Herrasmies

parisuhteessa?

kuinka se nykyään menee naiset?Onko sellasia miehiä olemassa enää jotka kantavat kauppakassit,avaa joskus oven ja ehkä jopa maksaa drinkinkin baarissa tai sisäänpääsy maksun?Uteliaisuuttani kyselen kun meillä ei tuollaista oikein ole..Sanoinkin miehelleni kun monta kertaa sattui sama,etä minä kauppareissulta tultaessa kannan painavimmat tavarat.Esim.yks kerta oli niin,että kannoin painavaa iso kokoista kauppakassia missä oli kaikki ruuat ja miehelläni oli wc-papru pussi kädessä joka ei oikein paina mitään.(minä hento nainen tuskissani kannan sitä painavaa ruokapussia(mikä oli maxikokoa) ja mies menee kevyiden kantamusten kanssa edeltä..)
Toinen esimerkki:Jos mieheni sattuu joskus maksamaan mulle drinkin baarissa niin kyllä se muistuttaa seuraavalla kauppareisulla,että osti sen ja et mä saan maksaa ruuat jne..

Tää ei tosiaankaan ole suuri ongelma,mutta ajattelin,että kuinka muilla nämä asiat menee..

13

1596

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin meillä

Yleensä ruokaostoksilla tulee ostettua kaksi kassia, yksi kummallekin. Jos toinen kassi nyt jostain syystä olisi hirmuisen paljon painavampi, mies kyllä kantaa sen. Seurustelun alkuaikoina kun ostimme joskus vain yhden kassin (ruokaa vain miehen talouteen, itse asuin kotona), mies melkein riisti kassin käsistäni, jos erehdyin sitä kantamaan. Häntä olisi hävettänyt kävellä siinä rinnalla kun minä tuskastelen painavan kassin kanssa.

Nyt kun tarkemmin ajattelen, mies yleensä aukoo ovet... ei sillä ettenkö minäkin itse osaisi, mutta jotenkin se vain on siinä ovella useimmiten ennen minua, ja avaimetkin miehellä on taskussa ja minulla ison käsilaukun syövereissä.

Baarissa mies maksaa joskus drinkin. Yleensä maksan itse, jos jaksan raahata peffani tiskille, mutta jos minulla on meneillään mielenkiintoinen keskustelu kaverin kanssa ja mies ilmoittaa hakevansa oluen, huikkaan perää että tuo minullekin siiderin... eikä koskaan ole pyydellyt jälkikäteen maksamaan. Jos joskus (harvoin) tulemme taksilla kotiin, mies maksaa. Tämä nyt on sinäällään merkityksetön asia, koska tällä hetkellä olen osittain miehen elätettävissä... joten jos hän haluaisi drinkkimaksun takaisin, joutuisin pyytämään häneltä rahaa maksaakseni sen.

Pääsymaksut/narikat yms. maksaa se jolla sattuu olemaan rahaa paremmin käsillä tai esimerkiksi sopivina kolikkoina. Meillä noita ei lasketa kun talous on yhteinen (ja valitettettavasti epätasa-arvoinen).

Siinä vastaus kysymykseesi. Ei ehkä lohduttanut, mutta kuitenkin.

• dsdfs<fds

Miten tapaat huomioida miestäsi? Yleensä niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

• selventäisit

millälailla huomioida?Tai missä asioissa niin osaan vastata sinulle.Tulisi pitkä lista jos joka asian laittaisin missä huomioin miestäni.ja siitäkin tulisi pitkä lista missä muissa asioissa mieheni mua huomio,mutta tämä asia mua kiinnostaa että kuinka muilla tämä herrasmiesten tarina menee.Että onko vielä tapana maailmalla tämä herrasmiesmäisyys..

• herrasmies-renttu

Tarkoitan, että ukko osaa olla tosi itsekäs baarissa istuja ja jättää koko arjen pyörityksen minun harteilleni, mutta avaa kyllä ovet ja kantaa kassit ja jos ei ole ihan p-a, niin maksaa kyllä drinkitkin.

• Hiljaa hyvä...

Meillä mies hoitaa lähes kaikki mainitsemasi asiat ja jos ei hoida, niin huomautan kyllä hänelle tilanteesta riippuen tarvittaessa.

Elikkä siis varmasti kantaa kauppakassit kotiin, ainakin painavat. Jos on niin monta kassia, että mies ei saa kaikkia yksin, niin kannan toki oman osani. Jos oma osani sattuu olemaan liian painava minulle, vaihtaa mies käteeni kaikista kevyimmän kassin. Ja jos sitten miehellä on kädet täynnä kauppakasseja, niin tietenkin se olen minä joka avaa oven.

Jos molemmilla sattuu olemaan kädet vapaana ja ovi tarvitsisi avata, niin sen avaa ovelle ensimmäiseksi ehtinyt. Joskus se ensimmäiseksi ehtinyt myös menee ovesta ensin, joskus pitää toiselle ovea.

Kauppalaskut maksaa mies, kun mulla ei tällä hetkellä ole juurikaan tuloja.

Mies itse ei käy baareissa ja joskus harvoin kun minä käyn, saan tarvittaessa rahaa drinksuihin. Yleensä pyytämättä.

Että sellaista. Sinuna kyllä huomauttaisin miehelle ainakin tuosta oven avaamisesta :)

• Muuta en huolisi

Pohjustukseksi, että olemme olleet yhdessä 10 vuotta. Lapsia on yksi.

Mieheni on aina ollut kohtelias ja hyvin kasvatettu. Hän avaa ovet, ja kantaa kauppakassin ym. Ja kuten joku muukin taisi kirjoittaa, niin jos minä yritän kauppakasseja kantaa, niin mies riistää ne kädestäni. Söpöä... Tulee sellainen olo, että mies haluaa näyttää mieheltä ja käyttäytyä sen mukaisesti. Hölmöltähän se meinaan näyttää, jos painavia kasseja kantaa vain nainen.

Meillä on yhteinen talous, joten sillä ei ole merkitystä kumpi maksaa mitäkin. Ravintolassa juomat, ja ruuatkin, mies kuitenkin maksaa. Ja viinin tilaa jne. Ei tarvitse minun tonkia käsilaukkuani. Samalta tililtä ne rahat lähtee, vaikka eri kortilla maksettaiskin.

Ovet mies avaa, usein myös auton oven. Hän myös pyytämättä hieroo hartijoitani, ostaa kukkia, ehdottaa päivää kaupungilla että voitais ostaa minulle jotain kivaa jne. Mies pitää aina kainalossaan joka paikassa, tai vähintäänkin kädestä kiinni. Mieheni työntää lastenvaunuja, ettei minun tarvitse, ja erityisesti raskausaikana hän olisi tuonut vaikka kuun taivaalta, kun oli niin onnessaan siitä että minä valittamatta(!) kannoin lastamme.

Kuitenkaan mieheni ei ole liian imelä jatkuvasti, vaan huomioi minut arkenakin ja luontevasti. Rakkausrunoa en ole vielä koskaan saanut, mutta sen verran äijä mieheni on, etten kyllä odotakaan. ;)

Sanon nyt suoraan ja rehellisesti: En ole koskaan voinut ymmärtää naisia, jotka sietävät sellaista kumppania, joka ei ole herrasmies. Itse en katselisi päivääkään. On todella vaikea ymmärtää, että mitä sellaisen pariskunnan päässä liikkuu, jotka kulkevat esimerkiksi juuri niin kuin kuvailit: mies edellä ja nainen kauppakassien kanssa perässä. Joskus nuorempana törmäsin pariin renttuun, jotka tekivät mukavia asioita vasta kun pyysin. No, minun tapoihini ei kuulu ruinata hyvää kohtelua. Sen pitäisi tulla luonnostaan. Vanha koira ei opi uusia temppuja... (Nämä rentut eivät muuten olleet herrasmiehiä sängyssäkään, vaan heti oman helpotuksensa jälkeen, eli hetkessä, homma oli ohi. Sopii luonteeseen...)

Samalla tavalla mielestäni naisen kuuluu olla leidi!! Kyllä minä kävelen selkä suorassa ja korkokengissä miehenikin mieliksi. En polta, kiroile tai juo siideriä pullosta. Kiitän miestäni hyvästä kohtelusta ja olen vieraanvarainen kaikille kyläilijöille. Haluan olla hyväntuulinen ja siitä halustahan se pitkälti on kuitenkin kiinni.

Vakka kantensa valitsee.

P.S. Tästä viestistä tuli vähän "oma kehu haisee", mutta kyllä kieltämättä olen iloinen siitä, että sekä minä että mieheni haluamme pitää kiinni hyvistä tavoista. Se on ihmisestä itsestään kiinni! Vanhempamme ovat aikoinaan antaneet hyvät eväät matkaan. Olen omia ja appivanhempia siitä kiittänytkin.

• vaimo_

Moi!
      Mullakin on herrasmies =) mutta lähinnä nyt yritän miettiä miten voisit sitä miestäsi muuttaa herrasmiesmäisempään suuntaa. Ainakin yksi mikä tuli mieleen on se että jotkut miehet pitävät kehusta (kuten me naisetkin) eli seuraavan kerran kun mies kantaa jotain niin voit kehaista miten vahva hän on ja ettet sinä jaksaisi kantaa tms. jotain missä hän tuntee itsenä tarpeelliseksi ja että sinä näet hänessä uroksen =)
      Sama voisi tehota muutenkin. Anna positiivista palautetta (kun vähänkin aihetta) asioista jotka on sulle tärkeitä. Kun hän tekee niinkuin et toivo, niin välttämättä ei kannata sanoa tai tehdä mitään. (siis ei tarvi marttyyrina kantaa painavia kasseja) vaan ota sieltä vaikka muutama tavara mukaasi mitkä jaksat kantaa ja katso tuleeko hän kantamaan loput.

• Böö

Kyllä meillä kaikki nuo täyttyy. Olen itse vähän sellainen "tehokas" ihminen, että otan yleensä aina nopeasti kassit ja silloin mieheni "riistää" kassit kädestäni niin kuin moni muukin täällä :) Ja avaa ovia ja kyllä tarjoaa myös drinkkejä jne jne.. Oih, minun mies on ihana! :=)

• Petri

Naisista ei löydy senkään vertaa herras"miehiä", joten miksi ihmeessä meidän miesten pitäisi olla niin mielin kielin teitä naisia kohtaan? Tuollaiset tilanteet, missä minä vahvempana voin helpommin kantaa esim. jonkin tavaran tai ruokaostokset, ovat asia erikseen, koska kyse on vain siitä, että minä miehenä satun olemaan vahvempi, kuin tyttöystäväni. Jos naiset sattuisivat olemaan vahvempia, kuin miehet, niin silloin se olisi tyttöystäväni, joka kantaa ne painavimmat tavarat.

Meillä ei pahemmin noita vanhanaikaisia ja typeriä sukupuolirooleja harrasteta. Vaadin tyttöystävältäni yhtä suurta panosta huomioimiseen, jotta tunnen itseni rakastetuksi. Tyttöystäväni oli jo seurustelumme alussa harvinaisen aktiivinen ja se olikin se viimeinen ratkaiseva ominaisuus, jota odotin naisilta. Monta kiinnostunutta ja kaunista naista on minua lähestynyt vuosien varrella, mutta homma ei ole koskaan edennyt pidemmälle, koska nämä naiset ovat olleet niin saamattomia.

• hyvä kun

olet löytänyt sellaisen naisen joka sopeutuu sun muottiin..Aika paljon pyydät naisilta..

Vaikka itse tunnut aina vaan marisevan..

Jos olet se sama petri joka täälä aina hyppää heti "naisten kurkkuun kiinni" jos vähän "valittaa miehistä".

Kyllä sä pyydät naisilta paljon enemmän kun vaikka naiset pyytävät miehiltä.Kai se on sulta liikaa pyydetty että kantaisit kassit jne.

Tasa-arvoahan pitäisi kannattaa,mutta herrasmiesmäisyys on vähän eri juttu..Ja asia vähän niinku et elätkö rentun vai herrasmiehen kanssa tyylinen oli varmaankin alkuperäisen kysymyksen tarkoitus..Ja sen takia yleensä se mies on ennenvanhaan kantanut kassit jne.kun yleensä se mies on riskimpi..Jos ei sit seurustele kukkakepin kanssa.Mun mielestä noi ei ole mitään tyhmiä vanhan aikaisia juttuja vaan sitä et miehen pitäs olla vielä mies tuossa asiassa.

• Petri
        hyvä kun kirjoitti:

olet löytänyt sellaisen naisen joka sopeutuu sun muottiin..Aika paljon pyydät naisilta..

Vaikka itse tunnut aina vaan marisevan..

Jos olet se sama petri joka täälä aina hyppää heti "naisten kurkkuun kiinni" jos vähän "valittaa miehistä".

Kyllä sä pyydät naisilta paljon enemmän kun vaikka naiset pyytävät miehiltä.Kai se on sulta liikaa pyydetty että kantaisit kassit jne.

Tasa-arvoahan pitäisi kannattaa,mutta herrasmiesmäisyys on vähän eri juttu..Ja asia vähän niinku et elätkö rentun vai herrasmiehen kanssa tyylinen oli varmaankin alkuperäisen kysymyksen tarkoitus..Ja sen takia yleensä se mies on ennenvanhaan kantanut kassit jne.kun yleensä se mies on riskimpi..Jos ei sit seurustele kukkakepin kanssa.Mun mielestä noi ei ole mitään tyhmiä vanhan aikaisia juttuja vaan sitä et miehen pitäs olla vielä mies tuossa asiassa.

"Kai se on sulta liikaa pyydetty että kantaisit kassit jne."

Täh? Onko luetun ymmärtämisessäsi jotain häikkää? Kirjoitin:

Tuollaiset tilanteet, missä minä vahvempana voin helpommin kantaa esim. jonkin tavaran tai ruokaostokset, ovat asia erikseen, koska kyse on vain siitä, että minä miehenä satun olemaan vahvempi, kuin tyttöystäväni. Jos naiset sattuisivat olemaan vahvempia, kuin miehet, niin silloin se olisi tyttöystäväni, joka kantaa ne painavimmat tavarat.

Mikä kohta jäi epäselväksi?

"olet löytänyt sellaisen naisen joka sopeutuu sun muottiin.."

Aika huonolla menestyksellä yrität saada suhteemme kuulostamaan siltä, että tyttöystäväni on jotenkin alistetussa asemassa ja hänen täytyy "sopeutua" minun vaatimuksiini. Onko se niin vaikeaa tajuta, että tyttöystäväni on ollut koko suhteemme ajan oma itsensä ja näin ollen täytti ne kriteerit, jotka asetin naiselle. Jos niitä kriteereitä kutsutaan "muotiksi", niin olkoon sitten niin. Kaikilla meillä on omat "muottimme" eli vaatimuksemme.

"Aika paljon pyydät naisilta.."

Pyydän naisilta varmasti paljon enemmän, kuin miehet keskimäärin. Se ei vielä tarkoita, että vaatisin tyttöystävältäni liikaa. Se on kumma juttu, että heti kun mies vaatii itselleen edes vähän huomiota, niin hänet leimataan itserakkaaksi sovinistiksi. Naisten vaatimuslista saa olla aina kymmenen kertaa pidempi.

Jos suhteemme jonakin päivänä menee siihen, että tyttöystäväni heittäytyy laiskaksi huomioimisen suhteen, niin meidän yhteinen taipaleemme on ohi. Vaikea minun on kyllä uskoa, että näin kävisi.

"Vaikka itse tunnut aina vaan marisevan.."

Marisemistahan se on heti, kun mies väittää naisille vastaan.

"Kyllä sä pyydät naisilta paljon enemmän kun vaikka naiset pyytävät miehiltä"

Ei pidä paikkaansa. Vaadin naisilta (tai tällä hetkellä tyttöystävältäni) suunnilleen yhtä paljon, kuin mitä monet naiset vaativat kumppaniltaan. Joitakin naisia vain suututtaa se, että minä miehenä vaadin teiltä naisilta yhtä paljon. Minun pitäisi tyytyä vain siihen ensimmäiseen naiseen, joka minut "huolii".

"Jos olet se sama petri joka täälä aina hyppää heti "naisten kurkkuun kiinni" jos vähän "valittaa miehistä"."

En hyökkää naisia vastaan, vaan pidän miesten puolia. Miehet ovat liian monesti hiljaa näissä keskusteluissa, jolloin naisille syntyy se virhekäsitys, että he ovat aina oikeassa, kun kerran vastaväitteitä ei ilmaannu.

"Tasa-arvoahan pitäisi kannattaa,mutta herrasmiesmäisyys on vähän eri juttu..Ja asia vähän niinku et elätkö rentun vai herrasmiehen kanssa tyylinen oli varmaankin alkuperäisen kysymyksen tarkoitus.."

Mielestäni aloittajan tekstissä tarkoitettiin naisen huomioimista yleensäkin, eikä pelkkää ruokaostoksien kantamista. Eli kirjoittaja kuuluu siihen naisten enemmistöön, jotka ovat aina parkumassa miehiltään huomiota ilman vastavuoroisuutta. Totta kai jotkut miehet eivät kaipaakaan huomiota samassa määrin, kuin naiset ja heitä on paljon. Miehistäkin löytyy silti erilaisia yksilöitä.

• parisuhteessa?
        Petri kirjoitti:

"Kai se on sulta liikaa pyydetty että kantaisit kassit jne."

Täh? Onko luetun ymmärtämisessäsi jotain häikkää? Kirjoitin:

Tuollaiset tilanteet, missä minä vahvempana voin helpommin kantaa esim. jonkin tavaran tai ruokaostokset, ovat asia erikseen, koska kyse on vain siitä, että minä miehenä satun olemaan vahvempi, kuin tyttöystäväni. Jos naiset sattuisivat olemaan vahvempia, kuin miehet, niin silloin se olisi tyttöystäväni, joka kantaa ne painavimmat tavarat.

Mikä kohta jäi epäselväksi?

"olet löytänyt sellaisen naisen joka sopeutuu sun muottiin.."

Aika huonolla menestyksellä yrität saada suhteemme kuulostamaan siltä, että tyttöystäväni on jotenkin alistetussa asemassa ja hänen täytyy "sopeutua" minun vaatimuksiini. Onko se niin vaikeaa tajuta, että tyttöystäväni on ollut koko suhteemme ajan oma itsensä ja näin ollen täytti ne kriteerit, jotka asetin naiselle. Jos niitä kriteereitä kutsutaan "muotiksi", niin olkoon sitten niin. Kaikilla meillä on omat "muottimme" eli vaatimuksemme.

"Aika paljon pyydät naisilta.."

Pyydän naisilta varmasti paljon enemmän, kuin miehet keskimäärin. Se ei vielä tarkoita, että vaatisin tyttöystävältäni liikaa. Se on kumma juttu, että heti kun mies vaatii itselleen edes vähän huomiota, niin hänet leimataan itserakkaaksi sovinistiksi. Naisten vaatimuslista saa olla aina kymmenen kertaa pidempi.

Jos suhteemme jonakin päivänä menee siihen, että tyttöystäväni heittäytyy laiskaksi huomioimisen suhteen, niin meidän yhteinen taipaleemme on ohi. Vaikea minun on kyllä uskoa, että näin kävisi.

"Vaikka itse tunnut aina vaan marisevan.."

Marisemistahan se on heti, kun mies väittää naisille vastaan.

"Kyllä sä pyydät naisilta paljon enemmän kun vaikka naiset pyytävät miehiltä"

Ei pidä paikkaansa. Vaadin naisilta (tai tällä hetkellä tyttöystävältäni) suunnilleen yhtä paljon, kuin mitä monet naiset vaativat kumppaniltaan. Joitakin naisia vain suututtaa se, että minä miehenä vaadin teiltä naisilta yhtä paljon. Minun pitäisi tyytyä vain siihen ensimmäiseen naiseen, joka minut "huolii".

"Jos olet se sama petri joka täälä aina hyppää heti "naisten kurkkuun kiinni" jos vähän "valittaa miehistä"."

En hyökkää naisia vastaan, vaan pidän miesten puolia. Miehet ovat liian monesti hiljaa näissä keskusteluissa, jolloin naisille syntyy se virhekäsitys, että he ovat aina oikeassa, kun kerran vastaväitteitä ei ilmaannu.

"Tasa-arvoahan pitäisi kannattaa,mutta herrasmiesmäisyys on vähän eri juttu..Ja asia vähän niinku et elätkö rentun vai herrasmiehen kanssa tyylinen oli varmaankin alkuperäisen kysymyksen tarkoitus.."

Mielestäni aloittajan tekstissä tarkoitettiin naisen huomioimista yleensäkin, eikä pelkkää ruokaostoksien kantamista. Eli kirjoittaja kuuluu siihen naisten enemmistöön, jotka ovat aina parkumassa miehiltään huomiota ilman vastavuoroisuutta. Totta kai jotkut miehet eivät kaipaakaan huomiota samassa määrin, kuin naiset ja heitä on paljon. Miehistäkin löytyy silti erilaisia yksilöitä.

kiva kun osasit vastata puolestani.En kuulu siihen ryhmään mihin mua olit laittamassa.

Niinkuin aloituksessani sanoin ettei se todellakaan ole suuri ongelma.Ei sillä asialla ole mulle hirveesti merkitystä.Tulipa mieleeni vain kysyä kuinka muilla asia menee..

Arvasin et tälläsiä tulee,et odottaisin muka et mies palvoisi mua jalkojeni alla ja kaikki pitäs tuoda eteen jne..Saan mieheltäni tarpeeksi huomiota muutenkin ettei tuosta asiasta ollut kyse,periaatteesta ehkä ennemmin on kyse.

En todellakaan haluaisi edes sellasta suhdetta että mies tekis kaiken mun puolesta ja minä saisin olla vaan prinsessana..Mutta hiven sitä herrasmiesmäisyyttä olisi kyllä kieltämättä kiva asia.

Ja minä pyrin antamaan miehelleni yhtä paljon huomiota kuin hän minulle.Tää aloitus oli vähän pilkesilmäkulmassa kirjoitettu,etten pidä sitä tappavana asiana jos mieheni ei kanna niitä kasseja,mut olis se kiva yllätys jos tollasis asiois olis uron kädet auttamassa naista.

• Petri
        parisuhteessa? kirjoitti:

kiva kun osasit vastata puolestani.En kuulu siihen ryhmään mihin mua olit laittamassa.

Niinkuin aloituksessani sanoin ettei se todellakaan ole suuri ongelma.Ei sillä asialla ole mulle hirveesti merkitystä.Tulipa mieleeni vain kysyä kuinka muilla asia menee..

Arvasin et tälläsiä tulee,et odottaisin muka et mies palvoisi mua jalkojeni alla ja kaikki pitäs tuoda eteen jne..Saan mieheltäni tarpeeksi huomiota muutenkin ettei tuosta asiasta ollut kyse,periaatteesta ehkä ennemmin on kyse.

En todellakaan haluaisi edes sellasta suhdetta että mies tekis kaiken mun puolesta ja minä saisin olla vaan prinsessana..Mutta hiven sitä herrasmiesmäisyyttä olisi kyllä kieltämättä kiva asia.

Ja minä pyrin antamaan miehelleni yhtä paljon huomiota kuin hän minulle.Tää aloitus oli vähän pilkesilmäkulmassa kirjoitettu,etten pidä sitä tappavana asiana jos mieheni ei kanna niitä kasseja,mut olis se kiva yllätys jos tollasis asiois olis uron kädet auttamassa naista.

"Arvasin et tälläsiä tulee,et odottaisin muka et mies palvoisi mua jalkojeni alla ja kaikki pitäs tuoda eteen jne.."

Kyllähän sitä saa toista palvoakin, kunhan molemmat tekevät niin.

"En todellakaan haluaisi edes sellasta suhdetta että mies tekis kaiken mun puolesta ja minä saisin olla vaan prinsessana.."

"Ja minä pyrin antamaan miehelleni yhtä paljon huomiota kuin hän minulle."

OK, veikkaukseni siitä, mihin "ryhmään" kuulut, meni väärin.

"Tää aloitus oli vähän pilkesilmäkulmassa kirjoitettu,etten pidä sitä tappavana asiana jos mieheni ei kanna niitä kasseja,mut olis se kiva yllätys jos tollasis asiois olis uron kädet auttamassa naista."

On mieheltä todella tökeröä, jos hän ei kanna raskaampia tavaroita, kun kumminkin on se vahvempi osapuoli.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      149
      6459
    2. Halaisin sua mies

Jos voisin 💗
      Ikävä
      32
      2312
    3. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

Vähän luulen että on..
      Ikävä
      187
      2089
    4. Mitä tämä on

Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut
      Tunteet
      10
      1333
    5. Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?

gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.
      Maailman menoa
      82
      1263
    6. Olen valmis

Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      73
      1067
    7. Hyvää yötä kaivatulleni

En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä
      Tunteet
      24
      1047
    8. Nyt on konstit vähänä.

Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,
      Kiuruvesi
      25
      987
    9. Tilinpäätösvaltuusto 27.5

Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty
      Pyhäjärvi
      44
      951
    10. Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.

Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke
      Helsinki
      10
      838
    Aihe