Ajankäyttö ja sinkkuus.

Joskus siskoni kertoi tästä. Itse en silloin juurikaan tajunnut, kun eli lapsiarkea parhaillaan ja taisin olla vielä naimisissa...

Mutta perheelliset ja suhteissa elävät jotenkin kuvittelee, että kun on sinkku, voi mennä ja tulla miten lystää. Että sinkulla ei ole mitään erikoisempia suunnitelmia ja aikatauluja...mikään ei sido, kuin ehkä työ...

Sitten he elävät siihen tyyliin kavereina/ystävinä, että jonkun sovitun jutun voi siirtää tuosta vaan jonnekin muuhun ajankohtaan. Sinkku kyllä pääsee....

Ja kyllähän mä ymmärränkin, että varsinkin lapsiperheet on haastavissa tilanteissa aikatauluineen jne... oon ollut itsekin.

Mutta ei se sinkkukaverinkaan vika ole. Mä jo uhrasin pari päivää kaverin jeesimiseen sahuutushommissa. Tänään ois pitänyt sahata kanssa, mutta tyyppi oli ottanut muuta hommaa ja ei itse kerennyt... no keksin siivoilu ja järjestelyhommaa kotona, ettei tää päivä ihan mennyt muniinpuhalteluksi, mutta olisi mulla ollut metsähommiakin. Työhommatkin sotkee vähän huomista ja ylihuomista, etten metsään kerkee, mutta pieninpähän noita jo pihaan hilattuja.. on sekin etiäpäin. 😊

Mutta kaverin sahuutushommien auttelut oli siinä. Etsikööt muualta apuja. Enää en omia hommiani sotke. 🙂

Nyt siis alan huomaamaan, että sinkulta oletetaan aika monesti, että sillähän ei ole kuin aikaa...😁

Onko muut huomsnnut samaa?

71

510

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No ennen lapsia sinkku aikaan olin monesti sopinut että nähdään kaverin kanssa salilla. Mennään yhdessä samaan jumppaan.. No perheellinen kaverini nukkui päiväunet Ja monesti ei tullutkaan, kun ei herännyt ajoissa.. Reippaana tyttönä kävin kyllä silloin itsekseni, mutta vitutti aika rankasti. Joskus kumminkin joustin ja odottelin ja mentiin johonkin muuhun jumppaan kuin siihen mihin oltiin sovittu menevämme… Sit kun sain lopuksi tarpeekseni niin en kysellyt koko kaveria mukaan.😬

      Mutta tuo on totta että sinkkuna oleva voi helposti joustaa.. tai että niin ajatellaan.. Ymmärrän tuossa sun keississä tuon vitutuksen!!!😔

      • Tsvallaan ei vituta...

        Mutta jos tyyppi suuttuu tai kyselee, että hermostuinko peruutuksesta, niin en.. mutta käytin jo kaksi päivää hänen auttamiseen... varasin siis 2 päivää hänelle.... toinen meni hänen puolestaan päin peetä hänen kannaltaan... mutta en mä enää raivaa aikatauluista tilaa hänen auttamiseen lisää.

        Se on voi voi...

        Ihan sama tavallaan jos vetäiskin herneet nokkaan...😄

        Mä koitan elää niin, etten ole kenestäkään riippuvainen. 🙂

        Mutta tuli vaan mieleen tälläinen juttu tänään. 🙂


    • Olen törmännyt tähän jonkin verran. Minulle on sanottu esim., että voi miten paljon aikaa sulla on, kun saat olla joka toisen viikon yksiksesi. "Saan" olla.. Minulle se on enemmänkin joutumista. Teen lapsivapailla viikoilla paljon omia juttujani eli en todellakaan vain makaa sohvalla odottamassa, että minä mukaudun muiden aikatauluihin. Eräs ystäväni aina välillä kyselee minua todella lyhyillä varoitusajoilla jonnekin ja vähään ihmettelee, jollei minulle sovi. Kerran esim olin lähdössä lapsivapaalla viikolla katsomaan poikani peliä ja tämä tuttu ihmetteli, että miksi menen, vaikkei ole edes minun viikkoni. En kai minä lopeta olemasta äiti lapsivapailla viikoilla!

      Minulla onkin nykyään paljon paremmin omaa aikaa kuin joitain vuosia sitten, kun lapsi oli isällään vain joka toinen viikonloppu ja sekin vähä oma aika meni opiskeluun, mutta minua joskus ärsyttää, kun joku tyypillisesti parisuhteessa oleva puhuu vähän siihen tyyliin, että voi miten sulla on helppoa, kun on omaa aikaa niin paljon. He eivät näe kaikkea sitä, mitä teen yksin, kun olen 100%:sti vastuussa yksin kodista ja taloudesta eivåtkä he tiedä, miten pitkiä ja vaikeita vuosia minulla on takanapäin. Ei se oma aika ole pelkkää nauttimista, vaikka pyrinkin täyttämään elämääni ennen kaikkea nautinnolla, olipa nautinnon aihe sitten mikä tahansa.

      • Aamen... 😇🙏

        Arki rullaa ihan samoin, olipa sinkku tai ei.

        On syötävä, juotava, siivottava, käytävä töissä, kaupassa ja elää...

        Mutta tottahan sekin, että on sitä siimaakin...mutta ei ihan joka kohtaan. 😄

        Kaveri soitti viimr lsuantaina ja pyysi "yhille". Kieltäydyin ja tuumasin, että oon sopinut sunnuntaille jo auttavani toista juuri sahuuhommissa aamusta... vielä jsnkutti ja jankutti (päissään) että yhille vaan.... kyllä mä tiedän jo tähän ikään ne "yhet". 🤣

        Mullakin kun on suht hulppea saunaosasto ja oon pitänyt jonkinmoisia pippsloita täällä, niin kyllä on kuules tunkua...."eiköhän saunota?"... no ei saunota aina...ja varsinkin nyt, kun mulla on oikeastaan kiire saada puuta ens talveks... 25 mottia ja syksyllä kyllä ostan valmista rankaa saman verran pihaan tuotuna...

        Ei riitä aika haalia sitä metsistä...

        Toisaalta oispa kiva sanoa jollekin noille avun/saunailtojen pyytäjille, että milloinkas mennään metsään...??? Onko almanskassa tilaa? Vai tykkäätkö pestä pyykkiäni ja laitella kuivumaan? Entäs sopisiko imurointi joskus? 180 neliötä vaan... pölyjen pyyhintä tai moppaus...milloin kävis? 😄


      • Disseisback kirjoitti:

        Aamen... 😇🙏

        Arki rullaa ihan samoin, olipa sinkku tai ei.

        On syötävä, juotava, siivottava, käytävä töissä, kaupassa ja elää...

        Mutta tottahan sekin, että on sitä siimaakin...mutta ei ihan joka kohtaan. 😄

        Kaveri soitti viimr lsuantaina ja pyysi "yhille". Kieltäydyin ja tuumasin, että oon sopinut sunnuntaille jo auttavani toista juuri sahuuhommissa aamusta... vielä jsnkutti ja jankutti (päissään) että yhille vaan.... kyllä mä tiedän jo tähän ikään ne "yhet". 🤣

        Mullakin kun on suht hulppea saunaosasto ja oon pitänyt jonkinmoisia pippsloita täällä, niin kyllä on kuules tunkua...."eiköhän saunota?"... no ei saunota aina...ja varsinkin nyt, kun mulla on oikeastaan kiire saada puuta ens talveks... 25 mottia ja syksyllä kyllä ostan valmista rankaa saman verran pihaan tuotuna...

        Ei riitä aika haalia sitä metsistä...

        Toisaalta oispa kiva sanoa jollekin noille avun/saunailtojen pyytäjille, että milloinkas mennään metsään...??? Onko almanskassa tilaa? Vai tykkäätkö pestä pyykkiäni ja laitella kuivumaan? Entäs sopisiko imurointi joskus? 180 neliötä vaan... pölyjen pyyhintä tai moppaus...milloin kävis? 😄

        Saattaapi olla, ettei ihan kauheaa tunkua ole imuroimaan sun kämppää 🤣

        Mutta sinkullakin on tosiaan elämä elettävänä. Ei arki lakkaa rullaamasta, vaikkei kumppania tai lapsiakaan olisi. Vaikka joustoa ehkä löytyykin enemmän kuin vaikkapa viiden pienen lapsen vanhemmalla, niin ei se tarkoita sitä, ettäkö kaikkeen pystyy venymään. Tai haluaa venyä. Minä esim haluan pitää kiinni salirytmistäni, kun olen taas saanut salitreenit rullaamaan. Tietenkin saan muutettua päiviä, mutta minua ärsyttää, jos joku olettaa, että tietenkin minä voin joustaa.

        Eikä siinä, koen kyllä, että minulla on nykyään ihan hyvin aikaa ja esim parisuhteelle löytyisi kivastikin aikaa, mutta en silti pidä siitä, kun joku nostaa oman aikansa tärkeämpään asemaan kuin muiden. On kohteliasta kunnioittaa muiden aikaa, olipa toinen sinkku, parisuhteessa, suurperheellinen tai mitä vaa


      • Aletheias kirjoitti:

        Saattaapi olla, ettei ihan kauheaa tunkua ole imuroimaan sun kämppää 🤣

        Mutta sinkullakin on tosiaan elämä elettävänä. Ei arki lakkaa rullaamasta, vaikkei kumppania tai lapsiakaan olisi. Vaikka joustoa ehkä löytyykin enemmän kuin vaikkapa viiden pienen lapsen vanhemmalla, niin ei se tarkoita sitä, ettäkö kaikkeen pystyy venymään. Tai haluaa venyä. Minä esim haluan pitää kiinni salirytmistäni, kun olen taas saanut salitreenit rullaamaan. Tietenkin saan muutettua päiviä, mutta minua ärsyttää, jos joku olettaa, että tietenkin minä voin joustaa.

        Eikä siinä, koen kyllä, että minulla on nykyään ihan hyvin aikaa ja esim parisuhteelle löytyisi kivastikin aikaa, mutta en silti pidä siitä, kun joku nostaa oman aikansa tärkeämpään asemaan kuin muiden. On kohteliasta kunnioittaa muiden aikaa, olipa toinen sinkku, parisuhteessa, suurperheellinen tai mitä vaa

        Mä en itse lähde vinkumaan mitään... enkä kysele selityksiä...ihan sama...

        Enkä usein kysele edes jeesiä.... välillä on helpompaa tehdä vaan hammasta purren itse, kun alkaa selittelemään sitä ja tätä ja miksi näin...siihen selitykseen menee jo energiaa ja aikaa...


      • Disseisback kirjoitti:

        Mä en itse lähde vinkumaan mitään... enkä kysele selityksiä...ihan sama...

        Enkä usein kysele edes jeesiä.... välillä on helpompaa tehdä vaan hammasta purren itse, kun alkaa selittelemään sitä ja tätä ja miksi näin...siihen selitykseen menee jo energiaa ja aikaa...

        Niin ja itse en ala kyseenalaistanaan hommia mitä pyydetään tekee...jos ei kysytä.

        Eiköhän ne kysyjät ole itse miettineet...tai jos ei, niin ei mun murhe...

        Oon välillä kyllä ollut talkoissa, mihin on kysytty karseesti jengiä ja ksikki tekee mitä keksii...pyytäjät on kuin puulla päähän lyötyjä ja haukottelevat tai dinkoikevat sinne tänne....😁


      • Disseisback kirjoitti:

        Mä en itse lähde vinkumaan mitään... enkä kysele selityksiä...ihan sama...

        Enkä usein kysele edes jeesiä.... välillä on helpompaa tehdä vaan hammasta purren itse, kun alkaa selittelemään sitä ja tätä ja miksi näin...siihen selitykseen menee jo energiaa ja aikaa...

        En minäkään kysele apuja ystäviltä kuin todella harvoin. Silloin, kun porasin elämäni ensimmäistä kertaa ja asensin pimennysverhot seinään, pyysin ystävää tueksi ja hänhän tuli punaviinin kanssa 😂

        Mutta usein teen hammasta purren itse. Muistan vieläkin esim. sen kerran, kun revin vanhan tuijan irti ja raahasin sen kuin ruumiin taloyhtiön roska-astiaan sillä seurauksella, että lähestulkoon pyörryin kun en meinannut jaksaa nostaa sitä ylös astiaan 😅 Siinä oli siis multaa jne enkä ollut tajunnut, et tietenkin oli satanut reippaasti ja multa painoi kuin synti. Tuolloin olisi ystävän apu ollut tarpeen 😁

        Ja nyt lähden salille täyttämään iltani sinkun aktiviteeteilla 😄


      • Aletheias kirjoitti:

        En minäkään kysele apuja ystäviltä kuin todella harvoin. Silloin, kun porasin elämäni ensimmäistä kertaa ja asensin pimennysverhot seinään, pyysin ystävää tueksi ja hänhän tuli punaviinin kanssa 😂

        Mutta usein teen hammasta purren itse. Muistan vieläkin esim. sen kerran, kun revin vanhan tuijan irti ja raahasin sen kuin ruumiin taloyhtiön roska-astiaan sillä seurauksella, että lähestulkoon pyörryin kun en meinannut jaksaa nostaa sitä ylös astiaan 😅 Siinä oli siis multaa jne enkä ollut tajunnut, et tietenkin oli satanut reippaasti ja multa painoi kuin synti. Tuolloin olisi ystävän apu ollut tarpeen 😁

        Ja nyt lähden salille täyttämään iltani sinkun aktiviteeteilla 😄

        Hassu, höpsö. 😃

        Sinäkin oikeasti tarviisit cain kunnon monotusta perseellesi tuossa itseesi ja kykyihisi uskomisessa. 😄

        Olet selkeästi fiksu nainen. Ja osaat vähän kaikkea, mutta teet numeron itsellesi siitä, ettet "ehkä" osaa.. 😄

        Pyh sentään sanon minä. 😄 Tiedän, että pystyt vaikka sun mihin. 🙃
        Js oothan jo tehnyt vaikka sun mitä. 😃
        Vaikka selittänyt mulle ja näyttänyt kuvia ja niin edespäin tuolla muualla...tiedät pdljon js pystyt paljon....mä uskon sinuun ja kykenemiseesi....mutta sun itse niin kokemiseen mä en voi vaikuttaa kuin näin. 😃

        Hoidat kyllä psneelin, hoidat lamput. 😃


      • Disseisback kirjoitti:

        Hassu, höpsö. 😃

        Sinäkin oikeasti tarviisit cain kunnon monotusta perseellesi tuossa itseesi ja kykyihisi uskomisessa. 😄

        Olet selkeästi fiksu nainen. Ja osaat vähän kaikkea, mutta teet numeron itsellesi siitä, ettet "ehkä" osaa.. 😄

        Pyh sentään sanon minä. 😄 Tiedän, että pystyt vaikka sun mihin. 🙃
        Js oothan jo tehnyt vaikka sun mitä. 😃
        Vaikka selittänyt mulle ja näyttänyt kuvia ja niin edespäin tuolla muualla...tiedät pdljon js pystyt paljon....mä uskon sinuun ja kykenemiseesi....mutta sun itse niin kokemiseen mä en voi vaikuttaa kuin näin. 😃

        Hoidat kyllä psneelin, hoidat lamput. 😃

        Kyllä minä paneelit ja lamput vielä hoidan 😅💪 Ihanaa, kun joku uskoo muhun noin 😁

        Ja uskon kyllä, että osaan, mutta turhaudun vain välillä asioissa, jotka eivät ole mukavuusalueellani. Erään kerran esim. piti mennä ostamaan tuulilasinpyyhkijäsulat, menin jonnekin Motonetiin, löysin sulkaosaston ja jonkun opaskirjan, jossa lueteltiin mikä sulka sopii mihinkin autoon, mutta en löytänyt sieltä oman autoni mallia. Asiakaspalvelu oli täysin ruuhkautunut, joten totesin, että hemmetti, jaksa tässä odottaa ja sitten vaihdoin koko auton hetken päästä. Ratkaisu se on tuokin 😄

        Mutta onhan sitä monenlaista osannut ja oppinut, vaikka välillä se vaatiikin pari ärräsanaa ja punaviiniä 🤣


      • Aletheias kirjoitti:

        Kyllä minä paneelit ja lamput vielä hoidan 😅💪 Ihanaa, kun joku uskoo muhun noin 😁

        Ja uskon kyllä, että osaan, mutta turhaudun vain välillä asioissa, jotka eivät ole mukavuusalueellani. Erään kerran esim. piti mennä ostamaan tuulilasinpyyhkijäsulat, menin jonnekin Motonetiin, löysin sulkaosaston ja jonkun opaskirjan, jossa lueteltiin mikä sulka sopii mihinkin autoon, mutta en löytänyt sieltä oman autoni mallia. Asiakaspalvelu oli täysin ruuhkautunut, joten totesin, että hemmetti, jaksa tässä odottaa ja sitten vaihdoin koko auton hetken päästä. Ratkaisu se on tuokin 😄

        Mutta onhan sitä monenlaista osannut ja oppinut, vaikka välillä se vaatiikin pari ärräsanaa ja punaviiniä 🤣

        Mulla tulee töissä noita hetkiä... ei voi vetää edes punkkua. 🤣

        Meidän firman "ropellihattuosasto" kehittää aina ja kokoajan uusia muutoksia tietokonejärjestelmiin. Niiden tarkoituksena on vaikeuttaa työtekoa. Kun jonkin ohjelman on saanut toimimaan ja sillä saa tehtyä jotain ilmoituksia tms. Niin äkkiä siihen näppäillään ✌️parannuksia✌️, ettei se enää toimi.

        Salasanoja kysellään ja nytten niiden pitää olla niin monimutkikkaita, että välillä ei edes riitä ohjelmien itse keksimät. 🤣

        Työpuhelimesta pitää löytyä äppejä äppien perään, mutta nettipaketti on niin surkea, että ne ei toimi. Ilmoituksia pitää tehdä verottajalle, työturvapalveluille, palkanlaskentaan... sinne ja tänne, että kohta ei riitä työpäivässä aika enää tehdä sitä työtä itsessään. Näpyttelet hurjana vuoroin tietokonetta ja kännykkää vaan. 🤣


      • Disseisback kirjoitti:

        Mulla tulee töissä noita hetkiä... ei voi vetää edes punkkua. 🤣

        Meidän firman "ropellihattuosasto" kehittää aina ja kokoajan uusia muutoksia tietokonejärjestelmiin. Niiden tarkoituksena on vaikeuttaa työtekoa. Kun jonkin ohjelman on saanut toimimaan ja sillä saa tehtyä jotain ilmoituksia tms. Niin äkkiä siihen näppäillään ✌️parannuksia✌️, ettei se enää toimi.

        Salasanoja kysellään ja nytten niiden pitää olla niin monimutkikkaita, että välillä ei edes riitä ohjelmien itse keksimät. 🤣

        Työpuhelimesta pitää löytyä äppejä äppien perään, mutta nettipaketti on niin surkea, että ne ei toimi. Ilmoituksia pitää tehdä verottajalle, työturvapalveluille, palkanlaskentaan... sinne ja tänne, että kohta ei riitä työpäivässä aika enää tehdä sitä työtä itsessään. Näpyttelet hurjana vuoroin tietokonetta ja kännykkää vaan. 🤣

        Töissä ei auta kuin purra hammasta ja hakea kymmenes kuppi kahvia 😂

        Tuota esiintyy aika paljon, että kehitetään nopeammin kuin ehditään ottamaan käyttöön ja otetaan käyttöön ennen kuin kaikkea on testattu kunnolla. Ei niin tehokasta tekemistä, mutta tuota näkee yllättävän paljon. Ja tunnistan tuskan salasanojen kanssa 😅 Tuli mieleen tämä pätkä:

        https://youtu.be/aHaBH4LqGsI?si=bh49IlbvC-xIlhHX

        Juuri vähän aikaa sitten mietin, miten paljon mun työajasta menee sen raportoimiseen, että mitä teen 😄 Vaikka eipä sillä, palkka juoksee koko ajan mutta kun tunteja jää vähemmän sen itse työn tekemiseen 😬


      • Aletheias kirjoitti:

        Töissä ei auta kuin purra hammasta ja hakea kymmenes kuppi kahvia 😂

        Tuota esiintyy aika paljon, että kehitetään nopeammin kuin ehditään ottamaan käyttöön ja otetaan käyttöön ennen kuin kaikkea on testattu kunnolla. Ei niin tehokasta tekemistä, mutta tuota näkee yllättävän paljon. Ja tunnistan tuskan salasanojen kanssa 😅 Tuli mieleen tämä pätkä:

        https://youtu.be/aHaBH4LqGsI?si=bh49IlbvC-xIlhHX

        Juuri vähän aikaa sitten mietin, miten paljon mun työajasta menee sen raportoimiseen, että mitä teen 😄 Vaikka eipä sillä, palkka juoksee koko ajan mutta kun tunteja jää vähemmän sen itse työn tekemiseen 😬

        Joo, tuo raportointi ja muu sälä on aivan uskomatonta. 🤣

        Pitää muistaa ensin tehdä ilmoitukset verottajalle, tehdä pikariskinarviointi ja ties mitä, sitten päivän loppupuolella varata tunti työajasta, että etsii ohjelmasta työnumerot ja laittaa työtunnit ylös... normaalista työpäivästä saattaa hyvinkin mennä pari tuntia siihen kaikenmaailman säätelyihin, jos ohjelmat ei toimi, salasanat pitää muuttaa, et muista niitä tms. 😁

        Mutta juuri taisi olla juttua, että täällä on huonompi tuottavuus kuin Ruotsissa....miksikönhän. 🤣


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo, tuo raportointi ja muu sälä on aivan uskomatonta. 🤣

        Pitää muistaa ensin tehdä ilmoitukset verottajalle, tehdä pikariskinarviointi ja ties mitä, sitten päivän loppupuolella varata tunti työajasta, että etsii ohjelmasta työnumerot ja laittaa työtunnit ylös... normaalista työpäivästä saattaa hyvinkin mennä pari tuntia siihen kaikenmaailman säätelyihin, jos ohjelmat ei toimi, salasanat pitää muuttaa, et muista niitä tms. 😁

        Mutta juuri taisi olla juttua, että täällä on huonompi tuottavuus kuin Ruotsissa....miksikönhän. 🤣

        Luulen, että kuvailemasi tilanne kuulostaa monelle tutulta 😁 Vaikka auditointeja tekevänä kannatan kyllä sitä, että on selkeät ja dokumentoidut prosessit, mutta jossain mene raja, koska se todellakin alkaa syömään kannattavuutta.. Vaikka moni juttu, mitä työpaikoille jalkautetaan tulee ihan laista ja säädöksistä. Sitä ei ehkä kommunikoida riittävän selkeästi, mutta esim hetki sitten EU:ssa hyväksytty yritysvastuulaki tuo moneen yritykseen lisää raportoitavaa, lisää dataa, lisää byrokratiaa.. Vaikka yritysvastuudirektiivin tavoite onkin ehdottoman hyvä, vähän sen eteen joutaakin tehdä töitä 😊

        Tänään on onneksi ollut täysin tuottamaton päivä. Vähän siivousta ja lapsen urheilua, ehkä jopa viiniä otan tänään, niin siinä on tuottavuudet kaukana 😂


      • Disseisback
        Aletheias kirjoitti:

        Luulen, että kuvailemasi tilanne kuulostaa monelle tutulta 😁 Vaikka auditointeja tekevänä kannatan kyllä sitä, että on selkeät ja dokumentoidut prosessit, mutta jossain mene raja, koska se todellakin alkaa syömään kannattavuutta.. Vaikka moni juttu, mitä työpaikoille jalkautetaan tulee ihan laista ja säädöksistä. Sitä ei ehkä kommunikoida riittävän selkeästi, mutta esim hetki sitten EU:ssa hyväksytty yritysvastuulaki tuo moneen yritykseen lisää raportoitavaa, lisää dataa, lisää byrokratiaa.. Vaikka yritysvastuudirektiivin tavoite onkin ehdottoman hyvä, vähän sen eteen joutaakin tehdä töitä 😊

        Tänään on onneksi ollut täysin tuottamaton päivä. Vähän siivousta ja lapsen urheilua, ehkä jopa viiniä otan tänään, niin siinä on tuottavuudet kaukana 😂

        No kyllä mä oon nykyään meidän firmassa jo pyöritellyt päätä, että alkaa mennä aikamoiseks säätämiseksi kaikki. Esimerkiksi kuluveloitukset. Saattaa mennä 3 viikkooa ennenkuin ne saat. Rnsin väärä numero, kun eri projekteilla eri kustannusnumero matkoille jne. Sitten toisella kerralla joku muu häikkä ja aina viikko ja aina kirjautumiset, korjaukset, lähetykset ja toisessa päässä samat...

        Työteosta ja siitä palkkionsaamisesta tehdään vain mahdollisimman vaikeaa ja piste. 🤣

        Mäkin tänään saatan käydä saunassa kyllä...jos vaikka katkois ja pilkkois pihassa puita...😁


      • Disseisback kirjoitti:

        No kyllä mä oon nykyään meidän firmassa jo pyöritellyt päätä, että alkaa mennä aikamoiseks säätämiseksi kaikki. Esimerkiksi kuluveloitukset. Saattaa mennä 3 viikkooa ennenkuin ne saat. Rnsin väärä numero, kun eri projekteilla eri kustannusnumero matkoille jne. Sitten toisella kerralla joku muu häikkä ja aina viikko ja aina kirjautumiset, korjaukset, lähetykset ja toisessa päässä samat...

        Työteosta ja siitä palkkionsaamisesta tehdään vain mahdollisimman vaikeaa ja piste. 🤣

        Mäkin tänään saatan käydä saunassa kyllä...jos vaikka katkois ja pilkkois pihassa puita...😁

        Tuo kuluveloitus kuulostaa jo todella turhauttavalta, jos on jatkuvasti jotain säätöä. Meillä kulukorvaukset onnistuu yleensä aika helposti. Niihin on oma sovelluksensa, joka osaa kertoa päivärahat, kilometrikorvaukset jne. eikä mitään tilejä tai kustannuspaikkoja tarvitse itse tietää, kun ne järjestelmässä sisällä. Itse täytyy vain täytellä päivämäärät, matkan tarkoitus, matkustustapa, hotellit, taksit jne ja liittää kuitit. Korvaukset on tilillä yleensä viikon sisällä eli tuo onneksi toimii. Uskon kyllä, että hermot menee jos tällaisten kanssa joutuu tahkomaan 😬

        Ihanan dissemäinen päiväsuunnitelma, katkoa ja pilkkoa puita 😂 Riittääkö sulla aina vaan pihassa puita katsottavaksi? 😄


      • Aletheias kirjoitti:

        Tuo kuluveloitus kuulostaa jo todella turhauttavalta, jos on jatkuvasti jotain säätöä. Meillä kulukorvaukset onnistuu yleensä aika helposti. Niihin on oma sovelluksensa, joka osaa kertoa päivärahat, kilometrikorvaukset jne. eikä mitään tilejä tai kustannuspaikkoja tarvitse itse tietää, kun ne järjestelmässä sisällä. Itse täytyy vain täytellä päivämäärät, matkan tarkoitus, matkustustapa, hotellit, taksit jne ja liittää kuitit. Korvaukset on tilillä yleensä viikon sisällä eli tuo onneksi toimii. Uskon kyllä, että hermot menee jos tällaisten kanssa joutuu tahkomaan 😬

        Ihanan dissemäinen päiväsuunnitelma, katkoa ja pilkkoa puita 😂 Riittääkö sulla aina vaan pihassa puita katsottavaksi? 😄

        Joo, ihan perseestä se systeemi ja kun aina tulee muutoksia...yrittävät kai tehdä niin, että tulis mahdollisimman helpoksi ohjata kulut just oikeaan paikkaan ja sitten tarvitsisi vähempi miettiä, mikä maksaa missäkin ja miten paljon. Mutta kun sana ei valu alaspäin..

        Pitäis työnjohtajan kanssa kädestäpiten tehdä jutut yhdessä.

        Siis on täällä puita katseltavaksikin, mutta polttopuita ihaillaan vaan kun ne on pinossa pöivän päätteeksi. 😄


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo, ihan perseestä se systeemi ja kun aina tulee muutoksia...yrittävät kai tehdä niin, että tulis mahdollisimman helpoksi ohjata kulut just oikeaan paikkaan ja sitten tarvitsisi vähempi miettiä, mikä maksaa missäkin ja miten paljon. Mutta kun sana ei valu alaspäin..

        Pitäis työnjohtajan kanssa kädestäpiten tehdä jutut yhdessä.

        Siis on täällä puita katseltavaksikin, mutta polttopuita ihaillaan vaan kun ne on pinossa pöivän päätteeksi. 😄

        Uusien toimintatapojen, sovellusten tai minkä tahansa uuden asian vieminen käytäntöön tuntuu usein jäävän vähän puolitiehen. Ihmisten oletetaan sisäistävän asiat tyyliin yhdestä intra-tiedotteesta kaiken kiireen keskellä. Hyvä tapa olisi tiedotteen lisäksi järjestää koulutusta, tietoiskuja, tarjota selkeät ohjeet jne asiasta riippuen.

        Sun tahdilla kohta ei ole puita pihassa eikä naapurienkaan pihassa, kun halkoholisti saa kesäkauden kunnolla käyntiin 😅 Mun pihassa on kaksi puuta, yksi edessä, yksi takana ja suojelen niitä kuin kalleinta aarrettani, että on edes hieman vehreää 😁 No on tuossa jotain puskia lisäksi, mutta puut on näyttävämpiä.


      • Aletheias kirjoitti:

        Uusien toimintatapojen, sovellusten tai minkä tahansa uuden asian vieminen käytäntöön tuntuu usein jäävän vähän puolitiehen. Ihmisten oletetaan sisäistävän asiat tyyliin yhdestä intra-tiedotteesta kaiken kiireen keskellä. Hyvä tapa olisi tiedotteen lisäksi järjestää koulutusta, tietoiskuja, tarjota selkeät ohjeet jne asiasta riippuen.

        Sun tahdilla kohta ei ole puita pihassa eikä naapurienkaan pihassa, kun halkoholisti saa kesäkauden kunnolla käyntiin 😅 Mun pihassa on kaksi puuta, yksi edessä, yksi takana ja suojelen niitä kuin kalleinta aarrettani, että on edes hieman vehreää 😁 No on tuossa jotain puskia lisäksi, mutta puut on näyttävämpiä.

        Joo, "ropellihattuosasto" keksii "parannuksia" nopeammin kuin käyttäjät, jotka ei keskity työkseen yhteen ohjelmaan, pystyy sisäistämään muutoksia....
        Eikä organisaatiokaan pysty vastaamaan siihen...koulutukset jää piippuun, kun pitäis jo mennä uusilla systeemeillä...

        En mä tästä pihasta puita kaatele. 😁 Ois 810 m2;n tontii parturoitu äkkiä, eikä riittäis, jos 25 m3 menee puuta. 😁


    • Anonyymi

      Jaksaa huvittaa aikansa tuokin tyttöjen hirviöt-jutut.. hassu ida idea, sitten jos laajentaa käsitystä vähän minihirviöihin eli ötököihin joita voi piileksiä peittojen allakin.

      Oikeasti kannattaa huviksi joskus katsoa jotain ötököitä mikroskoopilla mille näyttää ne suurentamalla niitä.

    • Anonyymi

      No tuota. Työpaikoilla pomot haluavat määritellä mikä kenenkäkin meno on tärkein. Vttuako se heille kuuluu. Minun tärkeä menoni voi olla ihan mikä tahansa ja paljon tärkeämpi kuin kollegan kakaran neuvola-aika. Mun mielestäni pomoilla ei ole oikeutta päättää toisten elämän sisällön tärkeyttä. Mulla on tärkeää menoa, piste.

      xLiner

      • No mä taas olrn sanonut minun pomolle, että yksi työntekijä saa mennä mun ohi lastensa takia...lomissa jne...

        Mutta siellä menee ohi ihan toinen tyyppi...röyhkein ja se joka osaa suoraansanottuna olla vittumaisin. 😁

        Pomot tykkää pistää minut hoitamaan ne hommat, joita muut ei tee... suostun yhteisen hyvän tähden usein ja kun voin joustaa...mutta nyt on kiva hetki...oon vetänyt omankin vieterin ihan piippuun. Ei ole mistä joustaa. 😄

        3 h jossain hommassa on tapauksesta riippuen 3-10h ranksmetsässä. Raha ei riitä...😄


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No mä taas olrn sanonut minun pomolle, että yksi työntekijä saa mennä mun ohi lastensa takia...lomissa jne...

        Mutta siellä menee ohi ihan toinen tyyppi...röyhkein ja se joka osaa suoraansanottuna olla vittumaisin. 😁

        Pomot tykkää pistää minut hoitamaan ne hommat, joita muut ei tee... suostun yhteisen hyvän tähden usein ja kun voin joustaa...mutta nyt on kiva hetki...oon vetänyt omankin vieterin ihan piippuun. Ei ole mistä joustaa. 😄

        3 h jossain hommassa on tapauksesta riippuen 3-10h ranksmetsässä. Raha ei riitä...😄

        "3 h jossain hommassa on tapauksesta riippuen 3-10h ranksmetsässä. Raha ei riitä...😄"


        Ööh, sori. En nyt ymmärtänyt. Enkä sitä aikaisempaakaan... Oletko polttamassa itseäsi loppuun? Silloin ei 😄 vaan 😓

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "3 h jossain hommassa on tapauksesta riippuen 3-10h ranksmetsässä. Raha ei riitä...😄"


        Ööh, sori. En nyt ymmärtänyt. Enkä sitä aikaisempaakaan... Oletko polttamassa itseäsi loppuun? Silloin ei 😄 vaan 😓

        xLiner

        Ehkä laittelen nukkumaan. Oli aikainen lähtö tänään, pää ei enää pelaa 😵‍💫

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        "3 h jossain hommassa on tapauksesta riippuen 3-10h ranksmetsässä. Raha ei riitä...😄"


        Ööh, sori. En nyt ymmärtänyt. Enkä sitä aikaisempaakaan... Oletko polttamassa itseäsi loppuun? Silloin ei 😄 vaan 😓

        xLiner

        Niin, että jos mä teen 3 h jotain hommaa, ei tarkoita sitä, että joku nenänkaivaja tonkii nokkaansa 3 h.... 😃


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä laittelen nukkumaan. Oli aikainen lähtö tänään, pää ei enää pelaa 😵‍💫

        xLiner

        Selitin itse huonosti...

        Jos mä teen ammattini töitä 3 h, niin en kyllä hyväksy nrnänksivuuta 3 h siitä edestä.... sitä koetin sanoa. 😃

        Ei osaa artiguloida välillä viimesenpäälle. Mutta aina voin tarkentaa. 😃


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Selitin itse huonosti...

        Jos mä teen ammattini töitä 3 h, niin en kyllä hyväksy nrnänksivuuta 3 h siitä edestä.... sitä koetin sanoa. 😃

        Ei osaa artiguloida välillä viimesenpäälle. Mutta aina voin tarkentaa. 😃

        Tarkoitat oravannahkakauppana? Siis että sinä teet jonkun palveluksen ja kaveri tekee vastapalveluksen, jonka pitäisi olla saman arvoinen jollakin mittarilla.

        Moon niin itteellinen, ettei ole ollut tarvetta vaihtiksille. Joskus harvakseltaan teen apuja tietyille ihmisille jos sopii-huvittaa-jaksan-jne. En odota mitään takaisin. Vähän sama kuin satasen lainaamisessa: jos sen hukkaan heittäminen ei kirvele, niin siitä vaan.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitat oravannahkakauppana? Siis että sinä teet jonkun palveluksen ja kaveri tekee vastapalveluksen, jonka pitäisi olla saman arvoinen jollakin mittarilla.

        Moon niin itteellinen, ettei ole ollut tarvetta vaihtiksille. Joskus harvakseltaan teen apuja tietyille ihmisille jos sopii-huvittaa-jaksan-jne. En odota mitään takaisin. Vähän sama kuin satasen lainaamisessa: jos sen hukkaan heittäminen ei kirvele, niin siitä vaan.

        xLiner

        No mä joitain hommia sitten hoidankin rahan avulla. Mutta sekään ei estä välillä kinuamista, että pitäis saada apua.... Tosin ihmiset auttaa lopulta toisiaan aikas vähän...
        Yksi syy on kiire.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No mä joitain hommia sitten hoidankin rahan avulla. Mutta sekään ei estä välillä kinuamista, että pitäis saada apua.... Tosin ihmiset auttaa lopulta toisiaan aikas vähän...
        Yksi syy on kiire.

        ...ja toinen syy on avun yksisuuntaisuus. Jotkut kuvittelevat olevansa oikeutettuja ilmaisiin ja vastikkeettomiin palveluihin tuttuja ja kavereita hyödyntäen.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        ...ja toinen syy on avun yksisuuntaisuus. Jotkut kuvittelevat olevansa oikeutettuja ilmaisiin ja vastikkeettomiin palveluihin tuttuja ja kavereita hyödyntäen.

        xLiner

        Niin, tai eivät vaan ymmärrä, että se on toisen omaa elämää.


    • Anonyymi

      Ihan vakiohan tuo on, eikä vain ystävä tai perhesuhteissa. Ihan samalla tavalla työelämässäkin oletetaan sinkkujen joustavan ja mukautuvan. Sinkku tekee hankalat työvuorot ja valitsee viimeisenä loma-aikansa. Tai noin sen tunnutaan olettavan menevän ja jos tulee äkillisiä työvuoro- tmv. -muutoksia, niin sinkulle tietysti sopii aina. 🙄

      • Siis nythän näissä keisseissä tilanne on ok...oon itse valinnut näin...ok. Otsn vastaan niiden minulle aiheuttaman murheen....

        Mutta nythän jatkossa minun vastaaville sanominen: Ei käy, ei voisi aiheuttaa mitään vastareaktiota? Eikö? Efortti on annettu?

        Tietty toiset on nyt saanut enempi. 😁

        Mutta mitä sit? Minunko vika, että joku kerkes eksna kysästä? 😄

        Ja sekin, että miksi mun pitäis kaikille selittää, että kun toi ja tämä ja se pyyti, niin nyt mun pitää jo tehdä onia juttuja jne? 😄


    • Anonyymi

      Mikähän rikollinen moottoripyöräkerho tuokin on MC Donald.

      • Teeppä sinne se kuuluisa dragon kkk-isku!


    • Mielestäni kaikkien aikatauluja pitää kunnioittaa ja sovituista asioista pidetään kiinni. Ihan sama onko kyseessä sinkku, vai perheellinen tapaus.
      Peruuttaminen sallitaan ainoastaan tapaturman, onnettomuuden ja suurkatastrofin sattuessa.
      Ei voida olettaa: "sille sopi viime viikolla, niin kyllä sille sopii tällä viikollakin".
      Eikä yksipuolisesti muuteta suunnitelmia.
      Tuollainen itsekkyys ja etuikeutettu asenne ärsyttää suunnattomasti.

      Olen vähän turhankin tiukka näiden asioiden kanssa. Minua ei ohjailla ulkopuolelta, eikä aikatauluja muuteta ilman yhteistä sopimusta.

      Olet ollut kaverillesi reipas ja auttavainen ystävä. Mikäli hän ei osaa arvostaa sinua, sahatkoon itse klapinsa omalla ajallaan.

      • On vain hyvä, jos osaat pitää omat rajasi selvinä...(mä treenaan niitä yhä)

        Kaveri siis sahuuttaa puista puutavaraa... ei klapeja. 😄

        Mutta nytten hänen pitäisi ymmärtää, että vaikka minä tein yhden päivän hälle apuna niitä lankkuja/lautoja, niin varasin siihen toisenkin...tämän päivän... muutin menojani ja nyt ei tule lisää...

        Ymmärrän, että hän on saanut minulta vain yhden päivän mun apuani...mutta minä olen muokannut elämästäni kaksi päivää hänen vuokseen...

        Siinä on tään aloituksen pointti...🤔


      • Disseisback kirjoitti:

        On vain hyvä, jos osaat pitää omat rajasi selvinä...(mä treenaan niitä yhä)

        Kaveri siis sahuuttaa puista puutavaraa... ei klapeja. 😄

        Mutta nytten hänen pitäisi ymmärtää, että vaikka minä tein yhden päivän hälle apuna niitä lankkuja/lautoja, niin varasin siihen toisenkin...tämän päivän... muutin menojani ja nyt ei tule lisää...

        Ymmärrän, että hän on saanut minulta vain yhden päivän mun apuani...mutta minä olen muokannut elämästäni kaksi päivää hänen vuokseen...

        Siinä on tään aloituksen pointti...🤔

        Aivan. Sinä raivasit kalenteristasi tilaa kaverisi auttamiseen. Hän valitsi toiseksi päiväksi muuta hommaa.
        Sinun aikasi on rajallinen. Et voi hyppiä kaverisi aikataulujen mukaan.
        Hän voi syyttää vain itseään, koska hän itse valitsi toiseksi päiväksi muuta tekemistä.

        Ymmarrän harmituksesi. Kaverisi on silti sinulle kiitoksen velkaa siitä ensimmäisen päivän työstä.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Aivan. Sinä raivasit kalenteristasi tilaa kaverisi auttamiseen. Hän valitsi toiseksi päiväksi muuta hommaa.
        Sinun aikasi on rajallinen. Et voi hyppiä kaverisi aikataulujen mukaan.
        Hän voi syyttää vain itseään, koska hän itse valitsi toiseksi päiväksi muuta tekemistä.

        Ymmarrän harmituksesi. Kaverisi on silti sinulle kiitoksen velkaa siitä ensimmäisen päivän työstä.

        Vielä min pitää korjata tuota...

        Kaverin pitää olla kiitoksen velkaa kahdesta päivästä oikeastaan.... varasin tämänkin päivän hälle, vaikka se ei osunut hänen aikatauluun...

        Ja SE juurikin on se tärkeä juttu tässä...


      • Disseisback kirjoitti:

        Vielä min pitää korjata tuota...

        Kaverin pitää olla kiitoksen velkaa kahdesta päivästä oikeastaan.... varasin tämänkin päivän hälle, vaikka se ei osunut hänen aikatauluun...

        Ja SE juurikin on se tärkeä juttu tässä...

        Linkitä kaverillesi tämä keskusteluketju. Tämä auttaa kaveriasi ymmärtämään ja arvostamaan muiden (sinun) aikatauluja.

        Oppipahan olemaan!


      • tosi.typy kirjoitti:

        Linkitä kaverillesi tämä keskusteluketju. Tämä auttaa kaveriasi ymmärtämään ja arvostamaan muiden (sinun) aikatauluja.

        Oppipahan olemaan!

        En linkitä..

        Siperia opettaa.. 😃

        Siinä missä minunkin pitää oppia arvostamaan itseäni, saa muutkin oppia kantapään kautta sen aiheuttamat mahdolliset pettymykset. 😃

        Ei ne luultavasti mrne tätä(kään) kautta sen paremmin perille...

        Mä olen huomsnnut sen lährmpänäkun kuin tuttavissa/kavereissa. 😃


    • Itse kuljen vähän kaksilla kiskoilla. Töissä olen ilmoittanut että ylitöihin kysyisivät ensin perheellisiä ja nuoria sillä tiedän että heillä on suurempi rahan tarve kuin itsellä. Jos heille ei sovi tai eivät jaksa niin viimeiseksi sitten minulta kysymään. Kyllähän minä sitten menen jos tarvetta on. Meillä on kiertävät lomat mutta olen ilmoittanut että jos jollakulla on tarvetta vaihtaa niin tulevat juttusille.

      Työelämän ulkopuolella olen taas ilmoittanut että minua voi ihan vapaasti kysellä sillä minulla nyt ei enää ole oikeaa elämää joten todennäköisyys myöntävälle vastaukselle on korkea. Vaikka melko kalenteriuskollisesti elän työkierron mukaan niin mitään pakottavaa aikataulusidonnaista harrastusta tai kotiaskaretta ei minulla ole.
      Ainoa mistä en jousta on poliittisten luottamustöiden hoito. Ne minä hoidan ensisijaisena sillä niiden takaa löytyy monen kuntalaisen ääni.

      Voisi kai sanoa että minun linjani jossa minä annan raamit omalle tiimalasilleni on toiminut hyvin ja kaikki ovat sitä kunnioittaneet. Samaa toimintatapaa tuntuvat monet kavereistani toteuttavan.
      Saa nähdä muuttuuko tilanne syksyllä kun ilmeisesti meillä vuorojärjestelmän muutos viimein toteutuu. Nyt on 6-työvuoroa ja 4-vapaata ja syksyllä 4-työvuoroa ja 6-vapaata. Silloin pitää työvuorot selkeästi pyhittää työlle sillä ovat 12-tunnin vuoroja.

      • No mä näen sinussakin jotain samaa, kuin itsessäni...

        Siis mulla täytyy olla jotain todella painavaa syytä, etten johonkin muuhun lähtis jeesimään..

        Korkea moraali tms... mutta miksi?

        Mulla on vuorotyö myös. Teen noin 48 tuntia viikkoon... 2 vuoroa 7-19 ja 24h väliä ja taas 19-7... sit 3,5 vuorokautta vapaata ja sama ryllinki...

        Sitten on omakotitalo, jota ei kannata edes myydä vielä ainakaan. Puukeskuslämmitys (kiitos Putin-p.skaperseen).

        Itsekseen aika kova souvi...voin sanoa...

        Pitäisi hiukan arvostella vielä itseään enempi ja sanoa avun pyytäjille, että: No can do!" Kodks se olisi oikeastaan aina totuus. 😃


      • Disseisback kirjoitti:

        No mä näen sinussakin jotain samaa, kuin itsessäni...

        Siis mulla täytyy olla jotain todella painavaa syytä, etten johonkin muuhun lähtis jeesimään..

        Korkea moraali tms... mutta miksi?

        Mulla on vuorotyö myös. Teen noin 48 tuntia viikkoon... 2 vuoroa 7-19 ja 24h väliä ja taas 19-7... sit 3,5 vuorokautta vapaata ja sama ryllinki...

        Sitten on omakotitalo, jota ei kannata edes myydä vielä ainakaan. Puukeskuslämmitys (kiitos Putin-p.skaperseen).

        Itsekseen aika kova souvi...voin sanoa...

        Pitäisi hiukan arvostella vielä itseään enempi ja sanoa avun pyytäjille, että: No can do!" Kodks se olisi oikeastaan aina totuus. 😃

        On sulla kieltämätä sellainen savotta että ihan juttujasi lukiessa meinaa jo tulla hiki. Vielä jos sinulla on taipumus sellaiseen lisäongelmaan kuin minulla eli ei oikein kehtaa pyytää muita apuun vaan tekee mieluimmin itse.
        Tuosta on tullut joskus sanomista eli en ole pyytänyt talkoisiin vaikka itse ovat tarjoutuneet. Nyt pikkasen olen tuosta pahasta tavasta päässyt eroon.

        Mielenkiintoinen vuorojärjestelmä teillä kyllä. Näin sinkkuna se ja sama mikä viikonpäivä on mutta itsellä muutama kaveri jonka kumppanit on päivävuorolaisia. Itse pyrin välttämään yhteydenpitoa viikonloppuisin että heille jää kahdenkeskistä aikaa. Voin kuvitella että yheiseet kokonaiset vapaapäivät ovat heille tärkeitä kun yleensä viikonloppuna kaveri on töissä tai nukkuu yövuoron jälkeen.


    • Ikävä kun sun sahaaminen meni sivu suun. Sahaaminen on tosi mielenkiintoista. mä näin kerran (en voi kertoo paikkaa) niin hylätyn sahan kahdella raamilla, särmäyssahalla, kuorimakoneella ja höyrykoneilla. Haimoon myllyltäkin löytyy raami ja särmäyssaha. ja ruotsissa löyty kans raami tukkivaunuineen, ihan ulkona vaan pikkukatoksen alla. Sekin hylätty.

      • Kestän sen kyllä. 😃

        Mietin lähinnä nyt hetkeä, kun kielyäfyn seuraavasts sahausajankohdasta..se on ihan sama...tuskin jää ensi tammikuuhun...


    • Anonyymi

      Kahjoja ja hirviöitä niitä on kaikkialla pieniä ja suuria hirviöitä.

    • Anonyymi

      Voi ei mikä tuo hirviö-ajatus minkä kai tytöt antoivat mieleen ideana... kaikenlaisia erilaisiakin hirviötä voi olla...

      huvittaa tuo jooo hirviöajatus.

      Niin mutta alkaa taas lumi loppumaan kun niin paljon liikennettä iin autotkin sulattavat lunta renkaiden kitkallaan tehokkasti.

    • Anonyymi

      En ymmärrä ihmisiä jotka eivät ole kykeneviä sopimaan asiasta ennakkoon eri tahojen kanssa.
      Aika helppoa on kertoa, olen varannut auttamiseen huomisen ja ylihuomisen päivän, muuta aikaa minulla ei nyt ole?
      Voi se olla toisille liian vaikeaa, helpompaa on valittaa.

      • En nyt tiedä tarkkaan mitä kommentillasi haet?

        Mutta minulta ei kysytty kuin tiettyjä päiviä hommaan...ei kysytty korvaavien päivien mahdollisuuksia...

        Sunnuntai ja tämä päivä...

        Työjutut kyllä kusin ihan itse... ilmoitin jo torataina miten työhomnat tällä viikolla menée...mutta totuus on sekin, ettei muita trkijöitä tähän hätään olisi ollut..

        Työnjohtaja on kamu...mikä opettelee homnaa, niin pelastin hänet nyt...vielä. Ja kunhan saadaan hommat rokkaa taas, sanon hälle, että se oli vika kerta, kun pelastin...


    • Mä oon sähköasentaja ammatiltani. Joku ajattelee, että kun minä pyydän tuolta pistorasian touhon metrin päähän toisesta, se (minä) teen sen nopeasti...suitsait...

      Joo, teen sen ehkä siinä suitsait....mutta ensin käyn katsomassa onko se millainen homma, mitä tarvikkeita. Hommaan tarvikkeet, hoidan työvehkeet, sovin asennusajankohdan minun ja pyytäjän ajankäytön mukaan...(en oleta, että joku olisi vslmis asennuttamaan pistorasiaa klo 03:50, kun mä satun olemaan sillä päällä).

      Äkkiä joku 2 tunnin kokonaistyöaika venyy minulle viikoiksi eteenpäin...15 min nyt, 15 minuuttia yluomenna...muistamista, selvittelyä...jahkailua...

      Ei se lopulta mene niin, että minä sanelisin milloin ja missä kohdin käygän sdn 2 h elämästäni...

    • Anonyymi

      Karanneet Kararamellit... avatessa kun tuhoutui, repesi.. sitten niitä voi löytyä jostain sohvan kolostakin..

      Vai sähköasentaja eli et digitaalielektroniikkaa ja tietokonejuttuja.

    • Anonyymi

      Tuo ohjelma leijonan luola suomi... jotkut ideat vähän kuin joku yrittäisi keksiä pyörästä neliön muotoisen.

      viihdeteollisuus on kyllä aika suuri bisnes nykyään, jos ihmisillä on tylsää niin pitää olla kaikenlaiista viihdettä, pelejä, elokuvia ym.

    • Anonyymi

      Ei oo kyllä tullu mieleen tuollanen, että sinkulla olis extemporee sen enempää joutoaikaa, kun mullakaan. Riippuu ihan ihmisestä. Jollain voi ollakin, jollain toisella on kiireempää kun mulla.

      Minusta nää on yksilökysymyksiä, ei niinkään onko sinkku tai varattu, perheellinen tai ei.

      Jasu

      • Niin, ehkä sitä saattoi itse vedota enempi aiemmin muihin kiireisiin. 🤔


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Niin, ehkä sitä saattoi itse vedota enempi aiemmin muihin kiireisiin. 🤔

        Se on mahdollista. Minusta tuntuu, että mun sinkku ystävät on kiireempiä kun minä. Aina johku menossa. 🙂
        Ei mulla sinkkunakaan ollu muita kiireitä, kun työ ja talon remppaaminen. Nukkuminen toki maittoi, kun veti ittensä ihan piippuun töissä ja talolla.

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on mahdollista. Minusta tuntuu, että mun sinkku ystävät on kiireempiä kun minä. Aina johku menossa. 🙂
        Ei mulla sinkkunakaan ollu muita kiireitä, kun työ ja talon remppaaminen. Nukkuminen toki maittoi, kun veti ittensä ihan piippuun töissä ja talolla.

        Jasu

        Toki itteäni kun nyt mietin, niin velvollisuuksua mulla perheellisenä on enempi silleen, että muksut vielä tarttee paljon mun läsnäoloa ja jeesiä. Eläimet ei selviä ilman mua. Töissä on parku jos oon pois, kun tarttetaan joka ryhmään.

        Mutta muuten en koe kiireitä olevan.

        Jasu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toki itteäni kun nyt mietin, niin velvollisuuksua mulla perheellisenä on enempi silleen, että muksut vielä tarttee paljon mun läsnäoloa ja jeesiä. Eläimet ei selviä ilman mua. Töissä on parku jos oon pois, kun tarttetaan joka ryhmään.

        Mutta muuten en koe kiireitä olevan.

        Jasu

        No mulle on taas jotenkin kasautunut kaikkea, juuri kun itselläkin ois kiirettä. Ja niitä tulee vahingossakin...

        Mutta nyt tiedän, etten ainakaan kahteen kuukauteen lupaudu mihinkään ylimääräiseen. Töissä voi joutua, kun meillä on pieni porukka, mutta saapahan siitä rahaakin. Yleensä ylitöitä...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No mulle on taas jotenkin kasautunut kaikkea, juuri kun itselläkin ois kiirettä. Ja niitä tulee vahingossakin...

        Mutta nyt tiedän, etten ainakaan kahteen kuukauteen lupaudu mihinkään ylimääräiseen. Töissä voi joutua, kun meillä on pieni porukka, mutta saapahan siitä rahaakin. Yleensä ylitöitä...

        Juu. Meillä ei töissä saa ylitöistäkään rahaa, tunti tunnista vapaana systeemi. Muutenkin pieni palkka.

        Itelläni ei kavereita oo mitä jeesiä. Joten pääsen helpolla siinä määrin. Mutta kotona teenkin kahden ihmisen työt yksin. Mies ei ehdi eikä jaksa.

        Pidä sääkin taukoa muitten auttamisista. Monesti ne kärkkyy ympärillä, jotka ei enää kaveeraa, jollei hyödy enää mitenkään susta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu. Meillä ei töissä saa ylitöistäkään rahaa, tunti tunnista vapaana systeemi. Muutenkin pieni palkka.

        Itelläni ei kavereita oo mitä jeesiä. Joten pääsen helpolla siinä määrin. Mutta kotona teenkin kahden ihmisen työt yksin. Mies ei ehdi eikä jaksa.

        Pidä sääkin taukoa muitten auttamisista. Monesti ne kärkkyy ympärillä, jotka ei enää kaveeraa, jollei hyödy enää mitenkään susta.

        Ainii, kuittaus jäi. Mut Jasu. 👍


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ainii, kuittaus jäi. Mut Jasu. 👍

        Tiesin, että olisit ollut sä. :oD

        No tänään ois ollut kuulemma sahuupäivä, mutta mulla oli tämä työvuoro, jonka juuri aloitin ja vaikka ei olisi ollut, en ois kyllä mennytkään, kyllä mulla riittää omia hommia ja pari päivää tuhlasin jo omaa aikaa siihen projektiin.

        Kyllä pitää nyt koittaa vaan muistaa se ei-sana ja sanoa, että jos on aivan mahdoton tilanne, niin sitten sillä ehdolla, että tulee auttamaan mua metsähommissa, kuka mitäkin haluaa... Se on ehdoton ehto. Ja voi vaikka raahailla oksia edestä, jos ei voimat riitä plllien kantamiseen tai sahailuun.


    • Juu, kyllä toi on ihan tuttua. Toki ymmärrän sen, että kääpiöarjessa ei voi aina itte valita miten aikaa käyttää vaikka kuinka olisi jotain sovittuna, ehei, kalenteri menee uusiksi heti kun pikku-petteri haluaa kokeilla mitä tapahtuu kun työntää pari naulaa pistorasiaan.

      Mutta kyllä sitä sinkku-ominaisuutta selvästi myös hyödynnetään juuri kuten sanoit, kyllähän nyt sinkku ehtii. Osittain sama pätee lapsettomiin pareihin, olen huomannut.

      • Joo. Kyllä tässä perää on. 🤔


    • Anonyymi

      Joo. Muttakun sanon ei.se on ei. En itsekyyttäni vaan oikeuttani. Sen tietäkööt.💩

      • Anonyymi

        Liian usein käytetään toisen hyväntahtoisuutta ja uskollisuutta hyväkseen. Kun on sitä tarpeeksikauan tehnyt,osaa jo sanoa että ei. Se on viisautta se. Ei ole muiden orja tai marionettinukke. 💩


      • Anonyymi kirjoitti:

        Liian usein käytetään toisen hyväntahtoisuutta ja uskollisuutta hyväkseen. Kun on sitä tarpeeksikauan tehnyt,osaa jo sanoa että ei. Se on viisautta se. Ei ole muiden orja tai marionettinukke. 💩

        No mulla on se, että mun pitää itse oikein miettiä kunnolla,. että onko jotain, miksi en voisi jeesiä....Vaikka moni varmaan miettii, että onko sitä mahdollisuutta auttaa.
        Mun auttelut menee välillä vähän omastakin mielestä yli.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No mulla on se, että mun pitää itse oikein miettiä kunnolla,. että onko jotain, miksi en voisi jeesiä....Vaikka moni varmaan miettii, että onko sitä mahdollisuutta auttaa.
        Mun auttelut menee välillä vähän omastakin mielestä yli.

        No ajattelin nyt tässä sitä että pyydetään pyhäpäivinäkin töihin. Niinä vähinä,missä voit tavata ystäviä,jotka tapaamista odottaa. On vaikea ollut opetella tuo ,ei. Mutta olenpahan oppinut. Viimeinkin. Kilttinä on aika raskasta...🙂 💩


    • Anonyymi

      En ole ikinä törmännyt moiseen ajatukseen, että sinkulla olisi vain aikaa. Itse en ole kohdannut ikinä kuin kiireisiä sinkkuja sekä myös varattuja. Enemmän taitaa olla persoonakohtainen kysymys onko tekevä ja menevä vai paikoillaan ja aloillaan oleva.

    • Anonyymi

      Sehän se oletus on, että on aikaa ja toisaalta, että kiireettömyydestä pitäisi olla onnesta ymmyrkäisenä ja käyttää aikansa ventovieraiden auttamiseen ja jotenkin lunastaa paikkansa yhteiskunnassa tätä kautta. Tietenkin riippumatta siitä onko lapseton ja parisuhteeton vapaaehtoisesti vai vastoin tahtoaan.

    • Anonyymi

      No juu, mutta entäs sitten? Mähän oon nimenomaan valinnut että en halua omia lapsia jne. koska arvostan omaa vapautta niin paljon 😁 Tosin nyt oon siitä eriskummallisessa tilanteessa, että oon aloittanut uudessa duunissa joka vie kaiken ajan arjesta (ja vklopusta, koska työasiat pyörii yölläkin mielessä). Eli ent tälleen sinkkunakaan ehdi arkena muuta kuin käydä kotona nukkumassa. Silti välillä kuulee et "eihän sulla oo muuta kuin aikaa" 🙄
      N32

      • No aikanaan toki duuniinkin ammattisoituu, eikä tartte käyttää siihen niin paljoa eforttia, mutta saa sitä ihminen käyttää aikansa mihin tykkää. 🙂

        Jotkut vaan ajattelee, että jossain parin tunnin hommassa menis se 2 h päivästä... usein se 2 h päivästä ei osu tehokkaasti johonkin ja tulee kaikenlaista säätöä päälle... usein se koko päivä menee omassa elämässä säätämiseksi se toisen pillin mukaan...


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      1916
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1584
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1316
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1242
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1216
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1192
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    10. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      44
      1176
    Aihe