Tässä ihan äskettäin juhlapukeisia ylioppilastyttöjä katsellessa tuli vain mieleen, että voi kun saisi katsella tuollaisia ohusiin sukkahousuihin puettuja siroja ja kiinteitä säihkysääriä useamminkin.
Kaiken tietenkin kruunasi, jos vielä jalassa oli mahdollisimman paljastavat sandaalityyppiset juhlakengät, joista pääsi ihastelemaan ohuiden sukkahousujen läpi ah niin ihanasti näkyviä pieniä ja söpöja varpaita.
Mitään korkeita piikkikorkoja ja minihameita en siis kaipaa.
Miksi te nuoret ja kropaltanne kauniit naiset ette anna naisellisuutenne loistaa, vaan verhoatte itsenne pahimmillaan aivan kamaliin norsuntappokenkiin ja maataviistävälahkeisiin housuihin?
Teinityttöjen navat eivät meikäläistä pahemmin sytytä. Niitä kyllä näkee riittämiin.
Naisten pukeutuminen
137
38102
Vastaukset
- Luulisit
Just sen takia ettei tarvitse olla kenenkään ällöttävän ukon kyyläyksen kohteena.
- Mies
Niitä housun kauluksen alta pilkottavia stringejähän ei tunnetusti "ällöttävät ukot" kyylää? :)
- Mummeli
Mies kirjoitti:
Niitä housun kauluksen alta pilkottavia stringejähän ei tunnetusti "ällöttävät ukot" kyylää? :)
Siia on tosi törkeen näköistä kun nuori nainen ajaa fillarilla ja housunkauluksesta näkyy stringit tai puolet stringinmitasta ,illoin punaiset milloin minkökin väriset.
Niin ja muuten naiset opetelkaa pesemään ne stringinne. Useimmiten ne näkyvät ovat vieläpä pinnttyneet harmahtavaksi ja tosi äklön näköistä katseltavaa. Jos olisin mies niin kyllä himot menis ainakin pariksi kuukaudeksi.
- argh
Nainen on sen verran tyhmä otus, että se pukeutuu muodin mukaan, riippumatta siitä onko se kaunista vai rumaa. En oikein muuta selitystä keksi sille, että pukeudutaan niin, että napa näkyy ja housut laahaa maata?
- mini-Lo
...vesittää usein yritykset näyttää paremmalta. katsotaanpa juuri käsillä oleva tilanne mun kohdallani:
oon lähdössä kohta viihteelle. vaatekaapin edessä iskee taas epätoivo. "voi kun olis joku autokyydittämässä, niin voisin laittaa tuon henkäyksenohuen mekon, joka jumalaisesti nuoleskelee vartaloni kaaria! ja nuo sexyt sandaletit, jotta kynsilakka näkyisi varpaista... paitsi ai niin, eipä se onnistuisikaan, koska juuri samaiset kengät hiersivät kummastakin jalasta pikkuvarpaiden ihon rikki. hitto, olisivat näyttäneet kyllä hyviltä! hmm... siispä ei pikkukenkiä. no sitten ei mekkokaan oikein sovi. pitkät housut? jep, niillä kykenee pyöränkin selkään. ja tuo ihanainen toppi? ei sittenkään, valomerkin jälkeen voi olla kylmä. siispä pitkähihaista kehiin. ... pitkähihainen paita ja farkut... kylläpä näyttää tylsältä! ja ihan sama biletyslook kuin talvisin! hitto vie! jospa survon kengät kipeisiin jalkoihin ja otan taksin? ...au.. au.. AU! ei prkl! ei näissä voi olla! ja taksimatkakin on melko lovi tämän opiskelijaneidon budjetissa... joo. pyörällä keskustaan siis. jalkaan farkut ja "norsuntappokengät." näytänpä arkiselta. no ihan sama! eipä koske mihinkään."
tällaista on monien naisten elämä. hyvältänäyttäminen käy ainakin mulla työstä. ihanat ja tooooooosi kalliitkin vaatteet ja asusteet jää usein kaappiin odottamaan todellisia juhlahetkiä, koska arkisemmissa tilanteissa oon niin mukavuudenhaluinen, etten halua aiheuttaa itselleni enempiä fyysisiä kärsimyksiä. ;-)- Mies
No on se kiva kun edes yrität pukeutua nätisti. Monella naisella siihen olisi hyvät mahdollisuudet, mutta eivätpä vain viitsi.
- Nti Groove
Olin eilen kaupungilla. Työt vie niin paljon aikaa että ajattelin panostaa pukeutumiseen ja laitoin nätit sirot sandaalit kun niin harvoin tulee kaupungilla käytyä. Kai minä ihan nätiltä sitten näytin mutta voi varvas parkoja! Enkä siis ollut iltaelämässä, vaan ihan keskellä kirkasta päivää.
Minäkin menen usein pyörällä baariin niin kyllä siinä käytännöllisyyttäkin miettii. Kyllä me suomitytöt osataan pukeutua nätisti, mut joskus (melko usein siis)tulee käytännöllisyys vastaan! - nainen792
Tappiin!!!
Asiat on nimittäin juuri noin. Täällä on aina melkein niin helkkarin kylmä et ei voi pukeutua kauniisti vaikka itsekin kuinka haluaisi.
Ja tietysti nuo muutkin käytännön asiat.
Vielä yks ISO poinntti: joskus nuorempana olen kylmässäkin pukeutunut sandaletteihin ja hamosiin , lähes aina, mutta mutta! Ei oiken enää huvita kun täälläpä luullaan heti naista naisellisissa tamineissa "vapaaksi riistaksi" huoraksi ymvym! Ja ahdisteluja kyllä saa silloin sietää ja jopa perseelle taputteluja vanhoilta juopoilta!!!!
Eipä ole oikeen kivaa enää sen jälkeen miellyttää itseään ja tollasia ihmisiä. - Lasse---
nainen792 kirjoitti:
Tappiin!!!
Asiat on nimittäin juuri noin. Täällä on aina melkein niin helkkarin kylmä et ei voi pukeutua kauniisti vaikka itsekin kuinka haluaisi.
Ja tietysti nuo muutkin käytännön asiat.
Vielä yks ISO poinntti: joskus nuorempana olen kylmässäkin pukeutunut sandaletteihin ja hamosiin , lähes aina, mutta mutta! Ei oiken enää huvita kun täälläpä luullaan heti naista naisellisissa tamineissa "vapaaksi riistaksi" huoraksi ymvym! Ja ahdisteluja kyllä saa silloin sietää ja jopa perseelle taputteluja vanhoilta juopoilta!!!!
Eipä ole oikeen kivaa enää sen jälkeen miellyttää itseään ja tollasia ihmisiä.Suomessa kun on täysin eri kulttuuri tuon pukeutumisen suhteen. Enemmän tietysti myös mukavuudenhaluisia ihmisiäkin.
Idässä ja muualla Euroopassa puolestaan naiset puolustavat varsin agressiivisesti itseään lääppijöitä vastaan ja miehet osaavat pitää näpit kurissa. Lisäksi koska kaikki osaavat pukeutua naisellisesti, ovat myös miehet tottuneet siihen.
Suomen tilanne onkin typerä. Jos haluat näyttää naiselliselta ja seksikkäältä, suurin osa naisista ja miehistä pitääkin sinua jonkin sortin lutkana tms ja sepäs vasta hauskaa.. - pikkunainen
Lasse--- kirjoitti:
Suomessa kun on täysin eri kulttuuri tuon pukeutumisen suhteen. Enemmän tietysti myös mukavuudenhaluisia ihmisiäkin.
Idässä ja muualla Euroopassa puolestaan naiset puolustavat varsin agressiivisesti itseään lääppijöitä vastaan ja miehet osaavat pitää näpit kurissa. Lisäksi koska kaikki osaavat pukeutua naisellisesti, ovat myös miehet tottuneet siihen.
Suomen tilanne onkin typerä. Jos haluat näyttää naiselliselta ja seksikkäältä, suurin osa naisista ja miehistä pitääkin sinua jonkin sortin lutkana tms ja sepäs vasta hauskaa..sen verran: olen asunut yli kymmenen vuotta Keski-Euroopassa ja kuljen edelleenkin kahden maan välillä.
Keski-Euroopassa ei tule humalaiset lääppimään tai kähmimään naisia!!! Muutenkaan räkä poskella-örveltäjiä ei juuri näy katukuvassa viikonloppuisin. Alkoholikulttuurilla on varmasti vaikutusta asiaan. - sovinisti
Kaikki eivät varmaankaan ole samaa mieltä matalavyötäröisten housujen käytännöllisyydestä.
Itse ainakin olen pannut merkille kuinka ne sitovat käyttäjien käsiä koko ajan pitää
olla housuja nostamassa,silti niitä käyttävät lähes tulkoon kaikki nuoret naiset.
Myös liikkuessani aika usein eteläisessä naapurissamme olen huomannut selkeän eron pukeutumisessa (eivät taida olla siellä kovin käytännöllisiä koska pukeutuvat aina tyylikkäästi).
Rahaakin suomalaisilla on käytössä paljon ennemmän joten siinä mielessäkin kyseinen asia ihmetyttää . - Lasse---
pikkunainen kirjoitti:
sen verran: olen asunut yli kymmenen vuotta Keski-Euroopassa ja kuljen edelleenkin kahden maan välillä.
Keski-Euroopassa ei tule humalaiset lääppimään tai kähmimään naisia!!! Muutenkaan räkä poskella-örveltäjiä ei juuri näy katukuvassa viikonloppuisin. Alkoholikulttuurilla on varmasti vaikutusta asiaan.Niinpä!
Toisaalta muun muassa Turkissa ja Egyptissä miesten ei tarvitse olla edes humalassa lääppiäkseen jokaista naista :D - !!!
sovinisti kirjoitti:
Kaikki eivät varmaankaan ole samaa mieltä matalavyötäröisten housujen käytännöllisyydestä.
Itse ainakin olen pannut merkille kuinka ne sitovat käyttäjien käsiä koko ajan pitää
olla housuja nostamassa,silti niitä käyttävät lähes tulkoon kaikki nuoret naiset.
Myös liikkuessani aika usein eteläisessä naapurissamme olen huomannut selkeän eron pukeutumisessa (eivät taida olla siellä kovin käytännöllisiä koska pukeutuvat aina tyylikkäästi).
Rahaakin suomalaisilla on käytössä paljon ennemmän joten siinä mielessäkin kyseinen asia ihmetyttää .minun on pakko ostaa matalat farkut kun muunlaisia ei löydy, niin no paitsi levikset jotka maksaa yli 100euroa joihin ei ole varaa. ärsyttää ihan kun koko ajan joutuu nostelemaan housuja ja perse näkyy aina kun pikkuisenkin kumartaa... helppohan se teidän miesten on motkottaa
onneksi kuulemma ensi kesällä tulee taas normaalit farkut muotiin ja ah ihanaa kaupassa tulee edullisia normaalivyötäröisiä farkkuja vastaan.
ja hmm minä haluaisin oikeastaan hamosia käyttää mutta minun paksut pohkeet... eli te toivotte niiden kiinteiden säärien näkyvän mutta aijai jos joku tukevampi näyttää niin se on ruma norsu tms...
joo tuohon vielä että suomalaisilla enemmän rahaa, ei kaikilla ole varaa varsinkaan enää euroaikaan ostaa tyylikkäitä vaatteita =( - tiina
Mies kirjoitti:
No on se kiva kun edes yrität pukeutua nätisti. Monella naisella siihen olisi hyvät mahdollisuudet, mutta eivätpä vain viitsi.
onkin isot pottuvarpaat. Näyttääkö sandaalit ja sukkikset tällöin hyvältä?
- Mies
tiina kirjoitti:
onkin isot pottuvarpaat. Näyttääkö sandaalit ja sukkikset tällöin hyvältä?
Sellaiset varpaat pysykööt umpikengissä!
Mutta sellaiset pienet ja jäntevän oloiset namuvarpaat näkykööt aina :)
- nainen17
Ohan se varmasti mukavaa kateltavaa juu..
nykyaikana ainaki itelläni mojovat paineet siitä, miten ulos lähden ja minkä näkösenä..kun tuntuu, että kaduilla kilpailu on niin kova ja nii paljo tosi nättiä porukkaa, en haluais itteeni tuntea huonommaks..
on se kyllä ku tietää että kaikki, tai suurin osa analysoi jokasta vastaantulevaa..
naisilla kovemmat paineet kun miehillä, koska naisia katotaan röyhkeesti ja kommenttia sataa, toisin on miehille..ehkä.- Mies
Ei ollut tietenkään tarkoitus luoda lisää paineita entisten päälle, eikä myöskään kannustaa mihinkään tyylikkyyskilpailuun.
Sellaista ihan nättiä ja naisellista pukeutumista vain kaipailin. Ei mitään äärimmäisyyksiin menevää ylipukeutumista. - näin se on
Mies kirjoitti:
Ei ollut tietenkään tarkoitus luoda lisää paineita entisten päälle, eikä myöskään kannustaa mihinkään tyylikkyyskilpailuun.
Sellaista ihan nättiä ja naisellista pukeutumista vain kaipailin. Ei mitään äärimmäisyyksiin menevää ylipukeutumista.jos pukeutuu naisellisesti ja meikkaa.Tuntuu kun olis huono nainen ja en halua sellanen olla.
- Mies
näin se on kirjoitti:
jos pukeutuu naisellisesti ja meikkaa.Tuntuu kun olis huono nainen ja en halua sellanen olla.
Tuossakin on varmaan perää. Johtuu varmaan tästä syvälle juurtuneesta tuulipukukulttuurista.
Mutta eiköhän se siitä, kun tarpeeksi monet naiset alkaa pukeutumaan naisten vaatteisiin. - olet
näin se on kirjoitti:
jos pukeutuu naisellisesti ja meikkaa.Tuntuu kun olis huono nainen ja en halua sellanen olla.
kaunis nainen niin olet aina huono nainen, näin ainakin jos kateellisiin kanssasisariin on uskomista. Tosin kaikki naiset eivät ole selkäänpuukottajia.
Pukeudu ihmeessä naisellisesti ja meikkaa! Ole upea! ja nauti siitä... ne huononainen kommentit on vaan kateutta. - kateutta ja kilpailuako?
näin se on kirjoitti:
ovat todella niitä mitätöijiä toiselle naiselle,eikä miehet!
- Muijjjjjja
Mies kirjoitti:
Tuossakin on varmaan perää. Johtuu varmaan tästä syvälle juurtuneesta tuulipukukulttuurista.
Mutta eiköhän se siitä, kun tarpeeksi monet naiset alkaa pukeutumaan naisten vaatteisiin.Miettikääpä muuten, tuli tässä vaan mieleen, että miten kaavoihin kangistunutta on esimerkiksi juhlatilaisuuksissa miesten pukeutuminen. Näihin päiviin asti on ollut vaan se sama, musta puku, kauluspaita ja kraka. Enkä nyt siis hae tällä mitään vastaiskua, mainitsempa vaan, miten kivaa on ollut huomata miten ainakin nuoret miehet ovat löytäneet tälle asulle ihan staileja vaihtoehtoja. Onneksi suomalaiset ovat pääsemässä siitä muotista että vaatteiden pitää olla tuulipukuja tai verkkareita,ja rakennusten laatikoita. Itsekin tulee iloisemmaksi kun on tyylikkäät vaatteet päällä. Vaikka en pintamuotia seuraakaan, on hauskaa silti pukeuta kauniisti ja hieman erikoisesti. Mutta tulipa minultakin kerran kysymään Kippari-Kallen näköinen vähemmän sympaattinen, viinalta lemahtava vanhempi setä että "Annatko sadalla eurolla". Päälläni oli silloin mustat farkut ja hevipaita, niin että ei se aina ole asustakaan kiinni.
- Teukka
näin se on kirjoitti:
Heikolla itsetunnolla varustettu nainen ei varmasti uskalla pukeutua naiselleiseti, koska silloin erottuu porukasta. Kuka nyt porukasta haluaisi erottua:) Ehkä onkin parempi, että tälläinen nainen ei erotu, koska hän tuskin osaisi kantaa tyylikkäitä ja naisellisia vaatteita tyylikkäästi. Meikkamisen kohdalla asia on niin, että on eri asia korostaa ja maalata. Jos näytät huoralta, ymmärrän hyvin, että olosi tuntuu hieman huonommalta.
- Nimetön
Mies kirjoitti:
Sellaista ihan nättiä ja naisellista pukeutumista vain kaipailin. Ei mitään äärimmäisyyksiin menevää ylipukeutumista.Hyvä herra Mies,
Paljon puhetta naisten pukeutumisesta, luultavasti toiveena lisätä esteettisyyttä elämään. Mutta mitenkä tuo miesten pukeutuminen ja yleinen kropan kunnossapito sitten? Jälkimmäinen auttaa ainakin pukimien istuvuuteen, mahdollisesti muuhunkin.
Voin jatkaa myöhemmin, jos kiinnostusta ilmenee. - Nimetön
Nimetön kirjoitti:
Hyvä herra Mies,
Paljon puhetta naisten pukeutumisesta, luultavasti toiveena lisätä esteettisyyttä elämään. Mutta mitenkä tuo miesten pukeutuminen ja yleinen kropan kunnossapito sitten? Jälkimmäinen auttaa ainakin pukimien istuvuuteen, mahdollisesti muuhunkin.
Voin jatkaa myöhemmin, jos kiinnostusta ilmenee.Ei ole miestenkään pukeutumisessa hurraamista. Sitäpaitsi moni kaljamahainen mies ei todella itsekään ole mikään silmän ilo. Kaikki me voisimme kiinnittää huomiota esteettisyyteen. Kaunista vartaloa on mukava katsella, kun se vielä on puettu tyylikkäästi. Nykyisin, kun ruokailutottumukset ovat mitä ovat on ylipainoisten ihmisten määrä lisääntynyt merkittävästi. Taidamme olla yksi maailman ylipainoisimmista kansoista. Pukeudu siinä nyt sitten tyylikkäästi, kun läskit pursuaa yli. Toki sekin onnistuu, mutta helpompaa heittää säkki niskaan ja piiloutua sen suojiin.
- Lasse---
Muijjjjjja kirjoitti:
Miettikääpä muuten, tuli tässä vaan mieleen, että miten kaavoihin kangistunutta on esimerkiksi juhlatilaisuuksissa miesten pukeutuminen. Näihin päiviin asti on ollut vaan se sama, musta puku, kauluspaita ja kraka. Enkä nyt siis hae tällä mitään vastaiskua, mainitsempa vaan, miten kivaa on ollut huomata miten ainakin nuoret miehet ovat löytäneet tälle asulle ihan staileja vaihtoehtoja. Onneksi suomalaiset ovat pääsemässä siitä muotista että vaatteiden pitää olla tuulipukuja tai verkkareita,ja rakennusten laatikoita. Itsekin tulee iloisemmaksi kun on tyylikkäät vaatteet päällä. Vaikka en pintamuotia seuraakaan, on hauskaa silti pukeuta kauniisti ja hieman erikoisesti. Mutta tulipa minultakin kerran kysymään Kippari-Kallen näköinen vähemmän sympaattinen, viinalta lemahtava vanhempi setä että "Annatko sadalla eurolla". Päälläni oli silloin mustat farkut ja hevipaita, niin että ei se aina ole asustakaan kiinni.
Minulta pummitaan päivittäin tupakkaa ja rahaa kaupungilla. Välillä ties mitä muutakin. Ei siitä kannata välittää. Joku hörhö voi pyytää älytöntä palvelusta ja toinen täysin toista, joku urpo voi pyytää sinulta sitä mitä teki - eihän tuollaiselle voi muuta kuin nauraa.. todennäköisesti tulee kysymään kaikilta muiltakin hyvännäköisiltä, ei ollenkaan huorahtavilta naisilta täysin samaa asiaa.. ÄLKÄÄ välittäkö tällaisista! :)
- auta solmio
Nimetön kirjoitti:
Hyvä herra Mies,
Voin jatkaa myöhemmin, jos kiinnostusta ilmenee.eikä tumma puku kun korvien välissä on pelkkä-arvosteleva asenne.
- korkkari
pukeutua niin kuin haluaisi mutta suomen sää ja epäkäytännöllisyys monissa tilanteissa estää laittamasta ylleen mitä haluaisi.. ja korkkarit ja hame, juhlapukeutuminen yleensäkin on monissa tilanteissa liian hienoa. aina kun on jotkut juhlat tms niin hihkun riemusta kun saa pukeutua hienosti :) on ne miehetkin niin namuja puvut päällä.. jotain miehekkyyttä..
- mini-Lo
osuit asian ytimeen, sisko!
tavallisenkin näköinen mies näyttää aivan jumalaisen hyvältä puku päällä ja vähän "laitettuna!" hyvännäköisen yksilön kohdalla meinaakin sitten ihan räjähtää pää...tai joku muu ruumiinosa. :D - M22v
mini-Lo kirjoitti:
osuit asian ytimeen, sisko!
tavallisenkin näköinen mies näyttää aivan jumalaisen hyvältä puku päällä ja vähän "laitettuna!" hyvännäköisen yksilön kohdalla meinaakin sitten ihan räjähtää pää...tai joku muu ruumiinosa. :DIkinä en ole pukua päälläni pitänyt,enkä pidä. Täyden idiootin näköinen siinä olisin aika varmasti. Ajatuskin tuntuu jo typerältä. Olisi pitänyt kuulemma siskon ylppäreihinkin (emännän mielestä) teetättää puku,mutta rahanhaaskaukselta moinen tuntuu. Farkut ja puhdas paita kelpaavat joka tilanteeseen. =P
- mini-Lo
M22v kirjoitti:
Ikinä en ole pukua päälläni pitänyt,enkä pidä. Täyden idiootin näköinen siinä olisin aika varmasti. Ajatuskin tuntuu jo typerältä. Olisi pitänyt kuulemma siskon ylppäreihinkin (emännän mielestä) teetättää puku,mutta rahanhaaskaukselta moinen tuntuu. Farkut ja puhdas paita kelpaavat joka tilanteeseen. =P
toivottavasti suot oikeuden samanlaiseen pukukoodiin myös naisellesi... :)
- juntti
M22v kirjoitti:
Ikinä en ole pukua päälläni pitänyt,enkä pidä. Täyden idiootin näköinen siinä olisin aika varmasti. Ajatuskin tuntuu jo typerältä. Olisi pitänyt kuulemma siskon ylppäreihinkin (emännän mielestä) teetättää puku,mutta rahanhaaskaukselta moinen tuntuu. Farkut ja puhdas paita kelpaavat joka tilanteeseen. =P
olet. Täydellinen esimerkki tyypillisestä suomalaisesta juntista.
"Ikinä en ole pukua päälläni pitänyt,enkä pidä.
Farkut ja puhdas paita kelpaavat joka tilanteeseen." - M22v
mini-Lo kirjoitti:
toivottavasti suot oikeuden samanlaiseen pukukoodiin myös naisellesi... :)
Ehdottomasti suon,minulle aivan sama mitä hän päällään pitää,kunhan viihtyy.
5 vuotta seurusteltu,kyllä se ihminen jo ratkaisee hitusen enemmän kuin mielipiteeni siitä miten tämä pukeutuu. Enemmän hän natisee minun vaatetuksestani kuin minä hänen! =P - M22v
juntti kirjoitti:
olet. Täydellinen esimerkki tyypillisestä suomalaisesta juntista.
"Ikinä en ole pukua päälläni pitänyt,enkä pidä.
Farkut ja puhdas paita kelpaavat joka tilanteeseen."Samapa tuo minulle mitä ajattelet,mutta jos pystyt minulle hyvin perustelemaan milloin ja miksi pitäisin pukua,niin yritän parhaani mukaan vastata...
Pukeudun "mukavasti" ja siististi,en normin tai muiden mielipiteiden mukaan.
- asiallisesti naisellinen
pukeudut itse?
- Mies
Arkisin ihan vain arkisesti. Jos taas lähden esim. ravintolaan, niin sitten vähän paremmin.
Silloinkin kuitenkin yleensä vain farkkuihin (kunnollisiin) ja yleensä mustaan kauluspaitaan. Joskus toki suoriinkin housuihin, mutta ei juuri koskaan pukuun.
En siis varmaankaan ole mikään pukeutumisen mallikansalainen, mutta ei pukeutumisessani pitäisi suuremmin huomauttamistakaan olla.
Kun esitin kritiikkiä naisten pukeutumisesta, niin en suinkaan vaatinut heitä pynttäytymään kuin joku venäläisen liikemiehen vaimo. Ei sinne päinkään. Esitin ainoastaan kritiikkiä tästä sukupuolettomasta ja naisellisuutta peittävästä pukeutumisesta.
Hyvät siskot, älkää pukeutumisellanne pyytäkö anteeksi sitä, että olette naisia. Antakaa sen näkyä. Ei tarvitse eikä pidäkään olla viimeisen päälle pynttäytynyt, kunhan vain pukeudutte sukupuolenne mukaisesti. - kummatkin
Mies kirjoitti:
Arkisin ihan vain arkisesti. Jos taas lähden esim. ravintolaan, niin sitten vähän paremmin.
Silloinkin kuitenkin yleensä vain farkkuihin (kunnollisiin) ja yleensä mustaan kauluspaitaan. Joskus toki suoriinkin housuihin, mutta ei juuri koskaan pukuun.
En siis varmaankaan ole mikään pukeutumisen mallikansalainen, mutta ei pukeutumisessani pitäisi suuremmin huomauttamistakaan olla.
Kun esitin kritiikkiä naisten pukeutumisesta, niin en suinkaan vaatinut heitä pynttäytymään kuin joku venäläisen liikemiehen vaimo. Ei sinne päinkään. Esitin ainoastaan kritiikkiä tästä sukupuolettomasta ja naisellisuutta peittävästä pukeutumisesta.
Hyvät siskot, älkää pukeutumisellanne pyytäkö anteeksi sitä, että olette naisia. Antakaa sen näkyä. Ei tarvitse eikä pidäkään olla viimeisen päälle pynttäytynyt, kunhan vain pukeudutte sukupuolenne mukaisesti.Kai sä itse pidät sortseja ym. jalat paljastavia vaatteita? Ja peität mahas.
- asiallisesti naisellinen
Mies kirjoitti:
Hyvät siskot, älkää pukeutumisellanne pyytäkö anteeksi sitä, että olette naisia. Antakaa sen näkyä. Ei tarvitse eikä pidäkään olla viimeisen päälle pynttäytynyt, kunhan vain pukeudutte sukupuolenne mukaisesti.En pyytele anteeksi naiseuttani vaikka pukeudunkin asiallisesti hierustamatta jalkojani pilalle korkkarisandaaleissa ja palelematta minihameissa. Mutta sitä ihmettelen miksi miehet eivät viitsi yleensä näyttää miltään. Olisi se ilo joskus nähdä sekin että useampi mies viitsisi etsiä ne farkut jotka istuvat kiinteässä takamuksessa ja saisi ne pari rintakarvaa vetää esiin suomalainenkin uros paitapuseron ylänappien välistä. Ja puku juhlissa tekee miehen, kyllä näin on.
- Tytteli
Mies kirjoitti:
Hyvät siskot, älkää pukeutumisellanne pyytäkö anteeksi sitä, että olette naisia. Antakaa sen näkyä. Ei tarvitse eikä pidäkään olla viimeisen päälle pynttäytynyt, kunhan vain pukeudutte sukupuolenne mukaisesti.Pukeudutaan, pukeudutaan... Itse käytän paljon erilaisia hameita, ja valitettavasti saan siitä kaiken aikaa toisilta naisilta kuulla. Olen vain kokenut omaksi asukseni sen että minulla on hame ja usein sen kanssa siistimpi trikoo tms. paita. Farkkujakin käytän mutta kun nyky muodin mukaisia housuja en voi jalkaani laittaa eikä kaupasta minun rahapussilleni sopivan hintaisia muita löydy niin niitä ei ole monia. Hameita löytyy usein alennuskoreista ja -rekeistä, ilmeisesti juuri siksi että niitä ei niin paljoa osteta.
En tiedä olenko mielestäsi naisellinen nainen mutta usein saan kuulla olevani "raikkaan" erilainen. Olen ottanut sen kohteliaisuutena kun se tulee miehiltä, tutuilta sellaisilta ja tiedän että he sanovat vain sen mitä tarkoittavat. - Mies
Tytteli kirjoitti:
Pukeudutaan, pukeudutaan... Itse käytän paljon erilaisia hameita, ja valitettavasti saan siitä kaiken aikaa toisilta naisilta kuulla. Olen vain kokenut omaksi asukseni sen että minulla on hame ja usein sen kanssa siistimpi trikoo tms. paita. Farkkujakin käytän mutta kun nyky muodin mukaisia housuja en voi jalkaani laittaa eikä kaupasta minun rahapussilleni sopivan hintaisia muita löydy niin niitä ei ole monia. Hameita löytyy usein alennuskoreista ja -rekeistä, ilmeisesti juuri siksi että niitä ei niin paljoa osteta.
En tiedä olenko mielestäsi naisellinen nainen mutta usein saan kuulla olevani "raikkaan" erilainen. Olen ottanut sen kohteliaisuutena kun se tulee miehiltä, tutuilta sellaisilta ja tiedän että he sanovat vain sen mitä tarkoittavat....samaa rataa :)
- Harrietin nuoruusmuisto
Naisen pukeutuminen on sellainen taitolaji. Vaatii vuosien harjoituksen että oppii pukeutumaan ja käyttäytymään oikealla tyylillä ja kestämään mahdolliset väärät kontaktit ja selviämään itsetunto ehjänä ... ylioppilasiltana voi pukeutua miten tykkää, koska kaikki arvaa, että on kyse vastavalmistuneesta tytöstä mutta muulloin tulee helposti väärin ymmärretyksi ja joutuu ikäviin tilanteisiin. Olin nuori likka, melkein 16v ja menossa ystäväni kanssa elämäni ekaa kertaa teatteriin, siis ilman isompaa seuruetta tai vanhempia. Oli talvi ja olin lainannut äitini pitkää takkia, jossa oli turkiskaulus. Oltiin menossa ruotsalaiseen teatteriin, oikaistiin Forumin läpi lämmiteltiin siellä vähän ja olin avannut takkia, ja siten juhlava pusero&puolihameeni näkyivät hieman. Tuli eteeni mielestäni vanha mies, ei ehkä ollut 40v vanhempi, mutta 15v silmissä tosi vanha. Hän otti lompakon esiin ja kysyi paljonko? Minä olin niin nuori ja kokematon, etten edes tajunnut, että mies luuli minun olevan kaupan. Sanoin ettei mitään, kiitos vain. Tyttökaverillani sytytti vähän nopeammin ja hän sanoi miehelle Pervo, ala vetää, me ollaan alaikäsiä. Minä hyvin kasvatettu perhetyttö vielä pyysin anteeksi kaverini pahoja sanoja, kun en sittenkään tajunnut. Kaverini veti minua sivummalle ja selitti tilannetta. Voi miten häpesin. Siitä illasta jäi paha maku suuhun, kun olin halunnut olla nätti nuori nainen ja sitten luultiin maksulliseksi. Siitä tuli trauma, kesti monta vuotta, ennen kuin uskalsin pukeutua vartalonmyötäisiin tai naisellisesti - en missään tapauksessa halunnut tulla sekoitetuksi maksullisiin - minähän halusin vain olla nätti, halusin mukavan poikaystävän enkä huomiota jokaiselta vastaantulijalta.
Eikä siinä mitään, se mieshän siinä mokasi pahasti, ahdisteli lapsia. Opin sinä iltana, että naisen on hyvä tajuta pelon maantiedettä ja osata pukeutua *oikein*. Äidin takki oli vikatikki, mutta ei äitikään sitä tajunnut.- kokemuksestasi
Todella törkeää siltä mieheltä ! Ymmärrän kyllä miten tuollainen haavoittaa, nainen kuin olen. Mies ei ehkä ymmärtäisi...
Kai me naiset ollaan niin alistettuja vieläkin, että emme voi olla vapaasti, vaan aina meitä seksuaalistetaan..?
- pikkunainen
kiinnitän huomiota pukeutumiseeni. Farkut ja maripaita käyvät joskus kotosalla, mutta muuten pidän paljon hameita tai suoria, kapeita pitkiä housuja. Samoin yläosina paitiksia, hihattomia tms. Kävin vähän aikaa sitten Italiassa ja sieltä löytyykin aivan ihania naisellisia vaatteita siroille naisille!!!
Tuulipukua minulla ei ole, enkä aio ostaakaan. Samoin verkkareita en omista vaan juoksutrikoot, joita pidän juostessa.
Joku edellisistä kirjoittajista puhui naisten kateudesta ja se pitää paikkansa. Olin viikonloppuna eräässä tilaisuudessa, ja siellä parikin naista tuli kyselemään, että paljonko minä painan kun olen niin hoikka, mitä syön, mitä liikuntaa harrastan jne... Ensin kyräiltiin ja katseltiin arvostelevasti, mutta toisena päivänä tultiin kyselemään.
Naiset kiinnittävät aivan suunnattoman paljon huomiota toisten naisten pukeutumiseen. Monelle olisi tosin eduksi käyttää tämäkin aika oman pukeutumisen ja itsensä hoitamisen tarkkailuun. Ja totuus on, että kaikille ei käy samat vaatteet. Peppuja on niin paljon erimuotoisia.- Mies
Näinhän se varmaan on. Niin että taitaa meidän miesten olla pakko matkustaa ulkomaille, nähdäksemme tällaisia namusääriä? :)
http://www.tightsplease.co.uk/epages/tightsplease.storefront/EN/Product/LRETE?c1=XML&source=Tradedoubler&kw=LRETE
- Salli
Tuollaisesta pukeutumisesta vaikka pitäisi, se on arkisin aika mahdotonta jo työpaikan pukeutumiskoodin mukaan. Siellä ei paljon sääriä esitellä juhlasukkahousuissa (vaan mattapintaisissa toimistoversioissa), hameen mitta on tarkkaan määritelty eikä se suinkaan saa olla liehuva. Samaten varpaat paljastavat korkokengät ovat kiellettyjä, kenkien pitää olla umpinaiset. Ei siinä mitään, tottahan sen hyväksyy, kun asiallinen vaikutelma kuuluu ammattiin.
Kun harrastukset ovat liikunnallisia, jolloin korkkarit eivät oikein sovi kuvaan, tulee arkisin aika harvoin tilaisuuksia pukeutua muutoin kuin työ/harrastevaatteisiin. Joku roti silläkin montako kertaa viitsii päivässä vaihtaa vaatteensa. Enpä usko että kovin moni mieskään innostuisi vaikkapa neljästä tai viidestä asun vaihdosta päivittäin? Viikonloppuisin ja vapaa-aikoina toki sitten voikin panostaa pukeutumiseensa enemmän - mutta puolet vuodesta on sitten taas kelirajoitteita.
Hauskaa, miten miehet yleensä turvautuvat järkisyihin naisten logiikkaa vastaan, mutta tässä asiassa järkisyillä perustelu ei tule kuuloonkaan, kun pitäisi pukeutua miesten silmää miellyttävästi, maksoi mitä maksoi, oli siihen mahdollisuuksia tai ei, tai oli se sitten kuinka järjetöntä tahansa.- Mies
Nyt tämä tekosyiden latelu saa jo riittää.
Milloin on esteenä pyry milloin pakkanen tai työpaikan pukeutumiskoodit.
On se vaan niin kumma paikka, kun tämä armas Suomi sattuukin olemaan juuri sellainen paikka, jossa ei nainen sitten millään voi pukeutua naisellisesti.
Yksi huvittava piirre tässä keskustelussa on tämä äärimmäinen mustavalkoisuus. Jos pikkuisenkin vihjaisee, että voisi se naisten pukeutuminen nyt astetta naisellisempaakin olla, niin johan alkaa se sama virsi niistä korkkareista ja minihameesta. Vaikka mies ei olisi maininnut sanaakaan korkkareista ja ninihameesta, niin niitä hänen oletetaan aina automaattisesti tarkoittavan naisellisesta pukeutumisesta puhuessaan.
Hohhoijaa.
No, onhan toisaalta niinkin, että kun on tottunut katselemaan tällaista naisten pukeutumiskultturia, kuin mitä Suomessa näkee, niin kylläpähän sitten säväyttää ihan eri malliin, kun näkee naisellisesti pukeutuneen naisen.
Niin että jotain positiivista sentään tässäkin :) - asiallisesti naisellinen
Mies kirjoitti:
On se vaan niin kumma paikka, kun tämä armas Suomi sattuukin olemaan juuri sellainen paikka, jossa ei nainen sitten millään voi pukeutua naisellisesti.
Yksi huvittava piirre tässä keskustelussa on tämä äärimmäinen mustavalkoisuus. Jos pikkuisenkin vihjaisee, että voisi se naisten pukeutuminen nyt astetta naisellisempaakin olla, niin johan alkaa se sama virsi niistä korkkareista ja minihameesta. Vaikka mies ei olisi maininnut sanaakaan korkkareista ja ninihameesta, niin niitä hänen oletetaan aina automaattisesti tarkoittavan naisellisesta pukeutumisesta puhuessaan.
Hohhoijaa.
No, onhan toisaalta niinkin, että kun on tottunut katselemaan tällaista naisten pukeutumiskultturia, kuin mitä Suomessa näkee, niin kylläpähän sitten säväyttää ihan eri malliin, kun näkee naisellisesti pukeutuneen naisen.
Niin että jotain positiivista sentään tässäkin :)säväyttää pohjoismaalaista naista se etelän miehen näköinen mies :-))
- Nainen isolla N:llä
Mies kirjoitti:
Hohhoijaa.
Niin että jotain positiivista sentään tässäkin :)Tottahan sinä puhut!! Kyllä naisen pitää Naiselta näyttää ja mieluummin vähän hyvällä tyylillä/maulla sitä korostaa. Itselläni se alkaa ihan alusasuista. Mikä estää pukeutumasta pitsiunelmiin tai korsetteihin jopa arkena. Esimerkiksi paidoissa voi aavistuksen verran olla läpinäkyvyyttä ja hyviä leikkauksia tietyissä kohdissa. Kurvit esiin, jos niitä kerran on!
Tässä vain muutamia esimerkkejä!!
Käykääs naiset/tytöt Virossa. Siellä osataan pukeutua naisellisesti eikä se tarkoita että lumpahtavasti"! - pikkunainen
Nainen isolla N:llä kirjoitti:
Tottahan sinä puhut!! Kyllä naisen pitää Naiselta näyttää ja mieluummin vähän hyvällä tyylillä/maulla sitä korostaa. Itselläni se alkaa ihan alusasuista. Mikä estää pukeutumasta pitsiunelmiin tai korsetteihin jopa arkena. Esimerkiksi paidoissa voi aavistuksen verran olla läpinäkyvyyttä ja hyviä leikkauksia tietyissä kohdissa. Kurvit esiin, jos niitä kerran on!
Käykääs naiset/tytöt Virossa. Siellä osataan pukeutua naisellisesti eikä se tarkoita että lumpahtavasti"!minäkin. Vaikka urheilenkin paljon, voin silti pitää naisellisia vaatteita töissä/vapaa-ajalla. Mitään mummo-Sloggeja en pidä kuin juostessa, muuten kiinnitän kyllä paljon huomiota alusvaatteisiini. Ostan kauniita alusvaatteita, värejä valkoisesta tummansiniseen. Kyllä kauniissakin alusvaatteissa voi tuntea olonsa naiselliseksi! Laatualusvaatteet maksavat, mutta ovat myös pitkäikäisiä eivätkä hierrä mistään. Mieskin on jo aamulla hyvällä tuulella kun kävelen pelkät alusvaatteet päällä kylppäristä makuuhuoneeseen. Ja kahvi on kohta valmiina odottamassa...
Joku farkku-lenkkari-tuulitakki-tyyli on minulle kauhistus. Samoin roikkuvat villapaidat ja college-hupparit. Yäk!!! - Salli
Mies kirjoitti:
Hohhoijaa.
Niin että jotain positiivista sentään tässäkin :)Tekosyiden? Kaipailit avoimia sandaaleja ja juhlasukkahousuja. Kummatkin työpaikallani kiellettyjä. Pitääkö työmatkalla käydä huoltsikan vessassa vaihtamassa vaatteet, että naiseus ei vapaa-ajalla vaarannu?
- ja nähty
Tottahan sinä puhut!! Kyllä naisen pitää Naiselta näyttää ja mieluummin vähän hyvällä tyylillä/maulla sitä korostaa. Itselläni se alkaa ihan alusasuista. Mikä estää pukeutumasta pitsiunelmiin tai korsetteihin jopa arkena. Esimerkiksi paidoissa voi aavistuksen verran olla läpinäkyvyyttä ja hyviä leikkauksia tietyissä kohdissa. Kurvit esiin, jos niitä kerran on!
Käykääs naiset/tytöt Virossa. Siellä osataan pukeutua naisellisesti eikä se tarkoita että lumpahtavasti"!Permanentti, isot korvakorut ja tuhdisti ripsiväriä, hame ja kapeakärkiset kengät...ja sukkahousut. Siinä teille virolainen nainen.
Ja jos mies haluaa nähdä pikkupikkupikkuvarpaita, esiintyköön omilla kasvoillaan!!Ja jos mies ajattelee nuorten tyttöjen reisien olevan kiinteitä, tulkoon koulujen jumppatunneille... - Mies
Salli kirjoitti:
Tekosyiden? Kaipailit avoimia sandaaleja ja juhlasukkahousuja. Kummatkin työpaikallani kiellettyjä. Pitääkö työmatkalla käydä huoltsikan vessassa vaihtamassa vaatteet, että naiseus ei vapaa-ajalla vaarannu?
On kyllä tosi harmillista, sinun täytyy olla työpaikalla illat ja viikonloputkin läpeensä?
- Nainen isolla N:llä
ja nähty kirjoitti:
Permanentti, isot korvakorut ja tuhdisti ripsiväriä, hame ja kapeakärkiset kengät...ja sukkahousut. Siinä teille virolainen nainen.
Ja jos mies haluaa nähdä pikkupikkupikkuvarpaita, esiintyköön omilla kasvoillaan!!Ja jos mies ajattelee nuorten tyttöjen reisien olevan kiinteitä, tulkoon koulujen jumppatunneille...ettet ole Virossa käynytkään. Jos oletkin, niin joskus 70-luvulla. Kyllä siellä nykyään näkee esimerkiksi hyvin leikattuja merkkihousupukuja, muodikkaita, naisellisia hame-paita yhdistelmiä. Meikit merkkituotteita hyvin 8huomaamattomasti) kasvoihin laitettuna ja hiukset malliltaan ovat viimeistä huutoa. Yleensä hyvin naisellisia malleja! Ei mitään permis-tai miesmäisiä siilitukkajuttuja!
- nyt
Mies kirjoitti:
Hohhoijaa.
Niin että jotain positiivista sentään tässäkin :)"Naisellisesti pukeutuneita naisia" -
näkisipä miehekkäästi pukeutuvia miehiä vähän useammin katukuvassa! En tarkoita mitään peilailevia machoja,huom.huom. - kunnollinen
nyt kirjoitti:
"Naisellisesti pukeutuneita naisia" -
näkisipä miehekkäästi pukeutuvia miehiä vähän useammin katukuvassa! En tarkoita mitään peilailevia machoja,huom.huom."miehinen vaatetus"?
- - sama-
Mies kirjoitti:
On kyllä tosi harmillista, sinun täytyy olla työpaikalla illat ja viikonloputkin läpeensä?
Kun opettelet lukemaan, huomaat ehkä, että sanoin pukeutuvani toisin vapaa-ajallani. Kuitenkin työviikko on viisipäiväinen, työpäivä matkoineen ja ylitöineen usein noin yhdeksän tuntia. Toisin sanoen suurimman osan ajasta, jonka minut joku perheeni ulkopuolinen ihminen näkee, olen pukeutunut työvaatteisiin. Ja tämän suurimman osan perusteella sinäkin teet seksistiset yleistyksesi.
Omistan enemmän hameita kuin housuja, ja arvostan naisellista pukeutumista. Otan kuitenkin järkisyyt huomioon, koska en saa niin paljon kiksejä ulkopuolisten mielipiteistä, että sen vuoksi olisin valmis niistä loputtomiin tinkimään. Mikäli sinä kuljet keskitalvella paukkupakkasissa avomallisissa, varpaat paljastavissa sandaaleissa ja sääret ihailtaviksi jättävissä shortseissa, olen valmis myöntämään että käytin ilmasto-oloja tekosyinä. - säällä
Mies kirjoitti:
kuin säällä.
- miemie
Käykääs naiset/tytöt Virossa. Siellä osataan pukeutua naisellisesti eikä se tarkoita että lumpahtavasti"!Kaikilla ei ole varaa ostaa pitsiunelmia ja muita hörhelöitä, jokaiselle elämänpäivälle vielä erilaista unelmaa.
- Fayeh
...tuollaiset ihmiset, joiden mielestä naisen pitäisi olla tietynlainen. Koko käsite "naisellisuus" ärsyttää minua. Naisellisuus ja miehekkyys ovat nykypäivänä vain keksittyjä malleja, stereotypioita.
- Tiedän kyllä
Miehuus ja naisellisuus ovat luontaisia, myöntäsyntyisiä ominaisuuksia, jotka johtuvat lajikehityksestä ja sen tuottamista perimällisistä eroista. Nämä erot vahvistuvat oikean kasvatuksen kautta.
Harhakuvitelma sukupuolien samanlaisuudesta jos mikä on keksitty malli, valheellinen stereotyyppi, jota toitotetaan päämäärähakuisesti, ei tieteellisesti todistetusti.
Pukeutumiseen liittyen neuvoisin ainakin seuraavaa: naiset, älkää pukeko housuja, niitä ei ole tarkoitettu naisille. Älkää käyttäkö lenkkitossuja muualla kuin lenkillä, niitä ei ole tarkoitettu muuhun. Käyttäkää ihonmyötäisiä vaatteita, jottette peittäisi naisellisuuttanne.
- hamsteri
No sehän on jokaisen naisen/tytön oma asia
miten pukeutuu...Jotkut ovat hienohelmoja ja jotkut taas ovat elänneet elämänsä poikien seurassa eikä ole ollut mahdollisuutta olla tyyöjen kanssa tekemisisssä,niinpä se nainen7tyttö on ottanut pojista/miehistä mallia miten he ovat pukeutuneet!
Mut jokainen pukeutukoot miten haluaa...- älytöntä
Tämä keskutelu on aivan turha. Tämä "mies" on näköjään tuominnut jo kaikki naiset suomessa huonoiksi pukeutujiksi. Ja on turhaa verrata etelän naisia pohjoisen naisiin meillä on eri ruumiin rakenne ja eri ilmasto olo suhteet. Sinä mies voit joskus koittaa mennä keskustassa -10 asteen pakkasessa kävelyä nätit varpaat näkyvillä ja jalat vaikka polveen asti paljaina se ei ole hirveän kivaa.... Ja tässä lueskelin näitä viestejä niin tulumieleen että sinä et ole yhtään ehdottanut mitä ne vähän pyöreämmät voisivat pitää!!! mutta tämä keskustelu on minusta turha koska jokainen saa pukeutua juuri miten haluaa ja muutenki miksi miehet siasivat päättää mitä pidämme jos itse pidämme sellaisista vaatteista jotka peittävät niin antakaa miehet olla TASA-ARVO KUNNIAAN......!
- Tiedän kyllä
älytöntä kirjoitti:
Tämä keskutelu on aivan turha. Tämä "mies" on näköjään tuominnut jo kaikki naiset suomessa huonoiksi pukeutujiksi. Ja on turhaa verrata etelän naisia pohjoisen naisiin meillä on eri ruumiin rakenne ja eri ilmasto olo suhteet. Sinä mies voit joskus koittaa mennä keskustassa -10 asteen pakkasessa kävelyä nätit varpaat näkyvillä ja jalat vaikka polveen asti paljaina se ei ole hirveän kivaa.... Ja tässä lueskelin näitä viestejä niin tulumieleen että sinä et ole yhtään ehdottanut mitä ne vähän pyöreämmät voisivat pitää!!! mutta tämä keskustelu on minusta turha koska jokainen saa pukeutua juuri miten haluaa ja muutenki miksi miehet siasivat päättää mitä pidämme jos itse pidämme sellaisista vaatteista jotka peittävät niin antakaa miehet olla TASA-ARVO KUNNIAAN......!
Tuo viesti todisti, että naiset ovat liian tyhmiä, jotta heitä voitaisiin pitää päätöksenteossa samanarvoisina miesten kanssa. Miesten tulisi myös puuttua symbolisempiin kysymyksiin, kuten naisten pukeutumispäätöksiin.
Raamatussa miesten vaatteiden pukeminen on kielletty naisilta. Suomen naisista valtaosa on evankelisluterilaisia ja silti he käyttävät miesten vaatteita. Eroaisivat uskonnosta, jolleivät kykene tai tahdo elää sen mukaan.
Suomalaisia naisia kiinnostaisi varmasti asua Kiinassa, jossa jaloista tehdään nätit asettamalle ne lapsuudessa muottiin, joka puristaa ne kauniiseen muotoon. Jos vertaatte tuohon, niin varmasti pikkupakkasilla avoimissa kengissä käveleminen on pientä, etenkin Suomen lumesta luoduilla teillä (puhumattakaan autosta, jota suurin osa naisista käyttää).
Etelän naisiin suomalaisnaisia on paha verrata, jälkimmäiset ovat paljon laiskempia ja röyhkeämpiä.
Pyöreämmät naiset voisivat laihduttaa ja opetella elämään terveellisesti oman ja muidenkin edun mukaisesti. Siihen saakka he voivat noudattaa Nelosen "Tyyliä vai ei" -sarjan pukeutumisohjeita tukeville naisille (tummia vaatteita, pitkittäissuuntaisia raitoja, ohuita vaatekerroksia, vältettävä säkkimäisiä vaatteita, sillä ne pyöristävät vain enemmän). - ninnu**
älytöntä kirjoitti:
Kulkupelinani on polkupyora vuoden ajasta riippumatta, mutta ei se tarkoita sita etteiko voi silti naisellisuuttaan korostaa. Ei se tarkoita lyhyita hameita ja avokkaita. Naisellisuutta voidaan myos korostaa koruilla ja hyvin istuvilla vaatteilla.
Arkipukeutumisessa kaytan joko farkkuja tai muita housuja. Housujen ostossa kiinnitan erityisesti huomiota istuvuuteen, eli ei siis lokottavia housuja takapuolen kohdalta. Ylaosissa suosin istuvia v-aukkoisia paitoja. Enka myoskaan unohda korkea kantaisia kenkia. Kun ostaa hinta-laatusuhteeltaan hyvat korkeakantaiset kengat on niilla myos ilo kavella. Eika sita opiskelijan budjettiakaan voi syyksi vetaa. Itsekkin olen opiskelija, mutta silti ostan vaatteita kun niita tarvitsen. Ei tarvitse ottaa viimeisen huudon mukaista vaatetta paikkakunnan kalleimmasta putiikista nayttaakseen naiselliselta.
P.S Jokaisessa naisessa on jotain kaunista, mutta sita pitaa vain osata korostaa oikein - mini-Lo
ninnu** kirjoitti:
Kulkupelinani on polkupyora vuoden ajasta riippumatta, mutta ei se tarkoita sita etteiko voi silti naisellisuuttaan korostaa. Ei se tarkoita lyhyita hameita ja avokkaita. Naisellisuutta voidaan myos korostaa koruilla ja hyvin istuvilla vaatteilla.
Arkipukeutumisessa kaytan joko farkkuja tai muita housuja. Housujen ostossa kiinnitan erityisesti huomiota istuvuuteen, eli ei siis lokottavia housuja takapuolen kohdalta. Ylaosissa suosin istuvia v-aukkoisia paitoja. Enka myoskaan unohda korkea kantaisia kenkia. Kun ostaa hinta-laatusuhteeltaan hyvat korkeakantaiset kengat on niilla myos ilo kavella. Eika sita opiskelijan budjettiakaan voi syyksi vetaa. Itsekkin olen opiskelija, mutta silti ostan vaatteita kun niita tarvitsen. Ei tarvitse ottaa viimeisen huudon mukaista vaatetta paikkakunnan kalleimmasta putiikista nayttaakseen naiselliselta.
P.S Jokaisessa naisessa on jotain kaunista, mutta sita pitaa vain osata korostaa oikeintäytyy myöntää että vähän liiottelin tuota ongelmatilannetta (mikäli muhun viitasit tuolla kirjoituksellasi). lopulta lauantaina lähdin kyllä viihteelle housut JA korkokengät jalassa. (eivät tosin ne tappokapistukset.) pukeutumistyylini on myös yleisesti sangen naisellinen. pointtini oli vaan, että ottaa päähän se ettei kovinkaan usein voi käyttää niitä ihanimpia naisellisia hörhelöitä (joita kovasti rakastan) pelkästään käytännöllisten seikkojen takia. kun olen rikas ja mulla on oma henkilökohtainen autonkuljettaja, en muuta päälleni pistäkään kuin järkyttävän epämiellyttäviä mutta todella hyvännäköisiä vaatteita! :D
- gilda
Tiedän kyllä kirjoitti:
Tuo viesti todisti, että naiset ovat liian tyhmiä, jotta heitä voitaisiin pitää päätöksenteossa samanarvoisina miesten kanssa. Miesten tulisi myös puuttua symbolisempiin kysymyksiin, kuten naisten pukeutumispäätöksiin.
Raamatussa miesten vaatteiden pukeminen on kielletty naisilta. Suomen naisista valtaosa on evankelisluterilaisia ja silti he käyttävät miesten vaatteita. Eroaisivat uskonnosta, jolleivät kykene tai tahdo elää sen mukaan.
Suomalaisia naisia kiinnostaisi varmasti asua Kiinassa, jossa jaloista tehdään nätit asettamalle ne lapsuudessa muottiin, joka puristaa ne kauniiseen muotoon. Jos vertaatte tuohon, niin varmasti pikkupakkasilla avoimissa kengissä käveleminen on pientä, etenkin Suomen lumesta luoduilla teillä (puhumattakaan autosta, jota suurin osa naisista käyttää).
Etelän naisiin suomalaisnaisia on paha verrata, jälkimmäiset ovat paljon laiskempia ja röyhkeämpiä.
Pyöreämmät naiset voisivat laihduttaa ja opetella elämään terveellisesti oman ja muidenkin edun mukaisesti. Siihen saakka he voivat noudattaa Nelosen "Tyyliä vai ei" -sarjan pukeutumisohjeita tukeville naisille (tummia vaatteita, pitkittäissuuntaisia raitoja, ohuita vaatekerroksia, vältettävä säkkimäisiä vaatteita, sillä ne pyöristävät vain enemmän).Ethän ole tosissasi?
Millä vuosisadalla oikein elät? Luuletko todellakin, että Kiinassa jalkojen typistäminen on nykypäivää? Tuskinpa kovin moni kiinatar töpöttelee pienillä "lootusjaloillaan" ylitasa-arvoisen Mao-kultin jäljiltä. Ja on länsimaalaisellakin naisella ollut korkokenkiäkin epämukavampia asusteita, kuten vaikkapa korsetit (puhun nyt oikeista "ylimmät kylkiluut pois ja sisäelimet pallean yläpuolelle"-korseteista, enkä nykypäivän joustavista ja jopa miellyttävistä alusasuista) vain sata vuotta sitten. Ja näitä hirvityksiä käyttivät trendikkäimmät miehetkin. :)
Edes noihin pikkujuttuihin verrattuna nykymuoti on tosiaan lastenleikkiä ja pikkupurnauksen arvoista, mutta elämmepä aivan eri maailmassakin. Nykyihminen on tottunut ylellisyyteen ja mukavuuteen, siihen että on aina lämmin, eikä ruumiiseen kuulu koskea joka ikinen päivä. Toisin oli ennen. Vai kulkisitko itse yli kymmenen kilometrin matkaa jalkapelillä?
Niin, ja Raamatussa on taidettu kieltää myös äyriäisten syönti, joten aika moni ihminen saisi tuolla perusteella "erota uskonnosta..."
- Humppaneito
Taas tämä iänikuinen puheenaihe.
Mitä naisellisemmin pukeutuu, sitä vaikeampaa valitettavasti kaikki on. Ei voi istua, seistä eikä kävellä ilman että joku hiertää, puristaa, hankaa,valuu, on menossa rikki, jne. Tai ehkä jotkut siitä handlaavatkin, mutta itselläni kyllä palaa käämit. Nilkat paukahtelee korkkareissa, eikä semmoinen nilkuttaminen ole varmaan kovin viettelevää... Mutta sanottakoon silti, että ihan kiitettävän tyylikkäitähän suomalaiset nykyään ovat, niin miehet kuin naisetkin. Ei näy enää tuulipukuja vanhemmalla polvellakaan niin paljon. Vaikka tyylikkyyskin painaa vaakakupissa, niin kyllä mukavuuskin. Paljon on henkilöstä itsestään kiinni. Jos jonkun persoonaan ei istu ylinaiselliset kuteet, voi olla suorastaan naurettavan näköistä kun jonakin päivänä vetää sellaiset päälle eikä niitä luontevasti osaa kantaa. Että kukin taaplaa tyylillään.- näkökanta
Pukeudun yleensä hyvin naisellisesti, sopivan seksikkäästi, silti asiallisesti. Käytän paljon tyylikkäitä hameita ja melkeinpä aina korkkareita.
"Ei voi istua, seistä eikä kävellä ilman että joku hiertää, puristaa, hankaa,valuu, on menossa rikki, jne."...paukahtelee korkkareissa, eikä semmoinen nilkuttaminen ole varmaan kovin viettelevää..."
Ihmetyttää, ettei itselläni ole kyseisiä ongelmia, päinvastoin tunnen oloni ihanan naiselliseksi ja mukavaksi hameissa ja korkkareista en luopuisi mistään hinnasta :), ne viimeistelevät kauniin, naisellisen ja tyylikkään kokonaisuuden. Käveleminen sujuu ongelmitta, eikä minulle tule "hiertymiä", itse asiassa korkkareilla kävely sujuu luonnollisemmin kuin lenkkareilla.
Valitettavasti kateuteen törmään päivittäin, mutta ei se minua haittaa. Yleensä vastaan kateuteen takaisin ystävällisyydellä.
Ihanaa ja lämmintä kesää :) - uussuomalainen
näkökanta kirjoitti:
Pukeudun yleensä hyvin naisellisesti, sopivan seksikkäästi, silti asiallisesti. Käytän paljon tyylikkäitä hameita ja melkeinpä aina korkkareita.
"Ei voi istua, seistä eikä kävellä ilman että joku hiertää, puristaa, hankaa,valuu, on menossa rikki, jne."...paukahtelee korkkareissa, eikä semmoinen nilkuttaminen ole varmaan kovin viettelevää..."
Ihmetyttää, ettei itselläni ole kyseisiä ongelmia, päinvastoin tunnen oloni ihanan naiselliseksi ja mukavaksi hameissa ja korkkareista en luopuisi mistään hinnasta :), ne viimeistelevät kauniin, naisellisen ja tyylikkään kokonaisuuden. Käveleminen sujuu ongelmitta, eikä minulle tule "hiertymiä", itse asiassa korkkareilla kävely sujuu luonnollisemmin kuin lenkkareilla.
Valitettavasti kateuteen törmään päivittäin, mutta ei se minua haittaa. Yleensä vastaan kateuteen takaisin ystävällisyydellä.
Ihanaa ja lämmintä kesää :)KIITOS!Ihana ja positiivinen asenne.Varmasti olet ilo silmille.Naisen pitää olla nainen eikä säkki-muodoton ja tyylitön.Mutta katso niitä miehiä:metsästä just saapuneita.Eivät osaa kohdella naisia oikein.Heillä on aina alapää mielessä, esimerkina on kanerva-vitsi.
- ikinä
Kaikki tytöt eivät halua kiihoittaa tollaisia sukkahousu fetissejä.
- Tiedän kyllä
Kaikki tytöt eivät olekaan heteroita.
- Kesätyttö
Minusta olisi todellakin mukava pukeutua kuvaamallasi tavalla. Kuitenkaan en niin useimmiten pukeudu seuraavista syistä.
a. Lipevät katseet vanhemmilta miehiltä häiritsevät. Oman lisänsä antavat kommentit ja lähentely yritykset.
a 1.2.Työpaikkani on täynnä lipeviä äijiä.
b. Kuljen suurimman osan matkoistani pyörällä.
c. Asun rannikolla, joten yleensä tuulee ja sää vaihetelee muutenkin nopeasti.
d. Kesätyöni on toimistotyötä mutta tilat ovat jatkuvasti likaiset/pölyiset.
e. Vaatteet ovat kalliita ja olen käytännössä opiskelijan asemassa. ( rahaa ei todellakaan ole liikaa)
f. Korkeat kengät ovat epämukavat.
g. Sukkahousut menevät helposti rikki ja ovat hiostavat.
h. Asun Suomessa. Jos täällä pukeutuu ks. tavalla kaupassa töllätään kuin spitaalista.
i. Jos vaatteet ovat tiptop linjakkaat ja naiselliset niin hiuksetkaan eivät voi olla normaalilla ponnarilla. Herään aamuisin viideltä töihin, enkä todellakaan aio käyttää hiusten laittoon ylimääräistä tuntia- puoltatoista.
Siinä nyt aluksi perusteita. - jokuerikois
pornolehti.Siinä sinulle silmänruokaa.
- itsellesi,vaikka
pornolehti.Siinä sinulle silmänruokaa.
- Onko vaikea ymmär....
Minua on käytetty seksuaalisesti hyväksi lähes 12 vuotta, ja ymmärtänet kuinka se on vaikuttanut naisellisuuteeni? Insesti alkoi 3-vuotiaana. Tämän väkivallan uhri pyrkii pukeutumisellaan estämään kaiken naisellisuutensa esiin tulon, koska pelkää sen kauhun uusiutuvan. Kroppa säkkiin, niin ei ole raiskauspelkoa!!!! Sinunlaisesi ääliöt ovat usein näiden tekojen takana ja sitten ihmettelet vielä pukeutumislinjaa? Häpeä!!!!!!!!!!!!!!!
- Mies
Nämä pukeutumistoivomukseni eivät koske sinua.
Enkä minä ole ääliö.
- nainen-ihminen
ihan omaksi ilokseni. Enpä taida inhota enempää mitään muuta kuin noita rasvaisia kuolaavia keski-ikäisiä möhömahoja, jotka silmämunat päästä roikkuen toljottavat ohikulkevia naisia. Olis pesäpallomailalla töitä perkele
- Mies
Voi kun ne keski-ikäiset möhömahat edes oppisivat silmäilemään niitä kauniita naisia yhtä huomaamattomasti kuin me varhaiskeski-ikäiset itsestämme huolehtivat miehet.
- uussuomalainen
Mies kirjoitti:
Voi kun ne keski-ikäiset möhömahat edes oppisivat silmäilemään niitä kauniita naisia yhtä huomaamattomasti kuin me varhaiskeski-ikäiset itsestämme huolehtivat miehet.
Voi,voi teitä varhaiskeski-ikäisiä miehiä.Olette osaava porukka-varattuja kaikki,valmiita salasuhteseen tuplanuoremman tytön kanssa.Esimerkki tuo Ilkka.Ha-ha.
- Lasse---
Anna tuijottaa.
Kyse on siitä, että näkevät jotain niin kaunista, mitä eivät tule ikinä itselleen saamaan.
Miehet tuijottavat yleensä kaikkea, mitä eivät tule ikinä itselleen saamaan - naisia, urheiluautoja jne.
Ole ylpeä miltä näytät, äläkä välitä näistä kuolaajista. Todennäköisesti annat heille "jumalan siunauksena" hyvää oloa hetkellisesti kävelemällä ohi..
(eri asia on tietenkin röyhkeästi käyttäytyvät likaiset äijät!)
- tinalilja
suunniteltu epäkäytännöllisiksi jos ne ovat kauniita, voisin kysyä. Useasti on tapahtunut niinkin että olen laittanut mielestäni aivan fantastisen näköisen polvimittaisen hameen päälleni ja kappas..eihän tämä päällä pysty kuin sipsuttamaan. Ja tämän tytön vaeltaja-askeleella se ei onnistu, ylipäänsä ei ole kiva muuttaa kävelytyyliään vaatteiden mukaan..se on liian suuri uhraus. Jossain suuremmissa juhlissa sitä nyt vaikka seisoo päällään jos on pakko, kyllä silloin kestää ne kiristävät hiostavat sandaalit ja hankaavat mekonsaumat. Näytä minulle käytännöllinen, mukava, kevyt, kaunis ehkä seksikäskin mekko niin voin alkaa pitämään sitä vaikkapa joka päivä. Kunhan se on minun makuuni ;)
Tämä teinityttöjen "napa-muoti" nyt vaan valitettavasti on pinnalla, ja sitä joudutaan katselemaan siihen asti kunnes muotigurut keksivät taas jotain uutta ja mullistavaa. Itse en harrasta näitä teinix-vaatteita sillä ne saavat monet todella nätitkin tytöt näyttämään huorilta. Anteeksi vaan. - suski
heippa!
kerron tähän nyt sitte minäkin oman mielipiteeni asiasta. joo ensinnäkin pitää alkuun todeta että olen iältäni 30-vuotias naisen alku ja omistan pirun huonon itseluottamuksen.. eli en todellakaan pukeudu mitenkään "naisellisesti" ihoa myötäileviin puseroihin/paitoihin. olisi varmaan iloa jollekkin, omistan MUIDEN mielestä naisellesen vartalon. ja toiseksi en ole aikuis iässä kertaakaan (12=>) pitännyt hametta/ mekkoa..
en tiedä itsekkään missä syy?? häpeän näyttää vartaloani olla nainen.. vai lieneekö syy kun vielä joskus kuulen alitajunnan sanat että äitini huusi murros iässä minulle kasvotusten katuhuorat ja yms.. mistä en ymmärtännyt tuon taivaallisuutta olin tosi naiivi vielä silloin.. nyt aikuisena sitten pukeudun enemmän väljiin vaatteeisiin ja piiloudun joltain..
no tässä lienee tekstiä aiheeseen minulta. elämä jatkuu kaikesta huolimatta ja jos en kelpaa tälläisenä otuksena niin show must go on..
komentoikaa jos haluutte en takaa että luen ne negatiiviset..
T:suski from lappeenranta- Amanda
Kerroit häpeäväsi kehoasi ja naisellisuuttasi. Oletko ajatellut, että voisit olla myös hyväksikäytetty jossain ikävaiheessa? Insestin ei tarvitse olla kuin pientä hipelöintiä ja silti se jättää naisellisuuteen pysyvän vamman. Itselläni se oli törkeä lapsen hyväksikäyttö ja käyn kuudetta vuotta terapiaa ja alan jo hyväksyä kaunista naisellista kehoani. Kaikille kiiluvasilmäisille, kuolaäijille terkut: leikatkaa se juuriaan myöten irti!!!!!
- nasu
Ja minkä ihmeen takia pitäisi vaivautua miellyttämään miesten silmää kun he itse eivät miellytä omiani??
Kaikki viesteissä mainitut syyt on täysin perusteltuja.
Haluaisin todella nähdä kuinka miehet heräis aamulla klo 3.30-4.00 laittautumaan kun pitää lähteä bussilla klo 6 et ehtii töihin klo 7.
Ja tuohon väliin mahtuu koirien lenkitys (1 tunti), Se toinen tunti sisältää: suihku, aamupalat perheelle ja itselleen, laittautuminen hiusten kuivaamisesta aloittaen.
Jokainen siis menköön omaa silmää ja fiiliksiään miellyttäen ulos kotiovestaan. Ja miellyttää sitten ketä haluaa, eikä jokaista kaljamahaista lököpöksyistä ja kaljuuntuvaa miestä.- nainen792
on totta, luin kaikki viestit ja paljon asiaa, kaikki oikeassa tavallaan. ainoa asia minkä minusta naiste voisivat jättää tekemätä: kun mennään naimisiin ja tulee lapsia: tukka leikataan miesten malliin(nk.äiti-tukka)perse lähte leviämään(ymmärrän vauvakilot tms)meiit jää ja kengätkin vaihtuu matalapohjaisiin ja vaatteilla ei väliä. Miksi pitää olla näin?
- yksi nainen lisää
nainen792 kirjoitti:
on totta, luin kaikki viestit ja paljon asiaa, kaikki oikeassa tavallaan. ainoa asia minkä minusta naiste voisivat jättää tekemätä: kun mennään naimisiin ja tulee lapsia: tukka leikataan miesten malliin(nk.äiti-tukka)perse lähte leviämään(ymmärrän vauvakilot tms)meiit jää ja kengätkin vaihtuu matalapohjaisiin ja vaatteilla ei väliä. Miksi pitää olla näin?
Suomen ilmasto rajoittaa kyllä erittäin paljon, jopa jotkut talviblazerit ovat liian avokaulaisia, jotta niitä vois viimassa pitää, edes kaulahuivin kanssa.
Toisekseen nää ihoa myötäilevät kamppeet - onpas tosiaan esteettisen näköistä jos makkarat ja jenkkakahvat tursuilee kaikkien nähtäville, itse tulen vähintään vainoharhaiseksi ja olo on epämukava koko päivän - mielummin sitten jotain vähän löysempää - enkä tarkoita tällä verkkareita.. - huomenna päälle,
yksi nainen lisää kirjoitti:
Suomen ilmasto rajoittaa kyllä erittäin paljon, jopa jotkut talviblazerit ovat liian avokaulaisia, jotta niitä vois viimassa pitää, edes kaulahuivin kanssa.
Toisekseen nää ihoa myötäilevät kamppeet - onpas tosiaan esteettisen näköistä jos makkarat ja jenkkakahvat tursuilee kaikkien nähtäville, itse tulen vähintään vainoharhaiseksi ja olo on epämukava koko päivän - mielummin sitten jotain vähän löysempää - enkä tarkoita tällä verkkareita..vaaleanpunainen!Ja pitsikaula hihaton paita, ihanaa, on kesä! Naiselliseen pukeutumiseen mitään rahaa tarvita,kirpputorilta ja aletangoltakin löytää söpöiset kutimet, jotka 10-0 päihittävät musta-harmaa-beigehousupukuarmeijan.
- Nainen
Olemme kaverini kanssa vähän alle 30-kymppiset neitoset. Tyylimme on aivan erilainen, mutta muutoin olemme ulkonäöltä lähes kaksoset. Kaverini kulkee aina jossain brassi t-paidassa, farkuissa ja kesätossuissa, kun itselläni mm. korkeita korkoja, hameita ja pitsitoppeja.
Mukavan oloiset nuoret miehet tulevat aina juttelemaan kaverilleni, kun minä saan keikistellä siinä vieressä tyhjän panttina. Minuun iskevät silmänsä ja näppinsä aina nämä varhaiskeski-ikäiset äijät ja eipä voisi yhtään vähempää kiinnostaa! Näillä miehillä usein vaimot kotona odottamassa tai vähintää on maailmaan saatettu useampi kersa, jotka jätetty yh-äidille.
Kiitos, että avasitte silmäni, tyyli vaihtuu takuulla!- flaxflax
sinua kuin kissa kuumaa puuroa. Koska ovat niin ujoja, niin iskevät kaverisi, koska hän on saman näköinen kuin he itse. Mutta odotapas kun olet itse kolmekymppinen, etkä käy enää hiphop-paikoissa, ja tarvitset aikuista miestä, niin silloin sullakin on vientiä.
- nainen792
Sit vaihdan inäkin tyliäni!!!!!!!!!!
Mä olen nimittäin ihan samanlainen tapaus, vähän nuorempi kyllä ja aina ne saakelin vanhat äijät kyrää kun nuoria ei yhtään kiinnosta! Helvetti kun te miehet olette tyhmiä!
- Chi
...pukeutua "naisellisiin" vaatteisiin,jossei niistä pidä? Sitäpaitsi, oksettaa ajatellakkin,että pitäis "miehen" takia pukeutua "nätisti" *irvistää*. Joo, hirveä ämmä olen,ku en pidä pitsihörhellyksistä tai miesten katseista!
("ohusiin sukkahousuihin puettuja siroja ja kiinteitä säihkysääriä.." = kyl ne teinit taitaa kiinnostaa sittenki..;)- Mies
...teinit, mutta sellaset parikymppiset kylläkin.
Olenhan itse sentään vielä alle 40 :)
- Matti
Nainen on seksikkäimmillään kun pukeutuu kuin sotilas! Ei mitään kukkahepeneitä!
- tinalilja
Tässä on jo asiallista sävyä ;)
Täytyyhän sekin sanoa että mies on seksikkäimmillään kun pukeutuu kuin sotilas xD
Kukkahepeneet säästetään juhliin ja muussa elämässä voi käyttää kunnon romppeita.. tilanteeseen/säähän/...sopivia siis. Itse en kuuna pistäisi päälleni jakkupukua ja sihteerihametta tai housuja. Brrh..
- blondi
Pitää ajatella myös toiselta kantilta. Miten me miehet suhtautuisimme jos joku nainen kirjoittaisi näin:
"Oi kuin ihana kun tulee kesä, ja miehet laittavat autojaan kesäkuntoon, kiillottavat niitä ja alkavat iltaisin cruisata niillä ympäri kaupunkia ja maanteillä.
Eniten pidän Jaguareista, koska niissä on sitä miehistä voimaa ja jykevä olemus. Myös Mercedes-Benzin S-sarja ja BMW:n 800-sarja saavat pääni kääntymään. Jos kuskilla on vielä Ray-ban aurinkolasit ja Richardgeremäinen leuhka ilme niin olen kuin sulaa vahaa. Saatan jopa nostella hameeni helmaa ja vilautella sukkanauhojani.
Miksi teidän Suomen miesten pitää ajella niillä mitäänsanomattomilla primeroilla ja avensiksilla, tai vectralla, joka on kaikkein junttimaisin ikinä valmistettu kärry. Ettexste ymmää, että tosinainen kaipaa tosimiestä joka ajaa pirssillä jossa on nahkapenkki ja muriseva 6-sylinterinen vähintään 3-litrainen moottori. Ei missään nimessä sovi sellainen auto jolla mummot käy kauppareissulla."
t. blondi (mies)- Asiasta huvittunut
Ja jos vielä ajattelisit taloudellista näkökannalta, niin syväanalyysisi olisikin jo purkissa.
- Mies
Avensiksen omistajana minua nyt kyllä riipaisi syvältä sydämestä :))
Onko sinusta, tai peräti kuuluuko mielestäsi suomalaisen naisen pukeutumisen ollakin niin junttimaisen epänaisellista, että kauniiden sukkahousujen ja naisellisten sandaalien pitäminen vertautuu kuussatasen Mersun omistamiseen?
Voiko tavallisten naisten vaatteiden (ovat muualla maailmassa tavallisia) käyttäminen olla todellakin noin suuren henkisen muurin takana? - blondi
Mies kirjoitti:
Onko sinusta, tai peräti kuuluuko mielestäsi suomalaisen naisen pukeutumisen ollakin niin junttimaisen epänaisellista, että kauniiden sukkahousujen ja naisellisten sandaalien pitäminen vertautuu kuussatasen Mersun omistamiseen?
Voiko tavallisten naisten vaatteiden (ovat muualla maailmassa tavallisia) käyttäminen olla todellakin noin suuren henkisen muurin takana?mutta monen suomalaisen naisen mielestä näköjään pitäisi.
- muuri on sit miehellä?
Mies kirjoitti:
Voiko tavallisten naisten vaatteiden (ovat muualla maailmassa tavallisia) käyttäminen olla todellakin noin suuren henkisen muurin takana?kun ei voi pukeutua asiallisesti edes joskus,ajaa partansa,laihduttaa kaljamaha pois ja joskus haistakkin hyvältä?Ja ehkä kammata ne hiuksetkin joskus!Katoppa itsekkin peiliin,että ansaitsekko kauniin,hyvinpukevan,hyvä käytöksisen ja hyvä kroppaisen naisen?!
Itse voin sanoa suoraan et olen kaunis ja pukeudun kunnolla,mut mitä saan suomalaisilta miehiltä... - muita maita
Mies kirjoitti:
Voiko tavallisten naisten vaatteiden (ovat muualla maailmassa tavallisia) käyttäminen olla todellakin noin suuren henkisen muurin takana?missä on tavallista että kuljetaan yötä päivää hameissa ja korkkareissa,muuta kuin ulkomailla ja virossa?Ulkomailla tottakai naiset pitävät hameita ja muita paljastavia vaatteita kun on niin kuuma(kyllä minäkin suomineitona kuljen paljastavissa hienoissa vaatteissa ulkomailla kun sielä se on mahdollista)Ja virossa on niitä huoria niin paljon et sen takia ne pukeutuu niin vaikka talvisin et sais jostain rahaa..
oltiin eteläs täs alku kesästä ja oikein nautiin olla kauniissa mekoissa jne.Koska se tuntui sielä normaalilta eikä kylmä tullut tosiaankaan.Nyt kun suomessa on ollut lämmintä ja olen samoja vaatteita käyttänyt täälä niin ei se ole sama asia,jesus kun katotaan kieroon kun on niin paljastavia asuja jne.Ja täälä tuulee erillalailla ja on kosteaa ilmaa ettei ole niin mukavaa täälä kulkea puolialasti..
Ei noi edellisen kirjoitukset ole tekosyitä ilmasta kun valitaan vaatteita..
Se on epämukavaa ja katotaan kieroon jos vaikka pakkasella laitat minihameen jne!Ja just toi et kun meet baariin niin aina pitäis olla taksilla liikentees et pystyis mennä "kunnon" vaatteilla sinne!
Miettikää nyt miehet omilla aivoillakin eka vähän ennekun alatte morkkaamaan!Minkä takia miehet ei sit tuu shorteissa ja kauluspaidassa baariin?Tai pelkästään uimahousuilla,sais kattoo vähän sitä alapäänki mittaa ennekun lähtee miehen mukaan ja et kuinka löllö kaljamaha on!Niinkuin naisilta pitäis näkyä tissit ja vatsa kun aletaan miesten mielestä pukeutumaan kunnolla! - Mies
muuri on sit miehellä? kirjoitti:
kun ei voi pukeutua asiallisesti edes joskus,ajaa partansa,laihduttaa kaljamaha pois ja joskus haistakkin hyvältä?Ja ehkä kammata ne hiuksetkin joskus!Katoppa itsekkin peiliin,että ansaitsekko kauniin,hyvinpukevan,hyvä käytöksisen ja hyvä kroppaisen naisen?!
Itse voin sanoa suoraan et olen kaunis ja pukeudun kunnolla,mut mitä saan suomalaisilta miehiltä...Minä pukeudun asiallisesti ainakin joskus, ajan parran säännöllisesti, en omista kaljamahaa, ja saatampa haista joskus hyvällekin.
Hiuksetkin juuri leikattiin :)
En ole muistaakseni maininnut mitään sellaista, että ansaitsisin kuvailemasi naisen.
Mistä sait moisen päähäsi? - vähintäänkin
Mies kirjoitti:
Minä pukeudun asiallisesti ainakin joskus, ajan parran säännöllisesti, en omista kaljamahaa, ja saatampa haista joskus hyvällekin.
Hiuksetkin juuri leikattiin :)
En ole muistaakseni maininnut mitään sellaista, että ansaitsisin kuvailemasi naisen.
Mistä sait moisen päähäsi?nuo kritiikit pitää minun mieheni täyttää niinkuin itse teen,jos meinaan hyväksyä miehen esim.deitti seuraksi(jos olisin vapaa)..
onneksi minä olen löytänyt kunnon miehen,mutta jos en olisi niin kriteerit olisi aika korkealla myös miesten suhteen..
Pitää muistaa,että mitä sä naiselta vaadit niin sunkin täytyy täyttää nää kriteerit..
- koko ketjua
et joku on jo varmaankin sanonut tän saman asian,mutta todella moni suomalainen nainenkin toivoisi,että miehetkin täälä osaisivat pukeutua ja jopa laittaa jotain hyvän hajuista partavettä mitä sais nuuhkia kun mies on mennyt ohitse..
- ne suomalaisten miesten
kaljamahat kun sais vielä pois..Yli puolethan miehistä on täälä ylipainoisia..Vertaa vaikka Turkin miehiin niin kyllä suomalaiset miehet sais ottaa paljon sieltä mallia..Ne ovat töissäkin KUNNON vaatteet päällä..Eikä kaljamahoja näkynyt yhtään...
Kun täälä nyt verrataan suomalaisia naisia viron naisiin niin suomalaisten miestenkin pitäs pikkusen kattoo kunka pukeutuu ja puntarissakin käydä välillä..
Ei sillä että saan kyllä ihan tarpeeksi täälä miesten huomiota ja osaan pukeutua,mutta ärsyttää tää ainainen naisten morkkaaminen,et kuinka paskoja nää suomalaiset naiset ovat..
Tiedän,että se on tosi asia ettei täälä naiset oikeen pukeudu viimeisen päälle ja jos pukeutuu niin saa naisiltakin ylimielisiä katseita päällensä.Esim.tänään kävin kaupassa hienoissa kesävaatteissa niin myyjä hyvä että sanoi hei ja katsoi kieroon..
Mutta ei tämä mitään pukumiesten kansaakaan ole,ettei miesten tule odottaa naisiltakaan sitä enempää kuin itse ovat..
Ja miks kaikkien naisten pitäisi pukeutua nätisti,eikö se riitä että etsii itsellensä sellasen naisen jonka pukeutuminenkin kelpaa..
Mutta se on yleensä niin ettei mies kestä siä että omaa naista tuijotetaan.Eli miehet haluaisivat vaan vahdata naisia..
Oma mieheni ei onneksi ole kateellinen/mustasukkainen muitten miesten toijotuksista!Muuten sais olla tappelemas koko ajan! - Asiasta huvittunut
ne suomalaisten miesten kirjoitti:
kaljamahat kun sais vielä pois..Yli puolethan miehistä on täälä ylipainoisia..Vertaa vaikka Turkin miehiin niin kyllä suomalaiset miehet sais ottaa paljon sieltä mallia..Ne ovat töissäkin KUNNON vaatteet päällä..Eikä kaljamahoja näkynyt yhtään...
Kun täälä nyt verrataan suomalaisia naisia viron naisiin niin suomalaisten miestenkin pitäs pikkusen kattoo kunka pukeutuu ja puntarissakin käydä välillä..
Ei sillä että saan kyllä ihan tarpeeksi täälä miesten huomiota ja osaan pukeutua,mutta ärsyttää tää ainainen naisten morkkaaminen,et kuinka paskoja nää suomalaiset naiset ovat..
Tiedän,että se on tosi asia ettei täälä naiset oikeen pukeudu viimeisen päälle ja jos pukeutuu niin saa naisiltakin ylimielisiä katseita päällensä.Esim.tänään kävin kaupassa hienoissa kesävaatteissa niin myyjä hyvä että sanoi hei ja katsoi kieroon..
Mutta ei tämä mitään pukumiesten kansaakaan ole,ettei miesten tule odottaa naisiltakaan sitä enempää kuin itse ovat..
Ja miks kaikkien naisten pitäisi pukeutua nätisti,eikö se riitä että etsii itsellensä sellasen naisen jonka pukeutuminenkin kelpaa..
Mutta se on yleensä niin ettei mies kestä siä että omaa naista tuijotetaan.Eli miehet haluaisivat vaan vahdata naisia..
Oma mieheni ei onneksi ole kateellinen/mustasukkainen muitten miesten toijotuksista!Muuten sais olla tappelemas koko ajan!Väität turkkilaismiesten käyvän töissä? Tekemässä mitä, näyttämässä hyvälle?
Voisivat suomalaiset naiset kuitenkin aloittaa tuon laihdutuksen, olisi varaa mistä pudottaa. Katsotaan sitten vastaako metsä kun huudetaan... - paljon turisteja
Asiasta huvittunut kirjoitti:
Väität turkkilaismiesten käyvän töissä? Tekemässä mitä, näyttämässä hyvälle?
Voisivat suomalaiset naiset kuitenkin aloittaa tuon laihdutuksen, olisi varaa mistä pudottaa. Katsotaan sitten vastaako metsä kun huudetaan...minkä takia ainakin suurin osa on töissä/saa tehdä työtä.(ja kai niitten on pakko muutenkin tehdä jotain jos meinaa ruokaa itsellensä ostaa..;)esim.hotelleilla niillä on hyvännäköset vaatteet päällä ja baareissa ja olen kadullakin nähnyt..
Joo tiedän,että naisetkin saisivat laihduttaa..Ohan suomi yli-painoisten maa..Mutta se ärsyttää kun kaikki laitetaan heti samaan kastiin=tuulipuku kansa..
Tiedän kyllä miehiä jotka pukeutuvatkin kunnolla,mutta se on harvinaista herkkua niin kuin on naistenkin pukeutuminen.Sen takia ei saisi kumpikaan sukupuoli haukkua toista tuossa asiassa koska me kaikki olemme aika junttia kansaa..Monessa asiassa.Että kyllä me kaikki saamme katsoa peiliin ennen kuin aletaan muitten tyyliä haukkua..
En aivan tosissani verrannut erimaitten miehiä,mutta tuli toi mieleen kun suomalaisia naisia verrataan virolaisiin.Ja mitä virolaisia olen nähnyt niin aika portahtavaa tyyliä,aika harva suomalainen nainen haluaa kuitenkaan niin pukeutua.Itse osaan pukeutua,mutta rajansa kaikella.Esim.vaikka menisin lähikauppaan minihameessa ja korkkareissa ja täysin päntättynä.Ja sekin vain sen takia et miehillä on katsomista...Haloo..Mä laittaudun siks että itse tykkään siitä ja on itsevarmempi olo mulla itsellä,mut en sen takia että miehet saavat kuolata perääni.. - pikkunainen
ne suomalaisten miesten kirjoitti:
Oma mieheni ei onneksi ole kateellinen/mustasukkainen muitten miesten toijotuksista!Muuten sais olla tappelemas koko ajan!sen verran, että he ovat aivan eri kulttuurin ja uskonnon edustajia, kannattaa olla varuillaan. Tempperamenttieroja löytyy, on naiivia kuvitella heidän olevan mitään unelmamiehiä. Naisen asemakin on esim. Anatoliassa vielä aivan takapajulan tasolla.
Minulla on keski-eurooppalainen mies, hoidettu ja hyvin pukeutunut. Ei kuitenkaan niin eksoottisesta maasta että tulisi arkipäivän ongelmia.
Jos muuten etsit hyvin pukeutuneita, todella hoidettuja miehiä, niin niitä löytyy ainakin Pohjois-Italiasta. Eivät ole tällättyjä, mutta erinomaisen huoliteltuja. Sama koskee muuten myös naisia! Ei liehu tuulipuvut ja verkkarit katukuvassa, vaan kauniit hameet ja paitikset. Italialaisnaiset myös meikkaavat itseään ja sipsuttelevat mukulakivikaduillakin avokkaat jalassa.
Pohjois-eurooppalaiset ja myös saksalaisnaiset erottuvat valitettavasti usein heti joukosta. Monilla ylipainoa, meikitön naama, hoitamattomat hiukset (tai sitten nyrhitty aivan poikatukaksi). Jalassa sortsit tai 3/4-pituiset khakinväriset tai beiget housut, päällä lepattava t-paita, jossa Mikki-Hiiren kuva. Jalassa iänikuiset tallukkasandaalit tai lenkkarit. Nami, varmaan kääntyy italialaismiehilläkin pää... - et ne ei kuitenkaan
pikkunainen kirjoitti:
sen verran, että he ovat aivan eri kulttuurin ja uskonnon edustajia, kannattaa olla varuillaan. Tempperamenttieroja löytyy, on naiivia kuvitella heidän olevan mitään unelmamiehiä. Naisen asemakin on esim. Anatoliassa vielä aivan takapajulan tasolla.
Minulla on keski-eurooppalainen mies, hoidettu ja hyvin pukeutunut. Ei kuitenkaan niin eksoottisesta maasta että tulisi arkipäivän ongelmia.
Jos muuten etsit hyvin pukeutuneita, todella hoidettuja miehiä, niin niitä löytyy ainakin Pohjois-Italiasta. Eivät ole tällättyjä, mutta erinomaisen huoliteltuja. Sama koskee muuten myös naisia! Ei liehu tuulipuvut ja verkkarit katukuvassa, vaan kauniit hameet ja paitikset. Italialaisnaiset myös meikkaavat itseään ja sipsuttelevat mukulakivikaduillakin avokkaat jalassa.
Pohjois-eurooppalaiset ja myös saksalaisnaiset erottuvat valitettavasti usein heti joukosta. Monilla ylipainoa, meikitön naama, hoitamattomat hiukset (tai sitten nyrhitty aivan poikatukaksi). Jalassa sortsit tai 3/4-pituiset khakinväriset tai beiget housut, päällä lepattava t-paita, jossa Mikki-Hiiren kuva. Jalassa iänikuiset tallukkasandaalit tai lenkkarit. Nami, varmaan kääntyy italialaismiehilläkin pää...ole mitään unelma miehiä joka asiassa,mut toi oli kuittaus..
On ne komeita sen voin sanoa.Mut mä oon löytänyt jo oman unelmamiehen suomesta,joka itseasiassa on Turkkilaisen näkönen mut suomalainen..Oltiin Turkis täs toukokuus niin paikalliset eivät voineet uskoa ettei mun mies ole paikallinen..
Miehelläni on tummat hiukset ja ruskeet silmät ja sit viel etelän rusketus päälle niin olen ittekkin huomannut et se menis turkkilaisesta.
Ollaan anopille jo vähän leikillä piruiltukin et kukas mun miehen isä on..Vaikka on kyllä molemmat vanhemmat suomalaisia.
- muttta...
Itse en myöskään ymmärrä miksei naiset käytä enemmän hameita. Vai onko kaikilla samanlainen säärikompleksi kuin minulla?? Pidän jalkojani todella riukumaisina ja rumina. Tosin jos treenaisin niistä saisi ihan okn näköiset.
Olen joka tapauksessa kateellinen niille naisille joiden sääret kestävät päivänvalon, ja myös niille jotka käyttävät vaikkei jalat täydellisen muotoiset olisikaan. :) Kaverillani on säihkysääret mutta en ole 7-vuotisen tuttavuuteni aikana nähnyt hänellä hametta kuin pari kertaa.
Mutta ehkä siinä on myös se että on turvallisempaa peittä kuin paljastaa, jopa jalkojen ollessa kyseessä.
Niin ja se käytännöllisyys...talvella ainakin tarvitaan sukkahousut ja kuka niistä pitää?? Rikkoutuvat vaan! Ja kesä on niin lyhyt, että ehkä ei ehdi tottua ajatukseen hameen pitämisestä?
Yhdyn muuten siihen, että puku miehen päällä on mannaa. Tai jakku...Siis jokin joka korostaa ah niin miehekästä hartialinjaa olkatoppauksilla. - Se toinen
Kuvittele mielessäsi nainen kävelemässä kadulla. Ihanasti lanteet heiluen
ja kaunis kesämekko sääriä nuollen. Rinnat topakasti pystyssä tiukassa yläosassa,
ja pieni vilaus ylellisistä liiveistäkin näkyvissä.
Varmasti kaikkien miesten päät kääntyvät, niin nuorten kuin vanhojen.
Sitten kuvittele, että siinä kaikkien kuolattavana on oma tytär, vaimo tai tyttöystävä...
- Naatti
Kun rupesin pukeutumaan naisellisesti. ei tarvinnut kun olla puolipitkä takki ja saappaat polven alle, että jäi 10cm sukkahousua näkyviin nii se jo sai miehet vilkaisemaan, oikein huvitti. Tokasin vaan miehelleni,eikö ole hyvä et muillekkin kelpaisin =)
Mut kyllä nainen saa olla nainen, huoliteltu. Pohjanmaalaiset on kyllä yksiluku sinänsä. Muualtakin kyllä löytyy eikä voi yleistää. Monesti piikit johtuu huonosta omasta tunnosta... Eli naiset, hametta ja korkkaria kehiin.Huulipunia unohtamatta. Olkaa kauniita oman itsenne takia!! - Mustasukkaisuuttako?
Miten niin kuolattavana? Minä ainakin katson kauniita asioita ja ihmisiä (varsinkin jos päällä on kauniit vaatteet) olivatpa he miehiä tai naisia ja silmäni lepää. Siitä tulee iloinen hyvä mieli. Minä en ainakaan pahastu jos puolisoani katsotaan. Olen ylpeä hänestä. Hänhän on mun seurassani.
- nohh
Naatti kirjoitti:
Kun rupesin pukeutumaan naisellisesti. ei tarvinnut kun olla puolipitkä takki ja saappaat polven alle, että jäi 10cm sukkahousua näkyviin nii se jo sai miehet vilkaisemaan, oikein huvitti. Tokasin vaan miehelleni,eikö ole hyvä et muillekkin kelpaisin =)
Mut kyllä nainen saa olla nainen, huoliteltu. Pohjanmaalaiset on kyllä yksiluku sinänsä. Muualtakin kyllä löytyy eikä voi yleistää. Monesti piikit johtuu huonosta omasta tunnosta... Eli naiset, hametta ja korkkaria kehiin.Huulipunia unohtamatta. Olkaa kauniita oman itsenne takia!!Oman itsen takia on paljon mukavampi kävellä matalilla kengillä eikä koikkelehtia korkokengillä mtikä sitäpaitsi pilaa jalat pitemmän päälle.
Naisellisuus ei oo vaatteista kiinni. Varsinkaan korkokengistä.. - junassa timbuktuun
Mustasukkaisuuttako? kirjoitti:
Miten niin kuolattavana? Minä ainakin katson kauniita asioita ja ihmisiä (varsinkin jos päällä on kauniit vaatteet) olivatpa he miehiä tai naisia ja silmäni lepää. Siitä tulee iloinen hyvä mieli. Minä en ainakaan pahastu jos puolisoani katsotaan. Olen ylpeä hänestä. Hänhän on mun seurassani.
Sinä olet varmaan nainen? Ja etkö sinä koskaan riisu ketään mielessäsi ja kuvittele toisia kaikenlaisiin asentoihin ym.?? Silmä lepää ja mieli ei, heh.
- Mies
Kuvailemasi tapahtuma on nimen omaan mahdollinen maassa, jossa yleensä pukeudutaan luokattomasti, ja sitten yksi säväyttää korostetun naisellisella pukeutumisella.
Jos kaikki pukeutuisivat kunnolla, (en tarkoita pynttäämistä) niin moista kuolaamisilmiötä tuskin esiintyisi ainakaan kovin merkittävässä määrin.
- elämässäni
laitoin hameen baariin koska oli valmistujaisjuhlani,ajattelin et se suokoon kun on oma juhlapäivä..Koska täälä missä päin asun niin on huora tai tyrkyllä oleva nainen jos käyttää hametta.(ainakin silloin oli,asun pohjanmaalla,oltiin seinäjoella baarissa..)
No baariin saapuessamme,melkein heti joku 40-vuotias nainen huikkas perään että tuan pitää pitää hametta kun ei muuten huomiota saa...(ja kyllä saan ilman sitä hamettakin huomiota,mutta ajattelin kerrankin pukeutua juhlavasti)
Mulla oli koko illan kihlattuni mukana juhlimassa joten en kyllä halunnutkaan muilta huomiota kuin omalta mieheltäni..(voin kyllä tunnustaa et sain kehuja vierailta miehiltä,mutta se ei ollut hame valintani tarkoitus..)Naiset ovat niin kateellisia toisilleen.Et tällästä kommenttia sain kun uskallin laittaa ekan kerran hameen päälle baariin..(enpä ole suomessa ollessani käyttänyt enää sen jälkeen hametta baarissa,ulkomailla kylläkin)
Nykyään en kyllä välittäisi kommenteista jos laittaisin hameen päälle,tiedämpä sit et joku on kateellinen jos alkaa solvaamaan.- Mies
Vai siitä se johtuu, ettei Seinäjoen baareissa paljon hameita näy?
Cumuluksessa niitä on tosin kyllä aina näkynyt. - kysyppä
Mies kirjoitti:
Cumuluksessa niitä on tosin kyllä aina näkynyt.siltä 40-vuotiaalta mistä se sitten johtui jos ei hameesta...
Kyllähän noi keski-ikäiset saavat luvan olla cumuluksessa pitkän hameen kanssa,mutta kun menee "nuorten" paikkaan niin silloin ei näköjään ollut hame soveliasta pukeutumista.Kyllähän äitinikin lähtee hame päällä aina viihteelle,mut siinä iäs ei kait olla niin kateellisia toisilleen enää...
Oli eka kerta kun kävin seinäjoen baarissa ja tältä erin on jäänyt viimeiseksi..Siel kihlatun exäki meinas kavereitten kans käydä päälle et senki puoleen en ole enää käynyt seinäjoella baarissa.olen 3-vuotta sitten käynyt viimeksi.. - MIES
Mies kirjoitti:
Cumuluksessa niitä on tosin kyllä aina näkynyt.olevan siinä iässä että parempi kun vaan käytät omia käsiäsi kun himo iskee..Jos vaikka joku pukeutuisi seksikkäästi jne.niin tuskin sinä saat sen naisen...Vedä tumppuun heti alusta alkaen niin ei tule pettymyksiä..Näin vaan suoraan sanottuna.Olisin tietysti voinut kiltimminkin asian kertoa,mut ei se olisi mennyt muuten perille...
- Mies
MIES kirjoitti:
olevan siinä iässä että parempi kun vaan käytät omia käsiäsi kun himo iskee..Jos vaikka joku pukeutuisi seksikkäästi jne.niin tuskin sinä saat sen naisen...Vedä tumppuun heti alusta alkaen niin ei tule pettymyksiä..Näin vaan suoraan sanottuna.Olisin tietysti voinut kiltimminkin asian kertoa,mut ei se olisi mennyt muuten perille...
Meinasin ensin olla kommentoimatta, mutta menköön.
Ei tässä kuule ole ollenkaan kyse siitä, että saanko minä jonkun naisen vai en.
Minähän olen vain kritisoinut suomalaisten naisten mitäänsanomatonta pukeutumista.
Jos kaikki naiset pukeutuisivat naisellisesti, (huom. en käytä sanaa seksikkäästi) niin silloinhan minun kaiketi täytyisi tuon sinun logiikan mukaan yrittää iskeä niitä kaikkia?
Näyttää se logiikka olevan joskus miehilläkin hieman erikoista.
- N21
En uskalla pukeutuu sillain ku mun kimppuun hyökkäs 30 mies kerran.. Jumalauta et huusin.. Se vaan käpälöi,ei muuta mut kävi mielessä et jos joku sit hyökkää ja raiskaa joskus.Paljon puhutaan siitä et nuoret naiset härnää miehiä paljastavilla vaatteilla.. Se on sitten naisen oma vika jos joku hyökkää kimppuun. Tyyliin " iteppä pukeuduit paljastaviin vaatteisiin,oma vika ku äijä kävi käsiksi"..Nuin mulle sanottiin...Ja vielä miespuolinen sanoi. Sen jälkiin en oo paljoa ihoa vilautellu.. Että semmosta..
- Mies
Valitettavasti sairaita löytyy.
- ON NUO
keski ikäiset lössähtäneet rouvat, tiukoissa trikoissa, paksutakapuoli ja reidet! ON SIINÄ IHMETTÄ KERRAKSEEN....ja ne napapaidat, joo.....
not very god!!! - jossain muualla
Eiköhän tämä meidän maantieteellinen sijainti ole suurin syy pukeutumiseemme. Jos olisi yön ja päivän lämmintä, niin miksipä sitä ei pukeutuisi kevyemmin useamminkin kuin juhlissa. Koitappa itse mennä puolialasti tässä Suomen suvessa.
- Nainen 41v
Onpas pitkä keskustelu! Aika moni nainen jo manitsi sukkahousujen epäkäytännöllisyyden, ne hiertää ja hankaa ja valuu, tarkkana saa katsoa, millaiseen tuoliin istahtaa - ei ainakaan rottinkiin, se on tuhoa samantien. Voisinhan minä hametta ja sukkahousuja pitää vähän useammin, mutta laatusukkikset maksavat 5-10 euroa pari. Aina pitää ostaa kahdet, ja olla varahousut laukussa, minulla yhdet sukkahousut kestävät korkeintaa kolme käyttökertaa, johonkin ne ritsahtaa rikki, yleensä säärestä. Eli tästä voisi laskea, että sukkiksia kuluu kolme paria viikossa, sitten värin ja laadun täytyy sopia tilanteeseen, joten niitä pitäisi olla useampia, joista valita. Joten siis jos kulutus on 3 paria viikossa, se tekee kuukaudessa 12 paria. 60-120 euroa kuukaudessa sukkahousuihin? Juu ei, minä käytän laadukkaita ja istuvia pitkiä housuja, eikä niitä tarvitse ostaa edes joka toinen kuukausi uusia, ja satasella saa jo aika hyvät housut. Jos olisin rikas, sukkahousuja ja jakkupukuja tottakai, mutta en minä tienaa niin hyvin, että pysyisin sukkahousuissa. kesällä voi pitää hametta tai capreja ja sukkiksia ei tarvitse, talvella tulee sääolot vastaan. Jos olisi autonkuljettaja, niin mikä ettei, voisihan sitä tuhlata naisellisiin hepeniin, mutta minun tulotasollani täytyy tyytyä käytännölliseen ja kestävään. Goretex-tuulitakki on muuten paras asu Helsingin talvessa.
- kkk
ettei tuollaiset pervot äijät kyttäisi meitä kaduilla kuin kuolaavat apinat, nytkin puhut vaan naisten sääristä ja muusta ulkonäöstä, naiset on mmyös ihmisiä eikä mitään miesten objekteja. mieti itse idiootti
- vahtaa
jos pukedun paljastaviin kesävaatteisiin.On se pari kertaa sanonutkin että sulla on kyllä isot tissit..On kiva sit pukeutua sillälailla kun miehet toivoisivat kun sukulaisetkin alkaa pälläämään ja kehumaan.;)
- asiatonta
käytöstä isältä omaa tytärtään kohtaan.Pitäisi tukea naiseksi kasvamista eikä noin sanoa...tuli häijy olo mulle,ihmettelen kovasti isääsi.
- *Naa
oma mielipiteeni on että tilanteeseen sopiva vaatetus on valttia. olit naisellinen tai et kunhan on sopivasti pukeutunut tarkoitan tällä että esim. juhliin vähän juhlavampi asu, kylmällä ja sateisella ilmalla ei kannata laittaa kenkiä jotka varmasti kastelevat sukat ja kaikista lyhyintä hametta jolla tulee kylmä kun viima ja sade piiskaa jalkoja vaan laitetaan vaatteet jotka voivat pitää sadetta ja jolla ei tule kylmä, tai kun on lähdössä vaeltamaan metsään niin pukeutuisi bikineihin ja korkokenkiin. Fiksulta näytttää kun on kunnolla tilanteeseen pukeutunut! tietysti kauniisti pukeutuneet ihmiset näyttävät hyvältä, kun tilannekkin on asuun sopiva!
- Etelämaalainen
Kaipaan Suomen ihania talvia ja syksyä ja loskaista kevättä, jolloin voi käyttää niitä ihania päällystakkeja ja tosi tyylikkäitä nahkasaappaita, ja lämpimissä sisätiloissa kuoriutua noista asusteista ja pitää naisellisiakin, ohuita asuja, eikä palele, keskuslämmitetyissä tiloissa.
Täällä ei takille ole käyttöä koskaan, mutta talvisin on sisällä niin koleaa, että kahta villapaitaa pidän, on se sitten kaunista tai ei (ei ole!). Suomalaisilla vaatesuunnittelijoilla on tyylitajua, ainakin minun näkökannastani katsottuna. Täällä pukeudutaan t-paitoihin ja shortseihin kautta vuoden, niin naiset kuin miehetkin, nuoret ja vanhat, lihavat ja laihat. Oi niitä Suomen tyylikkäitä naisia! - ...
Etelämaalainen kirjoitti:
Kaipaan Suomen ihania talvia ja syksyä ja loskaista kevättä, jolloin voi käyttää niitä ihania päällystakkeja ja tosi tyylikkäitä nahkasaappaita, ja lämpimissä sisätiloissa kuoriutua noista asusteista ja pitää naisellisiakin, ohuita asuja, eikä palele, keskuslämmitetyissä tiloissa.
Täällä ei takille ole käyttöä koskaan, mutta talvisin on sisällä niin koleaa, että kahta villapaitaa pidän, on se sitten kaunista tai ei (ei ole!). Suomalaisilla vaatesuunnittelijoilla on tyylitajua, ainakin minun näkökannastani katsottuna. Täällä pukeudutaan t-paitoihin ja shortseihin kautta vuoden, niin naiset kuin miehetkin, nuoret ja vanhat, lihavat ja laihat. Oi niitä Suomen tyylikkäitä naisia!"Oi niitä Suomen tyylikkäitä naisia!"
Se tuo huumori joillakin kummasti kukkii viikonloppuöinä !
Tuollaisia "suomalaisia tyylikkäitä naisia" on aika vähän. Näin miehisestä näkökulmasta katsottuna. - niin että
... kirjoitti:
"Oi niitä Suomen tyylikkäitä naisia!"
Se tuo huumori joillakin kummasti kukkii viikonloppuöinä !
Tuollaisia "suomalaisia tyylikkäitä naisia" on aika vähän. Näin miehisestä näkökulmasta katsottuna.Kyllä nykyään suomalaiset, niin naiset kuin miehetkin pukeutuu ihan nätisti.
Eri asia se oli 80 luvulla ja 90 luvun alkupuolella, ja se taas johtui suureksi osaksi lamasta. Olen 18 vuotias joten en noista ajoista kauheasti muista mutta kuvia olen nähnyt paljon...
Monet vanhemmat naiset ja miehet, siis sanotaan yli nelivitoset, pukeutuu edelleen aika törkeesti. siis tuulipukulinjalla. mutta ei nuorison pukeutumisesta voi valittaa.
-paitsi jos on jäänyt sinne harmaalle 80 luvulle ja ei ole nuorta ihmistä nähnyt kymmeneen vuoteen. - oikaisun paikka
niin että kirjoitti:
Kyllä nykyään suomalaiset, niin naiset kuin miehetkin pukeutuu ihan nätisti.
Eri asia se oli 80 luvulla ja 90 luvun alkupuolella, ja se taas johtui suureksi osaksi lamasta. Olen 18 vuotias joten en noista ajoista kauheasti muista mutta kuvia olen nähnyt paljon...
Monet vanhemmat naiset ja miehet, siis sanotaan yli nelivitoset, pukeutuu edelleen aika törkeesti. siis tuulipukulinjalla. mutta ei nuorison pukeutumisesta voi valittaa.
-paitsi jos on jäänyt sinne harmaalle 80 luvulle ja ei ole nuorta ihmistä nähnyt kymmeneen vuoteen.kuule, sinunikäiset pukeutuvat kaikkea muuta kuin nätisti, kuten asian ilmaisit. Löytyy napapaitaa, lökäpöksyä, minihametta vesirajan just ja just peittävää, onko tuollainen pukeutuminen mielestäsi asiallista ja naisellista, kysynpä vaan!!
Ei aikuiset naiset mitään tuulipukuja nykyisin pidä, korkeintaan mökillä ja retkeilemässä.
Kyllä nuorten naisten pukeutumisessa olisi petraamista, eikä meidän tyylitietoisten. - olla hiljaa
oikaisun paikka kirjoitti:
kuule, sinunikäiset pukeutuvat kaikkea muuta kuin nätisti, kuten asian ilmaisit. Löytyy napapaitaa, lökäpöksyä, minihametta vesirajan just ja just peittävää, onko tuollainen pukeutuminen mielestäsi asiallista ja naisellista, kysynpä vaan!!
Ei aikuiset naiset mitään tuulipukuja nykyisin pidä, korkeintaan mökillä ja retkeilemässä.
Kyllä nuorten naisten pukeutumisessa olisi petraamista, eikä meidän tyylitietoisten.kun et tyylistä tajua PÄTKÄÄKÄÄN. teet itsesi vain naurettavaksi.
- tyty 20wee
Täällä näkee monien miettivän naisellista pukeutumista ja ovat kertoneet syitään miksi näin ei tee, en jaksanut aivan kaikkia viestejä lukea mutta kerronpa nyt oman näkemykseni asiaan. Syy miksi en keikistele välttämättä edes viikonloppuna korkkarit jalassa ym. on se että en ole pinnallinen (enkä tarkoita että kaikki meikkipellet ovatkaan)mutta näen elämässäni "hieman" tärkeämpiä asioita kuin että laittaisin edes vähän meikkiä naamaan kauppaan lähtiessäni vaika tiedänkin sen parantavan kuontaloani. En myöskään meikkaan kouluun, töihin tai saatika silloin kun olen kotona avopuolisoni kanssa. Voin rehdisti tunnustaa että liikun välillä julkisilla paikoilla rikkinäiset verkkarit jalassa... olenko siis huono ihminen?? teloitettanko minut tästä häpäisevästä teosta? Miettikää nyt hyvät ihmiset edes sillä yhdellä aivosolulla millä valitsette niitä vaatteitanne!!! Sitten kommentti miksi äidit eivät meikkaa tai leikkaavat lyhyen tukan... Voin vakuuttaa vaikka itse en äiti olekkaan että kun sinulla on pieni lapsi joka vie lähestulkoon kaiken aikasi ja siinä samalla voimasi niin rupeetko sä siinä saamari jotain hiuksia laittaa?? tai jos on pieni vauva niin luletko että se odottaa kiltisti äippää kun se vipyy kaksi tuntia laittamassa itseään ( herran jumala kun ei voi edes pissillä tai isommalla tarpeella yksin käydä!) mutta huomaa että sinulla joka tästä asiasta kommentoi ei ole lapsia tai et ole miettinyt asiaa loppuun asti. Toisekseen se miten oma puoliso minua katsoo aamulla kun nukun kertoo satakertaa vakuuttavimmin sen kuin keski ikäisten kuolaus! Ja vaikka hän katselee muitakin ohikulkijoita niin häntä lainatakseni :" Miksi kerätä kolikoita maasta kun itsellään on iso nippu seteleitä kädessä!" Ja sanottakoon nyt vielä se, että minun elämässäni ei kenenkään muun kuin oman miehen mielipide vaaikuta. Eikä kiinnosta. Alkuperäinen viestin laittaja ei tosin pyytänyt minihameita ym. mutta ei silti tarkoita että kaikkien tuli olla kiinostuneita maailman turhan päiväisimmästa asiasta niin kuin ulkonäkö on. Ei minulla muuta..
- tropiikin tyttö
Suomessa on AIVAN LIIAN KYLMÄ siihen, että edes harkitsisin sääret paljastavaa vaatetta, sandaaleista nyt puhumattakaan. Minun t-paitakelini alkaa 25 asteesta, sortsikeli 27-29 (riippuu tuulisuudesta) asteesta ja mukavan lämmin on 31-36 astetta.
Ja toinen asia on se, että sitten kun miehet alkavat pukeutua naisia varten ja meidan makumme mukaisesti, voidaan ehdotuksianne ottaa tosissaan harkintaan.- tropiikin tyttö
Suomesta on mahdotonta löytää mitään nättiä valmisvaatetta. Olen 164/54 ja kokoa 32. Vero Modakin myy liian isoa vaatetta joten ostan hupparini ja farkkuni Onlysta ja One Waystä. Tässä kesän kynnyksellä olin etsimässa sievää naisellista hamosta miesystävälleni yllätykseksi. Ei löytynyt yhtään mitään, viikon kaytin etsintään ja luovutin. Onneksi New Yorkista sitten löytyikin yhtä sun toista kivaa, naisellista ja aikuismaista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2364600Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763035- 472463
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451767- 251613
- 781439
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851285PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69938
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894