Olen syönyt nyt yhden liuskan Yasmin merkkisiä pillereitä ja olen huomannut sivuvaikutuksena, että koko ajan on sellainen oksettava olo. Viime viikolla otin myös vähän alkoholia ja vähäisestä määrästä tuli aivan hirveä olo ja yö meni vessassa. Onko kukaan muu huomannut vastaavaa ja onko tiedossa helpotusta?
Yasmin ja huonovointisuus
tupuli
112026
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 11
Vanhimmat
Mulla on ollut myös yasmineista sivuvaikutuksena pahaoloisuutta, ajoittuen lähinnä aamuun ja aamupäivään. Alkoholin kanssa en ole huomannut mitään eroa, mutta mulla on muutenkin niin huono "viinamaha" ettei montaa uskalla juoda kun saa juosta vessassa...
niin mä käytän yasminea ja on ollut samat oireet jo kauan...huono olo ja oksettava olo myös on ollut---lääkärit eppäili tässä neljä viikkoa sitten että ne yasminet eivät ole hyväx mulle koska niitten mielestä mulla kohos makas arvot iahn saakuran paljon...
t.yasminen käyttäjä
mä söin yasmineja ja niistä tuli hirveitä sivuvaikutuksia. vaikka puhutaan että se olis hyvin siedetty merkki-.-mut paskat sanon mä! mä oon lukenu täältä tuhansia juttuja joissa yasminen syöjät valittaa ku tulee ties mitä ongelmia niiden kanssa. mulla aiheutti haluttomuutta, limakalvojen kuivumista, mielialojen heittoo, itkuisuutta, raivonpuuskia... jne... mut suosittelen sua kuitenkin syömään sen 3kk joka on ns. "koeaika" .. jos oireet katoo, se on hyvä, mut jos jatkuu niin kannattaa miettiä merkin vaihtoa. mulla tuli vasta 6-7kk syömisen jälkeen mun oireet...
tosiaankiin kiitos tiedosta...
Olin tänään lääkärillä, kun menkat on ollut nyt kevään aikana melkoisen epäsäännölliset - puolen vuoden sisällä on tullut vain kolmet menkat...
Lopetin pillerit kokonaan vuosi sitten, kun tuntui, että kaikki pillerit merkistä riippumatta (olen kokeillut 4 eri merkkiä) aiheuttivat haluttomuutta, alakuloisuutta ja painonnousua.
No, lääkärissä sitten selvisi, että mulla on PCO. Tai ainakin vahva epäily, tällä viikolla otetaan vielä verikokeet, jolla varmistetaan, ettei taustalla ole mitään muuta.
Sain hoidoksi e-pillerit, että kierrot säännöllistyisivät (ovat pillereiden kanssa olleet melkein kellon tarkat) ja merkki on juuri tuo Yasmin...
No, täytyy varmaan yrittää totutella ja tunnustella noita pillereitä taas, kovin innoissani en ole tuosta pillereiden aloittamisesta taas uudelleen.
Itse haluaisin kierukan, mutta ainakin tämä gynekologi oli hyvin tiukasti sitä mieltä, että synnyttämättömälle ei kierukkaa voi laittaa, sillä se kuulemma mahtuu vain hyvin, hyvin harvan synnyttämättömän kohtuun.
Olen kuullut saman virren aikaisemminkin, mutta sitten kuitenkin kuullut paljon tarinoita, joissa myös synnyttämättömille on laitettu kierukka. Mene ja tiedä miten onnistuisi...
Tuntuu vähän ikävältä kuitenkin aloittaa taas pillerit, olo on ollut nyt ilman niitä todella hyvä.
siis mä en tajua tota juttua, että on "luokiteltu" että kénelle mikäkin ehkäisy jne...jos tosissaan nainen haluaa kierukan, niin miksei? mä ymmärrän hyvin, että jos se ei mahdu niin ei mahdu, mutta miksei niitä voida tehdä pienempiä. Miksi ihmeessä kierukan saannissakin pitää olla jotkut kriteerit? ja sitten sterilisaatio: miksi siinä on niin helkutinmoiset kriteerit? ja kortsuista vielä: miksi ne on niin kalliita, nuorilla ei näytä olevan varaa.
Ja sitten toisaalla taas huudetaan siitä, että aborttien määrä on nousussa, liikaa teiniraskauksia jne....!!! ehkäisyasiat vois olla helpompia ja edullisempia!!!!!!!!! sanokaa mun sanoneen.
Mulla tuli ruokahaluttomuutta, aamuisin ei maistu mikään. Oon laihtunu mut ihan hyväkin... Muuten on sopinu parhaiten kaikista pillereistä mitä oon kokeillu. Nykyään teen jopa aloitteita kun olen se haluavampi puolisko.
Syön ensimmäistä liuskaa Yasmineita ja olen myös huomannut "kuvotuksen" tunnetta likipitäen päivittäin. Ennen pillereitä ei tällaista ole ollut.. Viinakin nouse harvinaisen vauhdikkaasti päähän! Muutenkin on turvonnut olo ja oon ikävän ärtyisä koko ajan. Päänsärky vaivaa myöskin alituiseen. Aion nyt kiltisti seurata sen 3kk ja harkita sitten vaihtoa jos näyttää pahalta. Maksakoe ja verenpaine kertoo myös varmaan sitten oman osuutensa, että sopiiko nämä Yasminit mulle lainkaan..
Mulla myös ilmeni pahoinvointia..
Muita "sivuvaikutuksia" olivat mm. pahat mielialan vaihtelut, masennus ja haluttomuus sängyssä.
Lopetin n. kuukausi sitten pillerit kokonaan.
Tilanne parani.
Vaihdoin juuri Diane Novasta Yasmineen. Olen syönyt vasta viikon, mutta "kauhulla" lueskelin näitä kokemuksia. Kun söin Diane Novaa kärsin masennuksesta, itkuherkkyydestä ja syömishäiriöistä. Hyviksi puoliksi voinen mainita ainoastaan sen, että kuukautiskivut hävisivät ja vuotopäivien määrä väheni puolella.
Tuntuu olevan paljon samoja haittavaikutuksia, kuin minulla Dianea popsiessa...
Moi,
Mä oon syöny jo vuoden päivät kyseistä merkkiä ja ei ole ollut mitään ongelmia. Oon ollu tosi tyytyväinen. Jokainenhan meistä on yksilö.