Kysymyksiä pikkuleteistä

Noviisi

Hei!

Kertoiltaakahan kaikki pikkuletit päässä pörränneet kokemuksianne. Lähinnä haluaisin tietää:

-Kuinka kauan letit pysyivät hyvännäköisinä ja kuinka kauan piditte niitä?
-Millaisessa kunnossa hiukset olivat sen jälkeen?
-Oliko lettien kanssa helppo saunoa, uida, peseytyä, urheilla jne.?
-Mitä kautta letit saisi kaikkein halvimmalla tähän aikaan vuodesta? (Amisten parturiharjoittelijat eivät taida tehdä näin kesäisin, jollei sitten saa jonkun kanssa yksityisesti sovittua...)

12

6141

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hansku83

Mulla on ollut pikkulettejä keksi kertaa mutta enää en niitä ota. Viimeisimmällä kerralla lähti aivan kamalasti hiuksia että luulin tulevani kaljuksi :(. Tuntui et niitä irtosi enemmän kuin siinä ajassa normaalisti irtoo.
      Pidin lettejä kummallakin kerralla noin kuukauden. Ei ne enää sen jälkeen olleet oikein hyvän näköiset. Juuresta alkoi omat hiukset kasvamaan ja jonkin verran letit menivät pörröisiksi.
      Lettien laitto maksoi noin 100 euroo ja eräs parturi-kampaaja ne teki. Hän opiskeli jotain muuta alaa ja teki sivubisnestä. Kuidut maksoivat noin 9euroa per puntti tuon parturin kautta. Normaalisti ne olis olleet 18euroo mut värivalikoima ol laaja. Päähänä meni vajaat neljä punttia koska hiukseni eivät ole mitenkään leijonanharja. Ylimääräisiä lettejä ei laitettu koska hiukseni ovat sen varran hennot etteivät ne kestäisi ylimääräsitä painoa vaan ne katkeilisivat.
      Saunassa kävin normaalisti. Tosin ylemmällä lauteella en istunut. Uintia en harrastanutkaan. Hmm..mitähän muuta. Siinä lienee olennainen mitä ite huomasin

• Tyttö

Mulla oli muutama kesä sitten pikkuletit ja ne oli pari päivää kivat, mutta niiden peseminen on hankalaa ja päänahkaa kutittaa kokoajan. Äiti teki ne mulle eli rahaa ei palanut, mutta työläs homma se oli! Kyllä ne alkaa pursuileen jo parin päivän jälkeen, valitettavasti :(

• nenia

ollu jo monen moista kertaa. ja aina haluan vain uudestaan. Omat hiukseni ovat oikeasti vaalean ruskeat eikä kestä enää värjäyksiä,joten letit on hyvä vaihtoehto mulle ku sillon saa laitettua kaikkia erivärejä siihen sekaan.

noh,
      - Se että letit pysyy hyvännäkösenä,riippuu siitä kuka ne tekee,mulla tekee aina mutsi,joten ne on parikuukkautta ihan hyvännäköset,eikä mun mutsi ole mikää kampaaja. Ja sitten ku ne on kasvanu liian paljon omasta mielestäni,laitan ne uudestaan. Sehän nyt on luonnolista että sieltä leteistä tulee omia hiushaivenia mutta niitä voi leikellä pois,mikä on sitten hyvä omien hiusten latvoille. Mutta yleensä pidän n.2-3kk ennenku alan niitä uudestaan tekee joskus voi mennä jopa 4kk,ennenku ne häiritsevät minua ja haluan tehdä ne uudestaan.
      -Hiukseni ovat aina hyvässä kunnossa lettejen jälkeen koska,kun on letit niitä ei tarvitse pestä joka päivä,niinkuin minä muuten joudun,eikä tarvii käyttää kaiken maailman kemikaaleja. Tottakai kun letit otetaan pois niin näyttää siltä että lähtee paljon hiuksia,mutta siinä on ne parin kuukauden hiukset jotka ei ole voinu tippua pois. Eli hiusten lähtö on ihan normaalia,eikä sen runsaampaa kuin normaalisti,ethän sä näe kun sun hiukset tippuu kun ne on auki.
      -no mä en itse sauno enkä ui,joten en voi sanoa. Mutta miks ei olis,jos laitat ne kunnolla kiinni urheilun ajaksi,mikäs siinä sitte.
      -Mä olen aina laittanu mutsini tekemään mulle letit,joten en tiedä kampaamojen hintoja. Mutta jos itse teet voi kuitu punttien hinnat liikkua 5€ ylöspäin. Ja mulla itselläni menee aina joku 7-8 punttia,eikä mulla ole mitkää kehuttavan paksut hiukset.

Mulla ei ole mitään muuta kuin hyvää sanottavaa pikkuleteistä,ja olen näitä jo monta vuotta pitäny,harvemmin mulla on hiukset auki. Kaikki riippuu siitä miten hoidat niitä,kuka ne tekee, yms...
      Pikkuleteissä on aina otettava huomioon se kun peset ne,kannattaa laskea n.3h kuivumiseen,eikä niitä saa laittaa kiinni niinkaun ku ne on märät/kosteat. Eikä mun päänahka kutise normaalia enempää,jos päänahka kutisee paljon se tarkoittaa sitä että olet yliherkkä kuidulle. Eikä se lettejen pesu ole niin hankalaa ku ihmiset väittävät,ihan normaalisti vaan peset ne mutta huuhtele vaan vähän tarkemmin ettei jää shampoota letteihin..

hmm...no eipä tule oikein mitään muuta enää mieleen...

• ....

Mulla on ollu letit pari kertaa ja ihan kivat on ollu.
      Pesin niitä muutaman kerran viikossa ja yleensä hankasin päänahkaa sellasella pehmeellä sienellä niin sai sen pestyä hyvin.
      Uimista,saunomista tai urheilua ei estäny mutta hikoilun jälkeen piti pestä ja kuivattaa.
      Jos otat letit niin eka suihku kerta on aika "shokki", letit nääs märkinä painaa yllättävän paljon.Ei siis mitenkään älyttömästi mutta kuiteskin...
      hairstorelta saa halvalla kuituja,mulla on paksut hiukset ja kuituja meni 6 punttia,lettejä tuli jotain lähemmäs 300kpl.
      mulla kyllä kutisi päänahka aika paljon,ilmeisesti olin yliherkkä noille kuiduille mutta kun alkuun käytin kutisevaan päänahkaan tarkotettuja jätettäviä liuoksia niin se helpotti oloa.
      Jos vielä letit ottasin niin ottaisin ne mieluiten syksyllä/talvella.kesällä aika kuumat.
      hiuksia irtos ihan normaali verran kun letit poistin eikä ollu mitenkään huonokuntoset,päinvastoin mulla tukka oli paljon paremmas kunnos koska värjään aika paljon hiuksia niin nyt ei tullu ylimäärästä rasitusta.
      Ja lettejä pidin n.3kk,loppuvaiheessa pidin aika paljon huivia ettei juurikasvu näy niin pahasti.
      jotkut ovat pitäneet jopa 6kk.

• mie

mulla on ollu pikkuletit kolme kertaa ja pidin niitä aina noin puoltoista kuukautta ja vielä näyttivät hyvältä!!uiminen ja saunominen oli kyllä helppoa....mun ensimmäiset letit makso 200 euroa ku yks opiskelija teki ne..sen jälkeen rupesin itekkin tekemään niitä ja pari tuttua teki seuraavat lettini joten en maksanut kuin tarpeet

• tepsu

Mie pidin niitä omia lettejäni 7,5kk :P oli siinä kyllä työ ja tuska saada auki ne! kampaajalla kävin ne teettämässä, työ oli reilu 100e ja kuidut n.90e. tekivät kuitenkin yhteensä 210e :) tosin ei niitä olisi voinut varmaa pitää noin kauan js en olisi uusinut osaa leteistä välillä. tosin suurin osa oli koko ajan sen 7,5kk päässä ilman uusimista. hiukset oli ihmeen hyväkuntoiset, ei yhtään kuivat jota ensimmäisenä odotin. ne oli kesän yli, joten uin paljon ja saunoin jonku verran. joskus jos ei ollut mahdollista kuivattaa niitä kunnolla, niin haisivat aika pahalle :S muuten pesussa ei ollut mitään ongelmia.

• pinkkitukka

Minulla oli kuituhiuksista pikkuletit kerran, enkä tasan tarkkaan laita toiste. Pidin niitä vajaa 2 kk, kunnes oli pakko alkaa repiä niitä auki, koska juuret alkoivat kasvaa ja rastoittua! Sain onneksi kuitenkin vielä kammattua hiukseni suoriksi. Luultavasti pikkulettien onnistuminen riippuu paljon omasta hiuslaadusta.

• nenia

tottakai hiukset alkaa kasvaa vaikka ne on letillä ja alkaa rastottua koska siinä on irtonaisia hiuksia etkä pysty pariin kuukauteen harjaa hiuksia. Se on ihan normaalia että käy niin.

Toisekseen ei se ole hiuslaadusta kiinni että laittaa letit,vaan se on kiinni siitä kuka ne laittaa,jos on ihminen joka tietää mitä tekee niin leteistä tulee nätimmät ja kestää kauemmin kun taas ihminen joka ei ole oikein varma siitä mitä tekee,alkaa letit aikasemmin menee huonoksi.

• Noviisi

Entä miten pikkuletit kiinnitetään, letittyykö kuitu vain oman hiuksen sekaan vai tehdäänkö se jotenkin liimalla tms.?

• Anonyymi

Mun äiti teki mulle 9 lettiä. Onko mahdollista tehdä enemmän? :3

• Anonyymi

Olet aivan passion hedrlmä ihminen

• Anonyymi

Mä haluaisin laitattaa letit, mutta en uskalla, kun oon kuullut, että ne aiheuttaa kipua päänahkaan ja että ne aiheuttaa myös päänahan kutinaa :( No, ehkä mä joskus "uskaltaudun" kuitenkin kokeilemaan, eihän sitä tiedä miten käy, jos ei ikinä kokeile :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      116
      2516
    2. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      26
      2284
    3. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      58
      1973
    4. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      30
      1803
    5. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      322
      1346
    6. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      60
      1073
    7. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      259