On ollut vähän mielessä tommosen ronskihkon kunnon maasturin hankkiminen (paljonkin) käytettynä. Ainakin sekä Land Rover Defenderiä että Jeep Wrangleria sanotaan kestäviksi. Mitä kokemuksi teillä on kyseisten autojen paremmuusjärjestyksestä? Mistähän löytäis tietoa (käytetyistä). Mistä kannattas lähteä etsimään käytettyä?
defender vai wrangler
19
3889
Vastaukset
- saabisti
En juuri osaa perustella kantaani, mutta itse ottaisin ilman muuta Defenderin.
Kummastakaan ei juuri ole omakohtaisia kokemuksia, Defen ohjaamossa olen ottanut 'kylmät tyypit' liikkeen myyntihallissa, ja ihastuin sen karuun askeettisuuteen, ja bensa-rangella, joka on alustaltaan ja voimansiirroltaan Defen sukua, on joskus tullut ajeltua maantiellä ja maastossa. Jeepistä ei mitään kokemuksia.
Land Rover on iätön, muotioikuista piittaamaton, ja sen tyyli ja rahallinen arvo todennäköisesti kestää ajan hammasta paremmin kuin nykyjeepin.
Ainoa ongelma saattaa olla, että käytettyjä lantikoita ei varmaan ihan hirveästi ole tarjolla. Mutta Defe on kyllä uutena yllättävän halpa, halvempi mitä useimmat leikkimaasturit (ns. citymaasturit)- ido59
---copy---
Land Rover on iätön, muotioikuista piittaamaton, ja sen tyyli ja rahallinen arvo todennäköisesti kestää ajan hammasta paremmin kuin nykyjeepin
---paste---
Wrangler se vasta iätön ja muotioikuista piittaamaton on sehän on ollut melkein samanlainen jotain 60 vuotta. - me
ido59 kirjoitti:
---copy---
Land Rover on iätön, muotioikuista piittaamaton, ja sen tyyli ja rahallinen arvo todennäköisesti kestää ajan hammasta paremmin kuin nykyjeepin
---paste---
Wrangler se vasta iätön ja muotioikuista piittaamaton on sehän on ollut melkein samanlainen jotain 60 vuotta.aivan näin on ja kaiken lisäksi Wrangler pitää hyvin hintansakin.
Näin keväällähän nuo tietysti menevät kaupaksi ja olen itsekin huomannut, että tarjonta esim. www.nettiauto.comissa on viime viikkoina vähentynyt. Nyt siellä näkyy olevan pari kappaleita Wranglereita. - me
ido59 kirjoitti:
---copy---
---paste---
Wrangler se vasta iätön ja muotioikuista piittaamaton on sehän on ollut melkein samanlainen jotain 60 vuotta.lisäksi autotalli.com kannattaa tsekata. Sieltäkin löytyy niitä, koska siellä useimpien autoliikkeiden vaihdokit.
- los myllis
Lontoosta sain käsiini uuden AutoExpressenin, jossa oli taas vuosittain käyttäjiltä tehdyn kyselyn tulokset. Ja niinkuin useina vuosina aikaisemminkin olivat Solihullin tuotteet siellä häntäpäässä, suurimpana ongelmana kasaustyön laatu, pikkuviat lähinnä electric germinit. Uudessa defenderissäkin alkaa olla jo liikaa sähköheepeleitä. Peruskonstruktiohan on kestävä. Tiedä sitten minkälaisen maahantulokunnostuksen Volvo teettää sitten nuille uusille Lantikoille. Oli defender paremmin sijoittunut kuin esim. Freelander tai Discovery. Rangea ei nyt ollut mukana, mutta se on Discon kanssa ollut siellä viiden huonoimman joukossa yleensä.
- Rangella
Lohjalla Lohjan Laatuautossa tai vieressä olevassa Offroadcenterissä. Löytyy tietoa Land Rovereista. Itse olen ajellut jonkin aikaa -89 Rangella, enkä kadu hankintaa yhtään!
- Range Rover!!!
Defender turbodieselinä on mainitsemistasi vaihtoehdoista AINOA JÄRKEVÄ VAIHTOEHTO!!! Varsinkin jos TODELLISEEN MAASTOON edes joskus ,Wrangler sopii vain katukäyttöön, mut yhtä hyvä vaihtehto ku Defender on V8-bensiinimoottorinen ja automaattivaihteinen
- ido59
>Wrangler sopii vain katukäyttöön
On sulla omituiset mieltymykset, sillä maasto- ominaisuuksia jeepistä ei ainakaan puutu - Wanker
Suomessa myytävät Defenderit aina dieseleitä, manuaalilaatikolla.
- pRESIDENT
ido59 kirjoitti:
>Wrangler sopii vain katukäyttöön
On sulla omituiset mieltymykset, sillä maasto- ominaisuuksia jeepistä ei ainakaan puutuItse seurasin Barcelonan autonäyttelyssä, kun Wranglerilla ajettiin maastoradalla. Pystysuoraa seinämää jne. Todellista maastoa. Katumaasturiksi voi ottaa jonkun muun, mutta Wrangler on todellinen maastopeli. Nimenomaan 4l bensakoneella. Dieselit on masentavaa, ei maasturihenkistä meininkiä.
- Jussi
Riippu toki paljon mikä olisi Auton käyttö...
Siis jos aiot ympäri vuoden ajella niin silloin Rover(on "kovakattoinen") tai Jeepeistä esim Wagoneer tai Cherokee.
Jos taas vain kesäinen ajelu-peli ja "leikkimiseen", niin silloin toisaalta ihan sama(vaikka Wrangler siihen sopivampi).
Itse en kuitenkaan omassa käytössäni Wrangleria suosisi muun kun valmistusmaan takia. Mutta jonkun muun Jeep tehtaan tuotteen huolisinkin! Ainakin Wgoneereja on erittäin edullisesti saatavissa ja niissä ainakin on maastoon ja kadulle riittävät ominaisuudet jo vakionakin, ja helppo lisäillä omiin tarpeisiin sopivia palikoita.- pRESIDENT
Oletko huomannut, että Wagoneeria ei ole valmistettu enää miesmuistiin eli ei kai kysyjä mitään niin vanhaa autoa halua ostaa? Mielestäni Wranglerissa ei ole mitään vikaa talvellakaan. Kovakatto ja kaupungissa näppärä pysäköidä (lyhyt ja isojen pyörien sekä nelivedon takia ei pienet lumikasat kadun reunassa haittaa mitään)
- Jussi
pRESIDENT kirjoitti:
Oletko huomannut, että Wagoneeria ei ole valmistettu enää miesmuistiin eli ei kai kysyjä mitään niin vanhaa autoa halua ostaa? Mielestäni Wranglerissa ei ole mitään vikaa talvellakaan. Kovakatto ja kaupungissa näppärä pysäköidä (lyhyt ja isojen pyörien sekä nelivedon takia ei pienet lumikasat kadun reunassa haittaa mitään)
En tiennyt että Wrangleria kova-kattoisenakin on...Aina mainoksissa vain avo-malleja ollut....
Ja sitä en edes ajatellut että jollekkin VAIN uusi(jälkeen vuoden -80 tehty) kelpaa...
Kuitenkin on nämä amerikan ajokit kestävempiä kuin "kiinalaiset"... Ja olihan vaihtoehtoinani mainittu Cherokeekin.....Vai eikö sitäkään enää tehdä?
Eikä muuten ole Cheyennekään vaikea parkkeerata vaikka onkin ihan melkein täysikokoinen auto.... - keke
Jussi kirjoitti:
En tiennyt että Wrangleria kova-kattoisenakin on...Aina mainoksissa vain avo-malleja ollut....
Ja sitä en edes ajatellut että jollekkin VAIN uusi(jälkeen vuoden -80 tehty) kelpaa...
Kuitenkin on nämä amerikan ajokit kestävempiä kuin "kiinalaiset"... Ja olihan vaihtoehtoinani mainittu Cherokeekin.....Vai eikö sitäkään enää tehdä?
Eikä muuten ole Cheyennekään vaikea parkkeerata vaikka onkin ihan melkein täysikokoinen auto....Kaikissa Wranglereissa kova katto, jonka saa irroitettua kesää varten.
Aika onneton mies vertailemaan, jossei edes tiedä millaisella katolla auto on. Heh. Onneton tosiaan. - Jussi
keke kirjoitti:
Kaikissa Wranglereissa kova katto, jonka saa irroitettua kesää varten.
Aika onneton mies vertailemaan, jossei edes tiedä millaisella katolla auto on. Heh. Onneton tosiaan.Sanoin vain mitä olin mieltä...
Muutenkin tosin vähän on molemmat leluja itselleni koska saattaapa kuljetuskapasiteetti molemmista kesken loppua minun käytössäni.... Ja hinnat liikaa minun käyttööni...Joten en niinkään ole näihin uusiin tutustunut...
- matti
Kiitos vaan kaikille, jotka on viittiny vastata. Olen siis kyllä kaavaillut autoa ympärivuotiseen ja monipuoliseen käyttöön. Maastoilu on vähän niin ja näin. Toki talvisille ja lumisille mökkiteille kelpaisi varmaan citymaasturikin, mutta olen ajatellut mahdollisesti sen verran vanhempaa autoa, että en uskalla ostaa heppoista autoa.
Miten muuten toi wranglerin neliveto? Eikö auto ole normaalisti takavetoinen ja neliveto pitää kytkeä päälle vai? - Tuulilasi 5/2000!!!
siinä on parivertailussa Jeep Wrangler 4.0 M5 Sport ja Land Rover Defender 90 Td5 County SW! KAIKISTA 50v AIKANA VALIMSTUNEISTA LAND ROVEReista ON n.75% liikenteessä! Tosta viimeisestä voi ehkä päätellä jotain kestävyydestä!
- pRESIDENT
Tuo on hieman omituista, että on verrattu bensaa ja dieseliä. Ehkäpä kertoo ko. merkkejen ostajien luonteesta. Bensaa suonissa vrt. naftahemmot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy82082Huulitäytteet ja tekotisssit
Kylillä kulkiissa olen huomannut että tässäkin tuppukylässä on hameväki alkanut muokkaamaan ulkonäköään huulitäytteillä1131482Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1201205Sait mut mies heikoksi
Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m861094Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen
"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-82061063Vauvat syntyvöät vihan lapsina?
Kyllä on pimeä oppi, ja olen ollut täydessä pimeydessä opillisesti, että pienet lapset syntyisivät paholaisen lapsina. O661035Unelma tilanne
Miten haluaisit, että tilanteenne etenisi tai miten toivoisit hänen lähestyvän sinua? Vai toimitko mielummin itse, jos j67805- 76770
Stefan Therman. Vakava syyte ja vankila uhkaa.
Nyt ei taida mies selvitä enää selityksillä.79722Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?
Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään42634