MS-tautia sairastavat, käytättekö alkoholia?

Anonyymi-ap

Sain hiljattain MS-diagnoosin ja laadin itselleni elämäntapoja jotka olisivat mahdollisimman hyviä tämän sairauden kannalta. Sen tiedän että tupakoinnille on ehdoton EI. Tupakointi pahentaa tautia.

Miten tuo alkoholi? Käytättekö alkoholia miten paljon ja oletteko huomanneet sillä jotain vaikutusta MS-tautiin lyhyellä tai pitkällä aikavälillä?

2

748

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kukaan MS tautia tuntemani henkilö ei juo alkoholia. MS on neurologinen sairaus ja alkoholi saattaa pahentaa symptoomeja . Joten tavallisesti jos on neurologinen sairaus niin ei nautita alkoholia, myös vältellään roska ruokia .
      Joten kun ottaa selville mihin osaan aivoissa alkoholi vaikuttaa ja missä osassa MS sairaus on ihmisen aivoissa niin huomaa ettei alkoholi ole sopivaa. Oikeastaan . Alkoholi ei ole sopivaa edes terveen ihmisen aivoille , joten en käsitä miten usein on kysymyksi alkoholin käytöstä eri asioissa , jokainen jolla on jokin lääkitys ei nauti saman aikaisesti alkoholia. Esim, monien lääkkeiden puolitus aika on paljon pidempi mitä ihmiset luulevat . Ja aivoja kun ei voi vaihtaa uusiin aivoihin niin on paras kun hoitaa ne omat aivonsa niin hyvin kun voi että saa enemmän elin vuosia jotakuinkin hyvässä kunnossa

• Anonyymi

Itse en käytä alkoholia ja minulla on ms.Olen kylläkin nähnyt että hieman niinkuin juhlatilaisuudessa joku ms sairas otti pari luevä alkohlilllista juomaa...Silloin itse pystyin vielä ottamaan suurinpiirtein yhden keskioluen joskus; sittemmin kylläkin sekin jäänyt kun tulee niin huono olo seur.påivänä jopa yhdestä.. keskioluesta..Toki alkoholitonta olutta ja siideriä esim.voin silloin tällöin nauttia,maku kun maistuu niissä joskus hyvältä yms..Eikä seuraavana päivänä tule kallon näköisiä syviä mustia silmänalusia ja omituista syvää lievää päänsärkyä niinkuin jo yhdestä keskiolut tuopista tulee seur.påivänä..Sitä en sitten tiedä käykö se yks keskiolut tuoppi nuoremmalle ms sairaalalle?itse olen jo syvällä keski-iässå ja muutamien vuosien päässä viel virallinen eläkeikä mutta muitakin sairauksia on roppakaupalla ettå turha ehkä muutenkaan mitään alkoholia ajatella ollenkaan myöskään niiden muiden sairauksien ja vammojen takia..Ei niissäkään oikeen saa sitä nauttia!eli alkottomilla ihan menen,joskus alkotonta olutta ja alkotonta siideriä tai alkotonta viiniä..yns

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      41
      2615
    2. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      398
      2120
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      20
      1902
    4. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      138
      1724
    5. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      122
      1610
    6. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      15
      1541
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      21
      1113
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      0
      1112
    9. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1019
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      63
      915
    Aihe