AI, skaalautuvuus, personalisointi, autonomia, SOH.... Oletko autoihminen, tunnetko alan termit?

Anonyymi-ap

Onko autotermit teille miten tuttuja?

17

174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tiedän nuo kaikki.

    • Anonyymi

      Onhan noista puhuttu, entä sitten?

    • Anonyymi

      Autoilun kannalta jokainen näistä termeistä on turha. Nykyautot ovat täynnä täysin turhia ominaisuuksia ja oikeastaan autoista pitäisi karsia ominaisuuksia. Ei autoissa tarvita tekoälyä ja muutenkaan avustimia.

      • Anonyymi

        EU:n vaatimukset tekevät osasta avustimista yms. pakollisia.

        Ihan hyvä, koska juuri nämä En mä mitään avustimia tarvi -tyypit ovat niitä jotka kietovat autonsa puun ympärille, jos ei ole avustimia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EU:n vaatimukset tekevät osasta avustimista yms. pakollisia.

        Ihan hyvä, koska juuri nämä En mä mitään avustimia tarvi -tyypit ovat niitä jotka kietovat autonsa puun ympärille, jos ei ole avustimia.

        Ja on typerää maksaa autossa joistain saatanan "avustimista", jotka eivät suuren osan ajasta edes toimi. Kaista-avustimetkin toisinaan ohjaa ojaan tai vastaantulevien kaistalle ja ne yleensä kannattaa kytkeä pois päältä.

        Ja noilla avustimilla vain korjataan sitä, että autovalmistajan laittavat noita helvetin kosketusnäyttöjä autoihin. Kosketusnäytöt autoissa pitäisi tehdä laittomiksi. Tai edes niiden käyttö ajon aikana pitäisi olla laitonta. Kosketusnäytöt autoissa on idiotismin huippu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EU:n vaatimukset tekevät osasta avustimista yms. pakollisia.

        Ihan hyvä, koska juuri nämä En mä mitään avustimia tarvi -tyypit ovat niitä jotka kietovat autonsa puun ympärille, jos ei ole avustimia.

        Nykyautojen ajaminen onkin pelkkää helvettiä. Jotkut saatanan piipitykset haittaavat vain ajamista. Autoissa ei tarvita kameroita eikä avustimia. Eikä varsinkaan GPS-seurantaa. Jopa vakionopeudensäädin on turhake autossa kuten myös parkkitutka. Jokaisen pitäisi osata parkkeerata ilman tietokonetta. Jos ei osaa niin sitten ajokortti pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EU:n vaatimukset tekevät osasta avustimista yms. pakollisia.

        Ihan hyvä, koska juuri nämä En mä mitään avustimia tarvi -tyypit ovat niitä jotka kietovat autonsa puun ympärille, jos ei ole avustimia.

        Onneksi suurimman osan saa edelleen kytkeä pois päältä. Jos kaista-avustin haittaa ajamista niin sen voi kytkeä pois päältä.


      • Anonyymi

        Suurin osa avustimista lisää turvallisuutta, siksi niistä useat on pakollisia uusissa autoissa.
        Mukavuusvarusteet jakaa väen kahtia, varakkaammat ja nuoret haluavat mukavuutta ja vähävaraiset kadehtivat niitä ja kieltävät ne, koska se helpottaa omaa mieltä.
        Auton varusteita voi käyttää tai olla käyttämättä, vapaa valinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyautojen ajaminen onkin pelkkää helvettiä. Jotkut saatanan piipitykset haittaavat vain ajamista. Autoissa ei tarvita kameroita eikä avustimia. Eikä varsinkaan GPS-seurantaa. Jopa vakionopeudensäädin on turhake autossa kuten myös parkkitutka. Jokaisen pitäisi osata parkkeerata ilman tietokonetta. Jos ei osaa niin sitten ajokortti pois.

        Kamerat helpottaa pysäköintiä ja vähentää autojen kolhimista. Vai onko se niin, että kyllä miehen pitää osata ja näyttää rattimiehen taitoja kun peruuttaa autonsa parkkiruutuun ja sen jälkeen voikin nousta autostaan rinta kaarella katsella tyytyväisenä, että onpa taas hienosti auto suorassa? Hihii!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa avustimista lisää turvallisuutta, siksi niistä useat on pakollisia uusissa autoissa.
        Mukavuusvarusteet jakaa väen kahtia, varakkaammat ja nuoret haluavat mukavuutta ja vähävaraiset kadehtivat niitä ja kieltävät ne, koska se helpottaa omaa mieltä.
        Auton varusteita voi käyttää tai olla käyttämättä, vapaa valinta.

        Suurin osa noista ”mukavuuksista” tekee ajamisen entistä vaikeammaksi. Esimerkiksi kosketusnäytöt autossa on typerä idea ja ne pitäisi tehdä laittomiksi. Jos kerran kännykkää ei saa käyttää ajon aikana niin myöskään auton kosketusnäyttöä ei saisi käyttää ajon aikana. Kosketusnäyttö on tutkimusten mukaankin vaarallinen. Ja todellisuudessa kosketusnäyttö tekee vaikeuttaa auton käyttöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa noista ”mukavuuksista” tekee ajamisen entistä vaikeammaksi. Esimerkiksi kosketusnäytöt autossa on typerä idea ja ne pitäisi tehdä laittomiksi. Jos kerran kännykkää ei saa käyttää ajon aikana niin myöskään auton kosketusnäyttöä ei saisi käyttää ajon aikana. Kosketusnäyttö on tutkimusten mukaankin vaarallinen. Ja todellisuudessa kosketusnäyttö tekee vaikeuttaa auton käyttöä.

        Koskeminen kosketusnäyttöihin ja KAIKKIIN nappeihin ja nappuloihin, jotka eivät ole RATISSA, pitäisi ajon aikana kieltää.

        Vain äänikomennot voi sallia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koskeminen kosketusnäyttöihin ja KAIKKIIN nappeihin ja nappuloihin, jotka eivät ole RATISSA, pitäisi ajon aikana kieltää.

        Vain äänikomennot voi sallia.

        Napit eivät ole samanlainen ongelma, koska niitä voi käyttää siirtämättä katsetta tiestä. Ja jos ei tarkkaan muista missä nappi on niin silloinkin katse on poissa tiestä paljon lyhyemmän aikaa kuin kosketusnäytöissä.

        Ja äänikomennot ovat edelleen autoissa käyttökelvottomia. Varsinkin kun Suomessa äänikomentojen pitäisi toimia suomeksi. Mitään saatanan englantia en autolle puhu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koskeminen kosketusnäyttöihin ja KAIKKIIN nappeihin ja nappuloihin, jotka eivät ole RATISSA, pitäisi ajon aikana kieltää.

        Vain äänikomennot voi sallia.

        Ihan sama vaikka kiellettäisiin, mutta silti kosketusnäytöt on idioottimainen keksintö autoissa. Ne pitäisi tehdä laittomiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Napit eivät ole samanlainen ongelma, koska niitä voi käyttää siirtämättä katsetta tiestä. Ja jos ei tarkkaan muista missä nappi on niin silloinkin katse on poissa tiestä paljon lyhyemmän aikaa kuin kosketusnäytöissä.

        Ja äänikomennot ovat edelleen autoissa käyttökelvottomia. Varsinkin kun Suomessa äänikomentojen pitäisi toimia suomeksi. Mitään saatanan englantia en autolle puhu.

        Höpö höpö, että napit olisivat jotenkin turvallisia ajon aikana. Niihinkin koskemisesta ajon aikana kunnon sakot, samoin kosketusnäyttöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö, että napit olisivat jotenkin turvallisia ajon aikana. Niihinkin koskemisesta ajon aikana kunnon sakot, samoin kosketusnäyttöön.

        Voihan laittaa sakot, mutta äänikomennot ovat edelleen täysin käyttökelvottomia autoissa. Joten ainoa keino olisi ajaa sivulle, jos jotain haluaa säätää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö, että napit olisivat jotenkin turvallisia ajon aikana. Niihinkin koskemisesta ajon aikana kunnon sakot, samoin kosketusnäyttöön.

        Ja vieä järkevämpää on tehdä kosketusnäytön asentaminen autoon laittomaksi.


    • Anonyymi

      Totta kai nuo on osattava, ihan samalla lailla kun muinaisten polttisten venttiilien välykset ja sytytyksen ennakot asteen tarkkuudella. Ja sytytystulppien kärkivälit.

      Ei ilman noiden osaamista saanut edes ostaa autoa, eikö vaan? Vai jumituinko nyt sadan vuoden taakse menneisyyteen 🤔

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1807
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1667
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1303
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1131
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      789
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      775
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      757
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      725
    10. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      702
    Aihe