Voisiko viisaudenhammasta hioa pienemmäksi?

Anonyymi-ap

Näistä lukenut että anatomisesti haitattomampia on ylä takahampaat kuin ala, riskin osalta. mahd. tulehduksia ?

Välillä tuntunut ylä takahammas että hyvä kun saisi vaikka hiottua pienemmäksi vaan tehdäänkö niin?

Jotenkin tuntuu olevan yhteydessä yleiseen fyysiseen tilaan, miten tuota kokee haittaako hieman sivulle oleva hammas , koskee jotenkin posken sisäosaan?
Jos olisi samassa linjassa ettei kaarru sivulle poskeen päin, se osa siis esim. kun hiottaisiin pois ja hampaan päälle ehkä vähän muovisuojaa tai jotain?

Yksi viisuri on myös ettei ole puhjennut mutta tämäkin on yleistä (ikää on Paljon), se ehkä siksi ei olekaan tuntunut ongelmalta. Hampaat vain pidettävä puhtaina.

6

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      et tiennyt että viisaudenhampaan voi poistattaa hammaslääkärissä. viisaudenhampaalla ei ole suussa mitään tehtävää

      • Anonyymi

        voi sillä minusta jotenkin purra

        lukee että voi tulla kaikenlaista pahaa oloa jälkeenpäin?

        jos hammas ei muuten särje, pitäs maksaa useampi satku per hammas poisto?

        olin tuossa kyllä jo melkein aikaakin varaamassa , mutta koetan totutella
        ja mietin mistä tuntuma tulee kun aiemmin ei näin tuntunut?


    • Anonyymi

      jos sun viisaudenhammas tulehtuu niin ei se hiominen sitä tulehdusta poista. voi helvetti olet kyllä tyhmä

      • Anonyymi

        niin vaan minkä verran voi hioa , jos ajatellaan että ei ole tulehdusta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin vaan minkä verran voi hioa , jos ajatellaan että ei ole tulehdusta?

        ja tämä hionta on sitten halvempi kuin poistaminen


    • Anonyymi

      '''Viisaudenhampaan tulehduksen oireita voivat olla kipu, turvotus, paha maku suussa, pahanhajuinen hengitys sekä viisaudenhampaan ientaskusta tuleva märkävuoto. Tulehdus voi aiheuttaa myös vakavampia oireita, kuten kuumeilua, märkäpaisetta tai suun avaamisvaikeuksia'''

      tämmöistä kun EI OLE? siksi .. onhan sitä muitakin hampaita hiottu esim kruunu paikan takia pienemmiksi mutta niiden koko tehty samaksi.
      Viisashampaalle saisi hioa myös (tai porako se ?) mutta se koko ja muoto saisi alentua, pienentyä?
      Miksi koko hammasta poistaa jos tervettä luuta?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe