Olen herännyt

Anonyymi-ap

Kuka olin?
Koen olevani terve vasta, kun ei ole uskoa enää.

Vaaleanpunaisia satuhahmoja, mustia okaita.
Saarnaajat heeroksii,
mielenjättiläisiä valtaistuimellaan.

Olen vihdoin vapaa.
Kaikesta siitä.

Kunpa vain,
En olisi nukkunut puolelle päivään ja olisin saanut olla hereillä jo aiemmin.

Toisaalta, niin moni on unessa, nukkumassa ja minä saan olla onnellinen, olen hereillä tänään.

Lightning

64

606

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eksyttäjä eksyttää

• Anonyymi

Kristinusko on vihamielinen uskonto, kuten tämä palsta sen osoittaa.

Lightning

• Anonyymi

taas---
      K.ä.ä.r.m.e.e.n. suupielet heiluu ja kieli lipattaa.

Kun katsoo tätä maailmaa- se näyttäytyy k.ä.ä.r.m.e.e.n. puremien ongelmakentältä.
      Et >sinä< siitä ole vapaa, mutta lipova kieli kertoo, itse käärmeen puheesta.

• Anonyymi

Olisikin raskasta aina nähdä muissa ihan tavallisissa ihmisissä käärmeitä, jos he eivät usko samoin kuin itse uskoo. Kristinusko on todellisesti hyvin vihamielinen uskonto

Lightning

• Anonyymi

Sairasta ja säälittävää tuo toisinajattelijoiden demonisointi, jota "lähimmäisiään rakastavat" uskovaiset harjoittaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisikin raskasta aina nähdä muissa ihan tavallisissa ihmisissä käärmeitä, jos he eivät usko samoin kuin itse uskoo. Kristinusko on todellisesti hyvin vihamielinen uskonto

Lightning

Oletko alkoholisti? Vai kenties huumeijen käyttäjä?

Selef Urge

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Selef Urge

Oletko sinä mielisairas? Vai kenties vaan hieman yksinkertainen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sairasta ja säälittävää tuo toisinajattelijoiden demonisointi, jota "lähimmäisiään rakastavat" uskovaiset harjoittaa.

On varmasti tosi raskasta elää tuollaisissa käärmeharhoissa...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainakin yksinkertainen, eikä edes hieman.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Selef Urge

No siinä on kyllä kirjoittaja paikaallan. Rintaa ja hauista pullistaen.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Selef Urge

> Selef Urge <

tiedoksi sinulle , että raamatun Nooa oli ensimmäinen joka istutti viinitarhan.
        (1 Moos: 9: 20

ja viiniä on käytetty koko ihmiskunnan historian ajan.

helluntailaiselle se on > ennenkuulumatonta . . .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisiko enemmän vaihtoehtoja jotta voisin vasta sanalla kyllä ?

Mutta joo en mä oo kunpaakaan noist kahjest kahjollisest mielitoiminnallisest.

Minä olen mieliterveellinen ja minä olen aaaaa aaaa aaaa vou vouuuuuuu ruumis, sialu ja henki eli kolminkertainen siinä missä kuka tahansa Jumalan luomallistamallisuutensa tarkenmin määrittelemätön homo sapijenssi kovanaamallisteisuus.

Sele Urge

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisiko enemmän vaihtoehtoja jotta voisin vasta sanalla kyllä ?

Mutta joo en mä oo kunpaakaan noist kahjest kahjollisest mielitoiminnallisest.

Minä olen mieliterveellinen ja minä olen aaaaa aaaa aaaa vou vouuuuuuu ruumis, sialu ja henki eli kolminkertainen siinä missä kuka tahansa Jumalan luomallistamallisuutensa tarkenmin määrittelemätön homo sapijenssi kovanaamallisteisuus.

Sele Urge

"Minä olen mieliterveellinen ja minä olen aaaaa aaaa aaaa vou vouuuuuuu"

https://www.potilaanlaakarilehti.fi/laakarin-aani/sopivasti-sairaudentuntoinen/

"Sairaudentunnolla tarkoitetaan sitä, että asianosainen tiedostaa kärsivänsä sairaudesta. Sairaudentunnottomuus terminä on useimmiten yhdistetty psykiatrisiin häiriöihin..."

• Anonyymi

Krapulasta varmaan olet herännyt.

• Anonyymi

Se on ilahduttavaa, kun joku selviää uskovien tarjoileman vihan viinin aiheuttamasta myrkytystilasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on ilahduttavaa, kun joku selviää uskovien tarjoileman vihan viinin aiheuttamasta myrkytystilasta.

Mutta muuttuuko mikään? Tätä samaa huomionhakuista seilausta olemme saaneet seurata vuosikausia.

• Anonyymi

Sairasta sairasta....

• Anonyymi

kuka on sairasmielinen? käärme petti Eevan ja ollaan kaikki oltu jossain vaiheessa perkeleen pettämiä ihmissukuna. jumalattomissa on nyt paljon pään alueen demonisia tiloja aiheuttanut milensairautta? Hyvin sairasta puhetta Sannalla oli eduskunnassa.

• Kuka olit?olit ennen uskovainen ihminen. Miltä se sinusta tuntuu?minä olen uskovainen ihminen nyt. Tahdon rakastaa kaikkia! Sinä käytät tätä palstaa menneisyytesi vuoksi terapiakenttänäsi.
      Ei taida auttaa?

• Anonyymi

Oli syyni mikä hyvänsä, se ei varmaan estä sinua rakastamasta siis minuakin? Rakkaus, oi tuo sana rakkaus.

Ei ihmisen tarvitse rakastaa kuin lähimpiään, se ei tarkoita tunnekylmyyttä muita ihmisiä kohtaan. Voi silti tuntea empatiaa ja pitää huolta myös muista.

Toivon, että olisin henkisesti ollut kypsempi, kun lapset olivat pieniä, uskonto, koko maailman rakastaminen vei liikaa resurssejani ja ajatuksiani, ja olisin voinut olla enemmän läsnä niille, joita minun tuli rakastaa.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oli syyni mikä hyvänsä, se ei varmaan estä sinua rakastamasta siis minuakin? Rakkaus, oi tuo sana rakkaus.

Ei ihmisen tarvitse rakastaa kuin lähimpiään, se ei tarkoita tunnekylmyyttä muita ihmisiä kohtaan. Voi silti tuntea empatiaa ja pitää huolta myös muista.

Toivon, että olisin henkisesti ollut kypsempi, kun lapset olivat pieniä, uskonto, koko maailman rakastaminen vei liikaa resurssejani ja ajatuksiani, ja olisin voinut olla enemmän läsnä niille, joita minun tuli rakastaa.

Lightning

Miten voit rakastaa kun sinussa ei ole rakkautta itsessäsi?nSinä sen tiijät ettet voi puristaa itsestäsi pakolla rakkauven tojistuksina hejelmijä ? Sinä olet pelkkä kilisevä kulkunen?

Et voinut nuorenpana, et voi vanhenpanakaan rakastaa, sillä rakkauven Lähje, rakkaus itte ei syjäntäsi virvoittele. Voit tietenkin jatkaa itsellesi valehtelua kuten maajilman on tapana, osin tietostamatta, joinakin pysäytyksen hetkinä sen oivaltajen ja heti poispuhaltajen, haluten unohtaa moisen totuujen. Valhe on mukavanpaa ellei jopa välttämätöntäkin?

Jeesus on rakkaus, totuus, armo. Sinä tarvitset Jeesuksen syjänmeesi, mutta ethän sitä ynmärjä. Sinä kiliset samaa kilinää muutosta löytämättä. Sinä tarvitset rakkauttalellivyyjessä, totuuttalollisuutta ja armovakin ihan ältsin paljotson.

https://www.youtube.com/watch?v=9Cs_IJbIPL0

Oi jospa rauhan ja levonkin syjänmeesi saisit. Se olisi iso asija, vain Jumalan antama ikuisesti kestävä.

Selef Urge

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten voit rakastaa kun sinussa ei ole rakkautta itsessäsi?nSinä sen tiijät ettet voi puristaa itsestäsi pakolla rakkauven tojistuksina hejelmijä ? Sinä olet pelkkä kilisevä kulkunen?

Et voinut nuorenpana, et voi vanhenpanakaan rakastaa, sillä rakkauven Lähje, rakkaus itte ei syjäntäsi virvoittele. Voit tietenkin jatkaa itsellesi valehtelua kuten maajilman on tapana, osin tietostamatta, joinakin pysäytyksen hetkinä sen oivaltajen ja heti poispuhaltajen, haluten unohtaa moisen totuujen. Valhe on mukavanpaa ellei jopa välttämätöntäkin?

Jeesus on rakkaus, totuus, armo. Sinä tarvitset Jeesuksen syjänmeesi, mutta ethän sitä ynmärjä. Sinä kiliset samaa kilinää muutosta löytämättä. Sinä tarvitset rakkauttalellivyyjessä, totuuttalollisuutta ja armovakin ihan ältsin paljotson.

https://www.youtube.com/watch?v=9Cs_IJbIPL0

Oi jospa rauhan ja levonkin syjänmeesi saisit. Se olisi iso asija, vain Jumalan antama ikuisesti kestävä.

Selef Urge

"Voit tietenkin jatkaa itsellesi valehtelua kuten maajilman on tapana, osin tietostamatta, joinakin pysäytyksen hetkinä sen oivaltajen ja heti poispuhaltajen, haluten unohtaa moisen totuujen. Valhe on mukavanpaa ellei jopa välttämätöntäkin?"

Onko koskaan tullut mieleesi, että entäpä, jos se oletkin Sinä se kilisevä kulkunen, joka valehtelet itsellesi?

Minä nimittäin en ole havainnut uskovaisissa yhtään sen enempää pyyteetöntä rakkautta kuin muissakaan. Sinunkaan kirjoituksistasi tämä paljon mainostettu lähimmäisen rakastaminen ei mitenkään erityisesti välity, vaan melkoisen puolueelliselta tämä uskovaisten rakkaus vaikuttaa ja katsoo myös todella tarkkaan henkilöön, vaikka Raamatussa sanotaan "Jumala ei katso henkilöön"

Esim Palestiinan lasten kärsimykset eivät näytä herättävän teissä karismaattisissa mitään normaaleja säälin tunteita, vaan näyttää pikemminkin siltä, niin kuin tässä olisi kysymys vain jostain mielenkiintoisesta ja epätodellisesta "pelistä", jossa nämä lapset ovat vain jotain pelinappuloita teidän mielessänne, eivätkä todellisia viattomia Jumalan luomia pieniä ihmisen taimia, joiden elämä on tällä hetkellä aivan suunnatonta kärsimystä ja kauhua! Ja te vain ekstaasissa siunaatte näitä "Jumalan silmäteriä", jotka säälittä murhaavat näitä avuttomia lapsia ja heidän äitejään?!!

Minun on kyllä vaikea nähdä teidät uskovaiset rakastavina ja hyvinä...tai edes normaaleina, empaattisina ihmisinä. Parhaimmillaankin ajattelen, että te olette syyntakeettomia...vain hyvin yksinkertaisia ja aivopesulle/manipulaatiolle erittäin altis ihmisryhmä.

Ja koska sinä itse mielestäsi et valehtele itsellesi ja mukamas perusteletkin mielipiteitäsi, vaikkakaan en ole tähän mennessä huomannut kyllä mitään perusteluja muuta kuin oman pääsi höpinää, niin perustele nyt ja opeta ihmeessä meillekin

1) mitä Jeesus tarkoitti sillä, kun sanoi juutalaisille "teidän huoneenne on jäävä hyljätyksi"

2) miksi Galatalaiskirjeessä JERUSALEM vastaa orjatar HAAGARIA, jolle Raamatussa sanotaan: "Aja pois orjatar poikinensa, sillä orjattaren poika ei saa periä vapaan naisen pojan kanssa!"

Tehän näytätte tulkitsevan tämän "AJA POIS orjatar poikinensa", että se tarkoittaakin teidän pimeässä mielessänne "SIUNAA Haagar-Jerusalemia poikineen, tekivätpä ne mitä tahansa"?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Voit tietenkin jatkaa itsellesi valehtelua kuten maajilman on tapana, osin tietostamatta, joinakin pysäytyksen hetkinä sen oivaltajen ja heti poispuhaltajen, haluten unohtaa moisen totuujen. Valhe on mukavanpaa ellei jopa välttämätöntäkin?"

Onko koskaan tullut mieleesi, että entäpä, jos se oletkin Sinä se kilisevä kulkunen, joka valehtelet itsellesi?

Minä nimittäin en ole havainnut uskovaisissa yhtään sen enempää pyyteetöntä rakkautta kuin muissakaan. Sinunkaan kirjoituksistasi tämä paljon mainostettu lähimmäisen rakastaminen ei mitenkään erityisesti välity, vaan melkoisen puolueelliselta tämä uskovaisten rakkaus vaikuttaa ja katsoo myös todella tarkkaan henkilöön, vaikka Raamatussa sanotaan "Jumala ei katso henkilöön"

Esim Palestiinan lasten kärsimykset eivät näytä herättävän teissä karismaattisissa mitään normaaleja säälin tunteita, vaan näyttää pikemminkin siltä, niin kuin tässä olisi kysymys vain jostain mielenkiintoisesta ja epätodellisesta "pelistä", jossa nämä lapset ovat vain jotain pelinappuloita teidän mielessänne, eivätkä todellisia viattomia Jumalan luomia pieniä ihmisen taimia, joiden elämä on tällä hetkellä aivan suunnatonta kärsimystä ja kauhua! Ja te vain ekstaasissa siunaatte näitä "Jumalan silmäteriä", jotka säälittä murhaavat näitä avuttomia lapsia ja heidän äitejään?!!

Minun on kyllä vaikea nähdä teidät uskovaiset rakastavina ja hyvinä...tai edes normaaleina, empaattisina ihmisinä. Parhaimmillaankin ajattelen, että te olette syyntakeettomia...vain hyvin yksinkertaisia ja aivopesulle/manipulaatiolle erittäin altis ihmisryhmä.

Ja koska sinä itse mielestäsi et valehtele itsellesi ja mukamas perusteletkin mielipiteitäsi, vaikkakaan en ole tähän mennessä huomannut kyllä mitään perusteluja muuta kuin oman pääsi höpinää, niin perustele nyt ja opeta ihmeessä meillekin

1) mitä Jeesus tarkoitti sillä, kun sanoi juutalaisille "teidän huoneenne on jäävä hyljätyksi"

2) miksi Galatalaiskirjeessä JERUSALEM vastaa orjatar HAAGARIA, jolle Raamatussa sanotaan: "Aja pois orjatar poikinensa, sillä orjattaren poika ei saa periä vapaan naisen pojan kanssa!"

Tehän näytätte tulkitsevan tämän "AJA POIS orjatar poikinensa", että se tarkoittaakin teidän pimeässä mielessänne "SIUNAA Haagar-Jerusalemia poikineen, tekivätpä ne mitä tahansa"?

En ole Raamatun asijantuntija ja pijän ihjejääni kristitynä, jolla on oppimishomma vielä ejessään enkä ole saanut Voitelua Jumalalta opettamaan muita.Tykkään kuitenkin pitää evankelijuumija esillä, koska se on veressäni intohalunani. Jaan sitä samaa paloa selvästikin, joka oli Paavalillakin, toki varmalllisesti pienemmässä määrällisyyveksellisyyjessä. Olihan Paavali ihan omaa luokkaansa tejolokiselta oppitaustaltaan verjattuna minuun harrastelijaan...mutta minä palan jonkinlaisella liekillä ja olen onnellisimmillani Jumalan lähellä touhutessani tehjen sitä mikä hyvää on, sitä mitä Jumala halujaa mun tekevän. Sitä mihin sinä suhtaujut kylmäkiskoisesti ja halvntavasti myös vikoja ja puuteita minulle keksijen.

Pyyjän tässä jotakuta toista veljeä vastaamaan täyventävämmin kun näkee vajaallisen vastaukseni kun en ole täysin kaikesta selvyyjessä koskijen kahta kysymystäsi , mutta vastaan sen mukaan mitä tiejän tai luulen tietäväni. Opetsjanhan tehtävä on tietää tänmöiset asijat tai selvittää ne Raamatusta. Muut lähteet voivat olla epäluotettavia tietolähteitä niijen historijallisuuvestakin huolimatta.Nykyjäänni kirjoitetaan valheellista historijan kirjoitusta lapsille valheopetukseksi. Esim. nämä filistejanlapset ovat kouluissaan saaneet lukea tojella törkeitä valheita ja juutalaisvihaa sisältävää "opetusta", jota Suomesta on valtijo ja mm. Suomen kansanlähetys vuosikausija rahoittanut.Olen joskus kuulllut joitakin lainauksija niistä herjauskirjoista ja ne ovat mitä sopimattominta ja selvästikin mielisairasta tuotosta.

Nyt kuitenkin kyssäreihisi. Eka kyssäri 1.

Mitä tarkoittaa että teijän huoneenne on jäävä hylätyksi? No tää on helppo.Se on Jeesuksen profetija, joka toteutui juutalaisen kansan jouvuttua tiasporaan maajilman neljälle kulmalle kun Jerusalem sai tekojensa mukaan kokea suurtuhonsa 70jKR. Asijaa voisi kommentoija enemmänkin, mutta tuo on se merkitys.Olet mölähtellyt ettei Raamatussa ole toteutuneita rohvetijoita. Tuossa on nyt yksi sellainen toteutunut rohvetija, jonka Jeesus sanoi tojennäköisesti 30jKr. kieppeillyyksillä ja se toteutui 40v myöhenmin 70jKr. koska 40v on ajanjakso, joka sopii tähän ja on aika usein mainittu tietynlaisten juttujen ajanjaksojen yhteyvessä. Jumala puhuu täsmällistä viestijään jopa vuosikymmenijen kautta. Jännää, eikö olekin.

2.En mä ehikkään nyt tähän vastaamaan. Jollei joku veli ole ehättänyt vastata tähän ennen kuin alan vastaamaan niin vastaan kun o siihen omaa aikaansa.Ja nyt kun luin kommenttisi niin olenkin sittenkin hajulla tuostakin asijasta kun asijaa hieman aloin pähkäilemään että osaanko tuosta jotain sanojakkiinsa näpytelmällisyyjessä. Siunaamaan meijät on kuhtuttu eikä kirroomaan, mutta Haagarhan on vertauskuva lain orjuujesta ja se "vapaaherratar" Saara on vertauskuva Jeesuksen Kristuksen meijän Hyvän Herranme vapauttavuujesta.Joten tässä on kehotuksena juutalaisille luopua lainalaisesta lakiliitosta, sillä silloin Jeesuksen ylösnoustua alkoi juutalaisia koskeva uusiliitto.Eli aja pois orjatar on kehotus luopua lakiliitosta, siitä Mooseksen heille Jumalalta toimittamasta. Ja siinä on kehoitus ottaa uuveksi perinnökseen se liitto, joka on nyt voimassa ja jonka Takaajana on Jeesus. Mutta heille ei kansana kelvannut mukavija poikkeuksija lukuunottamatta.Jeesus tuli juutalaisijakin varten päästämään lainorjat lainorjuujesta vapaiksi lunasttuina lapsen osaan perimään Jumalan uuvet lupaukset joita on paljon mm. ikuinen elämä, laki pitää orjana juutalaisija ja he eivät ole osalliset Jumalan perinnöstä jolleivat ala uskomaan Jeesuskseen Kuninkaanaan, joka lunasti heijät lain orjuujesta.

"Tehän näytätte tulkitsevan tämän "AJA POIS orjatar poikinensa", että se tarkoittaakin teidän pimeässä mielessänne "SIUNAA Haagar-Jerusalemia poikineen, tekivätpä ne mitä tahansa"?"

Tämähän on sun omaa epälookisuuteen perustuvaa luulotteluasi ja sokeijen silmien "näkemäisyyttä" kuinka jotkut mieletäsi tulkitsevat tuon jakeen, josta ymmärrät yhtä vähän kuin sika helmien arvosta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole Raamatun asijantuntija ja pijän ihjejääni kristitynä, jolla on oppimishomma vielä ejessään enkä ole saanut Voitelua Jumalalta opettamaan muita.Tykkään kuitenkin pitää evankelijuumija esillä, koska se on veressäni intohalunani. Jaan sitä samaa paloa selvästikin, joka oli Paavalillakin, toki varmalllisesti pienemmässä määrällisyyveksellisyyjessä. Olihan Paavali ihan omaa luokkaansa tejolokiselta oppitaustaltaan verjattuna minuun harrastelijaan...mutta minä palan jonkinlaisella liekillä ja olen onnellisimmillani Jumalan lähellä touhutessani tehjen sitä mikä hyvää on, sitä mitä Jumala halujaa mun tekevän. Sitä mihin sinä suhtaujut kylmäkiskoisesti ja halvntavasti myös vikoja ja puuteita minulle keksijen.

Pyyjän tässä jotakuta toista veljeä vastaamaan täyventävämmin kun näkee vajaallisen vastaukseni kun en ole täysin kaikesta selvyyjessä koskijen kahta kysymystäsi , mutta vastaan sen mukaan mitä tiejän tai luulen tietäväni. Opetsjanhan tehtävä on tietää tänmöiset asijat tai selvittää ne Raamatusta. Muut lähteet voivat olla epäluotettavia tietolähteitä niijen historijallisuuvestakin huolimatta.Nykyjäänni kirjoitetaan valheellista historijan kirjoitusta lapsille valheopetukseksi. Esim. nämä filistejanlapset ovat kouluissaan saaneet lukea tojella törkeitä valheita ja juutalaisvihaa sisältävää "opetusta", jota Suomesta on valtijo ja mm. Suomen kansanlähetys vuosikausija rahoittanut.Olen joskus kuulllut joitakin lainauksija niistä herjauskirjoista ja ne ovat mitä sopimattominta ja selvästikin mielisairasta tuotosta.

Nyt kuitenkin kyssäreihisi. Eka kyssäri 1.

Mitä tarkoittaa että teijän huoneenne on jäävä hylätyksi? No tää on helppo.Se on Jeesuksen profetija, joka toteutui juutalaisen kansan jouvuttua tiasporaan maajilman neljälle kulmalle kun Jerusalem sai tekojensa mukaan kokea suurtuhonsa 70jKR. Asijaa voisi kommentoija enemmänkin, mutta tuo on se merkitys.Olet mölähtellyt ettei Raamatussa ole toteutuneita rohvetijoita. Tuossa on nyt yksi sellainen toteutunut rohvetija, jonka Jeesus sanoi tojennäköisesti 30jKr. kieppeillyyksillä ja se toteutui 40v myöhenmin 70jKr. koska 40v on ajanjakso, joka sopii tähän ja on aika usein mainittu tietynlaisten juttujen ajanjaksojen yhteyvessä. Jumala puhuu täsmällistä viestijään jopa vuosikymmenijen kautta. Jännää, eikö olekin.

2.En mä ehikkään nyt tähän vastaamaan. Jollei joku veli ole ehättänyt vastata tähän ennen kuin alan vastaamaan niin vastaan kun o siihen omaa aikaansa.Ja nyt kun luin kommenttisi niin olenkin sittenkin hajulla tuostakin asijasta kun asijaa hieman aloin pähkäilemään että osaanko tuosta jotain sanojakkiinsa näpytelmällisyyjessä. Siunaamaan meijät on kuhtuttu eikä kirroomaan, mutta Haagarhan on vertauskuva lain orjuujesta ja se "vapaaherratar" Saara on vertauskuva Jeesuksen Kristuksen meijän Hyvän Herranme vapauttavuujesta.Joten tässä on kehotuksena juutalaisille luopua lainalaisesta lakiliitosta, sillä silloin Jeesuksen ylösnoustua alkoi juutalaisia koskeva uusiliitto.Eli aja pois orjatar on kehotus luopua lakiliitosta, siitä Mooseksen heille Jumalalta toimittamasta. Ja siinä on kehoitus ottaa uuveksi perinnökseen se liitto, joka on nyt voimassa ja jonka Takaajana on Jeesus. Mutta heille ei kansana kelvannut mukavija poikkeuksija lukuunottamatta.Jeesus tuli juutalaisijakin varten päästämään lainorjat lainorjuujesta vapaiksi lunasttuina lapsen osaan perimään Jumalan uuvet lupaukset joita on paljon mm. ikuinen elämä, laki pitää orjana juutalaisija ja he eivät ole osalliset Jumalan perinnöstä jolleivat ala uskomaan Jeesuskseen Kuninkaanaan, joka lunasti heijät lain orjuujesta.

"Tehän näytätte tulkitsevan tämän "AJA POIS orjatar poikinensa", että se tarkoittaakin teidän pimeässä mielessänne "SIUNAA Haagar-Jerusalemia poikineen, tekivätpä ne mitä tahansa"?"

Tämähän on sun omaa epälookisuuteen perustuvaa luulotteluasi ja sokeijen silmien "näkemäisyyttä" kuinka jotkut mieletäsi tulkitsevat tuon jakeen, josta ymmärrät yhtä vähän kuin sika helmien arvosta?

Tuli liijan pitkää kirjoitus yli 5000 merkkijä, joten laitan vielä kakkososan tähän perään vielä eli jatkuu ejellisestä sika helmellisyyjestä......

Minä en ole tuollaiseen täysin epälookiseen "tulkintaan koskaan vielä "törmääntynyt", joten kyseessä täytyy olla vaan sun oma luulotelmasi asijasta, jonka ytimestä et selvästikään ole ollut selvillä, kuten et niistä hirviömäisyyksistä joilla filistealaisija lasten sukupolvija on kasvatettu juutalaisvihaan islamistisissa aivopesukouluissaan Hamasin kannattajiksi.Heilläkö ei ole syyllisyyttä heijäin maallisten isijensä pahuujen tekoihin juutalaisija murhaten ja juutalaisten maata itselleen omaksi haluten? Lieköhän vastauksestanikaan sulle mitään apua selvittämään mistä vertauksessa on kysymys, sillä sulle ei taija totuus kelvata van keksit omat luulosi tosiasijoijen tilalle kaikessa pimeyvessä ja eksymyksessä, sokeuvessa. Jumala on antanut Israejelin juutalaisille perintöomaisuujeksi ikuisesti, joten filistealaisilla ei ole juritisija eikä muitakaan oikeuksija vaatija Israjelin maata itselleen vaan saaja se varastetua tai painostaa muijen maijen saatanallisella tujella Israjel jakamaan maansa saadakseen rauhan, mutta eihän he rauhaa saa näiltä filistealaisilta ennen Jeesuksen paluuta maan päälle hallitsemaan 1000v Kuninkaskuntaansa.

Selef Urge

• Anonyymi kirjoitti:

Lightning

Sama mulla..Tein ehkä liian nuorena lapset.mutta nyt on hyvin kaikki.
        Viisaita sanoja pistit, ls,viestiisi.
        Ehkä nuorena ja lapsena pidit saarnaajia mielenjättiläisinä. Varsinkin lapsena?
        Mun isä oli ateisti ja äitini ei mikään silloin vielä...Mä en osaa kuvitella miltä tuntui kun on uskovainen perhe.
        Aattelin vaan että se ois voinut suojata mut monelta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuli liijan pitkää kirjoitus yli 5000 merkkijä, joten laitan vielä kakkososan tähän perään vielä eli jatkuu ejellisestä sika helmellisyyjestä......

Minä en ole tuollaiseen täysin epälookiseen "tulkintaan koskaan vielä "törmääntynyt", joten kyseessä täytyy olla vaan sun oma luulotelmasi asijasta, jonka ytimestä et selvästikään ole ollut selvillä, kuten et niistä hirviömäisyyksistä joilla filistealaisija lasten sukupolvija on kasvatettu juutalaisvihaan islamistisissa aivopesukouluissaan Hamasin kannattajiksi.Heilläkö ei ole syyllisyyttä heijäin maallisten isijensä pahuujen tekoihin juutalaisija murhaten ja juutalaisten maata itselleen omaksi haluten? Lieköhän vastauksestanikaan sulle mitään apua selvittämään mistä vertauksessa on kysymys, sillä sulle ei taija totuus kelvata van keksit omat luulosi tosiasijoijen tilalle kaikessa pimeyvessä ja eksymyksessä, sokeuvessa. Jumala on antanut Israejelin juutalaisille perintöomaisuujeksi ikuisesti, joten filistealaisilla ei ole juritisija eikä muitakaan oikeuksija vaatija Israjelin maata itselleen vaan saaja se varastetua tai painostaa muijen maijen saatanallisella tujella Israjel jakamaan maansa saadakseen rauhan, mutta eihän he rauhaa saa näiltä filistealaisilta ennen Jeesuksen paluuta maan päälle hallitsemaan 1000v Kuninkaskuntaansa.

Selef Urge

Kumpiko oli ensin, juutalaisten Raamattu vai Koraani?

• Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

Mun isä oli ateisti ja äitini ei mikään silloin vielä...Mä en osaa kuvitella miltä tuntui kun on uskovainen perhe.

Tuskin varsinaisesti saarnaajia lapsena tunsinkaan.

Vanhempani olivat auktoriteetteja, joita he odottivat kunnioitettavan. Suojasi osin ja ei, toki kapinoin sitä vastaan, sen verran kuin uskalsin. Enemmän se oli moraalista ylisukupolvista perintöä kuin kuulumista yhteisöön.

Minä en koe saaneeni rakkautta, aurorab.
        En pyyteetöntä rakkautta. Olen hakenut sitä ehkäpä siksi uskovilta..."Jeesukselta".

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vanhempani olivat auktoriteetteja, joita he odottivat kunnioitettavan. Suojasi osin ja ei, toki kapinoin sitä vastaan, sen verran kuin uskalsin. Enemmän se oli moraalista ylisukupolvista perintöä kuin kuulumista yhteisöön.

En pyyteetöntä rakkautta. Olen hakenut sitä ehkäpä siksi uskovilta..."Jeesukselta".

Lightning

Jeesus ansaitsee vastarakkautta.Jeesus kyllä rakastaa sinua jo nyt. On rakastanut jo ennen syntymääsikin. Mikä seljainen morsijan on joja ei rakasta Sulhastastaan mutta pyrkii muuten saamaan Häneltä lahjoja?

Selef Urge

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ansaitsee vastarakkautta.Jeesus kyllä rakastaa sinua jo nyt. On rakastanut jo ennen syntymääsikin. Mikä seljainen morsijan on joja ei rakasta Sulhastastaan mutta pyrkii muuten saamaan Häneltä lahjoja?

Selef Urge

Sinullakin on oma osasi maailmakaikkeudessa, olla ärsyttävä. Aina jostain kolosta pilkistät näkyviin.

Menehän rakastelemaan sulhastasi.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinullakin on oma osasi maailmakaikkeudessa, olla ärsyttävä. Aina jostain kolosta pilkistät näkyviin.

Lightning

BNykyisiin ja tuleviin sekä menneistä "raumoista" johtuvat onkelmasi vain voi Jeesus selvittää.

Helvettiongelmaankaan välttylöityä joutaksimasta tarviiht Jeesuksen tunnustavan sinusta: Sinut Minä tunnen omakseni, tule tänne hääjuhliin iloon sieltä maajilman pimeyvestä, joossa onkelmasi tulevat jatkumaan.

Vieläkö kiellät ettei yhtään Raamatun roohveehtijaa ole toteutunut? Niitähän etukäteen kerrottuja asijoita Raamatunkääröissä eriaikoina kirjoitetuissa on meijän päiviimme mennessä jo yliihte 80rosenttista jo toteutunut.

Mikä saa sut valehtelemaan asijassa, joka on tieteellisestikin, matejemajaattisestikin julkisesti tiejossa oleva tosiasija, joten eikö tiejeellinen tosiasija kelvannoitse sulle tosiasijuujeksi?

Mun äo on muuten aika saletisti lihaksikkaanpaa kuin vastaavasi. Mä nimittäin tiijän omasta sun vastaavasta jotain sellaista numeroollista vaktaa että sulle tulisi samanlainen ilme kuin muikulle kun saisit sen tietää ja tarinan, joka on siihen liittyvä kun äo:ni oli paperilla luvettavissa. Voin sulle sen tarinan kertova jos älyät olevas täysin Jeesuksen pelastavallisesta armosta riippuvallinen.

Tää on muuten Jeesuksen Pyhässä Nimessä kaikki tossa totta, sillä en valehtele, mutta oot mua haukkunut mua erilaisin nimin ja tämä on nyt vastaus siihen kun oot nimitellyt mua sanalla, joka tarkoittaa älyllisesti vähäosaista. Mutta mä nostan penkiltä sua enemmän äo:takin, muikunnaama.

Tiejätkö sä muikunnaaman? Millainen ilme muikulla on kun se elää tai on kuollut niin se on se sama muikunnaama. Mä kutsun aivoilmeeltään jumalattomija muikunnaamoiksi just sen takia kun ne ovat kuin muikunnaamat.Laita vaan mikä kanava päälle jumalattomalta tv-kanavalta ja eikös kohta jo lespo tai viiva homopari ole asuntoviivaostoksilla ja asunnonvälittäjä onkin muikunnaamana kuin kaikki olisi ihan normaalija muikkunaamaista touhua.

Menehän pesemään suusi mäntysuovalla tmvlla syväpuhtistavalla, muikulmoinen röyhkimys.

Selef Urge

• Anonyymi

Sama mullakin että samaa miettinyt oon itteki miten suuri vaikutuksellinen siunaus se olisi ollut jos vanhemmat olisivat olleet syntymästäni saakka uskossa Jeesukseen kun olisi saanut päästä Jumalan yhteyteen jo lapsuujessa ohjattuneisuuvessa.

Olen nähnyt kuinka pikulapset saavat uskovaisten vanhenpijensa ja seurakuntayhteyjessään saaneet nähjä ja kokea asijoita, joilta he eivät voi kääntää pois syjänmijään tiätämällä tiämättä mitä he tekevät kun huorinteon aika kutsuu syntiä tekemään kiima-ajassaan.

Selef Urge

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lightning

"Sinullakin on oma osasi maailmakaikkeudessa, olla ärsyttävä. Aina jostain kolosta pilkistät näkyviin."

Niinpä, tyhjät tynnyrit kolisee eniten...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Selef Urge

"Jumala on antanut Israejelin juutalaisille perintöomaisuujeksi ikuisesti"

Te hörhökristityt luette juutalaisten Raamattua ja tavoittelette maallista kunniaa yhdessä heidän kanssaan. Jos lukisitte sitä kristittyjen Raamattua , niin huomaisitte, että UTssa näille konkreettisille jutuille on annettu HENGELLISET vastineet.

Ja sitä paitsi Raamatun mukaan Jumala on jo täyttänyt lupauksensa maalliselle Israelille, mutta juutalaiset kansakuntana hylkäsivät Messiaansa, joten hekin menettivät erityisasemansa Jumalan valittuna omaisuuskansana. Nyt kaikki, jotka uskovat kuuluvat Jumalan omaisuuskansaan eli hengelliseen Israeliin, eikä se odota mitään maallista luvattua maata.

Neh.9
        7 Sinä olet Herra Jumala, joka valitsit Abramin ja veit hänet pois Kaldean Uurista ja annoit hänelle nimen Aabraham.
        8 Ja sinä havaitsit hänen sydämensä uskolliseksi sinua kohtaan, ja niin sinä teit hänen kanssaan liiton antaaksesi hänen jälkeläisillensä kanaanilaisten, heettiläisten, amorilaisten, perissiläisten, jebusilaisten ja girgasilaisten maan. JA LUPAUKSESI SINÄ OLET TÄYTTÄNYT, sillä sinä olet vanhurskas.

Hebr.11
        8 Uskon kautta oli Aabraham kuuliainen, kun hänet kutsuttiin lähtemään siihen maahan, jonka hän oli saava perinnöksi, ja hän lähti tietämättä, minne oli saapuva.
        9 Uskon kautta hän ELI MUUKALAISENA LUPAUKSEN MAASSA niin kuin vieraassa maassa, asuen teltoissa Iisakin ja Jaakobin kanssa, jotka olivat saman lupauksen perillisiä;
        10 sillä hän odotti sitä kaupunkia, jolla on perustukset ja jonka rakentaja ja luoja on Jumala.
        11 Uskon kautta sai Saarakin voimaa suvun perustamiseen, vieläpä YLI-IKÄISENÄ, koska hän piti luotettavana sen, joka oli antanut lupauksen.
        12 Sen tähden syntyikin yhdestä miehestä, vieläpä KUOLETTUNEESTA, niin suuri paljous, kuin on tähtiä taivaalla ja kuin meren rannalla hiekkaa, epälukuisesti.
        13 Uskossa nämä kaikki kuolivat eivätkä luvattua saavuttaneet, vaan kaukaa he olivat sen nähneet ja sitä tervehtineet ja TUNNUSTANEET OLEVANSA VIERAITA JA MUUKALAISIA MAAN PÄÄLLÄ
        14 Sillä jotka näin puhuvat, ilmaisevat etsivänsä isänmaata.
        15 Ja jos he olisivat tarkoittaneet sitä maata, josta olivat lähteneet, niin olisihan heillä ollut tilaisuus palata takaisin;
        16 mutta nyt he pyrkivät parempaan, se on TAIVAALLISEEN. Sentähden Jumala ei heitä häpeä, vaan sallii kutsua itseään heidän Jumalaksensa; sillä hän on valmistanut heille kaupungin.

Gal.4
        25 sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen.
        26 Mutta se JERUSALEM, JOKA YLHÄÄLLÄ ON, on vapaa, ja se on meidän äitimme.
        27 Sillä kirjoitettu on: "ILOITSE, SINÄ HEDELMÄTÖN, joka et synnytä, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."

Ilm.21
        1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, UUDEN JERUSALEMIN, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niin kuin MORSIAN, miehellensä kaunistettu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kumpiko oli ensin, juutalaisten Raamattu vai Koraani?

Juutalaisten Raamattu oli ensin.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Tanak
        Tanakin eli heprealaisen Raamatun kaanon vakiintui vuoden 100 jaa. tienoilla.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Koraani
        Koraani (arab. القرآن‎, al-Qurʼān) on islaminuskon pyhin teksti. Muslimit uskovat, että se sisältää profeetta Muhammedin Jumalalta saamat ilmestykset, jotka alkoivat vuonna 610 ja jatkuivat profeetan kuolemaan saakka vuoteen 632.

No mitä voimme päätellä Israelfanittajien väitteestä VTn perusteella, että Israel kyllä kohtelisi muslimeja oikeudenmukaisesti ja sivistyneesti, jos se vain olisi heille mahdollista?

1. Sam. 15:3 "Näin sanoo Herra Sebaot: Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit."

2. Moos. 32:27 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisin leirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."

Hes. 9:5-7 "Ja niille toisille hän (Jumala) sanoi minun kuulteni: Kiertäkää kaupungin läpi hänen jäljessään ja surmatkaa. Älkää säälikö, älkää armahtako, tappakaa tyyten vanhukset, nuorukaiset, neitsyet, lapset ja vaimot."

4. Moos. 25:4 "Ja Herra sanoi Moosekselle: Ota kansan kaikki päämiehet ja lävistä heidät paaluihin Herralle, vasten aurinkoa, että Herran vihan hehku kääntyisi pois Israelista."

5. Moos. 20:16-17 "Mutta näiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, älä jätä ainoatakaan henkeä eloon, vaan vihi ne tuhon omiksi: heettiläiset ja amorilaiset, kanaanilaiset ja perissiläiset,hivviläiset ja jebusilaiset, niin kuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt."

Tuom. 14:19 "Silloin Herran Henki tuli häneen, ja hän meni Askeloniin, löi siellä kuoliaaksi kolmekymmentä miestä."

4. Moos. 15:36 "Silloin koko seurakunta vei hänet leirin ulkopuolelle, ja he kivittivät hänet kuoliaaksi, niin kuin Herra oli Moosekselle käskyn antanut."

Hoos. 14:1 "... he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan."

Juutalaisten Raamatun mukaan Jumala antaa Israelille käskyn hävittää kaikki vihollisensa viimeistä lasta myöten ja ainoa, mikä heitä tässä jarruttelee, on se, että he tarvitsevat USAn antamaa aseapua, jonka ehtona on kansainvälisten sopimusten noudattaminen, eikä niihin kuulu kansanmurhan salliminen.

Tästä huolimatta Israel on rikkonut näitä sopimuksia harjoittamalla koko olemassaolonsa ajan apartheidia palestiinalaisia kohtaan, ryöstänyt palestiinalaisten maita ja koteja, ja rakentanut omia laittomia siirtokuntiaan näiden tilalle, vaikka heillä olisi ollut kaikki mahdollisuudet kohdella heitä tasavertaisesti, joten onko mikään ihme, että palestiinalaiset ovat katkeria ja vihaavat israelilaisia? Kuka tahansa samassa tilanteessa tuntisi samoin.

Israelilaiset ovat kirjoittaneet ensimmäisenä oman väkivaltaisen Raamattunsa ja vasta vuosisatoja myöhemmin muslimit ovat "vastanneet" kirjoittamalla omansa.

https://www.amnesty.fi/amnesty-israel-syyllistyy-apartheidiin-palestiinalaisia-vastaan/

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juutalaisten Raamattu oli ensin.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Tanak
        Tanakin eli heprealaisen Raamatun kaanon vakiintui vuoden 100 jaa. tienoilla.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Koraani
        Koraani (arab. القرآن‎, al-Qurʼān) on islaminuskon pyhin teksti. Muslimit uskovat, että se sisältää profeetta Muhammedin Jumalalta saamat ilmestykset, jotka alkoivat vuonna 610 ja jatkuivat profeetan kuolemaan saakka vuoteen 632.

No mitä voimme päätellä Israelfanittajien väitteestä VTn perusteella, että Israel kyllä kohtelisi muslimeja oikeudenmukaisesti ja sivistyneesti, jos se vain olisi heille mahdollista?

1. Sam. 15:3 "Näin sanoo Herra Sebaot: Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit."

2. Moos. 32:27 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisin leirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."

Hes. 9:5-7 "Ja niille toisille hän (Jumala) sanoi minun kuulteni: Kiertäkää kaupungin läpi hänen jäljessään ja surmatkaa. Älkää säälikö, älkää armahtako, tappakaa tyyten vanhukset, nuorukaiset, neitsyet, lapset ja vaimot."

4. Moos. 25:4 "Ja Herra sanoi Moosekselle: Ota kansan kaikki päämiehet ja lävistä heidät paaluihin Herralle, vasten aurinkoa, että Herran vihan hehku kääntyisi pois Israelista."

5. Moos. 20:16-17 "Mutta näiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, älä jätä ainoatakaan henkeä eloon, vaan vihi ne tuhon omiksi: heettiläiset ja amorilaiset, kanaanilaiset ja perissiläiset,hivviläiset ja jebusilaiset, niin kuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt."

Tuom. 14:19 "Silloin Herran Henki tuli häneen, ja hän meni Askeloniin, löi siellä kuoliaaksi kolmekymmentä miestä."

4. Moos. 15:36 "Silloin koko seurakunta vei hänet leirin ulkopuolelle, ja he kivittivät hänet kuoliaaksi, niin kuin Herra oli Moosekselle käskyn antanut."

Hoos. 14:1 "... he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan."

Juutalaisten Raamatun mukaan Jumala antaa Israelille käskyn hävittää kaikki vihollisensa viimeistä lasta myöten ja ainoa, mikä heitä tässä jarruttelee, on se, että he tarvitsevat USAn antamaa aseapua, jonka ehtona on kansainvälisten sopimusten noudattaminen, eikä niihin kuulu kansanmurhan salliminen.

Tästä huolimatta Israel on rikkonut näitä sopimuksia harjoittamalla koko olemassaolonsa ajan apartheidia palestiinalaisia kohtaan, ryöstänyt palestiinalaisten maita ja koteja, ja rakentanut omia laittomia siirtokuntiaan näiden tilalle, vaikka heillä olisi ollut kaikki mahdollisuudet kohdella heitä tasavertaisesti, joten onko mikään ihme, että palestiinalaiset ovat katkeria ja vihaavat israelilaisia? Kuka tahansa samassa tilanteessa tuntisi samoin.

Israelilaiset ovat kirjoittaneet ensimmäisenä oman väkivaltaisen Raamattunsa ja vasta vuosisatoja myöhemmin muslimit ovat "vastanneet" kirjoittamalla omansa.

https://www.amnesty.fi/amnesty-israel-syyllistyy-apartheidiin-palestiinalaisia-vastaan/

amnesty on muslimien ostama ja jatkuvin valhein aivopesemä valhetoistoillaan. filistean muslimit eivät ole israelilaisia vaan filistealaisia Jordaniaan kuuluvia.

Kuuluuko Gaza Israeliin Raamatun rajojen mukaan,? Siellä rajat sanotaan ja Israelin alueella on joidenkin muiden maiden alueita.Israel kuuluisi olla paljon paksumpi kuten Suomenkin maat venäjä vei 1944.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

amnesty on muslimien ostama ja jatkuvin valhein aivopesemä valhetoistoillaan. filistean muslimit eivät ole israelilaisia vaan filistealaisia Jordaniaan kuuluvia.

Kuuluuko Gaza Israeliin Raamatun rajojen mukaan,? Siellä rajat sanotaan ja Israelin alueella on joidenkin muiden maiden alueita.Israel kuuluisi olla paljon paksumpi kuten Suomenkin maat venäjä vei 1944.

"amnesty on muslimien ostama"

No sulla on varmaan jotakin todisteita tälle todella typerälle väitteellesi...siis jotakin oikeita todisteita eli ei mitään israelhörhöjen mielipidekirjoituksia ja oman pään kuvitelmia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"amnesty on muslimien ostama"

No sulla on varmaan jotakin todisteita tälle todella typerälle väitteellesi...siis jotakin oikeita todisteita eli ei mitään israelhörhöjen mielipidekirjoituksia ja oman pään kuvitelmia.

Eipä ole tullut mitään todisteita väitteellesi.

Sen sijaan minun laittamani todisteet siitä, että amnesty on puolueeton toimija, POISTETTIIN!

Miksi?

Olitko se sinä, "REHELLINEN ISRAELFANITTAJA", joka poistatit ne?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja seuraava askel oli jälleen - uhriutuminen. Nämä metkut alkavat olla vanhaa kamaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lightning

Kuulut niihin ihmisiin, joille mikään ei riitä. Tempoilet omassa tuskassasi ja ajattelet että koko maailma on sinulle velkaa. Väsytät ihmiset. Nekin jotka ovat yrittäneet sinua vilpittömästi ymmärtää. Ei tämä ole sinun terapiapalstasi, vaan keskustelupalsta. Terapiaa saa muualta, jos haluaa oikeasti apua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja seuraava askel oli jälleen - uhriutuminen. Nämä metkut alkavat olla vanhaa kamaa.

Kenen uhriutuminen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuulut niihin ihmisiin, joille mikään ei riitä. Tempoilet omassa tuskassasi ja ajattelet että koko maailma on sinulle velkaa. Väsytät ihmiset. Nekin jotka ovat yrittäneet sinua vilpittömästi ymmärtää. Ei tämä ole sinun terapiapalstasi, vaan keskustelupalsta. Terapiaa saa muualta, jos haluaa oikeasti apua.

Tuskin tällä palstalla kukaan on väsynyt ymmärtämiseeni. Kommentit eivät ainakaan kerro kovin syvästä empatiakyvystä.

Ja kirjoitan jos haluan kirjoittaa, älä sinäkään jauha terapiapalstasta, tapani kirjoittaa on mikä on ja opettele sitä kestämään...luulisi ettei ole elämän suurin vaiva sinullekaan.

Lightning

• Anonyymi kirjoitti:

Tuskin tällä palstalla kukaan on väsynyt ymmärtämiseeni. Kommentit eivät ainakaan kerro kovin syvästä empatiakyvystä.

Ja kirjoitan jos haluan kirjoittaa, älä sinäkään jauha terapiapalstasta, tapani kirjoittaa on mikä on ja opettele sitä kestämään...luulisi ettei ole elämän suurin vaiva sinullekaan.

Lightning

Vastasit jollekin toiselle.

Mutta isoista, mielenterveyttä kuormittavista asioista on kyse:uskovaisesta ateistiksi.

• Anonyymi

Vastasit jollekin toiselle.

Mutta isoista, mielenterveyttä kuormittavista asioista on kyse:uskovaisesta ateistiksi.

Toki se kuormittaa, mutta vaikka niin pitäisi olla...niin koen olevani tällä hetkellä jotenkin enemmän tasapainossa. En odota, että jokin yliluonnollinen pelastaa ja voi vaikuttaa ...en odota jonkun toisen ratkaisevan ongelmiani...itse voin vaikuttaa, en aina, mutta tiedän että omalla pyrkimykselläni ratkaista asia, on merkitystä.

Lightning

• Anonyymi

Eläköön Jeesus!

Olen tyytyväinnen valintaani ottaa Jeesus Herrakseni!

LS, kun kuolet niin sua odottaa todella ikävä yllätys jollet ota Jeesusta sinäkin pelastajaksesi. Näin tapahtuu. Se on varmaa!

https://www.youtube.com/watch?v=34LQ_Gj2Zs8

• Jaksan aina yhä uudelleen hämmästellä sitä, miten monelle uskovalle on täysin käsittämätöntä, että ihmistä, joka ei usko helvettiin, on aivan yhtä tyhjän kanssa pelotella helvetillä.

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

Jaksan aina yhä uudelleen hämmästellä sitä, miten monelle uskovalle on täysin käsittämätöntä, että ihmistä, joka ei usko helvettiin, on aivan yhtä tyhjän kanssa pelotella helvetillä.

Jos oikeasti ajattelisi jonkun kuolevan, miksi haluaisi hieroa suolaa haavoihin? Nimittäin uskovathan ajattelevat, että eiuskovan osa on mitä hirvittävin...Sama kuin kävisi kuolemansairaiden luona ilmoittamassa, jos et nyt käänny niin... Uskovatkohan itsekään helvettiinsä, muutoinhan osaisivat olla hiljaa ja korrekteja?....täysin huonotapaista touhua pelotella helvetillä vastuuttomasti.

Tokikaan eiuskovaa ei helveteillä pelotella. Mutta se olisikin omanlaisensa helvetti elää ikuisesti uskovien kanssa.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos oikeasti ajattelisi jonkun kuolevan, miksi haluaisi hieroa suolaa haavoihin? Nimittäin uskovathan ajattelevat, että eiuskovan osa on mitä hirvittävin...Sama kuin kävisi kuolemansairaiden luona ilmoittamassa, jos et nyt käänny niin... Uskovatkohan itsekään helvettiinsä, muutoinhan osaisivat olla hiljaa ja korrekteja?....täysin huonotapaista touhua pelotella helvetillä vastuuttomasti.

Tokikaan eiuskovaa ei helveteillä pelotella. Mutta se olisikin omanlaisensa helvetti elää ikuisesti uskovien kanssa.

Lightning

"Jos oikeasti ajattelisi jonkun kuolevan, miksi haluaisi hieroa suolaa haavoihin? Nimittäin uskovathan ajattelevat, että eiuskovan osa on mitä hirvittävin...Sama kuin kävisi kuolemansairaiden luona ilmoittamassa, jos et nyt käänny niin... Uskovatkohan itsekään helvettiinsä, muutoinhan osaisivat olla hiljaa ja korrekteja?....täysin huonotapaista touhua pelotella helvetillä vastuuttomasti."

Joistakin uskovista tulee mieleen, että he ovat todella pahoja.

Esim miten kukaan voi uskoa tähän ikuiseen piinahelvettiin, jossa eläviä kuolleita kidutetaan iankaiken lyhyen elämänsä aikana tehtyjen syntien vuoksi? Ja vauvatkin joutuu sinne helvettiin kidutettavaksi, jos ei heitä ole ehditty kastaa kirkon jäseneksi! Miten pimeä pitää olla uskoakseen moiseen?

Kirkkohistoria on täynnä väkivaltaa ja pahuutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Jos oikeasti ajattelisi jonkun kuolevan, miksi haluaisi hieroa suolaa haavoihin? Nimittäin uskovathan ajattelevat, että eiuskovan osa on mitä hirvittävin...Sama kuin kävisi kuolemansairaiden luona ilmoittamassa, jos et nyt käänny niin... Uskovatkohan itsekään helvettiinsä, muutoinhan osaisivat olla hiljaa ja korrekteja?....täysin huonotapaista touhua pelotella helvetillä vastuuttomasti."

Joistakin uskovista tulee mieleen, että he ovat todella pahoja.

Esim miten kukaan voi uskoa tähän ikuiseen piinahelvettiin, jossa eläviä kuolleita kidutetaan iankaiken lyhyen elämänsä aikana tehtyjen syntien vuoksi? Ja vauvatkin joutuu sinne helvettiin kidutettavaksi, jos ei heitä ole ehditty kastaa kirkon jäseneksi! Miten pimeä pitää olla uskoakseen moiseen?

Kirkkohistoria on täynnä väkivaltaa ja pahuutta.

Ihmisillä on ollut vaikka mitä uskomuksia. Mietin, onko ihminen niin viisas kuin uskoo olevansa.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmisillä on ollut vaikka mitä uskomuksia. Mietin, onko ihminen niin viisas kuin uskoo olevansa.

Lightning

Et varmaankaan ole niin älykäs millainen luulet olevasi runoistasi ja jutuistasi päätellen kun et ymmärrä edes itsestäänselvyyksiä kuten että profetioita on toteutunut tuhansia. Sinä olet kirjoitellut ettei yhtään Raamatun profetiaa ole toteutunut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et varmaankaan ole niin älykäs millainen luulet olevasi runoistasi ja jutuistasi päätellen kun et ymmärrä edes itsestäänselvyyksiä kuten että profetioita on toteutunut tuhansia. Sinä olet kirjoitellut ettei yhtään Raamatun profetiaa ole toteutunut.

En ole taaskaan Lightning, mutta vastaan tähän, että jotkut ennustukset ovat itseään toteuttavia.

Kun niihin uskoo, niin alkaa toteuttamaan niitä elämässään ja mitä suurempi ihmisjoukko uskoo niihin, niin sitä varmemmin jollakin niistä on jonkinlainen mahdollisuus jossakin muodossa toteutua.

Se ei kuitenkaan todista, että on kysymys jostakin "Jumalan ihmeestä", vaan yksinkertaisesti ihmisten tavoitteellisesta toiminnasta, joka tuottaa tulosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole taaskaan Lightning, mutta vastaan tähän, että jotkut ennustukset ovat itseään toteuttavia.

Kun niihin uskoo, niin alkaa toteuttamaan niitä elämässään ja mitä suurempi ihmisjoukko uskoo niihin, niin sitä varmemmin jollakin niistä on jonkinlainen mahdollisuus jossakin muodossa toteutua.

Se ei kuitenkaan todista, että on kysymys jostakin "Jumalan ihmeestä", vaan yksinkertaisesti ihmisten tavoitteellisesta toiminnasta, joka tuottaa tulosta.

Aistit ja aivot alkavat havannoimaan asioita silloin, virittäytyvät hakemaan merkkejä.

Saan tästä varmaan moitetta palstalla, kuten kaikesta mitä kirjoitan...

Siinä vaiheessa ennen kuin tuli ns uskosta luopuminen, niin minulla oli jonkinlaisia psykoottisia piirteitä, esimerkiksi löysin x kirjaimen kaikkialta. Johonkin sen hetkiseen hengellisen tutkimiseeni se liittyi, miehen ja naisen luomiseen tai jotain, mutta ne tulivat mukaan arjen havannointiin, ihminen alkaa löytää vaikka mitä ihmeellisimpiäkin asioita. Jotenkin usko muuttui enemmänkin painajaiseksi kuin hyvää tekeväksi.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voisin antaa hienon esimerkin tältä päivältä, miten ihmisen aivot toimivat yliluonnollisen uskossa ja miten asiat voisivat linkittyä.

Minulla on kello. Puolisoni sanoi, että mikäköhän kellolla on, kun ei enää toimi, näyttää klo kolme (todellisesti klo on jotain viisi), sanoo vaihtaneensa patteritkin.

Totean, että olisiko koneisto mennyt.

Kello on keraaminen, Heljä Liukko-Sundströmin tekemä.

Luen lehdestä hetken päästä hänen kuolleen edellisenä päivänä.

Oikeasti kyse on sattumanvaraisista asioista, jos uskoisi asiassa olevan yliluonnollista, sen siitä löytäisi halutessaan.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voisin antaa hienon esimerkin tältä päivältä, miten ihmisen aivot toimivat yliluonnollisen uskossa ja miten asiat voisivat linkittyä.

Minulla on kello. Puolisoni sanoi, että mikäköhän kellolla on, kun ei enää toimi, näyttää klo kolme (todellisesti klo on jotain viisi), sanoo vaihtaneensa patteritkin.

Totean, että olisiko koneisto mennyt.

Kello on keraaminen, Heljä Liukko-Sundströmin tekemä.

Luen lehdestä hetken päästä hänen kuolleen edellisenä päivänä.

Oikeasti kyse on sattumanvaraisista asioista, jos uskoisi asiassa olevan yliluonnollista, sen siitä löytäisi halutessaan.

Lightning

Ihmiset ovat taikauskoisia.

Hyvä ja samalla aivan kauhea esimerkki tästä on vauvojen kastaminen ja se, että pitää tulla haudatuksi "pyhään kirkkomaahan".

Jos vauvalle ei ehditty ennen kuolemaa tehdä hätäkastetta, niin sinne Augustinuksen keksimään piinahelvettiinhän tämä vauvaraukka joutui ikuisesti kidutettavaksi!

Siinä kirkon suorittamassa kasteessa on siis jokin "maaginen taikavoima", joka estää vauvaa joutumasta kidutettavaksi helvettiin, koska eipähän sillä vauvalla muuten ole osuutta yhtään mihinkään koko toimituksessa muuta kuin olla hokkuspokkustoimituksen passiivisena kohteena.

• Anonyymi

Jo jeesuksen aikana osa ihmisistä oli sitä mieltä dttä jeesus ei ole hyvä ja sama tauti on näköjään hyvin tarttunut tähänkin päivään.

• Anonyymi

No näitä Jeesuksen seuraajia tarkkailemalla ja kuuntelemalla ihan väistämättä päätyy tohon johtopäätökseen...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No näitä Jeesuksen seuraajia tarkkailemalla ja kuuntelemalla ihan väistämättä päätyy tohon johtopäätökseen...

Jollei älyä ja ymmärrystä ole riittävästi niin varmaankin juuri noin se menee.

Älykäs arvioi Jumalaa itseään eikä Hänen seuraajiaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jollei älyä ja ymmärrystä ole riittävästi niin varmaankin juuri noin se menee.

Älykäs arvioi Jumalaa itseään eikä Hänen seuraajiaan.

"Älykäs arvioi Jumalaa itseään eikä Hänen seuraajiaan."

Hieman vaikea tuota on arvioida, kun ei ole suvainnu ilmaantua esittelemään itseään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Älykäs arvioi Jumalaa itseään eikä Hänen seuraajiaan."

Hieman vaikea tuota on arvioida, kun ei ole suvainnu ilmaantua esittelemään itseään.

Pyhä yksinkertaisuus mikä kommentti!

Raamatussa tapahtuu esittelynsä ja kerrotaan siellä millainen sinäkin olet.

Haluan varjeltua sinulta.

" Rukoilkaa myös, että varjeltuisimme pahoilta ja kelvottomilta ihmisiltä; kaikkihan eivät usko.Mutta Herra on uskollinen, ja hän on vahvistava teitä ja varjeleva teitä pahalta."

"Te, Jumalattomat eksytte, kun ETTE TUNNE RAAMATTUA! "

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" Rukoilkaa myös, että varjeltuisimme pahoilta ja kelvottomilta ihmisiltä; kaikkihan eivät usko.Mutta Herra on uskollinen, ja hän on vahvistava teitä ja varjeleva teitä pahalta."

""Te, Jumalattomat eksytte, kun ETTE TUNNE RAAMATTUA! ""

Ensinnäkin minä väittäisin tuntevani Raamattua kohtalaisen hyvin...itse asiassa jopa huomattavasti paremmin kuin te eri kirkkojenne ja lahkojenne aivopesemät orjat, sillä minulla ei ole minkäänmoista motiivia tai tarvetta tutkia Raamattua oman kirkkoni tai lahkoni vääristävien linssien läpi.

Niinpä näenkin, miten harhaista teidän KAIKKIEN opetus on. Jokainen haalii sieltä omaan korvasyyhyynsä sopivia jakeita, joilla sitten perustelee harhaisia opetuksiaan. Ja mikä käsittämättömintä, niin aivan selvätkin jutut väännetään oman kirkon tai lahkon oppeihin sopiviksi.

Te kaikki kyllä näette toistenne harhat, mutta omien harhojenne suhteen olette aivan sokeita.

"Raamatussa tapahtuu esittelynsä ja kerrotaan siellä millainen sinäkin olet."

Ai Raamatussa JUMALA esittelee itsensä?
        Maailmassa on paljon pyhiä kirjoja, joissa jumala/jumalat esittelevät itsensä, mutta ette te niihin kaikkiin usko. Miksi ette?

No pysytäänpä FAKTOISSA.

1) Kukaan tai mikään Jumala ei ole milloinkaan missään todistanut, että juutalaisten Raamattu tai katolisten kirkkoisien kokoama kristittyjen Raamattu olisivat Hänen sanaansa. Juutalaiset väittävät näin omasta Raamatustaan ja katoliset kirkkoisät omasta Raamatustaan. Siis huom ==> IHMISET

2) Raamatun Jeesus ei todista, että kristittyjen Raamattu olisi Jumalan sanaa, koska eipä sitä ollut olemassakaan vielä silloin.

3) Raamattu itsekään ei missään kohtaa todista itsensä puolesta, koska kuten edellä totesin, niin koko kirjaa ei ollut olemassakaan vielä silloin, kun nuo Raamatun kirjoitukset on kirjoitettu. Raamatussa ei myöskään ennusteta, että tulevaisuudessa tulisi olemaan joku kirkkoisien kokoama KIRJA, joka olisi Jumalan sanaa.

Siitä, että kristittyjen Raamattu olisi Jumalan sanaa, ei siis ole olemassa muita "todisteita" kuin katolisten kirkkoisien sana, jotka Raamatun ovat koonneet. Ja kuten hyvin historiasta tiedämme, niin tällaisten valehtelijoiden ja murhamiesten todistus ei ole kovinkaan luotettava, joten heidän auktoriteettinsa ei ainakaan minun vaakakupissani paina yhtään mitään.

"Haluan varjeltua sinulta."

Miksi?

Ainoa vaara, mikä minusta voi olla, on se, että todistan teidän harhanne harhoiksi. No se tietenkin on uskovaisille, jotka haluavat elää harhoissaan kaikkein pahinta, mitä voi tapahtua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Raamatussa tapahtuu esittelynsä ja kerrotaan siellä millainen sinäkin olet."

No tutustutaanpa tähän Jumalaan, jonka yksi käsky mm kuuluu "älä tapa".

5. Moos. 20:16-17 "Mutta näiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, älä jätä ainoatakaan henkeä eloon, vaan vihi ne tuhon omiksi: heettiläiset ja amorilaiset, kanaanilaiset ja perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset, niin kuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt."

No aivan psykopaatiltahan tuo Raamatun Jumala vaikuttaa ja jos en halua mitään psykopaattia palvoa, vaan haluan säilyttää oikeuden ajatella omilla aivoillani, enkä hyväksy mitään kansanmurhia tai muitakaan murhia, jotka tuo psykopaattikin toisaalla kieltää, niin syyttäköön sitten itseään, kun on omaksi kuvaksi luomalleen olennolle aivot ja omantunnon antanut. Teillä kristityillä sen sijaan ne näyttävät olevan ihan turhan panttina.

"Haluan varjeltua sinulta."

Ennemmin sinun kannattaisi varoa tuota teidän psykopaattijumalaanne, joka antaa ristiriitaisia ohjeita ja käskyjä ja sotkee teidänkin kätenne vereen, vaikka voisi aivan yksinkertaisesti sanoa "simsalabim" ja viholliset olisi siinä samassa nujerrettu ilman mitään verenvuodatuksia ja sotia. Tai voisi antaa sataa sitä tulta ja tulikiveä taivaasta vihollisen niskaan, sen sijaan, että teetättää likaiset hommat omilla silmäterillään, jotka joutuvat tappamaan avuttomia vauvoja ja lapsia!

• Anonyymi

Onkohan sielunvihollisella edes nuhaa koskaan @#

• Anonyymi

Ikuisuutta helvetissä se pelkää eniten eikä siihen ole enää kauan. Kärsivällisyyttä emme paljonkaan tarvitse kun ymmärrämme aikamme lyhyyjen maallisessa vajelluksessamme ja kun ymmärjänme sen minkä jo voimme nähjä ejessämme kuin kynnyksenä jonka yli voimme kohta astua kauppaan käyvessämme.

Pijan jo Ovi aukejaa sisäänkäyvänme Ikuisuuteen sinneAuvoon.

max. 9v ja joku kuukausi sen päälle ja se Ovi on uskonsa säilyttäville sisälmöijä.

Juhani Laukkonen: Se ovi on sisäänkäytävällisenä auki 2020-luvulla eli viimeistään 31.12.2029. Juu.....jännittää niin että unelmointihyppään kattoon asti unelmissani ja innoissani.

Selef Urge

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ikuisuutta helvetissä se pelkää eniten eikä siihen ole enää kauan. Kärsivällisyyttä emme paljonkaan tarvitse kun ymmärrämme aikamme lyhyyjen maallisessa vajelluksessamme ja kun ymmärjänme sen minkä jo voimme nähjä ejessämme kuin kynnyksenä jonka yli voimme kohta astua kauppaan käyvessämme.

Pijan jo Ovi aukejaa sisäänkäyvänme Ikuisuuteen sinneAuvoon.

max. 9v ja joku kuukausi sen päälle ja se Ovi on uskonsa säilyttäville sisälmöijä.

Juhani Laukkonen: Se ovi on sisäänkäytävällisenä auki 2020-luvulla eli viimeistään 31.12.2029. Juu.....jännittää niin että unelmointihyppään kattoon asti unelmissani ja innoissani.

Selef Urge

"Ikuisuutta helvetissä se pelkää eniten"

Kirkkoisä Augustinuksen keksimän ikuisen piinahelvetin pelko on ainoastaan teidän Baabelin uskovaisten korvien välissä.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3005
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2103
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1688
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      24
      1540
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1291
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1287
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1206
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1160
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1117
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      62
      1001
    Aihe