Mulle on kirjoitettu useamman vuoden aikana unilääkkeiksi Escitalopran, Mirtatsapiin, Azona, Doxepin, Ketipinor… mikään noista ei auttanut unettomuuteen. Viimeinen oli niin paha että ajattelin että yksi yö viikossa valvoa on sit kai mun rytmi. Rautainfuusion jälkeen sain jossain vaiheessa taas unirytmin kuntoon ja nukuin 8h yössä ja tuntui että kroppa ja pää alkaa taas kunnolla toimii, myös alakuloisuus hävisi ja muisti kohenivat.
Mutta mulla ajoittain tulee elämässä stressaavia vaiheita jolloinka yöunet hyvin satunnaisia pätkiä, nukun välillä vain pari tuntia yössä ja viikossa yksi yö jää aina väliin vaikka miten on ulkona liikkunut, syönyt terveellisesti, illalla rauhoittavat rutiinit jne sitä on vaan niin yliväsynyt että ajatukset laukkaa päässä ja unettomuudesta ne ovat yhä sekavammat ja jopa itsetuhoiset.
Mulla tämmönen jakso taas päällä ja en enään jaksanut edes lääkäriltä mitään unilääkkeitä kysyy ku on niitä purkkeja jo ihan tarpeeksi ja myös hän ihan neuvottomana.
Ja tapahtui semmonen (varmaan kukaan ei usko) juttu että löysin lenkillä maasta pienen pätkän Diazepeksiä missä oli 3 tablettia. Mä kun kerään aina roskia roskikseen ni nostin sen ylös mutta jäin googlettaa että mikäs narkkareiden juttu tää nyt voisi olla ku tässä puistossa niitä liikkuu… ja googlettamisen jälkeen päätin kokeilla. Oon nyt 2 yötä nukkunut 10h putkeen mitä mulle ei oo tapahtunut ikinä. Olisin voinut vieläkin nukkua mutta oli pakko lähtee töihin.
Ja mun kysymys tän pitkän stoorin jälkeen (kiitos ku jaksoit lukea) on että miksi tätä Diazepeksiä mun oma lääkäri ei halunnut kokeilla? Mikä tää on? Miten joku Ketipinor mikä aiheutti hyvin ärsyttävän sekavan olon on ok lääke jota kaikille määrätään enkä ole yhtään positiivista kokemusta kuullut keneltäkään?
Unilääkkeet
3
206
Vastaukset
- Anonyymi
Itse olen käyttänyt nukahtamiseen apuna vain cannabis indicaa. Suosittelen.
- Anonyymi
Johtunee siitä, ettei yksikään mainitsemistasi ole uni, eikä nukahtamislääke. Ne ovat psyykenlääkkeitä, joita lääkärit määräävät unilääkkeiden sijaan. Tämä johtuu Fimean pelosta. Jos lääkäri määrää tänä päivänä Tenoxia tai Stillnoctia, hän on Fimean silmissä rikollinen. Opamoksista ei kannata puhuakaan. Vilkaise Farmaca Fennicasta, mitä noista luettelemistasi lääkkeistä sanotaa. Varmasti ymmärrät, miksi ne eivät unettomuuteen auta.
- Anonyymi
Vielä tuli mieleeni Atarax, joka on väsyttävä antihistamiini. Sitä olen joskus käyttänyt unettomuuteen. Se on oikein tehokas ja harmitonkin. Lääkäri määräsi sitä mielellään joten kokeile jos lääkärisi suostuisi määräämään Ataraxia.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458510Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472399Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja272210- 361872
- 951758
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811727Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai211272Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081133Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51019- 531015