Renkaanvaihto hintakilpailu?

Anonyymi-ap

Menin vaihdattaa renkaita. Alueella oli usea vaihtopiste. Mainokset yleensä 25€vaihto. Yks oli 20vaihto. Sinne sit. Auto nosturilla ylös. Ukko näytti hinnaston. Joo sun 16 tuumaset alut on 30€?? No vaihda sit,kun on jo nosturilla..

76

514

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oisit käskeny ottaan auton alas vaan.

      Ja sitten kun olis muka vastentahtoisesti "suostunut" 20€ hintaan, niin olisit todennut että alas vaan silti: on parempi ettei koske vanteisiin ollenkaan jos ne vaikutti noin haastavilta.

      Sit lähimmälle kilpailijalle ja olisit tarjonnu sille 25€ sijaan 30€, kunhan kirjoittaa kuitin sulle, jotta voit poiketa näyttään sitä vaihdon jälkeen sille nylkyrille. 😂

      • Anonyymi

        Empä vitsinyt! Tuli mieleen Hakaniementoroin kahviteltta. Ulkopuolella ei ilmoitusta. Kun kahvit mukissa sanotaan,että vain käteinen kelpaa...


    • Anonyymi

      Paras hinta on kun vaihtaa itse.

      30 euroa jos maksaa 20 minsa hommasta niin tuntiveloitus on 90 euroa tunnilta.

      Kyllä minä jo muutaman pultin pyöräytän eestaas tolla rahalla

      • Anonyymi

        Me maksoimme 99 euroa vaihdossa. sisälsi vaihdon, pesun ja säilytyksen sekä jälkikiristyksen. Renkaiden tarkistuksen ja kuluneisuuden. kulutuspintaa oli 9,5 mm. Nokialaisissa. Olen tyytyväinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me maksoimme 99 euroa vaihdossa. sisälsi vaihdon, pesun ja säilytyksen sekä jälkikiristyksen. Renkaiden tarkistuksen ja kuluneisuuden. kulutuspintaa oli 9,5 mm. Nokialaisissa. Olen tyytyväinen.

        Siis parisataa vuodessa? On se hintaa se!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me maksoimme 99 euroa vaihdossa. sisälsi vaihdon, pesun ja säilytyksen sekä jälkikiristyksen. Renkaiden tarkistuksen ja kuluneisuuden. kulutuspintaa oli 9,5 mm. Nokialaisissa. Olen tyytyväinen.

        Kylläpä oli kovin reilusti pintaa renkaassa, onko sitä edes uutena tuon vertaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis parisataa vuodessa? On se hintaa se!

        Niin, ei noita kukaan ilman korvausta tee ja vakuuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ei noita kukaan ilman korvausta tee ja vakuuta.

        Eihän ilmaiseksi kukaan tietenkään. Mutta jos vuosikustannus on 50 prosenttia rengassarjan hinnasta niin... pikkasen pistää miettimään että onko tuo ihan sen arvoista.

        Tietysti jokainen laittaa rahansa mihin laittaa ja arvostaa asioita eri lailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me maksoimme 99 euroa vaihdossa. sisälsi vaihdon, pesun ja säilytyksen sekä jälkikiristyksen. Renkaiden tarkistuksen ja kuluneisuuden. kulutuspintaa oli 9,5 mm. Nokialaisissa. Olen tyytyväinen.

        On todellakin edullinen. Minäkin maksan rengashotellista 2 x 99 € josta saa kaikki nuo mainitsemasi palvelut, paitsi renkaanvaihto. Vaihto maksaa päälle viiskymppiä, vaikka renkaat on vanteillaan. Silti maksan sen mielelläni, sairaalareissu maksaisi enemmän jos yrittäisi vaihtaa itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpä oli kovin reilusti pintaa renkaassa, onko sitä edes uutena tuon vertaa?

        Pitäähän sitä olla jos kuluu paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän ilmaiseksi kukaan tietenkään. Mutta jos vuosikustannus on 50 prosenttia rengassarjan hinnasta niin... pikkasen pistää miettimään että onko tuo ihan sen arvoista.

        Tietysti jokainen laittaa rahansa mihin laittaa ja arvostaa asioita eri lailla.

        Vai että 50%! No jollakin linkslonks renkailla. Minulla maksaa talvirengaskerta 1100€ ja kesärenkaat 1300€.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me maksoimme 99 euroa vaihdossa. sisälsi vaihdon, pesun ja säilytyksen sekä jälkikiristyksen. Renkaiden tarkistuksen ja kuluneisuuden. kulutuspintaa oli 9,5 mm. Nokialaisissa. Olen tyytyväinen.

        Jaa. Minä ostin uudet LingLongit kun ei muita merkkejä ollut kaupan. Kulutuspintaa 6,0 mm. Nokialaisia en enää osta, rungot tai vyöt hajoilee jo melkein uutena. 12:sta 10:ssä kävi näin, yhdelle tuli joku muu vika kesken käytön ja vain yksi kesti ajaa siihen sallittuun 1,6 mm:in. Liian kallista lystiä minulle. Eli taattua suomalaista laatua. Paskaa hirmuhintaan.


      • Anonyymi

        Tunkin kanssa ei onnistu 20 min, semminkään kun pyörät monen oven takana varastossa, jokainen 5 pultilla kiinni autossa ja pultinsuojatkin vielä. Lähemmäs tunti menee, mutta ei viitsi turhaan kiirehtiäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me maksoimme 99 euroa vaihdossa. sisälsi vaihdon, pesun ja säilytyksen sekä jälkikiristyksen. Renkaiden tarkistuksen ja kuluneisuuden. kulutuspintaa oli 9,5 mm. Nokialaisissa. Olen tyytyväinen.

        Monet ei ole kun eivät saa aikaa pitkään aikaan tai tulee uudestaan talvikeli kun ehditty vaihtaa jo. Jotkut vaihdatti tänäkin keväänä uudelleen talvirenkaat eli 3x hinta. Tuttu sai ajan vasta toukokuun lopulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai että 50%! No jollakin linkslonks renkailla. Minulla maksaa talvirengaskerta 1100€ ja kesärenkaat 1300€.

        Teslasta vasta ylihintaa maksoitkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa. Minä ostin uudet LingLongit kun ei muita merkkejä ollut kaupan. Kulutuspintaa 6,0 mm. Nokialaisia en enää osta, rungot tai vyöt hajoilee jo melkein uutena. 12:sta 10:ssä kävi näin, yhdelle tuli joku muu vika kesken käytön ja vain yksi kesti ajaa siihen sallittuun 1,6 mm:in. Liian kallista lystiä minulle. Eli taattua suomalaista laatua. Paskaa hirmuhintaan.

        Ei kannattaisi ostaa romikselta20v vanhoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän ilmaiseksi kukaan tietenkään. Mutta jos vuosikustannus on 50 prosenttia rengassarjan hinnasta niin... pikkasen pistää miettimään että onko tuo ihan sen arvoista.

        Tietysti jokainen laittaa rahansa mihin laittaa ja arvostaa asioita eri lailla.

        Jos ei itse halua rehjata renkaiden kanssa, niin silloin pitää maksaa, niin helppoa se on. Aika typerä verrata asiaa renkaiden hintaan.


    • Anonyymi

      Jos oli pelkkien talvirenkaiden vaihto kesä pyöriin niin miten se voi vaikuttaa hintaan ihan sama onko ne 13 vai 20 tuumaiset eri asia jos vaihdetaan kumit vanteille

      • Anonyymi

        Otan kantaa tuohon laittamaani 99 hintaan. Tieto renkaiden kunnosta on tärkeä, se tieto tuli myös laskussa esille. kaikista neljästä renkaasta on tieto. Toinen tosi tärkeä asia on jälkikiristys jos on etenkin alumiinivanteet. Nykyään ei saa renkaita säilyttää kellarissa, varastossa. kerrostalossa tai rivitalossa. Kulutuspinta oli mitattu nastarenkaissa. Ei paha hinta kunhan pysyy tällä tasolla. Ajan vaihtoon sai tehtyä netissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otan kantaa tuohon laittamaani 99 hintaan. Tieto renkaiden kunnosta on tärkeä, se tieto tuli myös laskussa esille. kaikista neljästä renkaasta on tieto. Toinen tosi tärkeä asia on jälkikiristys jos on etenkin alumiinivanteet. Nykyään ei saa renkaita säilyttää kellarissa, varastossa. kerrostalossa tai rivitalossa. Kulutuspinta oli mitattu nastarenkaissa. Ei paha hinta kunhan pysyy tällä tasolla. Ajan vaihtoon sai tehtyä netissä.

        Ymmärrän kyllä...

        Mutta ei se nyt ihan mahdotonta ole itsekään niiden renkaiden kuntoa tarkistaa tai kiristää pultteja.

        Mutta niinkun sanoin, ymmärrän, onhan se huoletonta.


      • Anonyymi

        Haisikin juksaus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otan kantaa tuohon laittamaani 99 hintaan. Tieto renkaiden kunnosta on tärkeä, se tieto tuli myös laskussa esille. kaikista neljästä renkaasta on tieto. Toinen tosi tärkeä asia on jälkikiristys jos on etenkin alumiinivanteet. Nykyään ei saa renkaita säilyttää kellarissa, varastossa. kerrostalossa tai rivitalossa. Kulutuspinta oli mitattu nastarenkaissa. Ei paha hinta kunhan pysyy tällä tasolla. Ajan vaihtoon sai tehtyä netissä.

        Kyllä yhdet tai jopa renkaat yleensä saa varastoida omassa kellarikopissaan.


      • Anonyymi

        Voi ne työn raskaudesta laskuttaa.


    • Anonyymi

      Aloittaja varmaan oli ensi kertaa pappia kyydissä ja pk-seudulla.. Renkaiden vaihtaminenhan on aivan eri asia, kuin pyörien alle vaihto.

      Kantsii muuten itse vaivautua vaihtamaan ne kesäpyörät alle, niin paitsi että rahaa säästyy se parikymppii, - niin siinä samalla saa rauhassa tarkastella jarrupalojen ja vetarien suojakumien yms. kuntoa.

      • Anonyymi

        Kun nyt on muutamaankin otteeseen tullut näillä palstoilla vastaan viisastelua siitä, että onko autossa renkaat vai pyörät, niin eikö kannattaisi olla pilkuntarkka kaikessa muussakin?

        Kantsii ?
        Kesäpyörät ?
        Parikymppii ?
        Vetarien ?


      • Anonyymi

        Näin tein vuosikymmeniä. Enää vain pysty!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin tein vuosikymmeniä. Enää vain pysty!

        Ei minullakaan selkä tykkää, mutta kun kuskaa renkaat kärryllä ja tekee rauhallisesti niin hyvin menee. Pulttipyssy helpottaisi lisää.


    • Anonyymi

      Sairaus vei voimat. Muiden armoilla. Kohta kausisäilytykseenkin!

    • Anonyymi

      Kerrostalon kellarissa ei saa säilyttää renkaita lain mukaan.

      Missä kerrotalolaiset meinaatte säilyttää jos ei rengashotellissa ja sehän maksaa.

      • Anonyymi

        Tuo lain mukaan on vähän häilyvä käsitys.
        Isännöitsijä arvioi palokuormaa ja funtsii miten se suhteutetaan palotarkastajan paasaamiseen.
        Joka kolmannessa häkissä saisi palokuormalaskennan mukaan renkaat olla, mutta isännöitsijä ohjeistaa, että ei saa olla kellään. Vaikka yhtiössä olisi 60 asuntoa ja vain 6 asukasta muutenkaan varastoisi renkaita häkkivarastossa. Osa varkauspelosta, osa taas sen takia, että pinkka on aina ollut sen verran kunnossa, että ei viitsi itse ährätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo lain mukaan on vähän häilyvä käsitys.
        Isännöitsijä arvioi palokuormaa ja funtsii miten se suhteutetaan palotarkastajan paasaamiseen.
        Joka kolmannessa häkissä saisi palokuormalaskennan mukaan renkaat olla, mutta isännöitsijä ohjeistaa, että ei saa olla kellään. Vaikka yhtiössä olisi 60 asuntoa ja vain 6 asukasta muutenkaan varastoisi renkaita häkkivarastossa. Osa varkauspelosta, osa taas sen takia, että pinkka on aina ollut sen verran kunnossa, että ei viitsi itse ährätä.

        Jokainen järkevä säilyttää varastossa jos asuu kerrostalossa.

        Esim asuntojen sisällä on paljon enemmän palokuorma ja sieltä pitäisi kieltää kaikki palava.

        Käytännössä aivan kaikki palot lähtee asuntojen sisältä joissa kuolee ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen järkevä säilyttää varastossa jos asuu kerrostalossa.

        Esim asuntojen sisällä on paljon enemmän palokuorma ja sieltä pitäisi kieltää kaikki palava.

        Käytännössä aivan kaikki palot lähtee asuntojen sisältä joissa kuolee ihmisiä.

        Sääntösuomi kukoistaa ja isännöitsijän ohjeistus muuttuu ihmisten mielessä laiksi.
        Maksimi palokuorma on kyllä määritelty asetuksessa, mutta on isännöitsijän ihan oma tulkinta ratkaista palokuorman maltillisuus kieltämällä renkaiden säilytys häkkivarastossa. Vaikka ei olisi edes selvitetty, onko häkkivaraston palokuorma lähelläkään 1 200 MJ/m2, joka käsittääkseni on raja näille kerrostalon häkkivarastoille.


      • Anonyymi

        Ainakin täällä saa säilyttää yhdet renkaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin täällä saa säilyttää yhdet renkaat.

        Tai siis yhden rengassarjan.


    • Anonyymi

      Itse olen nyt asustellut omakotitalossa 12 vuotta, sinä aikana on tullut säästöä renkaanvaihtokuluissa 3600€ rengashotelliin nähden. Ja nyt saa vaihtaa renkaat juuri silloin kun se itselle sopii.
      Varusteisiinkin on tullut sen verran satsattua, että hyvä hallinosturi 250€, pulttipyssy sähköisenä 40€ ja akkukäyttöisenä 250€, momenttiavain 80€ ja hylsysarja + momettivarsi 60€. Noilla varusteilla on pärjätty 12 vuotta. Eli nuo hankinnat kun vähentää 3600€ potista niin jäljellä edelleen lähes 3000€. Ei paha, kun tosiaan ajankäytöllä ei rengashotelliakaan voi perustella. Kotona saa ajan juuri sopivaan hetkeen, ja renkaat on vaihdettu alle sen ajan mitä menisi rengashotellille ajeluissa ja sinällään nopeassa vaihdossa.

      • Anonyymi

        Omakoti ja rivareissa mahdollista.


      • Anonyymi

        Kyllä minäkin vaihdoin nuorempana itse, nyt annan toisten tehdä tuon paskaduunin ja säilyttää renkaani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minäkin vaihdoin nuorempana itse, nyt annan toisten tehdä tuon paskaduunin ja säilyttää renkaani.

        Tavallaan paskaduuni, mutta kun sen voi tehdä aivan itselle sopivalla hetkellä, ei se oikeastaan ole paskaduuni ollenkaan verranttuna siihen, että sovittaa omia menoja rengashotellin aikatauluihin ja lumipyryjen aikatauluihin.
        Lisäksi tuosta paskaduunista tienaa noin 100€/tunti, joka vastaa aika kovaa palkkaa kuukausipalkaksi muutettuna. Varsinkin jos miettii että mikä tulo tuo 100€ tunnissa verojen jälkeen, no se on noin 30 000€ kuukausipalkka, josta jää 100€ tunnissa käteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavallaan paskaduuni, mutta kun sen voi tehdä aivan itselle sopivalla hetkellä, ei se oikeastaan ole paskaduuni ollenkaan verranttuna siihen, että sovittaa omia menoja rengashotellin aikatauluihin ja lumipyryjen aikatauluihin.
        Lisäksi tuosta paskaduunista tienaa noin 100€/tunti, joka vastaa aika kovaa palkkaa kuukausipalkaksi muutettuna. Varsinkin jos miettii että mikä tulo tuo 100€ tunnissa verojen jälkeen, no se on noin 30 000€ kuukausipalkka, josta jää 100€ tunnissa käteen.

        Hyvin sanottu. Näin me köyhät itseämme rikastutetaan :)


      • Anonyymi

        Kiristyksen saa riittävän tarkkaan arvioltakin ja paremmin kun rengasliikkeesä, välillä järjettömän tiukassa, välillä löysällä. Vähemmän stressiä on kun itse vaihtaa silloin kun parhaiten sopii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiristyksen saa riittävän tarkkaan arvioltakin ja paremmin kun rengasliikkeesä, välillä järjettömän tiukassa, välillä löysällä. Vähemmän stressiä on kun itse vaihtaa silloin kun parhaiten sopii.

        Juu, ristikkoavaimella tai lyhyellä vääntövarrella kiristäen saa renkaat aika hyvin oikeaan kireyteen, mutta oman kokemuksen mukaan pulttipyssy+siihen liitetty momenttisauva jättävät pultit turhan löysään. Itsellä on 120 nm momenttisauva, mutta momentiavain löytää aina hieman lisäkiristystarvetta 120 nm momenttiin. Tuskin momenttisauva on rikki, vaan siinä on maksimimomentti ja se on tarkoituskin vetää todelliseen momenttiin momenttiavaimella. No se miksi käytän sitten momenttiavainta, enkä muuta avainta johtuu siitä, että kun siinä kuitenkin on vain loppukiristyksestä kyse, niin miksi sen tekisi näppituntumalta, kun varsinainen momenttiavainkaan ei maksa edes yhden rengassesongin rengashotellipalvelun vertaa.
        Ja oikeasti pulttipyssy on aika päheä peli renkaanvaihtohommissa. Nopeusero varsivääntimeen ja ristikkoavaimeenkin nähden on valtava, tietty tuo momenttiavaimella säätely hiukan nopeuseroa tasoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, ristikkoavaimella tai lyhyellä vääntövarrella kiristäen saa renkaat aika hyvin oikeaan kireyteen, mutta oman kokemuksen mukaan pulttipyssy siihen liitetty momenttisauva jättävät pultit turhan löysään. Itsellä on 120 nm momenttisauva, mutta momentiavain löytää aina hieman lisäkiristystarvetta 120 nm momenttiin. Tuskin momenttisauva on rikki, vaan siinä on maksimimomentti ja se on tarkoituskin vetää todelliseen momenttiin momenttiavaimella. No se miksi käytän sitten momenttiavainta, enkä muuta avainta johtuu siitä, että kun siinä kuitenkin on vain loppukiristyksestä kyse, niin miksi sen tekisi näppituntumalta, kun varsinainen momenttiavainkaan ei maksa edes yhden rengassesongin rengashotellipalvelun vertaa.
        Ja oikeasti pulttipyssy on aika päheä peli renkaanvaihtohommissa. Nopeusero varsivääntimeen ja ristikkoavaimeenkin nähden on valtava, tietty tuo momenttiavaimella säätely hiukan nopeuseroa tasoittaa.

        Jonkun halvan pulttipyssyn voisi ostaa, mutta en kyllä satasia viitsi maksaa, 50€ alkaa olla yläraja, 149€ taitaa olla halvin. Harvoin käyttöä ja pahimmillaan akkukin menee muutamassa vuodessa. Jos olisi oma talli niin voisi ostaa paineilmavehkeet.

        Voisihan sillä akkukäyttöiselläkin urakoida muutamalle renkaiden vaihdot vaikka joka vuosi niin saisi kulut takaisin. Nyt vaan ei saa työttömänäkään hankkia mitään ylimääräistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jonkun halvan pulttipyssyn voisi ostaa, mutta en kyllä satasia viitsi maksaa, 50€ alkaa olla yläraja, 149€ taitaa olla halvin. Harvoin käyttöä ja pahimmillaan akkukin menee muutamassa vuodessa. Jos olisi oma talli niin voisi ostaa paineilmavehkeet.

        Voisihan sillä akkukäyttöiselläkin urakoida muutamalle renkaiden vaihdot vaikka joka vuosi niin saisi kulut takaisin. Nyt vaan ei saa työttömänäkään hankkia mitään ylimääräistä.

        Lidlissä ollut joskus akkuineen 99€ ja muistaakseni ilman akkuakin, nyt voisi ostaakin kun akku on jo.


    • Anonyymi

      Hinnat oli jo hillittömässä nousussa. Nyt tullut vaihtopisteitä ja ehkä hintakilpailua!

      • Anonyymi

        juu, tienvarsilla on aika edullisia tarjouksia vaihdosta mutta myös säilytyksestä. eri asia sitten on onko nuo kaikkein kälyisimpien tallien edessä olevat tarjoukset ihan niitä kaikken luotettavimpia. tosin halvemman näköiseksi ne tekee sekin, että jossain lukee säilytys 40 ja vaihto 20. siis sama kuin säilytys 60/kausi johon sisältyy vaihto.


    • Anonyymi

      Onhan tuo kaupungeissa oma harmi joten ainakin jos ei aja paljoa laittaa kitkarenkaat ja ajelee kesät talvet

    • Anonyymi

      Itse vaihdan bilteman rengaskoneella ja staattiseen tasapainoon. Staattisesti ne nascar autojenkin renkaat aikoinaan tasapainoitetiin ja ajettiin kolmea sataa.

      • Anonyymi

        Voi sääli!


      • Anonyymi

        Juu, Biltemalaisia laatukoneita Nascarissa on aina käytetty ja käytetään jatkossakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, Biltemalaisia laatukoneita Nascarissa on aina käytetty ja käytetään jatkossakin.

        Nascar on sen verran köyhä laji, että ei ne koneet paljon Bilteman koneita kalliimpia ole.


    • Anonyymi

      30 euroa.... vaihda itse ja osta litra Koskisen korvalääkettä. Tuubista saat hyvät ja huonot neuvot kumpaankin.

      • Anonyymi

        Kolmekymppiä kuullostaa kalliilta.. Yks kaveri pajalla veloittaa 20e setelin hommasta, sil ei oo edes autonosturia -tunkilla vähän työläämpi. Rengassarjan vanteille vaihto tasapainotuksineen maksaa tuolla vain 40euroo!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolmekymppiä kuullostaa kalliilta.. Yks kaveri pajalla veloittaa 20e setelin hommasta, sil ei oo edes autonosturia -tunkilla vähän työläämpi. Rengassarjan vanteille vaihto tasapainotuksineen maksaa tuolla vain 40euroo!

        Laajennan vähän tätä renkaanvaihtoa lisäämällä muutaman työn jonka voi tehdä itse jos haluaa tai pystyy. Kirjoitin tuonne 99 hinta vaihto ja renkaiden säilytys. Laskin tämän auton 3 vuoden menot. Käsinpesut ja kevyt vahaus ammattilaisella. Renkaat ja säilytys. Huolto. Pienosat, 2 patteria avaimeen. 1 litra öljyä, varoiksi, purkki on takakontissa avaamattomana. Kaikki yht. 1744 euroa. Näin eläkeläisenä teetän nämä työt mieluiten muilla. Eli, kustannus on 48 e. kk.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolmekymppiä kuullostaa kalliilta.. Yks kaveri pajalla veloittaa 20e setelin hommasta, sil ei oo edes autonosturia -tunkilla vähän työläämpi. Rengassarjan vanteille vaihto tasapainotuksineen maksaa tuolla vain 40euroo!

        Okei.. mikä ettei. Rulettaahan se harmaatalous Virossakin niin miksei myös Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolmekymppiä kuullostaa kalliilta.. Yks kaveri pajalla veloittaa 20e setelin hommasta, sil ei oo edes autonosturia -tunkilla vähän työläämpi. Rengassarjan vanteille vaihto tasapainotuksineen maksaa tuolla vain 40euroo!

        Aina noita pimeän työn tekijöitä löytyy halvalla, mutta ei heillä ole mitään vastuuta tai vakuutusta jos tyrivät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina noita pimeän työn tekijöitä löytyy halvalla, mutta ei heillä ole mitään vastuuta tai vakuutusta jos tyrivät.

        Vanteet voi naarmuuntua rengasliikkeessäkin ja pahimkjillana palaa vanteineen säilytyksessä tai varkaat varastaa.

        Mieluiten vaihdattaisin opiskelijoilla, 4H-yrittäjillä tms jotka tulee tekemään edullisesti kotiin ellei itse kykene.


    • Anonyymi

      Kerrostalon häkkivarastossa ei saa säilyttää eikä uskallakaan, koska rosvot käyvät varastoja läpi aika tiheällä tahdilla ja vakuutus ei korvaa juuri mitään häkkivarastosta viedystä tavaroista.

      • Anonyymi

        Kyllä yleensä huoneistokohteisessa häkkivarastossa saa renkaat varastoida. Toki on taloyhtiötä joissa on omia omituisia sääntöjä, mutta ne ei yleensä ole päteviä, ellei ne ole yhtiöjärjestyksessä, ovat siis lähinnä "suosituksia", vaikka papat kuinka uhoaisi.


      • Anonyymi

        Kannattaa vaihtaa asuntoa tai kaupunkia jos tuollaisia ongelmia.


      • Anonyymi

        Mulla käynyt ,mutta kalliit renkaat eivät kelpaa. Ne on vain kirparille rosvoovia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä yleensä huoneistokohteisessa häkkivarastossa saa renkaat varastoida. Toki on taloyhtiötä joissa on omia omituisia sääntöjä, mutta ne ei yleensä ole päteviä, ellei ne ole yhtiöjärjestyksessä, ovat siis lähinnä "suosituksia", vaikka papat kuinka uhoaisi.

        Tarkistappa lakipykälät uudelleen. Jos jokaisella on renkaat häkissä, siellä on kaikkinensa liikaa palavaa materiaalia minkä sammuttaminen on yhtä vaikeaa kuin palavan litium-akun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkistappa lakipykälät uudelleen. Jos jokaisella on renkaat häkissä, siellä on kaikkinensa liikaa palavaa materiaalia minkä sammuttaminen on yhtä vaikeaa kuin palavan litium-akun.

        Eroja rakennuksissakin, ei kaikki taloyhtiöt ole samanlaisia, Puutalot itsessään palaa helposti, täällä hyvin vähän palavaa, jokaisella saa olla renkaat varastossa. Ennemin pitäisi kieltää sähköautot autohalleissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkistappa lakipykälät uudelleen. Jos jokaisella on renkaat häkissä, siellä on kaikkinensa liikaa palavaa materiaalia minkä sammuttaminen on yhtä vaikeaa kuin palavan litium-akun.

        Lakipykälä kertoo sallitun palokuorman varastotiloissa, sanaakaan siinä laissa ei ole auton renkaista.


    • Anonyymi

      "No vaihda sit,kun on jo nosturilla.."

      Näitä kusetettavia on syntynyt tähän maailmaan aina joka päivä. Ja kusetusta yrittäviä.

      Tuossa tilanteessa on hyvin yksikertaista sanoa että tämä homma on nyt ohi.
      Auto alas ja minä jatkan matkaa.
      Et ole vielä maksanut penniäkään joten sulla on helppo homma vetää liinat kiinni.

      Se että menet tuossa tilanteessa kusetettavan rooliin olisi todella iso moka sinulta.

      • Anonyymi

        Oli jo repinyt renkaat lattialle. Itse en pysty niitä kasin autoon mättää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli jo repinyt renkaat lattialle. Itse en pysty niitä kasin autoon mättää!

        Olet kyllä niin luuseri-pelle.
        Jokainen joka osaa ajatella ymmärtää että kun sinä et ole maksanut yhtään mitään niin sinulla on vahvempi käsi.
        Se kusettava pelle tarvitsee sitä nosturia ja sinulla ei ole mitään kiirettä minnekään.
        Oikeasti. Kuinka tyhmä sinä olet jos edes ajattelet maksavasi mitään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet kyllä niin luuseri-pelle.
        Jokainen joka osaa ajatella ymmärtää että kun sinä et ole maksanut yhtään mitään niin sinulla on vahvempi käsi.
        Se kusettava pelle tarvitsee sitä nosturia ja sinulla ei ole mitään kiirettä minnekään.
        Oikeasti. Kuinka tyhmä sinä olet jos edes ajattelet maksavasi mitään?

        Olipa sekava lässytys!


    • Anonyymi

      Jos 100 ja yli kausissäilytys? 200v. Tulee huoltohintoja kovasti!

      • Anonyymi

        En tiedä oikein kaipaako Suomi tuollaista yrittäjyyttä. Mutta hyvin se on lyönyt läpi.


    • Anonyymi

      Ostin uudet renkaat merkkiliikkeestä jossa laittoivat alle renkaanvaihdon tullessa meni kokopäivä irroittaessa oli meinaan paukutettu varmaan 500 Nm pulttipyssyllä kiinni piti lämmittää ja käyttää kylmä spraytä 2 metrin jatkovartta hakea kestävämmän konehylsyn yms että tästä lähin vaihdan aina itse

      • Anonyymi

        Ihme tunareita on rengasliikkeissä. Lähes aina liian tiukalla ja kerran oli tavalliset pultit aluvanteilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihme tunareita on rengasliikkeissä. Lähes aina liian tiukalla ja kerran oli tavalliset pultit aluvanteilla.

        Sinne palkataan kadulta väki sesongin ajaksi. Yksin oli tukityöllistety!


    • Anonyymi

      34 € vaihdon varasin ilman säilytystä. Valitsin lähimpänä olevan halvan. Hintahaitari näytti olevan peräti 30-60 euron välillä.

      • Anonyymi

        Syksyllä valitsin lähimmän. Kysyin kyllä hintaa. Kaveri sano,että muutama eku?? Oli45 ekuu lasku...


    • Anonyymi

      Aina vaihtanut itse niin ei ole keli yllättänyt kertakaan. Kerran tuli syksyllä yllättäen lokakuussa kymmeniä senttejä yöllä, onneksi silloinkin oli vkl. Nykyäöän helppo katsoa ennusteet monta vikkoa eteenpäin. Jos pakko ajaa niin talvirenkaat oltava kauemmin alla. Laiskuus ainoa ongelma kun eivät viitsi itse vaihtaa.

      • Anonyymi

        Kerro ,kun tulet vanhaksi ja sairaaksi renkaanvaihdoistasi?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      313
      2859
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      106
      2203
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      84
      1651
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      189
      1541
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      67
      1345
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      55
      1243
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1094
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      20
      1092
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1039
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      921
    Aihe