Iso avun tarve

Hei eli tilanne on sellainen että jäin työttömäksi ja sain kelasta rahaa juuri ja juuri sen verran että sain vuokran maksettua. Nyt olisi tarvetta saada ruokaa johon ei ole rahaa.... Eli tarvitsisin jostain rahaa edes 20euroa että pääsisin ruoka kauppaan olen moni allergikko joten ruoka ostokset eivät ole ihan yksinkertaisia niin täytyy itse päästä kauppaan tekemään ostokset.

22

353

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ruokajonoon apua hakeen, niinku muutkin tekee. Turhaan täällä anelet almuja.

      • Anonyymi

        ole hiljaa kun et mitää ymmärrä


      • Ruokajonosta harvoin saa mitään sellaista mitä itse pystyisi allergioiden vuoksi syömään


      • Anonyymi
        Työtön1998 kirjoitti:

        Ruokajonosta harvoin saa mitään sellaista mitä itse pystyisi allergioiden vuoksi syömään

        Mikäli sait vain vuokraan rahaa kertomas mukaan, sillon on laskettu, että rahaa ruokaan yms. on omasta takaa. Luuletko, että pystyt höynäyttämään täällä ihmisiä antamaan sulle rahaa? Jos ruokajonosta ei löydy mitään syötävää, on kyllä melkoiset "allergiat". Kaikenlaisia alotuksia sitä näkee.


    • Anonyymi

      Eikö sun pitäisi saada ansiosidonnaista jos töissä olet ollut? Kannattaa kyllä hakea jotain halvempaa asumusta jos kaikki rahat menee. Leipäjonosta saa jotain höttöruokaa ja kalastamalla vähän leivänpäällistä.

      • Anonyymi

        Kaikkea ei kannata uskoa, mitä täällä kirjotetaan. Jos ruokakassi ei kelpaa, vaan pitää "itse päästä ostamaan alkergian takia" - pelkkää rahaa vaan pitää saada.


    • Anonyymi

      Pikku paasto tekee hyvää.

    • Anonyymi

      Kirkon Diakonia auttaa tai sosiaalipäivystys. Aika sydämettömiä vastauksia.

      • Anonyymi

        Niinkö, pitäskö tässä alkaa tuntemattomille rahaa jakamaan. On teillä vittu ihmeelliset käsitykset elämästä


      • Anonyymi

        Luitko alotuksen? Ei kelpaa ruoka-apu, vaan pitää saada rahana. Siinä sulle sydämmellisyyttä.


    • Anonyymi

      Niin rahaa. Rahaa tarvitaan ruoan ostamiseen. Onko jotenkin ihmeellistä??

      • Anonyymi

        Ruoka-apua saa ihan ilmaseksi. Alottaja on rekisteröinyt uuden profiilinkin, jos joku tähän haksahtaisi ja ilmoittaisi avuliaasti antavansa vaaditun 20e setelin. Ilmainen avustuskassi menee varmasti ruokaan, mutta minne menee riihikuiva raha? Entä jos alottaja saakin useamman rahalahjotuksen, vaikkapa anonyymin tilinumeron ilmotettuaan 50 x 20e? Meniskö jo rikoksen puolelle?


    • Anonyymi

      Mistä kumpuaa moinen katkeruus? Ap on ilmeisesti jäänyt yllättäen työttömäksi. Hän on ehkä saanut toimeentulotukea, joka ei riitä korkean vuokran maksuun.

      Rahaa syydetään ties mihin Unicefiin, mutta kanssaihmisille ollaan julmia.

      Toivottavasti ap sait apua.

      • Anonyymi

        Aloit sitten kommentoimaan itelles Työtön1998? Satoja ihmisiä jää työttömäksi, lomautetuksi jne, eikä ne täällä yritä huijata rahaa. Häpeä.


      • Eipä nykyään mistään saa ilmeisesti pienintäkään apua...


    • Anonyymi

      En alottanu. Ihan sivullisena kirjotin.

    • Anonyymi

      Olet noin sadastuhannes, joka on kokeillut S24 palstalla kerjäämistä nyyhkytarinan kera. 99.999 % todennäköisyydellä et tule saamaan pennin jeniä.

    • Haet lääkärintodistuksen, jossa luetellaan allergiat ja todetaan, ettei lääkehoito auta ja että tarvitaan kallis ruokavalio. Sen jälkeen menet hakemaan toimeentulotukea lääkärintodistus ja arvio lääkärin määräämän ruokavalion kk-kustannuksista mukanasi.

      • Anonyymi

        Höpö höpö, mitään lääkärinlausunto anna ylimäärästä rahaa ruokaan. Niitä on muitakin ku allergiat. Pitää ostaa sitä, mihin rahat riittää tai kuten joku jo sanokin, ruoka-avussa voi valkata.


    • Anonyymi

      Ainakin osassa ruoka-apua tarjoavissa tahoissa saa itse osittain vaikuttaa ruokakassin sisältöön. Ei sosiaalitoimi kyllä myönnä lisärahaa allergian takia.

    • Anonyymi

      No, siitä vaan pähkinöitä syömään ja laktoosimaitoa päälle. Hups, mitäs sitten tapahtu. Onkin vähän isommat ongelmat. Täältä ei mitään vastauksia kannata kysellä.

    • Anonyymi

      Moni varmasti haluaisi auttaa, mutta täällä se ei onnistu. Kannattaa varmaan mennä kirkon diakonille puhumaan ja tosiaan ruokajakelutilaisuuksiin.

      Voimia!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      102
      7315
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      36
      2792
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2366
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      107
      2076
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      16
      1775
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1545
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1407
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1381
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1343
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1324
    Aihe