Vastaostetussa autossa vika

Anonyymi-ap

Ostin kolmisen kuukautta sitten käytetyn auton. Merkki BMW vuosimallia 2020. Noin kuukausi kaupanteon jälkeen ajaessa ilmeni jonkinlaista rätinää joka esiintyy vain 1500 kierrosten kohdalla ja paineen alla ( esim. Ylämäet, hitaat kiihdytykset. Ei neutraalissa). Ongelma ilmeni ajan myötä enemmän ja otin yhteyttä myyjään. Hän kehotti minua viemään auto vianmääritykseen omaan piikkiini. Jos vika kuuluisi heille, he kattaisivat kaiken. Jos vika ei kuulu heille, minä maksan kaiken, he sanovat. En ole kuitenkaan vienyt autoa mihinkään itse koska mielestäni he ovat vianmäärityksestä vastuussa. Vai kuinka tämä nyt menee? Miten etenen?

17

242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ostaja on sopimussuhteessa vain auton myyneeseen liikkeeseen. Heidän kuuluu selvittää asia.

      • Anonyymi

        Eivät halua selvittää asiaa. Pistän itse asian eteenpäin kuluttajaneuvonnalle


    • Anonyymi

      Kyl kai tuo myyjän ehdotus oli varsin selkeä ja asiallinen. Kai sen auton haluat kuitenkin kuntoon saada, niin vianmäärityshän siinä on ensimmäinen askel.

      • Anonyymi

        Liike pelannee tuossa hieman taktisesti sillä että kun ei vielä ole tiedossa mikä on vikana niin eivät halua tässä vaiheessa sitoutua maksamaan mitään.

        Muuten minustakin täysin asiallinen ehdotus kun liike on todennut että jos kuuluu heidän vastuulle niin maksavat kulut. Itse ainakin tuon tyyppisessä tilanteessa mieluummin asioin itse korjaamon kanssa ja varmistan vikadiagnoosin suoraan heidän kanssaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liike pelannee tuossa hieman taktisesti sillä että kun ei vielä ole tiedossa mikä on vikana niin eivät halua tässä vaiheessa sitoutua maksamaan mitään.

        Muuten minustakin täysin asiallinen ehdotus kun liike on todennut että jos kuuluu heidän vastuulle niin maksavat kulut. Itse ainakin tuon tyyppisessä tilanteessa mieluummin asioin itse korjaamon kanssa ja varmistan vikadiagnoosin suoraan heidän kanssaan.

        Niinno hölmöähän se olisi sitoutua maksamaan sellaista vikaa joka ei heille kuulu.


    • Anonyymi

      Reilu linja autoliikkeeltä ja itse veisin heti autoni tutkimukseen. Ottaisin tosin kirjallisen lupauksen autoliikkeestä.
      Noita luulosairaita jne.. taitaa autoliikkeissä käydä valittamassa ihan turhasta ja tuolla menettelyllä saadaan varmasti useat turhat pelot ja valitukset blokattua.

    • Anonyymi

      Sinun reklamaatio on nyt kirjattu myyjän kalenteriin ja jos kauan vetkuttelet, niin se tulkitaan tahalliseksi laiminlyönniksi jos jotain hajoaa ja pääset maksamaan 100% itse.

    • Anonyymi

      Hyvin kypsä vekotin mahtaa olla?💸💸💸💸

      • Anonyymi

        Mene hoitoon.


    • Anonyymi

      Rotisko paaliin ja kuskille eutanasia. Lopullinen ratkaisu kaikkiin ko. ongelmiin.

      • Anonyymi

        No oliko tuo mielestäsi asiallista? Räjähtikö Toyotasi, vai veikö Persut tukia?


    • Anonyymi

      Kyllä auton omistajallakin on vastuita. Vie nyt vaan se auto vikaselvitykseen.

      • Anonyymi

        Jos tämä kuvio ei miellytä, niin leasing on sitten sinulle parempi vaihtoehto.


    • Anonyymi

      Auto on sinun, korjaa oma autosi ja lopeta itkut.
      Ei kukaan ole vastuussa sinun tavaroittesi hajoamisesta.
      Ihme kuvitelmia,
      että aina joku muu maksaa, EI MAKSA.

      Auto on kestokulutus hyödyke,
      joka ei ole ikuinen, paina tämä syvälle mieleesi ja lujaaa.

      Autot yleensä hajoaa tai kuluu käytössä, sitä te ette tajua, niin se vaan on pikkulapset.

      • Anonyymi

        Niinpä, toisille on tullut käsitys, ettei käytetty auto voi tai saa hajota ainakaan kahteen vuoteen kun sen on ostanut. Lehdissä on ihan liikaa juttuja noista valitustapauksista ja toiset eivät ymmärrä kun siellä usein lukee, ei korvattavaa ja ihmisten pitäisi ymmärtää, että autoon voi tulla vikaa pian kaupanteon jälkeen, eikä myyjä ole siitä vastuussa.


    • Anonyymi

      Tutkituta pääsi, olet aivan varmasti samanlainen pösilö kun mikä sattui aikanaan tutunautoliikkeen myyjän kohdalle. Pöljäke väitti, että muuten hyvä auto mutta pakittaessa kulee että jakohihna pitää vaihtaa.. oli tehty jakopääremontti 10tkm sitten. Sano et oli vaikea pitää pokka ohjatessa idiootti pihalle liikkeestä.

      Eiköhän "rätinä" ole pääsi sisällä, tuollaisille ei pitäisi autoja myydä, ei edes antaa ajokorttia.

      "Eivät halua selvittää asiaa. Pistän itse asian eteenpäin kuluttajaneuvonnalle"
      Teeppä niin, kyllä se niillekin kunnon huutonauru tekee ihan hyvää, niinhän sitä sanotaan että nauru pidentää ikää, tosin suhtaudun asiaan skeptisesti sillä jos se pitää paikkansa autonostajien valituksia käsittelevät kuluttaja-asiamiehet eläisivät noin 300 vuotiaiksi....

    • Anonyymi

      Otamme osaa , terv:koijaamon väki!👰

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3387
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      2035
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      197
      1678
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1583
    5. 80
      1135
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1094
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      266
      996
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      122
      926
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      909
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      855
    Aihe