Vyötärönympärys?

YksKyselijä

Hei, ihan uteliaisuuttani kyselen teiltä, mitkä teidän mitat on? Olen pitänyt itseäni aina tiimalasimallisena (periytynyt isän puolelta, äiti on taipuvainen "omenamalliin") ja nyt oon huomannut iän karttuessa (26 vuotta) että mahaanhan ne mun läskit sitten kertyy jos jonnekin. Pitänee kohta olla huolissaan terveydestäänkin, eikös tuo mahan kohdalle kertyvä rasva ole sitä vaarallisinta.

Itsellä pituutta 160 ja painoa 56, ja vyötärön ympärys on hoikimmalta kohdalta 73cm, "paksuimmalta" kohdalta 78cm, ja se on musta aika paljon, koska oon pienikokoinen pituudeltani. Lantio on 95cm.

Mikä on suomalaisen naisen "normaali"vyötärönympärys? :o

Mitenkäs teillä muilla?

78

32109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pia

      Eli vyötärö on tuon 68 cm, kapeimmalta kohtaa. Pituutta 161 ja painoa 50 kg.

      Olen joskus nähnyt jossain testin, johon syötetään vyotärön- ja lantion ympärykset, josta sitten saa tuloksen, onko taipuvainen päärynä- vai omanavartaloon. Tietääkö kukaan mistä puhun? Muistaako kukaan linkkiä?

      • mutta

        jos jaetaan vyötärön ympärys (kapein kohta) lantion ympäryksellä ja jos saatu luku on noin 0,8 on "normaalin kokoinen" vyötärö-lantio-suhde. Miehillä luku on n. 1,0.


      • YksKyselijä
        mutta kirjoitti:

        jos jaetaan vyötärön ympärys (kapein kohta) lantion ympäryksellä ja jos saatu luku on noin 0,8 on "normaalin kokoinen" vyötärö-lantio-suhde. Miehillä luku on n. 1,0.

        http://www.tohtori.fi/laihdutusklinikka/laihdutus11.html

        muistelinkin että olen tuon jossain nähnyt... sen mukaan olen päärynä, jos panen siihen "hoikimman" kohdan eli noin 5 cm navan yläpuolelta, mutta omena jos laskee paksuimman kohdan mukaan, eli siinä navan seutuvilla.

        Höh! Eli siis syytä keskittyä jenkkakahvojen sulattamiseen liikunnalla ja terveellisiin rasvoihin panostamiseen. Kolesteroliarvonikin olen perinyt, olivat jo alle parikymppisenä yli 6, vaikka söin silloinkin paljon kasviksia ym. terveellistä...

        Uinti ja tanssi ovat lempiharrastuksiani, kai niillä saadaan tuo indeksi terveelliselle puolelle.. .ehkä jo ennen elokuun etelänmatkaa ;)


    • Nainen 24.v

      Mittani ovat 87-63-88, 164 cm ja 49 kiloa. Pieni ja pippurinen =) en liho.

    • Keiju

      En ehkä muiden mielestä ole Keiju.
      Olen kuitenkin entiseen verrattuna.

      Mittani ovat pituus 172cm, paino 80,6kg.
      Ikäni 43 vuotta.
      "Missi mittani" ovat:
      -rinnanympärys 100cm
      -vyötärönympärys 74cm
      -lantionympärys 104cm

      Niin me kaikki vaan olemme erimallisia.

      • Kurvikaana kauniimpi

        Sullahan on hyvät mitat.Ei sun pituudella voi 50kg painaakkaan.Kapea vyötärö ja naiselliset mitat rinnan ja lantion kohdilla.Sellaisista miehet tykkää, naiset taas luulee luikkujen viehättävän,noup.


    • Nainen 25v

      104-75-96
      Pituus: 167
      Paino: 67

    • minä vaan

      95-70-92 165cm ja 57 kg

    • Viivi

      Elikkäs lantiota ja takapuolta löytyy hieman liikaakin. Pituutta on 164cm ja painoa 63kg.

      • reheväolen

        pituus 169 cm vyötärö 135cm paino 130 kg joten kokoa löytyy.


    • mittani

      Olen vartaloltani hyvin epänaisellinen ja harteikas. Mittani vaihtelevat jatkuvasti painoni mukaan. Pienimmillään 90-65-85 (59 kg) ja pahimmillaan 92-69-89 (63 kg). Pituutta 161.

    • Neina

      79-60-86, 173cm 22v. eli hoikka oon ja kapeaselkäinen (kuppikoko meinaan on silti C), en ole vieläkään lihonut, ehkä joskus 10v päästä?

      • ...

        Hmmh..rinnanymp. on mulla 89cm, mutta B minun kuppini on...
        Mitat 89-74-100.. Persettä ja lantioo löytyy! ;p


      • Neina
        ... kirjoitti:

        Hmmh..rinnanymp. on mulla 89cm, mutta B minun kuppini on...
        Mitat 89-74-100.. Persettä ja lantioo löytyy! ;p

        Nii mulla on muuten siis rinnan alta 63cm, eli sitä tarkoitin kapealla selällä..mut sitten 79cm siitä päältä..


      • jotain kerrottavaa
        Neina kirjoitti:

        Nii mulla on muuten siis rinnan alta 63cm, eli sitä tarkoitin kapealla selällä..mut sitten 79cm siitä päältä..

        PAINO EI KERRO KUINKA PALJON LÄSKIÄ ON TAI EI OLE!!!

        Lihakset painavat enemmän kuin läski. Sen takia lihaksikkaat ihmiset voivat painaa yllättävänkin paljon vaikka näyttävät yhtä hoikilta kuin kevyemmätkin. Ja jos on hoikka, niin läskiä voi olla enemmänkin kuin lihaksikkaammalla, joka näyttää yhtä hoikalta. Ainoa, mikä kertoo läskeydestä, on rasvaprosentti.

        Itseäni oma painoni ei kiinnosta yhtään, koska tiedän että lihaksia löytyy, jotka painavat.


      • Lihas¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
        jotain kerrottavaa kirjoitti:

        PAINO EI KERRO KUINKA PALJON LÄSKIÄ ON TAI EI OLE!!!

        Lihakset painavat enemmän kuin läski. Sen takia lihaksikkaat ihmiset voivat painaa yllättävänkin paljon vaikka näyttävät yhtä hoikilta kuin kevyemmätkin. Ja jos on hoikka, niin läskiä voi olla enemmänkin kuin lihaksikkaammalla, joka näyttää yhtä hoikalta. Ainoa, mikä kertoo läskeydestä, on rasvaprosentti.

        Itseäni oma painoni ei kiinnosta yhtään, koska tiedän että lihaksia löytyy, jotka painavat.

        Just nii.En tarkkaile painoani, koska tiedän että numerot ovat suuria vain se takia,että olen todella lihaksikas.


      • aaaa
        Neina kirjoitti:

        Nii mulla on muuten siis rinnan alta 63cm, eli sitä tarkoitin kapealla selällä..mut sitten 79cm siitä päältä..

        sinun kuppikokosi on B75 tai rinnakkaiskoko 70c


    • mymmeliina

      pituus: 163cm paino: 58-60kg
      ry 92cm vy 73-74cm (kapein kohta) 79-80cm (levein kohta) ly 90-92cm

      • +-0

        Olen itse 175 cm pitkä ja painan n. 67 kg. Muut mainitut mitat on ry 93, vy 73 ja ly 99.
        Peiliin kun katson niin olen omasta mielestäni melko normaalirakenteinen, jopa hoikka (lihaksia tosin ei juurikaan, että kaikki paino tosiaan on sitä rasvaa).
        Silti täällä jotkut arvelevat, että heidän 100 cm lantionympäryksensä on vähän liikaa. Mistä johtuu että käsitykset näin eroavat?


    • ...

      Eli minulla pituutta 169cm ja painoa 56kg.
      Ry 84cm (kapea selkä, kuppi c), vy 66cm, ly, 94cm.

    • ...

      Vyötärönympärys mitataan n. 2 senttiä navan yläpuolelta. Ei siis vyötärön paksuimmasta, eikä siitä hoikimmastakaan kohdasta.

      "Horisontaalinen mittaustaso on alimman kylkiluun alareunan ja suoliluun harjan yläreunan puolessa välissä."

      Linkki kuvaan:

      http://www.terveysportti.fi/pls/kh/kh_julkaisu.NaytaArtikkeli?p_artikkeli=ima01213

      Eihän nää mitat oo vertailukelpoisia niin kauan kun jokainen mittaa ne mistä sattuu. Vaihtelu saattaa olla yli 10 senttiäkin riipuen siitä mistä kohdasta mitan ottaa.

      Omat mitat 95-80-93, mutta mittoja vääristää nyt se että synnytin 7 vrk sitten ja imetän. =) Pituus 172 ja paino 57.

      • sekä

        93-73-90 170cm 70kg olen normaali


      • Tiimalasi vartaloinen

        Mitattuna 2cm Navan yläpuolelta = 75cm, kapeimman kohdalta =70cm ja lantioni = 92cm. Rinnan alta 80cm.

        Pituuteni 159cm ja painoni 54-55kg

        Ikäni 44v

        Täytyy tunnustaa, että alamassua hieman on, muttei jenkkakahvoja. ;))


      • mutta kun

        "Vyötärönympärys mitataan n. 2 senttiä navan yläpuolelta. Ei siis vyötärön paksuimmasta, eikä siitä hoikimmastakaan kohdasta."

        Mutta kun mulla on vyötärön kapein kohta juuri 2 cm navan yläpuolella...
        Tässä kuitenkin mitat: pituus 171 cm, paino 74 kg. Ry 101 cm, vy 78 cm, ly 103 cm. Vaatekoko yleensä 40 tai M, joissakin vaatteissa myös 38, 42 tai L. Pehmeitä kohtia löytyy, mutta enpä halua niistä luopuakaan. ;)


      • Tarkkana
        mutta kun kirjoitti:

        "Vyötärönympärys mitataan n. 2 senttiä navan yläpuolelta. Ei siis vyötärön paksuimmasta, eikä siitä hoikimmastakaan kohdasta."

        Mutta kun mulla on vyötärön kapein kohta juuri 2 cm navan yläpuolella...
        Tässä kuitenkin mitat: pituus 171 cm, paino 74 kg. Ry 101 cm, vy 78 cm, ly 103 cm. Vaatekoko yleensä 40 tai M, joissakin vaatteissa myös 38, 42 tai L. Pehmeitä kohtia löytyy, mutta enpä halua niistä luopuakaan. ;)

        ...eikä sentään rintojen päältä.


      • väärässä olet

        Naiset mittaavat vyötärön ympäryksen leveimmästä kohtaa, miehet kapeimmasta ja sen pitäs olla 40-50 % pituudesta. Vyötärö lantiosuhde (vyötärön ympärys jaettuna lantion ympäryksellä) pitäisi olla naisilla 0.7-0.8 ja miehillä 0.8-0.9.


    • ........................

      pituus: 170,5 cm
      paino: 53 kg

      strategiset mitat 84,5-63-89
      niin ja minäkin olen "kapeaselkäinen", rintojen alta 70cm

    • ovat

      88-58-100, pituus 171cm ja paino 61kg eli aika päärynä olen...

    • aloitteleva

      pituus 172, paino 52, mitat 83-62-86!

      • lihava..:((

        pituus 172cm
        91-68-90


      • Ylä XXL jalat M
        lihava..:(( kirjoitti:

        pituus 172cm
        91-68-90

        170 cm ja 78kg

        Mikä minä sitten olen?
        Isot rinnat ja omena alla!


      • sohvialooren
        Ylä XXL jalat M kirjoitti:

        170 cm ja 78kg

        Mikä minä sitten olen?
        Isot rinnat ja omena alla!

        110 - 79 - 109
        En koe itseäni lihavaksi, kylki- ja suoliluut on ihan hyvin näkyvissä. Persettä ja tissejä on toki enemmän kuin useimmilla... ;D


      • kysymys
        lihava..:(( kirjoitti:

        pituus 172cm
        91-68-90

        Sun mitat ja pituus suunnileen samat, kuin mulla. Paljon sä painat? Itse painan 72kg, eli painossa pikkuisen liikaa mulla, vaikka normaalipainon ylärajoilla.


      • kysymys
        kysymys kirjoitti:

        Sun mitat ja pituus suunnileen samat, kuin mulla. Paljon sä painat? Itse painan 72kg, eli painossa pikkuisen liikaa mulla, vaikka normaalipainon ylärajoilla.

        ''Sun mitat ja pituus suunnileen samat, kuin mulla. Paljon sä painat? Itse painan 72kg, eli painossa pikkuisen liikaa mulla, vaikka normaalipainon ylärajoilla.''

        Tämä kysymys oli nimimerkille: Lihava..:((


    • ElenaQ

      mitat olis lantio 95, vyötärö 68 ja rinnanympärys 94. Pituutta 163 ja painoa 60 kg.
      Aina ollut tiimalasivartalo, tosin helposti kerääntyy reisiin ja peppuun ylimääräistä =) Mutta naisella saa olla muotoja onneksi!

    • Roar~~

      175cm, 59kg. VY 65, RY 84 ja LY 93

    • fhgkihkcjtyiy

      Joo no mun vyötärönympärys on 58 cm. Ja oon 20-v. xD Lantio on 80-85 cm, en ny muista tarkkaan. Pituus 168 cm ja painoa 48-50 kg. Veikkaisin et täl hetkel lähempänä sitä 50 kiloa.

      • läskipyllynen

        Mun lantion ympärys huimat 100cm, vyötärönympärys 67cm ja rinnanympärys 80cm. (vituttaa, suoraan sanottuna). Pituus on 170cm


    • minä vaan

      Mulla 83-60-87
      163cm
      46kg

      olen 18v.

    • nannaaannaaa

      175cm 65kg, 99-70-100

    • sewbhanf34

      mikä mä mahdan olla? tasapläski vai :D
      mitat 166/75 rinnanympärys 102, navan yläpuolelta 95cm ja lantio 100cm.. hui kauhia tässä varmaan pitäis alkaa laihduttamaan...

    • doraemon

      minä pidän itseäni normaalipainoisena ja -kokoisena, en siis ole tukeva enkä hoikka. ehkä lantio tuntuu liian leveältä joskus ...vaikea löytää housuja jotka sopivat sekä lantiolta että vyötäröltä. ja tuntuu myös että on liian leveät hartiat ja rintakehä kun paitoja on vaikea löytää sopivia:~

      163 ja 57 kg

      91 - 69 - 96

    • 65 cm

      Olen 165 cm pitkä, painan 55-56 kg. Vyötärönympärys on 65 cm, ja lantio 94 cm
      Ikää 48 vuotta. Minulla onneksi ei keräänny vyötärölle, sinun iässä painoin 51-52 kg ja vyötärö olin. 63 cm, aika tasaisesti ne muutamat kilot ovat tulleet tässä vuosien aikana.
      Nuorena sain syödä mitä vain, eikä se näkynyt missään, vasta 40 täytettyäni sain vähän ruveta katsomaan mitä syön, haulan pitää sorjan varteni, enkä päästä painoa enää tästä ylöspäin.

      Ei varmaan mitään normaalivyötärön ympärys ole olemassa, mutta kuten varmaan tiedät naisilla se pitäisi olla alle 80 cm, jotta et olisi riskiryhmässä sairastua esim. diabetekseen.

    • Lillllli00

      169 cm pitkä 62 kg.
      92-65-92.
      Minäkin olen vissiin “kapeaselkäinen” rintojen alta 70 cm.
      Vyötärölle ei mene rasvat ikinä, vaan peppuun, reisiin ja pohkeisiin.

    • qövmpne

      Täältä löytyy 177cm ja 60kg.

      Ry 88, vy 65cm, ly 95cm.

      Lantion kun sais lähemmäs 90cm niin hyvä olis :)

    • Lihava

      Olen 178cm ja 90kg.

      Rinnanympärys 112cm
      Vyötärönympärys 98cm
      Lantio 108cm

      Eli lahiksella olen ja tiputtanut jo melkoisesti kiloja. Tavoitteena noin. 70kg. Mitoista en osaa oikein mitään sanoa.

    • 22-vuotias

      160cm ja 55kg.

      92-71-93 :)

    • teenagemutantninjahi

      176 cm ja 58 kiloa. 82-58-86

    • dddddddjj

      Rinnat 110cm, vyötärö 73 cm ja lantio 100 cm.
      Paino 73 kg, pituus 164 cm ja ikä 38v.

    • tsippadiduddudi

      rinnat 90
      vyötärö 73
      lantio 100

      paino 64
      pituus 170
      ikä 19

    • N029

      165 cm, kiloista en tiedä kun en vaakaa omista. Viimeksi kun maaliskuussa katsoin taisi olla jotain 58 kg. Ikää 29 v. Mitat on 92-68-97

    • ssssssssssssssssssss

      181cm. Painoa 60kg. Mitat: 78-64-95

    • Wau!

      119-96-123. Komee nainen!

    • sheridane

      Tällaista tänään:

      Rinnat 98
      Vyötärö 71
      Lantio 99

      Tuntuvat aika massiivisilta lukemilta. Olenhan vain 158cm pitkä. Painan tällä hetkellä 59kg

    • jännä juttu

      Rinta: 93
      Vyötärö: 72
      Lantio: 95
      Pituus: 171
      Paino: 72

      Ootte monet kummalisen isokokoisia mitoilta, vaikka painatte noin vähän.

    • Urheilullinen

      Pituus 175, paino 54 ja rinnat 89, vyötärö 58 ja lantio 90. Harrastan fittnestä mikä selittää kapean uumani ja vähäisen painoni, lihasta löytyy, muttei rasvaa. Minulle on aina sanottu, että hartialinjan sekä lantion tulee olla samaa mittaa jos on tiimalasi ja vyötärö huom. Kapeampi. Itselläni menee jo liian kapeaksi, mutta sellainen olen aina ollut eikä siihen auta mikään :(

    • -Cat

      Pituus 175cm, paino 62kg.
      Mitat 82-62-91

    • Jojoilija

      Mittani
      162,5 /75 ry 103 vy 76 ly 92 per.y 100 (rinnan alta 78)

      Olen koko ikäniurheillut ja laihduttanut. Mutta paino nousee vuosi vuodelta. Ikää on vasta 25 v. Mutta Painoindeksin mukaan reilusti ylipainoinen.

    • Penkistä 75kg silti

      180cm
      64kg
      Vyötärönympärys 69,5cm =D

      M17.

    • vtregotth

      12 v
      Paino 48
      Pituus 153
      Rinnan ympärys 80
      Vyötärö 60
      Perseen leveys 70

    • soma~

      Hei, jos puhutaan tiimalasivartalosta pitää hartian ja lantion olla lähes saman mittainen ja vyötärö huomattavasti kapeampi ts. eroaa lantiosta erittäin hyvin.

      Minun mitat:

      159cm paino 52kg

      Hartiat 94cm ja lantio lähes sama.

      Vyötärö 68cm kapeammalta kohtaan.

      Ikä 48

      • soma~

        Minun vartaloani ei voi arvioida, mutta jos olisin lisäksi rintava niin ehkä tuo olisi suunnilleen tiimalasivartalo.


    • Omituinen(ko) otus

      Jännä lukea näitä juttuja täällä sillä otse olen 158/58,5 ka mittani ovat 93/64/85... Lantio on naisellinen mutta jos mun painoindeksi vs. Tän keskustelun keskiarvomitat lasketaan yhteen painoni olisi kovin korkea verrattuna vyötärööni... No anyways... En pidä itseäni laiheliinina mutta en yhtään ylipainoisenakaan. Kaiken kaikkiaan olen kovin pieni. Treenaan punttisalilla 2-4 krt viikossa joten lihakset on kasvaneet kohtalaisiksi myös...

    • Muodot

      Minä 38v, 168cm ja 62kg. Mitat 95-73-96. Keskivartalolle kertyy rasva.

    • fatsoana

      Vyötärön ympärys miulla on 69cm mutta laskee kokoajan kun tätä painoa karsin pikkuhiljaa c: Nytkin laskenut jo 6 senttiä pahimmasta :P

      Luin joskus pari viikkoa sitten keskustelun jossa joku sanoi Marilyn Monroen vyötärön olleen vain vaivaiset 57cm. Voikohan tää olla totta kun pisti kyllä pikkasen epäilyttämään, Marilyn kun ei kuitenkaan mikään järetön laiheliini ollut :P

    • tämmönen vaan mä

      Pituutta on 167cm ja 87-65-90

    • 14.vuotias

      oon 14 vuotias tyttö 169 cm pitkä ja 60 kg
      vyötärönympärys 63 cm ja lantio 108cm? eikö muita tämän kokoisia löydy?

    • infoa

      Vyötärönympärys esim. missifinalisteilla miss Suomi -kisoissa mitataan vyötärön kapeimmasta kohdasta eikä mistään 2 cm tai 5 cm navan yläpuolelta lol.

      Nuo 2 cm navan yläpuolelta jne on kansanterveydellisiin suositusmittoihin perustuva standardi, joka on laadittu miesvartalon mukaan. Osalla naisista, ns. tiimalasimallisilla, on 2 cm navan yläpuolella vielä lantioluut vartalon molemmin puolin.

      Esteettiset mitat otetaan naisella rinnan (ilman liivejä!) isoimmalta kohdalta, vyötärön kapeimmalta kohdalta sekä lantion leveimmältä kohdalta.

    • mimmuli1

      Lantio: 94,5cm
      Vyötärö: 64cm
      Rinta: 88,5cm, kuppi E

      • kateusviekalatkinvedestä

        Tää on just jännää,miten voi olla kuppi E ,kun rinta on 88,5 cm:) Hassua onko kyseessä sitten joku 60 E eli 30 E ? Haluaisin nähdä millainen tää on käytännössä ?En pysty ymmärtämään 88,5 cm ympäryksellä E-kuppiua vaan,vaikka ymmärrän,että se on mahdollista jos on pieni ympärys myös alta ja päältä


    • tälläst4

      164,5cm / n. 50kg

      lantio 92cm
      vyötärö 69cm
      rinta 80

    • 50v

      160/57, 94-74-94. Laardia on vatsassa, mutta yhä yritän saada vyötäröä pienemmäksi. Iästä viis tässä vaiheessa.

      • Adalmiina :)

        157 cm, 50 kg 24v, 90-68-90.


    • kateusviekalatkinvedestä

      171 cm/ 77 kg 40 v. , 105-77-110

    • kateusviekalatkinvedestä

      liiveinä 75E ja housu´ja ostan aina isointa mitä löytyy,että mahtuuko päälle vai ei:) Urheilen paljon:)

    • kuntoiluakokoelämä

      Olen 67v. mies. Pit. 181, paino 78kg. Elikkä aikalailla normaalipainoinen.
      Naisilla tuo paino nousee miehiä herkemmin, ja joudutte raataman sen eteen ettei sitä kertyisi. Voin sillä lohduttaa että nuo missien mitat ovat liian heiveröisiä. Tarkoitan että ei ole hyvännäköistä kun on liian laihassa kunnossa. Heidän vaatteet roikkuu usein päällä. On jo paremman näköista kun naisessa on vähän pyöreyttä. Eli ne ihannemitat on muutama kilo lisättynä missin mittoihin. Tä'tä mieltä tuntuu olevan moni muukin miespuolinen.
      Ruokavalio ja liikunta on ne keinot millä saa kiloja pois. Puolentunnin kävely raittiissa ilmassa kasvattaa vaan ruokahalua. Lenkki täytyy olla yli tunnin mittainen, vauhti sellainen että hengästyy ja hikoilee, silloin vasta alkaa rasva palaa. Olisi aina hyvä jos löytyisi lenkkikaveriksi suunnilleen samankuntoinen, silloin vaikutukset olisi molemmille samanlaiset. Mielekkäämpää on harrastaa eri kuntoilumuotoja, niin silloin ei niin herkästi kyllästy. Tsemppiä kaikille !

    • Kvhj

      Mulla noin 61cm

    • lihapallo

      pitiki mennä mittaamaan nyt tuli tarve laihduttaa
      98-100-106
      Mut kapeimmasta kohasta 79 cm

      167/72
      Ihmettelen niitä jotka sanoo niitten vyötäröä jtn 60-65 cm ku mun reiden ympärys on tollanen :/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6806
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4420
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2833
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2100
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1663
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1457
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      305
      1135
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1134
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe