Tuolla oli otsikko

Anonyymi-ap

tyyliin muistot ovat ihania, mutta voiko toisinpäin, muistoitta, elää? Jos ei halua, voi tai saa pitää muistoja?

6

186

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muistot auttavat visioimaan tulevaisuutta. Jos muistoja on vähän, tulevaisuus saattaa tuntua tyhjältä.

• Mullahan ei mitään muistoja oo, kun ei elämässä mitään tapahdu. Mutta kun noita vanhoja tehtaita kuvaa, niin aina miettii ketähän täälä on ollu töissä. Ja sitten ottaa selvää tehtaan historiasta ja on mulla yks ammattikoulu, jota 15 vuotta jo kuvannut. Miettii niitä kaikki henkilöitä, opettajia ja oppilaita ketä siitä läpi menny. Ja se on syöttänyt työvoimaa noille tehtaille ja ehkä olleet vielä vanhainkodissa minkä myös oisin kuvannut. Tosi kiehtova ajatus kyllä, ois kuvannut ihmisen koko elämän. Tavallisen ihmisen elämänkertoja ois kiva lukea. Siis jonkun muun, mulla kun on aika tyhjä.

• JeroP kirjoitti:

Mullahan ei mitään muistoja oo, kun ei elämässä mitään tapahdu. Mutta kun noita vanhoja tehtaita kuvaa, niin aina miettii ketähän täälä on ollu töissä. Ja sitten ottaa selvää tehtaan historiasta ja on mulla yks ammattikoulu, jota 15 vuotta jo kuvannut. Miettii niitä kaikki henkilöitä, opettajia ja oppilaita ketä siitä läpi menny. Ja se on syöttänyt työvoimaa noille tehtaille ja ehkä olleet vielä vanhainkodissa minkä myös oisin kuvannut. Tosi kiehtova ajatus kyllä, ois kuvannut ihmisen koko elämän. Tavallisen ihmisen elämänkertoja ois kiva lukea. Siis jonkun muun, mulla kun on aika tyhjä.

Vanhat hylätyt talot ovat kiehtovia. Asumisen jäljet ovat yhä näkyvillä, jolloin historia herää henkiin.

Museoituna taloista ja tavaroista on tullut näyttelyesineitä. Silloin kosketus menneisyyteen katoaa.

• Anonyymi

Jos tuo on valikoivaa siinä mielessä, että tiedostaa jonkin vanhan muiston mutta haluaa unohtaa sen. Olla miettimättä, kuolettaa pois itsestään. Jotakin yhtäläisyyttä vetäisin siihen, kuinka helposti ihminen irtautuu asioista ja tilanteista tuolla irl. Ja se, että kuinka raskaasti pitää muistoihin suhtautua, että haluaa viinalla hukuttaa ne? Moraalinen syyllisyydentunne niin voimakas? - cu-

• Aivojen rappeuma voi viedä muistot, kyllä elää voi. Olo vaan voi olla aika tyhjä. Pihalla.

• Anonyymi

Eipä ole helppo asia pohtia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      44
      2998
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2884
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      46
      2703
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2568
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2468
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2460
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2231
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2138
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2038
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2032
    Aihe