https://www.is.fi/autot/art-2000010376498.html
pahempi kuin VW laatu yleensä
Viime vuonna lähes puolet hylättiin katsastuksessa E autot
50
426
Vastaukset
- Anonyymi
Otsikossa jo puhuttaan, että joka viides!
Onko sulla päässäsi jokin sokea kohta joka muuttaa lukemasi asiat mielesi mukaan?- Anonyymi
Moktar Gubta on opettanut nostattamaan pulssia-mainos
- Anonyymi
😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋
🍒 Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://www.ero4.fun/hot2024
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Joka viides. No voi että.
Palataan viiden vuoden päästä asiaan. sähköautokaupoille. - Anonyymi
"Viime vuonna lähes puolet hylättiin katsastuksessa E autot"
Sinulta on tätä jo kysytty, mutta et ole viitsinyt vaivautua vastaamaan!
Mikä on tuo iso "E" jota viljelet kaikissa viesteissäsi? Asiayhteydestä voi tietysti päätellä mitä yrität sillä kertoa. E ei tarkoita sähköautoa, etkä millään pysty sitä siihen merkitykseen lanseeraan, koska sillä on jo muita virallisia käyttötarkoituksia.
Vai oletko niin s**tanan laista ettet jaksa kirjoittaa "sähköauto" silloin kun sitä tarkoitat?- Anonyymi
Aloittajan otsikossa on myös typerä lauseenrakenne. Kyseessä on selvästi joku koulupudokas amiksen hitsaaja-kittaajalinjalta.
- Anonyymi
Mitä hittoa? Meillehän on uskoteltu, että sähköautoja ei tarvitse huoltaa eikä niihin tule vikoja, kun niissä on niin vähän osia.
- Anonyymi
juuri tuota tarkoitin aloituksella kärjistää....kohta varmaan sippaa myös sähkömoottorit?
sitten taas VW valmistaja syyttää asiakkaita vioista? - Anonyymi
Näytätkö yhdenkin keskustelun jossa on väitetty että sähköauton alustan komponentit eivät kuluisi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näytätkö yhdenkin keskustelun jossa on väitetty että sähköauton alustan komponentit eivät kuluisi?
Ainakin Tesla 3 takapään ripustukset on kulutustavaraa, kun lähes kolmannes hylättiin. Surkea tulos!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
juuri tuota tarkoitin aloituksella kärjistää....kohta varmaan sippaa myös sähkömoottorit?
sitten taas VW valmistaja syyttää asiakkaita vioista?Poju, olet sairas mieleltäsi. Mene ajoissa hoitoon, ettei tuo pääse liian pahaksi ja joudut laitokseen ja lepositeisiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin Tesla 3 takapään ripustukset on kulutustavaraa, kun lähes kolmannes hylättiin. Surkea tulos!
Rakenteessa oli jotain todella heppoisen näköistä ... Munron ohjelma tuubissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin Tesla 3 takapään ripustukset on kulutustavaraa, kun lähes kolmannes hylättiin. Surkea tulos!
Tesla ei uutena valmistajana oikein vielä osaa auton perusasioita riittävän hyvin.
- Anonyymi
Alustan osien vaihtaminen on vanhoissa sähköautossa jokavuotista huvia. Iän myötä myös lukuisat sähköiset viat kiusaavat.
- Anonyymi
Tonni sinne tai kaksi tänne, jäähän sähköautoilijoille niitä säästöjä.
- Anonyymi
Ihanko joka vuotista, kerro toki mistä olet saanut tuon tiedon ja mielellään jokin linkki jolla voit vahvistaa väitteesi.
- Anonyymi
Tesla 3, hylkäysprosentti lähes 32%, mediaanikilometrit 81000 km.
- Anonyymi
Yli 4 vuotiaissa autoissa Tesla dominoi Suomessa, joten se on suuri selittäjä. Saksassa ainakin ID.3 ja ID.4 ovat toistaiseksi pärjänneet, Suomessa ne ovat vasta tulossa katsastusikään. Mutta määräaikaishuoltojen puuttuminen tai niiden harva väli tuovat riskinsä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yli 4 vuotiaissa autoissa Tesla dominoi Suomessa, joten se on suuri selittäjä. Saksassa ainakin ID.3 ja ID.4 ovat toistaiseksi pärjänneet, Suomessa ne ovat vasta tulossa katsastusikään. Mutta määräaikaishuoltojen puuttuminen tai niiden harva väli tuovat riskinsä.
Ei hylkäysprosentti riipu määrästä vaan laadusta. Tesla S ja X ovat kestävämpiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei hylkäysprosentti riipu määrästä vaan laadusta. Tesla S ja X ovat kestävämpiä.
Mutta jos autossa olisi säännölliset määräaikaishuollot (mitä Teslassa ei ole) niin ainakin osa noista katsastuksessa havaituista vioista jäisi kiinni huollon yhteydessä eikä vasta katsastuksessa. Toisen ääripään esimerkkinähän on Toyota, jota pitää käyttää huollossa vähän väliä jos ajaa yhtään enemmän -> mahdolliset viat huomataan heti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta jos autossa olisi säännölliset määräaikaishuollot (mitä Teslassa ei ole) niin ainakin osa noista katsastuksessa havaituista vioista jäisi kiinni huollon yhteydessä eikä vasta katsastuksessa. Toisen ääripään esimerkkinähän on Toyota, jota pitää käyttää huollossa vähän väliä jos ajaa yhtään enemmän -> mahdolliset viat huomataan heti.
Niinpä, katsastuksessa ei tiedä ja tilastoida kuinka paljon autoihin on vaihdettu osia ja muuten korjattu ennen ja katsastusten välissä. Eli, eihän tuo katsastustilasto kerro totuutta eri merkkien vikojen ja ongelmien määrästä kuin sen suunnan missä niitä ongelmia voi olla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yli 4 vuotiaissa autoissa Tesla dominoi Suomessa, joten se on suuri selittäjä. Saksassa ainakin ID.3 ja ID.4 ovat toistaiseksi pärjänneet, Suomessa ne ovat vasta tulossa katsastusikään. Mutta määräaikaishuoltojen puuttuminen tai niiden harva väli tuovat riskinsä.
Kyllä Teslallakin suositellaan tarkastusta ja huoltoa kerran vuodessa mutta eihän sillä valmistajan kannalta ole mitään väliä huollattaako omistaja autoaan vai. Ei takuu korvaa mitään kuluvia osia tai jumittavien osien kuten jarrujen herkistelyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yli 4 vuotiaissa autoissa Tesla dominoi Suomessa, joten se on suuri selittäjä. Saksassa ainakin ID.3 ja ID.4 ovat toistaiseksi pärjänneet, Suomessa ne ovat vasta tulossa katsastusikään. Mutta määräaikaishuoltojen puuttuminen tai niiden harva väli tuovat riskinsä.
Audi E-Tron hylkäysprosentti 3,9.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta jos autossa olisi säännölliset määräaikaishuollot (mitä Teslassa ei ole) niin ainakin osa noista katsastuksessa havaituista vioista jäisi kiinni huollon yhteydessä eikä vasta katsastuksessa. Toisen ääripään esimerkkinähän on Toyota, jota pitää käyttää huollossa vähän väliä jos ajaa yhtään enemmän -> mahdolliset viat huomataan heti.
Kova valehtelu juu
Tojotasta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Audi E-Tron hylkäysprosentti 3,9.
Kaksi myyty suomessa ja ajettu 5 km...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kova valehtelu juu
TojotastaEi ole mitään valehtelua, vaan Toyotan huoltoväli on huomattavan lyhyt, jopa sähköautoissa missä huoltoväliä ei voi oikein perustella edes öljynvaihdoilla yms. perinteisillä huoltokohteilla. Lisäksi merkki tarjoaa aktiivisesti erillistä katsastustarkastusta varsinaisten huoltojen lisäksi -> on helppo ymmärtää miksi varsinaisessa katsastuksessa ei sitten hylkyjä paljon tule.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaksi myyty suomessa ja ajettu 5 km...
Kuitenkin viime vuonna katsastettiin 231 kpl E-Tronia, keskimääräiset kilometrit 70000.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta jos autossa olisi säännölliset määräaikaishuollot (mitä Teslassa ei ole) niin ainakin osa noista katsastuksessa havaituista vioista jäisi kiinni huollon yhteydessä eikä vasta katsastuksessa. Toisen ääripään esimerkkinähän on Toyota, jota pitää käyttää huollossa vähän väliä jos ajaa yhtään enemmän -> mahdolliset viat huomataan heti.
Ensimmäistäkään Teslan alustan välyksellisyyttä ei havaittaisi määräaikaishuollossa. Siellä autot kevennetään alustasta, jolloin pyörät jäävät roikkumaan vapaasti. Jousien esijännitys painaa tuossa tilanteessa välykset pois, jolloin niitä ei ole mahdollista havaita. Teslalla on oikein nettisivukin, jossa se kehottaa katsastajia keventämään auton samalla menetelmällä, ilmeisesti siksi että heidän kannaltaan kiusallisia hylkäyksiä ei tapahtuisi. Toki kuka tahansa katsastaja osaa tunnistaa akselistorakenteen, ja keventää auton oikeaoppisesti jousivoimat kumoten.
- Anonyymi
Ymmärsit väärin. Suomessa suurin osa katsastusiässä olevista sähköautoista on Tesloja, joten se pitkälti sanelee mikä kokonaishylkäysprosentti on. Monet merkit ovat tulleet markkinoille vasta 2020 vuodesta eteenpäin. Mitenköhän Nissan Leaf pärjäsi. Sitä myytiin josssain vaiheessa hyvin.
- Anonyymi
Vuosimallin 2019 Leaf hylkäys 5,1 %, kaikki Leafit 16,3%.
- Anonyymi
Tuskin laittomat lasien tummennukset ovat pelkästään sähköautojen ongelma?
- Anonyymi
Kyllä se tuokin on palstan bensapettereiden mielestä sähköisen voimalinjan vika.
- Anonyymi
Turha selitellä. Viime vuonna katsastettiin 1429 vuosimallin 2019 Tesla 3. Niistä peräti 446 hylättiin taka-akseliston vikojen vuoksi eli yli 31 %. Ikkunoiden (pl tuulilasi) vuoksi hylättiin 33 kpl.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turha selitellä. Viime vuonna katsastettiin 1429 vuosimallin 2019 Tesla 3. Niistä peräti 446 hylättiin taka-akseliston vikojen vuoksi eli yli 31 %. Ikkunoiden (pl tuulilasi) vuoksi hylättiin 33 kpl.
Loput noista hylätään sitten vuoden 2025 katsastuksessa, jos ei korjata sitä ennen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turha selitellä. Viime vuonna katsastettiin 1429 vuosimallin 2019 Tesla 3. Niistä peräti 446 hylättiin taka-akseliston vikojen vuoksi eli yli 31 %. Ikkunoiden (pl tuulilasi) vuoksi hylättiin 33 kpl.
TUV 2024 raportin mukaan kaikkien sähköautoluokassa arvioitujen mallien huonoin oli Tesla Model 3 (111. sija, vikaprosentti 14,7 %).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turha selitellä. Viime vuonna katsastettiin 1429 vuosimallin 2019 Tesla 3. Niistä peräti 446 hylättiin taka-akseliston vikojen vuoksi eli yli 31 %. Ikkunoiden (pl tuulilasi) vuoksi hylättiin 33 kpl.
Tesla 3 oli alkuunsa kovin huono ja heikko monessa asiassa, mutta siitä on tullut uusi versio jota on kehuttu laadultaan ihan toisenlaiseksi, toisin vilkkuviiksen puuttuminen ja pyyhkijän tihkutoiminto ovat perseestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tesla 3 oli alkuunsa kovin huono ja heikko monessa asiassa, mutta siitä on tullut uusi versio jota on kehuttu laadultaan ihan toisenlaiseksi, toisin vilkkuviiksen puuttuminen ja pyyhkijän tihkutoiminto ovat perseestä.
Uusi versio ei paljon lämmitä, kun auton takapäätä saa rempata joka toinen vuosi alk.1200-1500 eurolla eli taka-akselin poikittaistukivarsien ulkopään puslien vaihto 4kpl
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tesla 3 oli alkuunsa kovin huono ja heikko monessa asiassa, mutta siitä on tullut uusi versio jota on kehuttu laadultaan ihan toisenlaiseksi, toisin vilkkuviiksen puuttuminen ja pyyhkijän tihkutoiminto ovat perseestä.
Siinä on täysin samat akselistot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusi versio ei paljon lämmitä, kun auton takapäätä saa rempata joka toinen vuosi alk.1200-1500 eurolla eli taka-akselin poikittaistukivarsien ulkopään puslien vaihto 4kpl
Käytännössä ainoastaan ylempi/taempi väljistyy. Voi vaihtaa paikallaankin, mutta se edellyttää omavalmisteista työhön sopivaa prässi/ulosvedintä, ja jostain toisesta autosta otettua sopivaa puslaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä on täysin samat akselistot.
Mutta eri tukivarret ja nivelet.
- Anonyymi
alustan kilkkeet näyttää olevan suunniteltu autoille joissa ei raahata akkua mukana pitkin kuoppaisia teitä.
- Anonyymi
Tesloista joka kolmas hyättiin viime vuonna. VW T-Rocissa kaikkein pienin 1,38% hylkäysprosentti. (Kaikkien vuosien keskiarvo)
https://tieto.traficom.fi/fi/tilastot/katsastustilasto - Anonyymi
Ei ihme, että Teslan osakekurssi on laskenut noin 40 prosenttia vuoden alusta.
- Anonyymi
On Trafin tilastoilla melkoinen vaikutus jos maailmanlaajuisen ja suuren Teslan osakekurssiinkin vaikuttaa noin isosti, hihii!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On Trafin tilastoilla melkoinen vaikutus jos maailmanlaajuisen ja suuren Teslan osakekurssiinkin vaikuttaa noin isosti, hihii!
Eiköhän se syy löydy lähempää herra Muskia ja Teslaa autona.
- Anonyymi
Ei mustasta saa valkoista. Selvästi 2010 lukulaisissa sähköautoissa on tukivarsiongelmia selvästi enemmän kuin vastaavan ikäisissä muissa autoissa.
- Anonyymi
Alustarakenteet liian heikot painoon nähden , näissä tulee korjattavaa riittämään hamaan loppuunsa asti !
- Anonyymi
Kaikkein epäluotettavin auto Tesla nostaa noita hylkäyslukuja, mutta silti hylättiin vain viidesosa.
- Anonyymi
😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋
❤️ Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://www.ero4.fun/hot2024
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞 - Anonyymi
Avaajan mielestä ” lähes viidennes” vastaa puolta kaikista. On tainnut pojalla jäädä jokunen matikan ja sivistävän tunnit väliin.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu
Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)15511041- 563093
- 2132945
- 252157
Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?
Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais171918- 181739
- 141736
Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."
Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi501630- 851628
Kyllä poisto toimii
Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa191627