Raamatun mukainen usko

Anonyymi-ap

Se on se usko, joka tulee Sanan kuulosta.

Room 10:17
”Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.”

”Niin tulee siis usko kuulosta, mutta kuulo Jumalan sanan kautta.” ( 1776 )

”Alltså kommer tron av predikan, men predikan i kraft av Kristi ord.”
( Ruotsi 1917 )

”So then faith cometh by hearing, and hearing by the word of God.”
( KJV = King James version )


Se on se usko, jonka Jeesus vaikuttaa.

Ap t 3:16
”Ja uskon kautta hänen nimeensä on hänen nimensä vahvistanut tämän miehen, jonka te näette ja tunnette, ja usko, JONKA JEESUS VAIKUTTAA, on hänelle antanut hänen jäsentensä terveyden kaikkien teidän nähtenne.”

Se EI ole pään uskoa, vaan se on uskon kuuliaisuutta ( Room 1:5 ).


Ap t 15:11
”Mutta me uskomme Herran Jeesuksen armon kautta pelastuvamme, samalla tapaa kuin hekin."

31

172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ”Sillä Herran sana on oikea, ja kaikki hänen tekonsa ovat tehdyt uskollisuudessa.”
      Psalmi 33:4

    • Anonyymi

      Ei yksikään, joka sinua odottaa, joudu häpeään; häpeään joutuvat ne, jotka ovat syyttä uskottomat.

    • Anonyymi

      Aivan. Raamatun SANA ratkaisee, ei jokin psykologia tai löysät epäraamatulliset puheet, joita antikristukset suoltavat.

      • Anonyymi

        Päinvastoin saatanan eksytys on täydellistä siitä et virhettä löydä siinä koko jutun salaisuus


      • Anonyymi

        Raamatun käännökset, rakentuu tulkintaan, sen ja sen henkilön mielikuvaan, jossa kohde joutuu -kuulija- "saa pähkäillä", purkaako käännös sen sanoman sisällön opiksi.
        Asia näkyy eri kirkkokuntien mielikuvista jota saarnatuolissa julistetaan.
        Siitä sitten lähtee liikkeelle kiistat, toiselle sijaisuhri avautuu sanomaan, toiselle taas on lyhteet, jonka siemen on kylvänyt maahan ja tuo sitä lyhdeopetusta, johon Jumala ei ole mielistynyt.

        Siinä sitten ollaan mieli mustana, eikä hallita sitä mustunutta mieltään, vaikka Jumala kehottaa lyhteillä esiintyvää miettimään, eikä karkaamaan veljen ylle murhamielin, veljen - jonka sanoma on sijaisuhrin sovintoveri. Sijaisuhri- johon Jumala on sanomallisuuteen mielistynyt.


    • Anonyymi

      Onhan se tietysti vainajaa vastaan aika helppoa. Vainaja kun ei hirveästi ole vastaan laittamassa.
      Apostoli Paavali on ja on ollut aina erittäin merkittävä henkilö kristinuskon kannalta ja Raamatun sisällön kannalta ja maailmanlaajuisen kristityn seurakunnan kannalta.
      Jeesus pelasti, kutsui palvelukseensa ja lähetti Paavalin viemään pelastuksen sanomaa.
      Sotimalla Paavalia vastaan Teuvo ja muut vastustajat sotivat Jeesusta Kristusta vastaan ja saavat suuren vahingon sielulleen iankaikkisesti, kuten apostoli Pietari sanoi.

      2 Piet 3:16
      ”niinkuin hän ( Paavali ) tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.”

    • Anonyymi

      "Te teeskentelijät! Te kierrätte maat ja meret hankkiaksenne edes yhden käännynnäisen, ja kun siinä onnistutte, teette hänestä helvetin oman, kahta vertaa pahemman kuin itse olette. "

      Ihminen saadaan käännyttämällä ja valikoituja jakeita hokemalla tulemaan ihan mihin uskoon tahansa. Voi mennä vaikka silmät kiiluen tekemän ihan mitä käsketään tekemään.

      Suomessakin yli tuhat erioppista uskonlahkoa ry:tä rekisterissä ja muita missioita ja uskonkultteja sen lisäksi.

      Jenkkilahkojen (Jehovat,Mormonit,Helluntailaiset,Advarit) yhteinen käännyttämisen kohderyhmä on Kristityt. Eivät edes yritä käännnyttää toisiaan, koska ovat saman valheen hengen synnyttämiä uskonlahkoja.

      • Anonyymi

        Vieraslahkoilla on oman pyhät kirjat ja "raamatut" ja lehdet, mitä oppeja ne ihmiselle syöttää, jotta saisivat kristityn luopumaan kasteen armosta ja uskostaan ja liittymään lahkon jäseneksi.

        Joissakin lahkoissa uusi tulokas laitetaan lukemaan kirous lapsena saadusta kristillisestä kasteesta nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.

        Jaak. 2:7

        Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]


      • Anonyymi

        Sinäpä helposti kiivastut Teuvo.
        Etkö jaksa uskoa Raamatun sanaa?


      • Anonyymi

        Ryssän trolli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vieraslahkoilla on oman pyhät kirjat ja "raamatut" ja lehdet, mitä oppeja ne ihmiselle syöttää, jotta saisivat kristityn luopumaan kasteen armosta ja uskostaan ja liittymään lahkon jäseneksi.

        Joissakin lahkoissa uusi tulokas laitetaan lukemaan kirous lapsena saadusta kristillisestä kasteesta nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.

        Jaak. 2:7

        Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
        Joh 14:6


    • Anonyymi

      Käännyttämällä aikaansaatu päänusko on sitä tyhjänpäiväistä uskoa, vaikka sitä sitten sydämen kyllyydestä hoettaisiinkin niitä valittuja jakeita ja mantroja. Ja vaikka jouduttaisiin hurmostilaan.

      Puolenpäivän jälkeen he tulivat hurmoksiin ja olivat siinä tilassa ruokauhrin aikaan saakka. Mutta ei kuulunut ääntä, ei tullut vastausta, mitään ei tapahtunut.

      Jaak. 2:20

      Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

      • Anonyymi

        Hes. 13:17

        "Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hes. 13:17

        "Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan."

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18370430/kristinuskon-verinen-historia--risti-ja-hakaristi-#comment-127609719
        Lyhytkin tutkimus maailmanhistoriasta osoittaa, että kristillinen risti on voittanut törkeät inhimilliset vääryydet, aiheuttanut tuskaa, kärsimystä, kuolemaa ja kulttuurista kansanmurhaa miljoonille viattomille ihmisille ja kulttuureille eri puolilla maapalloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hes. 13:17

        "Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan."

        Hurmos on terve tila Jumalan edessä.
        1.Sam.10:
        5…..Ja tullessasi sinne kaupunkiin sinä kohtaat joukon profeettoja, jotka tulevat alas uhrikukkulalta hurmoksissaan, harppu, vaskirumpu, huilu ja kannel edellänsä.
        6. Ja Herran henki tulee sinuun, ja sinäkin joudut hurmoksiin niinkuin hekin; ja sinä muutut toiseksi mieheksi.
        7. Ja kun nämä ennusmerkit käyvät toteen, niin tee, mikä tehtäväksesi tulee, sillä Jumala on sinun kanssasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hes. 13:17

        "Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan."

        Lue koko asiayhteys.

        Profetia taikurinaisia vastaan
        Hes 13:
        17. "Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka profetoivat oman sydämensä voimasta. Profetoi heistä
        18. ja sano: Näin sanoo Herra, Herra: Voi naisia, jotka punovat taikasiteitä kaikkiin ranteisiin ja tekevät huntuja kaikenkokoisten ihmisten päähän pyydystääkseen sieluja! Tehän pyydystätte minun kansani sieluja, mutta annatte toisten sielujen jäädä eloon omaksi eduksenne.
        19. Te häpäisette minut kansani edessä muutamista kourallisista ohraa ja leipäpalasista. Te saatatte kuolemaan sieluja, joiden ei tulisi kuolla, ja jätätte eloon sieluja, jotka eivät saisi elää, kun valehtelette minun kansalleni, joka kuuntelee valheita.
        Sananl. 17:15
        20. Sen tähden näin sanoo Herra, Herra: Minä käyn käsiksi teidän taikasiteisiinne. Niillä te olette pyydystäneet sieluja kuin lintuja, mutta minä revin ne teidän käsivarsistanne ja päästän vapaiksi ne sielut, jotka te olette pyydystäneet niin kuin lintuja pyydystetään.
        21. Minä revin teidän huntunne ja vapautan kansani teidän käsistänne, eivätkä he enää joudu teidän saaliiksenne. Silloin te tulette tietämään, että minä olen Herra.
        22. Te olette valheilla murehduttaneet vanhurskaan sydämen, vaikka minä en ole murehduttanut häntä. Te olette vahvistaneet jumalattoman käsiä, ettei hän kääntyisi pahalta tieltään ja saisi elää.
        23. Sen tähden te ette enää saa nähdä turhia näkyjänne ettekä esittää ennustelujanne. Minä vapautan kansani teidän käsistänne, ja te tulette tietämään, että minä olen Herra."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hurmos on terve tila Jumalan edessä.
        1.Sam.10:
        5…..Ja tullessasi sinne kaupunkiin sinä kohtaat joukon profeettoja, jotka tulevat alas uhrikukkulalta hurmoksissaan, harppu, vaskirumpu, huilu ja kannel edellänsä.
        6. Ja Herran henki tulee sinuun, ja sinäkin joudut hurmoksiin niinkuin hekin; ja sinä muutut toiseksi mieheksi.
        7. Ja kun nämä ennusmerkit käyvät toteen, niin tee, mikä tehtäväksesi tulee, sillä Jumala on sinun kanssasi.

        Hyvä hurmos tuli vain valituille henkilöille, mutta ei tullut toista kertaa.

        4. Moos. 11:25

        Silloin Herra astui alas pilvessä ja puhutteli häntä, otti henkeä, joka hänessä oli, ja antoi sitä niille seitsemällekymmenelle vanhimmalle. Kun henki laskeutui heihin, niin he joutuivat hurmoksiin, mutta sen jälkeen he eivät enää siihen joutuneet.

        Paha hurmos tulee vaikka joka päivä.

        1. Sam. 18:10

        Seuraavana päivänä Jumalan lähettämä paha henki valtasi Saulin, ja hän riehui hurmoksissa kotonaan. Daavid soitti tapansa mukaan harppua, mutta Saul puristeli keihästään.

        1. Kor. 14:19

        Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

        Jer. 29:26

        'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina.


    • Anonyymi

      Hes. 36:27

      Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.

      Oikean uskon tunnusmerkki on Jumalan lakien ja käskyjen kunnioitus ja noudattaminen.

      • Anonyymi

        Jumalan lakien ja käskyjen noudattaminen antaa ihmiselle pitkän iän siunauksen.

        1. Kun. 3:14

        Ja jos sinä vaellat minun teitäni, noudattaen minun säädöksiäni ja käskyjäni, niinkuin sinun isäsi Daavid vaelsi, niin minä suon sinulle pitkän iän."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan lakien ja käskyjen noudattaminen antaa ihmiselle pitkän iän siunauksen.

        1. Kun. 3:14

        Ja jos sinä vaellat minun teitäni, noudattaen minun säädöksiäni ja käskyjäni, niinkuin sinun isäsi Daavid vaelsi, niin minä suon sinulle pitkän iän."

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18370430/kristinuskon-verinen-historia--risti-ja-hakaristi-
        Jos olet valmis ottamaan selvää, mitä ristin alla todella tapahtui, tutustu protestanttiseen reformaatioon ja noitien polttamiseen, jonka Martin Luther käynnisti 1400-luvulla (pelkästään Euroopassa poltettiin elävältä noin 60 000 naista). Kokonaisia kyliä hävitettiin. Eräässä tapauksessa erään papin kerrottiin kiduttaneen lukemattomia tuhansia naisia tunnustamaan, että he olivat noitia, jotka lensivät taivaalla ja harrastivat seksiä paholaisen kanssa - sitten heidät poltettiin tai hirtettiin tunnustuksensa vuoksi. Noitahysteria riehui Euroopassa kolmen vuosisadan ajan kymmenissä kansakunnissa. Arviot teloitettujen määrästä vaihtelevat 100 000:sta 2 miljoonaan. Kukaan ei oikeastaan tiedä, kuinka moni tai kuinka harva kuoli. Noitavaino oli kristillistä hulluutta pahimmillaan.

        Älkääkä unohtako lukea Malleus Maleficarumia, "Noitavasaraa", noitienmetsästäjän käsikirjaa, jonka kaksi dominikaanimunkkia, Heinrich Kramer ja James Sprenger, julkaisivat vuonna 1487 ja joka julkaistiin uudelleen 28 kertaa 1900-luvun alkuun mennessä. Kirjan mukana oli paavi Innocentus VIII:n antama paavin bulla, joka antoi kirjalle pyhän hyväksynnän. Malleus Maleficarum on kiistatta yksi pahamaineisimmista ja demonisimmista koskaan kirjoitetuista kirjoista. Siinä hahmotellaan noitien tunnistamisprosessi, noitien tuomitseminen, kidutustekniikat ja rangaistukset, niin tappavat kuin muutkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18370430/kristinuskon-verinen-historia--risti-ja-hakaristi-
        Jos olet valmis ottamaan selvää, mitä ristin alla todella tapahtui, tutustu protestanttiseen reformaatioon ja noitien polttamiseen, jonka Martin Luther käynnisti 1400-luvulla (pelkästään Euroopassa poltettiin elävältä noin 60 000 naista). Kokonaisia kyliä hävitettiin. Eräässä tapauksessa erään papin kerrottiin kiduttaneen lukemattomia tuhansia naisia tunnustamaan, että he olivat noitia, jotka lensivät taivaalla ja harrastivat seksiä paholaisen kanssa - sitten heidät poltettiin tai hirtettiin tunnustuksensa vuoksi. Noitahysteria riehui Euroopassa kolmen vuosisadan ajan kymmenissä kansakunnissa. Arviot teloitettujen määrästä vaihtelevat 100 000:sta 2 miljoonaan. Kukaan ei oikeastaan tiedä, kuinka moni tai kuinka harva kuoli. Noitavaino oli kristillistä hulluutta pahimmillaan.

        Älkääkä unohtako lukea Malleus Maleficarumia, "Noitavasaraa", noitienmetsästäjän käsikirjaa, jonka kaksi dominikaanimunkkia, Heinrich Kramer ja James Sprenger, julkaisivat vuonna 1487 ja joka julkaistiin uudelleen 28 kertaa 1900-luvun alkuun mennessä. Kirjan mukana oli paavi Innocentus VIII:n antama paavin bulla, joka antoi kirjalle pyhän hyväksynnän. Malleus Maleficarum on kiistatta yksi pahamaineisimmista ja demonisimmista koskaan kirjoitetuista kirjoista. Siinä hahmotellaan noitien tunnistamisprosessi, noitien tuomitseminen, kidutustekniikat ja rangaistukset, niin tappavat kuin muutkin.

        Hölynpölyä


    • Anonyymi

      Ei ihminen erota saatanan eksytystä ja hurskasta toisestaan muutoinhan saatanalla ei olisi mitään mahdollisuutta...

      • Anonyymi

        Jos löydät virheen on se vain ihmisestä saatana ei tee virheitä mutta hedelmät paljastavat tuottaako hyvää vai pahaa hedelmää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos löydät virheen on se vain ihmisestä saatana ei tee virheitä mutta hedelmät paljastavat tuottaako hyvää vai pahaa hedelmää

        Saatana on SUURI virheiden tekijä. Sen suurin virhe oli nousta kapinaan Jumalaa vastaan.
        Saatana heitetään lopuksi tulijärveen. Se on siis häviöön tuomittu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatana on SUURI virheiden tekijä. Sen suurin virhe oli nousta kapinaan Jumalaa vastaan.
        Saatana heitetään lopuksi tulijärveen. Se on siis häviöön tuomittu!

        Niinpä mutta ihminen ei säästy saatanan vihalta ellei käänny ja noudata Jeesuksen esimerkkiä...


    • Anonyymi

      Raamattu, Paavalin kirjeet mukaanlukien on totta, vaikka Perkele muuta väittääkin.

      • Anonyymi

        Paavali oli valittu ase väkevän eksytyksen kirjoittajaksi. Eihän se eksytys muuten mikään väkevä eksytys olisikaan, jos joku apostoleista ei olisi saanut tehtäväksi sitä sinne kirjoituksiin lisästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali oli valittu ase väkevän eksytyksen kirjoittajaksi. Eihän se eksytys muuten mikään väkevä eksytys olisikaan, jos joku apostoleista ei olisi saanut tehtäväksi sitä sinne kirjoituksiin lisästä.

        Paavali puhuu tässä itsestään kiertoilmaisuja käyttäen.

        2.Tess.
        11 Siksi Jumala lähettää rajun eksytyksen, jotta he uskoisivat valheeseen,
        12 ja niin saavat tuomionsa kaikki ne, jotka eivät ole uskoneet totuuteen vaan ovat valinneet vääryyden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali puhuu tässä itsestään kiertoilmaisuja käyttäen.

        2.Tess.
        11 Siksi Jumala lähettää rajun eksytyksen, jotta he uskoisivat valheeseen,
        12 ja niin saavat tuomionsa kaikki ne, jotka eivät ole uskoneet totuuteen vaan ovat valinneet vääryyden.

        "Tunnen muuan miehen....joka kävi taivaassa....

        Paavalin puheet taivaassa käymisestä on täyttä illuusioita.

        Joh.3: 13 " Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."


        Eikä mitään paratiisia ole edes olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tunnen muuan miehen....joka kävi taivaassa....

        Paavalin puheet taivaassa käymisestä on täyttä illuusioita.

        Joh.3: 13 " Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."


        Eikä mitään paratiisia ole edes olemassa.

        Matteuksen mukaan molemmat ryövärit herjasivat Jeesusta.

        Matt. 27:44

        Ja samalla tavalla herjasivat häntä ryöväritkin, jotka olivat ristiinnaulitut hänen kanssansa.


    • Anonyymi

      Juurikin noin.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      180
      1345
    2. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      311
      1050
    3. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      144
      1014
    4. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      23
      997
    5. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      96
      882
    6. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      848
    7. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      59
      835
    8. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      84
      818
    9. Nyt olis hyvä hetki tavata ja jutella

      Entinen parisuhde on paketoitu, ja nyt olisin vapaa mies sinun käyttöösi. Vieläkö tahdot mua? Aikaa on mennyt liikaa, mu
      Ikävä
      51
      768
    10. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      122
      762
    Aihe