Sain hiljattain MS-diagnoosin ja laadin itselleni elämäntapoja jotka olisivat mahdollisimman hyviä tämän sairauden kannalta. Sen tiedän että tupakoinnille on ehdoton EI. Tupakointi pahentaa tautia.
Miten tuo alkoholi? Käytättekö alkoholia miten paljon ja oletteko huomanneet sillä jotain vaikutusta MS-tautiin lyhyellä tai pitkällä aikavälillä?
MS-tautia sairastavat, käytättekö alkoholia?
18
1425
Vastaukset
- Anonyymi
Kukaan MS tautia tuntemani henkilö ei juo alkoholia. MS on neurologinen sairaus ja alkoholi saattaa pahentaa symptoomeja . Joten tavallisesti jos on neurologinen sairaus niin ei nautita alkoholia, myös vältellään roska ruokia .
Joten kun ottaa selville mihin osaan aivoissa alkoholi vaikuttaa ja missä osassa MS sairaus on ihmisen aivoissa niin huomaa ettei alkoholi ole sopivaa. Oikeastaan . Alkoholi ei ole sopivaa edes terveen ihmisen aivoille , joten en käsitä miten usein on kysymyksi alkoholin käytöstä eri asioissa , jokainen jolla on jokin lääkitys ei nauti saman aikaisesti alkoholia. Esim, monien lääkkeiden puolitus aika on paljon pidempi mitä ihmiset luulevat . Ja aivoja kun ei voi vaihtaa uusiin aivoihin niin on paras kun hoitaa ne omat aivonsa niin hyvin kun voi että saa enemmän elin vuosia jotakuinkin hyvässä kunnossa - Anonyymi
Itse en käytä alkoholia ja minulla on ms.Olen kylläkin nähnyt että hieman niinkuin juhlatilaisuudessa joku ms sairas otti pari luevä alkohlilllista juomaa...Silloin itse pystyin vielä ottamaan suurinpiirtein yhden keskioluen joskus; sittemmin kylläkin sekin jäänyt kun tulee niin huono olo seur.påivänä jopa yhdestä.. keskioluesta..Toki alkoholitonta olutta ja siideriä esim.voin silloin tällöin nauttia,maku kun maistuu niissä joskus hyvältä yms..Eikä seuraavana päivänä tule kallon näköisiä syviä mustia silmänalusia ja omituista syvää lievää päänsärkyä niinkuin jo yhdestä keskiolut tuopista tulee seur.påivänä..Sitä en sitten tiedä käykö se yks keskiolut tuoppi nuoremmalle ms sairaalalle?itse olen jo syvällä keski-iässå ja muutamien vuosien päässä viel virallinen eläkeikä mutta muitakin sairauksia on roppakaupalla ettå turha ehkä muutenkaan mitään alkoholia ajatella ollenkaan myöskään niiden muiden sairauksien ja vammojen takia..Ei niissäkään oikeen saa sitä nauttia!eli alkottomilla ihan menen,joskus alkotonta olutta ja alkotonta siideriä tai alkotonta viiniä..yns
- Anonyymi
Mulla todettiin ms-tauti juuri kun koronakriisi alkoi. 2020 helmikuussa. Siitä lähtien olen juonut olutta lähes päivittäin. Käyn infuusiohoidoissa 6kk välein. Olin vajaan pari vuotta työkyvyttömyyseläkkeellä, ja sen jälkeen taas työelämässä. Tupakoinnin lopetin heti sairastuttuani, mutta olutta juon.
- Anonyymi
Sain päänsäryn tästä ketjusta. Minulla MS diagnoosi vuodelta 1983, olen hengissä - poltan ja juon alkoholia normaalin paikallisen tavan mukaan. En asu Suomessa. Silloinen työkaverini, ennen kuin jouduin eläkkeelle -87, joka oli intohimoinen tupaksn vastustaja, sanoi, että minun pitää polttaa. Hänen isänsä sairastui polioon sodassa ja lääkäri määräsi lääkkeeksi tupakanpolton, isä parani täysin. Sanotaan niin, että 'terveeksi' minäkin itseni nyt katson, siihen nähden mikä oli tilanteeni vielä 90-luvulla, mutta antaisinko sen nikotiinin eduksi - en tiedä, mutta tupakanpolton luopumisesta olisi minulle kyllä turha puhua.
- Anonyymi
Lisäksi vielä - en ylipäätään uskalla teidän kirjoituksia lukea kuin puoliksi yhdellä silmällä - kaikki oli niin toisin menneisyydessä, ei keksitty ryhtyä edes ammattisairaiksi. Ei kukaan edes puhunut mistään lääkkeistä, mutta maailman ihanin oma neurologi oli kyllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäksi vielä - en ylipäätään uskalla teidän kirjoituksia lukea kuin puoliksi yhdellä silmällä - kaikki oli niin toisin menneisyydessä, ei keksitty ryhtyä edes ammattisairaiksi. Ei kukaan edes puhunut mistään lääkkeistä, mutta maailman ihanin oma neurologi oli kyllä.
Hetkinen ... 1983 - 2025? Olen sairastanut yli 40 vuotta! Tosin siitä liki 30 vuotta pois Suomesta. Tekisi mieli - oikeasti - sanoa teille ja paljon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hetkinen ... 1983 - 2025? Olen sairastanut yli 40 vuotta! Tosin siitä liki 30 vuotta pois Suomesta. Tekisi mieli - oikeasti - sanoa teille ja paljon.
Lisäystä - ei minulla ei ollut mikään lievä taudin muoto, olin pitkään pyörätuolissa, näkö oli mennyt ja ataksian hakkaaminen alkoi välittömästi, kun aukaisin silmäni aamulla - en voinut asua kotona, koska ataksia oli niin paha, että kaaduin pyötätuolin kanssa, elin silloin neurologian osastolla vuoteessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
MS taudilla on monia variaatioita. Toinen voi olla liikuntakyvytön vuodessa, toinen elää vuosikymmeniä "pienillä" muutoksilla.
Pirullinen sairaus.
Kerro tarkemmin, mitä mietit? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäystä - ei minulla ei ollut mikään lievä taudin muoto, olin pitkään pyörätuolissa, näkö oli mennyt ja ataksian hakkaaminen alkoi välittömästi, kun aukaisin silmäni aamulla - en voinut asua kotona, koska ataksia oli niin paha, että kaaduin pyötätuolin kanssa, elin silloin neurologian osastolla vuoteessa.
Ei, ei - minun ei olisi pitänyt koskaan edes tulla katsomaan tätä ketjua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
MS taudilla on monia variaatioita. Toinen voi olla liikuntakyvytön vuodessa, toinen elää vuosikymmeniä "pienillä" muutoksilla.
Pirullinen sairaus.
Kerro tarkemmin, mitä mietit?Ei oke mitään, olla likuntakyvytön vuodessa - olin totaalisen liikuntakyvytön vähän väliä, ja se menei ohi, kunnes taas palasi. Ja kaikista raskainta olikin tämä vaihtelu - kun välivaihe tulee, pitää tehdä kaikki sinä aikana, että palautuu riittävästi, kun taas romahtaa.
Tämä on lopputuloksen kannalta tärkeintä - pelkäänpä pahasti, että tämän päivän lääkitys nimenomaan häiritee tämän paranemisen rytmin.
Minun aikana ei ollut lääkkeitä, ja neurologini oli ehdottomasti EI kaikille lääkkeille ja rokotuksille, paitsi antibiooteille, niitä söin runsaasti, koska testattuna kuume oli lähes koko ajan suubin ollessa päällä.
Minulla alkoi tosi rajusti, olen tuo 1983 sairastunut, joufuin osastolle aivokuume-epäilynä. Oireet olivat 10 vuotta hermoja raastavia vuoronperään yhtänja toista - näön menetys, tunnon menetys, syvätunnon menetys, puoletkehossa olivat eri paria, eivät sopineen yhteen, valot tai voimakkaat äänet laukaisivat ataksian jne.
Olin kuin koko ajan jonkin hyökkäyksen kohteena.
Luin, että tautia arveltiin kuin pitkäksi flunssaksi, ja se pysähty aikanaan, kun se on ohi, ja se jää sitten mikä kunto jää.
Näin kävi - hyökkäykset hellitti, ja tilanne alkoi menemäänkin paremmaksi vuosi vuodelta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pirullinen sairaus.
Kerro tarkemmin, mitä mietit?Mistä on tällainen pelkän etenevän muodon ajatus MS-taudista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä on tällainen pelkän etenevän muodon ajatus MS-taudista?
Ja siihen, että mitä mietin, niin mietin, etten tänä päivänä sairastuessa olisi selvinnyt - onneksi minun aikana ei ollut lääkkeitä, eikä sairaus ollut asia, jota sairastetiin ammatiksi, niin että se nousi kauluksen yli, sen kanssa vain elettiin. Erilainen maailma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja siihen, että mitä mietin, niin mietin, etten tänä päivänä sairastuessa olisi selvinnyt - onneksi minun aikana ei ollut lääkkeitä, eikä sairaus ollut asia, jota sairastetiin ammatiksi, niin että se nousi kauluksen yli, sen kanssa vain elettiin. Erilainen maailma.
Ja toisaalta ihmisen mielellä on valtava voima - youtubesta löytyy kolmiosainen tiededokumenttisarja Mielen salattu voima, joka kertoo mielenkiintoisen tarinan parkinssonintautia sairastavasta, ja hänen aivoleikkauksestaan.
On MS:n kyseessäollessa äärimmäisen tärkeää saada tuo mielenvoima käyttöön, koska luomalla uusia hermojärjestelmäyhteyksiä, ohituksia, pystyy itse korjaamaan elimistöään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja toisaalta ihmisen mielellä on valtava voima - youtubesta löytyy kolmiosainen tiededokumenttisarja Mielen salattu voima, joka kertoo mielenkiintoisen tarinan parkinssonintautia sairastavasta, ja hänen aivoleikkauksestaan.
On MS:n kyseessäollessa äärimmäisen tärkeää saada tuo mielenvoima käyttöön, koska luomalla uusia hermojärjestelmäyhteyksiä, ohituksia, pystyy itse korjaamaan elimistöään.Eräs henkilö kertoi tuolloin paranemisestaan, että aina nukkumaan mennessä hän aloitti korjaamisen. Hän meni mielessään kehon sisälle pienien saksien kanssa, etsi epäkohtia leikkaili pois ja teki uusia liitoksia.
Se on kiikun kaakun olenko sitä mieltä, että MS on parantumaton sairaus - varmasti jos nyt joutuisin tutkimuksiin, se edelleen löytyisi, mutta tärkeintähän on se, että miten mielelläni ajattele, miten koen, niinpä olen onnistuneesti kiertänyt lääkärit kaikki vuosikymmenet kaukaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eräs henkilö kertoi tuolloin paranemisestaan, että aina nukkumaan mennessä hän aloitti korjaamisen. Hän meni mielessään kehon sisälle pienien saksien kanssa, etsi epäkohtia leikkaili pois ja teki uusia liitoksia.
Se on kiikun kaakun olenko sitä mieltä, että MS on parantumaton sairaus - varmasti jos nyt joutuisin tutkimuksiin, se edelleen löytyisi, mutta tärkeintähän on se, että miten mielelläni ajattele, miten koen, niinpä olen onnistuneesti kiertänyt lääkärit kaikki vuosikymmenet kaukaa.Voi ei - antakaa reilusti periksi, kun siltä tuntuu, ja pakko on - alas vain, - ja kun on parempi hetki, taas reippaasti ylös, mutta ei hanskoja tiskiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi ei - antakaa reilusti periksi, kun siltä tuntuu, ja pakko on - alas vain, - ja kun on parempi hetki, taas reippaasti ylös, mutta ei hanskoja tiskiin.
Ja tärkeää - minulla todettiin 20 vuoden jälkeen aivan järkyttävä D-vitamiinivajaus, lasken sillä olleen merkittävä osuus asiaan.
- Anonyymi
Olisiko tästä tiedosta joillekin apua:
https://t.me/c/1929637885/1009
Wow!!!! 100% of the MS patients autopsied had parasites in their brain and spinal fluid!!!!!
Y’all need to parasite cleanse!!!!!
I’m starting to think everything that’s wrong with us is due to
Parasites……..
Itsellä on MMN ja infuusiohoito joka kuukausi. Olen käyttänyt koiruohotee-kuuria 4 kertaa vuodessa ja nyt puoli vuotta infuusio on ollut tauolla. Eikä toimintakyvyssä ole menty alaspäin vaan pikemminkin ylös. - Anonyymi
Magnesium glysiinimuodossa menee suoraan solujen mitokondrioihin. Ne ovat niitä tehtaita, jotka korjaavat vaurioituneita soluja. Siis lähetävät korjausaineita vauriokohtaan. Glyssinimuodossa Mg:stä imeytyy 80% , kun taas muut muodot imeytyvät yleensä alle 10%:sti.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?
Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko1071634- 2021319
Kerran oltiin mekin kahdestaan
Saanko sanoa, että minua kyllä vähän huvitti jälkeenpäin? Olit kuin vapiseva jänis ketun vieressä valmis loikkimaan paik131296Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi1891097- 1411040
Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151039Oikeasti, voitais mennä kahville
ja jutella niin kuin normi-ihmiset. Kyllä toivon sitä. En pelkää kohdata enkä istua sun kanssa samassa pöydässä. Miten o811019Yritin keväällä unohtaa sinut nainen
mutta siinä kävi niin, että ikävä tuli korkoineen takaisin. Niin että mikä taikavoima sinulla on minuun, sitä joutuu mie33872- 74859
Leton rannan kakat - hys hys hiljaa!
Hienolle rannalle on jostain ilmeisen selvästi tullut ulostusjätteitä. Mistään tutkimuksista ei ole vielä tietoa ja kuka60729