Mitä pidetään tieliikenteen lopullisena käyttövoimatavoitteena?
Onko se akku, vety vai joku muu?
Se selviää Autoalan Tiedotuskeskuksen tiedotteesta 😊
https://www.aut.fi/tieliikenne/polttoaineet_ja_kayttovoimat/vety
Tieliikenteen lopullinen käyttövoimatavoite
27
223
Vastaukset
- Anonyymi
Autoliitto on samalla linjalla Autoalan Tiedotuskeskuksen kanssa.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/574fabd9-8b40-45d7-b7e8-b56a17123bc7 - Anonyymi
Varmaankin tuulivoima.
- Anonyymi
Näitä ns skenarioita esitetään. Minkäänlaista ajatustakaan mistä se tarvittava sähkö tähän vetyliikenteeseen otetaan. Laskelmat osoittavat jos kakki muuttuisi sähköautoiksi olisi lisäys 10%. 8TWh. Vetyauto 6 kertaisen sähömäärän se olisi 50TWh. (vuosikulutus 80TWh) Ei tuollaisia määriä edes 10% vetyautoille riitä sekin vaatii jo 20% lisäyksen....ei tyhjillä laskelmillaajella metriäkään. Vety helppoheikit voivat rahastaa hyväuskoisia. Keisarin uudet vetyaatteet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näitä ns skenarioita esitetään. Minkäänlaista ajatustakaan mistä se tarvittava sähkö tähän vetyliikenteeseen otetaan. Laskelmat osoittavat jos kakki muuttuisi sähköautoiksi olisi lisäys 10%. 8TWh. Vetyauto 6 kertaisen sähömäärän se olisi 50TWh. (vuosikulutus 80TWh) Ei tuollaisia määriä edes 10% vetyautoille riitä sekin vaatii jo 20% lisäyksen....ei tyhjillä laskelmillaajella metriäkään. Vety helppoheikit voivat rahastaa hyväuskoisia. Keisarin uudet vetyaatteet.
85000€ maksava vehje on jokapojan kulkuneuvo. L
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näitä ns skenarioita esitetään. Minkäänlaista ajatustakaan mistä se tarvittava sähkö tähän vetyliikenteeseen otetaan. Laskelmat osoittavat jos kakki muuttuisi sähköautoiksi olisi lisäys 10%. 8TWh. Vetyauto 6 kertaisen sähömäärän se olisi 50TWh. (vuosikulutus 80TWh) Ei tuollaisia määriä edes 10% vetyautoille riitä sekin vaatii jo 20% lisäyksen....ei tyhjillä laskelmillaajella metriäkään. Vety helppoheikit voivat rahastaa hyväuskoisia. Keisarin uudet vetyaatteet.
Kakki muuttuisi sähköautoiksi.. päinvastoin sähköautot muuttuvat kakiksi huikeaa vauhtia arvonlaskun myötä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kakki muuttuisi sähköautoiksi.. päinvastoin sähköautot muuttuvat kakiksi huikeaa vauhtia arvonlaskun myötä.
350000 ajettuja Tesloja remontteerataan uuden veroisiksi. Moottoriin laakerit ja taka-akseliin puslia ja tukivarsia ja uusi 350000 km. edessä. Mitä taas hinnan laskemiseen tulee. Tuskin niitä myymättömiä tuhotaan. Ne tullaan myymään. Uusien valmistus hiipuu, akkumetallit halpenevat. Tekopyhä eettisyys palkitaan. Ja tulevaisuudessa Sähköauto on entistä edullisempi. Teslaa tehdään edelleen, ei välttämättä Saksassa, pistävät 12500 työntekijää kävelemään ja ääriliikkeet saavat syyt niskoilleen.
- Anonyymi
Näin se vaan menee 👍
- Anonyymi
Saanko kysyä mitä hienoa koette saavanne vetyautosta? Sähköautot vs vastaavan hintaiset vetyautot n.+70k€ hintaluokasta, niin mitä sillä saatte enemmän?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saanko kysyä mitä hienoa koette saavanne vetyautosta? Sähköautot vs vastaavan hintaiset vetyautot n. 70k€ hintaluokasta, niin mitä sillä saatte enemmän?
Ainakin korkeammat huoltokustannukset, kalliimpi ja harvempi tankkausverkosto jne. Onhan tuossa jo plussia.
- Anonyymi
Sähköauton akuista tulee valtava ympäristöongelma. Autojen keski-ikä tulee putoamaan ja käytettyjä akkujakin tulee valtavat määrät. Ei niille kaikille ole uusiokäyttöä sähkövarastoina ja joskus ne joutuvat kuitenkin purkuun. Onko se kannattavaa puuhaa? Uudet akut vaativat runsaasti luonnonvaroja, puhdasta vettä, energiaa ja aiheuttavat päästöjä.
- Anonyymi
Sähköauton akut ovat täynnä hyödyllisiä materiaaleja. Pian ne kierrätetään n. 99% uudelleen. Siksi käyttökelvotonkin akku on arvokas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauton akut ovat täynnä hyödyllisiä materiaaleja. Pian ne kierrätetään n. 99% uudelleen. Siksi käyttökelvotonkin akku on arvokas.
99% painosta ei kaikista materiaaleista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauton akut ovat täynnä hyödyllisiä materiaaleja. Pian ne kierrätetään n. 99% uudelleen. Siksi käyttökelvotonkin akku on arvokas.
Kierrätetty materiaali on kalliimpaa kuin uusi.
- Anonyymi
- Litiumia tuotetaan eniten Australiassa, mutta suurimmat esiintymät ovat Boliviassa.
- Nikkeliä tuotetaan eniten Indonesiassa, joka kilpailee myös malmivarojen ykkössijasta.
- Kobolttia ja sitä tuottavia kaivoksia on eniten Kongossa, ja mangaania heltiää helpoiten Etelä-Afrikasta.
- Grafiittia tuotetaan eniten Kiinassa, mutta suurimmat esiintymät ovat Turkissa. Myös fosfaatteja tulee eniten Kiinasta, mutta marokkolaisilla on sitä maaperässään yli kymmenkertainen määrä.
- Lähes kaikki EU:ssa käytetyt akkumineraalit tulevat muualta kuin Euroopasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
99% painosta ei kaikista materiaaleista.
kehitys maan avo luohoksista luohitaan ja pöly pilvi aiheuttaa syöpää,tv dokumentin mukaan,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
- Litiumia tuotetaan eniten Australiassa, mutta suurimmat esiintymät ovat Boliviassa.
- Nikkeliä tuotetaan eniten Indonesiassa, joka kilpailee myös malmivarojen ykkössijasta.
- Kobolttia ja sitä tuottavia kaivoksia on eniten Kongossa, ja mangaania heltiää helpoiten Etelä-Afrikasta.
- Grafiittia tuotetaan eniten Kiinassa, mutta suurimmat esiintymät ovat Turkissa. Myös fosfaatteja tulee eniten Kiinasta, mutta marokkolaisilla on sitä maaperässään yli kymmenkertainen määrä.
- Lähes kaikki EU:ssa käytetyt akkumineraalit tulevat muualta kuin Euroopasta.Akkumateriaaleja löytyy kaikkialta maailmasta, mutta ensin kaivellaan ne helpoimmat ja halvimmat kohteet ja niihin maihin jää myös mahdolliset ongelmat. Nyt kun tarpeet kasvaa, niin louhiminen lisääntyy ja jakautuu laajemmin. Jos ei ihmiskunta halua saastuttaa, niin silloin pitää alkaa kävelemään tai pyöräilemään ilman sähköapua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kierrätetty materiaali on kalliimpaa kuin uusi.
Lähde? Vai keksitkö omasta päästäsi?
Väität siis, että on kalliimpaa kierrättää erittäin korkeiden pitoisuuksien vanha akku kuin louhia malmia ja käsitellä se?
Nyt odotan perusteluja ja lähteen jos on jostain muualta tullut "tieto". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähde? Vai keksitkö omasta päästäsi?
Väität siis, että on kalliimpaa kierrättää erittäin korkeiden pitoisuuksien vanha akku kuin louhia malmia ja käsitellä se?
Nyt odotan perusteluja ja lähteen jos on jostain muualta tullut "tieto".Ainakin aiemmin vanhojen akkujen kierrätys maksoi enemmän kuin niiden valmistus valmiista materiaaleista. Senhän takia ei aiemmin ole kierrätetty kännyköiden ja läppärien akkuja vaan ne on vain tuhottu Kiinassa. Ja samoista aineista niidenkin akut koostuvat. Samoin muovin kierrätys on perinteisesti ollut kalliimpaa kuin muovin tekeminen alusta minkä takia muoviakaan ei paljon ole kierrätetty.
- Anonyymi
"Mitä pidetään tieliikenteen lopullisena käyttövoimatavoitteena?"
Mitään lopullista ei voi olla, koska se rajoittaisi teknistä kehitystä. Ei olisi mitään järkeä lyödä lukkoon jotakin käyttövoimaa koska ei voi tietää mitä kivaa kehitys tuo tullessaan.- Anonyymi
nyt 50000e vetyosakkeisiin niin saa 10 vuoden päästä piereskellä ilman tappavaa työtä niinkuin vasemmisto sanoi oulussa
kts. oulu suomi24 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
nyt 50000e vetyosakkeisiin niin saa 10 vuoden päästä piereskellä ilman tappavaa työtä niinkuin vasemmisto sanoi oulussa
kts. oulu suomi24Tai siten toteutuu sanonta ”kaikki valui hukkaan”.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
nyt 50000e vetyosakkeisiin niin saa 10 vuoden päästä piereskellä ilman tappavaa työtä niinkuin vasemmisto sanoi oulussa
kts. oulu suomi24you puupissa, ostavat vetygeneraattorin autoon, polttoaine on vettä jossa yksi osa lipeää,
- Anonyymi
Kaikkea toki voidaan kokeilla, mutta ei ole vielä täyssähköä voittanutta löytynyt, kun kokonaisuutta katsotaan.
- Anonyymi
Kuten tuossa kerrottiin, että ongelmana on taloudelliset ja tekniset ongelmat.
Haittapuolena on kaasumaisen vedyn pieni tiheys, jonka vuoksi varastointi ja kuljetus ovat ongelmallisia. Vedyn energiataloudellinen tuottaminen edellyttäisi, että saatavilla olisi rajattomasti uusiutuvaa energiaa.
Tuo teksti on suoraan lainattu tuon avauksen linkin jutusta, eli taidetaan olla vielä kovin kovin kaukana autoilusta jonka pääasiallinen energia olisi vety?
Odotellaan vielä 30 vuotta ja palataan asiaan sitten.- Anonyymi
Tieliikenteen lopullinen käyttövoimatavoite on kysymys, mikä on yhtäaikaa tosi hölmö ja tosi viisas. Hölmö siksi, että ihmiskunta ei yksinkertaisesti tiedä vastausta. Viisas siksi, että on ihan relevanttia kysyä, onko yleensä mikään lopullista. Mutta se on ainakin varmaa, että nykyisillä sähköautoilla ei ole pitkä tulevaisuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tieliikenteen lopullinen käyttövoimatavoite on kysymys, mikä on yhtäaikaa tosi hölmö ja tosi viisas. Hölmö siksi, että ihmiskunta ei yksinkertaisesti tiedä vastausta. Viisas siksi, että on ihan relevanttia kysyä, onko yleensä mikään lopullista. Mutta se on ainakin varmaa, että nykyisillä sähköautoilla ei ole pitkä tulevaisuus.
Joo, ehkä vain muutama sata vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, ehkä vain muutama sata vuotta.
Nykyiset sähköautojen yleistymistavoitteet, ominaisuudet ja akkuteknologian hidas kehitys eivät sovi yhteen. Kuka tarvitsee oikeasti yli 200 kW tehoja ja alle 5 sekunnin 0-100 km/h kiihtyvyyksiä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291827
Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa
Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.781707Ikävöimäsi henkilön ikä
Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie561313- 691141
Tiedätkö autereen?
Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen8819- 2785
- 45767
Oli kyl kunnon reissu
Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻10749- 41735
- 45707