Kiven poraaminen tuottaa nautintoa

Anonyymi-ap

Onkos sinut harrastaneet kiven poraamista tai murskaamista??
Tänään porasin pihakiveä, joka on paikassa, johon ajattelin istuttaa marjapensaan.
Muutama päivä sitten porasin toista kiveä, joka oli myöskin marjapensaan paikalla.
Se olikin työläs urakka, kun porasin sellaisella tavallisella porakoneella, jossa oli vain iskutoiminto, mutta yhden 16mm kokoisen ja 10cm syvän reiän poraamiseen meni lähes tunti, kun ei pora millään suostunut nakertamaan kiveä ja kädet vaan kipeytyi.
Kaksi reikää sain tehtyä ja kahdella kivikiilalla kyllä helposti halkesi vajaa puolimetrinen kivi.

Tänään porasin reikiä pihakiveen, ostin Einhellin poravasaran alle 100€.
Olisihan niitä arvokkaampiakin, mutta ei hirveästi viitti rahaa laittaa tuollaiseen värkkiin.
No, on muuten eroa kuin yöllä ja päivällä poravasaran ja tavallisen poran, jossa on iskutoiminto.
Poranterä upposi lähes, kuin voihin siihen kiveen.
16mm poranterällä ei mennyt juuri minuuttia kauempaa sellaisen 15cm syvän reiän tekemiseen ja poran omalla painolla se reikä eteni, pidin vaan poraa pystyssä, eikä poraa saa painaa, vaan antaa omalla painollaan edetä.
Viisi reikää porasin ja kyllä kiven poraaminen tuotti nautintoa, kun reikä niin vaivattomasti syntyi,

5

291

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

hyvä kun ytuli vettä täälllä oma säähommeli näkee, kuivaa kyllä nopeasti mutta niin puhdisti ilmaa hyvin.. Ukkosmö4rkökin oli...

• Anonyymi

Todellakin harrastaisin katuporalla jyrskytystä jos tähän olisi paremmat tilat

• Eiks yleensä porata ulkona. mun juopolla isävainaalla oli sellanen polttomoottori Atlas Copco. mutta senkin se oli kännipäissään tuhonnu.

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

Eiks yleensä porata ulkona. mun juopolla isävainaalla oli sellanen polttomoottori Atlas Copco. mutta senkin se oli kännipäissään tuhonnu.

No sitäpä juuri että miksei yhteiskunta tarjoa tiloja puuhasteluun

• Anonyymi kirjoitti:

No sitäpä juuri että miksei yhteiskunta tarjoa tiloja puuhasteluun

Onhan noita kansanopiston, vaikka niitä sanotaan kursseiksi, niin vapaaata työskentelyä kuitenkin. mutta ei taida mitään kivenporausta kuitenkaan. Mulla on työstökoneita ihan itellä, mutta vähän tiiviisti sijoteltu sellaseen pieneen tilaan. Jos jossain vaiheessa sais sen kommuunin aikaseks, niin siellä ois tilaa harrastaa. Mä oon yrittäny täältäkin sitä väkee haalia, mutta ei nää innostu, vaikka aina sitä yksinäisyyttä valittaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      91
      7485
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      37
      3977
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      45
      3520
    4. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      236
      2814
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2662
    6. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      45
      2492
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      132
      2401
    8. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2289
    9. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      20
      2248
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      1972
    Aihe