Viikonlopun tähtihetki: Jeesus ei vieläkään palannut

Anonyymi-ap

Viime viikon aikana maailmassa tapahtui paljon, mutta yksi asia pysyi muuttumattomana: Jeesus ei palannut. Tämä on varmasti yllättävää kaikille niille, jotka ovat odottaneet hänen suurta comebackiaan jo noin 2000 vuotta. Jeesuksen paluu on ollut niin kauan odotettavissa, että alkaa jo epäillä, onko hän koskaan edes lähtenyt. Mutta hei, kuka minä olen tuomitsemaan? Ehkä hän on vain myöhässä. Taas.

Jeesuksen olemattomuus on eittämättä merkittävä haitta paluusuunnitelmille. On vaikea palata, jos ei koskaan ollut olemassa. Tämä ilmeinen pikku ongelma ei kuitenkaan estä miljoonia ihmisiä odottamasta hänen saapumistaan uskollisesti joka päivä. Odotus on sinänsä kiehtova konsepti: odotat jotakin, joka ei koskaan tule, ja silti odottaminen antaa elämällesi merkityksen. Aikamoista! Melkein kuin odottaisi Joulupukkia heinäkuussa – mutta mikäs siinä, toiveajattelu on kaikille hihhuleille ilmainen harrastus.

Ajatelkaapa, miten pettyneitä ne lukuisat ihmiset ovat, jotka uskovat vakaasti siihen, että Jeesus saapuu minä hetkenä hyvänsä pelastamaan heidät. Jokainen päivä on uusi tilaisuus pettyä uudelleen. Mutta ehkä siinä piilee uskon todellinen kauneus: kyky uskoa ilman todisteita, kyky odottaa jotakin, joka ei koskaan tapahdu. Ehkä tämä on uskon todellinen koetinkivi – ikuinen odotus ilman palkintoa.

Mutta älkäätte masentuko. Vaikka Jeesus ei tällä viikolla palannut, on aina ensi viikko. Ja sitä seuraava viikko. Ja sitä seuraava vuosituhat. Ehkä odotuksen arvo ei olekaan siinä, että odotettu saapuu, vaan itse odottamisessa. Joten jatkakaa rakkaat hihhulit uskollisesti odottamista, sillä toiveajattelussa on voimaa. Tai sitten voitte hyväksyä sen, että Jeesus ei ehkä koskaan palaa – ja sekin on aivan ok. Ehkä teidän on aika löytää merkitys omasta itsestänne ja tästä elämästä, sen sijaan että ripustautudutte toiveisiin ja uskomuksiin ilman todisteita.

Sillä välin, kun odotatte, voitte nauttia elämästä ja tehdä parhaanne täällä ja nyt. Koska kuten sanonta kuuluu: "Jumala auttaa niitä, jotka auttavat itseään." Vaikka toisaalta, Jumala ei koskaan auta ketään – mutta se onkin jo aivan toinen tarina.

7

129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Totisesti minä olen tullut takaisin. Hoitajat vaan ei päästä minua ulos täältä ja väittävät ,että en olisi Jeesus. Mutta katso ; Minä olen Hän jota odotit. Tulin kuin varas yöllä. Veljet ja sisaret ! Aika on tullut. Amen.

    • Anonyymi

      Jeesus osti vain menolipun. Tervemenoa!

      • Anonyymi

        Vai huijasiko joku sitä Jeesukseksi mainittua ostaman kaksisuuntaisen, ja - ähäskutti - se tikettipä oikeuttikin vain menoon?
        Mahdollisesti, sillä näitä puliveivareita on paljon liikkeellä.


    • Anonyymi

      jeesus tulee , oletko valmis , MUTTA MILLOIN 🤣🤣🤣

      • Anonyymi

        ennen spakettihirviö tulee , kun joku jeesus !!!


    • Anonyymi

      Uskovana en usko Jeesuksen paluuseen. Ei ole mitään syytä.

    • Itse olisin valmis lyömään vetoa Jeesuksen tulemisesta pääsiäisenä 2033 kun tasan 2000 vuotta tulee kuluneeksi väitetyn Jeesuksen kuolemasta.

      Jos Jeesus ilmestyisi pääsiäisenä 2033 tai sitä ennen niin maksaisin minun kanssa vetoa lyövälle 10 000€ ja söisin ison hatullisen paskaa. Jos taas Jeesus ei olisikaan ilmestynyt pääsiäiseen 2033 mennessä niin minun kanssa vetoa lyövä voisi vähin äänin maksaa minulle 10€.

      Eikö olekin hyvä vedonlyöntisuhde ja pienet riskit? Kuka uskaltaa ryhtyä mukaan? Voin ottaa myös useampia vetoja vastaan. Ilmoittautumiset yksityisviestillä minulle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2711
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1165
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      94
      1151
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1094
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1021
    6. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      943
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      42
      845
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      38
      817
    Aihe