Miettiikö kukaan vanhuksen oikeuksia

Anonyymi-ap

Sain uuden henkilökortin tänään. Sain myös ohjeet sen aktivoimisesta.
Olen kiltti kahdeksankymppinen, mutta tänään vitutti siinä määrin paljon, että suutuin. Suutuin ihan kunnolla. Minulle kerrotaan, että tarvitsen kortinlukijan. Kuka se on ja kuka maksaa sille palkan. Sitten minun pitää hankkia kortinlukijaohjelmisto. Jaa. Mitäs minä sillä teen?
Sitten pitää vielä saada kaksi tunnuslukua, jotka taskussa minun pitää kulkea - sen, mitä huonoilla jaloillani voin könkätä. Niitä kun en satavarmasti muista.
Hallintokulttuurimme elättää tekijöitään, jotka elävät pää syvällä omassa perseessä, niin, että he eivät näe eikä kuule mitään, eikä ne ymmärrä, että muut ihmiset ovat muita ja muut ovat erilaisia kuin hallinnon kääpiöaivoiset diginörtit.
Eikö kenellekään ole tullut mieleen kysymys siitä, miten vanhus selviää tässä tyhmien ilkimysten säätelemässä ympäristössä.
Annan diginörtille kympin vihjeen: edessäsi on päivä, jolloin tajuat, että ikäsi rajoittaa toimintojasi ja sinua se kohdellaan tosi pahasti.
Toivottavasti et löydä ketään kuka voisi silloin sinua auttaa. Koska nyt nuorena et ole aikuistunut, aikuistut sitten vanhana. Sillä sekunnilla. Eli Se tapahtuu aivan muuten kuin mukavasti. Sitten sinua vituttaa - jos sinulla on henkistä kapasiteettia vielä jäljellä siihen tarpeeseen

4

124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Otan osaa. Kuljemme ihan samoja polkuja jos sinne asti edes ehdimme. Eivät kaikki. Moni on vielä yksinäinen vanhus, siihen kun lisätään vaikka vieläpä arkuus, pelot jne lähestyä toisia ihmisiä eli toisten ihmisten apua eli verkostoitumista. Eikä läheskään kaikki pääse edes omin jaloin verkostumaan seurakunnan tms toimintaan. Mutta ainakin mm. seurakunnilla/SPR:llä on puhelimet, josta pääkaupunkiseudulla kumminkin saapuu kotiin asti auttelemaan ihminen tällaisissa asioissa.
      Sen avun turvaan saamme ,ja aikanaan joudumme, luottamaan.

    • Anonyymi

      Toimintansa puitteissa Suomen hallituksen ja valtiovallan väki sopisi hyvin KOIRASUSILAUMAAN.

      Siellä ei tarvitsisi järkeä, ainoastaan hyvät raateluhampaat ja nopea toiminta ajojahdissa itseään heikompia kohtaan.

      • Anonyymi
        UUSI

        Niin, se kyllä satuttaa, kun itsekin on maksellut lähes 30 %:n veroja tähän maahan.
        Mutta rahat on pantu virtaamaan kaikennäköisten kreikkojen ja nyt tulevien Ukrainan ja Baltian maiden köyhyyttä parantamaan. Köyhät pannaan meilläkin köyhtymään entisestään.
        Sen takia on niin tärkeätä se, keitä äänestää ! Esim. Perussuomalaiset ajaa Suomen ja suomalaisten asioita. Vaikka porvarit niitä nyt onkin hyväksikäyttäneet törkeästi.


    • Anonyymi
      UUSI

      Aion kuolla syöpään alta 60.
      Eipähän tarvitse kidutusta "hoivakodissa".

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      36
      3259
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      1975
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      193
      1571
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      129
      1453
    5. 80
      1105
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1084
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      258
      949
    8. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      879
    9. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      103
      826
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      67
      778
    Aihe