Vaimo pitää "vankina" kotona ja töissä

Anonyymi-ap

Kaikki vapaus tuntuu lähteneen, kun meidät vihittiin pari vuotta sitten. Kolme kuukautta oli pelkkää unelmaa, mutta sitten alkoi jäätävä kyttäys hiipiä. Se oli jotain uutta. Jos lähden kavereiden kanssa vaikka mökille, pitää olla sijainti päällä, hän soittaa 2 h välein ym. ja saan aina syyttelyä.

Jos olen puhunut puhelimessa esim. asiakkaan kanssa etätöissä, hän tenttaa kaiken ja jos vastaan lainkaan ylimalkaisesti, hän väittää, että pimitän tietoa eli "petän häntä jonkun naisen kanssa". Sitten alkaa mykkäkoulu ja laukkuja pakkaillut jo laskujeni mukaan 15 kertaa. Ne jäävät aina uhkauksiksi.

Itse olen miettinyt eroa, mutta hän vihjailee aina humalassa, että jos hänet jätettäisiin, hän tuhoaisi sellaisen hlön uran ja aloittaisi systemaattisen mustamaalaamiskampanjan, jossa tavoitteena on katkaista välit tärkeisiin ihmisiin. On valmis menemään vaikka linnaan. Aamulla ei koskaan "muista" mitään ja tekee vaikka jotain todella hyvää ruokaa.

Sanoin pari päivää sitten, että jokaisen, joka valittaa tai kontrolloi, pitää katsoa omaa toimintaa. Noh, hän rikkoi "vahingossa" kuolleen veljeni valokuvan ja häälahjaksi saadun vaasin siivotessaan - se oli kosto tuosta kommentista.

Jos menemme baariin, olen vain hänen kanssaan. Jos menen tupakalle ja puhun muille naisille, olen häntä vastaan. Tällaisen tilanteen jälkeen autosta on aamulla löytynyt naarmut ja hän on aivan tietämätön ja kehottaa tekemään ilmoituksen. Kun sanoin, tekikö hän sen, sanoo että olen sekaisin, kun kehtaan edes väittää moista. Tiedän, että sekin oli aikanaan kosto, kun erehdyin puhumaan muille ilman hänen valvovaa silmää.

Työpaikalla saa tiedon liikkeistäni, koska hänen ystävänsä on samassa tiimissä. Kuulin juttua, että tämä "ystävätär" saa kenties rahaa kyttäämisestäni ja on painostuksen kohteena.

Miten päästä eroon? Olen kuin vankilassa töissä ja kotona. Olen jo nyt aivan loppu 😡

15

804

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Lol vtun nössö

• Anonyymi

Vain lähde pois. Hae oma asunto ja poista tuo ihminen kaikista yhteystiedoistasi.
      Ennenkuin alatte tekemään lasta. Silloin asiat tulevat monin kerroin vaikeimmiksi.

Tietenkin avioero heti vireille. Turhaan pelkäät sen uhkailuja..Se tosin saattaa verbaalisti tehdä sinulle hallaa, mutta kaikki tuntevat sen joten he eivät ota mitään sen sanomisia vakavasti.

Tuskin sinun edes tarvitsee selitellä mitään, se tietää aivan tarkkaan mitä on tekemässä.

• Anonyymi

Ei tuollaista tarvitse sietää. Laitat vain eron vireille, vaikka Aatoksessa, jossa sen pystyy hyvin huomaamattomasti tekemään. Mutta ennen tätä sinun pitää luultavasti vähän olla pelimies. Yritä puhua asumuserosta, vaikka oikeasti olet sitten muualla asuessasi laittamassa tuota eroa vireille. Jos tämä ei ole sopiva ratkaisu sulle, niin tee katoamistemppu. Mene miespuolisen ystäväsi luokse yökylään muutamaksi päiväksi.
      Mutta jos tämäkään ei sopiva, niin mikä estää menemästä turvakotiin, jos uhkana on jopa fyysinen väkivalta? Se ei ole yhtään häpeällistä.
      Naisia usein aliarvioidaan, vaikka he joskus ovat miehiä pahempia ja vaarallisempia vastuksia.
      Tv. Nainen -77

• Anonyymi

Ota ero. Niin tein minäkin vastaavanlaisesta ukosta. Elämä alkoi lapsille ja minulle.

• Anonyymi

kaikki apu sulle, ero, lähestymiskielto, turvakamerat,autokamera, salaa osoiteyietosi ns. normaali salainen osoite,muista jos poliisikuulusteluja,pyydä osoitetiedot peitetään. hänellä oikeus saada kuulustelupöytäkirjat jossain vaiheessa nähtäväksi. jos menee oikeuteen ja lähestymiskiellot ei päde,joka suojaa sun työpaikankin, haet sitten turvakieltoa,mutta se vaatii sulta isoa omaa panosta. joillakin tarkoittaa,että edes oma äitinsä ei tiedä missä asut,post menee ns yhdysosoite,mielellään poste restante. jos kaverin osoite,hänkin voi vuotaa. toki yhdysosoite on suojauksen piirissä. ala järjestellä asioita. vainoaminen on rikos sitten jos jatkaa. kirjaa joka ikinen asia ylös klo tarkuudella. älä siedä ilkivaltaa. häviä asunnolta salaa,vaikka ns. sairauslomapv, sitten yhdessä pv asunto tyhjä. tee tilisiirto ns irtisamisajalta jos sulla velvoite vuokra tms asunnon meno osuus. turvakoti jess. akat voi olla jopa tappajia. moni mies vaikenee kun heitä lyödään mm. saati henkinen väkivalta,ilkivalta.ja tosissaan nuo uhkaukset -tuhoan sinut- voit saada pirullisen vuosien riesan ellei moista saada kuriin. kunnioita itseäsi nyt. et ole jalkorätti. älä anna katumus-ja muistamattomuuden hämätä. vaikka hän asuisi yksin,sitten päissään keksii tehdä vaikka mitä ilmoituksia sinusta, raiskaus,pedofiili jne. vaikka osoittautuisi perättömiksi,,se prosessi sulle karseaa,ei lohduta vaikka hän saisi rangaistuksen. huomaa,ei sääliä edes vaikka tajuat hän on tasapainoton ,jopa sairas. turvaa itsesi nyt heti.

• Anonyymi

Mietipä elämääsi 5 vuoden päähän. Haluatko saman jatkuvan ja siihen pahimmassa tapauksessa vielä lapsen tai pari.
      Jos epätasapainoisen käytöksen triggerinä on alkoholi, niin miten luulet, että tilanne paranisi?
      Hormoni-, ehkäisyvalmisteet saattavat aiheuttaa tämän kaltaista tunteiden ailahtelevaisuutta, mutta mistä sen hänen kohdallaan tietäisi, jos näin on.
      Avioliiton näin varhaisessa vaiheessa pääsee vielä helposti ulos huonosta liitosta.
      Sinä pystyt valitsemaan paremman tulevaisuuden tai vaan tätä samaa; jokinhan sinua tässä liitossa pitää; tai lykätä päätöstä suuntaan tai toiseen viikoiksi, kuukausiksi, vuosiksi. Mieti millaisen elämän toivot omaavasi viiden vuoden kuluttua ja lähde toimimaan sitä kohti. On asioita, joita voit muuttaa ja asioita, joille et voi mitään.
      Onko mahdollista saada puolisosi mukaan pariterapiaan tai vastaavaan?

• Anonyymi

Tuollaisen uhkailijan kanssa tuskin kannattaa lähteä pariterapiaan. Tietty raja on jo ylitetty, koska on valmis menemään vaikka linnaan. Tervettä suhdetta ei tuosta saa enää, tai ainakaan pitäisi, koska itse kokisin AP:n sijassa, että en voisi luottaa.

• Tuohon tilanteeseen eivät terapiat auta. Puolisollasihan on vahvoja narsismin piirteitä.

Tässä on nyt se vaihe, että hän haluaa eristää sinut muista.

Lähde kun voit. Kerro erosta esim lähimmille ystävillesi ja ehkä jopa pomollesi töissä ja varoita, että erosta voi tulla ruma. Näin viet puolisoltasi tärkeän aseen.

• Anonyymi

"Itse olen miettinyt eroa, mutta hän vihjailee aina humalassa, että jos hänet jätettäisiin, hän tuhoaisi sellaisen hlön uran ja aloittaisi systemaattisen mustamaalaamiskampanjan, jossa tavoitteena on katkaista välit tärkeisiin ihmisiin. On valmis menemään vaikka linnaan. Aamulla ei koskaan "muista" mitään ja tekee vaikka jotain todella hyvää ruokaa"

Nauhoita nuo sen sanomiset, pistä kova kovaa vastaan aamulla; ei voi vedota siihen ettei muista... Tuo ei todellakaan ole oikein, että joudut elämään noin, sinun on parempi olla vaikka loppuelämäsi yksin, kuin tuollaisen tyrannin kanssa. Tuskin se pystyy kenenkään uraa tuhoamaan, kuvittelee itsestään liikoja ja kun on nähnyt että otat hänen uhoamisensa tosissaan, niin käyttää sitä hyväkseen. Mutta kun sanot noihin uhoamisiin, että tee mitä teet, minä lähden elämään omaa elämääni, niin siihen loppuu uho. Ja kun uho loppuu, alkaa pyytely "älä jätä minua, lupaan muuttua" niin ÄLÄ USKO vaan lähde elämään onnellista elämääsi.

• Anonyymi

Minä teen aina hyvää ruokaa

• Anonyymi

Mitähän tuolle naiselle on aiemmin käynyt? Millainen oli entinen mies jos sellaista oli? No siinä voisi olla syy, mutta ei ne vanhat piinat uudelle miehelle saisi tulla…

Hankala homma.

Mullekin sanottiin ”en mä mihinkään sun viereltä katoa” ja mies eli toisen naisen kanssa kaksoiselämää. Aikamoiset arvet se jättää.

En tiedä. Keskustelkaa jonkun ulkopuolisen kanssa yhdessä ja juttele myös ystäviesi kanssa. Joka tapauksessa noin ei voi jatkua.

• Anonyymi

Tuo on pahempi kuin Alcatraz.

• Anonyymi

No mutta, saatpahan edes jotain kosketusta kotona mukiloitu mies, eli onneton tarinankertoja. Onko muuten miehekäs autojen skraidutus tuttua sinulle? Pisti silmään tässä koskettavassa draamassa

• Anonyymi

Tallenna sen kännijuttuja ja säilytä sekopäisimmät jutut että on referenssiä. Kysy vaikka joskus aiemmista horinoista että mistä oikein olikaan kyse. Suunnittele homma kunnolla ja lähde. Jos näyttää siltä että alkaa toteuttaa uhkauksiaan niin hae välittömästi lähestymiskieltoa. Ei siksi että sillä olisi oikeasti väliä, vaan siksi että siitä jää viranomaisille jälki, sillä voi olla merkitystä jos joskus päädyt raastupaan exäsi takia ilman oikeaa syytä.

Äläkä ainakaan hanki lapsia sen vatipään kanssa. Itse tein tämän virheen ja olin sitten nalkissa kunnes lapset olivat tarpeeksi vanhoja että niiden sanomisia kuunneltiin. Jos olisin lähtenyt aikaisemmin en olisi heitä nähnyt enää ikinä ja asiat olisivat voineet päätyä heidän kannaltaan paljon huonommin jos olisivat pieninä jääneet exän hoiviin. Mutta ennen kaikkea, häivy sieltä.

• Anonyymi

Olipas avaus.
      Ennuste toimivasta elinikäisestä ihmissuhteesta on heikko.
      Itse olen mies. Avioeroa en ole kokenut, puolison äkillisen kuoleman kylläkin. Eli eroon en anna neuvoja.
      Mutta muuten. Itse suosin äkillisiä, yllätyksellisiä ratkaisuja. Mutta ne vaativat perusteellisen esityön. Valmistelua, hankintoja ja tietenkin jostakin luopumista.
      Hommaat asunnon. Valmiiksi. Tai ainakin uuden osoitteen.
      Vaihdat työpaikkaa. Itse kertoisin työhaastattelussa elämän todellisen tilanteen. Kokeneena työhönottajana tulkitsisin kertomuksesi positiivisena asiana valinnassa.
      Sitten se ero. Muut ketjun lukijat osannevat neuvoa sujuvimman tavan. Tai on tuossa jo muutama vaihtoehto näkynytkin.
      Muutat uuteen kämppään kun työpaikka ja aloitus ovat selvillä.
      Yhteystiedot salaisiksi. Auto vaihtoon jos on omasi.
      Erossa jätät puolisollesi teille ehkä kertyneen yhteisen omaisuuden. Toivottavasti ei ole yhteistä velkaa!

Itse tekisin tällä tavalla. Näyttää rumalta ja on sitä.

Huomaa, että puolisosi voi lukea tämän!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Finlayson Tom of Finland tuotteineen ajautumassa konkurssiin

Takavuosina kotimainen lakana- ja pyyhevalmistaja Finlayson teki jättimäisiä voittoja, myymällä alastomien gay-miesten k
      Maailman menoa
      139
      2875
    2. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      26
      2417
    3. Mitä sä haluaisit

Hänestä tai siitä jota kaipaat
      Ikävä
      135
      2008
    4. Suhde varattuun, kuinka saa tunteet katoamaan

Kuinka unohtaa ihminen johon olet tulen palavasti ihastunut/rakastunut, varsinkin jos olet varattu tai kohteesi on vara
      Ikävä
      134
      1583
    5. Mies millä tasolla sun kiinnostus oli?

Mitä musta halusit/hait? Nyt kun kaikki on ohi, ei ole mitään menetettävää enää...
      Ikävä
      83
      1377
    6. Saha suljetaan

Vai Kalajoen saha ?
      Oulainen
      33
      1213
    7. Mitä aktiviteettia harrastaisit

kaivattusi kanssa? 🏕️
      Ikävä
      100
      1161
    8. Lubondaksentiellä taitaa huomenna tyssätä!

Nyt TAX-1 hakee kolmatta kertaa poikkeuslupaa venevajan muuttamiseksi kesäasuntoon! Sari Paljakka ehdottaa lautakunnalle
      Loviisa
      2
      1049
    9. Nainen, jos kiinnostaa niin miksi ihmeessä

et kirjoita tänne jotain tunnistettavaa? On niin paljon eri mahdollisuuksia ottaa esille yksityiskohtia menneestä ajasta
      Ikävä
      60
      1032
    10. Minua särkee puolestasi

Kirjoitan kahdelle naiselle tämän, koska molemmat jouduitte saman kokemaan. Minun itsehillintäni petti ja sinä jouduit
      Ikävä
      50
      990
    Aihe