Mikä tuhosi ns. "betamiesten" viimeisetkin mahdollisuudet menestyä naisrintamalla?

Anonyymi-ap

Yhteiskunnastamme löytyy moniaita toksisia pop-kulttuurista imettyjä trendejä, jotka nostivat päätään vasta 2010-luvulla "Peto on irti"-aikoihin. Tähän ketjuun luetellaan näitä pariutumismarkkinoita syvästi vahingoittaneita epäterveitä vaadeilmiöitä.

1. Avaruusolennoilta omaksuttu trans-olemus, joka on havaittavissa esim nuorilla youtubettajilla. Vauhko esiintyminen, kiihtynyt kimakka puheen vuolaus, räikeän värikkäät vaatteet ja hiukset, syvyyden ja kriittisyyden puute.

2. Lähi-itäläisiltä omaksuttu partamuoti. 1900-luvulla Suomessa partaa pidettiin epäsosiaalisuuden merkkinä, mutta muutos 2010-luvulla sai sen suurimman osan suomalaismiehistä, joilla parrankasvu ei kummoista ole, häveskelemään itsesäälissä.

3. Yhteiskuntapudokeilta omaksuttu tatuointihulluus. Samaan aikaan on näytettävä neuloja ja piikkejä rakastavalta fakiirilta kun ammutaan hihittämällä kumoon viisaita ja solidaareja ihmisiä jotka vaalii perinteitä.

4. Hameväeltä omaksuttu poseeraaminen somessa. Eräs miehiä invalidisoiva piirre on kännykkä kädessä naisasennoissa julkisesti keikkuminen johon liittyy kohonnut narsistinen huomiontarve. Tälläistä pidettiin aikoinaan pissaliisojen pelinä. Sinänsä nettiriippuvuus, jota ennen pidettiin epähaluttujen nörttien piirteenä, saatiin käännettyä uudeksi normaaliksi, mutta kun siihen liitettiin vaade itsensä markkinoimisesta ja oman erinomaisuutensa esilletuomisesta somealustoilla, ei se nostanut pätkääkään betamiesten asemaa.

5. Jenkeiltä omaksuttu salihulluus. Syvyyden ja viisauden tuntuu korvanneen tyhjäpäinen pumppaus.

6. Kädet ristiin-porukoilta omaksuttu alakulttuurien sulauttaminen, malliesimerkkinä Vain elämää. Miehen pitäisi ilmeisesti olla jonkinlainen vivusta väännettävä, yhtä aikaa katu-uskottava ja pullantuoksuinen ja joka suuntaan auliisti hymyilevä ja ketään loukkaamaton elastaaninen avaruusolento. Esimerkiksi yksikään Suomessa musiikilla menestynyt artisti ei ole tänä päivänä mihinkään suuntaan katkera, räväkkä, roisi tai vihainen - mitä hittoa? Eikö muusikoiden, siinä missä muiden taiteilijoiden, juuri pitäisi olla niitä äänekkäimpiä yhteiskunnan epäkohtiin puuttuvia äänitorvia? Mutta nykyään vastahakoisuus luetaan "heikkoudeksi".

4

165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ....ja pointtisi oli...?

      • Anonyymi

        Sitä kiukuttaa kun älykkyydellä ja syvyydellä ei onnistu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä kiukuttaa kun älykkyydellä ja syvyydellä ei onnistu.

        Jos on aitoa älykkyyttä ja sielun syvyyttä, sillä jos millä onnistuu. Teennäinen ja mukasivistys on aina ollut luotaantyöntävää, hyvin läheistä sukua omahyväisyydelle.


    • Anonyymi

      Täysin älyvapaa kirjoitelma joka ei sisältänyt mitään järkevää ajatusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe