Jos elät menneisyydessä etkä tiennyt totuutta siitä maailma nykyään menee niin tässä on mahdollisuus sivistää itseään asiasta. Trafin tilasto
https://tieto.traficom.fi/fi/tilastot/ensirekisteroityjen-ajoneuvojen-kayttovoimatilastot
Tiesitkö että suomalaiset ostavat enemmän ladattavia autoja kuin bensa/diesel-autoja yhteensä?
82
500
Vastaukset
- Anonyymi
Bensa ja Dieseautojakin pitää joskus "ladata"
- Anonyymi
Mitä sitten? Jokainen ostaa sellaisen millaiselle on tarve tai talous antaa periksi.
Minun ei ole missään nimessä järkeä ostaa ladattavaa autoa vaan paras ratkaisu on minulle pieni auto bensamoottorilla. - Anonyymi
Mitä merkitystä...ihmisiä kiinnostaa enempi luotettavuus käytettynä..?..paskan vertaa kukaan osta hybritiä ilmaston takia..jos joku välittäisi oikeasti ilmastosta niin lentäminen olisi loppunut jo aikoja sitten..
- Anonyymi
Peli on menetetty aikaa sitten. Jo yli sata vuotta sitten kirjoitettiin ilmastonmuutoksesta eikä sitä olla vielä edes hidastettu. Me ollaan tuhottu tämä pallo joten ajan kasilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Peli on menetetty aikaa sitten. Jo yli sata vuotta sitten kirjoitettiin ilmastonmuutoksesta eikä sitä olla vielä edes hidastettu. Me ollaan tuhottu tämä pallo joten ajan kasilla.
Ja suomalaiset hölmöt maksaa ilmastohömpötyksestä ja metsien suojelusta...autoilu ja talous pysähtyy tai taantuu jossain vaiheessa kun sähköautoja on liikaa..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja suomalaiset hölmöt maksaa ilmastohömpötyksestä ja metsien suojelusta...autoilu ja talous pysähtyy tai taantuu jossain vaiheessa kun sähköautoja on liikaa..
Jokainen ajamaan hevoskärryillä ja asumaan maakuoppaan. Syödään vain uusiutuvaa sammalta ja jäkälää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen ajamaan hevoskärryillä ja asumaan maakuoppaan. Syödään vain uusiutuvaa sammalta ja jäkälää.
Ei onnistu. Sammal on turpeen esiaste, ja jäkälät varataan poroille. Kaikki on kiellettyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Peli on menetetty aikaa sitten. Jo yli sata vuotta sitten kirjoitettiin ilmastonmuutoksesta eikä sitä olla vielä edes hidastettu. Me ollaan tuhottu tämä pallo joten ajan kasilla.
Kasi kulkee veroilla. Liian kallista minulle. Minä ajan pörssisähköllä.
- Anonyymi
Ei ihmiset hylkää fossiilipolttimien ilmaston takia vaan siksi että bensa ja diesel ovat niin törkeän kallista. Paljon mieluummin ajaa halvalla verkkosähköllä.
- Anonyymi
Ei kai ne kalliita vielä ole? Ottaa tankin aina täyteen.
- Anonyymi
Viimeksi tankkasin diiseliä 1,607€/litra . Sinulle törkeän kallista , minulle tuo hinta sopii oikein hyvin .
- Anonyymi
ota huomioon että hybridiauton korjaaminen on todella kallista jos hajoaa käytettynä....
odottakaa vaan vielä kymmenvuotta niin kaikki yli 15 vuotta vanhat hypridit on paalissa...
- Anonyymi
Kenen rahoilla ?
- Anonyymi
Ainahan edullisemmaksi tulee itselle, jos pystyy käyttämään muiden rahoja.
- Anonyymi
Mitäs p_askaa tuo nyt taas oli? Petosta ja valhetta. Suomalaiset ostavat eniten käytettyjä autoja ja ne eivät todellakaan ole enimmäkseen patterileluja.
- Anonyymi
Käytettynä maahan tuoduissa sähköautot ovat vielä selvempi enemmistö.
- Anonyymi
Kyllä näin on...jos oman auton työmatkakulut otetaan poi sähköautoilta...liian kallista valtiolle.?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä näin on...jos oman auton työmatkakulut otetaan poi sähköautoilta...liian kallista valtiolle.?
Työmatkakuluja ei ole juuri korvattu nytkään. Työajojen kulut korvataan kuten nytkin, täysin riippumatta siitä, ajatko niitä tonnin pommilla tai Ferrarilla. Sama senttikorvaus kilometrien mukaan.
- Anonyymi
Voisin myös kuvitella että käytettyä polttista myydään eniten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käytettynä maahan tuoduissa sähköautot ovat vielä selvempi enemmistö.
Eihän ne mene käytettyinä Suomessakaan kaupaksi, pelkkää ongelmajätettä kun akulta takuu loppu.
- Anonyymi
Jokainen hankkii takuulla sellaisen auton, jolla tulee toimeen.
- Anonyymi
Enemmistö uusia autoja ostavista katsoo tulevansa parhaiten toimeen ladattavalla autolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enemmistö uusia autoja ostavista katsoo tulevansa parhaiten toimeen ladattavalla autolla.
Korjaamolle ja korjaamolle....kallista on korjauttaa.?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enemmistö uusia autoja ostavista katsoo tulevansa parhaiten toimeen ladattavalla autolla.
Enemmistö ostaa polttomoottorin voimalla kulkevan auton. Patterilelujen myynti on ROMAHTANUT 2023 kesän jälkeen ja on nyt hikisesti yli 1/4 osa ensirekisteröinneistä.
3/4 osaa ostaa polttomoottoriauton. 1/5 osa ensirekisteröidyistä on polttomoottoriautoja, joihin on laitettu ison polttomoottorin kaveriksi akku, jolla pääsee 30-40 km. Tästä saa huikeat veronalennukset, kun paperilla CO2 päästöt 40 g/km ja todellisuudessa 140 g/km.
Koska em. plugarit lasketaan sähköautoiksi ja suurin osa Suomen sähköautokannasta on näitä pikku akulla pimpattuja polttomoottoriautoja, ssähköautojen keskimääräiset CO2 päästöt ovat 80 g/km suuruusluokkaa. Tuplat esim, kaasuautoon verrattuna.
Eikä tilanne ihan heti muutu, kun autojen keskimääräinen romutusikä on venymässä yli 20 vuoteen. Sähköistyksellä on maailman mittakaavassa saatu vain aikaan 600 kg lisää massaa autoihin ja lisää hintaa, ei päästövähennyksiä.
- Anonyymi
Jos elät menneisyydessa tai fantasiamaailmassa (sähköautouskovaiset), saatat suu vaahdossa selittää, miten sähköautojen myynti kasvaa ja polttomoottorit katoavat 2026.
Todellisuudessa autojen myynti laskee ja sähköautojen osuus myynnistä laskee. Joten patterisuristimien myynti on syöksykierteessä!
Rekisteröinnit -17,5 % viime vuoteen verrattuna.
Patterisurietimien osuus ensirekisteröinneistä 27 %.
Että sellainen maailmanvalloitus. Paperilla 40 g/km ja todellisuudessa 140 g/km hiilidioksidia tupruttavien plugarien osuus 21 %. Bensalla kulkevia autoja myydään käytännössä yhtä paljon (47 %) kuin patterisuristimia ja plugareita yhteensä. - Anonyymi
Hybriditekniikka on todella kallis korjata sitten kun se hajoaa.
Mutta oma valinta.- Anonyymi
Isossa osassa noista uusista bensa-autoistakin on hybriditeknologiaa. Niissä on kaikki hybridin komponentit mutta mahdollisuus ladata halpaa verkkosähköä puuttuu.
Eli ei eroa siin mielessä. - Anonyymi
Osassa niin kallis remontti että auto joutaa paaliin...tyhmästi tehty ettei autolla voi ajaa bensalla kun akustossa tai hybridilinjassa on vikaa....?
- Anonyymi
Trafi kertoo kehityksen 2019-2023 olevan seuraavanlainen
Bensa 82.000--> 34.000
Diesel 21.000 -->5.000
Vaihtoehtoiset eli käytännössä ladattavat 10.000 --> 48.000
Ei ole niin puusilmää olemassakaan joka ei näistä luvuista ymmärtäisi miten nopeasti maailma on muuttunut. Ja dieseleiden puolella aletaan miettimään kuka on se viimeinen joka sammuttaa valot lähtiessään.- Anonyymi
Volkswagenin linjaukset uusiksi: Polttomoottorit saavat jatkoaikaa
https://www.talouselama.fi/uutiset/te/660181d0-3f6c-49f9-b258-0e2ed436afeb
Vielä ei ilmeisesti kaikkia valoja sammuteta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Volkswagenin linjaukset uusiksi: Polttomoottorit saavat jatkoaikaa
https://www.talouselama.fi/uutiset/te/660181d0-3f6c-49f9-b258-0e2ed436afeb
Vielä ei ilmeisesti kaikkia valoja sammuteta.Volkkarikin tekee fossiilipolttimia niin kauan kuin niitä joku ostaa.
Kai tyhmempikin ymmärtää että tällainen on kuoleva bisnes.
Diesel 21.000 -->5.000 - Anonyymi
Mikään auto jossa on polttomoottori ja pako(hyi)putki ei ole sähköauto.
Tilastojen mukaan viime vuonna myytiin n.40000 poltto(hyi)moottorista
autoa, jossa lisävarusteena sähköinen kainalosauva.
https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/ensirekisteroinnit_kayttovoimittain/henkiloautojen_kayttovoimatilastot - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Volkkarikin tekee fossiilipolttimia niin kauan kuin niitä joku ostaa.
Kai tyhmempikin ymmärtää että tällainen on kuoleva bisnes.
Diesel 21.000 -->5.000Aino ostaa jatkossakin jos niitä valmistetaan.
- Anonyymi
Tiesitkö että ladattavissa on enemmän hybridejä kuin täyssähköautoja eli suomalsisetkin luottaa enemmän polttomoottoreihin.
- Anonyymi
Tottakai tiesin. Se pointti tässä asiassa on se että vain ja ainoastaa fossilia polttavien autojen myynti on romahtanut viimeisen viiden vuoden aikana ja ne ovat jääneet vähemmistöön.
Enemmistö suomalaisista ostaa autoja joilla he pystyvät ajamaan verkkosähköllä. Ei välttämättä koko aikaa mutta isoimman osan kilometreista.
Fossiilin polttaminen on vain suunnitelma B tai tai ei vaihtoehto lainkaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai tiesin. Se pointti tässä asiassa on se että vain ja ainoastaa fossilia polttavien autojen myynti on romahtanut viimeisen viiden vuoden aikana ja ne ovat jääneet vähemmistöön.
Enemmistö suomalaisista ostaa autoja joilla he pystyvät ajamaan verkkosähköllä. Ei välttämättä koko aikaa mutta isoimman osan kilometreista.
Fossiilin polttaminen on vain suunnitelma B tai tai ei vaihtoehto lainkaan.Haluako katsoa uudestaan fossilipolttimien ramahduksen luvut?
Tästä voit katsoa ne
rafi kertoo kehityksen 2019-2023 olevan seuraavanlainen
Bensa 82.000--> 34.000
Diesel 21.000 -->5.000
Vaihtoehtoiset eli käytännössä ladattavat 10.000 --> 48.000 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haluako katsoa uudestaan fossilipolttimien ramahduksen luvut?
Tästä voit katsoa ne
rafi kertoo kehityksen 2019-2023 olevan seuraavanlainen
Bensa 82.000--> 34.000
Diesel 21.000 -->5.000
Vaihtoehtoiset eli käytännössä ladattavat 10.000 --> 48.000"Verrattuna joulukuuhun 2023 uusien sähköajoneuvojen myynti laski 54,9 prosenttia, kun taas ladattavien hybridien myynti laski 19,6 prosenttia tämän vuoden tammikuussa. Toisaalta polttomoottoreilla varustettujen ajoneuvojen markkinat nousivat yli yhdeksän prosenttia, sillä bensiiniautoissa nähtiin 9,1 prosentin kasvu, ja dieselautoissa kasvua oli yllättäen 9,5 prosenttia."
https://tyyliniekka.fi/sahkoautojen-myynti-romahti-saksassa-tammikuussa-huimat-55/
Sama suuntaus koko Euroopassa ja muuallakin. Autonvalmistajat peruu siirtymisen sähköautoihin kun tilauskannat romahtaneet, edes hybridit ei myy yhtä hyvin kuin bensa-autot ja myös dieseleiden kauppa piristynyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Verrattuna joulukuuhun 2023 uusien sähköajoneuvojen myynti laski 54,9 prosenttia, kun taas ladattavien hybridien myynti laski 19,6 prosenttia tämän vuoden tammikuussa. Toisaalta polttomoottoreilla varustettujen ajoneuvojen markkinat nousivat yli yhdeksän prosenttia, sillä bensiiniautoissa nähtiin 9,1 prosentin kasvu, ja dieselautoissa kasvua oli yllättäen 9,5 prosenttia."
https://tyyliniekka.fi/sahkoautojen-myynti-romahti-saksassa-tammikuussa-huimat-55/
Sama suuntaus koko Euroopassa ja muuallakin. Autonvalmistajat peruu siirtymisen sähköautoihin kun tilauskannat romahtaneet, edes hybridit ei myy yhtä hyvin kuin bensa-autot ja myös dieseleiden kauppa piristynyt.Idiootit katsovat kuukausitilastoja.
Trafi kertoo kehityksen 2019-2023 olevan seuraavanlainen
Bensa 82.000--> 34.000
Diesel 21.000 -->5.000
Vaihtoehtoiset eli käytännössä ladattavat 10.000 --> 48.000 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Idiootit katsovat kuukausitilastoja.
Trafi kertoo kehityksen 2019-2023 olevan seuraavanlainen
Bensa 82.000--> 34.000
Diesel 21.000 -->5.000
Vaihtoehtoiset eli käytännössä ladattavat 10.000 --> 48.000Pitkän aikavälin trendi on selkeä.
Diesel 21.000 -->5.000.
Nyt ollaan saattohoitovaiheessa. Potilas on käytännössä jo kuollut.
Nyt suvun on vain sovittava muodollisuudet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Idiootit katsovat kuukausitilastoja.
Trafi kertoo kehityksen 2019-2023 olevan seuraavanlainen
Bensa 82.000--> 34.000
Diesel 21.000 -->5.000
Vaihtoehtoiset eli käytännössä ladattavat 10.000 --> 48.000Idiootti pitää hybridejä sähköautoina, vaikka ajetaan enimmäkseen polttomoottorilla. Kaikissa maissa sähköautojen osuus myynnistä laskussa ja valmistajat pienentävät niiden valmistusta, lisäävät polttomoottoreiden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Idiootti pitää hybridejä sähköautoina, vaikka ajetaan enimmäkseen polttomoottorilla. Kaikissa maissa sähköautojen osuus myynnistä laskussa ja valmistajat pienentävät niiden valmistusta, lisäävät polttomoottoreiden.
Patteriuskovainen = idiootti.
Patteriuskovaiset itse runnoivat läpi tämän ajatuksen, että hybridi = sähköauto.
Saatiin myyntilukuja kaunisteltua komeammiksi näin.
Huijaus on edelleen voimissaan. Tämäkin ketju julistaa, että yli puolet uusista on sähköautoja.
Kyseessä on tuplahuijaus. 2023 patterisuristimet + hybridit yhteensä yli 50 %. Mutta 2024 tähän mennessä patterisuristimien osuus on romahtanut neljäsosaan ensirekisteröinneistä ja plugarit 1/5 osa, joten suristimet + plugarit jäävät yhteenlaskettuinakin alle 50 %.
Joten patteriuskovaiset nyt postittaa kerta toisensa jälkeen 2023 tilastoja ja valehtelee, että 2023 polttomoottorien osuus oli alle 50 %. Ei ole, kun silloinkin siihen reilun 50 % osuuteen päästiin ainoastan plugarien antaman vetoavun avulla.
Suurin osa maailman "sähköautoista" on plugareita eikä tilanne ihan äkkiä muutu, koska patterisuristimien myynti on ROMHAHTANUT. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitkän aikavälin trendi on selkeä.
Diesel 21.000 -->5.000.
Nyt ollaan saattohoitovaiheessa. Potilas on käytännössä jo kuollut.
Nyt suvun on vain sovittava muodollisuudet.Taitaa "trendi" olla kääntymässä tällä hetkellä . Eikä vain Suomessa . Länsimaissa sähköautojen kysyntä on romahtanut !
- Anonyymi
"Volkswagenin linjaukset uusiksi: Polttomoottorit saavat jatkoaikaa"
Avainsana tässä on "jatkoaikaa". Polttiksien kuolema on jo taputeltu. Ainoa mikä on epäselvää on päivämäärä.
VW on tehnyt jo monta vuotta autoja monella käyttövoimalla. Me voimme valita sellaisen auton joka meille sopii parhaiten.- Anonyymi
Totta, vaikea tietää kestääkö kuolema 200-1000 vuotta vai kauemmin, siihen mennessä nykyiset sähköautot olleet museokamaa jo pitkän aikaa, saa nähdä tuleeko niitä luvattuja parempia akkuja ikinä :D
- Anonyymi
Uutena rekisteröidyt ovat vain murto-osa autokaupoista. Käytettyjä myydään 10-kertainen määrä ja ulkomailtakin tuodaan kymmeniä tuhansia autoja vuosittain.
- Anonyymi
Nyt uutena ostettu ladattava ei mene kaupaksi 10 vuoden päästä mutta polttis menee, sen tietää jo nyt. Valmistajatkin hylkäävät sähköautojen kehittelyä.⁴
- Anonyymi
Ei mene sähkövatkaimet kaupaksi edes uutena. Uutisissahan on ollut niin tuontisatamien täyttyminen kinkkiautoista kuin Teslalle kertynyt kuukauden varasto myymättömiä autoja.
Parkkikentät, joihin patteriautoja varastoidaan, menevät hyvin kaupaksi ;-D
- Anonyymi
Eivät todellakaan hylkää. Maailman arvokkain autoyhtiö Tesla tekee pelkästään sähköautoja.
Mersulla, bemarilla volkkarilla ja kaikilla eurooppalaisilla on erittäin vahva sähköautomallisto. Rinnalla myydään vielä jonkin aikaa fossiilipolttimia. Tuo fossiilien jatkoaika on menossa ja sen pituus on hieman pidempi kuin jossain vaiheessa ajateltiin. Tämä siis länsimaissa. Kehitysmaat on sitten eri juttu.- Anonyymi
Hahahah, ei taida olla Euroopassa yhtään kannattavaa täyssähköautomerkkiä, hybridit saattaa olla kannattavia, sähköautoja tekohengittävät polttomoottoriautoijen myynnillä ja tuilla.
Niiden tukien, patriotismin ja hölmöjen sijoittajien ansiosta teslakin pystynyt valtaamaan markkinoita, mutta koko ajan pelkäävät menevän konkurssiin kiinalaisten takia, vain tullimuuri voi pelastaa.
Edulliset, kevyet, nopeasti ladattavat ja kestävät akut loistaa edelleen poissaolollaan, vaikka Kiinassa ovatkin ilmeisesti saaneet parannettua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hahahah, ei taida olla Euroopassa yhtään kannattavaa täyssähköautomerkkiä, hybridit saattaa olla kannattavia, sähköautoja tekohengittävät polttomoottoriautoijen myynnillä ja tuilla.
Niiden tukien, patriotismin ja hölmöjen sijoittajien ansiosta teslakin pystynyt valtaamaan markkinoita, mutta koko ajan pelkäävät menevän konkurssiin kiinalaisten takia, vain tullimuuri voi pelastaa.
Edulliset, kevyet, nopeasti ladattavat ja kestävät akut loistaa edelleen poissaolollaan, vaikka Kiinassa ovatkin ilmeisesti saaneet parannettua.Ei onnistu kiinassakaan patteriautojen teko ilman roimia valtion tukia. Tästä syystä luvassa onkin rangaistustulleja... epäreilua kilpailua. Yrittävät tappaa autoteollisuuden muusta maailmasta päästäkseen sanelemaan hinnat.
Eli ei synny 2000+ kg patterisuristimet halvalla edes Kiinassa. Koska suristimiin tarvitaan niin tolkuton määrä materiaaleja. Kalliita materiaaleja. Eihän siinä olisi onglemaa, jos tehtäisiin vaan 2000 kg autoja halvasta teräksestä.
Kannattavuus... käsittääkseni volkkarila on jo joidenkin mallien tuotanto kannattavaa. Tesla on ollut kannattava muutaman vuoden. Mutta valtasoa patteriautomerkeistä/malleista tosiaan raskaasti tappiollisia.
- Anonyymi
"Tämäkin ketju julistaa, että yli puolet uusista on sähköautoja."
Fossiilipelle ei osaa edes lukea.
"Tiesitkö että suomalaiset ostavat enemmän ladattavia autoja kuin bensa/diesel-autoja yhteensä?"
Näin tämän ketjun otsikko on.- Anonyymi
Patteripelle yrittää vanhanaikaista.
Julistaa 2023 kesän myyntilukuja. Nyt on kalenterissa 2024 ja tuontisatamissa kirotaan, kun on tila loppumassa. Laivalasteittain saapuu sähkövatkaimia, jotka eivät enää kelpaa kenellekään ja jumiutuvat siksi satamiin.
Sähkövatkaimien osuus oli parhaimmillan muistaakseni 36 %, mutta nyt enää 27 % ensirekisteröinneistä. Kappalemäärissä syöksy on ollut vielä julmempi, kun on kokonaismyyntikin laskenut.
Sitten ei lukemat näytä yhtä pahoilta, kun mukaan otetaan myös sähköautoiksi rekisteröidyt polttomoottoriautot, joita on ollut tänä vuonna 21 % ensirekisteröinneistä.
Mutta silti jäädään alle 50 % ensirekisteröinneistä.
Kun tarkastellaan käytössä olevaa sähköautokantaa, niin siinähän reilu enemmistö on näitä keskimäärin 140 g/km CO2 päästöt tuottavia polttomoottoriautoja, jotka on veroteknisistä syöstä rekisteröity sähköautoiksi.
- Anonyymi
60% viime vuonna ostetuista näytti olevan bensa-autoja. Ja alkuvuonna 2024 niiden osuus pompannut jo yli 67%.
Osassa noista on tietysti apumoottorina myös pieni sähkömoottori ja akku, mutta pääasiallinen käyttövoima kuitenkin bensa.
Diesel kuolinkorahduksissaan henkilöautoissa.- Anonyymi
Trafi kertoo kehityksen 2019-2023 olevan seuraavanlainen
Bensa 82.000--> 34.000
Diesel 21.000 -->5.000
Vaihtoehtoiset eli käytännössä ladattavat 10.000 --> 48.000
Kertoo hyvin selkeää viestiä fossiilpolttimien kuolemasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Trafi kertoo kehityksen 2019-2023 olevan seuraavanlainen
Bensa 82.000--> 34.000
Diesel 21.000 -->5.000
Vaihtoehtoiset eli käytännössä ladattavat 10.000 --> 48.000
Kertoo hyvin selkeää viestiä fossiilpolttimien kuolemasta.Ladattava = polttomoottoriauto, joka rekisteröidään sähköautoksi. Tämä temppu keventää verotusta merkittävästi.
Päästöjä ei niinkään, koska nämä sähköautoiksi rekisteröidyt polttomoottoriautot tupruttavat aika normaalintasoisesti 140 g/km CO2. Päästöt luokkaa 3-4x kaasuauton päästöt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ladattava = polttomoottoriauto, joka rekisteröidään sähköautoksi. Tämä temppu keventää verotusta merkittävästi.
Päästöjä ei niinkään, koska nämä sähköautoiksi rekisteröidyt polttomoottoriautot tupruttavat aika normaalintasoisesti 140 g/km CO2. Päästöt luokkaa 3-4x kaasuauton päästöt.Verkkosähkö on halvin tapa liikkua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Trafi kertoo kehityksen 2019-2023 olevan seuraavanlainen
Bensa 82.000--> 34.000
Diesel 21.000 -->5.000
Vaihtoehtoiset eli käytännössä ladattavat 10.000 --> 48.000
Kertoo hyvin selkeää viestiä fossiilpolttimien kuolemasta.Mikä aiheutti sinulle aivokuoleman, saitko sähköiskun?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Verkkosähkö on halvin tapa liikkua.
Se johto vaan ei riitä kovin pitkälle matkalle, kotipihalla voi ajella edestakaisin, mutta kaapelitkin kalliita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se johto vaan ei riitä kovin pitkälle matkalle, kotipihalla voi ajella edestakaisin, mutta kaapelitkin kalliita.
"4 500 kilometrin reissu sähköautolla – latauksiin kului alle 2,5 tuntia ja vajaat 70 euroa"
Tähän ei polttikset koskaan pysty.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/4-500-kilometrin-reissu-sahkoautolla-latauksiin-kului-alle-2-5-tuntia-ja-vajaat-70-euroa/8346198#gs.ajbhji - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"4 500 kilometrin reissu sähköautolla – latauksiin kului alle 2,5 tuntia ja vajaat 70 euroa"
Tähän ei polttikset koskaan pysty.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/4-500-kilometrin-reissu-sahkoautolla-latauksiin-kului-alle-2-5-tuntia-ja-vajaat-70-euroa/8346198#gs.ajbhjiSitten kulkee varmaankin akkuvirralla eikä verkkovirralla ja ne akut tai uudet sähköautot eivät tosiaankaan ole halpoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten kulkee varmaankin akkuvirralla eikä verkkovirralla ja ne akut tai uudet sähköautot eivät tosiaankaan ole halpoja.
Akut ladataan halvalla verkkovirralla.
Pari kertaa viikossa kotipihassa.
Helppoa ja halpaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akut ladataan halvalla verkkovirralla.
Pari kertaa viikossa kotipihassa.
Helppoa ja halpaa.Viime talvena ei ollut halpaa ja pörssisähkön hinta heittelee koko ajan. Heikoin lenkki kuitenkin ne akut.
- Anonyymi
Ladattavat hybridit on polttomoottoriautoja joissa on akkukäyttöinen apumoottori.
Ugh!- Anonyymi
2024 myydyistä autoista 3/4-osaa on ollut polttomoottoriautoja.
Patterisuristimien osuus on kesän 2023 jälkeen romahtanut kolmasosata neljäsosaan.
Seuraukset:
- patteripellet postittaa kerta toisensa jälkeen vuoden vanhoja tilastoja ja piirtelee niiden pohjalta huikeita kasvulukuja.... vaikka ne kasvukäyräty nyt sojottaa kohti lattiaa
- patteripetterit turvautuu vanhanaikaiseen ja laskee myös sähköautoiksi rekisteröidyt polttomoottoriautot sähköautoiksi
Kun 6 l/100 km kuluttavan ja 140 g/km CO2 päästöt tupruttavan polttomoottoriauton rkeisteri sähköautoksi, saa palkinnoksi huimat veronalennukset.
Luonnollisesti patteripetterit valehtelevat, että sähköautojen osuus myynnista on yli 50 %. Ei ole, vaan 25 %. Vuonna 2023 sähköautot + sähköautoiksi rekisteröidyt polttomottoriautot yhdessä yli 50 %, mutta 2024 pateriautojen myynti on romahtanut niin, että yhteislukemakin on alle 50 %.
Ja tosiaan kolme neljästä 2024 myydystä autosta on polttomoottoriautoja. Joiden romutusikä on yli 20 vuotta, joten ei katoa polttomoottorit 2030 eikä edes 2040 mennessä.
- Anonyymi
Trafi kertoo kehityksen 2019-2023 olevan seuraavanlainen
Bensa 82.000--> 34.000
Diesel 21.000 -->5.000
Vaihtoehtoiset eli käytännössä ladattavat 10.000 --> 48.000- Anonyymi
Selkeä pitkäaikainen ja vahva trendi. Latauskelvottomat ovat poistumassa historiaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Selkeä pitkäaikainen ja vahva trendi. Latauskelvottomat ovat poistumassa historiaan.
Kurjaa miten nopeasti patteriautoista tulee latauskelvottomia, aikaa vievää uutenakin :(
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Selkeä pitkäaikainen ja vahva trendi. Latauskelvottomat ovat poistumassa historiaan.
Minulla vanhan bensa-auton tankkaaminen yhtä nopeaa kuin uutena ja toimintamatka yhtä pitkä, miksi sähköautot ovat latauskelvottomia ja ajomatkat lyhenee nopeasti?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla vanhan bensa-auton tankkaaminen yhtä nopeaa kuin uutena ja toimintamatka yhtä pitkä, miksi sähköautot ovat latauskelvottomia ja ajomatkat lyhenee nopeasti?
No onpa taas kuolevan maailman täysin turhaa uhoa ilmassa. Niinkuin putkitelkkareiden tai lankapuhelimien.
Sähköautolla ajaminen maksaa alle kaksi euroa per 100km kun bensalla ajaminen maksaa 12-14 euroa.
Se kuinka nopeasti bensan tankkaaminen käy ei ole mitään merkitystä koska sähköauto latatuu kotipihassa yön yli. Ei ole koskaan edes tarvetta lähteä tankkaamaan.
Se on hienoa että olet tyytyväinen siitä että saat nopeasti sikakallista bensaa tankkiin ja pääset sillä pitkään.
Onko sun putkitelkkarissa hyvä kuva? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No onpa taas kuolevan maailman täysin turhaa uhoa ilmassa. Niinkuin putkitelkkareiden tai lankapuhelimien.
Sähköautolla ajaminen maksaa alle kaksi euroa per 100km kun bensalla ajaminen maksaa 12-14 euroa.
Se kuinka nopeasti bensan tankkaaminen käy ei ole mitään merkitystä koska sähköauto latatuu kotipihassa yön yli. Ei ole koskaan edes tarvetta lähteä tankkaamaan.
Se on hienoa että olet tyytyväinen siitä että saat nopeasti sikakallista bensaa tankkiin ja pääset sillä pitkään.
Onko sun putkitelkkarissa hyvä kuva?Edullsimmillakin patterisuristimella ajo maksaa TM käyttötestien mukaan 50 €/100 km. Suurin kuluerä on aina arvonalenema ja sehän on patterisuristimissa järkyttävä, kun kunnollisia autoja alkaa saada vasta 70-100 k€ hintaluokassa.
Halvempiakin on, mutta niissä on hirveä määrä lastentauteja ja halpuutusta, esim .kelvoton käyttöliittymä, kehnot ajovlaot, akun esilämmitys ja lämpöpumppu puuttuvat, ajo-omiaisuudet suorastaan hengenvaaralliset talvella (sekoileva kaistapäävahti + renkaat luistoon jarruttava regenerointi), etenemiskykykin ovi 2 vetoisilla olla perin surkea juosten kustun luistoneston ansiosta.
30 k€ polttomoottoriautoissakin on usemmat asiat toteutettu paremmin!
Aika lähelle totuutta pääsee, kun laskee patterilelun arvon laskevan 1 €/h. Toki laskuvauhti voi olla 10 000 €/s, kun kevyt pohjakosketus aiheuttaa peukalon pään kokoisen painuman korjauskelvottomaksi suunnitellun akun pohjaan.
Pelkästään rengaskulut ovat 2 €/100 km, koska massaa usein 2+ tonnia, iso vannnekoko ja erikoinen profiilisuhde. Valtavirrasta poikkeavat mallit voivat olla reilusti kalliimpia eli päästään yli tonnin / rengassatsi. Sehän lie petterille myös jo tiedossa, että renkaiden kuluminenkin on havaittu poikkeuksellisen nopeaksi?
Kalliiden korjauskulujen tai jopa korjauskelvottomuuden vuoksi patteriauto päätyy helposti romutettavaksi. Mikä taas nostaa vakuutusmaksut taivaisiin. Tällä hetkellä patterisuristimen kasko on jo 50 % vastaavaa polttomoottoriautoa kalliimpi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edullsimmillakin patterisuristimella ajo maksaa TM käyttötestien mukaan 50 €/100 km. Suurin kuluerä on aina arvonalenema ja sehän on patterisuristimissa järkyttävä, kun kunnollisia autoja alkaa saada vasta 70-100 k€ hintaluokassa.
Halvempiakin on, mutta niissä on hirveä määrä lastentauteja ja halpuutusta, esim .kelvoton käyttöliittymä, kehnot ajovlaot, akun esilämmitys ja lämpöpumppu puuttuvat, ajo-omiaisuudet suorastaan hengenvaaralliset talvella (sekoileva kaistapäävahti renkaat luistoon jarruttava regenerointi), etenemiskykykin ovi 2 vetoisilla olla perin surkea juosten kustun luistoneston ansiosta.
30 k€ polttomoottoriautoissakin on usemmat asiat toteutettu paremmin!
Aika lähelle totuutta pääsee, kun laskee patterilelun arvon laskevan 1 €/h. Toki laskuvauhti voi olla 10 000 €/s, kun kevyt pohjakosketus aiheuttaa peukalon pään kokoisen painuman korjauskelvottomaksi suunnitellun akun pohjaan.
Pelkästään rengaskulut ovat 2 €/100 km, koska massaa usein 2 tonnia, iso vannnekoko ja erikoinen profiilisuhde. Valtavirrasta poikkeavat mallit voivat olla reilusti kalliimpia eli päästään yli tonnin / rengassatsi. Sehän lie petterille myös jo tiedossa, että renkaiden kuluminenkin on havaittu poikkeuksellisen nopeaksi?
Kalliiden korjauskulujen tai jopa korjauskelvottomuuden vuoksi patteriauto päätyy helposti romutettavaksi. Mikä taas nostaa vakuutusmaksut taivaisiin. Tällä hetkellä patterisuristimen kasko on jo 50 % vastaavaa polttomoottoriautoa kalliimpi.Onpa taas isoa paatosta kuolevan teknologian puolesta.
Trafi kertoo suomalaisten valitseman tien 2019-2023 olevan seuraavanlainen
Bensa 82.000--> 34.000
Diesel 21.000 -->5.000
Vaihtoehtoiset eli käytännössä ladattavat 10.000 --> 48.000
Ja ei sekään mihinkään muutu että polttikseen sata kilsaa maksaa moninkertaisesti sähköauton verrattuna.
Jos osaa yhdistää asioita niin se on juurikin se syy miksi polttisten myynti on sakannut noin pahasti.
- Anonyymi
On ja paaliin menee paljon autoja..
- Anonyymi
Uusia autoja ostavat ovat ne jotka päättävät minkälaisilla käytetyillä vähävaraisemmat ajavat muutaman vuoden viiveellä.
Jokainen käytetty auto on ostettu kerran uutena. Ei ne käytetyt autot taivaasta putoa sinne halpislaariin.- Anonyymi
Eihän kaikki osta samanlaisia uutenakaan ja ne jotkut ei kelpaa käytettyinä juuri kenellekään.
- Anonyymi
Juu mulla oli poikasena noita patterilla toimivia autoja kyllä, mutta siten pääsin ihan oikeiden autojen rattiin. Toiset ne jäävät lapsen tasolle noissakin asioissa.
- Anonyymi
"Eihän kaikki osta samanlaisia uutenakaan ja ne jotkut ei kelpaa käytettyinä juuri kenellekään."
Jos osaisit lukea niin tietäisit että suomalaiset ostavat uutena ladattavia enemmän kuin kaikkia latauskelvottomia yhteensä.
Käytettyjä sähköautoja halutaan niin paljon että niitä tuodaan Suomeen ulkomailta tuhansittain. Latauskelvottomista on ylitarjontaa käytettynä. Siksi niitä ei kannata tuoda ja siksi niiden hyvityshinta vaihdossa on surkea.- Anonyymi
Suomalaiset ostaa enemmän polttomoottorilla kuin ilman ja hybridejä pienillä akuilla ei voi sähköautoiksi sanoakaan.
Suomeen on tuotu paljon enemmän polttomoottoriautoja käytettyinäkin ja tuodaan edelleen.
- Anonyymi
Käytettyjen maahantuonnissa 78% hybridejä tai sähköautoja toukokuussa. Bensa 10% ja diesel 8%.
- Anonyymi
Täysin turha tuoda käytettynä latauskelvottomia kun niistä on ylitarjontaa. Huono hintataso ja pitkät myyntiajat.
- Anonyymi
Sähköautojen tuonti senkin laskee, suurimmassa osassa bensa- tai dieselmoottori :D
- Anonyymi
Ladattavien osuus kasvoi taas.
Pelkällä fossiililla kulkevien autojen päivät ovat luetut.- Anonyymi
Suomessakin myydyimmäksi nousi bensa-auto :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tehdä asialle?
Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill1592518Selänteiden kommentit
Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki1961601- 1701555
- 791291
Kirkon kuoronjohtajalle varoitus
Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais281005Nyt kun pride on ohi on siks
Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;281911Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!
Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal46897Muistatteko itsenne vuonna 1986?
Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t176837- 76792
- 62766