako vai meneekö julkisilla. Ja sitten ei opita ajamaan paskoilla keleillä. Kun paskakeli osuu "yllättäen" kohdille, ei enää osatakaan mitään ja kolari on vain ajan kysymys.

        Kuivan ilman pakkasen purevuus, tuuli huomioiden, on tutkitusti kevyempää piinaa verrattuna kostean ilmanalan pakkasiin/tuuliin. Ja etelän rannikoilla on nykyisin aina osa merestä ilman jäätä, siitä se purevuus tulee.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Ei se niin haittaisi, jos opeteltaisiin, siis oikeasti, ajamaan paskoilla keleillä, mutta kun ei opetella. Periferiassa se on usein välttämättömyys, pk-seudulla voi yleensä aika kivuttomasti valita ajaako vai meneekö julkisilla. Ja sitten ei opita ajamaan paskoilla keleillä. Kun paskakeli osuu "yllättäen" kohdille, ei enää osatakaan mitään ja kolari on vain ajan kysymys.

        Kuivan ilman pakkasen purevuus, tuuli huomioiden, on tutkitusti kevyempää piinaa verrattuna kostean ilmanalan pakkasiin/tuuliin. Ja etelän rannikoilla on nykyisin aina osa merestä ilman jäätä, siitä se purevuus tulee.

        Mätkit olkiukkoa jokaisen vastaajan kanssa. :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mätkit olkiukkoa jokaisen vastaajan kanssa. :D

        En, vaan mätkin pk-seudun paskoja autoilijoita. Jos näkyy lumihiutale, ajetaan motarilla 40km/h. Jos sataa pari pisaraa tuulilasiin, 40km/h. Jos paistaa aurinko, ajetaan 40km/h koska ei osata laskea aurinkolippaa eikä laittaa arskoja naamalle. Jälkimmäisen huomasi tänään aamulla. No ei siinä, voin hidastaa mukana, mutta on tämä asia ihmetyttänyt jo aika monta vuotta.

        En ole hetkeen periferiassa ajanut paljon, mutta kun viimeksi pari vuotta sitten ajelin, ei samoja ongelmia esiintynyt juuri ollenkaan. Pk-seudulla nuo ovat arkipäivää. Vain auringoton, mutta myös sateeton sää ja täysin kuiva tie ovat olosuhteet jolloin täällä voidaan haluttaessa ajaa rajoitusten mukaan. Muuten se ei onnistu.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        En, vaan mätkin pk-seudun paskoja autoilijoita. Jos näkyy lumihiutale, ajetaan motarilla 40km/h. Jos sataa pari pisaraa tuulilasiin, 40km/h. Jos paistaa aurinko, ajetaan 40km/h koska ei osata laskea aurinkolippaa eikä laittaa arskoja naamalle. Jälkimmäisen huomasi tänään aamulla. No ei siinä, voin hidastaa mukana, mutta on tämä asia ihmetyttänyt jo aika monta vuotta.

        En ole hetkeen periferiassa ajanut paljon, mutta kun viimeksi pari vuotta sitten ajelin, ei samoja ongelmia esiintynyt juuri ollenkaan. Pk-seudulla nuo ovat arkipäivää. Vain auringoton, mutta myös sateeton sää ja täysin kuiva tie ovat olosuhteet jolloin täällä voidaan haluttaessa ajaa rajoitusten mukaan. Muuten se ei onnistu.

        Edelleen painit olkiukkojen kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Edelleen painit olkiukkojen kanssa.

        No se on sun mielipiteesi. Ellet halua avata mielipiteesi perusteita, niin sitten se jää sellaiseksi, pieruksi tuulessa. Jos haluat avata, sillä voi jopa olla vaikutusta johonkin, vähän sama asia kuin äänestäessä. Oma valintasi.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        En, vaan mätkin pk-seudun paskoja autoilijoita. Jos näkyy lumihiutale, ajetaan motarilla 40km/h. Jos sataa pari pisaraa tuulilasiin, 40km/h. Jos paistaa aurinko, ajetaan 40km/h koska ei osata laskea aurinkolippaa eikä laittaa arskoja naamalle. Jälkimmäisen huomasi tänään aamulla. No ei siinä, voin hidastaa mukana, mutta on tämä asia ihmetyttänyt jo aika monta vuotta.

        En ole hetkeen periferiassa ajanut paljon, mutta kun viimeksi pari vuotta sitten ajelin, ei samoja ongelmia esiintynyt juuri ollenkaan. Pk-seudulla nuo ovat arkipäivää. Vain auringoton, mutta myös sateeton sää ja täysin kuiva tie ovat olosuhteet jolloin täällä voidaan haluttaessa ajaa rajoitusten mukaan. Muuten se ei onnistu.

        Miljoonaan ihmiseen mahtuu myös heitä muualta tulleita kymmeniä tuhansia. Joille suuren kaupungin valot häikäisee vielä. Voin kertoa yhden hyvän oman esimerkin ku ajoin junnuna taksia. Tulin Hakiksen suunnalta ytimeen, kaksi kaistaa kääntyi vasemmalle, yksi jtkoi suoraan eteenpäin. Minä kuljin puoli auton mittaa edellä jotain landea edellä.

        Sanoivat tulleensa oopperaan stadiin ja ajaessa olivat ihastelleet ympärillä olevia rakennuksia, eivät huomanneet, että tie kääntyy vasemmalle olivat sisäkaistalla ja ajoivat suoraan mun kylkeen. Siinä taas teidän syyttelyä, ettei stadissa osata ajaa, vaikka kaiken ongelma oli muualta tullut. Taisivat olla Mikkelistä tulleita? Jos muistan oikein? Heille tuli kallis ooppera reissu stadiin silloin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miljoonaan ihmiseen mahtuu myös heitä muualta tulleita kymmeniä tuhansia. Joille suuren kaupungin valot häikäisee vielä. Voin kertoa yhden hyvän oman esimerkin ku ajoin junnuna taksia. Tulin Hakiksen suunnalta ytimeen, kaksi kaistaa kääntyi vasemmalle, yksi jtkoi suoraan eteenpäin. Minä kuljin puoli auton mittaa edellä jotain landea edellä.

        Sanoivat tulleensa oopperaan stadiin ja ajaessa olivat ihastelleet ympärillä olevia rakennuksia, eivät huomanneet, että tie kääntyy vasemmalle olivat sisäkaistalla ja ajoivat suoraan mun kylkeen. Siinä taas teidän syyttelyä, ettei stadissa osata ajaa, vaikka kaiken ongelma oli muualta tullut. Taisivat olla Mikkelistä tulleita? Jos muistan oikein? Heille tuli kallis ooppera reissu stadiin silloin.

        Sitä vaan totean, että täällä on suhteessa paljon enemmän myös heitä, kokemattomia kuskeja, jotka ovat vieraassa kaupungissa turistina.


    • Anonyymi

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

      💋 K­­­u­­­u­­­m­­a­­t­ ­t­y­­­t­ö­t­ ­­­o­­­d­­­o­t­t­­a­­­v­­­­­a­­t­­ ­s­­i­­­n­­u­­a­ -> https://us4.fun/kissgirl?18352744

      🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4453
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      4040
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2720
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1643
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1571
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe