Viime vuonna lähes puolet hylättiin katsastuksessa E autot

Anonyymi-ap

50

426

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Otsikossa jo puhuttaan, että joka viides!
      Onko sulla päässäsi jokin sokea kohta joka muuttaa lukemasi asiat mielesi mukaan?

      • Anonyymi

        Moktar Gubta on opettanut nostattamaan pulssia-mainos


      • Anonyymi

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        🍒 Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://www.ero4.fun/hot2024

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Joka viides. No voi että.
      Palataan viiden vuoden päästä asiaan. sähköautokaupoille.

    • Anonyymi

      "Viime vuonna lähes puolet hylättiin katsastuksessa E autot"

      Sinulta on tätä jo kysytty, mutta et ole viitsinyt vaivautua vastaamaan!
      Mikä on tuo iso "E" jota viljelet kaikissa viesteissäsi? Asiayhteydestä voi tietysti päätellä mitä yrität sillä kertoa. E ei tarkoita sähköautoa, etkä millään pysty sitä siihen merkitykseen lanseeraan, koska sillä on jo muita virallisia käyttötarkoituksia.
      Vai oletko niin s**tanan laista ettet jaksa kirjoittaa "sähköauto" silloin kun sitä tarkoitat?

      • Anonyymi

        Aloittajan otsikossa on myös typerä lauseenrakenne. Kyseessä on selvästi joku koulupudokas amiksen hitsaaja-kittaajalinjalta.


    • Anonyymi

      Mitä hittoa? Meillehän on uskoteltu, että sähköautoja ei tarvitse huoltaa eikä niihin tule vikoja, kun niissä on niin vähän osia.

      • Anonyymi

        juuri tuota tarkoitin aloituksella kärjistää....kohta varmaan sippaa myös sähkömoottorit?

        sitten taas VW valmistaja syyttää asiakkaita vioista?


      • Anonyymi

        Näytätkö yhdenkin keskustelun jossa on väitetty että sähköauton alustan komponentit eivät kuluisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näytätkö yhdenkin keskustelun jossa on väitetty että sähköauton alustan komponentit eivät kuluisi?

        Ainakin Tesla 3 takapään ripustukset on kulutustavaraa, kun lähes kolmannes hylättiin. Surkea tulos!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        juuri tuota tarkoitin aloituksella kärjistää....kohta varmaan sippaa myös sähkömoottorit?

        sitten taas VW valmistaja syyttää asiakkaita vioista?

        Poju, olet sairas mieleltäsi. Mene ajoissa hoitoon, ettei tuo pääse liian pahaksi ja joudut laitokseen ja lepositeisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin Tesla 3 takapään ripustukset on kulutustavaraa, kun lähes kolmannes hylättiin. Surkea tulos!

        Rakenteessa oli jotain todella heppoisen näköistä ... Munron ohjelma tuubissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin Tesla 3 takapään ripustukset on kulutustavaraa, kun lähes kolmannes hylättiin. Surkea tulos!

        Tesla ei uutena valmistajana oikein vielä osaa auton perusasioita riittävän hyvin.


    • Anonyymi

      Alustan osien vaihtaminen on vanhoissa sähköautossa jokavuotista huvia. Iän myötä myös lukuisat sähköiset viat kiusaavat.

      • Anonyymi

        Tonni sinne tai kaksi tänne, jäähän sähköautoilijoille niitä säästöjä.


      • Anonyymi

        Ihanko joka vuotista, kerro toki mistä olet saanut tuon tiedon ja mielellään jokin linkki jolla voit vahvistaa väitteesi.


    • Anonyymi

      Tesla 3, hylkäysprosentti lähes 32%, mediaanikilometrit 81000 km.

      • Anonyymi

        Yli 4 vuotiaissa autoissa Tesla dominoi Suomessa, joten se on suuri selittäjä. Saksassa ainakin ID.3 ja ID.4 ovat toistaiseksi pärjänneet, Suomessa ne ovat vasta tulossa katsastusikään. Mutta määräaikaishuoltojen puuttuminen tai niiden harva väli tuovat riskinsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yli 4 vuotiaissa autoissa Tesla dominoi Suomessa, joten se on suuri selittäjä. Saksassa ainakin ID.3 ja ID.4 ovat toistaiseksi pärjänneet, Suomessa ne ovat vasta tulossa katsastusikään. Mutta määräaikaishuoltojen puuttuminen tai niiden harva väli tuovat riskinsä.

        Ei hylkäysprosentti riipu määrästä vaan laadusta. Tesla S ja X ovat kestävämpiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei hylkäysprosentti riipu määrästä vaan laadusta. Tesla S ja X ovat kestävämpiä.

        Mutta jos autossa olisi säännölliset määräaikaishuollot (mitä Teslassa ei ole) niin ainakin osa noista katsastuksessa havaituista vioista jäisi kiinni huollon yhteydessä eikä vasta katsastuksessa. Toisen ääripään esimerkkinähän on Toyota, jota pitää käyttää huollossa vähän väliä jos ajaa yhtään enemmän -> mahdolliset viat huomataan heti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos autossa olisi säännölliset määräaikaishuollot (mitä Teslassa ei ole) niin ainakin osa noista katsastuksessa havaituista vioista jäisi kiinni huollon yhteydessä eikä vasta katsastuksessa. Toisen ääripään esimerkkinähän on Toyota, jota pitää käyttää huollossa vähän väliä jos ajaa yhtään enemmän -> mahdolliset viat huomataan heti.

        Niinpä, katsastuksessa ei tiedä ja tilastoida kuinka paljon autoihin on vaihdettu osia ja muuten korjattu ennen ja katsastusten välissä. Eli, eihän tuo katsastustilasto kerro totuutta eri merkkien vikojen ja ongelmien määrästä kuin sen suunnan missä niitä ongelmia voi olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yli 4 vuotiaissa autoissa Tesla dominoi Suomessa, joten se on suuri selittäjä. Saksassa ainakin ID.3 ja ID.4 ovat toistaiseksi pärjänneet, Suomessa ne ovat vasta tulossa katsastusikään. Mutta määräaikaishuoltojen puuttuminen tai niiden harva väli tuovat riskinsä.

        Kyllä Teslallakin suositellaan tarkastusta ja huoltoa kerran vuodessa mutta eihän sillä valmistajan kannalta ole mitään väliä huollattaako omistaja autoaan vai. Ei takuu korvaa mitään kuluvia osia tai jumittavien osien kuten jarrujen herkistelyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yli 4 vuotiaissa autoissa Tesla dominoi Suomessa, joten se on suuri selittäjä. Saksassa ainakin ID.3 ja ID.4 ovat toistaiseksi pärjänneet, Suomessa ne ovat vasta tulossa katsastusikään. Mutta määräaikaishuoltojen puuttuminen tai niiden harva väli tuovat riskinsä.

        Audi E-Tron hylkäysprosentti 3,9.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos autossa olisi säännölliset määräaikaishuollot (mitä Teslassa ei ole) niin ainakin osa noista katsastuksessa havaituista vioista jäisi kiinni huollon yhteydessä eikä vasta katsastuksessa. Toisen ääripään esimerkkinähän on Toyota, jota pitää käyttää huollossa vähän väliä jos ajaa yhtään enemmän -> mahdolliset viat huomataan heti.

        Kova valehtelu juu
        Tojotasta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Audi E-Tron hylkäysprosentti 3,9.

        Kaksi myyty suomessa ja ajettu 5 km...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kova valehtelu juu
        Tojotasta

        Ei ole mitään valehtelua, vaan Toyotan huoltoväli on huomattavan lyhyt, jopa sähköautoissa missä huoltoväliä ei voi oikein perustella edes öljynvaihdoilla yms. perinteisillä huoltokohteilla. Lisäksi merkki tarjoaa aktiivisesti erillistä katsastustarkastusta varsinaisten huoltojen lisäksi -> on helppo ymmärtää miksi varsinaisessa katsastuksessa ei sitten hylkyjä paljon tule.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaksi myyty suomessa ja ajettu 5 km...

        Kuitenkin viime vuonna katsastettiin 231 kpl E-Tronia, keskimääräiset kilometrit 70000.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos autossa olisi säännölliset määräaikaishuollot (mitä Teslassa ei ole) niin ainakin osa noista katsastuksessa havaituista vioista jäisi kiinni huollon yhteydessä eikä vasta katsastuksessa. Toisen ääripään esimerkkinähän on Toyota, jota pitää käyttää huollossa vähän väliä jos ajaa yhtään enemmän -> mahdolliset viat huomataan heti.

        Ensimmäistäkään Teslan alustan välyksellisyyttä ei havaittaisi määräaikaishuollossa. Siellä autot kevennetään alustasta, jolloin pyörät jäävät roikkumaan vapaasti. Jousien esijännitys painaa tuossa tilanteessa välykset pois, jolloin niitä ei ole mahdollista havaita. Teslalla on oikein nettisivukin, jossa se kehottaa katsastajia keventämään auton samalla menetelmällä, ilmeisesti siksi että heidän kannaltaan kiusallisia hylkäyksiä ei tapahtuisi. Toki kuka tahansa katsastaja osaa tunnistaa akselistorakenteen, ja keventää auton oikeaoppisesti jousivoimat kumoten.


    • Anonyymi

      Ymmärsit väärin. Suomessa suurin osa katsastusiässä olevista sähköautoista on Tesloja, joten se pitkälti sanelee mikä kokonaishylkäysprosentti on. Monet merkit ovat tulleet markkinoille vasta 2020 vuodesta eteenpäin. Mitenköhän Nissan Leaf pärjäsi. Sitä myytiin josssain vaiheessa hyvin.

      • Anonyymi

        Vuosimallin 2019 Leaf hylkäys 5,1 %, kaikki Leafit 16,3%.


    • Anonyymi

      Tuskin laittomat lasien tummennukset ovat pelkästään sähköautojen ongelma?

      • Anonyymi

        Kyllä se tuokin on palstan bensapettereiden mielestä sähköisen voimalinjan vika.


      • Anonyymi

        Turha selitellä. Viime vuonna katsastettiin 1429 vuosimallin 2019 Tesla 3. Niistä peräti 446 hylättiin taka-akseliston vikojen vuoksi eli yli 31 %. Ikkunoiden (pl tuulilasi) vuoksi hylättiin 33 kpl.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turha selitellä. Viime vuonna katsastettiin 1429 vuosimallin 2019 Tesla 3. Niistä peräti 446 hylättiin taka-akseliston vikojen vuoksi eli yli 31 %. Ikkunoiden (pl tuulilasi) vuoksi hylättiin 33 kpl.

        Loput noista hylätään sitten vuoden 2025 katsastuksessa, jos ei korjata sitä ennen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turha selitellä. Viime vuonna katsastettiin 1429 vuosimallin 2019 Tesla 3. Niistä peräti 446 hylättiin taka-akseliston vikojen vuoksi eli yli 31 %. Ikkunoiden (pl tuulilasi) vuoksi hylättiin 33 kpl.

        TUV 2024 raportin mukaan kaikkien sähköautoluokassa arvioitujen mallien huonoin oli Tesla Model 3 (111. sija, vikaprosentti 14,7 %).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turha selitellä. Viime vuonna katsastettiin 1429 vuosimallin 2019 Tesla 3. Niistä peräti 446 hylättiin taka-akseliston vikojen vuoksi eli yli 31 %. Ikkunoiden (pl tuulilasi) vuoksi hylättiin 33 kpl.

        Tesla 3 oli alkuunsa kovin huono ja heikko monessa asiassa, mutta siitä on tullut uusi versio jota on kehuttu laadultaan ihan toisenlaiseksi, toisin vilkkuviiksen puuttuminen ja pyyhkijän tihkutoiminto ovat perseestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tesla 3 oli alkuunsa kovin huono ja heikko monessa asiassa, mutta siitä on tullut uusi versio jota on kehuttu laadultaan ihan toisenlaiseksi, toisin vilkkuviiksen puuttuminen ja pyyhkijän tihkutoiminto ovat perseestä.

        Uusi versio ei paljon lämmitä, kun auton takapäätä saa rempata joka toinen vuosi alk.1200-1500 eurolla eli taka-akselin poikittaistukivarsien ulkopään puslien vaihto 4kpl


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tesla 3 oli alkuunsa kovin huono ja heikko monessa asiassa, mutta siitä on tullut uusi versio jota on kehuttu laadultaan ihan toisenlaiseksi, toisin vilkkuviiksen puuttuminen ja pyyhkijän tihkutoiminto ovat perseestä.

        Siinä on täysin samat akselistot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusi versio ei paljon lämmitä, kun auton takapäätä saa rempata joka toinen vuosi alk.1200-1500 eurolla eli taka-akselin poikittaistukivarsien ulkopään puslien vaihto 4kpl

        Käytännössä ainoastaan ylempi/taempi väljistyy. Voi vaihtaa paikallaankin, mutta se edellyttää omavalmisteista työhön sopivaa prässi/ulosvedintä, ja jostain toisesta autosta otettua sopivaa puslaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä on täysin samat akselistot.

        Mutta eri tukivarret ja nivelet.


    • Anonyymi

      alustan kilkkeet näyttää olevan suunniteltu autoille joissa ei raahata akkua mukana pitkin kuoppaisia teitä.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ei ihme, että Teslan osakekurssi on laskenut noin 40 prosenttia vuoden alusta.

      • Anonyymi

        On Trafin tilastoilla melkoinen vaikutus jos maailmanlaajuisen ja suuren Teslan osakekurssiinkin vaikuttaa noin isosti, hihii!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On Trafin tilastoilla melkoinen vaikutus jos maailmanlaajuisen ja suuren Teslan osakekurssiinkin vaikuttaa noin isosti, hihii!

        Eiköhän se syy löydy lähempää herra Muskia ja Teslaa autona.


    • Anonyymi

      Ei mustasta saa valkoista. Selvästi 2010 lukulaisissa sähköautoissa on tukivarsiongelmia selvästi enemmän kuin vastaavan ikäisissä muissa autoissa.

      • Anonyymi

        Alustarakenteet liian heikot painoon nähden , näissä tulee korjattavaa riittämään hamaan loppuunsa asti !


    • Anonyymi

      Kaikkein epäluotettavin auto Tesla nostaa noita hylkäyslukuja, mutta silti hylättiin vain viidesosa.

    • Anonyymi

      😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

      ❤️ Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://www.ero4.fun/hot2024

      🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

    • Anonyymi

      Avaajan mielestä ” lähes viidennes” vastaa puolta kaikista. On tainnut pojalla jäädä jokunen matikan ja sivistävän tunnit väliin.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11041
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3093
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      213
      2945
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2157
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1918
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1739
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1736
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      50
      1630
    9. 85
      1628
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1627
    Aihe