Näkyykö teillä leikkausten vaikutus jo?

Anonyymi-ap

Ne keillä lapsia tuliko lapsi korotuksia vai ei ja muutenkin onko näkynyt? Taitaa näkyä toukokuussa vasta itselläni koska nyt ei juurikaan näkynyt. Lapsikorotuksetkin tuli ja työmarkkinatuki päätös on tänään tehty ja rahat tilillä keskiviikkona.

12

216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hölömö...Laki tuli 1.4 voimaan ne sun rahat on edellisen kuun maksuja ja siksi saat korotukset vai oletko erikoinen ja saatkin rahat etukäteen

    • Anonyymi

      Niin joo. Toimeentulotuki kompensoi ensi kuussa leikkauksia nii.n sitten vasta näen että paljonko leikkaukset vaikuttaa.

    • Anonyymi

      Itse taas en tiedä missä kuussa näen miten leikkaukset vaikuttaa.

      Olen osa-aikatyössä ja saan asumis, toimeentulo ja työmarkkinatukea.

      Ulosotossa olen ja tämä ja toukokuu on vapaakuukaudet eli saan tässä kuussa enemmän rahaa kuin normaalisti koska saan normaalin toimeentulotuen ja työmarkkinatuen ja asumistuen ja palkkaa enemmän koska ei mene sinne ulosottoon (normaalisti 600€ jää käteen kuussa palkasta ulosoton jälkeen) ja toukokuussa mulle tulee tietenkin vähemmän tukia jo sen takia pelkästään et saan tässä kuussa palkkaa enemmän.

      Sitten toukokuussa pidän viikon kesälomaa töistä niin saan viikon lomarahan.

      Ehkä tilanne normalisoituu siten tukien kannalta että eivät ota enään joskus hei äkuussa tämän ja ensi kuun normaaleja isompia palkkoja huomioon

      • Anonyymi

        Työnarkkinatuki pienenee sillä hakujaksolla, ku sulle maksetaan palkkaa. Asumistuki puolestaan, kun sulle tehdään vuositarkastus. Myös lomaraha otetaan tulona huomioon sekä työmarkkinatuki että toimeentulotuki. Miten pääsit heinäkuuhun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työnarkkinatuki pienenee sillä hakujaksolla, ku sulle maksetaan palkkaa. Asumistuki puolestaan, kun sulle tehdään vuositarkastus. Myös lomaraha otetaan tulona huomioon sekä työmarkkinatuki että toimeentulotuki. Miten pääsit heinäkuuhun?

        Nii päättelin sen mukaan mitä äkkiä laskin että jos saan sen verran ylimääräistä palkkaa ulosoton vapaakuukausien takia tässä ja ensi kuussa + viikon lomarahan etten saa normaalia määrää tukia mitä yleensä saan palkan ollessa 600€/kk tai ollenkaan tukia että kauanko lomarahoista ja palkoista saatavat summat tässä ja ensi kuussa vaikuttaa siihen että taas saan normaalisti tukia palkan lisäksi koska vasta silloin tiedän sen että paljonko leikkaukset vaikuttaa kun tilanne normalisoituu. Se menee varmasti heinä tai elokuuhun


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nii päättelin sen mukaan mitä äkkiä laskin että jos saan sen verran ylimääräistä palkkaa ulosoton vapaakuukausien takia tässä ja ensi kuussa viikon lomarahan etten saa normaalia määrää tukia mitä yleensä saan palkan ollessa 600€/kk tai ollenkaan tukia että kauanko lomarahoista ja palkoista saatavat summat tässä ja ensi kuussa vaikuttaa siihen että taas saan normaalisti tukia palkan lisäksi koska vasta silloin tiedän sen että paljonko leikkaukset vaikuttaa kun tilanne normalisoituu. Se menee varmasti heinä tai elokuuhun

        Mutta sitten taas heinäkuussa tulee neljän viikon lomarahat tilille joista toki osa menee ulosottoon mutta kuitenkin saan siloin palkkaa enemmän ja se ylimääräinen palkka vaikuttaa tukiin eli ehkä vasta syyskuussa tilanne normalisoituu siten että tiedän tarkkaan paljonko tuet vaikuttaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sitten taas heinäkuussa tulee neljän viikon lomarahat tilille joista toki osa menee ulosottoon mutta kuitenkin saan siloin palkkaa enemmän ja se ylimääräinen palkka vaikuttaa tukiin eli ehkä vasta syyskuussa tilanne normalisoituu siten että tiedän tarkkaan paljonko tuet vaikuttaa

        Eli jos nyt ei olis nämä 2kk vapaakuukausia niin tietäisi.n jo toukokuussa miten paljon leikkaukset vaikuttaa toimeentulotuen ja työmarkkinatuen osalta tai sekin riittäisi toki jos ei tämä kuukausi olisi vapaakuukausi
        Asmistuen osalta asia selviää lokakuussa kun on vuositarkistus.

        Kolmas vapaakuukausi on sitten joulukuussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli jos nyt ei olis nämä 2kk vapaakuukausia niin tietäisi.n jo toukokuussa miten paljon leikkaukset vaikuttaa toimeentulotuen ja työmarkkinatuen osalta tai sekin riittäisi toki jos ei tämä kuukausi olisi vapaakuukausi
        Asmistuen osalta asia selviää lokakuussa kun on vuositarkistus.

        Kolmas vapaakuukausi on sitten joulukuussa.

        Pääsi täysin unohtuu että kesälomat pidän siten että viikko toukokuussa,kesäkuussa,heinäkuussa ja elokuussa joten saan jokaisena kuukautena sen viikon lomarahan palkan lisäksi niin ne vaikuttaa toki lisää tukiin vaikka ulosotto vie siivun 3kk lomarahoista.


    • Anonyymi

      Ei kuulu ei näy. Kun vain paistaisi aurinko ei muulla nyt väliä.

    • Anonyymi

      Se on näköjään 600€ 2 viikon palkka mulla lisineen ja kilometrikorvauksineen 30 työtunnilla joista 22 iltalisiä ja 14 sunnuntaita. Kilometrikorvauksia 77€. Kahdessa viikossa mulla menee 20€ työmatkoihin.

      • Anonyymi

        Tai siis yksikköjä. Työtuntien yksikkö 30 Iltalisien yksikkö on 22 ja sunnuntaityö yksikkö 14 ja lauantain yksikkö 1. Mitä tuo sitten tarkoittaa. Ei mulla kahdessa viikossa tule kuin 4 tuntia yhteensä sunnuntaityöstä jos 2 viikon palkkjaksossa on 2 sunnuntaita eli joka sunnuntai olen 2h töissä iltaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai siis yksikköjä. Työtuntien yksikkö 30 Iltalisien yksikkö on 22 ja sunnuntaityö yksikkö 14 ja lauantain yksikkö 1. Mitä tuo sitten tarkoittaa. Ei mulla kahdessa viikossa tule kuin 4 tuntia yhteensä sunnuntaityöstä jos 2 viikon palkkjaksossa on 2 sunnuntaita eli joka sunnuntai olen 2h töissä iltaisin.

        Ja tuo 600€ on siis käteen jäävä osuus palkasta.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1253
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      976
    3. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      16
      919
    4. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      899
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      884
    6. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      870
    7. 3
      790
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      2
      781
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      4
      769
    10. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      768
    Aihe