Kohtasin Mormonin

Anonyymi-ap

Kaupungilla tänään nuori herra pysäytti minut ja kertoi murteellisella suomenkielellä tulevansa USAsta kertomaan mormoneista. Jäin juttelemaan omasta luterilaisesta uskostani ja sen parissa toimimisestani. Hän halusi antaa kirjan, Mormoonin kirjan - Toinen todistus Jeesuksesta Kristuksesta. Kirja alkaa: Mormonien kirja on Raamattuun verrattava pyhä kirja. Koska tällä hetkellä kuuntelen radio-ohjelmaa, en ole vielä muuta kirjasta lukenut. Tämä erittäin miellyttävä herra antoi myös käyntikorttinsa, josko haluaisin kommentoida kirjaa tai kysyä häneltä jotain. Aion lukea kirjaa ainakin osittain, voi olla että kokonaan.
Onko muilla kokemuksia? Oletteko perehtyneet mormonien uskontoon, minulle vielä täysin vieras?

9

171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mene mormonien palstalle!

    • Anonyymi

      On kokemuksia. Miellyttäviä ihmisiä he ovat mutta eivät ole kristittyjä. Heillä on eri Jeesus kuin kristityillä. Amerikkalainen harha, joka kieltää kolmiyhteisen Jumalan.

      • Anonyymi

        Kiitos mielipiteestä. Ehkä luen riittisemmin. Selailin, Puhutaan kyllä Meidän herramme Jeesuksesta Kristuksesta. Puhutaan myös Profeetta Josef Smithin todistuksesta. Hänestä on myös muotokuva kirjassa. En ole Smithistä raamatussa huomannut tietoa. Ja puhutaan Moosian ajasta. Yhtä vierasta minulle.
        Kirjassa on lause: Mormonien kirjassa on monia lainauksia .... Jesajan ja muiden raamatullisten ja ei-raamatullisten profeettojen kirjoituksista. Kai sitten Smith ja Moosias ovat ei-raamatullisia.

        Sinulle 2024-04-19 20:46:48, koeta kestää.
        Toivon tässä tapauksessa juuri luterilaisen mielipiteitä. Minun luterilaista vankkaa uskoani ei mormonit heiluta, pelkästä mielenkiinnosta vähän aiheeseen perehdyn. Ihmettelen miten suuri on mormoni-uskonnon voima että nuori herra lähtee USAsta Suomeen levittämään uskontoaan ja jakamaan ilmaiseksi paksua (ei ole sivunumeroita), hyvin nidottua kovakantista kirjaa. Hänen uskonsa on varmaan minun uskoani vahvempi, koska itse en moiseen ryhtyisi. Pahempaakin tällä sivulla kirjoitetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos mielipiteestä. Ehkä luen riittisemmin. Selailin, Puhutaan kyllä Meidän herramme Jeesuksesta Kristuksesta. Puhutaan myös Profeetta Josef Smithin todistuksesta. Hänestä on myös muotokuva kirjassa. En ole Smithistä raamatussa huomannut tietoa. Ja puhutaan Moosian ajasta. Yhtä vierasta minulle.
        Kirjassa on lause: Mormonien kirjassa on monia lainauksia .... Jesajan ja muiden raamatullisten ja ei-raamatullisten profeettojen kirjoituksista. Kai sitten Smith ja Moosias ovat ei-raamatullisia.

        Sinulle 2024-04-19 20:46:48, koeta kestää.
        Toivon tässä tapauksessa juuri luterilaisen mielipiteitä. Minun luterilaista vankkaa uskoani ei mormonit heiluta, pelkästä mielenkiinnosta vähän aiheeseen perehdyn. Ihmettelen miten suuri on mormoni-uskonnon voima että nuori herra lähtee USAsta Suomeen levittämään uskontoaan ja jakamaan ilmaiseksi paksua (ei ole sivunumeroita), hyvin nidottua kovakantista kirjaa. Hänen uskonsa on varmaan minun uskoani vahvempi, koska itse en moiseen ryhtyisi. Pahempaakin tällä sivulla kirjoitetaan.

        ". Hänen uskonsa on varmaan minun uskoani vahvempi, koska itse en moiseen ryhtyisi".????

        Kysymys on aivopesusta joka aloitetaan jo lapsena. Mormoniuskonnon perustaja Josef Smith oli moniavioinen huijari, jonka väkijoukko tappoi, koska hän oli pettänyt heitä. Puheet noista kultalevyistä ovat huijausta eikä niitä ole löydetty koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ". Hänen uskonsa on varmaan minun uskoani vahvempi, koska itse en moiseen ryhtyisi".????

        Kysymys on aivopesusta joka aloitetaan jo lapsena. Mormoniuskonnon perustaja Josef Smith oli moniavioinen huijari, jonka väkijoukko tappoi, koska hän oli pettänyt heitä. Puheet noista kultalevyistä ovat huijausta eikä niitä ole löydetty koskaan.

        Ei niitä ole löydetty kun Smithin mukaan enkeli vei ne taivaaseen? Etkö tunne tarinaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niitä ole löydetty kun Smithin mukaan enkeli vei ne taivaaseen? Etkö tunne tarinaa?

        Tarihana se vain onkin


    • Anonyymi

      Kohtasin harmoonin.

      • No soititko kissanpolkan...


    • ”Onko muilla kokemuksia? Oletteko perehtyneet mormonien uskontoon, minulle vielä täysin vieras?”

      Lapsena erä naapurimme oli mormoni. Isäni jutteli hänen kanssaan ja kuuntelin näitä keskusteluja.
      Sitten olen tavannut heitä joitakin kertoja kaupungeissa. Poikani seurusteli hetken aikaa mormonitytön kanssa. Koska poikani on ateisti, ei siitä mitään siis tullut.
      Sain mormonien kirjan, jota aikoinaan vähän lueskelin. Totesin, että se perustuu todellakin vain tarinaan, eikä faktapohjaa ollut ollenkaan.

      Tämä uskon suuntaus perustuu Smithin kirjotuksiin ja heillä on MAP kirkko. He ovat myös jakaantuneet eri suuntauksiin,

      He pitävät itseään kristittyinä, silä he uskovat Raamattuun, Jeesukseen vapahtajana sekä Jumalan poikana, mutta kolmiyhteisyys oppia heillä ei ole. Samoin luomisoppi on heillä vähän erilainen.

      Heillä on myös tiukat seksuaalisäännökset, eikä alkoholia tai muita piristeitä sallita. Naisen asema on heikko, eikä heillä on sijaa kirkon johtotehtäviin.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      55
      5391
    2. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      48
      2232
    3. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      60
      2216
    4. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      326
      1049
    5. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      57
      1004
    6. Tietääkö kukaan millaisesta perheestä murhaaja on?

      Onko siis rikkaiden lellipentu, joka luulee, että kaikkea saa tehdä, vai köyhien kakara, jolla ei ole mitään vastuuta ku
      Valkeakoski
      26
      870
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      3
      833
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      753
    9. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      751
    10. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      27
      736
    Aihe