Tulipa taas nähtyä
Mitä vuokratyö on, olin viikon työmaalla ja hoidin kaikki asiat niinkun piti, sit sanottiin että ei ole enään töitä. Kuulin sitten että sinne otettiin uusi työntekijä tekeen samoja töitä. Ja itselläni on pitkä kokemus vuokratöistä ja useammin on keikat olleet pitkiä. Nytten ei tainnut naamataulu kelvata. Tässä oli pidempi työttömyysjakso ja olin motivoitunut hoitaan työni hyvin ja se ei riittänyt
Vuokratyö.
20
507
Vastaukset
- Anonyymi
Ainahan se vuokratyö on tuota että työt voi loppua milloin vain. Eihän se ole muuta kuin siirtyy seuraavalle työmaalle niitä kyllä riittää ihan loputtomiin. Itsekin tein ensimmäiset pari vuotta muutaman viikon pätkissä kun naama ei miellyttänyt.
- Anonyymi
Tämän takia en mene enää ikinä vuokrapuljuun töihin. Ei mitään sääliä, ukko ulos heti ja sitten odottelemaan omalla kustannuksella löytyykö uutta työmaata parin päivän vai viikon päästä ja samalla kusee kaikki budjetit sun muut. Naurattaa näiden vuokrafirmojen länkytykset miten ollaan tukena vuokraduunarin urapolulla ja miten työt joustaa. Paskat, ainoa asia joka vuokrafirmaa kiinnostaa on maksava asiakas ja duunari on se välttämätön paha jolla saadaan nyhdettyä rahaa. Nyt olen onneksi vakituisessa työsuhteessa ihan oikeassa työpaikassa ja ei tarvitse stressata milloin ilmoitetaan ettei tarvitse huomenna tulla
- Anonyymi
Ilmeisesti hoidit asiat hitaasti tai sitten asenteesi oli väärä.
Ehkäpä puheesi loi eripuraa ja levottomuutta työyhteisöön jne.
Olen nähnyt monta tekijää jotka ovat omasta mielestään tehokkaita työntekijöitä, kuitenkin kun vertaa oikeasti tehokkaaseen työntekijään niin heidän teho on alle puolet.
Kerrot että hoidit kaikki kaikki asiat niinkuin piti.
Hoiditko asiat aina kun käskettiin vai olitko oma-aloitteinen jolle voitiin antaa laaja tehtävänkuva ja hoidit itsenäisesti päivän hommat?- Anonyymi
Vuokrafirmat ja niiden asiakasfirmat ovat juurisyy paskoille työpaikoille.
- Anonyymi
Olen keskustelun aloittaja. Hoidin työni omaalotteisesti ja tein mielestäni jopa kahden ihmisen edestä. Niinkun tuossa mainitsin mulla on vuokratyöstä kokemusta yli 10 vuotta, ja syy miksi olen tehnyt vuokratöitä on se että olen saanut tessiä parempaa palkkaa ja tykkään että
Maisema vaihtuu. Olen myös ollut suoraan firmassa missä oli erittäin huono ilmapiiri. Vuokratyöntekijöitä on nykyään todella paljon ja kun joiltakin olen kysynyt miksi ette mene suoraan firmaan monesti vastaus on huono ilmapiiri ja pienempi palkka.
- Anonyymi
Haluatko mennä töihin??
Anonyymi-ap
2024-04-27 18:56:22
Ilmoita
Minäpä kerron teille yhden asian, jota harva sisäistää tai edes tajuaa..
On heitä jotka raatavat koko ikänsä, toiset saavat hyvän korvauksen toiset loistavan korvauksen ja sitten on valtavasti heitä jotka saavat jonkinlaisen toimeen tulon.
Tämä iso porukka pitää kuitenkin pyörät pyörimässä siten että rikkailla on tilaisuus rikastua.
Mutta minkälaisen kohtelun nämä köyhät sitten saavat eläkkeellä?
He saavat pienen eläkkeen ja kun yleensä ovat raataneet fyysisesti raskaissa töissä, heillä on paljon lääkitystä ja lääkäri käyntejä vaativia vammoja, He voivat saada pienen avustuksen (alle 100). Sitten heillä on rimuinen tehtävä valita ruuan ja lääkkeiden välillä.
Ja hallitus kertoo heille ettei heillä ole enää varaa pitää heitä heng.. siis ei ole antaa heille ylimääräistä rahaa..
Tämän voi jokainen havaita kun juttelee nykyisten vanhusten kanssa.
Ei paljon huvita enää töihin lähteä, kun voi yrittää olla vanhuksena edes terve, kun ei raada...- Anonyymi
tarviiko töissä raataa ? Koneet on apuna nykyänsä melkein jokaisessa ruumiillisessa työssä. Raatamistyöt pelkillä käsityökaluilla ovat nykyänsä jo aika vähissä. Suojavälineetkin on nykyänsä lain ja vakuutusyhtiöiden pakollisuuksia.
Aina toki on oleva raatamishommia joissa ihmistä käytetään hyväksi mitättömällä korvauksella. Sellainen on rikollistakin, Tosin silloin työn tekijäkäään ei kovin fiksu voi olla.
- Anonyymi
VUOKRA DUUNARIT NE SAATETAAN POTKII POIS JA POTKITAANKIN.
-
SANNA MARIN JA VIHREÄT AJOIMAT MAAN KONKURSSIIN JA KANSA PERSEAUKIISEKSI. KAIKKI ON KANATTAMATONTA, ULKOMAISET NUSSII.
KANSA KÖYHÄÄ, KUIN KIRKON ROTAT.
-
TÄYTYISI AJAA ULKOMAALAISET VITTUUN JA SUOMALAINEN OMISTUS PALATTAA, KUTEN PUUTIN VENÄJÄLLÄ TEKI.- Anonyymi
Palauttiko putin suomalaisomistuksen venäjällä?? Ihan uusi tieto???!
- Anonyymi
Ilmeisesti tullut jokin väärinkäsitys siitä onko vuokratyöntekijällä vakituinen työsuhde vai väliaikaisesti työssään esim. paikkaamassa lomalla olevan työntekijän...
Pääsääntöisesti vuokratyöt ovat väliaikaisia töitä jotka lyhyitä komennuksia. - Anonyymi
Jotkut vuokratyöfirmat eivät vaivaudu millään tavalla infoamaan hakua.
Surkeimmista yrityksistä on innohouse ja se surkea aluejohtaja esa heikkinen.
Kiertäkää kaukaa tuo lafka - Anonyymi
Yleensä vuokrafirmat ei ilmoita mikä yritys hakee työntekijöitä, mikä on käsittämätöntä.
- Anonyymi
Monet vuokrafirmat hakevat vaan ihmisiä kirjoille, koska mitään työpaikkaa ei ole olemassa. En kyllä kehtais kaduilla kulkea jos olisin vuokrafirman konttorissa töissä, on se niin vastenmielistä ja ihmisten kyykyttämistä. Ei
Minkäälaista omatuntoa. - Anonyymi
"tarviiko töissä raataa ? Koneet on apuna nykyänsä melkein jokaisessa ruumiillisessa työssä. Raatamistyöt pelkillä käsityökaluilla ovat nykyänsä jo aika vähissä. Suojavälineetkin on nykyänsä lain ja vakuutusyhtiöiden pakollisuuksia.
Aina toki on oleva raatamishommia joissa ihmistä käytetään hyväksi mitättömällä korvauksella. Sellainen on rikollistakin, Tosin silloin työn tekijäkäään ei kovin fiksu voi olla."
Tiuollainen vähään kokemukseen viittaava viesti ei juuri paranna asiaa.
Vai mitä olisit mieltä jos sinua reilusti nuorempi henkilö kertoisi sinulle että olet sen suhteessa väärässä, joka on elämäsi peruspilareita ja minä tiedän asiat paremmin?? No jonain päivänä ymmärrät sen..- Anonyymi
Nuoruudella tai kokemattomuudella ei ole tässä mitään merkitystä, se kaikki on turhaa hierarkiaa, joka tulee terveydenhuollosta poistaa. Sitten niihin viittauksiin. Eräällä HVAlla ammatinharjoittajamallia ajaa henkilö, joka kuvaa nykyistä järjestelmää neuvostoajan tai DDR:n malliksi. Myös Lasse käyttää näitä termejä, viitaten ilmeisesti aluevaltuustoon. Jos meillä on yhteisymmärrys ongelmien syystä, niin miksemme poista tätä täysin turhaa hallinnon tasoa? Hallitus päätti sairaalaverkosta, ei aluevaltuusto. Jos aluevaltuusto ei pysty edes näin keskeisestä asiasta päättämään, miksi tarvitsemme sitä. Voisimmeko esimerkiksi säilyttää nykyisen sairaalaverkon, jos säästöt tulisivatkin aluevaltuustoista ja monikerroksellisen päätöksentekojärjestelmän purkamisesta.
Olen huolissani näistä luottamustoimessa tai muuten näkyvällä paikalla olevien henkilöiden viittauksista neuvostoaikaan. Suomi on ennennäkemättömästi jakautunut. Xssä ja somessa yleensäkin puhutaan komukasta ja punikista ja saatetaan sanoa mm. että ”ettekö mitään oppineet viime kerrasta”, lietsomalla tätä eripuraa entisestään. Lisäksi ay-mafia puheet ovat samaa luokkaa. Ei luottamustoimessa tule lisätä tällaista eskalaatiota, se ei hyödytä ketään. Jos tarkoituksena ei ole romuttaa Suomen terveydenhoitojärjestelmää, niin miksi tämä retoriikka?
Olen myös sitä mieltä, että Ville oli väärässä esittäessään ideaansa ainoana mahdollisena nopeana ratkaisuna. Siksi esitin lääkäreille pakollista 3-6kk erikoistumis-/täydennyskoulutusjaksoa julkisella viiden vuoden välein. Tämän avulla saadaan julkiselle lisää lääkäreitä ja myös yksityisellä toimivien lääkäreiden osaamista päivitettyä, kun potilaskanta monipuolistuu ja tulee haastavammaksi. Järjestelmä meillä on jo olemassa ja malli lisäisi ammatillista osaamista ja potilasturvallisuutta. Tarvittaessa lait ja järjestelmät saadaan hyvinkin nopeasti voimaan (vrt. hoitajien pakkolaki, 3 vuoden tohtoriohjelmat) ja tämän avulla hoitojonoja saadaan varmasti purettua. Jos halua on.
- Anonyymi
Huomenna töihin, onneksi ei vuokratöihin😎😎😎
- Anonyymi
oikein,
- Anonyymi
jos oli ns. 1 kerta että joutuu töistä vekeen kesken kaiken niin se menee pakolliseksi tilastomerkinnäksi. Niitä tulee varmasti joillekin usein vuokratyöhommissa.
Naaman ja tavan tehdä työtä täytyy toki miellyttää montakin tahoa koko ketjussa.
Vuokrafirmaa, tilaajayritystä. asiakkaita , kiinteistöhuoltoa, naapureita jne,
Työteho ei ole tietenkään ainut mittari. Liika paahtaminen usein merkitsee monen asian unohtamista. Ympäristön huomioon ottaminen unohtuu. Urakkamiesten jälkiä parsitaan usein.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379