Pellinmuokkaustilanne

Laitanpa nyt tähänkin näkyville, ettei ole pelkästään piilossa tuolla toisessa ketjussa:

https://aijaa.com/K5Q9wb

Eli melkein onnistuu jo, mutta muottia pitää vielä muuttaa.

13

251

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikäs osa tuossa kuvassa on? Se väänninlaite on jokin muu kun näin sen aikaisemmin. Pidän siitä että ihmisillä on omia, uniikkeja säätöjä. Niin menetellään esim. kehitysmaissa eli sovelletaan kun varsinaisia välineitä autojen korjaamiseen ei ole saatavilla. Jesarilla kun muumioi koslansa niin sitä menopeliä ei voi pysäyttää mikään 😗.

      • Tuo on se tarpeellinen osa, eli lopputuote.
        Tein juuri toisen kokeen sillä uudella muotilla ja nyt se onnistui.
        Veljeni ehdotti, että kannattaisi käyttää pienempää ruutimäärää ja pamauttaa useamman kerran, niin pelti ei joudu niin kovaan rasitukseen. Tein niin ja lisäksi laitoin peltilevyn ja muortin väliin öljytyn paperipyyhkeen, jotta pelti liukuisi muotin pinnalla paremmin..

        Nyt se onnistunut kappale pitää vielä siistiä ulkoreunalta ja suurentaa keskireikä oikeaan kokoon (se jäi hiukan liian pieneksi, sillä pelti venyy tällä konstilla eri tavalla kuin siinä kertapamautuksessa).


      • buddy-love kirjoitti:

        Tuo on se tarpeellinen osa, eli lopputuote.
        Tein juuri toisen kokeen sillä uudella muotilla ja nyt se onnistui.
        Veljeni ehdotti, että kannattaisi käyttää pienempää ruutimäärää ja pamauttaa useamman kerran, niin pelti ei joudu niin kovaan rasitukseen. Tein niin ja lisäksi laitoin peltilevyn ja muortin väliin öljytyn paperipyyhkeen, jotta pelti liukuisi muotin pinnalla paremmin..

        Nyt se onnistunut kappale pitää vielä siistiä ulkoreunalta ja suurentaa keskireikä oikeaan kokoon (se jäi hiukan liian pieneksi, sillä pelti venyy tällä konstilla eri tavalla kuin siinä kertapamautuksessa).

        (muortin=muotin)


    • Anonyymi

      Mihin ongelmaan tässä nyt ollaan keksimässä ratkaisua?

      • Erään vaihteiston akseli rikkoontui ja samalla tuhosi samassa kohdassa olleen tiivisteen ja sen suojalevyn. Akselia ei saanut mistään, joten se teetettiin (firmassa joka tekee myös kilpa-autojen osia). Tiivisteen sai kaupasta, mutta se sen päällä oleva suojalevy on myös ongelmatapaus, sillä mistään ei löytynyt sellaisia hyllystä. Akseleita tekevä firma puolestaan ei tee suojalevyjä, joten päätin tehdä sen itse (ja varsinkin kun projekti on riittävän hankala ja siksi mielenkiintoinen).


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Erään vaihteiston akseli rikkoontui ja samalla tuhosi samassa kohdassa olleen tiivisteen ja sen suojalevyn. Akselia ei saanut mistään, joten se teetettiin (firmassa joka tekee myös kilpa-autojen osia). Tiivisteen sai kaupasta, mutta se sen päällä oleva suojalevy on myös ongelmatapaus, sillä mistään ei löytynyt sellaisia hyllystä. Akseleita tekevä firma puolestaan ei tee suojalevyjä, joten päätin tehdä sen itse (ja varsinkin kun projekti on riittävän hankala ja siksi mielenkiintoinen).

        Ja se pitää tehdä räjäyttämällä eikä hydrauliprässäys käy? Vähän kuin yrittäisit hitsata kaksi rautaa yhteen räjäyttämällä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja se pitää tehdä räjäyttämällä eikä hydrauliprässäys käy? Vähän kuin yrittäisit hitsata kaksi rautaa yhteen räjäyttämällä?

        Painetta tarvitaan niin paljon, ettei täällä olevissa pumpuissa ole sitä riittävästi.
        Räjäyttämällä saan painetta arviolta yli 3000 kg/cm2 (voi olla reilustikin enemmän, sillä hylsyn kanta on pettänyt jo pari kertaa).


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja se pitää tehdä räjäyttämällä eikä hydrauliprässäys käy? Vähän kuin yrittäisit hitsata kaksi rautaa yhteen räjäyttämällä?

        Hitsaus muuten onnistuu oikein hyvin myös räjäyttämällä ja sitä käytetään mm. kun liitetään yhteen peltejä, joita ei voi hitsata muilla keinoilla.


    • Eikös tuo ole revennyt?

      • Tuo on se aiempi koe ja se tosiaan ei vielä onnistunut, mutta seuraava on ihan priima.
        Kuva tulee kun ehdin siistiä sen reunat.


      • buddy-love kirjoitti:

        Tuo on se aiempi koe ja se tosiaan ei vielä onnistunut, mutta seuraava on ihan priima.
        Kuva tulee kun ehdin siistiä sen reunat.

        Tuleeko tuohon keskelle siis joku aika järeä, ehkä 50-60 millinen, akseli?


      • scrg kirjoitti:

        Tuleeko tuohon keskelle siis joku aika järeä, ehkä 50-60 millinen, akseli?

        Tulee ja kokoarviosi on oikea (taitaa olla 55 mm, mutta akseli on verstaallani, enkä muista tarkkaa mittaa).


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe