KAIKKIEN AIKOJEN PASKIN AUTO...

afro

Sanokaa omista kokemuksistanne huonoin/epämukavin/romuin auto, millä ikinä olette ajaneet/olleet kyydissä. Minun mielestä se on ehdottomasti vm.-81 Nissan Sunny. Yäk!

98

14171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Virheensä korjannut

      Lähinnä invalidimopo!

      Kallis, ruma, vaarallinen, kiikkerä, ruosteherkkä ja täynnä tyyppivikoja.

      Pitäisi kieltää talvikäyttö kokonaan kun ajo-ominaisuudet ovat kuin vääntyneellä kottikärryllä.

      • Prelude

        Yaristakin rumempia ja paskempia autoja ovat esimerkiksi.

        Renault Clio = kaikista rumin
        Ford Fiesta
        Opel Corsa

        Näitä ei moottoritielle saisi päästää ollenkaan. Jotain Cliota katsellessa ei voisi muuta kun nauraa, että joku viittii tunkea itsensä sellaiseen rumaan säilykepurkkiin. Olisko tosiaankin autoveron aika muuttua, ettei kenenkään tarvisi ajaa postilaatikolla.

        Vielä kysymys. Millaiseen autoon virheensä korjannut päätyi?


      • No yaris

        Ainoa auto jonka kansainvälinen autolehdistö on todennut yhteen ääneen rumaksi. Itseasiassa se on tekniikaltaankin kasa paskaa ;)

        Tuleva ruostepommi se on ja romuttamoiden täyttäjä.


      • puhut
        No yaris kirjoitti:

        Ainoa auto jonka kansainvälinen autolehdistö on todennut yhteen ääneen rumaksi. Itseasiassa se on tekniikaltaankin kasa paskaa ;)

        Tuleva ruostepommi se on ja romuttamoiden täyttäjä.

        Niin siis kummasta versiosta puhut? Minusta Yaris ei ole yhtään pöllömmän näköinen verrattuna muihin pikkukinnereihin. Mutta Yaris Verso sensijaan on kohtalaisen ruma.


      • Prelude
        No yaris kirjoitti:

        Ainoa auto jonka kansainvälinen autolehdistö on todennut yhteen ääneen rumaksi. Itseasiassa se on tekniikaltaankin kasa paskaa ;)

        Tuleva ruostepommi se on ja romuttamoiden täyttäjä.

        Minulle on ihan sama mitä lehdistö Yariksesta toteaa. Yarikset, Cliot, Corsat jne. voisi kuskata rajan taakse heti rumentamasta suomen teitä!

        Älä vaan sano, että et voi ajaa Yariksella mutta esim. Cliolla kyllä. Hah hah...


      • kilroy
        Prelude kirjoitti:

        Minulle on ihan sama mitä lehdistö Yariksesta toteaa. Yarikset, Cliot, Corsat jne. voisi kuskata rajan taakse heti rumentamasta suomen teitä!

        Älä vaan sano, että et voi ajaa Yariksella mutta esim. Cliolla kyllä. Hah hah...

        jos preludella ajat niin siinä vasta ruma auto.


      • Toyota

        Eiköhän tässä nyt taas puhu ihmiset jotka ei ylipäätään tykkää japanilaisista autoista.
        Vai menikö yaris edelle motarilla. Siis ottaako tosiaan noin paljon päähän jos joku hieman pienempi auto ohittaa ottakaa huomioon että se on voinut olla t-sport yaris jossa on sen kokoiseen autoon kiitettävän tehokas kone. Ja alusta on varmasti parempi kuin monessa isommassa vakio autossa. Käyttäkää rahaa myös pienempiin autoihin pienillä investoinnella kaikissa autoissa on paskat alustat suuremmilla investoinneilla taas saa jäykemmän.
        Kyllä te kaikki voitte pienen auton ohi päästää tai antaa sen mennä edellä jos sen kuski ajaa tienopeutta tai sen yli koska niinhän ne isommatkin edellämenijät tekevät.
        Minua Eniten harmittaa motarilla ajaessa kuorma-autot, rekat ja linja-autot jotka ohittelevat toisiaan ainakin kymmen minuuttia koska nopeus eroa ei juuri ole.


      • Anonyymi

        Eipä ole paskoja autoja koskaan ollut.
        Fordit, fiatit, tojotat, subarut, peugeotit, Citroenit, hyviä kaikki ja perille on päästy ja sieltä pois


    • Samaristi

      Kaikkein ikävin autokokemus oli 1988-1990 petro-Saab 99 vm -80. Korjaaminen kallista, mm moottori vaihdettiin. Auto haisi sisältä pahalle vaikkei enää petroolia ollut saanut vuosiin.
      Pienemmät korjaamot eivät suostuneet vaihtamaan edes vesipumppua koska se olisi vaatinut erikoistyökaluja. Scanauton korjaamo oli sen ajan mittapuun mukaan kallis. Vesipumpun vaihto maksoi 4-kertaisesti sen mitä muissa autoissa.
      Ohjaus raskas ja auto söi eturenkaat mielettömän nopeasti vaihtokuntoon. Lokasuojien reunojen koristelistatkin olisivat maksaneet 600 mk silloista rahaa.
      Muuten ihan kiva auto. Penkit loistavat ja matkustusmukavuus kohtuullinen.

    • nomoreVAG

      Passat tdi -98. Ylikallis vikapesäke. Aijaa, eikö omistettuja lasketakaan...?

    • Make

      Opel Kadett 1500 kuution moottorilla, se "laatikkomallinen". Sammui heti kun ilmassa oli ripauskin kosteutta ja muutenkin hirveä loota. Kumma kyllä ei ole ooppeli parantunut kun 94 Astrakin on aivan kaamea ajettava, meluinen ja haiseva ritsa. Datsun 100A on huippu ooppeliin verrattuna.

    • dick

      Englannin lahja maailman autoteollisuudelle heidän erinomaisen keittiönsä ohella.

      Marina raivosi eteenpäin muistaakseni huimalla 37 hv teholla...

      Siinä on auto jolla voisi vetää koko ajan kaasu pohjassa saamatta sakkoja jos se vain pysyisi kasassa paria päivää kauempaa.

      • Repa

        englantilaisilta autoilevalle maailmalle on Leyland Sherpa pakettiauto. Sanalla sanoen hirvitys autoksi.


      • Caaleppi

        ...veneenmoottorina on ylivoimainen, hiljainen ja kestävä, tehty täydellä kaasulla ajoon.


      • Topias / Kuraperse Racing
        Caaleppi kirjoitti:

        ...veneenmoottorina on ylivoimainen, hiljainen ja kestävä, tehty täydellä kaasulla ajoon.

        Kyllä Marinan bensakonekin kestää kohtuullisesti huudatusta, TV1 kuvasi kun piti huudattaa kone pas-2 mutta perhana 4 minuutin kohdalla bensaletku suli puhki ja pannuhuone leimahti liekkeihin :)
        Toista Marinaa huudatettiin vaan 2 minuuttia, keitti muuten komeesti, heh.
        Kolmannessa Marinassa oli Datsunin kone, siitä tuli kampi ulos 2,5 minuutin kohdalla.
        Että silleen.


    • koettu

      ehdottomasti voiton vie venäläis valmisteinen UAZ ja GAZ merkkiset ajoneuvot, ajettavuudesta/mukavuudesta ei tietoakaan...

      • Teme

        Oletko kokeillut Tsaikaa, tai sitten ZILiä?


      • Hessu

        Näiden autojen vaihteisto on tehty venäläisen(neuvostoliittolaisen) laatunormiston mukaan. Vaihtamiseen tarvitaan ruista ranteessa!


      • lepo!

        Näihinhän on tutustuneet ainakin vielä 80-luvulla armeijansa käyneet esim. viestipuolen taistelijat.

        Tuntumaa saivat työntämisen ja suostakiskomisen muodossa jopa alokkaat, jotka muuten juoksutettiin jokapaikkaan autokyydin sijasta.
        Nelivetoisiksi uskomattoman huonosti eteneviä laitteita, jotka oli aina rikki.

        Vähemmillä aamuillakin tuli mieleen, josko käveleminenkin olis mukavampaa. Ainakaan ei palelisi niin paljon. Paitsi tietysti kesällä, jolloin lämpöä riitti "ihan kivasti".
        Ääntä riitti kopissa ympäri vuoden.
        GAZ:in V8:issa oli kyllä komeat äänet, ei voi kieltää. Äänen määrä vaan ei ihan vastannut koneesta saatavaa "tehoa". Edes vääntöä ei myllyssä ollut yhtään, vaikka tilavuutta taisi olla viitisen litraa. Hirveillä kierroksilla sai huudattaa.


      • GAZ

        Joo, nämähän on niitä vehkeitä joiden ajo-ominaisuudet paranee mitä huonompiin olosuhteisiin mennään. Maantiellä kaameita mutta maastossa hyviä.


      • 1138
        lepo! kirjoitti:

        Näihinhän on tutustuneet ainakin vielä 80-luvulla armeijansa käyneet esim. viestipuolen taistelijat.

        Tuntumaa saivat työntämisen ja suostakiskomisen muodossa jopa alokkaat, jotka muuten juoksutettiin jokapaikkaan autokyydin sijasta.
        Nelivetoisiksi uskomattoman huonosti eteneviä laitteita, jotka oli aina rikki.

        Vähemmillä aamuillakin tuli mieleen, josko käveleminenkin olis mukavampaa. Ainakaan ei palelisi niin paljon. Paitsi tietysti kesällä, jolloin lämpöä riitti "ihan kivasti".
        Ääntä riitti kopissa ympäri vuoden.
        GAZ:in V8:issa oli kyllä komeat äänet, ei voi kieltää. Äänen määrä vaan ei ihan vastannut koneesta saatavaa "tehoa". Edes vääntöä ei myllyssä ollut yhtään, vaikka tilavuutta taisi olla viitisen litraa. Hirveillä kierroksilla sai huudattaa.

        Nimimerkki on minun Gaz 66 rekisteri jota sopmpailin 1977 armeijassa. Minusta se oli erinomainen juuri maastossa, meni melkein mihin vaan ja jos upposi suohon, vinssillä pääsi pois. V 8 kehräsi hiljaisesti "komealla" äänellä. Tehoa oli 130 heppaa, tehottomuus johtuu kierrosluvun rajoittajasta, sitä kun peukaloi löytyi tehoa ja kulkua. Hytissä parasta oli riippumatto jossa tuli nukuttua monet kerrat. Hyvin se pelasikin, vain kerran jäin tielle kun tuulettimen remmi katkesi ja löi mennessään öljynlauhduttimen letkun irti ja öljyt tuli pihalle.


      • (GAZ)sunisti
        1138 kirjoitti:

        Nimimerkki on minun Gaz 66 rekisteri jota sopmpailin 1977 armeijassa. Minusta se oli erinomainen juuri maastossa, meni melkein mihin vaan ja jos upposi suohon, vinssillä pääsi pois. V 8 kehräsi hiljaisesti "komealla" äänellä. Tehoa oli 130 heppaa, tehottomuus johtuu kierrosluvun rajoittajasta, sitä kun peukaloi löytyi tehoa ja kulkua. Hytissä parasta oli riippumatto jossa tuli nukuttua monet kerrat. Hyvin se pelasikin, vain kerran jäin tielle kun tuulettimen remmi katkesi ja löi mennessään öljynlauhduttimen letkun irti ja öljyt tuli pihalle.

        1189:llä ja 1191:llä ryömittiin Sotinpuron soilla samoin kesällä -77


      • lepo!
        1138 kirjoitti:

        Nimimerkki on minun Gaz 66 rekisteri jota sopmpailin 1977 armeijassa. Minusta se oli erinomainen juuri maastossa, meni melkein mihin vaan ja jos upposi suohon, vinssillä pääsi pois. V 8 kehräsi hiljaisesti "komealla" äänellä. Tehoa oli 130 heppaa, tehottomuus johtuu kierrosluvun rajoittajasta, sitä kun peukaloi löytyi tehoa ja kulkua. Hytissä parasta oli riippumatto jossa tuli nukuttua monet kerrat. Hyvin se pelasikin, vain kerran jäin tielle kun tuulettimen remmi katkesi ja löi mennessään öljynlauhduttimen letkun irti ja öljyt tuli pihalle.

        Kuskin näkökulmasta asia voi olla tietty toisinkin. Vain kyydissä istuneena en vaan niin kauheesti vakuuttunut niiden hyvyydestä. Kestävyys taisi olla aika yksilöllistä niissä, ja kiinnijääminen tietysti saattoi johtua siitäkin, ettei kuskin tehtäviin aina valittu parasta, vaan "sopivin", armeijan tyyliin. Useimmat kaverit toki osasi hommansa mainiosti.
        Itse en kummoinen kuski olsi ollut, mutta jos en hakemaani paikkaan olisi päässyt, olisin tod näk "päässyt" ajamaan yhtä radio-UAZ:ia. Ja upottanut sen suohon :)


    • Clioon siirtynyt

      kamalin ja epämukavin ikinä omistamani auto oli vm-2000 Yaris 1,3. Erittäin epämukava, huono ajaa, täysin hengetön ja vasta valtavilla kierroksilla jotensakin liikkuva koppimopo. Kylmä pakkasilla, kankea kääntöympyrä pikukoslaksi, ei varusteita. Ja kaikki tuttuni haukkuivat autoani rumaksi ankanpoikaseksi.

      Nyt on alla vm-02 Renault Clio 1,6 Dynamique ja koen vaihtaneeni pikkuautoluokassa nautintojen ja eurooppalaisen tyylikkyyden piiriin! :)

      • Erkki

        Mutta kai hyvä mies koeajoit auton ennen kuin ostit, vai voititko arpajaisista?


    • Björkki

      Näen vieläkin painajaisia 10v jälkeen.

      • rytmiryhmä

        Ei ainoan ainoata nippeliä ta nuppia tai laitetta jota ei olisi tarvinut korjata. Kilpailimme tosin huonoudesta erään Austin Allegron kanssa.


    • Jorkki

      Ford Sierra. Mukava matka-auto ja takavetoisena kiva ajaa, mutta siihen ne plussat sitten jäävätkin. Täysi susi koko auto, nykyautoista vain Opeleissa olen kuullut olevan saman verran vikoja.

    • ixnay

      Vuosimallin -85 Mitsubishi Colt on ehdottomasti hirvein auto millä olen ajanut. Vaihteisto tuntui siltä kuin olisi puuroa kauhalla sekoittanut ja muutenkin tunsin itseni enemmän matkustajaksi kuin kuljettajaksi.

    • Cucco

      takapenkillä ,missä istutaan maanrajassa alustan vemputtaessa ja perän jollottaessa ja moottorin melutessa.

    • Tepu

      Sattui aikanaan varsinainen maanantaikappale kohdalle. Merkkikorjaamokin luovutti henkisesti lopulta, vaikka yrittikin...

    • bingo!

      88 vm 205 peugeot 1.4 xr vaihteiden vaihtaminen oli yhtä jännää kuin viikottainen lottoarvonta,koskaan ei tiennyt että milloin tärppää,lämppäristä tuli jäähdytin nesteiden hajut sisälle,ovet eivät menneet talvella kiinni kun ne oli kerran saanut auki,etupään laakerit meni 2xvuodessa vuorotellen,koneessa oli tehoja yhtä vähän kuin bussillisessa mummoja.Sitten että kyseisen auton varustetaso oli aivan olematon,penkit olivat kuin kasa vanua eli ei mitään ryhtiä.

    • Reino

      Opel Kadett E ja Volkswagen Golf II, näistä tuli aina päänsärkyä jostain syystä.

    • Outlaw

      Karmein viritys millä olen ajanut oli -88 pösö 405, ajettu 400tkm(!), autosta oli suunnilleen kaikki rikki mikä voi olla.

      Viestin aloittajalle huom: Sunny -81 on muuten loisto peli! Lähtee käyntiin pakkasella kuin pakkasella ja lämmintä piisaa ja talvi liukkailla ei riemulla rajaa!

      • Toinen pösö

        Monella muulla vehkeellä ei päästä lähellekkään 400 tkm paalua.


    • nassesetä

      se oli 340DL -87,kaikki mahdolliset viat.

    • nimetön

      kaasutin oli perseestä,jousitus ei toiminut,vesisateella tuli vesi sisälle,bensaa meni 15 l satasella ja 1.6:n motti.Sain onneksi myytyä.Ei koskaan enää.

      • Saabisti

        Itsellänikin oli samanlainen Bx 16trs, lähes puolet auton tekniikasta piti vaihtaa, en jaksa edes luetella vikoja, onneksi sain omanikin myytyä vuosi sitten, toiseksi huonoin auto oli Seat Ibiza.


      • shakal

        Kyseinen kuljin ('95 vuosimalli) oli alla 2 vuotta, sinä aikana meni 2 x ruiskun boxi, lambda-anturi ja katti. Ruiskun (Siemens) vian kuulemma nykyään tietävät Ooppelilla, silloin eivät tienneet. Sittemmin viisastuneena siirryin ranskalaiseen, tällä hetkellä alla sekä edellisen mainitsema BX 16 TRS ('86) sekä BX 16 TGS break ('90). Bensaa menee noin 8, lähtee käyntiin kuin palmun alta, ja mukavampaa alustaa saa hakea. Korjauksia eivät ole kaivanneet, ennakoivat huollot (lue: LHM-nesteen vaihto vuoden välein, kaksikin vuotta kyllä menee) riittää. Ainoita autoja joilla uskallan emännänkin päästää pidemmälle reissulle kun tiedän että tien päälle i jää. Onneksi tosin moni ei ymmärrä noiden päälle, saa nimittäin ostettua halvalla hyviä autoja :)


    • pavel

      Huonoin ajettavuudeltaan ehdottomasti Volvo 240. Vanhassa Massey Fergusonissakin kaarreominaisuudet ovat suorastaan loistavat Volvoon verrattuna!

      • EmJay

        Minä päästelin kerran kaksnelikymppisellä menemään mutkaista soratietä pitkin. Kyllä se ainakin minun käsissäni mutkiin taipui ihan kivasti sen kokoiseksi autoksi... ja tuntumaakin oli. Onhan niitä parempiakin, mutta ei se mikään huono ollut.


    • tietysti

      Uusista autoista joilla olen ajanut yli viikon tuo V40 oli surkein esitys.

      Vanhoista pirsseistä, sen täytyy olla Ford Escort (80-luvulta).

      Epämukavin Uusi C-coupe onkos se CLK tms. Pieni kuin mikä.

    • jesse

      Corolla : talvella kylmä, kaikki paikat missä on tiiviste suhisi ja kylmä ilma autoon ja velttoalustainen kumijousi = vaarallinen ajettava

      • Mariia

        tuota, tuosta toyota corollasta... ensinnäkin, en ymmärrä autoista mitään, mutta mulla on 13v vanha toyota corolla ja ajan sillä noin 30 000km/vuosi.. ja se on ollu mulla neljä vuotta, eikä siinä oli IKINÄ ollu mikään rikki.. Ai joo, pyyhkijänsulat olen vaihtanut.. joten eipäs yleistetä paskan yksilön perusteella kaikkia, kiitos vaan:-)


    • Masi

      Opel on epäluotettava, surkeat ajo-ominaisuudet, ruma, haisee yököttävälle,ruostuva ja kaikin puolin huono.

      Automaailman pohjanoteeraus on ehdottomasti Opel.

      • opel forever!!!

        Hah ja hah.opel on paras....ylivoimaisesti....


      • grappa
        opel forever!!! kirjoitti:

        Hah ja hah.opel on paras....ylivoimaisesti....

        kerran olen joutunut hinaamaan autoa,
        arvaa mikä merkki...

        kerran oli pakko työntää autoa,
        joo se oli samaa merkkiä...

        paras...joojoo...


      • minä ite

        Opel jyrää ja sillä siisti ittelläni on OPEL ZAFIRA. OPEL RULEZ!!!


      • minä ite
        grappa kirjoitti:

        kerran olen joutunut hinaamaan autoa,
        arvaa mikä merkki...

        kerran oli pakko työntää autoa,
        joo se oli samaa merkkiä...

        paras...joojoo...

        Oliko autos joku 20-luvun P*SKA. Opel rulez


    • hulapaloo

      No ekaksi täytyy mainita renault 21, mazda 626 vm:88, opel astra 1.6i (aika uuden näköinen en kysynyt vuosimallia ku alkoi ahdistamaan sen RUOSTEISET takakaaret!!) Toyota Corolla :vm 66 (mukula kivetyksellä niiiin ihana auto!!) Toyota corolla vm:80 (ihan ok ajettava mutta tehoton täydellä lastilla) Toyota carina vm:79 (liian kevytperäinen suomen talveen) subaru impreza turbo vm:96 (keskus lukitus lakkasi toimimasta ja sisätiloissa ei kierrä ilma joten ikkunat huurtuu herkästi) Mutta muuten parhain auto jolla olen tähän asti ajanut!!

    • Pelimies

      Joo itse ainakin kun olen kaikenmaailman autoilla ajanut niin vanhemmat alfat eli näistä uusimmista ei ole kyse... mutta vanhat 75 mallit ja 33 mallit aivan romuja... huhhuh!!

    • minä...

      toi "auto" on ruma.yäk!!!ja muutenkin toyota on ihan perseestä....

      • afro

        ...oli...


      • Nuppi

        Oman mielipiteeni ja täten absoluuttisen totuuden mukaan Toyota Varis näyttää lähinnä mulkunnupilta.


      • Sami

        En ole tätä Varista koskaan ajanut, mutta kerran merkkiliikkeessä istuin uuden semmoisen kuskinpaikalle ja heti tuli semmoinen tunne, että tässä on halua olla.


    • Nova

      Näyttää aivan kulahtaneelta ja linttaan astutulta lenkkarilta. Haisee myös samalta ;)

      Täysin tehoton ja alimittainen "perheauto"

      • Prelude

        Itseasiassa Prelude on aito Coupe. Ettei vaan ole Novaa alkanut närästään siellä postilaatikossa tai millä rämällä ajatkaan, kun on tyylillä menty ohi.

        Tehoista voidaan olla montaa mieltä, kuitenkin puhutaan Coupesta, ei urheiluautosta.

        http://www.automaailma.com/tieto/honda/2000/pre22vti2ov.htm


      • Nova
        Prelude kirjoitti:

        Itseasiassa Prelude on aito Coupe. Ettei vaan ole Novaa alkanut närästään siellä postilaatikossa tai millä rämällä ajatkaan, kun on tyylillä menty ohi.

        Tehoista voidaan olla montaa mieltä, kuitenkin puhutaan Coupesta, ei urheiluautosta.

        http://www.automaailma.com/tieto/honda/2000/pre22vti2ov.htm

        Todellakin kaikin puolin epäonnistunut coupe. Ruma, lussu, täynnä vikoja ja ruostuu kuin kaljatölkki. Että se siitä...


      • Prelude
        Nova kirjoitti:

        Todellakin kaikin puolin epäonnistunut coupe. Ruma, lussu, täynnä vikoja ja ruostuu kuin kaljatölkki. Että se siitä...

        Huomaa, että sinulla ei ole Preludea ollutkaan.

        Auto on tyylikäs, tehokas, erittäin luotettava ja vahvaa tekoa. Enpä ole omassa yksilössäni ruostetta nähnyt mutta varmaan sen ikäluokan autoissa on, millä sinäkin ajelet.


    • Baana

      Niistä paskempia autoja on vaikea löytää!!!

      Sain lahjoituksena Sierran, jolla oli ajettu 450000 km ja sen kyllä huomasi! Sen jälkeen, kun avaimet oli otettu virtalukosta ja ovet laitettu lukkoon, niin auto kävi vielä... Kyllä se siitä sitten aina asettui, mutta kaverit hieman ihmettelivät. Sitten ne venttiilien säädöt! Voi perkele!!! Kerran 10000 km:ssä. Onneksi sitä paskaa ei ole enää edes olemassa...

      Toinen painajainen on Kadett vm. -90. Se ruostui niin nopeasti, että sateen jälkeen melkein huomasi kuinka ruostekukkaset alkoivat kasvamaan. Eräänkin kerran pesemisen jälkeen aloin vahaamaan autoa, niin helmojen kohdalla painoin vahingossa liian "lujaa" ja tökkäsin helman irti. Kyllä oli naurussa pitelemistä, kun kadetin helma tippui katuun. Sen jälkeen kävin potkaisemassa vielä takaareen reiän. Sitäkään autoa ei enää ole... eikä tule!

      Nyt on Mazda 626 vm. 2000. Perusauto, mutta nautinto ajaa edellisiin verrattuna!

    • Miihkali

      Mulla oli aikoinaan Datsun Finn 1200. Siinä kyllä hajos joka paikka vuoronperään ja jarrut oli aina jumissa. Ei löytynyt kyseisestä paskasta montaa paikkaa, jota ei olis tarvinnut korjata. Moni paikka piti vielä korjata useampaan kertaan. Ja meteliäkin riitti ihan omiksi tarpeiksi. Ainoastaan alusta siinä toimi ihan kohtuullisen hyvin, kun alla oli hyvät iskarit.
      Ja kyseinen peli oli mulla kolme vuotta ja sitten mulle riitti. Ei reissua ilman remonttia, saat..a! Siinä oli todellinen kaikkien vikapesien äiti!
      Oikein pistää vihaksi muistellakkin sitä paskaläjää!

    • surkein

      surkein auto,se on ford escort.aina rikki.varsinkin nämä 80-luvun mallit.ne jotka tunnen, jolla on ollu escort silloin tai nykyään,sanovat miten vikanen se on.eräs osti 80-luvulla uutena sen ja oli heti susi.

    • Rokari

      Eihän tuon ikäisiä kulkupelejä sanota autoksi olise vaikka Mersu, Volvo tai Fordi.
      Nehän on rumuläjiä tuon ikäset.

    • Justiina

      No kyllähän sen on Mitsubishi tai Honda.

      • Joonas

        Se olikin Opel tai Ford, mitä sinun piti sanoa.


      • EuropeVud

        Et voi olla tosissas? Sekasin mänt?


      • Pekka Puupää
        Joonas kirjoitti:

        Se olikin Opel tai Ford, mitä sinun piti sanoa.

        No käy nekin!


    • Kalmiston Nestori

      En tiedä paskimmasta autosta, mutta paras on merkistä riippumatta ruumisauto ! Sillä matkustaneista yksikään ei ole valittanut. Ja kukaan ei letkassa ohita ja kaikki katselevat sitä pelonsekaisella kunnioituksella.

    • tätämieltä

      Kaikki noi 80 luvun loppupuolelta olevat ranskalaiset Citroen BX AX pösö 309 205 405 106 ja rellut nää cliot on ainaskin ihan paskoja. citikka maksaa kaupassa helvetisti sit ku hajoo joku pikkuosa ni saat maksaa ittes kipeeks ja ku lopulta oot ajatellu myydä sen pois vittu et saa edes puolta hintaa takas seuraava autoni on taatusti japsi noihin ranskiksiin en koske edes työni puolesta

      • hinnoista

        Että maksaa ihan helvetisti? Esim. 2.0 Xsara Exclusiven hinnalla saat Hondasta 1.6 moottorilla varustetun mopon. Että ota hinnoista hieman selvää, ennen kuin alat mitään siellä uikuttaa.
        Mä en enää edes työn puolesta koske japanilaisiin paskoihin, ruostuvat alle ja kestävän tekniikan maine on tuulesta temmattua. Nimimerkillä kokemusta on.


    • Riku

      Joo ja toi C-Ascona saat purkaa puolikonetta ennen ku saat startin irti Ja osat ne vasta maksaakin perkeleest Sit ku myyt oli millaisessa kunnossa vain eli pellit ruosteettomia ja auto tupakoimaton sekä sisusta ehjä niin myyjän vastaus on aina sama => kuule ei ei nyt oikkee nappaa tai kyl sää tos toosast saat pari tonii vai autol olis ajettu 100tkm. Onneks uudemmis ooppeleis nää 90-96 vuoden on sentää jonkin verran hinta/laatusuhde kohdallaa mut taas nää 01-02 Astrat on perseet ku valot jää päälle eikä saa millää sammumaankaan kyll se perkeles on Japanilaine seuraava kulkupeli=)

    • Kokenut

      Firmalla työsuhdeautoina noita opeleita ollut ´92 lähtien. Melkein joka vuosi on auto vaihtunut ja nyt on takana yhteistä eloa 6 astran kanssa. 3 vanhakorisen ja 3 uusikorisen. Siitä ei auto paskemmaksi muutu, ei sitten millään.

      Vihdoin saatiin talouspäällikkö vakuutettua, että on kalliimpaa ajaa noilla romuilla kuin vaikka vähän kalliimilla laadukkailla käyttöautoilla. Saksasta ei vaan laatua saa, ei.

      Esimerkkejä 10 vuoden yhteiseltä taipaleelta. Kaikissa yksilöissä tajuton öljynkulutus, 1-3 (!!) litraa /1000km. Mainittakoon tosin, että 3 litran ja 2.5 litran kohdalla moottorit menivät takuukorjaukseen maahantuojan piikkiin kunhan ensin firman juristit asiasta väänsivät 3 viikkoa / tapaus.

      Ovien jäätymiset talvella, ruoste helmoissa, lokasuojissa, ikkunoiden ympärillä, takaluukussa, pohjassa, sisustan huono suunnittelu, ergonomia huono, selkä kipeentyy, kulutus kova, pikkuvikaa sähkölaitteissa ja polttoaineen syötössä, penkit lonksuvat, todella äänekäs matkaajossa good yearin ja michelinin renkailla, 3 autosta hajosi tuulilasi itsekseen, jne.

      Lista on melkein loputon, tai siltä se ainakin tuntuu. Alkoi tuntua että ajelisi jollain fordilla.

      Kaikenkaikkiaan on ihme että tuota autoa myydään niinkin paljon suomessa, toisaalta meidän firmassa ongelmat alkoivat jo heti ensimmäisen yksilön kohdalla eikä siltikään merkkiä vaihdettu 10 vuoteen ja autoja kulki firman läpi jos ei nyt satoja niin toistasataa varmasti.

      En nykyistä merkkiä tässä ala mainostamaan kun se ei keskusteluun mitenkään kuulu.

      • pekka

        Tuohan kuulostaa tutulta enkä ihmettele kertomustasi lainkaan. Miksikö menevät hyvin kaupaksi?

        Mietitäänpä makkara-asioita. Lenkkeihin ärsästään kaikki joutavanpäiväisimmät tähteet mitä lihajalostealalla on olemassa ja pottujauhoja täytteeksi. Eli heikkolaatuisinta tavaraa mitä löytyy.

        Kauppa käy hyvin kun hinta ja saatavuus on kohdallaan ja laatu on alin mahdollinen juuri ja juuri hyväksyttävissä oleva. Tällä periaatteella mielestäni GM tekee autonsa.

        Alihankintaosien hinnasta toki tingitään kaikissa autofirmoissa. Hyvänä (huonona) esimerkkinä Mersun ML-maasturit, josta USAlainen Automobile Magazine tuumasi: "Hieno auto mutta alhainen Chevyn kojelautamateriaali."

        Härskeimpiä GM:n temppuja taisi olla firman globaalisten alihankintaostojen ylimmän johtajan Juan Manuel Icnacio Lopez de Arriortuan veto, jolla useita vuosia sitten irtisanottiin kaikki pitkäkestoisetkin ostosopimukset vaatien samalla, ettei sopimuksia uusita ellei hinta laske x prosenttia ja laadun on silti pysyttävä ennallaan.

        No eihän tämä yhtälö voinut toteutua eli jos ooppeli ei pelitä niin mitä voi syntyä kun otetaan kapallinen luita ja toinen täitä sekä niistä yritetään tehdä hyvää?


    • dee

      Surkein ja sitä aivan ylivoimaisesti ,oli aikanaan VAUXHALL VIVA(vaiva).Se oli niin kammottava auto,että nään vieläkin painajaisia siitä. Se teki minusta melkein hermoraunion.Se oli englantilaisten pahin terroriteko kautta maailman historian ja karmaisevinta tässä on se ,etten edes liioittele.En viitsi edes vikoja luetetella,koska alan muuten itkemään.

    • KARMEE

      SIIS IHAN KARMEE AUTO.HUIPPUNOPEUS 5 KM TUNNISSA
      JA KAIKKI MÄET JOUTUU TYÖNTÄÄN YLÖS.

      NÄYTTÄÄ VANHALTA KENGÄLTÄ JA PITÄÄ KAUHEETA SÄKSÄTYSTÄ.

    • ainut

      Mondeo 2000Vuosi

    • Padawan

      Joskus on tutustuttu Wartburgiin 70-luvulta.. tarkkaa vuosimallia en muista. Ikävä koppero se olikin.

    • santtu

      talbotilla ajellessa sai kauheita vilunväreitä kyydin ollessa niin kamalaa... pannuhuoneesta kuulu kauhee rohina ja öljyä kului norjalaisen öljykentällisen verran vuodessa. vaihdelaatikko oli kuin muropaketti ja ranskalainen kierretankojousitus antoi citymunkkia ajellessa periksi kuin suomi jääkiekko-ottelusssa ruotsia vastaan. ainoa hyvä asia joka jäi mieleen ko. autosta oli penkit (valmistaja SAAB). eipä ko. autolla pahemmin neitejä kyytiin saanut vaikka oli vahat pinnassa ja boosteri tunnelmaa luomassa!!!

      • Henkka

        Horizon on laadukas auto, varmatoiminen kuin mikä. Kestävä. Itselläni on ollut sellainen horisontti 1.5 gl.

        Pidä mielessä, autolla ei naisia isketä.


    • teinicorolla

      kaikista huonoin auto jossa olen joutunut viettämään muutamia vuosia nuoruudestani on toyota corolla dx, sellanen ns. teinicorolla.

      kamalampaa autoa ei voi ollakkaan...

    • Anonyymi

      Toyota Yaris verso on maailman paskin ja rumin auto.

      • Anonyymi

        Yaris Verson rumuudesta ei voi olla eri mieltä! Se on kuin pienillä pyörillä kulkeva kanakoppi.


    • Anonyymi

      Toyota Corolla DX diesel vm. 1983.
      Appiukkoni erehtyi tuollaisen ostamaan kun halusi dieselauton. Auton ajo-ominaisuudet olivat suorastaan vaaralliset. Se saattoi yrittää karata käsistä talvikeleissä ja sorateillä kesälläkin kammottavan tunnottoman ohjauksensa ja kevyen perän takia. Sen ohjaus ei tosiaankaan kertonut yhtään mitään mitä pyörien alla tapahtuu. Ajaa piti vain näköhavaintoon perustuen. Jos pito alkoi loppua, korjausliike ohjauksella oli yleensä myöhässä ja/tai sitä oli liikaa. Tosi pelottava auto liukkaalla. Sillä piti ajaa varmuuden vuoksi vielä hiljempaa kuin keli edellytti.
      Perheessä oli samaan aikaan C-mallin Opel Kadett vm. 1977. Se oli ajon vakaudeltaan ja ohjaustunnoltaan aivan toista luokkaa, vaikka oli kevyempi auto. Se ei tehnyt yllättäviä luistoja koskaan. Ohjaustunto ja perstuntuma kertoi heti jos ollaan pidon rajoilla, Corolla ei koskaan. Liukkaalla Kadetilla saattoi ajaa saman reitin delvästi nopeammin kuin Corollalla juuri arvattavan käyttäytymisen takia.
      Joskus tuli kokeiltua bensamoottorista saman korimallin Corollaa. Se tuntui paljon varmemmalta ajettavalta kuin diesel, vaikka samanlainen ohjaus oli siinäkin. Saattoi olla, että dieselmallin suurempi keulapaino pilasi huonot ajo-ominaisuudet entistä surkeammaksi.

      • Anonyymi

        Mulla oli joskus samanmoinen dieseli , olihan se aikanaan "tykki" dieseliksi ja kesti kilometrejä aivan mahdottomasti , oli kyllä aikanaan hyvä ostos , seuraavakin omista ajoi sillä paljon ja ei vikoja ainakaan tekniikan suhteen , ja nyt mennään uudemmalla bensapelillä.


      • Anonyymi

        Samanlainen kokemus minulla. Omistin tuollaisen auton 80-luvun lopulla vuoden päivät. Ehdottomasti vika-ostos. Erehdyin tekemään kaupat kesäkelissä suoritetun lyhyen koeajon kerusteella. Ajamisen kammottavuus paljastui talven tullen. Allekirjoitan täysin sinun kertomasi kokemukset. Tuttavuuteni Corollan kanssa kesti seuraavaan kevääseen, jolloin vaihdoin sen 84 vuoden 1,8l bensa-Jettaan. Sillä ajoinkin sitten lähes 500000km vuoteen 2002 saakka. Olisin ajanut pitempäänkin, mutta kolarin takia auto piti romuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla oli joskus samanmoinen dieseli , olihan se aikanaan "tykki" dieseliksi ja kesti kilometrejä aivan mahdottomasti , oli kyllä aikanaan hyvä ostos , seuraavakin omista ajoi sillä paljon ja ei vikoja ainakaan tekniikan suhteen , ja nyt mennään uudemmalla bensapelillä.

        Tykkipä hyvinkin. Moottori oli tuon auton parasta antia, muuten täysi susi. Vauhtivarat täysin epäsuhteessa hallittavuuteen.


    • Anonyymi

      Renault Clio

    • Anonyymi

      Kaikista autoista tulee vanhana Opeleita... elleivät satu olemaan sitä jo alkuaan.
      Surkea pakkaus oli kadett C vm. -77 , mikä oli jo 7-vuotiaana niin mätä alustaltaan, että piti hitsailla taka-akselin rakenteita kasaan että sai ajettua sen vaihtoon.
      Auto oli lisäksi talvella kylmä ja kevytperäinen, niin että paksissa piti olla koko talven lisäpainoa eli edellisen omistajan jäljiltä tiililadonta pohjalla.

    • Anonyymi

      Toyota Strarlet ja sen perään Corolla, ja siihen loppui Toyotat minun osaltani.

    • Anonyymi

      80-luvun lopun haisu. Eikä auto ollut kuin n. 10 vuoden ikäinen "koeajojen" aikana. 80 km/h vauhti tuntui jo olevan tarpeeksi - vehje oli menossa kolmeen suuntaan samanaikaisesti. Tuskin sillä paljoa lujempaa olisi päässytkään. Lahosi täysin 13 vuoden ikään mennessä.

      Joku takapotku Ladakin parempi ajettava kuin haisu.

      Kovin paljoa ei voi kehua saman aikakauden Terceliäkään. Etuveto, mutta siitä huolimatta liukkaalla kuin varsi edellä heitetty vasara.

      Uudemmasta kalustosta jäi mieleen Touran taksina. Sisustanmuovit yms. päreinä ja hemmetinmoinen melutaso takapenkillä. Tosin mikä lie neekerimalli tuo oli. On vastaan tullun myös paremmin varusteltu Touran (nahkapenkit yms.) missä ei sisustuksen (vaikka kilometrejä pitkälti yli 100 tkm... ja tämä ei ole taksi ts autolla jo ikääkin reilustu) tai melutason suhteen ei valittamista.

      Moottoritekniikan osalta on jäänyt mieleen 1,5 l Almeran koeajo. Lappu lattiassa piti ajaa ja tappiin kierrättää, että pysyi muun liikenteen tahdissa kaupungissa. Aivan käsittämättömän laiska koneen ja auton kokoon nähden. 1,2 l vaparitkin pirteämpiä.

    • Anonyymi

      Renault Clio tai Fiat 127.

    • Anonyymi

      Lamporgini cuntas

      • Anonyymi

        Oletko nyt varma, että osaat italiaa?!
        Kuulostaa aivan savolaiselta versiolta.


    • Anonyymi

      R10

    • Anonyymi

      Trabant, liikkuvaksi pahvilaatikoksikin haukuttu.

    • Anonyymi

      Vanhat Skodat, joissa oli moottori takana ja jotka ylikuumenivat vähän väliä.

    • Anonyymi

      moskovits elite...vaihteen etsin...yritettiin kerran ottaa äkkilähdöt asvaltilla...mosse hyppäsi metrin ja sekävojan tukiraudat poikki...oltiin sitten makuuasennosaa kuin avaruusaluksessa... :-D

    • Anonyymi

      Nissan Cherry

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      107
      2765
    2. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2385
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      21
      2300
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1886
    5. Oletko sä luovuttanut

      Mun suhteeni
      Ikävä
      114
      1620
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

      Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      168
      1335
    7. Aatteleppa ite!

      Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      282
      1157
    8. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1024
    9. Onko se ikä

      Alkanut haitata?
      Ikävä
      80
      1024
    10. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      233
      938
    Aihe