Voiko myyjäliike huijata näin pahasti?

Anonyymi-ap

Ostin _ _ _ _ liikkeestä auton, mb ajettu n. 160 000 tkm ja koeajossa auto tuntui toimivan ok.
Huoltohistoria hyvä ja hyvässä kunnossa ja katsastettu muutamia kk sitten. Myyjä maintsi muutamasta lommosta ja naarmusta mutta muista vioista ei mitään puhetta. Tarkistin auton, mutta liian hätäisesti. Tässä olisi pitänyt syynätä auto läpikotaisin ihan ammattilaisen kanssa, sillä
autolla pidemmän matkan ajaessani, heti seuraavana päivänä siitä löytyi useita vikoja jotka vaativat korjausta jotta vika ei pahene ja aiheuta suurempaa vahinkoa.
Myyjäliike lupasi nitkotellen tulla vastaan ja maksaa osan korjauksista, toisia ei.

Kysymys kuuluu: Eikö tämä ole petos? Myyjäliike vaihtaa autoja päivittäin, eikö heidän ammattitasonsa voida olettaa olevan sillä tasolla että jos autossa on vikoja ne huomataan ja laki taas vaatii että auton viat kerrotaan eikä niitä salailla.
Auto olisi jäänyt ottamatta, nyt korjauksiin menee helposti 2500 euroa lisää rahaa ostohinnan päälle. Miten tämä nyt pitäisi ratkaista ?

4

241

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Niin ja tässä siis tarkoitan sitä, että eikö kyseessä ole petos? ei voi ammattimyyjä vedota tietämättömyyteen eikä "normaaliin" kulumiseen kun kyse kahdesta päivästä.

• Anonyymi

🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

🔞 ­N­­­y­m­­­f­­o­­m­­­a­a­n­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

• Anonyymi

Kaikki ongelmat ei välttämättä tule myyjälle esiin heidän koeajon ja tarkastuksen aikana ja kyseessä ei ole mikään uusi auto. Liike korjaa ja korvaa varmasti osan ongelmista, mutta ei se kaikkia kustannuksia maksa, koska heidän velvollisuus ei ole tehdä autosta parempaa kuin mitä ikä ja kilometrit edellyttää.

• Anonyymi

Mersufoorumilta saa vähän osviittaa tyypillisimmistä vioista kullekin MB-mallille, jotka tietty hyvä syynätä, ennen kuin lyö rahat asiantuntemattomalle myyjälle tiskiin.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6294
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3252
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2566
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2198
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      355
      1788
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1696
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1480
    8. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      226
      1413
    9. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1392
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1368
    Aihe