Eihän niitä sorvilla tehdä.
Luulisi neliskanttisen valumuotin olevan helpompi tehdäkn.
Gaallubi: miksi kaivonrenkaat on pyöreitä?
89
538
Vastaukset
- Anonyymi
Se on helpompi asetella paikoilleen, eikä sitä saa tippumaan reikään.
- Anonyymi
Eihän sitä saa edes reikään, jos ei mahdu tippumaan.
Porakaivossa ei edes ole muuta kuin reikä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän sitä saa edes reikään, jos ei mahdu tippumaan.
Porakaivossa ei edes ole muuta kuin reikä.Luin vahingossa "kaivon kansi".
- Anonyymi
Pyöreä rengas on kuin holvi. Se on paljon lujempi muoto kuin suora seinä ja kestää maamassojen paineen.
- Anonyymi
Tuo on totta. Kantikas luhistuisi helpommin.
- Anonyymi
OVAT pyöreitä. Opettele kielioppia.
- Anonyymi
Meillä oli vanhassa kaivossa neliskanttiset. 40-luvun lopulla tehty kaivo.
Neliskanttinen kaivonkansi voi pudota kaivoon, kun sitä sopivasti kääntää. Pyöreää ei saa putoamaan kaivoon mitenkään.
- Anonyymi
Tuskin
- Anonyymi
Neliskanttinen kansi on väkisin suurempi kuin alla oleva kaivonrengas, joten putoaminen on mahdotonta, sillä kannen syrjä on pidempi kuin kaivon halkaisija.
- Anonyymi
Tajuatko einsteini lainkaan, mikä ero on aloituksen kaivonRENKAILLA ja sun kansilla , vai eikö löydy EU-ohjeistusta...?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Neliskanttinen kansi on väkisin suurempi kuin alla oleva kaivonrengas, joten putoaminen on mahdotonta, sillä kannen syrjä on pidempi kuin kaivon halkaisija.
Ja tuossa tapauksessa kannessa on paljon turhaa materiaalia. Ainakaan tuolloin neliskanttisuudesta ei ole mitään hyötyä.
- Anonyymi
Kokemusta on. Meillä oli pihassa "navettakaivo" ja siinä luukussa neliskanttinen kansi. Juoksin pikkupoikana ( 5-6 v.) kaivonkannen yli ja luukun kansi petti alta. Putosin kaivoon, mutta vettä ei onneksi ollut kuin napaan asti.
Naapurin tyttö (minua vuotta nuorempi) kysi: Hukuik sää? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tuossa tapauksessa kannessa on paljon turhaa materiaalia. Ainakaan tuolloin neliskanttisuudesta ei ole mitään hyötyä.
Kaivonkanneksi riittää styroksilevy. Laittaa kiven päälle painoksi, jottei tuuli vie.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaivonkanneksi riittää styroksilevy. Laittaa kiven päälle painoksi, jottei tuuli vie.
Nyt sanon ,että siinä on suunnittelu kohdallaan. Suunnitele mulle talo. Sellanen Weckmanin peltikattonen. Säästää ruuvien hinnan kun pistää kiviä pellin päälle ettei tuuli vie niitä poikkeen. Tämmöset olis ihan vientituotteikin. Lankut elikkäs noin kakkosnelkut (Hakkaraisen sahalta)pystyyn vieri viereen jotain 600mm välein.Ei ole ihan niin tarkkaa ja pellit siihen keppien nokkaan. Kivillä tuettuja styroxeja pystyyn lankkuja vasten. Läpinäkymättömät akkunat voi tilata jostain lestojen hiace firmasta tai mahdollisesti koko talopaketti. Työllä ja laadulla suomi nousuun.
Ja ihalle tietysti oma rengaskaivo. Sellanen pyöreä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaivonkanneksi riittää styroksilevy. Laittaa kiven päälle painoksi, jottei tuuli vie.
Mikä hölmö!!!
- Anonyymi
Miksi ihmisen vartalo on pyöreä kun ylhäältä katsotaan, miksei ole neliskanttinen. Koska maatessa olisi vaikea kääntyillä.
- Anonyymi
Miksi ihmisen pää on pyöreä, kun taas Riikan neliskanttinen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ihmisen pää on pyöreä, kun taas Riikan neliskanttinen?
☝️ kun pakkomielle valtaa pään 😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ihmisen pää on pyöreä, kun taas Riikan neliskanttinen?
Purran pää ei käänny.
Anonyymi kirjoitti:
Purran pää ei käänny.
Joustamaton kaula katkeaa rasituksesta kuten lentokoneen siipikin.
- Anonyymi
he-ma kirjoitti:
Joustamaton kaula katkeaa rasituksesta kuten lentokoneen siipikin.
Miten hemaiseva ateistin ulostulo taas..!
- Anonyymi
he-ma kirjoitti:
Joustamaton kaula katkeaa rasituksesta kuten lentokoneen siipikin.
Minkätakia persunmersun kumit on kantikkaat ? Satakaheksankymmentä on vauhtia ja pitää jarruttaa neljäänkymppiin alle sekunnissa kun tutka sojottaa kohti riisselin keulaa ,niin kyllä se ravistaa sen jälkeen. Persu ei ymmärrä miksi pihatiellä ei saa ajaa kuin sivistysmaa Saksan autobahnilla. Syy on kuitenkin vihervassareiden. On turha selittää etteikö jokainen persu olis automiehii ja jos nyt joku punikkikakara jää alle niin ei paljon haittaa. Miksi oli yleensä ulkona kun persu autoilee.Myös kokoomus on täynnä katujen Fittipaldeja.
Taas täysin asiaankuulumaton kommentti joten palataa asiaan kun kaivonrenkaat on soikeita. - Anonyymi
he-ma kirjoitti:
Joustamaton kaula katkeaa rasituksesta kuten lentokoneen siipikin.
Sinä He-Ma olet aina äänessä. Toisella kohtaa todistin sulle Jeesuksen olevan totta ja nyt väität että lentokoneen siipi joustaa. No ei jousta jos se tehdään turpeesta ja risuista jotka itsessään ovat materiaalina sinänsä yhtä joustavia kuin persujen niin kutsutut periaatteet. Jäykisteenä niissä käytetään nimenomaan nykyhallituksen työn linjaa mikä ei jousta,mutta murtuu sitäkin helpommin joten elä sie ukko perkele opeta mulle aerodynamiikasta ja lujuuslaskennasta mitään.
Saatana lentokoneen siipitankit on täytetty halvalla pensalla ja sekin yksistään lisää siiven jäykkyyttä. Siiven muoto tai jäykkyys ei kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa,että lentokoneen rungon voi valmistaa betonisista kaivonrenkaista ja siihen kun liitetään turpeella,halvalla pensalla ja risuilla täytetyt siivet ja mekkerin riisselit niin peruskokoomukselainen vientituote on valmis. Ikinä tuo kapistus ei lennätä edes Taviota Qatariin,mutta noita voidaan käyttää sateliittitiedustelun hämäämiseen. Kyllä meinaan kasakka kattoo ,että ompa tsuhnilla suuret pommituslaivueet kun noita lojuu ympäri maata. Onko kysyttävää.?Jos ei ole niin poistukaa ja palatkaa takaisin kun siltä tuntuu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
☝️ kun pakkomielle valtaa pään 😂
Ai niin tapahtuu kun joku pakkomielle valtaa pään, se muuttuu neliöksi?
- Anonyymi
he-ma kirjoitti:
Joustamaton kaula katkeaa rasituksesta kuten lentokoneen siipikin.
Kuulostaa hyvältä! Sitä odotan.
- Anonyymi
Pöh. Ihme fani olet kun valepukkia puolustelet!
- Anonyymi
Kaivo on helpompi kaivaa pyöreäreunaiseksi kuin neliskanttiseksi. Siitä se johtuu.
- Anonyymi
Ei se voi olla neliskanttinen, sitä vettä ei saa pois sieltä nurkista.
T. Persu- Anonyymi
Mina sorvasin pyöreästä palikasta daavidin tähden pelkästään kolmileukapakalla ja holohölinällä T: Oikia isämmaalaanen persu
- Anonyymi
Niitä on parempi työnnellä pihoilla kun ovat pyöreitä.
- Anonyymi
Etenkin kauppojen asfalttipihoilla.
- Anonyymi
Pyöreä muoto on vain järkevämpi eikä pyöreän kannen tekeminen ole yhtään sen vaikeampaa neliskanttisen kannen. Ja jos pyöreä muoto muka on niin vaikea niin miksi kodit ovat täynnä pyöreitä astioita ja muita pyöreitä asioita? Ei lautasetkaan neliskanttisia ole. Itse asiassa kodeissa olevissa esineissä on enemmän pyöreää muotoa kuin neliskanttista.
Ja jos kerran itse kaivo on pyöreä niin kansikin voi olla pyöreä. Neliskanttisuudesta ei ole mitään hyötyä ja haaskaa vain materiaalia. Pyöreä muoto on myös kestävämpi.- Anonyymi
Kevyt lautanen on helppo valmistaa verrattuna satoja kiloja painavaan betonirenkaaseen.
- Anonyymi
EU-direktiivi määrää.
- Anonyymi
Pyöreä kaivonrengas on helpompi valmistaa.
- Anonyymi
Todennäköisesti jos se tehdään valamalla.
Valaminen helpompaa mitä pyöreämpi muoto.
Tuon putoamisselityksen muitelen nähneeni joskus tieteen kuvalehdessä tai vastaavassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todennäköisesti jos se tehdään valamalla.
Valaminen helpompaa mitä pyöreämpi muoto.
Tuon putoamisselityksen muitelen nähneeni joskus tieteen kuvalehdessä tai vastaavassa.Pyöreän valumuotin tekeminen vaatisi piin tarkan arvon tietämistä.
Koska minä haluan päästä helpolla, niin tekisin muutamasta fanerilevystä kolmion muotoisen liukuvalumuotin ja sitten pidettäisiin porukalla muutaman päivän kestävät valutalkoot keskikaljan ja kyrsän grillauksen merkeissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyöreän valumuotin tekeminen vaatisi piin tarkan arvon tietämistä.
Koska minä haluan päästä helpolla, niin tekisin muutamasta fanerilevystä kolmion muotoisen liukuvalumuotin ja sitten pidettäisiin porukalla muutaman päivän kestävät valutalkoot keskikaljan ja kyrsän grillauksen merkeissä.Nisukyrsää eli pullapitkoa ei pahemmin ole grillattu...:)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyöreän valumuotin tekeminen vaatisi piin tarkan arvon tietämistä.
Koska minä haluan päästä helpolla, niin tekisin muutamasta fanerilevystä kolmion muotoisen liukuvalumuotin ja sitten pidettäisiin porukalla muutaman päivän kestävät valutalkoot keskikaljan ja kyrsän grillauksen merkeissä.Ei siinä piitä tarvita. Riittää silmämääräinen arvio ja voihan sitä halkaisijaa halutessaan mitata rullamitalla muutamasta kohtaa.
Pyöreän muotin tukeminen on helppoa vanteella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyöreän valumuotin tekeminen vaatisi piin tarkan arvon tietämistä.
Koska minä haluan päästä helpolla, niin tekisin muutamasta fanerilevystä kolmion muotoisen liukuvalumuotin ja sitten pidettäisiin porukalla muutaman päivän kestävät valutalkoot keskikaljan ja kyrsän grillauksen merkeissä.Mä tekisin koko grillin vanerista ja laudoista. Tiilet ja laasti maksaa turhan paljon jos kerran kesässä grillailee. Siinähän se makkara lämpiää kivasti kun vielä polttaa melamiinipintaista lastulevyä ,että Campingi saa oikean aromin. Ja tossa on sekin ,että jos grillaat naapurin pihalla ,niin ei sekään tykkää jos siinä on joku tiilikasa pihalla kun tulee kotio. Valutalkoot on sitten oma hommansa.. Pitää sekottaa mäskiä ja kärräillä sitä hiki hatussa ja mahdollisesti levitellä ja liippailla jne. Ja jos vaan sekottaa mäskit varsinkin naapurin betonimyllyllä ja jättää kovettumaan ,niin ei sekään naapurisopua kyllä paranna.
Ja sitten aiheeseen. Kaivonrenkaat on pyöreitä koska muotona sen kivan näköinen ja herättää kysymyksen ,että miksi tosiaan. Anteeksi että kommentoin mitenkään. Jatkakaa!
- Anonyymi
Jos maapallo olisi kuutio, olisiko joka paikassa ylä- vai alamäki?
- Anonyymi
https://newscientist.com/article/2403635-what-would-life-on-earth-be-like-if-our-planet-were-cube-shaped/
siellä taitaa olla pohdintaa.
- Anonyymi
Kaivon tilavuus suhteessa kaivon seinään käytetyn materiaalin määrään saadaan suuremmaksi pyöreällä vs. neliskanttirakenteella.
Säästöä.- Anonyymi
Asiaa!!! Laskeskelin tuossa, että neliömetrin kokoiseen renkaaseen menee siis 4 metrin pituinen seinämä suoraksi lasketttuna , 4 x 1m sivu.
Sitävastoin 1m2 renkaan seinämän ympärysmitta on noin 3,5 metriä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asiaa!!! Laskeskelin tuossa, että neliömetrin kokoiseen renkaaseen menee siis 4 metrin pituinen seinämä suoraksi lasketttuna , 4 x 1m sivu.
Sitävastoin 1m2 renkaan seinämän ympärysmitta on noin 3,5 metriä.pyöreä muoto mahdollistaa myös ohuemman seinämän samassa lujuudessa, materiaalisäästöä sekin.
Pallolla on pienin pinta-ala suhteessa tilavuuteen.
- Anonyymi
Pyöreän kaivannon kaivaminen kaivoa varten on helpompaa kuin jos pitäisi neliskulmaista reikää tehdä, suuri ero, kokemusta on molemmista, Neliskulmaisesta pitää alkuun tehdä tarpeettoman suuri ja miltei pyöreä koska suora seinämä pyrkii murtumaan helposti.
- Anonyymi
Kaivoin itse kaivon kahdeksan 50x 80cm:sen renkaan sisältä. Ensin terästangolla tutkittiin, että kaivauksen kohdalta ei löydy isoja kiviä joka vaikeuttaisi työtä. Hyvin onnistui homma, vaikka välillä ahtaalta tuntuikin ja pumppua piti käyttää työtä tehdessä kun vedentulo kaivoon oli aika reipasta
- Anonyymi
Kaivonrenkaista kysyttiin ja kaivonkansista pontevasti vastaillaan.
- Anonyymi
Älä ole ilonpilaaja. Onhan täällä käsitelty muutakin kuin pelkkiä kaivonrenkaita tai kansia. Sana on vapaa aina kun on kyse suomettuminen24 keskustelusta. Sitäpaitsi on täysin samantekevää minkämuotoinen kaivonrengas on koska ei se voi olla neliskanttinen jos se on rengas.
- Anonyymi
Pyöreät kaivonrenkaat ok mutta kansi sais olla neliskanttinen ,olisi jätekaivonkannetkin helpompi avata tyhjennystä varten, eikä näpit jäisi aina väliin kannen uraan avausta yrittäessä ja sulkiessa. Betonikansi on aika painava ja niissä ei ole yleensä mitään veden nostoreikääkään päällä kuten monesti tuorevesi kaivoissa on.
- Anonyymi
Neliskanttisella aukolla varustettuja pyöreitä betonikansiakin on saatavilla. Ja äkkiä sellaisen valaa itsekin.
- Anonyymi
Tuo on hyvä havainto. Jää kulma ulommaksi, on helpompi nostaa.
- Anonyymi
Renkaaseen kuluu vähemmän betonia kuin kantikkaaseen. Ja muottikin pitää tehdä vain kerran.
- Anonyymi
Voi istua kakalle
- Anonyymi
Kaivonrenkaat ovat yleensä pyöreitä sen takia, että pyöreä muoto on vahvin ja kestävin painetta vastaan. Pyöreä muoto jakaa paineen tasaisesti ympäri renkaan, mikä tekee siitä kestävämmän ja vakaamman vaihtoehdon kuin neliskanttinen muoto. Lisäksi pyöreä muoto helpottaa myös veden virtaamista ja ehkäisee mahdollisia haurastumia tai halkeamia renkaassa.
- Anonyymi
Keskitytään varsinaiseen kysymykseen.
Muoto liittyy geometriseen määrittelyyn.
Ne ovat pyöreitä koska ne ovat renkaita.
Ympyrän kehä, puhekielessä rengas, on joka kohdaltaan yhtä etäällä keskipisteestä. Näin muodostuu rengas.- Anonyymi
Kerro mulle Len, miksi 29" fillarin rengas laitetaa 28" vanteelle, ja 27,5" rengas 26" vanteelle?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro mulle Len, miksi 29" fillarin rengas laitetaa 28" vanteelle, ja 27,5" rengas 26" vanteelle?
Autonrenkaiden kanssa kandee kokeilla toistenpäin. Ostat halvat normaaliprofiilin 15" gummit ja väännät ne väkisin 17" vanteelle niin sulla on tiukat köyhän miehen mataprofiilit alla ja voit myydä corollan testarossana. Näin toimii kunnon autokuppias..
Kaivonrengas on pyöreä koska vierivä kaivonrengas ei sammaloidu. Tosin jotkut selittää että on muitakin syitä,mutta tää nyt tuli tässä kohtaa mieleen ja halusin jakaa sen teidän kanssa vaikka ,ette kuitenkaan halua kuulla viisampianne. Haluatteko tietää minkä takia teräspilaria ei ole pystyttäessä hyvä hitsata suoraan kiinni yhdestä kohtaa vaan kannattaa pamauttaa hefti sinne ja toinen tänne ? Ai niin. Ehkä avaan toisen ketjun joissa käsitellään asiaoita monelta kantilta ,eikä näin suppeasti kuten t'ässä topicissa ta i mikä täänyt sitte hienosti nimettynä onkin.
- Anonyymi
Koska kaivot tehdään poraamalla, eikä neliskanttisia reikiä ole helppo porata.
- Anonyymi
Me tehtiin teknisen käsiduunaustyön tunnilla neliskanttisia reikiä poralla. Puuhun tosin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Me tehtiin teknisen käsiduunaustyön tunnilla neliskanttisia reikiä poralla. Puuhun tosin.
Paljonko oli nurkissa pyöristystä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljonko oli nurkissa pyöristystä?
Reijissä oli 4 noin 90 asteen kulmaa. Ton tyylinen värkki.
https://jettools.fi/tuote/jbm-5-talttaporakone/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Reijissä oli 4 noin 90 asteen kulmaa. Ton tyylinen värkki.
https://jettools.fi/tuote/jbm-5-talttaporakone/Niin tuossako hakkaa se taltta kovaan tahtiin työstettävää pintaa...meitsille ihan uusi tuttavuus ;).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin tuossako hakkaa se taltta kovaan tahtiin työstettävää pintaa...meitsille ihan uusi tuttavuus ;).
Ei se hakkaa, vaan painetaan pora läpi kuten pylväsporakoneessa. Se taltaa vuolee sitten reijän neliskanttiseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se hakkaa, vaan painetaan pora läpi kuten pylväsporakoneessa. Se taltaa vuolee sitten reijän neliskanttiseksi.
Seuraavaksi pitäisi löytää se makaronipora, jolla saa porattua kippuran reijän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin tuossako hakkaa se taltta kovaan tahtiin työstettävää pintaa...meitsille ihan uusi tuttavuus ;).
Tommosia käytettiin jo ainaki -80 luvulla puukässän tunneilla. Hyvä juttu huomata tässäkin aikuiskoulutusta vähennetään niin osamisen taso vertautuu laatuun ja työtapaturmiin.. Olen juurikin puutöissä nähny kun tyyppi tunki laudan väärästä suunnasta höylään. Oon kylläkin niin saata vanha etten muista kumpi on taso ja kumpi oikohöylä,mutta takaan että lähtönopeus on jotain luokkaa Apilas kun se lankku lähtee. Olkaa siis varovaisia.Myös pylväporalla pääsee eroon käsityöammatista kun "jarrutta sitä hanskat kädessä. Ei ehkä nykyään kun uusavuttomille on tehty kaiken maailman sähkömagneettijarruja niihin jne.
Kaivonrenkaat on on pyörylöitä jos katsoo ylhäälää m,mutta suoraan sivulta katsottua lähinnä nelikulmioita. Lallaallaalal - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tommosia käytettiin jo ainaki -80 luvulla puukässän tunneilla. Hyvä juttu huomata tässäkin aikuiskoulutusta vähennetään niin osamisen taso vertautuu laatuun ja työtapaturmiin.. Olen juurikin puutöissä nähny kun tyyppi tunki laudan väärästä suunnasta höylään. Oon kylläkin niin saata vanha etten muista kumpi on taso ja kumpi oikohöylä,mutta takaan että lähtönopeus on jotain luokkaa Apilas kun se lankku lähtee. Olkaa siis varovaisia.Myös pylväporalla pääsee eroon käsityöammatista kun "jarrutta sitä hanskat kädessä. Ei ehkä nykyään kun uusavuttomille on tehty kaiken maailman sähkömagneettijarruja niihin jne.
Kaivonrenkaat on on pyörylöitä jos katsoo ylhäälää m,mutta suoraan sivulta katsottua lähinnä nelikulmioita. Lallaallaalal"Oon kylläkin niin saata vanha etten muista kumpi on taso ja kumpi oikohöylä,"
Oikohöylä on se avomalli, jolla saa sormiin vekin. Tasohöylä on vähän raskaampi käytellä, mutta turvallisempi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Oon kylläkin niin saata vanha etten muista kumpi on taso ja kumpi oikohöylä,"
Oikohöylä on se avomalli, jolla saa sormiin vekin. Tasohöylä on vähän raskaampi käytellä, mutta turvallisempi.Ok kiitos muistutuksesta.Ihan tarpeeseen oli. Mä vaan muistutin niiden vehkeiden käyttösuunnasta.Elikkäs kun siinä on nuoli ,että tonnepäin,niin sitä kannattaa noudattaa.. Olen oikeasti turvallisuusfanaatikko vaikka muuten kyllä sekopää . Olin joskus jopa pidettykin työnjohtaja,mutta turvallisuudesta en tingi vaikka kusipäiset hallituksen työlinjalaiset puhuu täyttä paskaa että mitään koulutusta ei tarvita. Sen oikea vaikutus ei ole kymmenen tuhatta uutta työpaikkaa vaan vakavia työtapaturmia ja muuta paskaa.Että terveisiä vaan Röhköartolle ja Petteriile.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ok kiitos muistutuksesta.Ihan tarpeeseen oli. Mä vaan muistutin niiden vehkeiden käyttösuunnasta.Elikkäs kun siinä on nuoli ,että tonnepäin,niin sitä kannattaa noudattaa.. Olen oikeasti turvallisuusfanaatikko vaikka muuten kyllä sekopää . Olin joskus jopa pidettykin työnjohtaja,mutta turvallisuudesta en tingi vaikka kusipäiset hallituksen työlinjalaiset puhuu täyttä paskaa että mitään koulutusta ei tarvita. Sen oikea vaikutus ei ole kymmenen tuhatta uutta työpaikkaa vaan vakavia työtapaturmia ja muuta paskaa.Että terveisiä vaan Röhköartolle ja Petteriile.
Jos nuoli osoittaa, että työnnä tuonne päin, joku voi päätellä sen tarkoittavan, että työnnä tuolta päästä.
Eiväthän ne muutoin olisi renkaita! 🤭
- Anonyymi
Edes tyhmin vihervassari ei onnistu sössimään kantta kaivon pohjalle. Siksi!
- Anonyymi
Hienosti sanottu persulta joka huutaa "Apuva.Mie hukun" kun sataa tihkuttaa.
- Anonyymi
Onko se maa johon se kaivo tehdään litteä vai pyöreä?
- Anonyymi
Maapallo on litteä.
Etkös sinä ole tiennyt tätä?
https://www.suomenmaa.fi/nenonen/maa-on-littea/ - Anonyymi
Päätä itse😆
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maapallo on litteä.
Etkös sinä ole tiennyt tätä?
https://www.suomenmaa.fi/nenonen/maa-on-littea/Maa ei varsinaisesti ole litteä vaan suppea.
Kaivonrengasta voi taasen ajatella täydellisenä muotona. Mikäpä on mukavampaa kuin tuijottaa tuota betonista valmistettua taideteosta. Voit ajatuksissasi uppoutua ihmiskunnan historiaan ja kiittää siitä ,että saat elää aikana jolloin kaivonrenkaat ovat arkipäivää. Iltaisin kun aurinko laskee länteen voit kiittää menneestä päivästä ja siitä ,että kaivonrenkaan on joku ennen sinua keksinyt ja näin ollen sinun ei tarvitse. Jo Jesaja sanoi muinoin että...blablaablaa.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maa ei varsinaisesti ole litteä vaan suppea.
Kaivonrengasta voi taasen ajatella täydellisenä muotona. Mikäpä on mukavampaa kuin tuijottaa tuota betonista valmistettua taideteosta. Voit ajatuksissasi uppoutua ihmiskunnan historiaan ja kiittää siitä ,että saat elää aikana jolloin kaivonrenkaat ovat arkipäivää. Iltaisin kun aurinko laskee länteen voit kiittää menneestä päivästä ja siitä ,että kaivonrenkaan on joku ennen sinua keksinyt ja näin ollen sinun ei tarvitse. Jo Jesaja sanoi muinoin että...blablaablaa..Miksi kaivon renkaat ovat niin korkeita? Niitä olisi kevyempi käsitellä, jos ne olisivat matalampia.
- Anonyymi
Maa ei ole pyöreä pallo, vaan navoiltaan hieman litistynyt.
https://peda.net/jyu/okl/hankkeita/unesco/sk2/asiantuntijaluennot/joonas-ilmavirta - Anonyymi
Ettei hullu erottaisi.
- Anonyymi
Samasta syystä kuin miksi autonrenkaat on pyöreitä: jotta ne pyörivät hyvin
- Anonyymi
Miksi keinuissa käytetään autonrenkaita? EIhän ne pyöri keinukäytössä.
https://i.pinimg.com/originals/97/32/8e/97328e8b746969b31e0a56b8d55fe37a.jpg - Anonyymi
Mistä niitä pyöriviä kaivonrenkaita saa? Miten ne ovat käytössä parempia kuin nämä stabiilimmat?
- Anonyymi
Ympyrä on täydellinen muoto.
Siksi planeetat ja aurinko sekä kuu kiertävät ympyrää.- Anonyymi
Eipä taida maailmankaikkeudessa olla täydellisiä ympyröitä missään. Ihmisen ympyrät on oma vitsaus, siitä oravanpyörästä lähtien.
- Anonyymi
Eikös ne ole jotain elliptisiä ratoja miten planeetat pörrää. Siis sellasia Fordin merkit muotosia. Tyhmä kun olen en seuraa tähtitiedettä ihan joka päivä, mutta viisaammat on muistaakseni kertonu jotain tollasta. Voin olla väärässäkin kuten useinki,mut sitten pitää olla jotain näytöä siitä täydellisyydestä. AiG ei ole sitten todiste muusta kuin todistajan täydestä tyhmyydestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä taida maailmankaikkeudessa olla täydellisiä ympyröitä missään. Ihmisen ympyrät on oma vitsaus, siitä oravanpyörästä lähtien.
Pahin vitsaus on ympyränmuotoinen vyötärönympärys.
- Anonyymi
Kaivonrenkaat eivät ole, toisin kuin luullaan, täydellisen ympyröitä.
- Anonyymi
Mutta ne hipoo täydellisyyttä. Siitä meidän tuskin on syytä väitellä . Mutta minäpä heitän ilmoille hiukan leikkimielisen kyselyn siitä että miksei kuutio ole pallo ?
Meni taas ulos tästä ojarumpukeskustelusta ,mutta onhan tämä jo liian vakavaksi mennyt ja kaivonrenkaasta on tullut raivonrengas. Keskustelu on jakanut kansan. Yksi sanoo kaivonrenkaan olevan pyöreä ja toinen sanoo ettei se olekaan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17611185
- 545318
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html462555- 372246
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131771Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421674Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311310Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351256Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s61076Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo103995