Tapasin alkuvuodesta miehen, joka oli vasta aivan hiljattain laittanut vaimonsa kanssa eropaperit menemään. Erosta oli ollut puhetta ekaa kertaa jo vuosia sitten, mutta nyt oli mies sanonut, että hänelle riittää. Taustalla ei ollut uutta suhdetta, ei uskottomuutta tai väkivaltaa, vaan klassinen erilleen kasvaminen ja eri odotukset elämältä (nämä kaikki tietenkin nyt miehen suusta, tiedän vain hänen versionsa). Vaimo ei olisi halunnut erota, ja on nyt harkinta-aikana ollut ymmärrettävästi välillä hyvinkin hankala, uhkaillut mm. yksinhuoltajuudella (heillä kolme lasta, 10, 12 ja 16) ja raivonnut myös lasten kuullen jne. Olen pyrkinyt ottamaan neutraalin kannan enkä ole kysellyt hirveästi, haluan keskittyä mukavaan yhdessäoloon kun tapaamme.
Mulla on yksi jo aikuinen lapsi ja omasta erostani on pitkä aika, olin tavatessamme todella valmis uuteen suhteeseen. Nyt huomaan, että osa musta on tosi varovainen, on varmaan jotain itsesuojeluvaistoa. En haluaisi olla pelkkä laastari, joka olisi auttamassa miestä jaloilleen ja hän voisi siinä kohtaa huomata ettei haluakaan enää olla kanssani. Toinen vaihtoehto on, että kun antaa ajan rauhassa kulua niin huomaan/huomaamme, onko suhteella tulevaisuutta. En ole miettinyt tulevaa, olen itse sanonut, että haluan edetä todella rauhassa, avioero astuu voimaan ihan näinä päivinä. En esimerkiksi halua tavata lapsia vasta kuin silloin, kun suhde on kestänyt riittävän kauan ja on vakaalla pohjalla. Autan miestä kuuntelemalla, oikein muuta en voi tehdä enkä halua liiaksi sekaantua asioihin, joihin en voi vaikuttaa.
Kunpa uskaltaisin heittäytyä täydellä sydämellä! Hän on kiltti, herkkä, huumorintajuinen mies, meillä on paljon yhteisiä mielenkiinnon kohteita, vetovoimaa ja huumoria. Sitä en pelkää, että he palaisivat yhteen, vaan ennemmin sitä, että vaikka hän luulisi olevansa valmis suhteeseen ei välttämättä sitä ole, ja että ennemmin tai myöhemmin muhun sattuu.
Seurustelu harkinta-aikana, uhka vai mahdollisuus?
7
793
Vastaukset
- Anonyymi
Kuule, tosi monelle tapahtuu tuota. Mies eroamassa, on lapsia ja miehen ex-vaimo. En itse hyväksy, mutta ymmärrän, ettei ole multa pois, jos kuka tahansa on ihastunut eroavaan mieheen. Olen yhden tapauksen nähnyt läheltä ja se päättyi lopulta onnellisesti. He menivät naimisiin. Miehelle se oli siis toinen kierros.
Nainen tässä tapauksessa oli sitkeä ja rauhallinen. Hän varmasti jutteli miehen kanssa paljon, ennen miehen saamaa erotuomiota. Sinun pitää varmaan vain luottaa ja sietää epävarmuutta siitä, että mikä on miehen seuraava siirto eronsa jälkeen. - Anonyymi
16vuotta sitten lähdin ihastukseni matkaan. Ei ollut vielä eronnut mutta mietti, minä olin sitten "osa" / iso syy että teki sen päätöksen. Nyt meillä avioero tulossa, sen sijaan että 12 vuotis hääpäivä. Ei käsitellyt ekaa eroaan, koska löysi uuden jolla siirtää pahaaoloaan ja näin kävi uudestaan. Ei sinuna lähtis etenemään ennen kuin ihastuksesi on käsitellyt edellisen liittonsa. Voin sanoa että minut aikanasn jalustalle laittanut 2 lapseni isä ilmoitus erotoiveista, muutto pois yhteisestä kodista on kamalinta mitä olen kokenut. En olisi saanut uskoa "rakkautta" ensi silmäyksellä. Mä en usko että ihastuksesi on vielä valmis, aika näyttää...
- Anonyymi
AP täällä. Suhde on ohi. Iso opetus, etten jatkossa "sekaannu" vastaavaan tilanteeseen.
- Anonyymi
Lähtikö ukko toisen perään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähtikö ukko toisen perään?
Palasivat sittenkin yhteen nuorimman lapsen sairastuttua vakavasti.
- Anonyymi
Tämä olikin vähän pitemmällä aikajänteellä rakennettua miesvihatarinaa.
- Anonyymi
No ei todellakaan ollut. Tulkinta on vain sinun päässäsi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69984
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193924- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818