Kiinan tuonnista

chinaman

Tietääkö joku kiinantuonnista. Miten onnistuu käytännössä ja paljonko maksaa koneiden/laitteiden tuonti suomeen. Kiinassa kaikkihan on tosi halpaa, esim tollanen go kart auto mitä mm. kone glans tuo (kiinasta) suomeen maksaa vain muutaman sata dollaria kiinassa. On ainakin kolmin-nelin kertainen hinta suomessa kun kiinassa vastaavasta tuotteesta. Eihän se vielä noissa pikkukaupoissa tunnu mutta jos haluaisi tuoda jotakin esim. minikaivuria suomeen niin minkä hintainen esim. rahti ja tullit on? Ollaan ajateltu äijäköörissä että ostetaan kontillinen koneita Suomeen, mutta taitaa olla aika vaikeeta... onko jollain viisaalla tietoa tosta Kiinan tuonnista, niin voisi kertoa?

5

1663

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BMW F650ST

Ihan varmasti pystyt niitä tänne tuomaan, jos noi Kone-Glansin kaveritkin siihen pystyy. Otat vaan asian kerrallaan ja teet vaikka listan asioista mitkä pitää selvittää ennen tuontiin ryhtymistä.

Kaikkein parasta olisi, jos sulla löytyy joku kiinalainen yhteyshenkilö, joka hoitaa sen pään asioita ja jolle maksat pienen provision tehdystä työstä. Myös suomalaisia kavereita työskentelee nykyään melko paljon sillä suunnalla, joten näihin yhteyden saaminen voi olla todella hedelmällistä.

Eräs kokeilemisen arvoinen keino voi olla myös mm. Hongkong-tavaratalojen kuljetuspakkausten etikettien lukeminen, josta voi hyvinkin saada sopivan linkin kiinalaiseen tukkukauppiaaseen, joka kyllä järkää sulle kaiken tarvittavan. Viimeinen keino on näiden kiinantuontia harrastavien liikkeiden roskisten dyykkaaminen, koska sieltä varmaan selviää yhtä, jos toistakin mielenkiintoista...

Todennäköisesti menen käymään uudelleen Etelä-Kiinassa vielä tämän vuoden puolella, jolloin poikkean eräässä mestassa, jossa suht kielitaitoiset kauppamiehet hyökkäävät länsimaalaisten kimppuun kuin terrierit. Tarkoitus on nimittän jakaa käyntikortteja näille kavereille siellä ja odottaa, että joku osaa kirjoittaa sähköpostia käyntikortissa olevaan osoitteeseen. Sen jälkeen yhteys on auki ja tavaravirta Suomeen voi alkaa.

-BMW F650ST-

• Tuoja itse

Eihän ne itse koneet/laitteet mitään maksa, mutta jos meinat niitä enemmämkin myydä niin entäs huollot, varaosat ja takuut. Eikä tuo markkinointikaan mitään halpaa ole.
      Rahti on sikakallista
      kaukoidästä. Mutta aina kannattaa kysellä. Voi olla että nuo halvat go kart autot eivät ole niitä kysytyimpiä artikkeleita. Kone-Glans voi saada noista koneista -30-50% alea joten uuden "maahantuojan" ilmestyessä ne voivat alentaa hintoja huomattavasti. Sitten sulla on kontillinen "halpoja" koneita joita ei kukaan osta.

• BMW F650ST

...suosittelisin optimistsempaa asennetta lisättynä kannustuksella.

Itse ostin muuten Glansilta polttomoottorin poikani mikroautoon ja pyysivät siitä 249€. Hinta oli kuulemma niin tiukka, ettei alennuksiin ollut varaa. Moottori näytti hyvältä (Hondan jäljennös), joten tein kaupat, mutta hieman jälkeenpäin harmitti, kun Hongkong-tavaratalot myivät hetken päästä tuota saamaa moottoria hintaan 149€...

Ja nyt sä varmaan väität, että Hongkong myi tavaraa tappiolla, eikö vaan?

-BMW F650ST-

• rahti

"rahti on sikakallista kaukoidästä" on varmaan jos kaivinkonetta pitää kuskata lentokoneella Kiinasta Suomeen. Jos viitsii odottaa 5-6 viikkoa laivarahtia, niin 100$ tonnilta, ei se nyt minusta ainakaan niin kovin sikakallista ole....

• Juristitar
        rahti kirjoitti:

"rahti on sikakallista kaukoidästä" on varmaan jos kaivinkonetta pitää kuskata lentokoneella Kiinasta Suomeen. Jos viitsii odottaa 5-6 viikkoa laivarahtia, niin 100$ tonnilta, ei se nyt minusta ainakaan niin kovin sikakallista ole....

Voisitko ystävällisesti kertoa, miten saan rahdattua tavaroita Kiinasta kertomallasi rahtimaksulla? Haluaisin nimittäin tuoda sieltä kotiini huonekaluja. Olen soitellut eri kuljetusliikkeisiin ja kaikki hinnat ovat olleet tähtitieteellisiä.

Olen menossa Beijingiin parin viikon päästä ja voisin ostaa tavarat tuolloin. Sillä, että rahtaus kestää muutaman viikon, ei ole merkitystä minulle.

Kiitos tiedoista jo etukäteen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      71
      2963
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2564
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2225
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2138
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1956
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1702
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1536
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1487
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      27
      1302
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      19
      1195
    Aihe