Miten saa uuden elämän?

Anonyymi-ap

Olin lähes 30 vuotta liitossa. Lapset, parisuhde, talo, koirat, kaikki.
Nyt ei enää mitään. Kohta vuosi kulunut erosta, ja mietin, että kriisin hälvetessä olisi kiva kun olisi joku, jonka kanssa jutella.
Miten aloitetaan uusi elämä?

77

625

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mieti mitä se ihminen tekee, joka olisi kiva. Sit mee sinne missä sellaisia olisi ja ala jutteleen.

      Jos vaan puhua haluat, koita chatGPT:tä. Juttelee random-urpoa viisaampia.

      • Hmmm... Kiitos tästä. Tosin olet silti luultavasti oikeassa 😂


      • Anonyymi

        🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

        💋 ­­N­­­y­m­­f­o­­m­­­a­­­a­n­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


      • Anonyymi
        UUSI

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        🍒 ­­N­y­­­m­­­f­­­o­­­m­­­a­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Onko tämä trollausaloitus vai todellinen? Toiset leikkivät täällä roolipelejä ja nauravat lopuksi kaikille. Ei se vähennä keskustelujen arvoa, joka siitä on keskusteluun osallistuneille, mutta vähentää vastaamisintoa. Monet palstan sinkuista ovat kokeneet eron tai kaksi. Osa on parisuhteessa olevia, jotka kaipaavat vain keskustelua.

    • Ero usein mullistaa koko elämän, jolloin saattaa tuntua siltä, että koko elämä pitää rakentaa uudelleen. Tietyllä tavalla näin onkin. Edessä on tyypillisesti muutto, arjen uudellenrytmittäminen, ehkä uusien asioiden opettelu jne. Joillekin saattaa tulla jopa identiteettikriisi, kun niin moni asia menee uusiksi. Kaikki se vaatii paljon energiaa ja huomiota.

      Omakohtaisesti paras lähestymistapa oli edetä asia kerrallaan ja priorisoida tekeminen. Hiljalleen asiat loksahtivat uusiin uomiinsa eikä enää tuntunut siltä, että kaikki on mennyt. Kaikkihan ei ole mennyttä, mini asia vain muuttaa muotoaan, mutta eiväthän esim lapset mihinkään elämästä eron jälkeen häviä tai näin ei ainakaan saisi käydä.

      Moni sitoo identiteettinsä liikaa parisuhteeseen. Sitä on vähän kuin vajaa ihminen, jollei ole toista puoliskoa jakamassa arkea. Se on tietysti ihan inhimillistä, mutta on tärkeää osata elää täyttä elämää myös yksin. Tehdä asioita, joista itse nauttii, oppia tuntemaan itseään entistä paremmin.. Niin saa myös rakennettua itselleen sellaisen elämän, jossa on hyvä olla. Siihen on potentiaalisen kumppaninkin mukavampi tulla rikastuttamaan elämää 😊

    • Anonyymi

      Killing yoursself to live?

      Mutta niin mikä ihmeellinen lazbyrinttijuttu tuo peli-ideazmme-juttu ;D

    • Anonyymi

      usein tuntuu että nuoret nsiset arvaavsayt mitä olisin sanomassa ..

    • Anonyymi

      Mutts tätä ei arvaa helposti: Ole hiljaa saatanan mulkunpenikka.

    • Anonyymi

      Mulkunpenikka...sanontoja jooh

    • Anonyymi

      joo en tiedä kuoliko joku nainen todlrllakin asunnon sisälle naapurissa lähellä... nooh

      mutta musiikki kuolemssta Black Sabbath - Killing Yourself to Live

      https://www.youtube.com/watch?v=ibj20J0eCGU

      mutta juurikin psikks middä muks kuuluu kummis ääniä...

      • Anonyymi

        Taitaa käydä jotenkin noin jossain pian.


    • Anonyymi

      En kyllä udko että on kyllä kummallista kun nuoret sekä vanhat... ääniä kuuluu, olidsikin jooh joku Lucierr tai Mephidyophilrd kuidksilrr kotbiiinnnn :F

    • Anonyymi

      muuten niin joytsin ksi demonologiaa niin Mephistophiles, Luciferin oikea käsi...

    • Anonyymi

      niin jooh alkaa kuulostamaan tuollainern paikka jo adua ollenksn

    • Anonyymi

      Prismasta tarjouksesta?

    • Anonyymi

      joitainj tyttöjä voisi pelottaa asua paikassa jossa jotain kummituksiza...

    • Anonyymi

      Pitkästä liitosta eronneena löysin kumppanin hetkessä deittipalstalta. On vaikeaakin mutta pääosin pärjäämme hyvin. En ainakaan vielä koe että olisin tehnyt väärän ratkaisun.
      Kun sinä olet ollut vuoden yksin, mielenkiinnosta kysyn, koetko olevasi vahvempi. Oletko käsitellyt kaikki vanhan liiton traumat pois. Että uuteen suhteeseen voit mennä avoimin kortein ilman painolasteja.
      Löysin ihmisen joka harrastaa samoja asioita ja olemme molemmat toistemme myötä ottaneet myös toiselta harrastuksen, jota nyt yhdessä. Esim. toiselle tuli uusi liikuntamuoto ja toiselle kultturi.
      Koska oma liittoni hajosi toisen uskottomuuteen, koen herkäsi tässä suhteessa epäluuloa menoista joista toinen ei kerro. Nyt ajattelen, olisiko tämä asia pitänyt käsitellä yksin ennen uutta suhdetta vai saanko epäluuloni hälvenemään keskustelun myötä. Hän ei suostu salaisista soitoistaan ja menoistaan keskustelemaan. Muuten suhteemme on hieno.

      • Anonyymi

        Älä välitä niistä salaisista soitoista ja menoista, ne on vaan niitä kulttuurieroja.


    • Anonyymi

      mutta niin jooopd näyytyää aika hyvälle meidän tuo pelisuunnitelma, tulee varmasti hauska.

    • Anonyymi

      Ja niin pyytänyt tytöiltäkin apuja että minkälainen ...

      Tämä levy kannattaa ostaa jos näet; Blaxk Sabbath Vol.4.

    • Vaikee sanoo mitään. Kun en oo koskaan ees seurustellu. Mutta ainakin äkkiseltään ajateltuna, eihän noi sun lapset oo mihinkään kadonnu. Se kuitenkin työntää elämässä eteenpäin. Tietää miksi tehdä töitä ja loppujen lopuks lapset on ainoo mitä ihmisestä jäljelle jää. Loppujen lopuks harva kuitenkaan on esim niin hyvä taiteilija, että sen kautta pystyy jälkee jättään.

    • Jos olet tolkun ihminen, niin fyysisesti kuin henkisesti, niin ei se ole vaikeaa.

      Olet aktiivinen. Kirjaudut nettideitteihin, käyt baareissa, harrastat, käyt töissä.
      Näissä kaikissa pitää olla aktiivinen, eikä vain jäädä odottelemaan yhteydenottoa, vaan pitää viedä asioita aktiivisesti eteenpäin.

      • En suosittele mitään baareja nettideiteistä puhumattakaan. Tuskin se exa niitä sun lapsia kokonaan on ottanu. Nyt sulla on aikaa panostaa lapsiin. Tiedän kyllä ihmisiä, jotka lähtee heti baariin kun on pienikin epäonnistuminen, mutta ei ongelma baarissa parane.


    • Riippuu sitä onko kyseessä mies vaiko ikänainen/vanhusnainen.

      • Anonyymi

        Sanoo mielenvikainen kurppa-ukko…


      • Vanhuskas tarkoitta uskovaista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoo mielenvikainen kurppa-ukko…

        "Sanoo mielenvikainen kurppa-ukko…"

        En ole "mielenvikainen kurppa-ukko"


    • Anonyymi

      Osta uusi pelikaveri... Salora Fellow:
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Salora_Fellow

      Tosiaan kyllä vsrmasti juttelinkin AMD:n kanssa että juurikaan tuota Radeon-mallia et saa kyllä mitenkään rikki kun, ei edes pyörivbiä tuulett6imiakaan ole t6uossa jä5kyyy67äbän swuuri jäähdfytinripa grafiikkaprossuille on kyllä heh

      • Anonyymi

        "Tosiaan kyllä vsrmasti juttelinkin AMD:n kanssa että juurikaan tuota Radeon-mallia et saa kyllä mitenkään rikki "

        Kyllä se varmasti saa rikki.


    • Anonyymi

      mutta niin peliä tyttöjrnkin kanssa tehdä onkin jo pitkällä suunnittelu jo parinakin päivänä..niin...

      • Anonyymi

        "mutta niin peliä tyttöjrnkin kanssa tehdä onkin jo pitkällä suunnittelu jo parinakin päivänä..niin..."

        Luulen ettei se ole noin.


    • Anonyymi

      nopeata toimintaa ei olla kuin mulkku-mareko ;D

      • Anonyymi

        Olen eri mieltä tästä asiasta.


    • Anonyymi

      Minulla on vieläkin juomatta Olvi Exporttia 2 ... kun yip åeöokiyyi mooom ka jaaveoöokam--- vei aikaa

      Onko muuten jokainen Marko Mulkku?

      • Anonyymi

        "Minulla on vieläkin juomatta Olvi Exporttia 2 ... kun yip åeöokiyyi mooom ka jaaveoöokam--- vei aikaa

        Onko muuten jokainen Marko Mulkku?"

        Ei tietenkään ole.


    • Kuka mitenkin, pienin askelin mieluusti, hosuminen ei auta yhtään. Jälkikasvu nyt ei mihinkään katoa, pitävät osaltaan varmaan liikkeessä?
      Kesällä tulee vuosi täyteen omasta virallisesta eropvm:stä, että silleen. Vajaa 30v, juuh 🙄

    • Anonyymi

      voi tulla joku hauska peli... pitää lähettyää endsin pelasttavaksi sitten naisiller beta-testiin kai jotain juttua...mu66a niin...

      • Anonyymi

        "voi tulla joku hauska peli... pitää lähettyää endsin pelasttavaksi sitten naisiller beta-testiin kai jotain juttua...mu66a niin..."

        Se on hyvinkin mahdollista tai ei.


    • Anonyymi

      Sössit sitten pahastikkin??💩

      • Anonyymi

        Ehkä kannattaisi eka mennä peilin eteen?? Onnistuuko💩


      • Eikö se ole aika selväjuttu että että sössitty on jos ero tulee, jotkut vaan sössivät yhdessä loppuun asti , toiset eivät


    • Huono uutinen on se että et saa uutta elämää vaan nykyisillä korteilla on mentävä päätyyn asti.
      Hyvä uutinen on se että mailma on nyt aivan sekaisin joten jos haluat räväkästi päivittää nykyistä elämääsi niin ammattisadisteita enkelikuiskaajiin tuntuu olevan kysyntää.

      Sinuna pistäisin ylös tämän hetken tilanteen. Kirjaat siihen sukupuolen, iän, asutko maalla tai kaupungissa, ketä eron jälkeen jäi vielä kaveripiiriin sekä esim taloudellinen tilanne; muuttuiko työ ja harrastukset jne. Kun nämä on ruutupaperilla, fläppitaulussa tai excelissä niin pysyy kokonaisuus paremmin kasassa.

      Sitten poimit sektori kerrallaan asioita. Esim työelämä, onko nyt hyvä vai voisiko viilata johonkin suuntaan. Sama harrastukset, ystäväpiiri jne. Mitkä toimii niin anna toimia, mitkä kaipaa huoltoa niin päivitä ja mikä on kokonaan rikki niin joutuu jo korjaamaan tai hommaamaan uuden.

      Jos et yhtään tiedä mistä aloittaa niin vaihda keittiöön Vallilan verhot.

    • Oliks tää alottaja nyt nainen vai mies. Mä oletin että mies ja siksi otin vähän ronskimman lähestymistavan.

    • Anonyymi

      Elämä? Mitä se on? Eikö yksin oleminen neljän seinän sisällä ole muka elämää.

    • Anonyymi

      Niin. Sössit kaiken tuon ja nyt ruikutat kuin saisit saman takaisin? Tuliko ikävä? Olisiko kannattanut ajatella? Munako vei? Oliko kenties tarkeämpää kun tuo kaikki minkä nyt syystä missasit. Ruikutirui. Toivottavasti homehdut yksinäisyyteesi👎💩

      • Anonyymi

        Täälläkö pitäisi nyt päätäsi silittää ja tarjota sulle uutta elämää? Oletko noin pahvi? Ota vastuu ja silittele päätäsi ihan itse.💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täälläkö pitäisi nyt päätäsi silittää ja tarjota sulle uutta elämää? Oletko noin pahvi? Ota vastuu ja silittele päätäsi ihan itse.💩

        Ala kokemus asian tuntiaksi muille. Kerro mitä sössiminen maksaa. Älä maalita ja hauku syytömiä ,vaan ota vastuu virheistäsi. Opeta sitä kokemuksen kautta myös muille. Hyvä sinä👍💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täälläkö pitäisi nyt päätäsi silittää ja tarjota sulle uutta elämää? Oletko noin pahvi? Ota vastuu ja silittele päätäsi ihan itse.💩

        Vertaistuki eli saman kokeneet on ehdottomasti amamattiauttajia parempi. Tätä mieltä olen, tosin en tarvinnut sitä auttajaa ollenkaan juuri siksi kun olis vertaistuki. Kannttaa juuri näille palstoille kirjoittaa asiasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vertaistuki eli saman kokeneet on ehdottomasti amamattiauttajia parempi. Tätä mieltä olen, tosin en tarvinnut sitä auttajaa ollenkaan juuri siksi kun olis vertaistuki. Kannttaa juuri näille palstoille kirjoittaa asiasta.

        Juuh, minäkin olen vertaistuen puolestapuhuja kuten kakkiskin tuossa ylempänä, empatiaa tosin on huonosti jaossa 😁


    • Anonyymi

      Itsekin erosin aikoinaan lähes 30 vuotisesta suhteesta. Erossa on vain se juttu, ettei enää ole parisuhdetta. Tietysti voi joutua myymään/luopumaan talosta, mutta mikään muu ei muutu.

      Sinun kannattaisi keskustella ammattiauttajan kanssa.

    • Anonyymi

      Sinulla on vain yksi elämä ja se pitää ihan itse rakentaa mieleisekseen ja oman näköiseksi. Tai ainakin edes yrittää.

      - Sheena

    • Anonyymi

      Ensiksi myönnät itsellesi että sössit. Toiseksi ex kumppanillesi, että sässit,etkä edes oleta hänen sinulle sitä anteeksiantavan. Jos tuohon pystyt,niin on toivoa parempaan. Muussa tapauksessa,unohda.💩

    • "Olin lähes 30 vuotta liitossa. Lapset, parisuhde, talo, koirat, kaikki."

      Mihinkä ne lapset on kadonneet?

      • Anonyymi

        Tunteettomille itsekkäille ne lapsetki on yhtäkuin talo koirat tai kissat.🤷‍♀️.💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunteettomille itsekkäille ne lapsetki on yhtäkuin talo koirat tai kissat.🤷‍♀️.💩

        Kun ero tulee uhtä merkityksettömiä. Samaa shaissea.👎💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ero tulee uhtä merkityksettömiä. Samaa shaissea.👎💩

        Tärkeintä on oma minä .ja oma muna.👎💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tärkeintä on oma minä .ja oma muna.👎💩

        Nuo kaikki oli hänen mielestään häntä varten,ei hän ollut itse heitä varten. Ei ukko ymmärtänyt mitä omisti. Se on nyyh nyt .💩


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nuo kaikki oli hänen mielestään häntä varten,ei hän ollut itse heitä varten. Ei ukko ymmärtänyt mitä omisti. Se on nyyh nyt .💩

        Tiedä mitä on tapahtunut, mutta onpa jännää, että nyt ei ole mitään...🤔

        Ai että ihana keli pihalla. Lämmintä ja sataa vettä. 🤩

        Kyllä kellarin uppopumppu huutelee jatkuvasti, mutta saapahan sekin hommia välillä. 😄


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Tiedä mitä on tapahtunut, mutta onpa jännää, että nyt ei ole mitään...🤔

        Ai että ihana keli pihalla. Lämmintä ja sataa vettä. 🤩

        Kyllä kellarin uppopumppu huutelee jatkuvasti, mutta saapahan sekin hommia välillä. 😄

        Täällä pääsiäisenä ukkosti. Kaato tuossa lähistöllä puun. Sen jälkeen tuli lunta tuutkin täydeltä. On ilmoja pidellyt😁.💩


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täällä pääsiäisenä ukkosti. Kaato tuossa lähistöllä puun. Sen jälkeen tuli lunta tuutkin täydeltä. On ilmoja pidellyt😁.💩

        No jopas. 😃


    • Aloita joku kiva harrastus ja uppoudu siihen. Muuta neuvoa en osaa antaa, kun ei ole varsinaisesti uutta elämää itsellenikään suotu enää eron jälkeen ja siitä on yli 10 vuotta.

    • Anonyymi

      Täytyis eka kuolla pois ja syntyä uudestaan eli aloittaa uuden elämän no eutanasia ei vielä mennyt läpi niin itsemurha olis se juttu ja sen jälkeen syntyä uudelleen

    • Anonyymi

      sama tilanne aloittajan kanssa 23vuoden parisuhde oli,nyt 10 vuotta sinkkuna,vapaat naiset omassa kylässä sopisi tyttäriksi,

      • Sopivat myös hetekallesi, ja ovat erittäin somia siellä.


    • Anonyymi

      No siis, jo et ole kuollut, niin sulla on elämä ja jos olet kuollut, niin se oli sitten siinä. Tuo ei ollut edes yhtään vittuilua, vaan asia, joka kannattaisi tajuta. Elämä ei ole muista ihmisistä kiinni. Elämä ei ole myöskään talosta tai mistään muustakaan materiasta kiinni. Sulla on jo elämä ja nyt sun pitäisi vain alkaa taas elää sitä elämääsi. Mieti nyt alkuun vaikka asioita, joita sun tekisi mielesi tehdä. Vaikka sellaisia, joita usein kutsutaan harrastuksiksi ja lähdet miettimään voisiko sellaisen parissa tutustua uusiin ihmisiin.

    • Vuosi tai sinnepäin on vielä lyhyt aika kriisistä toipumiseen. Mielestäni et ole valmis. Kaipaat edelleen "sitä kaikkea". Koet olevasi petetty.

      Vertaistukea sulle jo ehdotettiin. Tässä olen ehdottomasti samaa mieltä. Kivun kun jakaa, kertoo ääneen ja saa kohtalotovereita - no ne kipupallerot alkaa pienentyä pikkuhiljaa. Ja moni asia saa uusiakin merkityksiä. Ja saa myös toverreita, ehkä ystävyyttäkin. Ne on juttuja, joita sun kannattaisi tavoitella. Epäilen nimittäin, että tässä vaiheessa koet suhteen kuitenkin laastaroinniksi.

      Ja sitä sun pitää miettiä. Onko mahdollinen uusi suhde keino unohtaa menneet? Oletko valmis aloittamaan täysin puhtaalta pöydältä toisen kanssa, spekuloimatta edellistä täydellistä elämääsi ja tekemällä vertailuarviointeja?

    • Anonyymi

      Älä aloita uutta elämää samanlaisena. Ei siitä enää tule mitään. Elä vain sen menneen muiston kanssa. Ajattele niin, että se elämä on jo koettu. Nyt alkaa yksinasumisen aika ja loppuelämä.

    • Anonyymi

      Elämä on elämää keväällä tunteisiin kesälä vahinko.

    • Anonyymi

      Jos talvella ottaa kesällä lähtee.

    • Anonyymi

      hauskojakin jotain peli-idea-juttuja jos ihminen on joku IBM ja AMDniiin Ei olwe Lenovo-Lusmu

    • Anonyymi

      Olet elänyt liitossa kauan. Millaisissa tunteissa olet nyt?

    • Anonyymi

      Antamalla saat

    • Anonyymi

      Annat enemmän kuin muut

    • Anonyymi

      Lähes 30 vuotta antamatta

    • Anonyymi

      30 vuotta liitossa...

    • Anonyymi

      justiin niin oikein menee aSUMAN... JONNEKIN HOH

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 151
      4305
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3904
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2671
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1543
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1531
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe