Miten meillä media uutisoi tämän tyyppistä "(ääreis)kansallistunnetta" |1 --
- sotilaallisten ominaisuuksien opastuksen, koulutuksen ja motivoinnin osilta (kun nuorisoakin - jopa lapsia jo koulitaan yhteishenkisesti ryhmäytymisenä/ ryhmäytymisinä -aseisiinkin!)
-- ilmiöinä, omalla median 'West trolling manipulation'|2 yksipuolisuus- ja puolueellisuustyylillään, kun kyseessä on Venäjän vastaavat "kansallismieliset kansalaistoiminnalliset varaumatoimenpiteet -huomiseen ja ylihuomiseen"? |3.
|1 HS-linkki ~ https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010426125.html -
HS-otsikointi: "Israelissa militarismi ulottuu syvälle koko kansan elämään
Televisioarvio|Dokumenttielokuva Viattomuus selittää, miksi julmuus siviilejä kohtaan Israelissa on mahdollista."
HS-toimittajana Harri Römpötti.
|2 US/P-linkki ~ https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/…/252561-ita-lansiottelu…/ -
US/P-otsikko: "Kasvuhokema on saavuttanut maalliset rajansa"
|3 ~ https://yle.fi/a/74-20078920 - Yle-otsikoituna näin: "Länsivihaan aivopestyjä nuoria on Venäjällä jo yli miljoona – asiantuntijan mukaan joukosta löytyy myös ”valittu”
Venäläisnuoret opetetaan sosiaalisen median avulla jatkamaan Putinin sotaa, varoittaa kanadalainen tutkija Ian Garner."
__ __ __
Voisikohan suomalainen; erityisesti viemärimedia joskus tarkastella omaa hyvin tarkoitushakuista tapaa koettaa manipuloida lukijoitaan ja katsojiaan?
Tässä erinomainen esimerkki (HS |1), kun projisoit tätä kansallismielisyyttä sotaan valmistautumisena - Israel kontra Venäjä!
Btw. tämän tyyppisiä valmiuksien nostoa oman maansa puolustamiseksi harjoitetaan toki monissa muissakin valtioissa; ei sen kummempaa!
Valtioilla on toistaiseksi itsenäisinä oikeus säätää lakeja omien tarpeidensa puitteista
Herääkin kysymys: Olemmeko me Suomena enää itsenäinen valtio -
-- EU- ja Nato-liitoksien osilta?
Lopultahan tässäkin on kyse evoluution vuosisatamiljoonaisesta luomisesta reviirien puolustamisena; sen hyvin luontaisena ominaisuutena
.. MUTTA! -- on myös valtioita, jotka hakeutuvat "Lebensraum" -elintilan laajentamiseen; hyvinkin aggressiivisin menetelmin - kts. 1941 Operaatio Barbarossa (meillä tunnetaan Jatkosotana) - jolloin yhdessä Adolf Hitler' in Saksan kolmannen valtakunnan kanssa hyökkäsimme Neuvostoliittoon .. mukana ollen myös Unkari, Romania, Italia ja muistaakseni Bulgaria (?) ..
- revanssihenkisinä ja täynnänsä niin sanottua 1941-uhoa |4, joka näyttää ponnahtaneen voimallisesti esille myös tänään, siis nykyaikana, kun US ja Nato luovat meille oletettua ja luuloteltua joukkopsykoottista "turvaa ja suojaa" - jopa ydinasesateenvarjona!
|4 ~ https://keskustelu.suomi24.fi/t/18038103/kiihtyyko-suomesta-1941-uho -
"Kiihtyykö Suomesta 1941-uho?"
__
EKSTRA
VOIMA-linkki ~ https://voima.fi/artikkeli/2024/israel-haluaa-eroon-unrwasta-pakolaisjarjeston-rahoituksen-hiipuminen-edesauttaa-kansanmurhaa/ -
VOIMA-otsikointi: "Israel haluaa eroon UNRWA:sta – Pakolaisjärjestön rahoituksen hiipuminen edesauttaa kansanmurhaa"
_
151569
Kansallismielisyys niin Israelissa kuin Venäjällä
90
472
Vastaukset
|2 viite ei toimi, tässä toimivana?
~ https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/ilkkaluoma/252561-ita-lansiottelu-lahestyy-west-trolling-manipulation-puree/ -- Anonyymi
Tuhannet, ei, miljoonat kiitokset! 💐 🤗
- Anonyymi
Voi tätä riemun päivää
- Anonyymi
Meinasin ampua perheeni ja itseni mutta sitten tuli toimiva linkki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä, ei menetetä toivoa.
Mukavaa päivää kaikille jotka meinaa lukea! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama täällä.
- Anonyymi
Mahtava puheenvuoro kirjoitus. Venäjällä sinua ei olisi sensuroitu saisit kirjottaa vapaasti !
Paavo V - Anonyymi
Blogi, jossa äly marssii uljaana paraatina historian aamunkoittoon.
- Anonyymi
Harrastetaanko peppuseksiä teillä molempiin suuntiin vai vain toiseen? Ja millaisia juttuja? Miten ja millä jos on apuvälineitä käytössä? Meillä molempiin suuntiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mahtava puheenvuoro kirjoitus. Venäjällä sinua ei olisi sensuroitu saisit kirjottaa vapaasti !
Paavo Vkyllä nautinto on täydellinen,kun pyöreähkö nainen on kontallaan sängyssä siten,että persreikä on auki.un siihen työnnän nenäni ja kielen pilluun(kielellä voin vähän kiihottaa klitorista) ja nainen puhaltaa pierut nenääni,jopahan on orgasmi lähellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kyllä nautinto on täydellinen,kun pyöreähkö nainen on kontallaan sängyssä siten,että persreikä on auki.un siihen työnnän nenäni ja kielen pilluun(kielellä voin vähän kiihottaa klitorista) ja nainen puhaltaa pierut nenääni,jopahan on orgasmi lähellä.
No niin Repe. Riittää jo.
- Anonyymi
Putin on naZi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No niin Repe. Riittää jo.
En usko että Repe, mutta Kajanto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Putin on naZi.
Z herännyt päiväunilta 👍🤧👻🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarvitsetko apua?
- Anonyymi
Mitä arvelette tämän merkitsevän?
151569- Anonyymi
olen myös kerran ollut teipattuna illan naiset kokeili eri kokosia sauvoja mutta miehet pani aidolla oli mukava ilta lopuksi yx naisista imi kaluni kyllä oli mahtava purka
- Anonyymi
"Venäjän vastaavat "kansallismieliset kansalaistoiminnalliset varaumatoimenpiteet -huomiseen ja ylihuomiseen"?"
1939-kiima.- Anonyymi
Miksi Suomi keskeytti yksipuolisesti maanvaihtoneuvottelut Neuvostoliiton kanssa syksyllä 1939?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi Suomi keskeytti yksipuolisesti maanvaihtoneuvottelut Neuvostoliiton kanssa syksyllä 1939?
Löytyykö täältä muita pyllyreiän haistelijoita?
Minua kiihottaa suunnattomasti naisen peräaukon haistelu ja varsinkin flatukset, eli pierut. Luulen sen olevan geneettistä perua esihistorialliselta ajalta, kun ihmiset olivan vielä enemmän eläinten kaltaisia. Hyvillä hajuilla pääsen ihan orgasmin partaalle jolloin laukean pienestäkin stimulaatiosta erogeenisellä alueella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minua kiihottaa suunnattomasti naisen peräaukon haistelu ja varsinkin flatukset, eli pierut. Luulen sen olevan geneettistä perua esihistorialliselta ajalta, kun ihmiset olivan vielä enemmän eläinten kaltaisia. Hyvillä hajuilla pääsen ihan orgasmin partaalle jolloin laukean pienestäkin stimulaatiosta erogeenisellä alueella.Mistä sapuskasta ne parhaat paskanhajut irtoo? Läskisoosi, hernesoppa vai keitetty kananmuna? Haittaako roiskeet? Hyvä olis olla suojalasit vissiin. Onko töräyksen äänellä mitään yhteyttä laukeamisherkkyyteen? Kumpi parempi pieru, sellainen naisellinen vinkasu vai miehekäs matalataajuinen muutaman sekunnin turahdus? Vai onko paras sellainen suhinan ja pärinän sekoitus?
- Anonyymi
Suuhun piereminen on myös mukavaa, varsinkin jos saa tehtyä suun ja perseenreijän välin tiiviiksi. Sinne ku päästää oikein mojovan pierun niin koko suu kaikuu! AAAAAAaaaaaaahhhhhhh!!!
- Anonyymi
Carmen Electran pepusta ku sais tuoksuja!!!!!!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisko toinen osapuoli ehdottanut älyttömiä, kuten rakennettujen puolustusasemien luovutusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi Putler hyökkäsi Ukrainaan keltään lupaa kysymättä? Miksi ei järkännyt kansanäänestystä?
Miksi Venäjän kansa sietää natseja Kremlissä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minua kiihottaa suunnattomasti naisen peräaukon haistelu ja varsinkin flatukset, eli pierut. Luulen sen olevan geneettistä perua esihistorialliselta ajalta, kun ihmiset olivan vielä enemmän eläinten kaltaisia. Hyvillä hajuilla pääsen ihan orgasmin partaalle jolloin laukean pienestäkin stimulaatiosta erogeenisellä alueella.Mannerheim suositti maanvaihtopöytäneuvottelujen käymistä onnistuneeseen loppuun saakka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi Putler hyökkäsi Ukrainaan keltään lupaa kysymättä? Miksi ei järkännyt kansanäänestystä?
Miksi Venäjän kansa sietää natseja Kremlissä?Miksi USA hyökkäsi Irakiin keneltäkään kysymättä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi USA hyökkäsi Irakiin keneltäkään kysymättä.
😄 😁 😆 😅 😂 🤣 😄 😁 😆 😅 😂 🤣 😄 😁 😆 😅 😂 🤣 😄 😁 😆 😅
"Miksi USA hyökkäsi Irakiin keneltäkään kysymättä."
Eikä hyökännyt! Irakin jatkuvan sotimisen syy oli Saddam, joka rikkoi jatkuvasti aseleposopimusta. Rauhannobelisti Martti Ahtisaari hyväksyi Saddamin kaatamisen sanoilla : ”Tietäen, että noin miljoona ihmistä on tapettu Irakin hallinnon toimesta, minä en paljon niitä joukkotuhoaseita enää tarvitse.”
Koalitioon kuului lukuisia maita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mannerheim suositti maanvaihtopöytäneuvottelujen käymistä onnistuneeseen loppuun saakka.
"Mannerheim suositti maanvaihtopöytäneuvottelujen käymistä onnistuneeseen loppuun saakka."
Suomen valtioneuvosto ei suostunut vaihtokauppaan esitetyssä laajuudessa, koska sekä yleinen mielipide että eduskunta vastustivat sitä, vaan tarjosivat Neuvostoliitolle vain Leningradia lähinnä olevia alueita, Kuokkalan mutkaa ja Terijokea. Suomen puolustusneuvoston puheenjohtajana ollut Carl Gustaf Emil Mannerheim ja Moskovaan neuvottelijaksi lähetetty Suomen Tukholman lähettiläs Juho Kusti Paasikivi olisivat suostuneet hieman suurempiin alueluovutuksiin, mutta neuvotteluvaltuuskunnalla ei ollut lupaa esittää muuta rajalinjaa. Neuvottelut katkesivat 9. marraskuuta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä syystä, koska maa-aluuet olivat epäedulliset suomelle.
Ne silloisen Neuvostoliiton halumat ovat menneet Neuvostoliitolle ja jotka oli tarkoitus turvata Neuvostoliiton pääkaupunki ja nikkelikaivos olisi mennyt, nykyisen murmanskineen
Suomelle olisi jäänyt hyrsylänmutka laajennettuna ja osa laatokan rantamilta, siten, että viipuri olisi jäänyt Neuvostoliiton puolelle ja ehkä käkisalmi olisi jäänyt suomelle, eli jos arvioin oikein, niin saimaankanavaa ei olisi vuokrata tarvinnut myöhemmissä vaiheissa.
En ole paremmin tutkinut tuota asiaa, mutta varmaan papereita löytyy arkistoista.
Eli syy siihen että neuvottelut loppui oli se, ettei vastaan tarjotut maa-alueet käyneet suomelle, etenkään ei nikkelikaivoksen osalta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi Venäjän kansa sietää natseja Kremlissä?Ei Presidentti Putin ole mihinkään hyökännyt, ei ole ukrainan rintamalla ollut (s. 1952)
Se mitä täällä esität on länsimaiden rummuttamaa probagandaa.
Alkujuuret koko asiaan on niinkin kaukana kuin vuosina 2010 viiva 2014, ukrainan itäosien kansanäänestyksien jälkeenkin.
Lue huolellisesti ukrainan perustuslaki ja erityisesti, jos en väärin muista, niin 3, 4 ja 5 artiklat, etenkin 5 artikla on se kaikista eniten sanovaz..
Asioista selvää ottava, luetun ymmärtävä pysyy asiassa tajuten sen.
Kuinka te ette?
Kysy itseltäsi myös miksi ukrainassa oli sisällissota ja huomioi erityisesti sovittaen sisällissotaan 5 artikla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ylipäätään olisi pitänyt edes käydä moisia neuvotteluita? Eihän Suomella ollut sellaisiin mitään tarvetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kultavarannot, irakin rikkaus, öljy ja kansalaisten hyvinvointi. Mutta tiedän miksi teitte vasta kysymyksen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli maailman etu saada hullu Saddami kukistettua. Myös Irakilaisten etu. Mutta ryssän touhut Uktrainassa ovat vain ja ainoastaan Kremlin hullun natsipomon vallan takia. Venäjän kansan edun mukaista ei millään tavoin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Presidentti Putin ole mihinkään hyökännyt, ei ole ukrainan rintamalla ollut (s. 1952)
Se mitä täällä esität on länsimaiden rummuttamaa probagandaa.
Alkujuuret koko asiaan on niinkin kaukana kuin vuosina 2010 viiva 2014, ukrainan itäosien kansanäänestyksien jälkeenkin.
Lue huolellisesti ukrainan perustuslaki ja erityisesti, jos en väärin muista, niin 3, 4 ja 5 artiklat, etenkin 5 artikla on se kaikista eniten sanovaz..
Asioista selvää ottava, luetun ymmärtävä pysyy asiassa tajuten sen.
Kuinka te ette?
Kysy itseltäsi myös miksi ukrainassa oli sisällissota ja huomioi erityisesti sovittaen sisällissotaan 5 artikla.Putin on naZi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et siis osaa vastata kysymykseen muulla kuin älystä vapautetulla vastakysymyksellä? Olet säälittävä luuseri Ilkka!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi venäläiset aina päästävät hullun diktaattorin Kremliin?
- Anonyymi
Muutaman rivin aloitusta lukiessani voin vastata.
Jo lähtökohtaisesti Israel ja Venäjä ovat maina hyvin erilaiset.
Israelissa toimii vapaat kansalaisliikkeet, media, rauhanliikkeet, ja ennenkaikkea Israelissa on demokratia jossa myös arabeilla on omat puolueet.
Venäjällä on vain autoritaarinen hallinto, joka ei suvaitse toisinajattelua, ja jossa kansainvälistä yhteistyötä harjoittaneet kansalaisliikkeet ovat nyt "ulkomaalaisia agentteja". Venäläisillä ei juurikaan ole mahdollisuuksia poiketa käskyistä joita Putin, ja hänen kumileimasimet kansalle asettaa.
Lisäksi Israel on ulkopuolisten uhkaama, joka on luvattu työntää mereen.
Putinin Venäjää uhkaa vain oma kansa, ei kukaan muu.- Anonyymi
Ikävästi sanottu. Luoma tarkoittaa vain hyvää, kuten Saksa halusi vain rauhaa 1938.
- Anonyymi
Gazassa Israel tappanut yli 10 000 lasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Gazassa Israel tappanut yli 10 000 lasta.
"Gazassa Israel tappanut yli 10 000 lasta."
Aivan - palestiinalaiset hyökkäsivät ja aloittivat sodan.
Sota loppuu kun palestiinalaiset lopettavat sotimisen, jota pitkittämällä he vain lisäävät omaa ahdinkoaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ikävästi sanottu. Luoma tarkoittaa vain hyvää, kuten Saksa halusi vain rauhaa 1938.
Aivan kuten Stalinkin… 🤣
- Anonyymi
Se oli kaunis alkukesä 1982 ja eräät sukujuhlat. Juhlapaikkana oli enoni talo, jossa asui myös 13-vuotias serkkupoikani Toni. Toni oli söpö pellavapäinen poju, juuri murrosikään tulossa. Joskus pienempinä olimme leikkineet yhdessä kuurupiiloa ja pelanneet lautapelejä, ja olin yrittänyt jopa opettaa Tonia hyppäämään narua kun hän oli 7 v. ja minä 12 v.
Nyt me olimme jo kasvaneet isoiksi. Minä olin 18-vuotias nuori nainen, ja omasta mielestänikin viehättävä. Nautin miesten ja poikien katseista, joita sain osakseni. Tunsin olevani ihana ja kaunis.
Olin pukeutunut sukujuhliin naisellisesti. Se oli spesiaalia, koska arkisin koulussa liikuin lähinnä farkuissa, t-paidassa ja tennareissa. Mutta juhlissa minulla kaunis valkoinen juhlamekko, joka jätti käsivarret paljaaksi ja jossa oli antelias etumus. Mekon helma oli tyylikkään pohjepituinen, ja jalassa minulla oli mustat korkokengät ja ohuet mustat sukkahousut.
Olin jo silloin melko isokokoinen ja muodokas, 173 cm ja 70 kiloa, joten sukulaismiehetkin taisivat nähdä minut jo aikuisena naisena.
”Tupusta on kasvanut hyvännäköinen daami”, sanoi enoni Kalevi ja hymyili minulle.
Eno oli pitkä ja komea, charmikas 35-vuotias mies. Hän oli eronnut ja Tonin yh-isä. Tietääkseni hän oli myös melkoinen naissankari, joten toki hän huomasi minutkin, siskontyttärensä.
Minä hakeuduin juhlissa kuitenkin Tonin seuraan. Hän olisi muuten ollut yksinäinen, koska oli juhlien ainoa alaikäinen. Tonin kanssa oli hauska jutella yhä, ja olihan meillä ollut yhteistä lapsuutta.
Hymyilin ja keimailin Tonille. Kyselin kiusoittelevasti, onko hänellä tyttöystävää. Juttelimme myös koulusta ynnä muista teinien jutuista. Toni ei kutsunut minua ”Tupuksi” niin kuin suvun aikuiset usein tekivät, vaan hän kutsui minua oikealla nimelläni Tuula. Hän sanoi nimeni kauniisti. - Anonyymi
Olin huvittunut, kun huomasin Tonin katselevan minua aivan omissa ajatuksissaan. Hän katsoi sääriäni, vartaloani, varmaan peppuanikin, jos sen hänelle käänsin. Minua nauratti, kun ajattelin hänen kuvittelevan minusta, serkkutytöstään, jotain sopimattomia. Ehkä hän palasi niihin ajatuksiin myös illalla yksin omassa vuoteessaan.
Toni oli ujo ja suloinen. Hänkin oli jo alkanut kasvaa pituutta, ja hän oli melkein saman pituinen kuin minä olin korkokengät jalassa.
Jossain vaiheessa iltaa minun oli aika lähteä juhlista kotiin. En muista miksi en mennyt kotiin omien vanhempieni auton kyydissä. Joka tapauksessa autokyytiä minulle tarjosikin enoni Kalevi. Suostuin toki hänen tarjoukseensa, ja istuin hymyssä suin hänen Volvonsa etupenkille. En osannut aavistaa mitä seuraisi.
Ihmettelin, kun eno ajoikin jotain kiertoreittiä, syrjäisiä pikkuteitä pitkin. Kun jouduimme pysähtymään liikennevaloissa, hän laittoi yllättäen kätensä säärelleni ja silitteli sitä hellästi.
”Anteeks, Tupu, jos mä loukkaan sua,”, eno sanoi.
Lamaannuin ja hämmennyin hänen kosketuksestaan. Olin kuitenkin vasta 18, melkein lapsi. En ollut edes erityisen kokenut, vaikka flirttailin ja keimailin mielelläni.
”Ai kuinka niin?” kysyin tyhmänä.
Enon käsi jatkoi säärieni silittelyä. Se tuntui erikoiselta, oudolta. Eno oli komea, mutta hän oli sukulaiseni!
”Nuo sun korkokengät ja nää mustat sukat on kiihottavat”, eno sanoi käheästi. ”Sä et ehkä itte tiennyt sitä, mutta ne vaan on, usko pois!”
”Ne on kylläkin sukkahousut”, vastasin jälleen tyhmänä.
”No ihan sama. Ohuet nailonit joka tapauksessa, ja sulla on himottavat sääret ja himottava perse.”
”Eno!” huusin. ”Etkö sä vois nyt vaan viedä mut kotiin?”
”Vien vien, älä pelkää etten vie. Mutta sitä ensin käydään vähän tauolla tuolla syrjemmällä.”
Eno käänsi Volvon pois maantieltä, syrjäiselle metsätielle. Kohta hän pysäytti auton keskelle metsää ja sammutti moottorin. Olimme vain 300 metrin päässä maantiestä, mutta niin kaukana, etten lähtisi juoksemaan karkuun korkkareissani. Kukaan ei myöskään kuulisi jos huutaisin apua, varsinkin kun seutu oli harvaan asuttua.
”Ulkoillaan vähän”, eno sanoi. ”Mee ulos.”
”Mitä sä oikein meinaat?” kysyin.
Olin lamaantunut, en uskaltaisi estellä enkä tapella, enkä yrittää paeta. Nousin autosta ja otin muutaman askeleen metsäpolulla. Eno tuli perässäni. Hän otti minua tiukasti kiinni vyötäröstä ja retuutti minut makuulle Volvon konepellin päälle. Sitten hän kähisi: - Anonyymi
”Voisin mä ottaa sut tossa maassakin, mutta sun valkonen mekko likaantuis ja vanhempas vois kysellä liikaa.”
Auton konepelti tuntui kuumalta selkäni ja takapuoleni alla. Se oli mielettömän epämukava ja ahdistava paikka. Eno piteli toisella kädellään minua aloillaan, ja toisella kädellään availi omia housujaan.
Sitten hän kiskoi mekkoni helman ylös ja tarttui haaroihini.
”Anteeks kun mä joudun vähän repimään sun vaatteita, mutta mä voin antaa sulle rahaa uusiin sukkahousuihin.”
Sukkahousuni repesivät haaroista terävästi risahtaen. Jokin kivikova ja kostea tökki reisiäni. Arvasin sen olevan enoni kovettunut kyrpä. Viimeinen este sille olivat pikkuhousuni, jotka venyivät ja repesivät sukkahousujen tavoin.
Enon kivikova kyrpä tunkeutui häpyhuulilleni ja työntyi sisään pilluuni.
Huusin: ”Aaaahhh, älä, älä, pliiis!”
”Kyllä sä Tupu haluut tätä”, eno ähki ja alkoi työnnellä kyrpäänsä tiukassa pillussani, joka yllättäen tuli myös liukkaammaksi. Se alkoi litistä ja lotista työntöjen tahdissa.
”No niin, hyvä tyttö”, eno virnuili. ”Liukashan sä oot, märkä teinin pillu.”
Pidin käsilläni kiinni enon lihaksikkaista käsivarsista. Kiedoin jalkani hänen ympärilleen. Se antoi varmaan minusta halukkaan vaikutelman, vaikka tein niin lähinnä siksi, että pelkäsin putoavani auton konepelliltä ja satuttavani itseäni lisää.
”Tupu, oi hitto kun tekee hyvää!” eno huudahteli. ”Niin nuori pillu.”
35-vuotiaan aikuisen miehen ja perheenisän iso kyrpä liukui minussa. Alapääni litisi ja lotisi. Sekin hävetti minua, mutta en voinut sille mitään.
Suustani pääsi vikinä ja voihke: ”Eno, pliis, pliis… älä-ä-ä… ahh, ahh, ahh, ahh. mmmhh…”
Järkytyin yhä pahemmin, kun eno alkoi hokea rytmikkäästi työntöjensä tahdissa: ”Huora, huora, huora, huora, teinihuora, tei-ni-huo-ra….”
Hän runnoi minua kiihtyvällä tahdilla ja kohta hän huusi suoraa huutoa:
”Huoraaaaaaaaaaaa……!”
Samaan aikaan hänen kyrvästään suihkusi valtava määrä spermaa, josta suurin osa pursottui suoraan sisälle pilluuni. Spermaroiskeita päätyi myös jalolleni ja mekolleni.
Eno vetäytyi pois päältäni hengästyneenä. Hän haki autosta rullan käsipyyhepaperia ja pyyhki oman kalunsa. Sitten hän pyyhki myös minun vaatteitani ja nosti minut varovasti jaloilleni.
”Anteeks kun mä huusin rumia tossa lopussa”, hän kuiskasi pehmeällä äänellä. ”Se oli vaan mun apukeino laueta nopeemmin. Oikeesti sä oot kiltti ja ihana tyttö.”
Eno vei minut kotiini, jossa painelin suoraa päätä suihkuun. Onneksi en törmännyt ennen sitä vanhempiini.
”Et sitten puhu tästä kenellekään mitään koskaan”, oli eno sanonut hyvästiksi autossa ja silittänyt hiuksiani.
Tapauksesta on nyt kulunut 42 vuotta. Onni onnettomuudessa, että en tullut enolleni raskaaksi. Nykyisin olen 60 -vuotias sinkkunainen. Eno on jo poistunut tästä maailmasta. Serkkuni on 55 v. emmekä pidä enää yhteyttä. Hän ei tiedä tapahtuneesta. - Anonyymi
Ei kyllä itseä nuo pierujutut ollenkaan sytytä vaan semmoinen hikinen hyvin tekeytynyt peppureikä kyllä saa kangen kovaksi.. Naiseltani kyllä peppujuttuja saan ja saan sitä nuollakin vaan pitää olla hänen mielestään aivan puhdasta siihen hommaan :( Jos eukko ei ole käynyt hetkeen suihkussa niin takaapäin pilluunkin naidessa eniten kiihottaa nenään nouseva peppureiän huumaava tuoksu :P
- Anonyymi
Hyvä ja paljastava verranto!
- Anonyymi
Jaksatkin kehua omaa öyhötystäsi.
- Anonyymi
"Hyvä ja paljastava verranto!"
Tiltun - eli sinun - whataboutismia! Eikö hävetä omakehu? Anonyymi kirjoitti:
Jaksatkin kehua omaa öyhötystäsi.
Eikä Ilkka edelleenkään suostu tajuamaan, mitä verranto suomen kielessä tarkoittaa.
- Anonyymi
Natsi-Venäjä on orientoitunut lebensraumin lisäämiseen. Siksi se aloitti sotilasoperaatio ( lue:HYÖKKÄYSSODAN! ) Ukrainaan. Tämän 'operaation' nimi on Barbaariryssä! ( vrt natsi-Saksan operaatio Barbarossoon )
Vain täysin natsimielinen voi tänään olla venäjämielinen, vai mitä Ilkka? - Anonyymi
Saako Israel kansanmurhatuomion? Tänään kuultiin Israel, eilen asia esittäjää Etelä-Afrikka (brics)
- Anonyymi
Jos saa niin sen tuomioistuimen arvovalta menee saman tien.
Onhan se järkyttävää, että hyökkäyksen kohteeksi joutunut maa tuomitaan kansanmurhasta. Maa, jonka vihamieliset naapurit ovat luvanneet tuhota, ja jonka naapurissa toimii terroristijärjestö jolla on rikkauksia hankkia ohjuksia, joita ampuu Israeliin, kun kansa on lähes kokonaisuudessaan kansainvälisen avun varassa.
Tuomitaanko seuraavaksi Ukraina samasta asiasta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos saa niin sen tuomioistuimen arvovalta menee saman tien.
Onhan se järkyttävää, että hyökkäyksen kohteeksi joutunut maa tuomitaan kansanmurhasta. Maa, jonka vihamieliset naapurit ovat luvanneet tuhota, ja jonka naapurissa toimii terroristijärjestö jolla on rikkauksia hankkia ohjuksia, joita ampuu Israeliin, kun kansa on lähes kokonaisuudessaan kansainvälisen avun varassa.
Tuomitaanko seuraavaksi Ukraina samasta asiasta?Aivan - palestiinalaiset hyökkäsivät ja aloittivat sodan.
Sota loppuu kun palestiinalaiset lopettavat sotimisen, jota pitkittämällä he vain lisäävät omaa ahdinkoaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan - palestiinalaiset hyökkäsivät ja aloittivat sodan.
Sota loppuu kun palestiinalaiset lopettavat sotimisen, jota pitkittämällä he vain lisäävät omaa ahdinkoaan.Kummastakin osapuolesta on tullut pyhät lehmät joillekin. Toista ei saa arvostella ja toinen on pahuuden ruumiillistuma. Jumalraukkaakin vedetään mukaan.
Ei länsimaisessa rikosoikeudessa syytetä valtioita vaan ihmisiä. On siis varmaa, että mikään valtio ei saa tuomiota.
- Anonyymi
Suomessakin tarvittaisiin itsenäisyyttä, omaa kansallismielisyyttä.
Suomessa jouduttiin suurvalta sodan netto-maksajiksi.
Länsi halusi vallata ukrainan .....
Ja yltiöpäinen Länteen suomettuminen on Suomessa nyt vakava ongelma.
Elintaso laskee, kun Suomi on joutunut läntisen energia- ja raaka-aine ja inflaatio-, tulonsiirto- keinottelun armoille. Kilpailukyky häviää Suomesta. Netto-maksajan elintaso laskee. Tilanne on erittäin huono.....
- Tässä tehdyssä kriisissä, lännen rahan ukraina toimissa, us eu globalisti rahan aiheuttama tuho on suurta. Ahneus ja ylimielisyys tuhoaa.
Tuhoa saatiin, kun globalisti raha, us, eu, nato, cia lähti ristiretkelle itään,, vaihtoi ukrainan hallinnon.
- valtaan nostettiin tv-koomikko.
( -joka on omalle kansalleen yhtä tuhoisa , kuin 1930-40 L oli taidemaalari Saksassa..).
Venäjä pysäytti globalistien ja naton itään etenemisen, niin tuli tämä sota...
Ukrainan hyödyntämisestä taistellaan.
Nyt on ukrainassa kuollut jo nato kenraaleja ja kymmeniä nato upseereja, natomiehistöä sadoittain.. ranskalaisia joukoittain kuollut, Nato on syvällä suossa.
Englantilaiset, ranskalaiset, puolalaiset. us,.. jne. Lisää siellä tuhoa. ja ajaa globalisti rahan etua ! Ja Aseteollisuuden etua ajetaan.
Nykyään Ollaan täysin vääristävän nato-propagandan alla, niin ikävä totuus siitä,
että länsi politikoilla ja länsi rahalla on inhaa verta käsissään --- se jää kertomatta !!
- Ukrainan menetykset on valtavat, yli 1/2 miljoonaa... ja sota invalidit lisänä.. toinen
1 /2 miljoonaa..
- Olisi aika lopettaa tämä länsi rahan ja globalistien uusi vietnam.
ukraina-vietnam tulee liian kalliiksi.
Vain lännen aseteollisuus ja energia teolisuus hyötyy, ja rahanvaihtajat !
Mutta Ukrainasta ei saatu haluttua lebensraumia länsi-keinotteluun !!
Black rock, goldman sachs, rotschildit, haliburton, black river, exon mobil, royal dutsch shell, , monsanto, , jne,,jne,
jäivät ilman huikaisevia voittoja...
Ja lähi-itää ja afrikkaa ei hallita ukrainan viljalla....
Lisäksi venäläinen on sotkenut ranskan siirtomaa-imperiumin saharan etelä-puolisilla alueilla !! Mullistuksia on ja ei ollenkaan globalisti rahan toiveitten mukaisia.
Aloittaako nyt ahne globalisti raha suuren kostoretken, vai vetäytyy, kuin aiemmin vetäytyi vietnamista ja afganistanista ?- Anonyymi
Sota voi vaikuttaa kumpaankin suuntaan.
Ensinnäkin matkustuskiellot sivistyneisiin länsimaihin on huomattavasti vaikeutunut ja venäläispetojen maksukyky heikentyy koko ajan venäjällä joka heikentää ansainta mahdollisuuksia. Lisäksi ryöstöretkelle Ukrainaan komennetut ukot ovat raiskausten varassa rintamalla ja kenties satatuhatta venäläispetoa on suorittanut viimeisen yhdyntänsä joko haavoittumisen tai kuoleman takia joka myös vähentää potentiaalisten asiakkaiden määrää venäjällä.
Toiseen suuntaa johtava skenaario on että venäjällä elintaso romahtaa ennustettua nopeammin ja entistä useampi ryhtyy hankkimaan kotimaassaan elantonsa ilotytön ammatilla ja turkkiin, valko-venäjälle, lähi-itään voi myös olla suuri määrä venäläisnaisia matkustamassa myymään itseään koska matkustusrajoituksia ei sinne päin ole.
Mitä mieltä muut olette asiasta. Lisääntyykö vai väheneekö venäläisnaisten maailman vanhimman ammatin harjoittaminen sodan vuoksi ? >Nyt on ukrainassa kuollut jo nato kenraaleja
Tarkoitatko sitä tapausta kun kerroit että venäläinen hypersooninen ohjus kaivautui maan sisään ja tuhosi sadan metrin syvyydessä sijainneen bunkkerin niin että yli 200 Naton kenraalia kuoli? Se oli kauhea, kauhea juttu! 😱- Anonyymi
Repe_RuutikaIlo kirjoitti:
>Nyt on ukrainassa kuollut jo nato kenraaleja
Tarkoitatko sitä tapausta kun kerroit että venäläinen hypersooninen ohjus kaivautui maan sisään ja tuhosi sadan metrin syvyydessä sijainneen bunkkerin niin että yli 200 Naton kenraalia kuoli? Se oli kauhea, kauhea juttu! 😱Olivat varmaan niissä samoissa luolissa missä kehiteltiin, "vain geneettisesti venäläisiin tarttuvaa koronaa", Ukrainan natsien kanssa. Aivan käsittämätöntä............😱😱😱😱😱😱
Anonyymi kirjoitti:
Olivat varmaan niissä samoissa luolissa missä kehiteltiin, "vain geneettisesti venäläisiin tarttuvaa koronaa", Ukrainan natsien kanssa. Aivan käsittämätöntä............😱😱😱😱😱😱
Typerykset ovat käsittämättömiä, mutta samalla varsin viihdyttäviä.
- Anonyymi
Vuosi 1941, aloittajalle pakkomielle.🤣 Silloinhan neukut aloitti jatkosodan pommittamalla Suomenkaupunkeja sadoilla pommikoneilla.
Entäpä 1939? Muisteleppas sitä? Molo.-Rib. sopimus ja näytösneuvottelut Suomen kanssa. Omien tulitus tykeillä mainilassa ja raukkamainen hyökkäys Suomeen.- Anonyymi
Näinpä. Ei totuus siitä, että Stalin aloitti sekä talvisodan ja sen jatkosodan miksikään muutu siitä, että jatkuvasti valehdellaan ja väitetään jotain muuta.
Suomi ei koskaan ole aloittanut yhtään sotaa ketään vastaan eikä antanut aihetta kenellekään hyökätä Suomeen. Stalinkin yritti toteuttaa Hitlerin kanssa sopimaansa etupiirijakosopimusta hyökkäämällä syksyllä 1939 Suomeen.
Suomella ei olisi ollut mitään keinoa välttää tuota hyökkäystä, vaikkei tuolloin syksyllä sitä vielä tiedetty, vaan asiahan paljastui vasta myöhemmin.
Muuten Stalinin hyökätessä Suomeen oli voimassa hyökkäämättömyyssopimus, mutta kuten itänaapurin kanssa aina on ja on käynyt, sopimuksilla ei ole mitään merkitystä itänaapurille loppupeleissä.
- Anonyymi
Mitä eroa?
- Anonyymi
LUOMA ON PISTÄNYH PÄÄSÄ HURISEMAAN
- Anonyymi
Mees niemee jo. Lähe pölvästi.
- Anonyymi
Suomi on ruotsalaisten hallinnassa. Suomalaisuudesta ei enää voi puhua kuin muistoissa.
Bonnier AB on Bonnierin suvun omistuksessa oleva yksityinen ruotsalainen mediakonserni. Yhtiön perusti saksanjuutalaiseen sukuun kuulunut liikemies Gerhard Bonnier.
Yle on trollitehdas jota hallitsee Bonnier; Freudenthal harrasti rotuoppeja ja uskoi suomalaisten alempiarvoisuuteen; judaistinen vastine.
Bonnierilla on toimintaa sanomalehti-, kustannus- ja televisioalalla. Sen tytäryhtiön Marieberg Internationalin omistuksessa ovat muun muassa Expressen ja Dagens Nyheter. Bonnierin Suomessa nykyään julkaistavia lehtiä ovat Digikuva, Tieteen Kuvalehti Historia, KotiMikro, Kunto Plus, National Geographic Suomi, Tee Itse ja Tieteen Kuvalehti. - Anonyymi
Kenellä on Suomen sana hallussa?
Heinäkuussa 2018 Telia osti Bonnierilta Bonnier Broadcastingin, jolle kuuluivat Ruotsin TV4, C More ja suomalainen MTV. Kauppahinta oli 9,2 miljardia kruunua (888 miljoonaa euroa) käteisellä.[5][6] Kaupan jälkeen Ruotsin valtio tulee hallitsemaan yleisradioyhtiö SVT:n lisäksi maan suurinta yksityistä kanavaa. Maan poliitikot pitivät median keskittymistä valtion käsiin ongelmallisena.[7]
Marraskuussa 2019 kauppa sai hyväksynnän Euroopan komissiolta,[8] ja 2. joulukuuta 2019 Bonnier Broadcasting siirtyi Telian omistukseen.[9] Kaupan jälkeen Bonnier Broadcastingin nimi vaihtui TV4 Mediaksi.[10] - Anonyymi
Hurjaa on?
- Anonyymi
Onko populismi äärikansallisuutta reviiripuolustuksineen?
- Anonyymi
"Onko populismi äärikansallisuutta reviiripuolustuksineen?."
Etkö Ilkka edes tiedä mitä sana populismi tarkoittaa?
Ota myös selvää, mikä on reviiri.
- Anonyymi
Venäjä hyökkää ja tappaa ja jatkaa tappamisperinteitään näin.
ISRAEL PUOLLUSTAUTUU ELÄÄKSEEN
- islamin kivenheitäjiä vasten- Anonyymi
niinno,kysymys siis kuluu, saako maavarasta ja murhaajaa heittää kivellä? Länsimaisen oikeustajun mukaan näköjään ei.
- Anonyymi
Viemärimedia ei salli itse-kritiikkiä eikä muita kriitikoita, sillä se on itse ylivaltias
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17308038/kansalainen-muista-kaikki-suomen-mediat-on-porrvarin-hallussa-!-ja-tiedottaminen-on-sen-mukaista-
t. haans.sea
ps . näin matti ja maijja on kynitty jo tyhjiin...seurasivathan em. mafiaa ahkerasti- Anonyymi
Juu - typerä S24 -kirjoituksesi on suoraan viemäristä
- Anonyymi
pakana juutalaiset papparaisia ja lapsia ja naisia siviiliä ei muuten pysy olemassa, pysyy ainakin otsikoissa. Patmos ja Radio Dei ja KD trollit hurraa erinomaisesta tappamisesta, - pakolla taivaaseen, - tapetaan avovankilassa, nälkään ja tauteihin kuten Hennalassa aikoinaan.
putin on pyhäkoulupoika - Anonyymi
Israelilla etuoikeus ennalta operoituihin hyökkäyksiin ja pommituksiin vieraisiin valtioihin!
- Anonyymi
Palestiinalaiset sodan aloittivat - tiesitkö?
- Anonyymi
Ei ole muiden antamia etuoikeuksia vaan itseotettuja "oikeuksia"
- Anonyymi
Millaista kansallismielisyyttä Sinä koet nyt Suomen ollen Naton jäsenenä?
- Anonyymi
Suomi kuuluu meidän venäläisten etupiiriin, joten Suomen on välittömästi erottava NATOsta. Kiitos Ilkka että ajat meidän venäläisten asiaa!
Ukrainan kannattajien kasvoilla alkaa olla nähtävissä hikipisarioita. Itse asiassa asiat alkavat nyt olla mielenkiintoisia. Lähikuukausina länsimaisen politiikan keskeinen valhe puhkeaa, sillä Ukraina on tulossa tiensä päähän. Enää ei Kiovan arkkuun upotettavat miljardit dollarit, saatika kasa länsimaisia taistelupanssarivaunuja (jos ne edes saapuvat) tule muuttamaan tapahtumia paljonkaan. Venäjä istuu tukevasti ratin takana ja sillä on käytössään kaikki eskalaatiokeinot, kun taas länsi on taloudellisesti, sotilaallisesti ja ennen kaikkea moraalisesti viimeisten oljenkorsiensa varassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomi kuuluu meidän venäläisten etupiiriin, joten Suomen on välittömästi erottava NATOsta. Kiitos Ilkka että ajat meidän venäläisten asiaa!
Ukrainan kannattajien kasvoilla alkaa olla nähtävissä hikipisarioita. Itse asiassa asiat alkavat nyt olla mielenkiintoisia. Lähikuukausina länsimaisen politiikan keskeinen valhe puhkeaa, sillä Ukraina on tulossa tiensä päähän. Enää ei Kiovan arkkuun upotettavat miljardit dollarit, saatika kasa länsimaisia taistelupanssarivaunuja (jos ne edes saapuvat) tule muuttamaan tapahtumia paljonkaan. Venäjä istuu tukevasti ratin takana ja sillä on käytössään kaikki eskalaatiokeinot, kun taas länsi on taloudellisesti, sotilaallisesti ja ennen kaikkea moraalisesti viimeisten oljenkorsiensa varassa.Venäjällä ei enää ole etupiirejä. Paina trolli mieleesi! Ei ole Venäjä suurvallan väärti. Aikansa eläneitä kuvitelmia putinisteilla jostain pelottavuudestaan.
- Anonyymi
Entä nyt Suomessa?
- Anonyymi
Onneksi sinä Ilkka jaksat ajaa meidän isänmaamme Venäjän asiaa Suomessa.
Tuo voima pitää kansakunnat pystyssä?
- Anonyymi
Olispa miehillä enemmän rohkeutta heittäytyä miesten välisiin nautintoihin. Ei siinä kukaan homoksi muutu, vaikka imettäisikin kulliaan toisella miehellä. Miehillä on tarpeita ja ne pitää tyydyttäää, jotta mieli säilyisi rauhallisena. Väliäkö sillä vaikka tyydytyksen saa miehen suussa, pikkujuttu. Olis niin hieno löytää mies, joka haluaisi vain imettää kulliaan toisella miehellä, pelkkä paineiden purku, ei muuta. Vakituisesti ja säännöllisesti.
- Anonyymi
!! - Missä vaiheessa mittasi tulee täyteen Iaraelin siviilien päälle pommituksista?
- Anonyymi
Voiman linkin kautta nousi tämä
https://voima.fi/blogit/hameentie-48/2024/hukuttaminen-ja-pelastaminen-eurooppa-kansanmurhan-aikaan/
Ihan hyvää pohdintaa hipillä. Ukrainan sodassa ja Gazan sodassa on toki samankaltaisuuksia. Sota on väkivaltaa - sehän jokaisen pitäisi tajuta. Väkivallan raakuus kuitenkin vaihtelee. Putinille ukrainalaisten siviilien henki ja kärsimys eivät merkitse mitään eikä Netanjahulle gazalaisten henki. Israelin kaltaisen demokraattisia arvoja kunnioittavan valtion pitäisi kuitenkin nähdä gazalaiset ihmisinä vaikka ovatkin uhka Israelille kun kannattavat Israelin tuhoamiseen pyrkivää terroristijärjestöä. Netanjahu syyllistyy ylilyöntiin yrittäessään turhaan tuhota Hamasia.
Vaikka ihmisten kärsimykset ovat suuria niin Gazassa kuin Ukrainassa niin Israelin ja Venäjän toimien asettaminen samaan kategoriaan on todella törkeää putinistista propagandaa. Joku anonyymni trolli palstalla puolusteli Venäjän raukkamaista ja raakaa väkivaltaa ukrainalaisia kohtaan sillä, että Venäjä muka tarvitsee "lisää hengitystilaa". Mitä eroa on tällä Putinin tarvitsemalla "hengitystilalla" ja Hitlerin vaatimalla "elintilalla"? No se ainakin, että Saksa oli aika ahtaassa paikassa keskellä Eurooppaa, mutta Venäjällä on hallussaan valtava alue, suurempi kuin millään toisella valtiolla. Ei Venäjä todellakaan tarvitse lisää elintilaa, pikemminkin Venäjän pitäisi pyrkiä hoitamaan nykyistä valtavaa elintilaansa ja sillä asuvia ihmisiä paremmin kuin nyt tekee.
Israelin elintila sensijaan on todella ahdas. Vihamielisiä valtioita on joka puolella. Monet ovat julistaneet, että Israelilla ei ole oikeutta olemassoloon ja se pitää tuhota. Israelin on myös jotenkin pidettävä kurissa terrorismia kannattavat ainekset maansa sisällä. Vrnäjä on imperiumi, joka pyrkii laajentamaan valtaansa ja alistamaan naapurimaitaan, Israel pyrkii vain puolustamaan omia kansalaisiaan ja niin tehdessään voi syyllistyä ylilyönteihin.
Ilkka.Luoma ei varmaankaan pidä itseään "liberaalina", mutta hän haluaa silti "liberaalien" tavoin niputtaa toisaalta Venäjän putinistit, Saksan natsit, maailman uusnatsit sun muut äärioikeistolaiset marssiliikkeet ja toisaalta itsenäisten demokraattisten kansallisvaltioiden kannattajat Euroopassa sekä israelilaiset samaksi joukoksi. Putinille aivan samoin kuin Hitlerille nationalismi on kuitenkin vain valtapolitiikan ja propagandan väline, se on herrakansanationalismia, jolla aivopestään ja huijataan omia alamaisia tappamaan ja kuolemaan hallitsevan valtaeliitin puolesta. Herrakansanationalismi ei kunnioita muiden kansojen nationalismia saati sitten, että tuntisi solidaarisuutta muita kansallisvaltioita kohtaan. Itse asiassa Israelia uhkaavassa islamismissa on samoja piirteitä kuin Putinin ja Hitlerin herrakansa-ajattelussa vaikkakin islamistinen herrakansa-ajattelu perustuu uskontoon eikä etnisyyteen.- Anonyymi
Miten määrität "n*tsismin"?
Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap162178Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi842118- 1011387
Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen101296Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663841207Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1461188Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.249886Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha173874- 78869
- 63854