Joka vuosi valmistuu uusi ikäluokka työmarkkinoille. Ikäluokan koko on keskimäärin 60.000 ihmistä ja näistä suurin osa työskentelee suurimman osan työikänsä ajan. Suurimmalle osalle ikäluokasta löytyy jokin työ ennemmin tai myöhemmin.
Miksi sinulle muka ei löytyisi työtä, jos vaivaudut hakemaan?
Kyllä tekijöille työtä piisaa
8
216
Vastaukset
- Anonyymi
Koska ajattelit itse hakeutua töihin?
- Anonyymi
Toi uusi vei nenän edestä tälläsen 56v vanhan kurpan työn....
- Anonyymi
Isän firman nahjus taas vauhdissa!!
- Anonyymi
Sitä miksi ei työtä saa pitää kysyä työnantajilta että miksi eivät palkkaa. Työttömiä puoli miljoonaa (tilastollisesti vähemmän koska tilastoja kaunistellaan) työpaikkoja riittää vain murto-osalle. Suomessa tulee aina olemaan satoja tuhansia työttömiä. Varmasti hakemuksia tulee enemmän tai vähemmän jokaiseen työpaikkaan mutta kun ei palkata. Valitetaan työvoimapulaa ja sitten ei oteta edes haastatteluun. Työvoimapula on huuhaata kuten tämä aloituskin.
- Anonyymi
Kyllä se on karu fakta että kun firmat käy läpi hakemuksia niin työttömät karsitaan heti pois. Ne firmat havittelee alan tai firman vaihtajia eli jo töissä olevia.
Kuten oli yksi paikka avoimessa haussa ja sanoivat sitten että en saa työtä koska en ole ennen ollut siinä firmassa töissä. :D Olisivat sanoneet sen ilmoituksessa että pitää olla heidän firmasta kokemusta niin en olisi hakenut sinne töihin. - Anonyymi
Vuonna 2022 eläkkeelle siirtyi vajaat 72 000 Suomessa asuvaa henkilöä.
Ne vapaat työpaikat menee kuten sanoit, uusille ikäluokille, joten työttömille jää 12 000 vapaata jos sitäkään. - Anonyymi
No, siksi kun tietyille aloille koulutetaan liikaa. Ne on aina ne samat ammatit, joissa pulaa työnhakijoista. Kaikilla aloilla ei ole tätä ongelmaa. Ihminen ei voi koko ajan vaihtaa ammattia. Lisäksi ongelma on määräaikaiset työt. Joskus se määräaikainen on vaan se viimenen määräaikainen.
- Anonyymi
Miksi ei löytyisi työtä? Mitä työtä? Ihminen ei ole ruuvi tai mutteri, jonka voi vain laittaa paikoilleen. Se on luonne, joka määrää työn.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984