Se on täysin JT:n opeille vastainen.
JT:thän uskovat, että kuoleman jälkeen ei tiedetä mistään mitään.
Mutta:
4." Me jotka olemme tässä majassa ( ruumiissa ), huokailemme ahdituneina. Emme näet tahdo riisuutua vaan pukeutua, niin että elämä nielisi sen mikä on kuolevaista ( ruumiimme ).
6. . . . ., että niin kauan kuin asumme tässä ruumiissamme, olemme poissa Herran luota."
Sitten vielä jae 8.
Kysytään ensin JT:lta: Miten voi asua Herran luona jos kuolleet ei tiedä mitään?
Tässä kirjoitetaan nyt niistä jotka ovat uskossa tulleet uudeksi luomukseksi.
" Mutta me olemme turvallisella mielellä ja haluaisimme mieluummin muuttaa pois ruumiistamme ja ASUA HERRAN LUONA."
Siinä ei kerrota mitään siitä että 1930 luvulta asiat on toisin. Silloin tulee suuri joukko, jonka ei tarvitse tähän ( 2 Kor.5:4-8: aan uskoa )
Siinä pähkinää pureksittavaksi JT:lle.
2 Kor.5:4-6. Kiusallinen paikka JT:lle.
46
373
Vastaukset
Uutta valoa on tullut tuohonkin. Nimittäin hallintoelin on suurenmoisessa raamatun tulkinnassaan tullut sellaiseen henkisttyttetyyn päätelmään, että Peräilman päästely jatkuu jt kuoleman jälkeenkin.
- Anonyymi
Ulkopuolisena, ei Jehovan todistajana, toteaisin, ettei aloittaja ymmärtänyt/tiennyt tuon Raamatun kohdan asiaa, eikä JT:n oppia kumpaakaan.
- Anonyymi
Ja sinä ulkopuolisena nyt sitten selität tämän raamatunkodan asian, kiitos. Jos selitystä ei kuulu, älä turhaan heiluttelele huuliasi.
Minä olen ollut JT yli 30 vuotta, joten tiedän heidän kantansa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sinä ulkopuolisena nyt sitten selität tämän raamatunkodan asian, kiitos. Jos selitystä ei kuulu, älä turhaan heiluttelele huuliasi.
Minä olen ollut JT yli 30 vuotta, joten tiedän heidän kantansa.Tämän maailman aikaisessa ruumiissa ei mennä Herran luo. Tuo Raamatunkohta ei sano mitään siitä, että on aikakausi, jolloin kuolleet ovat tuonelassa, ja on aikakausi, jolloin tulee ylösnousemus. Mutta aloittaja näyttää tulkinneen, kuin ei tietäisi ajoittaa nämä aikakaudet ja nukkumiset. Että nukutaanko taivaassa vai mitä pähkäiltiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämän maailman aikaisessa ruumiissa ei mennä Herran luo. Tuo Raamatunkohta ei sano mitään siitä, että on aikakausi, jolloin kuolleet ovat tuonelassa, ja on aikakausi, jolloin tulee ylösnousemus. Mutta aloittaja näyttää tulkinneen, kuin ei tietäisi ajoittaa nämä aikakaudet ja nukkumiset. Että nukutaanko taivaassa vai mitä pähkäiltiin.
Ulkopuolinen vastaa.
"Kysytään ensin JT:lta: Miten voi asua Herran luona jos kuolleet ei tiedä mitään?"
Tuo aloitusviestin paikka, että puhutaan asumisesta Herran luona, ei tietenkään tarkoita että tuonelassa asuttaisiin Herran luona, lopullista asumista, vaan tuonelassa kuolleet ovat tiedottomassa tilassa (Saarn 9), ja ylösnousemus tulee, kuolleet heräävät (Dan 12 ja Ilm 20). Ylösnousemus tapahtuu tuosta tuonelasta pois. En ole kuullut, että kellään JT:llä olisi mitään epäselvyyttä tästä asiasta, he kun yleensä ovat adventistien tavalla parehtyneitä näihin tuonela-ylösnousemus-aiheisiin.
Luuk 16 on vähemmän tunnettu ja ymmärretty adventistien ja JT-joukon keskuudessa. Olen tulkinnut tämän siten, että tuonelasta enkelit tulivat hakemaan Lasarusta nimenomaan ylösnousemukseen. Että tämä Luuk 16 puhuu samasta ajankohdasta kuin Ilm 20 ensimmäistä ylösnousemusta mainitessaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ulkopuolinen vastaa.
"Kysytään ensin JT:lta: Miten voi asua Herran luona jos kuolleet ei tiedä mitään?"
Tuo aloitusviestin paikka, että puhutaan asumisesta Herran luona, ei tietenkään tarkoita että tuonelassa asuttaisiin Herran luona, lopullista asumista, vaan tuonelassa kuolleet ovat tiedottomassa tilassa (Saarn 9), ja ylösnousemus tulee, kuolleet heräävät (Dan 12 ja Ilm 20). Ylösnousemus tapahtuu tuosta tuonelasta pois. En ole kuullut, että kellään JT:llä olisi mitään epäselvyyttä tästä asiasta, he kun yleensä ovat adventistien tavalla parehtyneitä näihin tuonela-ylösnousemus-aiheisiin.
Luuk 16 on vähemmän tunnettu ja ymmärretty adventistien ja JT-joukon keskuudessa. Olen tulkinnut tämän siten, että tuonelasta enkelit tulivat hakemaan Lasarusta nimenomaan ylösnousemukseen. Että tämä Luuk 16 puhuu samasta ajankohdasta kuin Ilm 20 ensimmäistä ylösnousemusta mainitessaan.Ulkopuolinen selostaa myös Ilmestyskirjan 144 000, että nämä ovat todennäköisesti juutalaisia, kun siellä Israelin (juutalaisen kansan) heimoja luetellaan, ja lukematon suuri joukko tarkoittaa sitten pakanakansoista pelastuvia.
Eli perinteisissä JT-opeissa tulkittiin tuo 144 000, kuin oltaisiin itse juutalaisuskonnon juutalaisia, Vanhan testamentin ihmisten kaltaisia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämän maailman aikaisessa ruumiissa ei mennä Herran luo. Tuo Raamatunkohta ei sano mitään siitä, että on aikakausi, jolloin kuolleet ovat tuonelassa, ja on aikakausi, jolloin tulee ylösnousemus. Mutta aloittaja näyttää tulkinneen, kuin ei tietäisi ajoittaa nämä aikakaudet ja nukkumiset. Että nukutaanko taivaassa vai mitä pähkäiltiin.
Paavali sanoi menevänsä kuolemassa Herran luo.
Ei hautaan odottamaan ylösnousemusta joskus tulevaisuudessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ulkopuolinen vastaa.
Luuk 16 on vähemmän tunnettu ja ymmärretty adventistien ja JT-joukon keskuudessa. Olen tulkinnut tämän siten, että tuonelasta enkelit tulivat hakemaan Lasarusta nimenomaan ylösnousemukseen. Että tämä Luuk 16 puhuu samasta ajankohdasta kuin Ilm 20 ensimmäistä ylösnousemusta mainitessaan.Kuolleet ovat ruumiinsa kanssa olemattomissa, mutta ei hengessä,
Jeesus sanoi:" Joka minuun uskoo ei ikinä kuole ja vaikka kuolisikin saa elää."
Ehtona siis on Jeesukseen uskominen.
Muut kuolleet herätetään vasta 1000 vuoden lopulla. Siinä joukossa on myös kaikki JT:t jotka eivät ole uudestisyntyneitä.
- Anonyymi
Missä oli pähkinä
- Anonyymi
Tässä:
Gal.1:7-9.
Jt:t ovat harhaoppeineen kirottuja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä:
Jt:t ovat harhaoppeineen kirottuja.Tylsä huomautus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tylsä huomautus.
Otitko tosiasiasta nokkiisi?
Onko tuo kohta poistettu UM käännöksestä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä:
Jt:t ovat harhaoppeineen kirottuja.Miten se liittyy JT????
Kirkot ja muut lahkot toimii Raamattua vastaan - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otitko tosiasiasta nokkiisi?
Onko tuo kohta poistettu UM käännöksestä?Täällä on todettu monta kertaa, että JT UM käännös ja KR 1933 sisällöltään täysin sama sana ei muutu missään KR 1933 vastaiseksi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä on todettu monta kertaa, että JT UM käännös ja KR 1933 sisällöltään täysin sama sana ei muutu missään KR 1933 vastaiseksi!
Valehtelet.
Kuinkas muuten.
Mutta Ilm.22:15 sanoo:
" Ulkopuolella ( Jumalan valtakunnasta ) ovat koirat ja noidat. . . .kaikki jotka rakastavat valhetta. . "
UM käännös on käännetty taitamattomien ja spiritistisen nevonantajan toimesta.
- Anonyymi
"Elävät tietävät sen, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään. Heillä ei ole enää palkkaa saatavana, ja heidän muistonsa on unohdettu. Heidän rakkautensa ja vihansa ja kiihkonsa on mennyt, eikä heillä enää koskaan ole osaa missään, mikä tapahtuu auringon alla.
https://www.raamattu.fi/raamattu/KR92/ECC.9 "
"Kun ihminen kuolee hän joutuu ns.välitilaan.
Sitten kun maapallo kuolee niin Jumala luo kaiken uudestaan ja valitsee
ketkä pääsevät taivaaseen ja ketkä joutuvat helvettiin".
Tähän perustuu myös ruumiin siunaaminen ( ainakin ennen )
"Maasta olet sinä tullut ja maaksi sinun pitää jälleen tuleman kunnes sinut viimeisenä päivänä herätetään.- Anonyymi
Melkein oikein!
Maapallo tulee aina säilymään, Raamatussa ei puhuta sanakaan maapallon tuhomisesta.
Siellä sanotaan, että ihmiset hävitetään jotka sitä turmelevat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Melkein oikein!
Maapallo tulee aina säilymään, Raamatussa ei puhuta sanakaan maapallon tuhomisesta.
Siellä sanotaan, että ihmiset hävitetään jotka sitä turmelevat.Kuitenkin kun siirretään kirjoituksen tarkoitus tähänpäivään.
Maapallon materiaalinen tuhoutuminen on lähempänä kuin koskaan.
israel lännessä ja venäjä idässä.
https://www.ess.fi/uutissuomalainen/6504877
"Tuomiopäivän kello näyttää edelleen 90 sekuntia vaille puolenyön, Bulletin of Atomic Scientists -tiedejulkaisun tutkijat kertoivat tiistaina.
Symbolisen kellon kaika kuvastaa ihmiskunnalle kohtalokkaan ydinsodan tai jonkin muun ihmisten aiheuttaman tuhon läheisyyttä". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Melkein oikein!
Siellä sanotaan, että ihmiset hävitetään jotka sitä turmelevat.Koko maapallo ja siellä oleva palaa poroksi.
Siksi Jumala luo uuden taivaan ja uuden maan.
Maan pinta palaa kaikkine päivineen, mutta itse maapallo säilyy.
Kaikki roska häviää, joten JT:nkaan ei tarvitse lipata packoo 500 vuotra. - Anonyymi
"Elävät tietävät sen, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään."
- Tämä otetaan JT-uskonnossa kirjaimellisesti.
"Heillä ei ole enää palkkaa saatavana, ja heidän muistonsa on unohdettu."
- Tätä ei oteta JT-uskonnossa kirjaimellisesti. Kuolleiden on määrä saada palkka, ainakin jos on ollut uskollinen Vartiotornille. Lisäksi kuolleiden muisto säilyy tavallisillakin ihmisillä ainakin pari sukupolvea, joillakin ihmisillä, hyvässä tai pahassa, vuosisatojen tai -tuhansien ajan.
"Heidän rakkautensa ja vihansa ja kiihkonsa on mennyt, eikä heillä enää koskaan ole osaa missään, mikä tapahtuu auringon alla."
- Tätä ei oteta JT-uskonnossa kirjaimellisesti. Silloin se sulkisi pois ylösnousemuksen maan päälle eli auringon alle.
Kovin valikoivaa siis, mikä Raamatusta samasta tekstiyhteydestä otetaan kirjaimellisesti ja mikä ei. Voisi ehkä sanoa, että Vartiotorni kertoo mikä Raamatussa pitää ottaa todesta ja mikä ei.
- Anonyymi
Saarnaaja 9:5
- Anonyymi
Joh. 11:25,26.
Saarnaaja 9:5 kirjoittaa uskottomista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joh. 11:25,26.
Saarnaaja 9:5 kirjoittaa uskottomista.Jos vanhurskas uskova on kuoleman jälkeen samassa tilassa kuin ei uskova miksi Ilm. 6: 9-. sanoo seuraavaa:
9.". . . . näin alttarin alla niiden sielut, jotka oli surmattu Jumalan sanan ( Jeesuksen ) ja sen todistuksen ( oikean evankeliumin ) tähden . . .
10. He HUUSIVAT KOVALLA ÄÄNELLÄ . . .
11. . . .heille sanottiin ( miksi sanoa mitään, jos he eivät kuule )."
Ja nyt sitten pitkiä JT selityksiä mormonien ja adventistien tapaan. - Anonyymi
Vartiotorni vaatii, että "kuolleet eivät tiedä mitään" tulee ottaa kirjaimellisena ja ehdottomana totena, vaikka se on Saarnaajan kirjassa, joka tyylilajiltaankin on kärjistävä ja poleeminen. Saarnaaja ikään kuin heittelee asioita ilmaan ja ampuu niitä alas. Alkaahan kirja jo päivittelyllä "turhuuksien turhuus, kaikki on turhuutta", eikä kaikki sitten ole turhuutta Saarnaajankaan mielestä.
Vartiotornille puolestaan ei kelpaa, kun itse Jeesus sanoo
Joh. 5:28 Älkää ihmetelkö tätä! Tulee aika, jolloin kaikki, jotka lepäävät haudoissaan, kuulevat hänen äänensä.
29 He nousevat haudoistaan -- hyvää tehneet elämän ylösnousemukseen, pahaa tehneet tuomion ylösnousemukseen.
Jos kuollut ei tiedä mitään, miten hän voi kuulla Jeesuksen äänen?
- Anonyymi
-Niitä vartiotornijippoja.
Saarnaaja 9:5 Sillä elävät tietävät, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään,
Tuossa kerrotaan maallisesta elämästä, eikä ikuisuuskohtalosta, vaikka vartiotonriseura on mielestään ovelasti ottanut siitä tukea opillensa.
Saarnaaja 9:6 Myös heidän rakkautensa, vihansa ja intohimonsa on jo aikoja mennyt, eikä heillä ole milloinkaan enää osaa missään, mitä tapahtuu auringon alla.
Ja tuohon verraten edelleen 9:7 Tule siis, syö leipäsi ilolla ja juo viinisi hyvillä mielin, sillä jo aikaa on Jumala hyväksynyt nuo tekosi.
Niin, viini tulee nauttia, se on viinin kohtalo. On perverssiä kuljetuttaa viiniä toljotettavana, vaikka lahkolaisia tyhminä pitäisikin.
...ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio" (Heb 9:2)
Jumalattomina kuolleiden sielut joutuvat kärsimään häpeää ja kauhistusta (Dan 12:2),
tuskaa ja ahdistusta (Room 2:5-11), ahdistusta (2 Tess 1:6-9),
iankaikkista vaivaa (Ilm 20:10),
itkua ja hammasten kiristystä (Matt 8:12;13:42)
-Voi Jumalattomia - Anonyymi
Mooseksen laki kieltää vainajahenkien puoleen kääntymisen, esim.
3. Moos. 19:31 Älkää kääntykö vainajahenkien puoleen älkääkä kysykö neuvoa tietäjiltä, ettette saastuttaisi itseänne. Minä olen Herra, teidän Jumalanne.
Tuollainen kielto olisi ollut aika tarpeeton, jos ei olisi uskottu, että kuolleiden henkiin on mahdollista saada yhteys.
Samuelin kirjassa on kertomus, jossa Saul menee meedion luokse ja pyytää manaamaan esiin Samuelin. Tämä onnistuu:
1. Sam. 28:7 Silloin Saul sanoi palvelijoilleen: "Etsikää minulle nainen, joka pystyy manaamaan esiin vainajien henkiä, niin minä menen hänen luokseen ja pyydän neuvoa." Hänen palvelijansa vastasivat: "En- Dorissa on nainen, joka manaa henkiä."
8 Saul pukeutui valepukuun ja lähti tuntemattomana matkaan kahden miehen kanssa. Hän tuli yöllä naisen luo ja pyysi: "Tee taikasi ja manaa minulle esiin sen miehen henki, jonka nimen sinulle sanon."
9 Mutta nainen vastasi hänelle: "Tiedät varmaan, mitä Saul on tehnyt. Hän on hävittänyt maasta henkien manaajat ja enteiden selittäjät. Miksi yrität virittää ansaa pääni menoksi?"
10 Silloin Saul vannoi hänelle valan Herran nimessä ja sanoi: "Niin totta kuin Herra elää, kukaan ei tule syyttämään sinua tästä."
11 Nainen kysyi: "Kenet minun pitäisi manata esiin?" Saul vastasi: "Manaa Samuel."
12 Kun nainen näki Samuelin, hän parkaisi ja sanoi Saulille: "Miksi petit minua? Sinähän olet Saul!"
13 Mutta kuningas vastasi: "Ole rauhassa! Mitä sinä oikein näet?" Nainen sanoi: "Näen jumalolennon nousevan maasta."
14 Saul kysyi: "Minkä näköinen hän on?" Nainen vastasi: "Sieltä nousee vanha mies. Hän on kääriytynyt viittaan." Silloin Saul tiesi, että se oli Samuel, ja hän kumartui kunnioittavasti maahan saakka.
15 Samuel sanoi Saulille: "Miksi häiritsit minua ja kutsuit minut esiin?" Saul vastasi: "Olen suuressa ahdingossa. Filistealaiset käyvät sotaa minua vastaan, ja Jumala on väistynyt minusta eikä enää vastaa minulle profeettojen kautta eikä unissa. Minä kutsuin sinua, jotta ilmoittaisit, mitä minun pitää tehdä."
Kertomuksessa ei olisi mitään logiikkaa, jos ei olisi uskottu, että vainajien henkiin on mahdollista saada yhteys. Miksi Saul olisi jotain sellaista edes pyytänyt, tai miksi raamatunkirjoittaja kertoo yhteydenoton onnistuneen ja nimittää olentoa Samueliksi?
Tuo on itse asiassa Vartiotorni-seuralle taitanut olla liian kova pala, kun Samuel on pitänyt panna lainausmerkkeihin, tarkoituksena tietysti viestiä, ettei kyseessä oikeasti ollut Samuel vaikka raamatunkirjoittajakin sanoo, että olento oli Samuel.
12 Nähdessään ”Samuelin”*+ nainen huusi kovalla äänellä ja sanoi Saulille: ”Miksi olet petkuttanut minua? Sinähän olet Saul!” 13 Kuningas sanoi hänelle: ”Älä pelkää. Mitä sinä näet?” Nainen vastasi Saulille: ”Näen, että maasta nousee joku jumalan kaltainen.” 14 Hän kysyi heti: ”Minkä näköinen hän on?”, mihin nainen vastasi: ”Vanha mies nousee, ja hänellä on päällään hihaton vaate.”+ Silloin Saul käsitti, että se oli ”Samuel”, ja hän polvistui ja heittäytyi kasvoilleen maahan. 15 Silloin ”Samuel” sanoi Saulille: ”Miksi olet häirinnyt minua kutsumalla minut esiin?” Saul vastasi: ”Olen suurissa vaikeuksissa. Filistealaiset taistelevat minua vastaan, ja Jumala on jättänyt minut eikä enää vastaa minulle profeettojen kautta eikä unissa.+ Niinpä kutsun sinua, jotta ilmoittaisit minulle, mitä minun pitää tehdä.”+- Anonyymi
Ja vartiotornikyttä taas aktivoitui.
Laittaa botti ilmoituksia aloittajalle ja pyrkii poistamaan näitä kiusallisia aloituksia.
Paljonkohan haaratoimisto joutuu maksamaan ulkopuoliselle vai onko Gilad kurssilla jo osuus jossa opetellaan tälläistä kiusaamista?
Mikähän on titteli? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja vartiotornikyttä taas aktivoitui.
Laittaa botti ilmoituksia aloittajalle ja pyrkii poistamaan näitä kiusallisia aloituksia.
Paljonkohan haaratoimisto joutuu maksamaan ulkopuoliselle vai onko Gilad kurssilla jo osuus jossa opetellaan tälläistä kiusaamista?
Mikähän on titteli?Vartiotorniin on iskenyt epätoivo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vartiotorniin on iskenyt epätoivo.
Vartiotorni ei ole löytänyt paikkaansa nettiaikana. Ennen oli toisin, kun kirjallisuutta myytiin (sittemmin annettiin ja rahoitettiin lahjoituksilla) eikä ihmisillä ollut mahdollisuutta netistä hakea toisenlaista näkemystä. Kriittistä materiaalia oli vähän ja sitä piti erikseen hankkia, nyt se on parin klikkauksen päässä kenelle tahansa. Järjestön on vaikea saada käännynnäisiä ulkopuolelta, eikä JT-perheiden jälkikasvukaan aina liity mukaan. Seurakunnissa on myös ihmisiä, jotka roikkuvat mukana karttamisvaatimuksen takia, mutta eivät oikeasti usko järjestön opetukseen. Länsimaissa viranomaiset suhtautuvat yhä kriittisemmin järjestön kulttimaisiin piirteisiin. Ei ihme, jos epätoivoa vähän pukkaa. Tuskin järjestö mihinkään on häviämässä, mutta ei sillä hyvin mene.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vartiotorni ei ole löytänyt paikkaansa nettiaikana. Ennen oli toisin, kun kirjallisuutta myytiin (sittemmin annettiin ja rahoitettiin lahjoituksilla) eikä ihmisillä ollut mahdollisuutta netistä hakea toisenlaista näkemystä. Kriittistä materiaalia oli vähän ja sitä piti erikseen hankkia, nyt se on parin klikkauksen päässä kenelle tahansa. Järjestön on vaikea saada käännynnäisiä ulkopuolelta, eikä JT-perheiden jälkikasvukaan aina liity mukaan. Seurakunnissa on myös ihmisiä, jotka roikkuvat mukana karttamisvaatimuksen takia, mutta eivät oikeasti usko järjestön opetukseen. Länsimaissa viranomaiset suhtautuvat yhä kriittisemmin järjestön kulttimaisiin piirteisiin. Ei ihme, jos epätoivoa vähän pukkaa. Tuskin järjestö mihinkään on häviämässä, mutta ei sillä hyvin mene.
Pitkällä aikavälillä kyllä on häviämässä.
Moni ensimmäisten vuosisadan kristillinen lahko on hävinnyt.
Kun aikaa kuluu, ei uskonlahkoa nimeltä Jehovan todistajat edes enää muisteta.
Ehkä sen raunioille on tullut jokin samankaltainen pikku poppoo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitkällä aikavälillä kyllä on häviämässä.
Moni ensimmäisten vuosisadan kristillinen lahko on hävinnyt.
Kun aikaa kuluu, ei uskonlahkoa nimeltä Jehovan todistajat edes enää muisteta.
Ehkä sen raunioille on tullut jokin samankaltainen pikku poppoo.Taitaa jo jäädä unholaan.
- Anonyymi
Joh.11:25-26
Jeesus sanoi: Minä olen ylösnousemus ja elämä, joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?
Vartiotorniseuran kohtalosta en tiedä, mutta minä, Jeesuksen oma, uskon Herrani jokaisen sanan.
Maranata, come Lord Jeesus!- Anonyymi
Amen!
- Anonyymi
Mistä tiedät, mitä se on sanonut? Jos kuvittetelet, että Raamatussa on Jeesuksen sanoja, silloin sinun on myönnettävä hänen olleen valehtelija:
28 Totisesti: tässä joukossa on muutamia, jotka eivät kohtaa kuolemaa ennen kuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan valtakuntansa kuninkaana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä tiedät, mitä se on sanonut? Jos kuvittetelet, että Raamatussa on Jeesuksen sanoja, silloin sinun on myönnettävä hänen olleen valehtelija:
28 Totisesti: tässä joukossa on muutamia, jotka eivät kohtaa kuolemaa ennen kuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan valtakuntansa kuninkaana.Jeesuksen sanomiksi väitetyt sanat ovat vuosikymmeniä myöhemmin muistiin kirjoitettuja, mitä ennen ne ovat kiertäneet kuulopuheena kristittyjen keskuudessa. Samasta tilanteesta voi olla kaksi erilaista kuvausta, jossa tapahtumat ja sanat menevät eri tavalla. Jeesus myös puhuu ihan eri tavalla synoptisissa evankeliumeissa ja Johanneksen evankeliumissa.
- Anonyymi
soopaa
- Anonyymi
soopaa!
- Anonyymi
Miksi teet esim. Salomonista suuren valehtelijan???
- Anonyymi
Sekoitat asioita!!!!!!!!!!!!!!!!
- Anonyymi
Haihduta humalasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haihduta humalasi.
Opettele lukemaan Raamattua niin miten se on kirjoitettu.
Kun opit sen, haluat erota kaikista lahkoista ja päädyt JT seuraan! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Opettele lukemaan Raamattua niin miten se on kirjoitettu.
Kun opit sen, haluat erota kaikista lahkoista ja päädyt JT seuraan!Juuri näin se menee!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin se menee!
Kyllä vaan!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä vaan!
Soopaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä vaan!
Soopaa!
- Anonyymi
Raamattu puhuu ihmisistä, jotka ovat jo eläessäänkin kuolleita: - "hekumoitseva on jo eläessään kuollut" (1 Tim 5:6) - "anna kuolleitten haudata kuolleensa" (Matt 8:22; Jeesus kutsui eläviä ihmisiä kuolleiksi)
- "sinulla on se nimi, että elät, mutta olet kuollut" (Ilm 3:1)
- "he ovat kahdesti kuolleita" (Juuda 12; puhutaan elävistä ihmisistä) - "joka ei rakasta, pysyy kuolemassa" (1 Joh 3:14)
Raamattu siis osoittaa, että kuolema on tila, jossa me ihmiset olemme eläessämme. Raamattu näyttää antavan tälle sisäisen ihmisen tilalle (elävä / kuollut) ratkaisevamman merkityksen, kuin näkyväisen ihmisruumiin tilalle.
Hengellisessä mielessä Raamattu puhuu myös "toisesta kuolemasta", mikä on lopullinen, iankaikkinen ero Jumalasta.
Tämä on iankaikkisen elämän vastakohta. Ne ihmiset, jotka eivät ole ottaneet vastaan iankaikkisen elämän toivoa, Jeesusta Kristusta, ennen luonnollista kuolemaansa, tuomitaan tuhatvuotisen valtakunnan jälkeen kadotukseen, iankaikkiseen rangaistukseen (Matt 25:46; 2 Piet 3:7; Joh 3:36).
"Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen"(Ilm 20:14,15);
"Mutta pelkurien ja epäuskoisten...osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema" (Ilm 21:8)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166070Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334167- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582100Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441866- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579