Lastuttaja-Pettereille käy kylmät kesäkuussa

Anonyymi-ap

....ja lastuttajafirmoille koittavat kulta-ajat, kun jono takaisinlastuttajista ylettyy Korson liittymään saakka.


>>Auton tai muun ajoneuvon moottoriin tehtyä ohjelmointia ei enää hyväksytä ilman asiantuntijan tai tutkimuslaitoksen tekemää selvitystä tai tyyppihyväksyntätodistusta, tiedottaa Traficom.<<<

>>Ajoneuvolakiin kesäkuun alusta alkaen voimaantuleva muutos kääntää osoittamisvelvollisuuden riittävän alhaisista päästöistä heille, jotka tarjoavat asiakkaalle moottorien ohjelmallisia muutoksia, päästöjärjestelmien muokkauksia tai molempia.<<





https://www.is.fi/autot/art-2000010416268.html

65

610

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      no tarviiko siitä ohjelmoinnista/lastutuksesta kertoa katsastushenkilölle.

      • Anonyymi

        Suomessa - kompostitarkastajineen päivineen -nyt riittää kaikenlaisia naurettavia lakeja, joita kukaan täysipäinen ei noudata.


      • Anonyymi

        Ei, kunhan et koskaan aja julkisilla teillä.


      • Anonyymi

        Ei tietenkään kerrota, mutta kehitteillä on laitteistoja ja ohjelmia joilla poikkeavat ohjaustiedot kaivetaan esiin kuten nykyisin vikalista OBD pistokkeesta. EGR venttiilin puute tai viallisuus näkyy jo nyt selvemmin, samoin taitaa näkyä myös se onko AdBlue nestettä kulunut minkä verran viimeisimmällä 1000 kilometrillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa - kompostitarkastajineen päivineen -nyt riittää kaikenlaisia naurettavia lakeja, joita kukaan täysipäinen ei noudata.

        Saksassa on paljon tiukempi tulkinta ja tiukemmat lait.

        Kerrohan missä läntisessä EU maassa on selvästi löysempi laki ja sen tulkinta auton virittämiseen?


      • Anonyymi

        Sisäinen tietokone kertoo.....paremmat obd lukijat katsastus miehillä..


    • Anonyymi

      Hienoa, kytät joutuu jatkossa ajamaan sähkömopoilla!

      • Anonyymi

        Poliisisetien lastuja ei lasketa. Hups. jos sittenkin.
        No mietin vain, että onko veronmaksajien rahojen taloudellista käyttöä sallia poliisiautojen lastutus mieluummin kuin hankkia 2x kalliimpaa kalustoa, jotta suorituskyky saadaan ylläpidettyä laillisin keinoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poliisisetien lastuja ei lasketa. Hups. jos sittenkin.
        No mietin vain, että onko veronmaksajien rahojen taloudellista käyttöä sallia poliisiautojen lastutus mieluummin kuin hankkia 2x kalliimpaa kalustoa, jotta suorituskyky saadaan ylläpidettyä laillisin keinoin.

        Ei kumpaakaan ja niillähän on jo nyt ties kuinka paljon kalliita urheiluautoja millä yrittävät saada ajamaan ylinopeutta. Maantiet muuttuu paljon turvallisemmiksi kun maantierosvoilla on mahdollisimman hitaat ajokit. Keskittyisivät sitten tutkimaan oikeita rikoksia ja etsimään kadonneita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kumpaakaan ja niillähän on jo nyt ties kuinka paljon kalliita urheiluautoja millä yrittävät saada ajamaan ylinopeutta. Maantiet muuttuu paljon turvallisemmiksi kun maantierosvoilla on mahdollisimman hitaat ajokit. Keskittyisivät sitten tutkimaan oikeita rikoksia ja etsimään kadonneita.

        Normipartion käyttöön kaupasta saa aivan riittävän tehokkaita malleja, ei niitä tarvitse erikseen lastutella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Normipartion käyttöön kaupasta saa aivan riittävän tehokkaita malleja, ei niitä tarvitse erikseen lastutella.

        Ovat alkaneet matkia Suomessakain amerikkalaisa kyttiä ja monta autoa lähtee varastetun auton takaa-ajoon, sitten kiilaavat ja tuhoavat auton, pahimmillaan murhaavat sivullisiakin. Järkevämpää olisi seurata kauempaa siviiliautolla mihin menee ja pidättää sitten, voisi löytyä enemmänkin varastettua tavaraa ja rikollisia.

        Ihan omaksi huvikseen ne noita takaa-ajoja järjestää, tarpeen lähinnä vain jos aseistettu tai muuten aiheuttaa todellista vaaraa eikä pysty piikkimatolla tai suluilla pysäyttämään. Aseistettujenkin kanssakin selviäisi lähes aina neuvottelemalla esim rakennuksissa, eikä tarvitsisi yrittää väkivalloin ratkoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ovat alkaneet matkia Suomessakain amerikkalaisa kyttiä ja monta autoa lähtee varastetun auton takaa-ajoon, sitten kiilaavat ja tuhoavat auton, pahimmillaan murhaavat sivullisiakin. Järkevämpää olisi seurata kauempaa siviiliautolla mihin menee ja pidättää sitten, voisi löytyä enemmänkin varastettua tavaraa ja rikollisia.

        Ihan omaksi huvikseen ne noita takaa-ajoja järjestää, tarpeen lähinnä vain jos aseistettu tai muuten aiheuttaa todellista vaaraa eikä pysty piikkimatolla tai suluilla pysäyttämään. Aseistettujenkin kanssakin selviäisi lähes aina neuvottelemalla esim rakennuksissa, eikä tarvitsisi yrittää väkivalloin ratkoa.

        Ja jos kaikki lain rikkojat laitettaisiin lihamyllyyn, niin loppuisi lakien rikkojatkin hetken päästä kokonaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos kaikki lain rikkojat laitettaisiin lihamyllyyn, niin loppuisi lakien rikkojatkin hetken päästä kokonaan.

        Kannattaa aloittaa pahimmista eli kytistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa aloittaa pahimmista eli kytistä.

        Luulotauti on paha tauti.


    • Anonyymi

      urpot

    • Anonyymi

      Öööö... Firmat palauttaa auton alkuperäisen ohjelman ilman lisämaksua joten se siitä kulta-ajasta.

      • Anonyymi

        Vielä kun kerrot, minkä ihmeen takia firmat alkaisivat muka hyväntekeväisyyttä harrastamaan lastutuksia purkamalla ja palauttelemalla...?
        .
        .
        .
        .
        .
        Sitähän minäkin, mitään perustetta siihen ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä kun kerrot, minkä ihmeen takia firmat alkaisivat muka hyväntekeväisyyttä harrastamaan lastutuksia purkamalla ja palauttelemalla...?
        .
        .
        .
        .
        .
        Sitähän minäkin, mitään perustetta siihen ei ole.

        Jos laittomaksi lastutettu niin joutuvat korjaamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä kun kerrot, minkä ihmeen takia firmat alkaisivat muka hyväntekeväisyyttä harrastamaan lastutuksia purkamalla ja palauttelemalla...?
        .
        .
        .
        .
        .
        Sitähän minäkin, mitään perustetta siihen ei ole.

        Itse vein auton takaisin kun ostaja halusi vakiona. 5 minuutin homma nolla euroa. Se oli jo sopimuksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos laittomaksi lastutettu niin joutuvat korjaamaan.

        Jos on kyse aiemmin (ennen lainmuutosta) tehdystä lastutuksesta, niin ei silloin tekijällä ole mitään vastuuta muutoksen lainmukaisuudesta, vaan vastuu on yksinomaan auton omistajalla.

        Siten mikään firma ei palauta alkuperäistä softaa ilmaiseksi, ellei palautusmahdollisuudesta ole jo lastutuksen yhteydessä erikseen sovittu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse vein auton takaisin kun ostaja halusi vakiona. 5 minuutin homma nolla euroa. Se oli jo sopimuksessa.

        👍👍

        Lucky You!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos laittomaksi lastutettu niin joutuvat korjaamaan.

        Lastutusfirman toimittamissa papereissa lukee "Ei maantiekäyttöön", eli on vastuuvapauslauseke.


      • Anonyymi
        kollimaattori kirjoitti:

        Lastutusfirman toimittamissa papereissa lukee "Ei maantiekäyttöön", eli on vastuuvapauslauseke.

        Minkä yrityksen, eihän niitä kukaan teettäisi ellei olisi takoitettu maantiekäyttöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä yrityksen, eihän niitä kukaan teettäisi ellei olisi takoitettu maantiekäyttöön.

        Voi kuule, maailmassa on valtavasti asennevammaisia ihmisä, jotka eivät valitettavasti laeista eikä säännöistä piittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kuule, maailmassa on valtavasti asennevammaisia ihmisä, jotka eivät valitettavasti laeista eikä säännöistä piittaa.

        Unohdit kertoa sen yrityksen.


    • Anonyymi

      Saa sen lastutetun katsastettua. Maksoi jonkun kympin itselle.

      • Anonyymi

        99% lastutuksista vaan on sellaisia että ohjelmoinnin tekijällä ei muutoskatsastukseen tarvittavia tyyppihyväksyntöjä ole.


      • Anonyymi

        Kyllä, vie vaan suklaarasian katsurille, ja selittää, ettei pääse muuten tehottomien Toyotien ohitse, jos ei lastuta kaudista lisää tehoja😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        99% lastutuksista vaan on sellaisia että ohjelmoinnin tekijällä ei muutoskatsastukseen tarvittavia tyyppihyväksyntöjä ole.

        Kuka käskee menemään nyrkkipajoille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka käskee menemään nyrkkipajoille?

        Käsittääkseni hyväksynnät löytyvät käytännössä vain autovalmistajien itse tarjoamista virityspaketeista. Eli jos nyrkkipajoilla tarkoitat näitä firmoja jotka tekevät ohjelmointeja/optimointeja niin sieltä ei tyyppihyväksyntöjä löydy - noilla pajoillahan kuitenkin lähes kaikki ohjelmoidut autot on hoidettu.


    • Anonyymi

      Mä tiedän yhden Teuvon jolla on optimoitu moottorinohjaus, onko hän uhanalla samalla tapaa kuin Petterit?

    • Anonyymi

      Mikä ongelma kun muutoskatsastaa auton. Virityspaketeille on tyypillisestä Saksalainen hyväksyntä mikä kelpaa meillä muutoskatsastuksessa.

      Jos on varaa ostaa kallis virisetti ja tuunata muutenkin autoa niin varmaan pn varaa maksaa se enintään 200e muutoskatasastus ja samalla vai katsastuttaa vaikka isommat jarrut minkä jokainen fiksu tuunaajaa tekee ekana.

    • Anonyymi

      Juuri näin. Aloittaja eli mode- ämmä meni TAAS HALPAAN.

      • Anonyymi

        Heh.... Huomaan, että siinä ilmoittautui ensimmäinen lastuttaja-Petteri, johon asia käy ja KIPEÄSTI!


        Avauksen linkistä:
        >>Traficomin mukaan päästöjen osalta riittäviksi osoituksiksi vaatimusten täyttymisestä katsotaan jatkossa ainoastaan pätevän hyväksytyn asiantuntijan tai tutkimuslaitoksen selvitys tai tyyppihyväksyntätodistus.

        𝐓𝐨𝐢𝐬𝐭𝐚𝐢𝐬𝐞𝐤𝐬𝐢 𝐒𝐮𝐨𝐦𝐞𝐬𝐬𝐚 𝐞𝐢 𝐤𝐮𝐢𝐭𝐞𝐧𝐤𝐚𝐚𝐧 𝐨𝐥𝐞 𝐲𝐡𝐭ää𝐧 𝐡𝐲𝐯ä𝐤𝐬𝐲𝐭𝐭𝐲ä 𝐚𝐬𝐢𝐚𝐧𝐭𝐮𝐧𝐭𝐢𝐣𝐚𝐚, 𝐣𝐨𝐥𝐥𝐚 𝐨𝐥𝐢𝐬𝐢 𝐩ä𝐭𝐞𝐯𝐲𝐲𝐭𝐭ä 𝐚𝐣𝐨𝐧𝐞𝐮𝐯𝐨𝐣𝐞𝐧 𝐩ää𝐬𝐭ö𝐣𝐞𝐧 𝐭𝐨𝐭𝐞𝐚𝐦𝐢𝐬𝐞𝐞𝐧. Alan tutkimuslaitoksia löytyy kuitenkin Euroopasta sekä Suomesta, mutta niiden käyttö on maksullista ja varsinkin yksityiskuluttajalle usein hyvin kallista<<

        😎😅

        Ei mulla muuta nyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh.... Huomaan, että siinä ilmoittautui ensimmäinen lastuttaja-Petteri, johon asia käy ja KIPEÄSTI!


        Avauksen linkistä:
        >>Traficomin mukaan päästöjen osalta riittäviksi osoituksiksi vaatimusten täyttymisestä katsotaan jatkossa ainoastaan pätevän hyväksytyn asiantuntijan tai tutkimuslaitoksen selvitys tai tyyppihyväksyntätodistus.

        𝐓𝐨𝐢𝐬𝐭𝐚𝐢𝐬𝐞𝐤𝐬𝐢 𝐒𝐮𝐨𝐦𝐞𝐬𝐬𝐚 𝐞𝐢 𝐤𝐮𝐢𝐭𝐞𝐧𝐤𝐚𝐚𝐧 𝐨𝐥𝐞 𝐲𝐡𝐭ää𝐧 𝐡𝐲𝐯ä𝐤𝐬𝐲𝐭𝐭𝐲ä 𝐚𝐬𝐢𝐚𝐧𝐭𝐮𝐧𝐭𝐢𝐣𝐚𝐚, 𝐣𝐨𝐥𝐥𝐚 𝐨𝐥𝐢𝐬𝐢 𝐩ä𝐭𝐞𝐯𝐲𝐲𝐭𝐭ä 𝐚𝐣𝐨𝐧𝐞𝐮𝐯𝐨𝐣𝐞𝐧 𝐩ää𝐬𝐭ö𝐣𝐞𝐧 𝐭𝐨𝐭𝐞𝐚𝐦𝐢𝐬𝐞𝐞𝐧. Alan tutkimuslaitoksia löytyy kuitenkin Euroopasta sekä Suomesta, mutta niiden käyttö on maksullista ja varsinkin yksityiskuluttajalle usein hyvin kallista<<

        😎😅

        Ei mulla muuta nyt.

        Miten saa tuon lihavoinnin näkymään?


    • Anonyymi

      Hiukkasloukut osassa poistettu.....ja näitä on paljon Suomessa..sekä erg ohitus....sekä kusipöntön ohitus...voi olla autoliikkeillä vipinää..

    • Anonyymi

      Pitäisi olla säädettävä lastutus, katsastukseen tai tarkastukseen säädöt normaaleiksi. Ei tietysti järkevää saastuttaa yleensäkään ja välttää saastemaksut jos yleensä menisi läpi.

    • Anonyymi

      Muutaman euron ohjelmasta peritään sitten 1000€......hyvä bisnes...

    • Anonyymi

      Suomi kannattaa massiivisella äänivyöryllä eutanasiaa. Suosittelen.

    • Anonyymi

      Bmw

      • Anonyymi

        Kaikki BMW,t viritetty nuorten keskuudessa.?..


      • Anonyymi

        Bayern Milk Wagon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki BMW,t viritetty nuorten keskuudessa.?..

        Miksi joku laittaa ylileveät vanteet ja kapeammat renkaat mitkä ei yllä reunoille, typerän näköistä.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Diesel, AdBlue ja päästömanipulointi

        https://moottori.fi/uutinen/diesel-adblue-ja-paastomanipulointi-luvassa-jopa-tuhansien-eurojen-lasku/

        "Autojen päästömanipulointia koskevat uudet säädökset astuivat voimaan 1. huhtikuuta 2023. Viime vuoden huhtikuun alusta alkaen päästömanipulaatio on siis sanktioitu ajoneuvolaissa ajoneuvorikkomuksena, josta on voitu määrätä sakkomääräys.

        Tämän vuoden kesäkuun ensimmäisestä päivästä alkaen päästömanipulaatio on lisäksi nimenomaisesti erikseen kielletty muutoksena, ja siitä voidaan määrätä seuraamuksia käyttäjien lisäksi myös järjestelmien myyjille sekä asentajille."


    • Anonyymi

      Miten uusi lastuttamisen kieltävä laki suhtautuu E85 bensiinimoottoreihin?

      • Anonyymi

        Jos polttoainejärjestelmää on muutettu ja päästömanipuloitu, niin polttoaineen tyypillä ei taida olla mitään merkitystä.

        "Muutettujen ajoneuvojen käyttöä liikenteessä valvovat poliisi, rajavartiolaitos ja tulli. Valvova viranomainen voi määrätä päästömanipuloidun ajoneuvon omistajalle tai haltijalle liikennevirhemaksun, jonka suuruus alkaa 300 eurosta ja voi yltää jopa 30 000 euroon."


      • Anonyymi

        "Ajoneuvon käyttövoiman saa muuttaa, vaikka ajoneuvo ei muutoksen jälkeen täytä 7 §:n 1 ja 3 momentissa tarkoitettuja ympäristöominaisuuksiin liittyviä vaatimuksia, jos ajoneuvon käytöstä aiheutuva ympäristökuormitus muutoksen jälkeen on kokonaisuutena pienempi kuin ennen muutosta. "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos polttoainejärjestelmää on muutettu ja päästömanipuloitu, niin polttoaineen tyypillä ei taida olla mitään merkitystä.

        "Muutettujen ajoneuvojen käyttöä liikenteessä valvovat poliisi, rajavartiolaitos ja tulli. Valvova viranomainen voi määrätä päästömanipuloidun ajoneuvon omistajalle tai haltijalle liikennevirhemaksun, jonka suuruus alkaa 300 eurosta ja voi yltää jopa 30 000 euroon."

        Mutta kun eivät pysty eivätkä osaa testata ja tulisi liian kalliiksi viedä testattavaksi sinne missä osaavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ajoneuvon käyttövoiman saa muuttaa, vaikka ajoneuvo ei muutoksen jälkeen täytä 7 §:n 1 ja 3 momentissa tarkoitettuja ympäristöominaisuuksiin liittyviä vaatimuksia, jos ajoneuvon käytöstä aiheutuva ympäristökuormitus muutoksen jälkeen on kokonaisuutena pienempi kuin ennen muutosta. "

        "Auton tai muun ajoneuvon moottoriin tehtyä ohjelmointia ei enää hyväksytä ilman asiantuntijan tai tutkimuslaitoksen tekemää selvitystä tai tyyppihyväksyntätodistusta, tiedottaa Traficom."

        Lähde:
        https://www.is.fi/autot/art-2000010416268.html


    • Anonyymi

      VoIP olla ettei osa autoista kelpaa enää liikkeisiin..?i ilman todistuksia.?

    • Anonyymi

      RS skodakin on viritetty tehtaalla valmiiksi, luikaotsien aivopieruja haistellaan taas kerran?

    • Anonyymi

      Täältä löytyy kiva lista automerkkejä ja malleja.
      https://www.chiptuning.fi/uutiset.html

      Seuraavaksi tulee hyvä bisnes kun muutetaan takaisin vakioksi.
      Seuraavaksi alkaa yleistyä ne laitteet mitkä voi helposti irroittaa tai saa vakioksi helposti nappia painamalla. Kaikkea kun ei kukaan psty tai ehdi valvomaan.

      • Anonyymi

        Moni paja tulee lopettamaan toimintansa ainakin nykymuodossa kun ei noita muutoksia pysty enää laillisesti myymään tai markkinoimaan. Ihan sama vaikka laite olisi irrotettava tai muuten käytöstä tilapäisesti poistettava, myyjä on silti vastuussa siitä että sille löytyy tarvittavat hyväksynnät. Ja jos niitä ei löydy niin on aika vaikea avoimesti myydä ko. laitteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni paja tulee lopettamaan toimintansa ainakin nykymuodossa kun ei noita muutoksia pysty enää laillisesti myymään tai markkinoimaan. Ihan sama vaikka laite olisi irrotettava tai muuten käytöstä tilapäisesti poistettava, myyjä on silti vastuussa siitä että sille löytyy tarvittavat hyväksynnät. Ja jos niitä ei löydy niin on aika vaikea avoimesti myydä ko. laitteita.

        Kun myyjä on laillisesti tuotteen myynyt asiakkaalle ja myytos muuttuu uuden lain myätä laittomaksi, taannehtivasti vastuu ei siirry aikanaan laillisen kaupan tehneelle yritykselle.

        Eli lastuttaja-Petterit ja -Teuvot maksavat. Tai itkevät ja maksavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun myyjä on laillisesti tuotteen myynyt asiakkaalle ja myytos muuttuu uuden lain myätä laittomaksi, taannehtivasti vastuu ei siirry aikanaan laillisen kaupan tehneelle yritykselle.

        Eli lastuttaja-Petterit ja -Teuvot maksavat. Tai itkevät ja maksavat.

        Ja vastuu siirtyy sille joka möi liikkeeseen,..arvaampa että kauppasopimuksen muuttuu...parempi katsastaa ennen liikkeeseen vientiä niin vältyy siitä että kuka on lastuttanut tai manipulointi päästöt...onko katissa leikattu pelti jonka kautta hiukkasluokku on poistettu...on nämäkin leikkaukset näkynyt katsastuksessa ,ei vaan ole puututtu asiaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni paja tulee lopettamaan toimintansa ainakin nykymuodossa kun ei noita muutoksia pysty enää laillisesti myymään tai markkinoimaan. Ihan sama vaikka laite olisi irrotettava tai muuten käytöstä tilapäisesti poistettava, myyjä on silti vastuussa siitä että sille löytyy tarvittavat hyväksynnät. Ja jos niitä ei löydy niin on aika vaikea avoimesti myydä ko. laitteita.

        Niin, jos ei kykenen toimimaan lain puitteissa niin kyse on rikollisesta toiminnasta mikä saakin loppua.

        Vrityksiä kuitenkin löytyy ihan tyyppihyväksyttyjäkin. Saksassa näitä tehtaillaa jatkuvasti ja seillä on lait paljon tiukemmat kuin meillä. EU-pykälien mukaan yhdessä EU-maassa tyyppihyväksytty tuote kelpaa kaikissa muissakin EU-maissa.
        Hyväksyttyjä virtityssettejä on satoja. Eiköhän niistä jokaiselle halukkaalle löydy omansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, jos ei kykenen toimimaan lain puitteissa niin kyse on rikollisesta toiminnasta mikä saakin loppua.

        Vrityksiä kuitenkin löytyy ihan tyyppihyväksyttyjäkin. Saksassa näitä tehtaillaa jatkuvasti ja seillä on lait paljon tiukemmat kuin meillä. EU-pykälien mukaan yhdessä EU-maassa tyyppihyväksytty tuote kelpaa kaikissa muissakin EU-maissa.
        Hyväksyttyjä virtityssettejä on satoja. Eiköhän niistä jokaiselle halukkaalle löydy omansa.

        Saksassa tosiaan tehtailleet paljon, volkkari, audi..., kalliiksi tuli :)


    • Anonyymi

      Suomessa työllistävä vaikutus suuntautuu siihen millä ei ole mitään väliä tai merkitystä. Turha kyttäillä lastutuksia. Mitä nälkä hei?

      • Anonyymi

        Jokainen Suomessa asuva ja oleskeleva on velvollinen noudattaa kaikkia Suomen lakeja, oli niistä mitä mieltä tahansa.


    • Anonyymi

      Ei kai lastuvirittäminen ole laitonta?
      Laitonta taitaa olla lastuviritetyn auton käyttäminen tieliikenteessä ilman muutoskatsastusta.

      • Anonyymi

        Se on ainakin tiedossa, että jatkossa dokumentiksi riittävän alhaisista saastelaitemuutosten päästöistä ei kuitenkaan enää kelpaa, kuten esimerkiksi korjaamon tai katsastusaseman antama päästömittaustodistus. "Ohjelmointia" ei enää hyväksytä ilman asiantuntijan tai tutkimuslaitoksen tekemää selvitystä tai tyyppihyväksyntätodistusta.


    • Anonyymi

      Hyvä puoli, että lähtee ainakin yksi metelöijä pois kaduilta.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Jep. Jos itse muokkaa tehdasvarusteisena myytyyn autoon tehonlisäysohjelman kolmannella osapuolella ennen moottorin hajoamista, niin eihän se ole silloin enää myyjäliikkeen asia.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      109
      2820
    2. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2385
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      21
      2320
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      1930
    5. Oletko sä luovuttanut

      Mun suhteeni
      Ikävä
      114
      1620
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

      Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      169
      1341
    7. Aatteleppa ite!

      Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      284
      1169
    8. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1024
    9. Onko se ikä

      Alkanut haitata?
      Ikävä
      80
      1024
    10. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      979
    Aihe