Apostoli Paavalin ihmeellinen kutsumus ja elämä! (A) 6.6.2024

Anonyymi-ap

Apostoli Paavalin ihmeellinen kutsumus ja elämä! (A) 6.6.2024


INTRO

Tällä palstalla on nyt listaykköseksi noussut ja nostettu Jeesuksen Kristuksen kutsuma ja asettama apostoli Paavali.

Paljon fiktioita ja harhaisia väitteitä. Sitten fakta-asiaa, joita kirjoittivat ja tallensivat tuleville polville sen ajan ihmiset – yli 2000 vuotta sitten.

Ja on muistettava, etteivät nämä ihmiset olleet huikentelijoita ja/ tai suunsoittajia! (Siihen malliin, miten mm. monet tällaisten nettipalstojen posmottajat ovat!) He ottivat tehtävänsä vastuulla.

Ei ollut nettiä ja älykännyjä, joihin näpytellä sanoja. Pergamentti oli kallista kirjoitusalustaa! Ei siihen ollut varaa sepittää ”satuja” . Eivätkä aikansa ihmiset olisikaan mitään ”satuja” uskoneet!
Ihmiset olivat tarkoin tietoisia mitä tapahtui, missä mentiin.

Ihan samoin, kuin vaikkapa mitä tapahtui Suomessa kauan sitten? Toisen maailmansodan tapahtumat, ja muut sen aikaiset asiat. Kyllä ne tarkasti nousivat esille, vuosikymmeniäkin, ja edelleen.

1) Paavali kuuluu 12 apostolin joukkoon – Jeesus Kristus hänet kutsui ja valitsi!------------------------------------------------------------------

Tällä palstalla on koetettu sepittää sellaista ”satua”, ettei Paavali (muka) kuulunut Herran 12 apostolin joukkoon? No? Tuollaista puppua esittävät sellaiset, jotka
• eivät ole lukeneet mitä UT sisältää
• eivät ole ymmärtäneet selviä tekstejä
• tahallaan (paholaisen) asiamiehinä vääntävät ”kirjoituksia kieroon” (2 Piet 3:16)

Niin taikka näin? Nämä ”satusedät” näyttävät kuin taikureilta, jotka vetävät hihasta huivin, ja uskottelevat. - Katsokaa, Tässä Teille Elävä Hanhi! (smile…)
Siis? Vetävät muutaman satunnaisen Raamatun jakeen, ja sitten leikkivät uskottavaa konsulttia, koettaen saada manipuloitua edes jonkun epävarman ja heikkouskoisen. Selvää paholaisen agendaa!

Harva asia on niin MONEEN kertaan UT:n lehdillä esitetty kuin se, mitä tulee apostoli Paavaliin! Saulus tarsolaiseen, entiseen murhamieheen ja vainoojaan! Siksi onkin vähintään huvittavaa, että nämä ”taikurit ja huijarit” koettavat kirkkaalla päivänvalolla sepittää onttoja fiktioitaan ja harhojaan. Eivät menesty!

2) Ihmiset valitsivat apostoliksi Mattiaan, Jeesus itse valitsi Paavalin!
-------------------------------------------------------------------------------------

Eräs viime päivien väite on näkynyt, ettei Paavali olisi kuulunut Jeesuksen apostolien joukkoon? Tällaista pötyä voi esittää vain sellainen joka on ulkona UT:n sisällössä, pihalla kuin lumiukko!
Miten oli ja on?

2.1. - Mattias - ihmisten valinta!
---------------------------------------

Kun Juudas kavalsi Jeesuksen, jäi jäljelle 11 apostolia. Sitten nämä veljet intoutuivat, ja Pietarin johdolla rupesivat rekrytoimaan uutta ”apostolia” Juudaksen tilalle. ( Apt 1:15-26)

Oliko Jeesus heille sellaisen tehtävän ja vallan delegoinut? Ei ollut. Menettely oli täysin ihmistasoinen. Se käy ilmi kun lukee em:n Apostolien tekojen selostuksen. He eivät edes älynneet kysyä, mitä Herra siitä sanoisi? Panivat vain ehdolle kaksi miestä: Joosefin ja Mattiaan (Apt 1:23)

Sitten, kuin muodollisesti he rukoilivat:
• ”Herra sinä joka tunnet kaikkien sydämet, osoita kummanko näistä kahdesta sinä olet valinnut.”
Eivät he Herralta vastausta saaneet. He heittivät arpaa! Ja kun arpa lankesi Mattiaalle, se oli heille merkki? Mutta se EI OLLUT Herran Jeesuksen valinta! Vain Jeesuksella Kristuksella oli legaali oikeus ja valta valita apostoli Juudaksen tilalle!

Olisihan näiden veljien pitänyt ymmärtää, ettei HEILLÄ ollut valtuuksia valita JEESUKSEN apostolia? Sitä voisi verrata siihen, että yhteiskunnallisella tasolla (samanarvoiset) virkamiehet alkaisivat nimittää toisia? Se olisi absurdia. Vain ylemmällä tasolla oleva voi nimittää alemman tason tekijöitä.

• ”Presidentti tekee päätöksensä lähtökohtaisesti valtioneuvoston ratkaisuehdotuksesta. Hän nimittää eduskunnan valitseman pääministerin sekä muut ministerit pääministerin ehdotuksen mukaisesti. Presidentti vahvistaa eduskunnan hyväksymät lait. Presidentti myös nimittää tuomarit ja eräät valtion korkeimmat virkamiehet. ”

Mitä Jumalan valtakunnan asioihin tulee, niin autenttiset ohjeet tarkoittavat, että Herra ITSE kutsuu ja valitsee ja valtuuttaa työntekijät. ( 1 Korinttolaiskirje 12. luku, Room 12. luku) Tosin tästä
on surullisella tavalla eksytty pois. Ihmistason ohjeilla ja päätöksillä, koska kristikunta on pitkälle luopunut ja maallistunut!

Aloitus jatkuu..

29

324

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jatkoa aloitukseen: Apostoli Paavalin ihmeellinen kutsumus.. (6.6.2024)


      2.2. Saulus tarsolainen - Paavali – Jeesuksen valinta!
      --------------------------------------------------------------

      Ihmisten keksimä valinta, valita omalla innolla ja vallalla uusi apostoli (mattias) ei siis ollut Jumalan eikä Jeesuksen suunnitelma. Jumalan tasolla suunnitelma oli ollut valmiina. Henkilö oli ja on Paavalina tuntemamme ihminen.

      Hänen ihmeellinen ja vallankumouksellinen kääntymyksensä on kuvattu Apostolien Tekojen 9. luvussa. Hän – silloinen Saulus tarsolainen - oli hyvää pataa silloisten ylipappien ja uskonnollisen kerman kanssa. Nämä juutalaiset olivat vastuussa Jeesuksen surmasta. Sekä papisto että kansa: Huutaneet:
      • ”ristiinnaulitse, ristiinnaulitse!”

      Nyt nämä Jeesusta vihanneet olivat saaneet oikein kunnon kaverin! Saulus tarsolaisen, fanaattisen kiivailijan, murhanhenkisen tyypin vainoamaan Jeesuksen seurakunnan oppilaita. Saulus sai siis Ylipapilta luvan tuoda Damaskosta Jeesuksen uskovia, sidottuina Jerusalemiin.
      (Saulus tarsolainen kuin oli suorittanut jo kuin ”diplomin” - kun oli ollut Stefanuksen kivittämisessä läsnä! Apt 7:54-60)

      Uskonnollisen kiihkon ja vihan voimalla Saulus tarsolainen kiiruhti kohti Damaskoa, havitellen että saisi kynsiinsä taas uusia vainottavia! Mutta? Se matka ei mennytkään putkeen!

      2.2. Herra Jeesus kohtasi vihamiehensä, seurakuntansa vainoojan!
      -----------------------------------------------------------------------------------

      Jokainen, joka on lukenut ja lukee tuota keissiä ( Apt 9. luku) - lääkäri Luukkaan tallentamaa- voi vain hämmästyä? Niin radikaali, niin vallankumoksellinen oli Saulus tarsolaisen tapaus.

      KUKA valitsisi asiaansa edistämään murhamiehen, kiihkoilijan? Kuka valitsisi Valtakuntansa asiaa edistämään sellaisen, joka Paavali oli ennen kääntymystään? Siinäpä pohdittavaa?

      Mutta Herra Jeesus tiesi, Jumala tiesi ja tietää aina kaiken sen mitä on PINNAN alla? Mitä on ollut, mitä tulee olemaan? Jumala oli aivoitellut ja suunnitellut Paavalille kaiken etukäteen.

      Valtavan - Rooman imperiumin tasoisen lähetystehtävän - voitot ja kärsimykset. Ilot ja vainot.

      Kun Jeesus oli pysättänyt Sauluksen Damaskon tiellä, alkoi tämä Paavalin tehtävä. Eräs Damaskon kristitty – Ananias - sai Jeesukselta tehtäväksi rukoilla Sauluksen puolesta, että tämä saisi näkönsä ja täyttyisi Pyhällä Hengellä. ( Apt 9:10 >>)

      Jumala ei tehnyt väärää valintaa! Ja koska valinta oli Hänen aivoituksensa? - Siitä seurasi, että paholaisen viha ja vaino siivittivät Paavalin tehtävää kaikkialla, missä hän voimallisesti todisti ja opetti Jeesuksesta Kristuksesta. Ristin ja ylösnousemuksen evankeliumia. Jumalan kunniaksi. Ihmisten iankaikkiseksi pelastukseksi.

      (Tämä paholaisen viha ja vaino Paavalia kohtaan näkyy edelleenkin, täälläkin!)

      Kaikesta me annamme kunnian Jumalalle - Jeesuksen nimessä! On vain yksi täydellinen, Hän Jeesus Kristus. Mutta syntisen – murhamiehen kutsuminen apostoliksi - se osoittaa äärimmäistä Jumalan armoa ja pitkämielisyyttä. Rohkaisuksi, että Jeesus voi tehdä täysin uutta. Kun Jumalan rakkaus astuu vihan ja pahuuden tilalle!

      Paavali,1. Tim 1:12-17

      • ”Minä kiitän häntä, joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta, meidän Herraamme, siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa
      - minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa;

      • - Ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.”

      • ”Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.”

      • ”Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi. ”

      • ” Mutta iankaikkiselle kuninkaalle, katoamattomalle, näkymättömälle, ainoalle Jumalalle, kunnia ja kirkkaus aina ja iankaikkisesti! Amen.”

      Paavalin todistuksia voi lukea mm. Apostolien tekojen luvuissa 22-26!

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18007474/paavali-julisti-ja-opetti-jeesuksen-kristuksen-evankeliumia!-(1)----(s24-kristinusko)--aluksi--talla

    • Anonyymi

      Paavalin todistusta:

      Galatalaiskirje 1:

      1:13 Olettehan kuulleet minun entisestä vaelluksestani juutalaisuudessa, että minä ylenmäärin vainosin Jumalan seurakuntaa ja sitä hävitin

      1:14 ja että edistyin juutalaisuudessa pitemmälle kuin monet samanikäiset heimossani ja ylen innokkaasti kiivailin isieni perinnäissääntöjen puolesta.

      1:15 Mutta kun hän, joka äitini kohdusta saakka on minut erottanut ja kutsunut armonsa kautta, näki hyväksi

      1:16 ilmaista minussa Poikansa, että minä julistaisin evankeliumia hänestä pakanain seassa, niin minä heti alunpitäenkään en kysynyt neuvoa lihalta ja vereltä,

      1:23 Heidän kuuloonsa oli vain tullut: meidän entinen vainoojamme julistaa nyt sitä uskoa, jota ennen hävitti. ja he ylistivät Jumalaa minun tähteni.!

      -------------
      Jumala suokoon, että edelleenkin Herra Jeesus tekisi samanlaisia ihmeitä ja vallnkumousta, että:

      - vihan tilalle astuisi Jumalan väkevä rakkaus ja totuus!

    • Anonyymi

      Aloittaja ei osaa laskea. 12 on eri luku 13. Takaisin koulupenkille.

      • Anonyymi

        Aloittaja osaa lukea.

        Aluksi oli 12 apostolia - Juudas mukaan lukien.

        Sitten oli vain 11 - kun Juudas poisti itsensä elävien kirjoista.

        Sitten oli taas 12 - kun Herramme Jeesus Kristus asetti tehtäväänsä Paavalin, alias Saulus tasolaisen. Apt 9. luku.

        Kukahan se koulunpenkille, ihan ala-asteelle kuuluu?

        Alakoulussa kun opettiin yhteen-ja vähennyslasku!

        Jos kyse on lukutaidon puutteesta? Taikka jos on likaiset silmälasit? Taikka pitäisi mennä silmälekurille, jotta näkö tarkastettaisiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja osaa lukea.

        Aluksi oli 12 apostolia - Juudas mukaan lukien.

        Sitten oli vain 11 - kun Juudas poisti itsensä elävien kirjoista.

        Sitten oli taas 12 - kun Herramme Jeesus Kristus asetti tehtäväänsä Paavalin, alias Saulus tasolaisen. Apt 9. luku.

        Kukahan se koulunpenkille, ihan ala-asteelle kuuluu?

        Alakoulussa kun opettiin yhteen-ja vähennyslasku!

        Jos kyse on lukutaidon puutteesta? Taikka jos on likaiset silmälasit? Taikka pitäisi mennä silmälekurille, jotta näkö tarkastettaisiin?

        Älä satuile. Kukaan ei poistanut Juudasta mistään. Raamatussa puhutaan Karistan asettamista alkuperäisistä apostoleista. Jeesus on tuo Karitsa. Paavali ei kuulu joukkoon. Paavali on hylkiö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä satuile. Kukaan ei poistanut Juudasta mistään. Raamatussa puhutaan Karistan asettamista alkuperäisistä apostoleista. Jeesus on tuo Karitsa. Paavali ei kuulu joukkoon. Paavali on hylkiö.

        Paavali oli erinomainen valinta - Juudaksen tilalle!


    • Anonyymi

      Karistan asettamista...

      ?

      Mikä se sellainen Karista on?

      • Anonyymi

        Jeesus


    • Anonyymi

      Kyllä se niin vain kävi - että Juudas poistui pahan kerran. Jeesus hylkäsi hänet.
      Jopa niin sanoi Jeesus, että:

      "parempi olisi sille ihmiselle (Juudas iskariot) että hän ei olisi syntynyt."
      ( Matteus 26:24)

      "... varjelin minä heidät ( opetuslapset) sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi.. ( = Juudas). ( Joh 17:12)

      Siis?

      Jeesus hylkäsi Juudaksen - lopullisesti. Kadoksen lapsi, - ei sellaisella voinut olla eikä ole sijaa ja asemaa apostolien riveissä.

      Jeesuksen apostoli ei voi olla kavaltaja. Pettäjä.

      • Anonyymi

        Saman Jeesus oli sanonut myös Pietarille. Logiikkaasi mukaan Pietari ei ole enää apostoli?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saman Jeesus oli sanonut myös Pietarille. Logiikkaasi mukaan Pietari ei ole enää apostoli?

        Älä edes koeta sotkea Selvää Raamatun sanaa.
        Minulla ei ole omaa "logiikkaa". Kunnioitan Raamatun sanaa. Enkä rupea sitä kieroon vääntämään.

        Juudas oli kavaltaja. Ja kohtalo on kirjoitettu UT.ssa.

        Pietari oli kieltäjä, pelkuri.

        Mutta? Katui syvästi tekoaan ja sai armahduksen Herralta Jeesukselta. Sai uuden mahdollisuuden!

        Etkö tosiaan tunne Raamattua? Et siis ole lukenut mm. Johanneksen 21 lukua?
        Jakeet 14-22.

        Tämä palsta ei ole mikään lastenkamari eikä alakoulun luokka.

        Pietari ei menettänyt apostolin asemaansa.

        Jeesus itse oli Pietarille sanonut:

        "... mutta minä olen rukoillut sinun puolestasi, ettei sinun uskosi raukeaisi tyhjään. Ja kun sinä kertan palajat, niin vahvista veljiäsi." ( Luukas 22:31-34)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä edes koeta sotkea Selvää Raamatun sanaa.
        Minulla ei ole omaa "logiikkaa". Kunnioitan Raamatun sanaa. Enkä rupea sitä kieroon vääntämään.

        Juudas oli kavaltaja. Ja kohtalo on kirjoitettu UT.ssa.

        Pietari oli kieltäjä, pelkuri.

        Mutta? Katui syvästi tekoaan ja sai armahduksen Herralta Jeesukselta. Sai uuden mahdollisuuden!

        Etkö tosiaan tunne Raamattua? Et siis ole lukenut mm. Johanneksen 21 lukua?
        Jakeet 14-22.

        Tämä palsta ei ole mikään lastenkamari eikä alakoulun luokka.

        Pietari ei menettänyt apostolin asemaansa.

        Jeesus itse oli Pietarille sanonut:

        "... mutta minä olen rukoillut sinun puolestasi, ettei sinun uskosi raukeaisi tyhjään. Ja kun sinä kertan palajat, niin vahvista veljiäsi." ( Luukas 22:31-34)

        Jeesus oli sanonut Pietarille: väisty Saatana! Pietari oli Jeesuksen mielestä itse Saatana. Kaltaisesi kieroon vääntäjä ei tietenkään halua kertoa tuota ääneen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus oli sanonut Pietarille: väisty Saatana! Pietari oli Jeesuksen mielestä itse Saatana. Kaltaisesi kieroon vääntäjä ei tietenkään halua kertoa tuota ääneen.

        Nyt meni pieleen. Jeesus käski Saatanaa. Joka koetti Pietarin kautta Jeesusta manipuloida.

        Ei Jeesus Pietaria saatanaksi väittänyt.

        Koeta nyt ihmeessä opiskella Raamatun sisältöä. Teet itsesi naurunalaiseksi kun sepität jakeen sielä toisen täältä. Tämä palsta ei ole mikään kristinopin alkeiskurssi!

        tarkoitettu aikuisille ihmisille -


        Et siis ole lainkaan sisällä Raamatun sanassa?

        Siksi sekoilet.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      niin on Kirjoitettu.

    • Anonyymi

      "Sitten fakta-asiaa, joita kirjoittivat ja tallensivat tuleville polville sen ajan ihmiset – yli 2000 vuotta sitten."

      Ennen kuin Jeesus oli aloittanutkaan opetustoimintaansa.

      "Ja on muistettava, etteivät nämä ihmiset olleet huikentelijoita ja/ tai suunsoittajia!"

      Paitsi Paavali itse kirjeissään.

      "...jotta myös minä voisin hieman ylpeillä. Sitä mitä nyt sanon, en sano Herran esimerkin mukaan, vaan sanon sen niin kuin järjetön ihminen, itsevarmasti ylpeillen. Koska monet ylpeilevät tämän maailman asioista, minäkin ylpeilen." (2. kor. 11:16–18)

      "Paavali kuuluu 12 apostolin joukkoon"

      Huomaan, että levität tahallasi väärää tietoa.

      • Anonyymi

        Paavali, ent. Saulustarsolainen oli 12. apostoli, Jeesuksen asettama Juudaksen tilalle, joka lankesi pois asemastaan apostolina.

        Näin on tapahtunut, se on todistetusti tapahtunut.

        Sinä rassukka eti SITÄ faktaa voi kumota, vaikka inttäisit hamaan helvettiin saakka.

        Mutta jatka jauhamista. Perkele lähettäjäsi on siitä iloinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali, ent. Saulustarsolainen oli 12. apostoli, Jeesuksen asettama Juudaksen tilalle, joka lankesi pois asemastaan apostolina.

        Näin on tapahtunut, se on todistetusti tapahtunut.

        Sinä rassukka eti SITÄ faktaa voi kumota, vaikka inttäisit hamaan helvettiin saakka.

        Mutta jatka jauhamista. Perkele lähettäjäsi on siitä iloinen.

        Juudaksen tilalle apostoliksi - valittiin Mattias. (Apt 1:24-26)
        Ei tarbosaurusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juudaksen tilalle apostoliksi - valittiin Mattias. (Apt 1:24-26)
        Ei tarbosaurusta.

        Ihmiset, Pietarin johdossa valitsivat Mattiaan. Mutta Mattias näyttää kadonneen kuin savu saharaan! Ei mitään tekstiä UT:ssa näy` Mikä se sellainen apostoli on?'
        Häon oli ihmisten ideoima, arpapelillä ratkaistu tyyppi.

        SIKSI hänestä ei ole MITÄÄN kirjoitusta UT:ssa siis.
        Ihmisten valinta...

        MUTTA

        Jeesus Kristus ITSE valitsi Paavalin, Saulus tarsolaisen. HÄnellä oli siihen valta ja oikeus.
        Yksinoikeus, monopoli.

        SIKSI UT sisältää valtavan määrän asiaa, jota siunattu Paavali suoritti Jeesuksen valtuuttamana apostolina.

        Amen.

        Anonyymi
        2024-06-06 10:22:35

        Jeesuksella oli legaali oikeus, monopoli valita apostoli Juudaksen tilalle, se valinta on kirjoitettuna apostolien tekojen 9. luvussa.


        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18504681/jeesus-valitsi-paavalin-apostoliksi-juudaksen-tilalle--(6-6-2024)


    • Anonyymi

      Ei tarvitse eksyä kun tutustuu Raamatun koeteluihin kirjoituksiin.

    • Anonyymi

      näin on

    • Anonyymi

      Kun huolellisesti lukee ja tutkii Paavalin elämää, kääntymyksen ihmettä ja jatkoa, niin voi yhä uudestaan ihmetellä.

      Jumala valitsi kuin jonon häntäpäästä? Näytti, että kun Jeesus voi armahtaa syntisen, murhamiehen ja asettaa valtakuntansa tehtävään.

      Että se IHME voi tapahtua!

      Jeesus puhdistaa kaikesta synnistä.

      Vapauttaa murhanimostakin.

      Täyttää sisimmän Kristuksen ja Jumalan rakkaudella.

      Viha poistuu, tilalle tulee uusi elämä, uusi luomus!


      Näin voi edelleenkin tapahtua. Sellaisille jotka vihassa ja vainon hengessä
      pilkkaavat ja herjaavat Paavalia.

    • Anonyymi

      Ei ihme että paholainen niin vihaa ja vainoaa Paavalia.
      Ja koetta edelleen 2024 eksyttää ja sotkea selviä Apt:n opetuksia.

      Mutta turhaa ruudin tuhlausta se on.

    • Anonyymi

      Ihmiset jotka ovat vapaita paholaisen orjuudesta, voivat ymmärtää mitä raamatussa lukee. Muut ovat sokeita.

      • Anonyymi

        Ei ole suurempaa yksilön vapautta ja rakkautta kuin antaa henkensä ystäviensä edestä.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Saulus Tarsolaisen (myöhemmin Paavali) muutos vainoojasta Jeesuksen kutsumaksi apostoliksi on yksi merkittävimmistä käänteistä Uuden testamentin kertomuksissa. Tämä tapahtuma on kuvattu erityisesti Apostolien teoissa, ja Paavali itse viittaa siihen kirjeissään. Tässä on lyhyt kuvaus siitä, kuinka tämä muutos tapahtui:

      Saulus ennen kääntymistään
      Tausta ja vainot: Saulus oli syntyperäinen juutalainen, Tarsosta, ja oli roomalainen kansalainen. Hän kuului fariseusten lahkoon ja oli innokas juutalaisen lain noudattaja. Hän oli läsnä Stefanoksen kivittämisessä (Apt. 7:58) ja oli aktiivisesti vainoamassa kristittyjä (Apt. 8:3).

      Kohtaaminen Jeesuksen kanssa
      Damaskoksen tie: Kun Saulus oli matkalla Damaskokseen vangitsemaan kristittyjä, hän koki voimakkaan ilmestyksen (Apt. 9:1-9). Kirkkain valo ympäröi hänet, ja hän kaatui maahan. Hän kuuli äänen, joka sanoi: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?" Saulus kysyi: "Kuka olet, Herra?" Ääni vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat."

    • Anonyymi

      Tällä palstalla on fanaattisella kiihkolla ja valheilla koetettu sepittää satua, että JEESUS (muka) valitsi Mattiaan apostoliksi Juudaksen tilalle.

      Se on täyttä pötyä. JEESUS nimenomaan ei valinnut Mattiasta vaan Paavalin.
      Apt 9: 1---

      Ihmiset - Pietarin johdolla - arpaa heittämällä operoivat Mattiaasta apostolia.
      Mutta JEESUS ei todellakaan ollut siinä mukana... ( Apt 1:15-26)

      Ja siksi UT:ssa ei lue MITÄÄN, Mattiaasta. Paitsi tuo em. Apt kohta.
      Mikä se semmoinen apostoli on, joka ei tehnyt MITÄÄN - JUmalan työssä?
      No. ihmisten valinnat....

      On ihan järkijuttukin, että Jeesus valitsi Paavalin.

      Niinhän yleensä työnantajat tekee. Valitsevat työntekijät.

      Olisihan hassua, että vaikkapa olisi 12 työntekijää, ja yksi niistä pettäisi työnantajaa.
      Okei.

      Mutta sitten nämä 11 ryhtyisivä innoissaan valitsemaan jostakin porukasta uuden!
      Ja vielä arpomalla!

      Voi vain kysyä, mitä sellaisesta puuhasta pomo sanoisi?

      - Kuulkaas nyt kaverit! Minä olen pomo, ja päätän kenet valitsen.

      Niin.

      Jeesus Kristus on Herra, seurakunnan pää.
      HÄn valitsi Paavalin - työhönsä, työtä varten!

      On vain nöyrästi kiitettävä Jeesuksen valinnasta, Paavalista!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9599
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      394
      4100
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2840
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2584
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      189
      2571
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1648
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe