Työllisten palkanmaksu lopetettava

Anonyymi-ap

Palkkaa ei tarvitse työllisille maksaa. Ilmaistyö olisi reilua ja siitä tulee tekijälle hyvä mieli.

10

197

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä.

    • Anonyymi

      Samaa mieltä. Kyllä sinne työpaikalle raahaudutaan, mutta mitään ei tehdä.Istutaan ja kattellaan ulos ja välillä kelloa et joko pääsis kotiin.
      On työnantajaa kohtaan törkeää, ett hänmaksaa palkan kun duunarit vaan istuu ja ihmettelee.
      Hyvin vois olla kotonakin ne kaikki luuserit.

      Kotona on niin paljon töitä ja tekemistä, että ennemmin sitä on kotona kun orjatöissä. Saman rahan ja enempikin saa kun on kotona. Muistakaa se!!!

    • Anonyymi

      Töissä kyllä on paljon laiskoja veny kun purukumi tai istuskele puhelin kädessä jne.

    • Anonyymi

      Suomessa on liian paljon ihmisiä kuka halua istuskelemalla 7000 - 160 000 euro kk palkka. Vain palkkakatto pelastais tämän maan. Ahneile ihmisille kun ei mikään riitä, pitää ottaa vaan velkaa lisää ja vaan korota palkka. Meille ei tämä käy.

    • Anonyymi

      Korottaa

    • Anonyymi

      Lisää kuntouttavia työtoimintoja.

    • Anonyymi

      Julkisen työ ajan tuhlaajat saisivat vain ruoka annoksen, jovain säästöä syntyisi?

    • Anonyymi

      Ketjun aloittajan haaveilema todellisuus on ollut kehitymässä määrätietoisesti kaikessa hiljaisuudessa 1990-luvun lopulta alkaen.

      2020 mennessä yli satatuhatta pyöri palkattomissa pakkotöissä tai harjoitteluissa. Määrä oli kasvussa ja mitä todennäköisimmin kasvaa edelleen.

      Ensimmäiset julkiset haaveilut että palkkatyön tulevaisuutta pitäisi pohtia on jo kuultu julkisesti hallitustasolla.

      • Anonyymi

        Se kommentti erään kommunistiksi tunnustautuneen suusta todennäköisesti pohjusti tähän Sipilän hallituksen aikaiseen selvitykseen:

        https://valtioneuvosto.fi/documents/10616/6354562/34-2018-Tulevaisuusselonteon+taustaselvitys+Pitkän+aikavälin+politiikalla+läpi+murroksen+taitettu+270318.pdf/90b0f98a-61cb-45ea-b936-34369037a17b?version=1.0

        "2.1 Olemme keskellä suurta murrosta
        Pääministeri Juha Sipilä kirjoittaa tulevaisuusselonteon 1. osan esipuheessa, että “[t]yön
        murroksessa voi murtua kasvun, tuottavuuden ja hyvinvoinnin perinteinen yhteys. Orastava
        talouskasvukaan ei enää väistämättä takaa entisenlaista työllisyyden kasvua. [...] Kun
        työntekijän ja työnantajan, tuottajuuden ja kuluttajuuden, työn ja ei-työn tai yrittäjyyden ja
        palkkatyön väliset rajat hämärtyvät, keskeiset yhteiskunnan rakenteet, kuten veropohja tai
        sosiaaliturvajärjestelmämme asiakaspohja muuttuvat ja lainsäädäntöön sekä
        ammattiyhdistysliikkeen ja edunvalvonnan rooliin kohdistuu uudistamispaineita.”

        Nyt 6 vuotta myöhemmin: Miltäs näyttää tuo viimeinen rivi lainauksesta?


    • Vautsi, sinä sen keksit! Kertokaa nyt äkkiä tämä ajatus Purralle, niin hän panee välittömästi toimeksi ollen varma, että tämä saa persujen kannatuksen nousemaan taas vähintään 20 prosenttiin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe