Onko ateistien touhussa enää mitään järkeä?

Anonyymi-ap

Sanoa uskoa mielisairaudeksi ja vähä-älyisten hommaksi. Älykäskin ihminen voi uskoa eikä uskovia pidetä mielisairaana tautiluokituksen mukaan.

26

210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tautiluokitukset muuttuvat kun tieto lisääntyy. Ei ole kovinkaan pitkä aika kun homous oli vielä tautiluokiteltu sairaudeksi mutta vieläkin hihhulit määrittelevät homot sairaiksi.

      • Anonyymi

        Homot tekevät syntiä, mutta synti ei ole sairautta samalla tavalla kuin influenssa tai malaria. Synti on itse aiheutettua ja tekijä on siitä vastuussa Jumalalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homot tekevät syntiä, mutta synti ei ole sairautta samalla tavalla kuin influenssa tai malaria. Synti on itse aiheutettua ja tekijä on siitä vastuussa Jumalalle.

        Mitä syntiä homot sitten tekevät? Onko toisen ihmisen rakastaminen syntiä? Eikö se Jumalakin ollut rakkautta?

        Miten homous voisi olla itse aiheutettua? Eikö Jumala itse ole luonut homot, jos kerran kaikki on Jumalan luomaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä syntiä homot sitten tekevät? Onko toisen ihmisen rakastaminen syntiä? Eikö se Jumalakin ollut rakkautta?

        Miten homous voisi olla itse aiheutettua? Eikö Jumala itse ole luonut homot, jos kerran kaikki on Jumalan luomaa?

        Homoseksi on syntiä, perversiota. Jos rakastaa samaa sukupuolta olevaa, niin ei harjoita seksiä hänen kanssaan eikä himoitse sellaista.

        Homoseksuaalisuus on opittu ja valittua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Homoseksi on syntiä, perversiota. Jos rakastaa samaa sukupuolta olevaa, niin ei harjoita seksiä hänen kanssaan eikä himoitse sellaista.

        Homoseksuaalisuus on opittu ja valittua.

        ”Homoseksuaalisuus on opittu ja valittua.”

        Minkäikäisenä valitsit oman seksuaalisen suuntauksesi?


      • Anonyymi
        Humanist_atheist kirjoitti:

        ”Homoseksuaalisuus on opittu ja valittua.”

        Minkäikäisenä valitsit oman seksuaalisen suuntauksesi?

        Heterous on synnynnäinen biologinen ominaisuus niin kuin raittius. Homous ja juoppous opitaan ja valitaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Heterous on synnynnäinen biologinen ominaisuus niin kuin raittius. Homous ja juoppous opitaan ja valitaan.

        Miksi ihmeessä kukaan tosiuskovainen sitten valitsisi homoseksuaalisuuden, jos se on niin tuomittavaa?

        Ja ei, sitä juoppouttakaan ei opita vaan tietyillä ihmisillä on luontainen herkkyys jäädä koukkuun päihteisiin, uhkapeleihin, seksiin...ja jumalaan. Jumaluskoon ja päihderiippuvuuteen liittyy ihan samat aivojen kemialliset palkitsemismekanismit.

        Ja tosiaan, seksuaalinen suuntautuminen on synnynnäinen ominaisuus, niin heteroseksuaalisuus kuin homoseksuaalisuuskin. Ihme, että te Jumalaan uskovat hyljeksitte sitä, minkä Jumala on luonut.


      • Anonyymi
        Humanist_atheist kirjoitti:

        Miksi ihmeessä kukaan tosiuskovainen sitten valitsisi homoseksuaalisuuden, jos se on niin tuomittavaa?

        Ja ei, sitä juoppouttakaan ei opita vaan tietyillä ihmisillä on luontainen herkkyys jäädä koukkuun päihteisiin, uhkapeleihin, seksiin...ja jumalaan. Jumaluskoon ja päihderiippuvuuteen liittyy ihan samat aivojen kemialliset palkitsemismekanismit.

        Ja tosiaan, seksuaalinen suuntautuminen on synnynnäinen ominaisuus, niin heteroseksuaalisuus kuin homoseksuaalisuuskin. Ihme, että te Jumalaan uskovat hyljeksitte sitä, minkä Jumala on luonut.

        Jumalan lapsi ei ole homoseksuaali. Homosta tulee hetero jos syntyy uudesti Jumalan lapseksi ja uskoo. Andy Chambers esimerkiksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan lapsi ei ole homoseksuaali. Homosta tulee hetero jos syntyy uudesti Jumalan lapseksi ja uskoo. Andy Chambers esimerkiksi.

        Mutta silti on kymmeniä esimerkkejä tiukoissa uskonlahkoissa elävistä vilpittömistä ja uudestisyntyneistä uskovaisista, jotka kipuilevat homoseksuaalisuutensa kanssa. Mistä tämä johtuu? Ainoa järkevä selitys on seksuaalisen suuntautumisen synnynnäisyys.


      • Humanist_atheist kirjoitti:

        Mutta silti on kymmeniä esimerkkejä tiukoissa uskonlahkoissa elävistä vilpittömistä ja uudestisyntyneistä uskovaisista, jotka kipuilevat homoseksuaalisuutensa kanssa. Mistä tämä johtuu? Ainoa järkevä selitys on seksuaalisen suuntautumisen synnynnäisyys.

        "Ainoa järkevä selitys on seksuaalisen suuntautumisen synnynnäisyys."

        Tutkijat ovat päätyneet samaan selitykseen. Homoseksuaalisuus on periytyvää.


      • Anonyymi
        Humanist_atheist kirjoitti:

        Mutta silti on kymmeniä esimerkkejä tiukoissa uskonlahkoissa elävistä vilpittömistä ja uudestisyntyneistä uskovaisista, jotka kipuilevat homoseksuaalisuutensa kanssa. Mistä tämä johtuu? Ainoa järkevä selitys on seksuaalisen suuntautumisen synnynnäisyys.

        Eivät he ole uudestisyntyneitä: he vain luulevat olevansa. Sitten kun homo on tullut heteroksi ja uskoo, on hän uudestisyntynyt.

        "Uudestisyntynyt homo" on oksymoroni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eivät he ole uudestisyntyneitä: he vain luulevat olevansa. Sitten kun homo on tullut heteroksi ja uskoo, on hän uudestisyntynyt.

        "Uudestisyntynyt homo" on oksymoroni.

        ”Eivät he ole uudestisyntyneitä: he vain luulevat olevansa.”

        ’Yksikään todellinen skotti’ on klassinen uskovaisten argumenttivirhe. Miten ihmeessä sinä voit tietää, onko toisen usko oikeaa tai hyväksyykö Jeesus hänet sellaisena kuin on?

        >>"Uudestisyntynyt homo" on oksymoroni.

        Tai pelkkä uudestisyntynyt.


      • Anonyymi
        Humanist_atheist kirjoitti:

        ”Eivät he ole uudestisyntyneitä: he vain luulevat olevansa.”

        ’Yksikään todellinen skotti’ on klassinen uskovaisten argumenttivirhe. Miten ihmeessä sinä voit tietää, onko toisen usko oikeaa tai hyväksyykö Jeesus hänet sellaisena kuin on?

        >>"Uudestisyntynyt homo" on oksymoroni.

        Tai pelkkä uudestisyntynyt.

        Sana vastaan sana ja Jumalan sana voittaa oikeudessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sana vastaan sana ja Jumalan sana voittaa oikeudessa.

        No jos laitan kaksi uskovaista rinnakkain ja huudan: ”Jumala, Jumala, Hessu ja Paavo väittävät molemmat olevan uudestisyntyneitä uskovaisia. Annan sanasi tuomio siitä, kumpi on oikeassa.”

        Mitä veikkaat, kuulemmeko Jumalan sanaa? Niinpä, emme kuule vaan täydellisen hiljaisuuden rikkoo vain Hessun ja Paavon loputon riitely siitä, kumpi uskoo oikein. Sitähän se koko kristinusko on - Jeesuksen täydellistä olemattomuutta ja ristiriitaisesta myyttikokoelmasta tappelua.


      • Anonyymi
        Humanist_atheist kirjoitti:

        No jos laitan kaksi uskovaista rinnakkain ja huudan: ”Jumala, Jumala, Hessu ja Paavo väittävät molemmat olevan uudestisyntyneitä uskovaisia. Annan sanasi tuomio siitä, kumpi on oikeassa.”

        Mitä veikkaat, kuulemmeko Jumalan sanaa? Niinpä, emme kuule vaan täydellisen hiljaisuuden rikkoo vain Hessun ja Paavon loputon riitely siitä, kumpi uskoo oikein. Sitähän se koko kristinusko on - Jeesuksen täydellistä olemattomuutta ja ristiriitaisesta myyttikokoelmasta tappelua.

        Jumalan tuomioistuimen edessä kaikki paljastuu. Odota vain.


    • Anonyymi

      Miksi sitten jotkin uskovaiset puhuvat niin järjettömiä, että heitä voi epäillä mielisairaiksi?

      Mitenkähän moni palstalla kirjoittava uskovainen on mielisairaalan potilas? Monet tuntuvat sellaisilta...

      Jos joku väittää, että Saatana on oikeasti olemassa, hänen voi helposti uskoa olevan mielisairas.

      • Anonyymi

        Olen mielisairaalan potilas, mutta ateisti. Mielisairaus ei parantunut, kun tulin uskoon eikä silloin, kun lakkasin uskomasta.

        Olen ollut mielisairas lähes koko aikuisen ikäni, ateistina ja uskovana. Usko tai sen puute ei vaikuta mielisairautta. Tai onhan joillakin uskontoon liittyviä harhoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen mielisairaalan potilas, mutta ateisti. Mielisairaus ei parantunut, kun tulin uskoon eikä silloin, kun lakkasin uskomasta.

        Olen ollut mielisairas lähes koko aikuisen ikäni, ateistina ja uskovana. Usko tai sen puute ei vaikuta mielisairautta. Tai onhan joillakin uskontoon liittyviä harhoja.

        Mutta et pysty todistamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta et pysty todistamaan.

        Minulla on mustaa valkoisella.


    • "Sanoa uskoa mielisairaudeksi ja vähä-älyisten hommaksi."

      Pohjimmiltaan kaikki tieto on hyvin perusteltua uskomusta, myös tieteellinen tieto. Uskonnollisessa uskomuksessa on se ero tieteelliseen "uskomukseen" verrattuna, että vaikka uskovainen on sen uskomuksen itselleen perustellut hyvin niin siitä huolimatta se uskomus on todellisuuden vastainen. Uskovaisella olisi kaikki mahdollisuudet ottaa vastaan todellisuuden mukaisia havaintoja ja muuttaa oma uskomus todellisuutta vastaavaksi. Uskovainen ei kuitenkaan tätä tee vaan hän valikoi uskomustaan tukevia tietoja, vääristelee johtopäätöksiä ja jopa valehtelee. Kyllä tällainen toiminta on mielisairasta.

      • Anonyymi

        Olin hihhuli, mutta lakkasin uskomasta ja olen nyt ateisti. Rakkaus totuuteen ja tiedon jano johti ateismiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin hihhuli, mutta lakkasin uskomasta ja olen nyt ateisti. Rakkaus totuuteen ja tiedon jano johti ateismiin.

        Kuka sulle opetti sanan "hihhuli"?


    • Anonyymi

      Valitsin hetero naisen koska en pidä homoudesta vaikkakin se on yleistä

    • Anonyymi

      Ajaa-a. En tiedä, mutta sen tiedän, että tämä palsta on toisinaan mielenkiintoisempi, kuin raamattupalsta, missä joku mukamas hurmos uskovainen trollaa massapostausta Jeesuksesta.

    • Anonyymi

      Ateistina totean tämän(kin) sivun aloituksesta että EVVK!

    • Anonyymi

      uskovaiset nuo yhteiskunnan mädättäjät 🤔

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2460
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1920
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1388
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      272
      984
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      861
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      840
    8. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      59
      825
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      50
      802
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      745
    Aihe